abonnement Unibet Coolblue
pi_199046522
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 14:11 schreef Sirolf het volgende:

[..]

Dat is weer het andere uiterste... dat mensen graag iets hebben om naar uit te kijken kan ik helemaal begrijpen, maar dat kan in plaats van een harde datum ook prima een periode van een paar weken zijn (en de daarop volgende datums dan relatief t.o.v. de voorgaande).

In plaats van dit:
• Stap 1: 28 april
• Stap 2: 11 mei
• Stap 3: 26 mei
• Stap 4: 16 juni
• Stap 5: 7 juli
• Stap 6: nader te bepalen

... wordt het dan zoiets als dit:
• Stap 1: eind april/begin mei
• Stap 2: 2-4 weken na stap 1
• Stap 3: 2-4 weken na stap 2
• Stap 4: 3-5 weken na stap 3
• Stap 5: 3-5 weken na stap 4
• Stap 6: nader te bepalen

(en ja, ik verwacht dan ook dat mensen gaan klagen dat de laatste mogelijke datum dan ergens in de herfst ligt)
Om het stappenplan op schema te laten verlopen moeten de alle cijfers de goede kant op wijzen, en blijven wijzen. Als op 11 mei de 60-plussers zijn gevaccineerd, dan kan er vanaf ongeveer 2 weken later eigenlijk weinig meer fout gaan, dan hebben die als groep een bescherming van ~70% tegen symptomen, en meer tegen ziekenhuisopname. Het weer gaat hopelijk komende weken ook meehelpen (zonnetje en warmere temperaturen), dus hopelijk hebben we daar (en het feit dat 80+ al gevaccineerd is) genoeg profijt van tot 26 mei. Maar dan moet de komende week alles echt wel de goede kant op gaan wijzen (besmettingen, opnames en IC). Waarbij bij besmettingen ook het aantal testen in achte moet worden genomen.
pi_199052177
Mijn vader zijn eerste prik gehad gisterochtend om kwart voor 10(pfizer). Omdat hij best kwetsbaar is voor koorts e.d. was ik wel zenuwachtig, maar tot nog toe heeft hij alleen een zere arm. Er wordt blijkbaar aangeraden om rondom het prikken, dus ervoor en erna een hoop paracetamol te slikken, maar dat doet hij sowieso al dagelijks. Misschien dat dat helpt.

Heeft iemand enig idee hoe lang je nog rekening moet houden met dat er bijwerkingen kunnen komen? Als hij nu al uit de gevarenzone is zou dat heel positief zijn.

Mijn buren beiden ook de eerste shot AZ in de arm deze week, dus dat is ook positief. We knallen door. zouden rond de 800k moeten uitkomen per week nu en dan komt daar straks sowieso extra Pfizer(200k?) en hopelijk ook Janssen & Janssen bij. Zie ook wel uit naar Curevac dat op dezelfde techniek gebaseerd is als Pfizer en Moderna.
  zondag 18 april 2021 @ 14:13:39 #153
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_199053838
Nog geen cijfers van Yorick Bleijenberg, dus ook nog geen cijfers van mij. Ik hoop me snel te melden.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
  zondag 18 april 2021 @ 14:14:36 #154
268495 Oliver23
Ninja Mime!
pi_199053852
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 14:13 schreef Federer-fan het volgende:
Nog geen cijfers van Yorick Bleijenberg, dus ook nog geen cijfers van mij. Ik hoop me snel te melden.
Ben jij afhankelijk van dat irritante mannetje Yorick _O-

Ik dacht dat jij een instituut op zich was ;)
  zondag 18 april 2021 @ 14:15:17 #155
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_199053864
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 14:14 schreef Oliver23 het volgende:

[..]

Ben jij afhankelijk dat irritante mannetje Yorick _O-
Het is eerder andersom.
quote:
Ik dacht dat jij een instituut op zich was ;)
Een instituutje... oO<
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
  zondag 18 april 2021 @ 14:17:41 #156
268495 Oliver23
Ninja Mime!
  zondag 18 april 2021 @ 14:25:13 #157
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_199053990
Goedemiddag, Hierbij mijn dagelijkse post over de aantallen patiënten op de IC's en de verpleegafdelingen van vandaag en de afgelopen zeven dagen, gebaseerd op de LCPS-cijfers. Een stijging op de IC’s en op de verpleegafdelingen. In totaal is het in de ziekenhuizen een stijging van 50 (relatieve stijging: 2,1%). Het zijn 2.478 bezette bedden in totaal, dus nog onder de grens van 2.500. Hopelijk dalen we een dezer dagen (ver) onder de 2.400.

1) NEDERLANDSE PATIËNTEN MET EEN COVID-19-INFECTIE OP EEN NEDERLANDSE OF DUITSE IC
- zondag 18 april: 808 (absolute stijging 6; relatieve stijging 0,7%);
- zaterdag 17 april: 802 (absolute stijging 10; relatieve stijging 1,3%);
- vrijdag 16 april: 792 (absolute stijging 3; relatieve stijging 0,4%);
- donderdag 15 april: 789 (absolute stijging 5; relatieve stijging 0,6%);
- woensdag 14 april: 784 (absolute daling 10; relatieve daling 1,3%);
- dinsdag 13 april: 794 (geen wijziging);
- maandag 12 april: 794 (absolute stijging 6; relatieve stijging 0,8%);
- zondag 11 april: 788 (absolute stijging 1; relatieve stijging 0,1%).

2) NEDERLANDSE PATIËNTEN MET EEN COVID-19-INFECTIE OP DE VERPLEEGAFDELINGEN VAN NEDERLANDSE ZIEKENHUIZEN
- zondag 18 april: 1.670 (absolute stijging 44; relatieve stijging 2,7%);
- zaterdag 17 april: 1.626 (absolute daling 72; relatieve daling 4,2%);
- vrijdag 16 april: 1.698 (absolute stijging 10; relatieve stijging 0,6%);
- donderdag 15 april: 1.688 (absolute daling 27; relatieve daling 1,6%);
- woensdag 14 april: 1.715 (absolute daling 45; relatieve daling 2,6%);
- dinsdag 13 april: 1.760 (absolute daling 28; relatieve daling 1,6%);
- maandag 12 april: 1.788 (absolute stijging 59; relatieve stijging 3,4%);
- zondag 11 april: 1.729 (absolute stijging 25; relatieve stijging 1,5%).

Mochten jullie ergens een fout menen te zien, DM me dan s.v.p. even.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_199054115
Bah, doet die hele mooie dat van gisteren teniet.

Maar toegegeven, zondag is meestal zo. En de instroom blijft gelukkig dicht bij de 200.
  zondag 18 april 2021 @ 14:37:21 #159
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_199054167
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 14:33 schreef GereDathan het volgende:
Bah, doet die hele mooie dat van gisteren teniet.
Ja, inderdaad. Beetje twee stappen vooruit, anderhalve stap achteruit.
quote:
Maar toegegeven, zondag is meestal zo. En de instroom blijft gelukkig dicht bij de 200.
Ja, hopelijk gaan we dan volgende week meters maken. En hopelijk straks gunstige besmettingscijfers.

[ Bericht 0% gewijzigd door Federer-fan op 18-04-2021 14:48:40 ]
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
  zondag 18 april 2021 @ 15:21:14 #160
268495 Oliver23
Ninja Mime!
pi_199055106
Besmettingcijfers dinsdag 24 t/m maandag 30 november (totaal: 33.940):
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Besmettingcijfers dinsdag 1 t/m maandag 7 december
Totaal: 41.116 (percentage positieve tests: 11,6%)
Stijging t.o.v. week ervóór': 22,7%

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Besmettingcijfers dinsdag 8 t/m maandag 14 december
Totaal: 58.065 (percentage positieve tests: 12,1%)
Stijging t.o.v. week ervóór': 41,2%

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Besmettingcijfers dinsdag 15 t/m maandag 21 december
Totaal: 79.328 (percentage positieve tests: 13,6%)
Stijging t.o.v. week ervóór': 36,6%

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Besmettingcijfers dinsdag 22 t/m maandag 28 december:
Totaal: 69.865 (percentage positieve tests: 13,0%)
Daling t.o.v. week ervóór: 11,9%

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Besmettingcijfers dinsdag 29 t/m maandag 4 januari
Totaal: 57.738 (percentage positieve tests: 13,7%)
Daling t.o.v. week ervóór: 17,4%

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Besmettingcijfers dinsdag 5 t/m maandag 11 januari:
Totaal: 50.999 (percentage positieve tests: 12,3%)
Daling t.o.v. week ervóór: 11,7%

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Besmettingcijfers dinsdag 12 t/m maandag 18 januari:
Totaal: 39.562 (percentage positieve tests: 10,6%)
Daling t.o.v. week ervóór: 22,4%

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Besmettingcijfers dinsdag 19 t/m maandag 25 januari:
totaal: 35.727 (percentage positieve tests: 11,1%)
Daling t.o.v. week ervóór: 9,7%

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Besmettingcijfers dinsdag 26 januari tot en met maandag 1 februari:
totaal: 26.768 (percentage positieve tests: 11,5%)
Daling t.o.v. week ervóór: 19,5%

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Besmettingcijfers dinsdag 2 t/m maandag 8 februari:
Totaal: 26.326 (percentage positieve tests: 10,9%)
Daling t.o.v. week ervóór: 7,8%

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Besmettingcijfers dinsdag 9 t/m 15 maandag februari:
totaal: 24.115 (percentage positieve tests: 10,8%)
Daling t.o.v. week ervóór: 8,4%

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Besmettingcijfers dinsdag 16 t/m 22 maandag februari:
totaal: 28.700 (percentage positieve tests: 9,7%)
Stijging t.o.v. week ervóór 19,0%

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Besmettingcijfers dinsdag 22 februari tot en met maandag 1 maart:
totaal: 31.651 (percentage positieve tests: 8,6%)
Stijging t.o.v. week ervóór 10,3%

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Besmettingcijfers dinsdag 2 t/m maandag 8 maart:
totaal: 31.457 (percentage positieve tests: 8,6%)
Daling t.o.v. week ervóór: 0,6%

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Besmettingcijfers dinsdag 9 t/m maandag 15 maart:
totaal: 38.752 (percentage positieve tests: 7,8%)
Stijging t.o.v. week ervóór: 23,2%

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Besmettingcijfers dinsdag 16 t/m maandag 22 maart:
totaal: 45.145 (percentage positieve tests: 8,1%)
Stijging t.o.v. week ervóór: 16,5%

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Besmettingcijfers dinsdag 23 t/m maandag 29 maart:
Stijging t.o.v. week ervóór: 11,8% (percentage positieve tests: 8,6%)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Besmettingcijfers dinsdag 30 maart t/m maandag 5 april:
Daling t.o.v. week ervóór: 4,2 % (percentage positieve tests: 8,9%)

dinsdag: 5.828
woensdag: 7.633
donderdag: 7.827
vrijdag: 7.253
zaterdag: 7.628
zondag: 6.822
maandag: 5.320


totaal: 48.311

Besmettingcijfers dinsdag 6 t/m maandag 12 april:
Stijging t.o.v. week ervóór: 3,2% (percentage positieve tests: 9,6%)

dinsdag: 5.541
woensdag: 6.346
donderdag: 7.783
vrijdag: 7.635
zaterdag: 7.676
zondag: 8.218
maandag: 6.675


totaal: 49.874

Besmettingcijfers dinsdag 13 t/m maandag 19 april:
(Voorlopige) Wijziging t.o.v. week ervóór: + 7,6%

dinsdag: 6.685
woensdag: 5.386
donderdag: 8.734
vrijdag: 8.898
zaterdag: 8.285
zondag: 8.505
maandag:


totaal: 54.240 (Extrapolatie op basis van de weekcijfers tot nu toe:)

  zondag 18 april 2021 @ 15:28:39 #161
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_199055308
Bedankt. Hopelijk wordt volgende week een week met veel minder besmettingen.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
  zondag 18 april 2021 @ 15:29:46 #162
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_199055333
Percentage positieve tests van 10,1 naar 10,2.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_199055597
Ik zie nog steeds op alle fronten tekenen van afvlakking, maar het is wel fragiel allemaal. Hopelijk draagt dit weekend bij aan een daling, het was vandaag heerlijk weer hier. Hele dag in de zon gezeten 8-)
pi_199056263
Nou ik mag hopen dat zonniger en warmer weer een beetje dalingen gaat geven want het blijft nu wel lang te hoog......
pi_199056476
Mijn grafieken van vandaag:

De cijfers zijn nu compleet tot ongeveer 11 april. De week van 5 tot 11 april is een vrij herkenbaar beeld. De maandag wijkt wat af met een laag aantal besmettingen (waarschijnlijk vanwege paasmaandag), maar daarna is het normale beeld van een piek op dinsdag en woensdag en dan een flinke daling de rest van de week.
Op 12 april komt weer de maandagpiek, die is nog wel een stuk lager dan de piek van vorige week dinsdag.


De dagcurves van vandaag (grijs) en gisteren (blauw) laten een vrij normaal profiel zien. Wel een hoge piek, maar de twee dagen daarvoor de dip die normaal ook te zien is.


Het aandeel aan de besmettingen per leeftijdsgroep. De groepen 20-40 en 40-60 lijken de laatste tijd (mid maart tot 11 april, de laatste week is nog niet compleet) iets omhoog te kruipen. De groep 60-80 lijkt een beetje omlaag te gaan (4-8 april dipje, dan weer even terug naar het oude niveau) afhankelijk hoe de cijfers zich de komende week ontwikkelen.
  zondag 18 april 2021 @ 16:33:34 #166
268495 Oliver23
Ninja Mime!
pi_199056985
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 15:42 schreef GereDathan het volgende:
Ik zie nog steeds op alle fronten tekenen van afvlakking, maar het is wel fragiel allemaal. Hopelijk draagt dit weekend bij aan een daling, het was vandaag heerlijk weer hier. Hele dag in de zon gezeten 8-)
@GereDathan geeft eigenlijk al een mooie inleiding voor mijn presentatie van de weekcijfers.

Goedemiddag, hier is Oliver weer met het ondergesneeuwde Coronanieuws. En dan met name het positieve Coronanieuws, maar wel altijd met een realistische kijk daarop.

De weekcijfers beginnen heel voorzichtig positieve signalen af te geven. Nog zeker niet op ieder vlak, maar het is allemaal nog erg fragiel en breekbaar. Zeker omdat we al vier dagen op rij 8000+ besmettingen hebben, en dat zal je toch ergens moeten gaan terugzien in de ziekenhuizen.

Waar hebben de stijgende besmettingcijfers mee te maken? We testen inderdaad meer. Is dit de Paaspiek? Zijn dit de effecten van de start van de Ramadan (zeker omdat de grote steden flink stijgen)? En wanneer gaan we het seizoenseffect meemaken? We zal allemaal duidelijk gaan worden volgende week.

Maar dan nu, de weekcijfers:

Weekcijfers: Patiënten met een Covid-19 infectie op de verpleegafdelingen van Nederlandse ziekenhuizen
Daling: 3,4%

Na vijf weken van stijgingen, zien we eindelijk een voorzichtige afvlakking/daling als het gaat om patiënten op de verpleegafdelingen. Een heel positief signaal waar we hoop uit kunnen putten, zelfs al is de daling nog zo klein.

Historische weekcijfers patiënten met een Covid-19 infectie op de verpleegafdelingen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Weekcijfers: Patiënten met een Covid-19 infectie op de IC-afdelingen van Nederlandse ziekenhuizen
Stijging: 2,5%

Voor de zesde week op rij een stijging qua patiënten met Covid-19 op de IC afdelingen. Met 808 patiënten is dit echt een heel hoog aantal. En terwijl alles er nog goed uit leek te zien begin van de week. Toch is het positieve van dit cijfer dat hier ook de grote stijging er uit lijkt te zijn. De afgelopen vijf weken zagen we namelijk een stijging die wekelijks schommelde tussen de 7 en de 11%.

Historische weekcijfers patiënten met een Covid-19 infectie op de IC-afdelingen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Weekcijfers: Instroom Verpleegafdelingen
Daling: 2,4%

Ook qua instroom van nieuwe patiënten op de verpleegafdelingen is eindelijk een afvlakking te zien. Eerlijk is eerlijk, 2,4% is een hele kleine daling. Maar na zes weken van stijging vlakt het af. Maar ook hier geldt natuurlijk ook dat de daling fragiel is, en we moeten afwachten wat de besmettingcijfers van deze week gaan doen met deze kleine daling.

Historische weekcijfers Instroom Verpleegafdelingen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Weekcijfers: Instroom IC-afdelingen
Daling: 4,7%

Yes, zou ik bijna hardop roepen. Een broodnodige daling als het gaat om de instroom van patiënten op de IC-afdelingen van 4,7%. Het aantal is natuurlijk nog behoorlijk aan de hoge kant, maar de daling is ingezet.

Historische weekcijfers Instroom IC-afdelingen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Weekcijfers: Uitstroom Verpleegafdelingen
Stijging: 7,8%

De hoogste uitstroom op de verpleegafdelingen sinds midden januari 2021. Vorige week leek de uitstroom een beetje te haperen, maar nu met een uitstroom van 1747 patiënten lijkt deze weer uitstekend op niveau te zijn. En nee, niet zoals de mannetjes Yorick en Marino op Twitter beweren wordt iedereen met een zuurstoftank naar huis gestuurd.

Historische weekcijfers uitstroom verpleegafdelingen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Weekcijfers: Uitstroom IC-afdelingen
Stijging: 7,0%

Wat een schitterende uitstroom op de IC-afdelingen, van maar liefst 322 patiënten. En gelet op het feit dat de sterftegevallen nog steeds in een dalende lijn zitten, lijkt de overlevingskans op de IC-afdeling flink toe te nemen.

Historische weekcijfers uitstroom IC-afdelingen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Weekcijfers: Sterftegevallen
Daling: 3,9%

Ik blijf me oprecht verbazen over het feit dat deze cijfers nog steeds in een dalende lijn zitten. Hoog aantal patiënten op de IC-afdelingen, maar een laag sterftecijfer. Is dit een mooi hoopgevend signaal? Of is dit ook het tweede zichtbare signaal van het vaccineren? Ik sluit graag af met dit mooie weekcijfer.

Historische weekcijfers sterftegevallen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Conclusies op basis van deze weekcijfers:
* Minpunt is het stijgende aantal patienten op de IC-afdelingen, dat kwam uit op 808 patienten. Positief aan dit minpunt is wel dat de grote stijging eruit lijkt te zijn (voorgaande weken tussen 7 en 11% stijging, nu 2%).

* Alle andere cijfers laten voorzichtige dalingen/afvlakkingen zien. Ja, het is echt nog allemaal fragiel en zeer kwetsbaar. Dus ik ben erg benieuwd naar aankomende week.

* Goed om te zien is dat de uitstroom verschrikkelijk goed op niveau blijft. Ook blijft het weekcijfer qua sterfte nog steeds dalen, ondanks de hoge cijfers op de IC-afdelingen.

* Dan de grote vraag, zou ik met deze weekcijfers versoepelen? Hoe graag ik het zou willen en de eerste signalen er zijn van stagnering/daling zou ik nog een weekje willen wachten. Om er zeker van te zijn dat we blijven dalen, en de besmettingen van deze week geen verrassingseffect gaan hebben op de eerste tekenen van daling. Ik zeg altijd dat ik het positieve nieuws graag bespreek, maar ik moet ook een realistische kant hebben.

Mensen, fijne avond en hopelijk putten jullie een klein beetje houvast aan de eerste dalende signalen van de weekcijfers. Morgen ben ik er weer, dan met uiteraard de kijk naar het buitenland. En wil niet te veel verklappen, maar in Israël is een heel mooi breekpunt aangebroken in de Corona Crisis _O_.
pi_199057234
Dank je wel weer @Oliver23!
  zondag 18 april 2021 @ 18:29:19 #168
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_199059679
Misschien gaat het kabinet toch wat versoepelingen doorvoeren. Echt geweldig dat onze overheid ons misschien 's avonds weer een uurtje langer naar buiten laat gaan. _O_
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_199059777
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 18:29 schreef Federer-fan het volgende:
Misschien gaat het kabinet toch wat versoepelingen doorvoeren. Echt geweldig dat onze overheid ons misschien 's avonds weer een uurtje langer naar buiten laat gaan. _O_
Uurtje langer bbqen ;)
  zondag 18 april 2021 @ 18:52:09 #170
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_199060006
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 18:29 schreef Federer-fan het volgende:
Misschien gaat het kabinet toch wat versoepelingen doorvoeren. Echt geweldig dat onze overheid ons misschien 's avonds weer een uurtje langer naar buiten laat gaan. _O_
Is dit een cynische post?
  zondag 18 april 2021 @ 18:52:48 #171
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_199060014
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 18:52 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Is dit een cynische post?
Mag een mens niet gewoon dankbaar zijn...
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_199060732


Volgens https://coronabeeld.nl/ heeft 20% de eerste prik gehad. Dat moeten we op redelijk korte termijn dus goed gaan merken. De kans om in het ziekenhuis terecht te komen is een paar weken na de eerste prik al veel kleiner!
pi_199061086
Afgelopen weken was ik in het weekend de situatie in de UK aan het bekijen, en nu weer, en aangezien het er vrijwel allemaal positief uitziet, post ik het hier :).

Vandaag zijn er 1882 besmettingen vastgesteld, de afgelopen 7 dagen was er een afname van 2.8%, niet veel, maar nog steeds een afname. De afgelopen dagen zijn er bijna een miljoen testen per dag gedaan, een toename van bijna 19%. 1882 positieve testen op bijna een miljoen testen...dat is dus een positive reate van 0.02%.
Ik vermoed dat het aantal testen, en aantal positieve testen nog wel toe zal nemen. Sinds een week kun je online, gratis, antigeen testen bestellen. Ik heb ook een setje van 7 teste thuisliggen inmiddels. Alle leerlaren en leerlingen moeten zich 2x per week testen. Is die test positief dan moet je een PCR test laten doen. Ik weet nog niet eigenlijk hoe dat uit zal pakken. Ik kan me indenken dat veel mensen even zo'n antigeen testje doen als ze wat hoesten of koortsig zijn, en als die dan negatief is, dan gaan ze gewoon naar hun werk enzo. Daar is die test niet voor bedoelt, als je symptomen hebt moet je een PCR test laten doen. Maar er zullen voorlopig denk ik nog wel meer asymptomatisch positieve cases worden ontdekt dan dat mensen op basis van een foutief negatieve test het virus blijven verspreiden.

Het aantal opgenomen mensen per dag, voor de laatste dag dat het bekend is, 13 april, was 179, een afname van 12.8% over de afgelopen 7 dagen tov de 7 dagen ervoor.

In totaal liggen er ongeveer 2500 mensen in het ziekenhuis nu, dat niveau was vorigj jaar na de eerste golf rond 8 juli bereikt, bijn 3 maanden voor op vorig jaar dus!

Er liggen nog maar 332 patienten aan een ventilator, na de eerste golf vorig jaar zaten we pas op dat niveau rond 20 juni, wat dat betreft lopen we hier nu dus bijna 2 maanden voor op vorig jaar!

Meer lokaal ziet het er ook goed uit. Op 11 april (laatste dag data) lagen er nog 6 patienten met Covid in het uni ziekenhuis hier, op 9 april ware dat er zelfs 0! In januari meer dan 300. Er zijn afgelopen week dagen dat er 0 patienten binnenkomen.
Sinds 2 april heeft er alleen op 9 april 1 iemand 1 dag aan een ventilator gelegen. Op de piek in januari waren het er meer dan 40.

De geschatte R in de UK is iets gestegen en wordt nu geschat op 0.7-1 voor Engeland. In 2 regio's zou die boven de 1 kunnen liggen, in Londen wordt hij geschat op 08-1.1,, en in het zuid-westen 0.7-1.1. In mijn regio 0.6-0.9.

Bijna 33 miljoen mensen hebben 1 vaccinatie gehad en bijna 10 miljoen beide vaccinaties. 45-49 krijgen nu hun oproep en men is 50-54 nog aan het afronden ook. Er wordt nu vooral gefocused op mensen hun 2e prik geven. Ongeveer 450-500.000 mensen per dag krijgen hun 2e prik, en ongeveer 80-100.000 een eerste prik.

Ook in Engeland is het mooi weer. Vandeweek 2x op een terras gezeten en vandaag zaten de terrassen ook goed vol zag ik. Het weer zal er bij helpen, maar het voelt alsof we echt weer richting normaal gaan.

Nog even een andere nooit, om aan te geven hoe goed het eigenlijk geregeld is in Europa. Een student van me uit Colombia die afgelopen week naar de UK is gekomen (en nu dus eerst voor 10 dagen opgesloten zit in een hotelkamer...kost ons budget £1750...ai) vertelde dat de situatie in Colombia heel slecht is nu. Alles is dicht, zelfs zo dicht, dat zij heel veel moeite heeft moeten doen om een plek te vinden die haar kon testen zodat ze een negatief testresultaat had om uberhaupt te mogen reizen.
pi_199061859
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 19:54 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Afgelopen weken was ik in het weekend de situatie in de UK aan het bekijen, en nu weer, en aangezien het er vrijwel allemaal positief uitziet, post ik het hier :).

Vandaag zijn er 1882 besmettingen vastgesteld, de afgelopen 7 dagen was er een afname van 2.8%, niet veel, maar nog steeds een afname. De afgelopen dagen zijn er bijna een miljoen testen per dag gedaan, een toename van bijna 19%. 1882 positieve testen op bijna een miljoen testen...dat is dus een positive reate van 0.02%.
Ik vermoed dat het aantal testen, en aantal positieve testen nog wel toe zal nemen. Sinds een week kun je online, gratis, antigeen testen bestellen. Ik heb ook een setje van 7 teste thuisliggen inmiddels. Alle leerlaren en leerlingen moeten zich 2x per week testen. Is die test positief dan moet je een PCR test laten doen. Ik weet nog niet eigenlijk hoe dat uit zal pakken. Ik kan me indenken dat veel mensen even zo'n antigeen testje doen als ze wat hoesten of koortsig zijn, en als die dan negatief is, dan gaan ze gewoon naar hun werk enzo. Daar is die test niet voor bedoelt, als je symptomen hebt moet je een PCR test laten doen. Maar er zullen voorlopig denk ik nog wel meer asymptomatisch positieve cases worden ontdekt dan dat mensen op basis van een foutief negatieve test het virus blijven verspreiden.

Het aantal opgenomen mensen per dag, voor de laatste dag dat het bekend is, 13 april, was 179, een afname van 12.8% over de afgelopen 7 dagen tov de 7 dagen ervoor.

In totaal liggen er ongeveer 2500 mensen in het ziekenhuis nu, dat niveau was vorigj jaar na de eerste golf rond 8 juli bereikt, bijn 3 maanden voor op vorig jaar dus!

Er liggen nog maar 332 patienten aan een ventilator, na de eerste golf vorig jaar zaten we pas op dat niveau rond 20 juni, wat dat betreft lopen we hier nu dus bijna 2 maanden voor op vorig jaar!

Meer lokaal ziet het er ook goed uit. Op 11 april (laatste dag data) lagen er nog 6 patienten met Covid in het uni ziekenhuis hier, op 9 april ware dat er zelfs 0! In januari meer dan 300. Er zijn afgelopen week dagen dat er 0 patienten binnenkomen.
Sinds 2 april heeft er alleen op 9 april 1 iemand 1 dag aan een ventilator gelegen. Op de piek in januari waren het er meer dan 40.

De geschatte R in de UK is iets gestegen en wordt nu geschat op 0.7-1 voor Engeland. In 2 regio's zou die boven de 1 kunnen liggen, in Londen wordt hij geschat op 08-1.1,, en in het zuid-westen 0.7-1.1. In mijn regio 0.6-0.9.

Bijna 33 miljoen mensen hebben 1 vaccinatie gehad en bijna 10 miljoen beide vaccinaties. 45-49 krijgen nu hun oproep en men is 50-54 nog aan het afronden ook. Er wordt nu vooral gefocused op mensen hun 2e prik geven. Ongeveer 450-500.000 mensen per dag krijgen hun 2e prik, en ongeveer 80-100.000 een eerste prik.

Ook in Engeland is het mooi weer. Vandeweek 2x op een terras gezeten en vandaag zaten de terrassen ook goed vol zag ik. Het weer zal er bij helpen, maar het voelt alsof we echt weer richting normaal gaan.

Nog even een andere nooit, om aan te geven hoe goed het eigenlijk geregeld is in Europa. Een student van me uit Colombia die afgelopen week naar de UK is gekomen (en nu dus eerst voor 10 dagen opgesloten zit in een hotelkamer...kost ons budget £1750...ai) vertelde dat de situatie in Colombia heel slecht is nu. Alles is dicht, zelfs zo dicht, dat zij heel veel moeite heeft moeten doen om een plek te vinden die haar kon testen zodat ze een negatief testresultaat had om uberhaupt te mogen reizen.
Even offtopic hoor maar gisteren was wel echt een middagvullend programma rond de uitvaart van Prince Philip.......hoe leefde dit in jouw omgeving? Vond het ook wel indrukwekkend.......
pi_199062207
quote:
DEN HAAG - Er is een grote kans dat de avondklok per 28 april wordt afgeschaft. Ook kunnen vanaf die datum mogelijk de terrassen en de detailhandel weer open. Het kabinet kijkt na het Catshuisberaad ’iets positiever aan tegen de datum van 28 april’, zo meldt een ingewijde.

Ik mag het toch onderhand eens hopen. Eindelijk een stap vooruit.
pi_199062307
Constant op de radio, en ook een minuut stilte. Zelf niks van gezien, gister de hele dag van hot naar her gereden (huizen kijken) maar niet heel veel vlaggen halfstok zien hangen ofzo, denk dat ze dat niet echt doen hier. Ken wel een paar mensen die opmerkten dat hun ouders en grootouders er echt wel van ondersteboven waren. Er wordt altijd veel geschreven over het koningshuis, en veel negatief, maar nooit over de queen, als die overlijdt zal het nog een paar trapjes dramatische worden volgens mij.
pi_199065496
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 21:03 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Constant op de radio, en ook een minuut stilte. Zelf niks van gezien, gister de hele dag van hot naar her gereden (huizen kijken) maar niet heel veel vlaggen halfstok zien hangen ofzo, denk dat ze dat niet echt doen hier. Ken wel een paar mensen die opmerkten dat hun ouders en grootouders er echt wel van ondersteboven waren. Er wordt altijd veel geschreven over het koningshuis, en veel negatief, maar nooit over de queen, als die overlijdt zal het nog een paar trapjes dramatische worden volgens mij.
Ja dat laatste denk ik ook inderdaad.....


Maar benieuwd wat vandaag ons voor cijfers gaat opleveren :)
  maandag 19 april 2021 @ 09:04:43 #178
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_199066135
quote:
17s.gif Op zondag 18 april 2021 18:34 schreef Cinderelladreamer het volgende:

[..]

Uurtje langer bbqen ;)
Dat doe je toch vaak in de tuin dus dan kan je sowieso al de hele nacht doorgaan :P
pi_199067791
Op de website van het NICE lijkt er een flinke daling te zijn van patienten op de IC, fingers crossed....
pi_199068018
Ik krijg vanmiddag de eerste vaccinatie :D
"De ONZ SC heeft veel meer pit, nu Stig in het topic zit!" -TheStigsDutchCousin
pi_199068047
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 11:24 schreef magrec het volgende:
Op de website van het NICE lijkt er een flinke daling te zijn van patienten op de IC, fingers crossed....
ik moet dit ook niet zeggen, binnen een half uur +20 erbij

[ Bericht 2% gewijzigd door magrec op 19-04-2021 11:44:54 (te snel gedrukt) ]
pi_199068061
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 19:41 schreef Anton91 het volgende:
[ afbeelding ]

Volgens https://coronabeeld.nl/ heeft 20% de eerste prik gehad. Dat moeten we op redelijk korte termijn dus goed gaan merken. De kans om in het ziekenhuis terecht te komen is een paar weken na de eerste prik al veel kleiner!
We zien al vaccinatieeffect op de IC :)
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  Redactie Games maandag 19 april 2021 @ 12:04:44 #183
181272 crew  Noppie2000
pi_199068295
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 11:44 schreef magrec het volgende:

[..]

ik moet dit ook niet zeggen, binnen een half uur +20 erbij
Daarom gewoon kijken op één moment, veel te veel schommelingen gedurende een dag, geeft alleen maar een troebel beeld.
pi_199068713
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 11:45 schreef raptorix het volgende:

[..]

We zien al vaccinatieeffect op de IC :)
Dat is goed nieuws, want de effecten van vaccinatie duren even (zo'n 2-3weken na de eerste prik) en voordat iemand op de IC terecht komt is diegene ook al even ziek. Dus we kunnen de komende tijd meer effecten daarvan verwachten dan :)
  maandag 19 april 2021 @ 13:27:00 #185
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_199069275
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 11:24 schreef magrec het volgende:
Op de website van het NICE lijkt er een flinke daling te zijn van patienten op de IC, fingers crossed....
Daar ga ik over ja. o|O
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_199069614
quote:
7s.gif Op maandag 19 april 2021 13:27 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

Daar ga ik over ja. o|O
O-) Ik was zo positief verrast dat ik mij niet kon inhouden, maar karma sloeg al terug ;-)
pi_199069641
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 12:39 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Dat is goed nieuws, want de effecten van vaccinatie duren even (zo'n 2-3weken na de eerste prik) en voordat iemand op de IC terecht komt is diegene ook al even ziek. Dus we kunnen de komende tijd meer effecten daarvan verwachten dan :)
Je ziet het nu overduidelijk in de groep 75-80, die is niet heel groot, maar het is zichtbaar.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  maandag 19 april 2021 @ 13:57:00 #188
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_199069658
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 13:53 schreef magrec het volgende:

[..]

O-) Ik was zo positief verrast dat ik mij niet kon inhouden, maar karma sloeg al terug ;-)
Ja, karma is onverbiddelijk.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_199069746
quote:
0s.gif Op donderdag 15 april 2021 12:43 schreef Shaar12 het volgende:

[..]

https://coronatest.nl/ik-(...)nline-afspraak-maken

Hier kan je vader een afspraak maken denk ik?
quote:
0s.gif Op donderdag 15 april 2021 13:37 schreef Mishu het volgende:

[..]

Die kan dus vanaf vandaag een Pfizer afspraak maken. Zie nos.nl liveblog. Tip: maak de afspraak online.
Afspraak staat ingepland volgende week. Nogmaals bedankt!
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_199069859
Is er weer eens een storing? :{
  maandag 19 april 2021 @ 14:41:04 #191
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_199070250
Goedemiddag, Hierbij mijn dagelijkse post over de aantallen patiënten op de IC's en de verpleegafdelingen van vandaag en de afgelopen zeven dagen, gebaseerd op de LCPS-cijfers. Een stijging op de IC’s en op de verpleegafdelingen. In totaal is het in de ziekenhuizen een – absolute - stijging van 66 (relatieve stijging: 2,7%). Het zijn 2.544 bezette bedden in totaal, dus weer boven de grens van 2.500. Hopelijk dalen we een dezer dagen (ver) onder de 2.500.

1) NEDERLANDSE PATIËNTEN MET EEN COVID-19-INFECTIE OP EEN NEDERLANDSE OF DUITSE IC
- maandag 19 april: 813 (absolute stijging 5; relatieve stijging 0,6%);
- zondag 18 april: 808 (absolute stijging 6; relatieve stijging 0,7%);
- zaterdag 17 april: 802 (absolute stijging 10; relatieve stijging 1,3%);
- vrijdag 16 april: 792 (absolute stijging 3; relatieve stijging 0,4%);
- donderdag 15 april: 789 (absolute stijging 5; relatieve stijging 0,6%);
- woensdag 14 april: 784 (absolute daling 10; relatieve daling 1,3%);
- dinsdag 13 april: 794 (geen wijziging);
- maandag 12 april: 794 (absolute stijging 6; relatieve stijging 0,8%).

2) NEDERLANDSE PATIËNTEN MET EEN COVID-19-INFECTIE OP DE VERPLEEGAFDELINGEN VAN NEDERLANDSE ZIEKENHUIZEN
- maandag 19 april: 1.731 (absolute stijging 61; relatieve stijging 3,7%);
- zondag 18 april: 1.670 (absolute stijging 44; relatieve stijging 2,7%);
- zaterdag 17 april: 1.626 (absolute daling 72; relatieve daling 4,2%);
- vrijdag 16 april: 1.698 (absolute stijging 10; relatieve stijging 0,6%);
- donderdag 15 april: 1.688 (absolute daling 27; relatieve daling 1,6%);
- woensdag 14 april: 1.715 (absolute daling 45; relatieve daling 2,6%);
- dinsdag 13 april: 1.760 (absolute daling 28; relatieve daling 1,6%);
- maandag 12 april: 1.788 (absolute stijging 59; relatieve stijging 3,4%).

Mochten jullie ergens een fout menen te zien, DM me dan s.v.p. even.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
  maandag 19 april 2021 @ 14:41:17 #192
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_199070253
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 14:11 schreef GereDathan het volgende:
Is er weer eens een storing? :{
Yorick was er laat bij in elk geval.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_199070311
oei
Tap tap tap
pi_199070358
In lijn met vorige week.

Wel heel fijn dat de instroom 188 is, dat geeft de mens hoop.
pi_199070416
Dank voor de cijfers @Federer-fan

quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 14:46 schreef GereDathan het volgende:
In lijn met vorige week.

Wel heel fijn dat de instroom 188 is, dat geeft de mens hoop.
Inderdaad, voor het eerst in twee weken is de instroom in de ziekenhuizen weer onder de 200.
  maandag 19 april 2021 @ 14:51:55 #196
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_199070450
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 14:49 schreef simonblue het volgende:
Dank voor de cijfers @:Federer-fan
[..]

Inderdaad, voor het eerst in twee weken is de instroom in de ziekenhuizen weer onder de 200.
Lage uitstroom afgelopen weekend. Dat geeft weer hoop voor morgen.
  maandag 19 april 2021 @ 15:17:48 #197
268495 Oliver23
Ninja Mime!
pi_199070862
Besmettingcijfers dinsdag 24 t/m maandag 30 november (totaal: 33.940):
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Besmettingcijfers dinsdag 1 t/m maandag 7 december
Totaal: 41.116 (percentage positieve tests: 11,6%)
Stijging t.o.v. week ervóór': 22,7%

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Besmettingcijfers dinsdag 8 t/m maandag 14 december
Totaal: 58.065 (percentage positieve tests: 12,1%)
Stijging t.o.v. week ervóór': 41,2%

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Besmettingcijfers dinsdag 15 t/m maandag 21 december
Totaal: 79.328 (percentage positieve tests: 13,6%)
Stijging t.o.v. week ervóór': 36,6%

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Besmettingcijfers dinsdag 22 t/m maandag 28 december:
Totaal: 69.865 (percentage positieve tests: 13,0%)
Daling t.o.v. week ervóór: 11,9%

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Besmettingcijfers dinsdag 29 t/m maandag 4 januari
Totaal: 57.738 (percentage positieve tests: 13,7%)
Daling t.o.v. week ervóór: 17,4%

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Besmettingcijfers dinsdag 5 t/m maandag 11 januari:
Totaal: 50.999 (percentage positieve tests: 12,3%)
Daling t.o.v. week ervóór: 11,7%

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Besmettingcijfers dinsdag 12 t/m maandag 18 januari:
Totaal: 39.562 (percentage positieve tests: 10,6%)
Daling t.o.v. week ervóór: 22,4%

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Besmettingcijfers dinsdag 19 t/m maandag 25 januari:
totaal: 35.727 (percentage positieve tests: 11,1%)
Daling t.o.v. week ervóór: 9,7%

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Besmettingcijfers dinsdag 26 januari tot en met maandag 1 februari:
totaal: 26.768 (percentage positieve tests: 11,5%)
Daling t.o.v. week ervóór: 19,5%

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Besmettingcijfers dinsdag 2 t/m maandag 8 februari:
Totaal: 26.326 (percentage positieve tests: 10,9%)
Daling t.o.v. week ervóór: 7,8%

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Besmettingcijfers dinsdag 9 t/m 15 maandag februari:
totaal: 24.115 (percentage positieve tests: 10,8%)
Daling t.o.v. week ervóór: 8,4%

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Besmettingcijfers dinsdag 16 t/m 22 maandag februari:
totaal: 28.700 (percentage positieve tests: 9,7%)
Stijging t.o.v. week ervóór 19,0%

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Besmettingcijfers dinsdag 22 februari tot en met maandag 1 maart:
totaal: 31.651 (percentage positieve tests: 8,6%)
Stijging t.o.v. week ervóór 10,3%

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Besmettingcijfers dinsdag 2 t/m maandag 8 maart:
totaal: 31.457 (percentage positieve tests: 8,6%)
Daling t.o.v. week ervóór: 0,6%

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Besmettingcijfers dinsdag 9 t/m maandag 15 maart:
totaal: 38.752 (percentage positieve tests: 7,8%)
Stijging t.o.v. week ervóór: 23,2%

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Besmettingcijfers dinsdag 16 t/m maandag 22 maart:
totaal: 45.145 (percentage positieve tests: 8,1%)
Stijging t.o.v. week ervóór: 16,5%

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Besmettingcijfers dinsdag 23 t/m maandag 29 maart:
Stijging t.o.v. week ervóór: 11,8% (percentage positieve tests: 8,6%)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Besmettingcijfers dinsdag 30 maart t/m maandag 5 april:
Daling t.o.v. week ervóór: 4,2 % (percentage positieve tests: 8,9%)

dinsdag: 5.828
woensdag: 7.633
donderdag: 7.827
vrijdag: 7.253
zaterdag: 7.628
zondag: 6.822
maandag: 5.320


totaal: 48.311

Besmettingcijfers dinsdag 6 t/m maandag 12 april:
Stijging t.o.v. week ervóór: 3,2% (percentage positieve tests: 9,6%)

dinsdag: 5.541
woensdag: 6.346
donderdag: 7.783
vrijdag: 7.635
zaterdag: 7.676
zondag: 8.218
maandag: 6.675


totaal: 49.874

Besmettingcijfers dinsdag 13 t/m maandag 19 april:
Stijging t.o.v. week ervóór: 7,5%

dinsdag: 6.685
woensdag: 5.386
donderdag: 8.734
vrijdag: 8.898
zaterdag: 8.285
zondag: 8.505
maandag: 7.117


totaal: 53.610
  maandag 19 april 2021 @ 15:21:38 #198
268495 Oliver23
Ninja Mime!
pi_199070919
Weekcijfers: Besmettingen
Stijging: 7,5%

Wat we al zagen aankomen is dus nu ook een feit. Voor de tweede week op rij een stijging qua besmettingen, die nu uitkomt op een stijging van 7,5% (kleine 4000 besmettingen meer). Tevens is het weekcijfer ook het hoogste aantal sinds eind december 2020.
  maandag 19 april 2021 @ 15:31:00 #199
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_199071058
Het percentage positieve tests is eindelijk weer eens gedaald, van 10,2 naar 10,1.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_199071107
https://www.ad.nl/politie(...)ndklok-weg~a90407fe/

We krijgen ons leven terug haha. Als ze nu nog terugkrabbelen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')