abonnement Unibet Coolblue
pi_199010740
Situatie op dit moment:: Dashboard-Vaccinatie
- Vaccinatietracker met kaartjes van ourworldindata
- Coronavirus vaccinatie tracker , Nederland GGD-toegediend.
- Bloomberg tracker
- Vaccinaties in Nederland

Goedgekeurde Vaccins (30jan21 toegevoegd)
- mRNA Pfizer (EMA 06jan21), details:EMA
- mRNA Moderna (EMA 21dec220), details: EMA
- Vector Oxford (EMA 29jan21), details:EMA

Bestelde vaccins: (update tm 30jan21)
- Moderna: 6 miljoen mrna-1273 mRNA (bron: nu 30jan21)
- Pfizer: 8.4 miljoen Comirnaty mRNA (bron:parool 09dec20)
- Oxford 12 miljoen ChAdOx1 Vector (bron:wi 28jan21)
- Sanofi: 11.7 miljoen mRNA (bron: AD 11dec20), in tegenvaller testen.
- Janssen: 8 miljoen Novavax Vector (bron: limburger 13jan21)
in spoiler meer details over Moderna, Pfizer & Oxford: orginele als OP tot 25jan21
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wetenschappelijk onderzoek van resultaten bij deze vaccins:
- Phase 1/2 Study Pfizer, Phase 1/2 Study Pfizer,Phase 2/3 Pfizer
- Phase 1 Moderna,Phase 3 Moderna
- Phase 1/2 Oxford,Phase 2/3 Oxford
• Hier de protocollen van:
- Oxford/AstraZeneca, Pfizer, Moderna en Johnson&Johnson (Janssen).

Veiligheid:
Vaccins worden worden strikte protocollen en regels gemaakt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Volgorde vaccinatie in Nederland: : Vaccinatie is voor niemand verplicht, nooit.




Overzicht testen en efficacy van de verschillende vaccins:


Situatie in Europa + VS + Israel op 27 feb in absolute aantallen:


vervangt 9feb21: https://s2.gifyu.com/images/imagebf048525253b9593.png

Situatie in Europa + VS + Israel (als frontrunner) op 27 feb als percentage van de bevolking:

vervangt 9feb21: https://s2.gifyu.com/images/imageee403b3a60b75578.png
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_199011744
Update uit de UK.

Vandaag is weer de nieuwe data gepost over ziekenhuisopnames per leeftijdsgroep in de UK. Die nemen absoluut gezien nog steeds af (eerste figuur). En het aandeel 18-54 neemt nog steeds toe en is nu echt verreweg de grootste groep die opgenomen wordt. Zo'n 35% van de mensen die nu opgenomen wordt is uit die leeftijdsgroep. Op dit moment zijn ze nog bezig met de eerste vaccinaties bij 50-54, en wordt 45-49 opgeroepen. Dat gaat op dit moment iets langzamer, omdat men voorrang geeft aan het geven van een 2e prik aan de ouderen en kwetsbare groepen. Op 13 april, de laatste dag met data, zijn er bijvoorbeeld bij ruim 76.000 mensen een eerste vaccinatie gezet, en bij 312.000 een tweede.


  donderdag 15 april 2021 @ 11:22:54 #3
48858 Kabuto_Raiger
remember 2011-03-11
pi_199012002
Is het heel erg als ik zeg dat ik gewoon jaloers ben op de UK en Israel....
en dat we het hier moeten doen met een stel kansloze morons...
(Ik wil iets anders roepen maar dan krijg ik een ban aan me broek }:| )
  donderdag 15 april 2021 @ 12:16:04 #4
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_199012606
Mn vriendin heeft een aanbod van haar werk om Pfizer-vaccin te krijgen afgeslagen ;( Even relatie verbreken.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_199012953
quote:
10s.gif Op donderdag 15 april 2021 12:16 schreef Dven het volgende:
Mn vriendin heeft een aanbod van haar werk om Pfizer-vaccin te krijgen afgeslagen ;( Even relatie verbreken.
Waarom heeft ze het afgeslagen?
  donderdag 15 april 2021 @ 13:02:30 #6
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_199013136
quote:
1s.gif Op donderdag 15 april 2021 12:49 schreef Heph844 het volgende:

[..]

Waarom heeft ze het afgeslagen?
Die is even bang voor het virus als voor naalden als inmiddels voor het vaccin joh :|W
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  donderdag 15 april 2021 @ 14:24:17 #7
48858 Kabuto_Raiger
remember 2011-03-11
pi_199013975
quote:
10s.gif Op donderdag 15 april 2021 12:16 schreef Dven het volgende:
Mn vriendin heeft een aanbod van haar werk om Pfizer-vaccin te krijgen afgeslagen ;( Even relatie verbreken.
Ik ga me gedachte maar heel erg voor me houden......
pi_199014026
quote:
0s.gif Op donderdag 15 april 2021 08:23 schreef viceversa het volgende:

[..]

Het feit dat die boilers het niet meer durven komt ook wel een beetje door het mismanagement en de communicatie van dit zooitje.

Ik vind het nogal ver gaan om zoiets verplicht te stellen, maar ik begrijp het sentiment.
Dat gaat inderdaad ver ja, maar niet veel verder dan nog tot diep in mei/juni in lockdown blijven toch?
pi_199014051
quote:
0s.gif Op donderdag 15 april 2021 14:27 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Dat gaat inderdaad ver ja, maar niet veel verder dan nog tot diep in mei/juni in lockdown blijven toch?
Hoe wil je het afdwingen?
  donderdag 15 april 2021 @ 14:31:06 #10
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_199014067
quote:
0s.gif Op donderdag 15 april 2021 14:24 schreef Kabuto_Raiger het volgende:

[..]

Ik ga me gedachte maar heel erg voor me houden......
ok
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_199014679
Ik heb heel hard nagedacht, maar eigenlijk is wat er met het vaccineren is gebeurd, juist heel typisch iets van nu. We zijn als samenleving gewend geraakt dat de uitzondering tegenwoordig de standaard is.

Al onze overheidsinstellingen zijn erop gericht: niet het collectief, namelijk zoveel mensen een redelijke dienst aanbieden, is de standaard. In plaats daarvan: zorg dat de dienst aansluit bij de betreffende persoon, ook al gaat dat ten koste van de kwaliteit als geheel.

De uitzondering als standaard noem ik het maar.

Dat zie je in het onderwijs ook heel goed. Vroeger had je regulier onderwijs, en het speciaal onderwijs met de LOM-scholen. Wat zie je nu? Iedereen moet regulier onderwijs krijgen, en elke kind dat wat heeft krijgt extra ondersteuning. Voor elk wissewasje is er wel iemand beschikbaar, en is er iets voorhanden. Dyslexie, authisme, logepedie, you name it. Leuk voor die kinderen die nu kunnen meedoen met het regulier onderwijs, maar onhandig voor het globale onderwijssysteem, dat met al die misfits rekening moet houden. Waardoor de kwaliteit als geheel omlaag gaat.

Ook in de kinderopvang. Omdat tegenwoordig bijna alle vrouwen met kinderen toch werken, kan kinderopvang tamelijk eenvoudig: zorg dat je tenminste 2, maar misschien 3 dagen, zo goed als gratis kinderopvang aanbiedt, aan alle ouders. Met 2 of 3 dagen per week onder de pannen kunnen beide ouders een 4-daagse werkweek werken, en dat zou voldoende moeten zijn. Nee, in plaats van daarvan tuigen we een ongelooflijk ingewikkeld toeslagen-systeem op, want werken moet altijd lonen, kinderopvang is niet bedoeld voor niet-werkende ouders, en als je veel verdient moet je ook wel naar rato meer betalen. Het moet kortweg voor iedereen acceptabel zijn, jong oud arm rijk maar tegelijkertijd niet toegankelijk voor wie het niet bedoeld is. Resultaat: een monster van een systeem.

Nog een ander voorbeeld. De vrijstelling van de overdrachtsbelasting voor starters. Op papier een leuk idee, maar in de praktijk lastig uitvoerbaar. Wie starter is, werd voorheen niet bijgehouden, en met scheidingen en opnieuw trouwen en wisselende relaties is het een stuk moeilijker dan vroeger om bij te houden wie eerder ooit een huis heeft gekocht op wiens naam. Dus wordt het voorstel van maar afgezwakt tot 'iedereen onder de 35 jaar die niet eerder gebruik gemaakt heeft van de eerdere vrijstellingsregeling' en owh ja, laten we dan maar de maximale huizenprijs limiteren tot 4 ton anders hebben er teveel mensen weer voordeel aan, en huppa je hebt weer een draak van een wet geïntroduceerd. En een hoop tumult op de woningmarkt om maar liefst 2% van de huizenprijs te besparen. En geen politicus die zeg: stop ho stop, diet moet je niet doen.

Eigenlijk begin ik het steeds beter te snappen waarom dat vaccineren slecht is gelopen. We durven niet meer te denken in grote systemen. Het moet altijd en overal maatwerk zijn. De uitzondering als standaard, zo noem ik het maar.
pi_199014737
"Maar wat als die ene op de miljoen jouw kind is???"

Zie je hier ook nog wel eens voorbij komen.
pi_199014739
quote:
10s.gif Op donderdag 15 april 2021 12:16 schreef Dven het volgende:
Mn vriendin heeft een aanbod van haar werk om Pfizer-vaccin te krijgen afgeslagen ;( Even relatie verbreken.
Even cross-post uit het SC topic. Ik zou gisteren gevaccineerd worden ivm hoogrisicogroep, werd afgezegd want mocht geen AZ want onder 60... Wordt dus vanmorgen gebeld door huisarts, krijg telefoonnummer en de bijbehorende code, en bel. En dan gebeurd er dit, ongelofelijk maar waar

quote:
0s.gif Op donderdag 15 april 2021 14:24 schreef verita het volgende:
:( :( :( :( :( :( :( :(
Ik ben echt zelden in mijn leven zo kwaad geweest als nu
Krijg na echt 1:55:12 seconden (ja dus bijna 2uur!!!) een K*TMUTS aan de telefoon die geen afspraak wil maken want de brief ervoor ligt nog bij de huisarts, die krijg ik morgen in de bus..... zegt ze : ja van het RIVM mogen we geen afspraak maken, want u heeft de brief niet fysiek in handen. Nee klotenmuts, ik moet van de huisarts NU bellen omdat het allemaal nog wel weken uitgesteld mag worden. Echt GVD, daar hang je dan 2 uur voor aan de telefoon.
Dus die vriendin van jou, hè....
It ain't over 'till the fat lady sings
La prudencia es la madre de la ciencia.
  donderdag 15 april 2021 @ 15:35:44 #14
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_199014844
quote:
0s.gif Op donderdag 15 april 2021 15:27 schreef verita het volgende:

[..]

Even cross-post uit het SC topic. Ik zou gisteren gevaccineerd worden ivm hoogrisicogroep, werd afgezegd want mocht geen AZ want onder 60... Wordt dus vanmorgen gebeld door huisarts, krijg telefoonnummer en de bijbehorende code, en bel. En dan gebeurd er dit, ongelofelijk maar waar
[..]

Dus die vriendin van jou, hè....
Tsja, hier hoef je maar naar binnen te lopen en ongeacht je leeftijd krijg je gratis een shot AZ. Pfizer is of op wachtlijst of betalend vanuit werkgever die z'n werknemers ingeënt wil zien. Kan zij verder ook weinig aan doen.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_199014854
quote:
10s.gif Op donderdag 15 april 2021 15:35 schreef Dven het volgende:

[..]

Tsja, hier hoef je maar naar binnen te lopen en ongeacht je leeftijd krijg je gratis een shot AZ. Pfizer is of op wachtlijst of betalend vanuit werkgever die z'n werknemers ingeënt wil zien. Kan zij verder ook weinig aan doen.
Oh ja, was even vergeten dat je hier niet woont, sorry
It ain't over 'till the fat lady sings
La prudencia es la madre de la ciencia.
pi_199015684
quote:
0s.gif Op donderdag 15 april 2021 15:27 schreef verita het volgende:

[..]

Even cross-post uit het SC topic. Ik zou gisteren gevaccineerd worden ivm hoogrisicogroep, werd afgezegd want mocht geen AZ want onder 60... Wordt dus vanmorgen gebeld door huisarts, krijg telefoonnummer en de bijbehorende code, en bel. En dan gebeurd er dit, ongelofelijk maar waar
[..]

Dus die vriendin van jou, hè....
Ik zit/zat een beetje in dezelfde situatie, kreeg vanochtend telefoon van de huisarts en heb de brief opgehaald. Maar (na ruim1 uur wachten) de dame aan de lijn vroeg niet of ik de brief in handen had. Dat ik er door was gekomen (kon alleen met de code) was genoeg
We have far more in common than that which devides us..
pi_199015696
quote:
0s.gif Op donderdag 15 april 2021 17:09 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Ik zit/zat een beetje in dezelfde situatie, kreeg vanochtend telefoon van de huisarts en heb de brief opgehaald. Maar (na ruim1 uur wachten) de dame aan de lijn vroeg niet of ik de brief in handen had. Dat ik er door was gekomen (kon alleen met de code) was genoeg
Mazzelaar, wel fijn voor je *O*
It ain't over 'till the fat lady sings
La prudencia es la madre de la ciencia.
pi_199015711
quote:
0s.gif Op donderdag 15 april 2021 17:10 schreef verita het volgende:

[..]

Mazzelaar, wel fijn voor je *O*
Nog een keer bellen? Of heb je nu een afspraak?
We have far more in common than that which devides us..
pi_199016717
quote:
2s.gif Op donderdag 15 april 2021 15:23 schreef skrn het volgende:
Ik heb heel hard nagedacht, maar eigenlijk is wat er met het vaccineren is gebeurd, juist heel typisch iets van nu. We zijn als samenleving gewend geraakt dat de uitzondering tegenwoordig de standaard is.

Al onze overheidsinstellingen zijn erop gericht: niet het collectief, namelijk zoveel mensen een redelijke dienst aanbieden, is de standaard. In plaats daarvan: zorg dat de dienst aansluit bij de betreffende persoon, ook al gaat dat ten koste van de kwaliteit als geheel.

De uitzondering als standaard noem ik het maar.

Dat zie je in het onderwijs ook heel goed. Vroeger had je regulier onderwijs, en het speciaal onderwijs met de LOM-scholen. Wat zie je nu? Iedereen moet regulier onderwijs krijgen, en elke kind dat wat heeft krijgt extra ondersteuning. Voor elk wissewasje is er wel iemand beschikbaar, en is er iets voorhanden. Dyslexie, authisme, logepedie, you name it. Leuk voor die kinderen die nu kunnen meedoen met het regulier onderwijs, maar onhandig voor het globale onderwijssysteem, dat met al die misfits rekening moet houden. Waardoor de kwaliteit als geheel omlaag gaat.

Ook in de kinderopvang. Omdat tegenwoordig bijna alle vrouwen met kinderen toch werken, kan kinderopvang tamelijk eenvoudig: zorg dat je tenminste 2, maar misschien 3 dagen, zo goed als gratis kinderopvang aanbiedt, aan alle ouders. Met 2 of 3 dagen per week onder de pannen kunnen beide ouders een 4-daagse werkweek werken, en dat zou voldoende moeten zijn. Nee, in plaats van daarvan tuigen we een ongelooflijk ingewikkeld toeslagen-systeem op, want werken moet altijd lonen, kinderopvang is niet bedoeld voor niet-werkende ouders, en als je veel verdient moet je ook wel naar rato meer betalen. Het moet kortweg voor iedereen acceptabel zijn, jong oud arm rijk maar tegelijkertijd niet toegankelijk voor wie het niet bedoeld is. Resultaat: een monster van een systeem.

Nog een ander voorbeeld. De vrijstelling van de overdrachtsbelasting voor starters. Op papier een leuk idee, maar in de praktijk lastig uitvoerbaar. Wie starter is, werd voorheen niet bijgehouden, en met scheidingen en opnieuw trouwen en wisselende relaties is het een stuk moeilijker dan vroeger om bij te houden wie eerder ooit een huis heeft gekocht op wiens naam. Dus wordt het voorstel van maar afgezwakt tot 'iedereen onder de 35 jaar die niet eerder gebruik gemaakt heeft van de eerdere vrijstellingsregeling' en owh ja, laten we dan maar de maximale huizenprijs limiteren tot 4 ton anders hebben er teveel mensen weer voordeel aan, en huppa je hebt weer een draak van een wet geïntroduceerd. En een hoop tumult op de woningmarkt om maar liefst 2% van de huizenprijs te besparen. En geen politicus die zeg: stop ho stop, diet moet je niet doen.

Eigenlijk begin ik het steeds beter te snappen waarom dat vaccineren slecht is gelopen. We durven niet meer te denken in grote systemen. Het moet altijd en overal maatwerk zijn. De uitzondering als standaard, zo noem ik het maar.
Tsja, ik krijg ook wel eens het idee dat zodra er een label op iemand geplakt is, diegene zich daar achter kan verschuilen en zich daardoor aan allerlei verantwoordelijkheden kan onttrekken. Sowieso is verantwoordelijkheden nemen voor je eigen daden niet iets wat vaak gebeurd, er wordt altijd naar een oorzaak buiten iemand zelf gewezen.
pi_199020155
quote:
0s.gif Op donderdag 15 april 2021 17:12 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Nog een keer bellen? Of heb je nu een afspraak?
Ik heb ondertussen op zeer korte termijn ook een afspraak, krijg Pfizer *O* *O* *O*

Oh. Er werd weer gevraagd naar de brief. Die ik dus morgen in de bus krijg, anders gaat mijn man een kopie halen
It ain't over 'till the fat lady sings
La prudencia es la madre de la ciencia.
pi_199020257
quote:
0s.gif Op donderdag 15 april 2021 22:10 schreef verita het volgende:

[..]

Ik heb ondertussen op zeer korte termijn ook een afspraak, krijg Pfizer *O* *O* *O*

Oh. Er werd weer gevraagd naar de brief. Die ik dus morgen in de bus krijg, anders gaat mijn man een kopie halen
Joepie. Ik krijg ook pfizer inderdaad
We have far more in common than that which devides us..
  vrijdag 16 april 2021 @ 16:58:44 #22
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_199029558
https://www.rtlnieuws.nl/(...)nge-vaccinatiebeleid
Noodkreet ziekenhuis aan minister: 'Dit gebeurt als mensen geen vaccin krijgen'
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_199070035
Failure to obtain marketing approval for a product candidate will prevent us from commercializing the product candidate in a given jurisdiction. We have not received approval to market any biopharmaceutical product candidates from regulatory authorities in any jurisdiction, and it is possible that none of our product candidates, or any product candidates we may seek to develop in the future, will ever obtain regulatory approval. We have limited experience in filing and supporting the applications necessary to gain marketing approvals and may need to rely on third-party contract research organizations, or CROs, regulatory consultants or collaborators to assist us in this process. To our knowledge, there is no current precedent for an mRNA-based immunotherapy such as the type we are developing being approved for sale by the FDA, European Commission or any other regulatory agency elsewhere in the world. Although we expect to submit BLAs for our mRNA-based product candidates in the United States, and in the European Union, mRNA therapies have been classified as gene therapy medicinal products, other jurisdictions may consider our mRNA-based product candidates to be new drugs, not biologics or gene therapy medicinal products, and require different marketing applications. Securing regulatory approval requires the submission of extensive preclinical and clinical data and supporting information to the various regulatory authorities for each therapeutic indication to establish the product candidate’s safety and efficacy. Securing regulatory approval also requires the submission of information about the product manufacturing process to, and inspection of manufacturing facilities by, the relevant regulatory authority. Any product candidates we develop may not be effective, may be only moderately effective, or may prove to have undesirable or unintended side effects, toxicities or other characteristics that may preclude our obtaining marketing approval or prevent or limit commercial use.

https://investors.biontech.de/node/8746/html

ik wist niet dat t gentherapie is?
pi_199070286
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 14:27 schreef weetjewel5 het volgende:
Failure to obtain marketing approval for a product candidate will prevent us from commercializing the product candidate in a given jurisdiction. We have not received approval to market any biopharmaceutical product candidates from regulatory authorities in any jurisdiction, and it is possible that none of our product candidates, or any product candidates we may seek to develop in the future, will ever obtain regulatory approval. We have limited experience in filing and supporting the applications necessary to gain marketing approvals and may need to rely on third-party contract research organizations, or CROs, regulatory consultants or collaborators to assist us in this process. To our knowledge, there is no current precedent for an mRNA-based immunotherapy such as the type we are developing being approved for sale by the FDA, European Commission or any other regulatory agency elsewhere in the world. Although we expect to submit BLAs for our mRNA-based product candidates in the United States, and in the European Union, mRNA therapies have been classified as gene therapy medicinal products, other jurisdictions may consider our mRNA-based product candidates to be new drugs, not biologics or gene therapy medicinal products, and require different marketing applications. Securing regulatory approval requires the submission of extensive preclinical and clinical data and supporting information to the various regulatory authorities for each therapeutic indication to establish the product candidate’s safety and efficacy. Securing regulatory approval also requires the submission of information about the product manufacturing process to, and inspection of manufacturing facilities by, the relevant regulatory authority. Any product candidates we develop may not be effective, may be only moderately effective, or may prove to have undesirable or unintended side effects, toxicities or other characteristics that may preclude our obtaining marketing approval or prevent or limit commercial use.

https://investors.biontech.de/node/8746/html

ik wist niet dat t gentherapie is?
Wat was je punt?
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_199070305
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 14:27 schreef weetjewel5 het volgende:
Failure to obtain marketing approval for a product candidate will prevent us from commercializing the product candidate in a given jurisdiction. We have not received approval to market any biopharmaceutical product candidates from regulatory authorities in any jurisdiction, and it is possible that none of our product candidates, or any product candidates we may seek to develop in the future, will ever obtain regulatory approval. We have limited experience in filing and supporting the applications necessary to gain marketing approvals and may need to rely on third-party contract research organizations, or CROs, regulatory consultants or collaborators to assist us in this process. To our knowledge, there is no current precedent for an mRNA-based immunotherapy such as the type we are developing being approved for sale by the FDA, European Commission or any other regulatory agency elsewhere in the world. Although we expect to submit BLAs for our mRNA-based product candidates in the United States, and in the European Union, mRNA therapies have been classified as gene therapy medicinal products, other jurisdictions may consider our mRNA-based product candidates to be new drugs, not biologics or gene therapy medicinal products, and require different marketing applications. Securing regulatory approval requires the submission of extensive preclinical and clinical data and supporting information to the various regulatory authorities for each therapeutic indication to establish the product candidate’s safety and efficacy. Securing regulatory approval also requires the submission of information about the product manufacturing process to, and inspection of manufacturing facilities by, the relevant regulatory authority. Any product candidates we develop may not be effective, may be only moderately effective, or may prove to have undesirable or unintended side effects, toxicities or other characteristics that may preclude our obtaining marketing approval or prevent or limit commercial use.

https://investors.biontech.de/node/8746/html

ik wist niet dat t gentherapie is?
Heb je niet naar Willem Engel geluisterd :P

Het vaccin werkt als volgt: er wordt RNA in lichaamscellen gebracht, die vervolgens aan de hand van die code eiwitten aanmaken.
RNA is genetisch materiaal, dus zou je mRNA vaccins gentherapie kunnen noemen.
En kennelijk klinkt dat eng, wat de reden is waarom Engel daarop hamert.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_199072333
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 14:27 schreef weetjewel5 het volgende:
Failure to obtain marketing approval for a product candidate will prevent us from commercializing the product candidate in a given jurisdiction. We have not received approval to market any biopharmaceutical product candidates from regulatory authorities in any jurisdiction, and it is possible that none of our product candidates, or any product candidates we may seek to develop in the future, will ever obtain regulatory approval. We have limited experience in filing and supporting the applications necessary to gain marketing approvals and may need to rely on third-party contract research organizations, or CROs, regulatory consultants or collaborators to assist us in this process. To our knowledge, there is no current precedent for an mRNA-based immunotherapy such as the type we are developing being approved for sale by the FDA, European Commission or any other regulatory agency elsewhere in the world. Although we expect to submit BLAs for our mRNA-based product candidates in the United States, and in the European Union, mRNA therapies have been classified as gene therapy medicinal products, other jurisdictions may consider our mRNA-based product candidates to be new drugs, not biologics or gene therapy medicinal products, and require different marketing applications. Securing regulatory approval requires the submission of extensive preclinical and clinical data and supporting information to the various regulatory authorities for each therapeutic indication to establish the product candidate’s safety and efficacy. Securing regulatory approval also requires the submission of information about the product manufacturing process to, and inspection of manufacturing facilities by, the relevant regulatory authority. Any product candidates we develop may not be effective, may be only moderately effective, or may prove to have undesirable or unintended side effects, toxicities or other characteristics that may preclude our obtaining marketing approval or prevent or limit commercial use.

https://investors.biontech.de/node/8746/html

ik wist niet dat t gentherapie is?
Het is vrij nieuw, en in de VS en de EU op dit moment als gentherapie geclassificeerd, maar zoals ze al aangeven kan dat elders anders zijn, en het kan ook nog veranderen. Er zijn goede argumenten om het niet als gentherapie te classificeren, het is immers geen therapie waarbij genen verandert worden of cellen met genetisch materiaal wordt ingebracht in een lichaam. Het verandert bijvoorbeeld niet iets permanents in je lichaam zoals bijvoorbeeld stamcel therapien bij beenmergtransplantaties of bepaalde knieproblemen.
Maar er zijn ook argument het niet als 'gewoon' nieuw medicijn te classificeren, want het is ook wel meer als een stofje.
  Moderator maandag 19 april 2021 @ 17:01:35 #27
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_199072348
quote:
Bent u geboren in of vóór 1954 dan kunt u via dit portaal een afspraak maken.
Voor als je mensen kent uit 1953 of 1954 :)
pi_199074283
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 17:01 schreef Momo het volgende:

[..]

Voor als je mensen kent uit 1953 of 1954 :)
Goed nieuws want een deel van die mensen krijgen blijkbaar AstraZeneca.
quote:
In de provincies Groningen, Friesland, Drenthe, Overijssel, Noord-Holland en Zeeland kan deze leeftijdsgroep ook door de huisarts worden benaderd om langs te komen voor een prik. Dat gebeurt als de huisarts doses van het AstraZeneca-vaccin overheeft na het inenten van mensen die zijn geboren in de jaren 1956 tot en met 1960.
https://nos.nl/liveblog/2(...)bcafes-om-nazit.html

Blijkbaar afhankelijk van waar de mensen wonen welk vaccin ze krijgen in die leeftijdscategorie. Maar als er maar geen doses van AstraZeneca 'verloren' gaan op het moment dat we ze het hardst nodig hebben.
pi_199074329
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 19:20 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Goed nieuws want een deel van die mensen krijgen blijkbaar AstraZeneca.
[..]

https://nos.nl/liveblog/2(...)bcafes-om-nazit.html

Blijkbaar afhankelijk van waar de mensen wonen welk vaccin ze krijgen in die leeftijdscategorie. Maar als er maar geen doses van AstraZeneca 'verloren' gaan op het moment dat we ze het hardst nodig hebben.
Mijn tante van 1955 woont in Groningen en kreeg ook een oproep van haar huisarts. Kon meteen dezelfde middag langs voor een prik ^O^
pi_199074400
Opvallend dat sinds de data reset er in weekend ineens geen verschil is in verhouding GGD tov ziekenhuizen en huisartsen is te zien op coronabeeld.nl

Tot voor kort werd er in weekend veel minder geprikt dan doordeweeks
  maandag 19 april 2021 @ 20:16:20 #31
151515 verita
Happy days
pi_199075223
Ik ben gisteren 1e x gevaccineerd en ik kan je zeggen dat het uitermate druk was in de sporthal. Laden en lossen, zeg maar.
It ain't over 'till the fat lady sings
La prudencia es la madre de la ciencia.
pi_199075511
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 20:16 schreef verita het volgende:
Ik ben gisteren 1e x gevaccineerd en ik kan je zeggen dat het uitermate druk was in de sporthal. Laden en lossen, zeg maar.
Mooi zo. Hopelijk in de laatste week van deze maand 1 mil prikken en dan langzaam naar de beloofde 2 mil per week.
  maandag 19 april 2021 @ 20:39:30 #33
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_199075639
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 17:01 schreef Momo het volgende:

[..]

Voor als je mensen kent uit 1953 of 1954 :)
Thanks! Mijn oom kan 30 april en 4 juni terecht nu door deze tip! *O*
pi_199080222
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 20:16 schreef verita het volgende:
Ik ben gisteren 1e x gevaccineerd en ik kan je zeggen dat het uitermate druk was in de sporthal. Laden en lossen, zeg maar.
Fijn dat je eindelijk je eerste prik hebt gehad!
pi_199080253
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 20:39 schreef Mishu het volgende:

[..]

Thanks! Mijn oom kan 30 april en 4 juni terecht nu door deze tip! *O*
Het is blijkbaar net in welke regio je zit.
Mijn moeder (1953) heeft gistermiddag toen het naar 1953 en 1954 viersprong meteen een afspraak gemaakt en die kon 14 mei en 19 juni pas (regio Nijmegen).
Pfizer.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_199080811
quote:
2s.gif Op donderdag 15 april 2021 15:23 schreef skrn het volgende:
Ik heb heel hard nagedacht, maar eigenlijk is wat er met het vaccineren is gebeurd, juist heel typisch iets van nu. We zijn als samenleving gewend geraakt dat de uitzondering tegenwoordig de standaard is.

Al onze overheidsinstellingen zijn erop gericht: niet het collectief, namelijk zoveel mensen een redelijke dienst aanbieden, is de standaard. In plaats daarvan: zorg dat de dienst aansluit bij de betreffende persoon, ook al gaat dat ten koste van de kwaliteit als geheel.

De uitzondering als standaard noem ik het maar.

Dat zie je in het onderwijs ook heel goed. Vroeger had je regulier onderwijs, en het speciaal onderwijs met de LOM-scholen. Wat zie je nu? Iedereen moet regulier onderwijs krijgen, en elke kind dat wat heeft krijgt extra ondersteuning. Voor elk wissewasje is er wel iemand beschikbaar, en is er iets voorhanden. Dyslexie, authisme, logepedie, you name it. Leuk voor die kinderen die nu kunnen meedoen met het regulier onderwijs, maar onhandig voor het globale onderwijssysteem, dat met al die misfits rekening moet houden. Waardoor de kwaliteit als geheel omlaag gaat.

Ook in de kinderopvang. Omdat tegenwoordig bijna alle vrouwen met kinderen toch werken, kan kinderopvang tamelijk eenvoudig: zorg dat je tenminste 2, maar misschien 3 dagen, zo goed als gratis kinderopvang aanbiedt, aan alle ouders. Met 2 of 3 dagen per week onder de pannen kunnen beide ouders een 4-daagse werkweek werken, en dat zou voldoende moeten zijn. Nee, in plaats van daarvan tuigen we een ongelooflijk ingewikkeld toeslagen-systeem op, want werken moet altijd lonen, kinderopvang is niet bedoeld voor niet-werkende ouders, en als je veel verdient moet je ook wel naar rato meer betalen. Het moet kortweg voor iedereen acceptabel zijn, jong oud arm rijk maar tegelijkertijd niet toegankelijk voor wie het niet bedoeld is. Resultaat: een monster van een systeem.

Nog een ander voorbeeld. De vrijstelling van de overdrachtsbelasting voor starters. Op papier een leuk idee, maar in de praktijk lastig uitvoerbaar. Wie starter is, werd voorheen niet bijgehouden, en met scheidingen en opnieuw trouwen en wisselende relaties is het een stuk moeilijker dan vroeger om bij te houden wie eerder ooit een huis heeft gekocht op wiens naam. Dus wordt het voorstel van maar afgezwakt tot 'iedereen onder de 35 jaar die niet eerder gebruik gemaakt heeft van de eerdere vrijstellingsregeling' en owh ja, laten we dan maar de maximale huizenprijs limiteren tot 4 ton anders hebben er teveel mensen weer voordeel aan, en huppa je hebt weer een draak van een wet geïntroduceerd. En een hoop tumult op de woningmarkt om maar liefst 2% van de huizenprijs te besparen. En geen politicus die zeg: stop ho stop, diet moet je niet doen.

Eigenlijk begin ik het steeds beter te snappen waarom dat vaccineren slecht is gelopen. We durven niet meer te denken in grote systemen. Het moet altijd en overal maatwerk zijn. De uitzondering als standaard, zo noem ik het maar.
je hebt het hier heel goed te pakken. We zijn zo (relatief) goed in maatwerk geworden dat massa niet meer georganiseerd wordt.

Overigens is de logistiek nu goed op orde maar zijn er te weinig vaccins.

En waar ik mij over blijf verbazen is dat mijn vader (uit 56) al maanden zijn AZ prik gehad heeft.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_199080847
quote:
11s.gif Op dinsdag 20 april 2021 09:01 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Het is blijkbaar net in welke regio je zit.
Mijn moeder (1953) heeft gistermiddag toen het naar 1953 en 1954 viersprong meteen een afspraak gemaakt en die kon 14 mei en 19 juni pas (regio Nijmegen).
Pfizer.
Noord loopt hartstikke voor, hier Brabant duurt het ook nog een tijdje.
pi_199081311
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 10:07 schreef skrn het volgende:

[..]

Noord loopt hartstikke voor, hier Brabant duurt het ook nog een tijdje.
Beter laten we bij een volgende pandemie de organisatie, regie en de uitvoering over aan Defensie.

Centraal gezag en centrale aansturing, korte lijnen, duidelijke hiërarchische structuur en enorm veel ervaring met grote logistieke operaties.

En laat al die GGD eilandjes de boel maar ondersteunen.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_199081420
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 10:03 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

En waar ik mij over blijf verbazen is dat mijn vader (uit 56) al maanden zijn AZ prik gehad heeft.
Waarom? Dat is toch algemeen bekend dat ze de groep 60-65 AZ geven. Die hoeven toch niet te wachten tot ze iedereen boven de 65 met Pfizer hebben geprikt?
  Moderator dinsdag 20 april 2021 @ 20:32:15 #40
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_199089537
twitter


Het gaat onder andere om mensen met:

afwijkingen en functiestoornissen van de luchtwegen en longen;
een chronische stoornis van de hartfunctie;
diabetes mellitus;
chronische nierinsufficiëntie
een afweerstoornis of behandeling met medicijnen die de afweer onderdrukken (immuunsuppressiva) leidend tot verminderde weerstand tegen luchtweginfecties.
  dinsdag 20 april 2021 @ 21:02:27 #41
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_199090114
Klopt het schema nog zoals op de website van de overheid staat? Mijn stiefvader die geboren is in 1955 en COPD heeft is nog steeds niet opgeroepen. Vandaag heeft hij voor de tweede keer de huisarts gebeld maar die zeggen van niets te weten en kunnen hem niet helpen. Beetje vreemd.
  dinsdag 20 april 2021 @ 21:17:52 #42
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_199090356
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 21:02 schreef Sunri5e het volgende:
Klopt het schema nog zoals op de website van de overheid staat? Mijn stiefvader die geboren is in 1955 en COPD heeft is nog steeds niet opgeroepen. Vandaag heeft hij voor de tweede keer de huisarts gebeld maar die zeggen van niets te weten en kunnen hem niet helpen. Beetje vreemd.
https://www.rivm.nl/nieuw(...)-en-1955-snel-op-mat

quote:
Mensen geboren in 1953 en 1954 ontvangen deze week de uitnodiging voor een coronavaccinatie. Mensen geboren in 1953 en 1954 kunnen vanaf vandaag via de online portal www.coronavaccinatie-afspraak.nl een afspraak inplannen met hun DigiD Digitale Identiteit . Mensen uit 1955 ontvangen volgende week woensdag en donderdag een uitnodiging van het RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu . In totaal gaat het om ruim 600.000 mensen. Zij kunnen de komende weken een afspraak maken bij de GGD Gemeentelijke Gezondheidsdienst voor vaccinatie met het vaccin van BioNTech/Pfizer. De GGD heeft inmiddels ruim 100 vaccinatielocaties geopend.
Goed in de gaten houden want heel mss komt er de komende dagen bericht dat mensen geboren in 1955 al online een afspraak kunnen maken nog voor de brief in bus valt.. Zo ging het afgelopen tijd ook met eerdere geboorte jaren.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_199092122
Die directeur van Pfizer bij Beau spreekt wel zinnige teksten, ook eerlijk dat andere vaccins gewoon prima zijn, maar wel met de disclaimer dat sommige specifieke groepen (jonge vrouwen) wellicht een andere afweging zouden moeten maken, ondanks de zeer kleine kans op bijwerkingen
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_199092578
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 22:42 schreef TheVulture het volgende:
Die directeur van Pfizer bij Beau spreekt wel zinnige teksten, ook eerlijk dat andere vaccins gewoon prima zijn, maar wel met de disclaimer dat sommige specifieke groepen (jonge vrouwen) wellicht een andere afweging zouden moeten maken, ondanks de zeer kleine kans op bijwerkingen
Ik zou ook liever Pfizer krijgen als dertiger, maar heb er weinig over te zeggen.
Tap tap tap
  woensdag 21 april 2021 @ 00:52:18 #45
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_199093477
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 21:02 schreef Sunri5e het volgende:
Klopt het schema nog zoals op de website van de overheid staat? Mijn stiefvader die geboren is in 1955 en COPD heeft is nog steeds niet opgeroepen. Vandaag heeft hij voor de tweede keer de huisarts gebeld maar die zeggen van niets te weten en kunnen hem niet helpen. Beetje vreemd.
Volgende week is 1955 dus.
  woensdag 21 april 2021 @ 00:56:26 #46
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_199093500
quote:
11s.gif Op dinsdag 20 april 2021 09:01 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Het is blijkbaar net in welke regio je zit.
Mijn moeder (1953) heeft gistermiddag toen het naar 1953 en 1954 viersprong meteen een afspraak gemaakt en die kon 14 mei en 19 juni pas (regio Nijmegen).
Pfizer.
Dit was Amsterdam. In Alkmaar loopt het ook al in mei... mensen kunnen wel uitwijken naar een andere locatie maar de meeste oudjes hier zijn super koppig. Alleen in eigen stad en liefst allemaal om 14:00 uur 's middags.
  Public Relations / Redactie Film woensdag 21 april 2021 @ 08:08:48 #47
216132 crew  Roberto_BOZ
pi_199094316
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 22:42 schreef TheVulture het volgende:
Die directeur van Pfizer bij Beau spreekt wel zinnige teksten, ook eerlijk dat andere vaccins gewoon prima zijn, maar wel met de disclaimer dat sommige specifieke groepen (jonge vrouwen) wellicht een andere afweging zouden moeten maken, ondanks de zeer kleine kans op bijwerkingen
Wij van WC-Eend...
pi_199094321
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 08:08 schreef Roberto_BOZ het volgende:

[..]

Wij van WC-Eend...
Hij adviseert nu juist géén WC-eend.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_199094442
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 10:07 schreef skrn het volgende:

[..]

Noord loopt hartstikke voor, hier Brabant duurt het ook nog een tijdje.
Pff, zeg dat wel. In dit tempo ben ik niet gevaccineerd vóór die beloofde 1 juli.
  Public Relations / Redactie Film woensdag 21 april 2021 @ 08:55:44 #50
216132 crew  Roberto_BOZ
pi_199094606
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 08:09 schreef Monolith het volgende:

[..]

Hij adviseert nu juist géén WC-eend.
Jawel, hij suggereert dat jongere vrouwen beter voor Pfizer kunnen gaan. Pfizer komt als winnaar uit de bus van deze vaccinatie-strijd en dit is een goede manier van communiceren. 'Ja, de rest is ook goed, máár...'
pi_199094709
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 08:55 schreef Roberto_BOZ het volgende:

[..]

Jawel, hij suggereert dat jongere vrouwen beter voor Pfizer kunnen gaan. Pfizer komt als winnaar uit de bus van deze vaccinatie-strijd en dit is een goede manier van communiceren. 'Ja, de rest is ook goed, máár...'
Nee, hij suggereert dat jongere vrouwen misschien beter niet voor Astra kunnen gaan. Dan is het alternatief niet Pfizer, maar Pfizer, Moderna of Jansen, in Nederland tenminste. Maar bovenal is dat al een stuk minder stringent advies dan wat de gezondheidsraad in Nederland adviseert, namelijk iedereen onder de 60 geen Astra.
Verder is het ook geen gek advies natuurlijk. Als er bij vermoedens zijn dat middel A bijwerkingen heeft bij een specifieke subgroep, in tegenstelling tot middel B t/m D, dan is het altijd verstandig om dat niet aan die subgroep voor te schrijven. Je hebt immers alternatieven.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_199095054
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 21:02 schreef Sunri5e het volgende:
Klopt het schema nog zoals op de website van de overheid staat? Mijn stiefvader die geboren is in 1955 en COPD heeft is nog steeds niet opgeroepen. Vandaag heeft hij voor de tweede keer de huisarts gebeld maar die zeggen van niets te weten en kunnen hem niet helpen. Beetje vreemd.
https://coronatest.nl/ik-(...)nline-afspraak-maken

Houdt deze website in de gaten de komende dagen. Dan kan je vader snel een afspraak maken.
pi_199095072
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 08:55 schreef Roberto_BOZ het volgende:

[..]

Jawel, hij suggereert dat jongere vrouwen beter voor Pfizer kunnen gaan. Pfizer komt als winnaar uit de bus van deze vaccinatie-strijd en dit is een goede manier van communiceren. 'Ja, de rest is ook goed, máár...'
Hij zei alleen dat ze beter geen AZ konden nemen. Dan blijven er nog drie anderen over.
  woensdag 21 april 2021 @ 09:53:36 #54
48858 Kabuto_Raiger
remember 2011-03-11
pi_199095076
vader heeft net de uitnodiging ontvangen en waarschijnlijk kan me moeder gelijk mee met de vaccinatie aagezien zij de griepprik ontvangt :)
(Doet nog steeds pijn dat me tante gered had kunnen worden als die chaos er in het begin er niet was :{ )
  woensdag 21 april 2021 @ 09:57:56 #55
3542 Gia
User under construction
pi_199095118
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 08:28 schreef Morri2 het volgende:


Pff, zeg dat wel. In dit tempo ben ik niet gevaccineerd vóór die beloofde 1 juli.
Eind februari zou ik half maart de oproep krijgen, nu is dat begin mei.
Hartpatiënten hoorden eerst bij hoog risico, daarna niet meer, overige aandoeningen.
Mijn man, gezond, is even oud als ik. Zijn achternaam zit dichter bij het begin van het alfabet, dus is hij mogelijk eerder aan de beurt.
Echter, mensen onder de 40 met overige aandoeningen zijn tegelijk met ons, 50-ers.
Zo krom.
  woensdag 21 april 2021 @ 10:21:28 #56
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199095346
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 09:57 schreef Gia het volgende:

[..]

Eind februari zou ik half maart de oproep krijgen, nu is dat begin mei.
Hartpatiënten hoorden eerst bij hoog risico, daarna niet meer, overige aandoeningen.
Mijn man, gezond, is even oud als ik. Zijn achternaam zit dichter bij het begin van het alfabet, dus is hij mogelijk eerder aan de beurt.
Echter, mensen onder de 40 met overige aandoeningen zijn tegelijk met ons, 50-ers.
Zo krom.
Hoe kom je erbij dat het iets met achternaam te maken heeft?

En waarom is dat laatste krom?
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  woensdag 21 april 2021 @ 10:57:36 #57
3542 Gia
User under construction
pi_199095841
quote:
1s.gif Op woensdag 21 april 2021 10:21 schreef Molo het volgende:

Hoe kom je erbij dat het iets met achternaam te maken heeft?

En waarom is dat laatste krom?
Mijn schoonouders merkten dat.
Schoonvader werd opgeroepen, schoonmoeder, even oud, niet. Ze zijn 80, dus wilden graag samen.
Ze belden en kregen te horen dat het per leeftijd op alfabetische volgorde gaat. Maar ze mochten wel samen.

Dat laatste is krom, omdat risicovolle, hartpatient, 50-ers niet voor gezonde 60-ers gaan. Maar 18+ met, bijvoorbeeldeen hartkwaal wel gelijk met de 50-ers mogen. Dus een 20-er kan voor een 40-er gaan.

Terwijl in februari was gezegd dat alle mensen met een verhoogd risico voorrang kregen. Is niet zo, dus.

Maar, maakt niet uit hoor, ik wacht wel. Blijf gewoon thuis.
pi_199096267
Tsja, maar heeft een 20-er met een hartaandoening een hoger risico op een ernstig verloop van een coronabesmetting dan een gezonder 60-er? Volgens mij weet men dat niet eens.
Hier in de UK is het centraler geregeld, vanwege de NHS.

quote:
This priority list is as follows:

1: residents in a care home for older adults and their carers
2: all those 80 years of age and over and frontline health and social care workers
3: all those 75 years of age and over
4: all those 70 years of age and over and clinically extremely vulnerable individuals
5: all those 65 years of age and over
6: all individuals aged 16 years to 64 years with underlying health conditions which put them at higher risk of serious disease and mortality
7: all those 60 years of age and over
8: all those 55 years of age and over
9: all those 50 years of age and over
Zoals je ziet zit de groep van 65-jaar voor de groep 16-64 met onderliggende gezondheidsproblemen (afgezien van de extreem kwetsbaren die in de groep 70-75 zitten).

Je moet nu eenmaal een keuze maken hierin, en je kunt het nooit zo doen dat het naar tevredenheid voor iedereen is. Daar komt ook nog bij dat als je het te gedetailleerd uit gaat werken het zo veel werk kost om het uite te werken, dat het ten koste gaat van de vaccinatiesnelheid, iets wat je ook niet wilt.
  vrijdag 23 april 2021 @ 10:59:56 #59
3542 Gia
User under construction
pi_199121905
Het is alweer veranderd. Nu worden mensen die jaarlijks de griepprik krijgen, opgeroepen door de GGD voor Pfizer of Moderna.

Van AZ, naar Jansen, toch naar Pfizer.

Manlief zou dan Jansen kunnen krijgen via de huisarts.

Het verandert per week.
Zal blij zijn als het erop zit.
pi_199122044
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 april 2021 10:59 schreef Gia het volgende:
Het is alweer veranderd. Nu worden mensen die jaarlijks de griepprik krijgen, opgeroepen door de GGD voor Pfizer of Moderna.

Van AZ, naar Jansen, toch naar Pfizer.

Manlief zou dan Jansen kunnen krijgen via de huisarts.

Het verandert per week.
Zal blij zijn als het erop zit.
Bron?
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  vrijdag 23 april 2021 @ 11:16:36 #61
3542 Gia
User under construction
pi_199122169
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 april 2021 11:07 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Bron?
https://www.rijksoverheid(...)egen-het-coronavirus

Als ik dit invul, kom ik op:
quote:
U krijgt een uitnodiging van de huisarts voor vaccinatie tegen corona.

Wanneer

Vanaf begin mei 2021 kunt u een uitnodiging voor de vaccinatie krijgen. De huisarts stuurt u een brief met een verdere toelichting voor de vaccinatie.

Waar

U krijgt de coronavaccinatie bij een priklocatie van de GGD.

Welk vaccin

U wordt gevaccineerd tegen corona met het vaccin van BioNTech/Pfizer of Moderna. U wordt nog geïnformeerd over welk vaccin u krijgt.
Verander ik hartpatiënt in gezond persoon, komt er de mogelijkheid van Jansen bij.
pi_199122565
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 april 2021 11:07 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Bron?
Werd nav de persconferentie gemeld.
Jij zit ook in die groep toch?
pi_199122671
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 april 2021 11:48 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Werd nav de persconferentie gemeld.
Jij zit ook in die groep toch?
Persconferentie niet gekeken.
Ik zit idd in die groep ja :Y
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_199122769
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 april 2021 11:16 schreef Gia het volgende:

[..]

https://www.rijksoverheid(...)egen-het-coronavirus

Als ik dit invul, kom ik op:
[..]

Verander ik hartpatiënt in gezond persoon, komt er de mogelijkheid van Jansen bij.
Als ik die vragen invul krijg ik dat ik banaf half juni een uitnodiging kan verwachten. Echter sta ik wel op de lijst voor de griepprik en wordt er gezegd dat die mensen eerder geprikt worden.
Ik snap er dus geen ene flikker meer meer van.
Die hele communicatie blijft een aanfluiting :')
A mind with a heart of it's own
  Moderator vrijdag 23 april 2021 @ 14:08:15 #65
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_199124332
twitter
pi_199124716
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 april 2021 12:02 schreef DrMarten het volgende:

[..]

Als ik die vragen invul krijg ik dat ik banaf half juni een uitnodiging kan verwachten. Echter sta ik wel op de lijst voor de griepprik en wordt er gezegd dat die mensen eerder geprikt worden.
Ik snap er dus geen ene flikker meer meer van.
Die hele communicatie blijft een aanfluiting :')
Die lijst met aandoeningen omvat niet iedereen die de griepprik krijgt inderdaad, terwijl in de communicatie wel over de griepprik gesproken wordt, lekker onduidelijk.

Voor mij daardoor of begin mei of eind juni.

De vraag 'Behoort u tot een andere medische risicogroep?' zou gewoon moeten zijn, 'krijgt u jaarlijks een uitnodiging van de huisarts voor de griepprik'? En dan Ja of Nee. (En het beleid daar ook op afstemmen natuurlijk)
pi_199124770
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 april 2021 14:45 schreef -0- het volgende:

[..]

Die lijst met aandoeningen omvat niet iedereen die de griepprik krijgt inderdaad, terwijl in de communicatie wel over de griepprik gesproken wordt, lekker onduidelijk.

Voor mij daardoor of begin mei of eind juni.

De vraag 'Behoort u tot een andere medische risicogroep?' zou gewoon moeten zijn, 'krijgt u jaarlijks een uitnodiging van de huisarts voor de griepprik'? En dan Ja of Nee. (En het beleid daar ook op afstemmen natuurlijk)
Afwachten maar. Anders in mei maar eens bellen als ik niks hoor.

Bij de griepprik hoor ik meestal via mijn ouders wel dat de brieven weer onderweg zijn, maar dat gaat nu niet op. Die zijn gelukkig via de ggd al gevaccineerd.
A mind with a heart of it's own
  Moderator vrijdag 23 april 2021 @ 15:22:05 #68
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_199125116
twitter


Dat is wel goed nieuws, al zal het niet voor alle vaccins zo zijn.
pi_199127493
Nu op teletekst dat de EU boven op de al 600 miljoen dosissen Pfizer nog eens 1,5 miljard bijbesteld heeft met leveringen tot in 2023.

Kan iemand uitleggen waarom we ruim 2x zoveel kopen dan nodig? Is dat tegen toekomstige mutaties?

En dit is alleen nog maar Pfizer, slaan ze door in daadkracht?
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_199127524
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 april 2021 18:55 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Nu op teletekst dat de EU boven op de al 600 miljoen dosissen Pfizer nog eens 1,5 miljard bijbesteld heeft met leveringen tot in 2023.

Kan iemand uitleggen waarom we ruim 2x zoveel kopen dan nodig? Is dat tegen toekomstige mutaties?

En dit is alleen nog maar Pfizer, slaan ze door in daadkracht?
Boosters.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  vrijdag 23 april 2021 @ 19:07:59 #71
3542 Gia
User under construction
pi_199127644
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 april 2021 12:02 schreef DrMarten het volgende:

Als ik die vragen invul krijg ik dat ik banaf half juni een uitnodiging kan verwachten. Echter sta ik wel op de lijst voor de griepprik en wordt er gezegd dat die mensen eerder geprikt worden.
Ik snap er dus geen ene flikker meer meer van.
Die hele communicatie blijft een aanfluiting :')
Half juni, jouw leeftijd in gezonde toestand, vermoed ik.
Als jouw huisarts je op de lijst van de GGD zet, ben je waarschijnlijk eerder.

Waarom krijg je jaarlijks de griepprik? Als dit vrijwillig is, is er geen medische noodzaak.
  vrijdag 23 april 2021 @ 19:46:22 #72
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199128215
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 april 2021 19:07 schreef Gia het volgende:

[..]

Half juni, jouw leeftijd in gezonde toestand, vermoed ik.
Als jouw huisarts je op de lijst van de GGD zet, ben je waarschijnlijk eerder.

Waarom krijg je jaarlijks de griepprik? Als dit vrijwillig is, is er geen medische noodzaak.
Een griepprik is altijd vrijwillig, bedoel je wellicht iets anders?
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_199128282
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 april 2021 19:07 schreef Gia het volgende:

[..]

Half juni, jouw leeftijd in gezonde toestand, vermoed ik.
Als jouw huisarts je op de lijst van de GGD zet, ben je waarschijnlijk eerder.

Waarom krijg je jaarlijks de griepprik? Als dit vrijwillig is, is er geen medische noodzaak.
Nee in gezonde toestand krijg je de brief eind juni.
Tap tap tap
pi_199130817
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 april 2021 18:57 schreef Monolith het volgende:

[..]

Boosters.
Ze verwachten dus jaarlijks te moeten gaan vaccineren?
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  Moderator vrijdag 23 april 2021 @ 22:43:09 #75
355459 crew  noodgang
noodgang
pi_199130915
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 april 2021 22:34 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Ze verwachten dus jaarlijks te moeten gaan vaccineren?
Ik denk dat ze niks verwachten maar met veel scenario's rekening houden
pi_199131166
Vanochtend m'n eerste Pfizerprik gehad *O*

In m'n omgeving komen er steeds meer mensen bij die gevaccineerd worden of zijn, heel fijn!
Tante minthy!! O+
Achtbaan1 is voor mij te intens
  vrijdag 23 april 2021 @ 23:48:07 #77
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_199131888
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 21:02 schreef Sunri5e het volgende:
Klopt het schema nog zoals op de website van de overheid staat? Mijn stiefvader die geboren is in 1955 en COPD heeft is nog steeds niet opgeroepen. Vandaag heeft hij voor de tweede keer de huisarts gebeld maar die zeggen van niets te weten en kunnen hem niet helpen. Beetje vreemd.
1955 kan online al een afspraak maken via www.coronatest.nl. Succes!
pi_199132095
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 april 2021 23:48 schreef Mishu het volgende:

[..]

1955 kan online al een afspraak maken via www.coronatest.nl. Succes!
Helaas niet voor mensen die bij trombosedienst zitten
pi_199132161
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 april 2021 22:34 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Ze verwachten dus jaarlijks te moeten gaan vaccineren?
Niemand weet iets zeker, maar bij dit soort virussen ligt herhaaldelijke vaccinatie wel voor de hand.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_199140823
Er waren maar 3 brieven door stichting Ieder(in) en een kamerdebat voor nodig om te zorgen dat de gehandicapten/kwetsbaren onder de 60 VOOR de gezonde 50 plussers gevaccineerd gaan worden.

Hugo / MinVWS is ze gewoon vergeten, wat een stelletje fucking prutsers......er zijn gezinnen die zich al langer dan
een jaar compleet opsluiten!
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_199140900
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 08:55 schreef Roberto_BOZ het volgende:

[..]

Jawel, hij suggereert dat jongere vrouwen beter voor Pfizer kunnen gaan. Pfizer komt als winnaar uit de bus van deze vaccinatie-strijd en dit is een goede manier van communiceren. 'Ja, de rest is ook goed, máár...'
Ik ben bang dat de meesten echt geen idee hebben wat het vector vaccin of mRna vaccin is, geen enkel begrip en idee.
  zaterdag 24 april 2021 @ 20:02:51 #82
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_199140908
quote:
14s.gif Op vrijdag 23 april 2021 22:59 schreef minthy het volgende:
Vanochtend m'n eerste Pfizerprik gehad *O*

In m'n omgeving komen er steeds meer mensen bij die gevaccineerd worden of zijn, heel fijn!
Ik kan ook niet wachtrn tot ik een prik kan krijgen, maar nog niets helaas ;(
pi_199140945
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 april 2021 20:02 schreef christmastsunami het volgende:

[..]

Ik ben bang dat de meesten echt geen idee hebben wat het vector vaccin of mRna vaccin is, geen enkel begrip en idee.
Waarom zou dat relevant zijn?
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_199141049
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 april 2021 20:04 schreef Monolith het volgende:

[..]

Waarom zou dat relevant zijn?
dat is het niet, maar zoals in frankrijk 4000 mensen werden opgeroepen en ongeveer 50 mensen kwamen opdagen, omdat ze die az prik niet wilden, uit desinformatie of dommigheid,
pi_199141115
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 april 2021 18:57 schreef Monolith het volgende:

[..]

Boosters.
beter, ik wil nog wel een booster in de herfst als het kan......
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_199141123
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 april 2021 20:02 schreef christmastsunami het volgende:

[..]

Ik ben bang dat de meesten echt geen idee hebben wat het vector vaccin of mRna vaccin is, geen enkel begrip en idee.
De meeste mensen hebben geen idee wat ibuprofen daadwerkelijks is, or paracetamol, of een hele rits antibiotica, of botox, of wat er in vitaminen of voedingssupplementen zitten.
pi_199141168
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 april 2021 20:10 schreef christmastsunami het volgende:

[..]

dat is het niet, maar zoals in frankrijk 4000 mensen werden opgeroepen en ongeveer 50 mensen kwamen opdagen, omdat ze die az prik niet wilden, uit desinformatie of dommigheid,
Dat heeft toch meer te maken met het feit dat mensen moeite hebben met het inschatten van risico's. Het is dezelfde reden als waarom mensen meedoen met loterijen. Met het type vaccin heeft dat niet zoveel van doen.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_199141177
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 april 2021 20:10 schreef christmastsunami het volgende:

[..]

dat is het niet, maar zoals in frankrijk 4000 mensen werden opgeroepen en ongeveer 50 mensen kwamen opdagen, omdat ze die az prik niet wilden, uit desinformatie of dommigheid,
Dommigheid kun je weinig tegen doen. Maar het is wel zo dat de overheid eenduidiger en duidelijker zou kunnen communiceren, wat uiteindelijk een grote invloed heeft op de vaccinatiebereidheid, juist onder de 'dommige' groepen, die vaak ook in een kwetsbare hoek qua gezondheid en financiele middelen zitten, en wiens informatievoorziening vaak beperkt en eenzijdig is.
pi_199141350
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 april 2021 20:16 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]

Dommigheid kun je weinig tegen doen. Maar het is wel zo dat de overheid eenduidiger en duidelijker zou kunnen communiceren, wat uiteindelijk een grote invloed heeft op de vaccinatiebereidheid, juist onder de 'dommige' groepen, die vaak ook in een kwetsbare hoek qua gezondheid en financiele middelen zitten, en wiens informatievoorziening vaak beperkt en eenzijdig is.
ach ik heb de afgelopen uren zitten in praten op mijn moeder, ze zegt dat ze binnenkort zich laat prikken, dan hou ik op met zeiken. als ik bewijs heb.
pi_199141370
volgens mij zijn ze nu bij 67 jaar qua vaccinatie, en begin mei/half mei eindelijk bij de kwetsbaren onder de 60....
met een beetje geluk zijn alle kwetsbaren half juni volledig gevaccineerd.
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_199141557
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 april 2021 20:27 schreef Predator40 het volgende:
volgens mij zijn ze nu bij 67 jaar qua vaccinatie, en begin mei/half mei eindelijk bij de kwetsbaren onder de 60....
met een beetje geluk zijn alle kwetsbaren half juni volledig gevaccineerd.
1955 en ouder zijn nu aan de beurt. dus 2021 minkukel uit 1955, is 45 plus 21, is 66 jaar en ouder, die nu als de wiedeweerga nou gaan prikken.
pi_199141606
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 april 2021 20:36 schreef christmastsunami het volgende:

[..]

1955 en ouder zijn nu aan de beurt. dus 2021 minkukel uit 1955, is 45 plus 21, is 66 jaar en ouder, die nu als de wiedeweerga nou gaan prikken.
mijn schoonmoeder moest haar DigId app nog fixen............. :{
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_199141678
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 april 2021 20:39 schreef Predator40 het volgende:

[..]

mijn schoonmoeder moest haar DigId app nog fixen............. :{
teamviewer gewoon de hele computer over nemen.
pi_199141739
je kan stap voor stap uitleggen hoe ze teamviewer moet installeren, het best is om zelf ook stap voor stap het zelf stap voor stap, zelf ook te doen

En als het lukt, neem je de computer over en gaan we meteen die afspraak rochelen.
pi_199141872
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 april 2021 20:47 schreef christmastsunami het volgende:
je kan stap voor stap uitleggen hoe ze teamviewer moet installeren, het best is om zelf ook stap voor stap het zelf stap voor stap, zelf ook te doen

En als het lukt, neem je de computer over en gaan we meteen die afspraak rochelen.
ik weet het, werk zelf in de ICT maar ze wacht maar gewoon paar daagjes dan :)
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
  zaterdag 24 april 2021 @ 20:59:50 #96
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_199141943
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 april 2021 20:39 schreef Predator40 het volgende:

[..]

mijn schoonmoeder moest haar DigId app nog fixen............. :{
Ik had dat ding ook nog niet maar dat was vrij simpel te regelen hoor.
Nou ja t ging bijna fout toen ik mijn rijbewijs tegen de achterkant van de foon moest houden( identificatie) en dat niet het beoogde resultaat opleverde. Het duurde ff voor de munt viel : je moet natuurlijk wel eerst je foon uit het foonhoesje halen als je de achterkant van de foon daarvoor moet gebruiken hé. :')
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_199143663
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 april 2021 20:59 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Ik had dat ding ook nog niet maar dat was vrij simpel te regelen hoor.
Nou ja t ging bijna fout toen ik mijn rijbewijs tegen de achterkant van de foon moest houden( identificatie) en dat niet het beoogde resultaat opleverde. Het duurde ff voor de munt viel : je moet natuurlijk wel eerst je foon uit het foonhoesje halen als je de achterkant van de foon daarvoor moet gebruiken hé. :')
Dit had ik kunnen zijn.
Tap tap tap
  Moderator zaterdag 24 april 2021 @ 22:27:00 #98
236264 crew  capricia
pi_199143730
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 april 2021 20:59 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Ik had dat ding ook nog niet maar dat was vrij simpel te regelen hoor.
Nou ja t ging bijna fout toen ik mijn rijbewijs tegen de achterkant van de foon moest houden( identificatie) en dat niet het beoogde resultaat opleverde. Het duurde ff voor de munt viel : je moet natuurlijk wel eerst je foon uit het foonhoesje halen als je de achterkant van de foon daarvoor moet gebruiken hé. :')
Love you ❤️
Definitely not CIA
  Moderator / Redactie Sport zondag 25 april 2021 @ 11:51:55 #99
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_199149026
Gisteren vaccin gehad (Jansen) en moet zeggen dat de bijwerkingen bij mij heel erg zijn meegevallen tot nu toe. Beetje stijfheid in arm waar de prik is gezet en vanmorgen wakker geworden met wat spierpijn in mijn lichaam, maar geen koorts of andere klachten gehad.

Als dit het is vind ik het prima :P
  zondag 25 april 2021 @ 12:02:54 #100
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_199149168
quote:
0s.gif Op zondag 25 april 2021 11:51 schreef Evenstar het volgende:
Gisteren vaccin gehad (Jansen) en moet zeggen dat de bijwerkingen bij mij heel erg zijn meegevallen tot nu toe. Beetje stijfheid in arm waar de prik is gezet en vanmorgen wakker geworden met wat spierpijn in mijn lichaam, maar geen koorts of andere klachten gehad.

Als dit het is vind ik het prima :P
De tweede dag schijnt verreweg het ergst te zijn.
  Moderator / Redactie Sport zondag 25 april 2021 @ 12:07:42 #101
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_199149228
quote:
1s.gif Op zondag 25 april 2021 12:02 schreef Zwansen het volgende:

[..]

De tweede dag schijnt verreweg het ergst te zijn.
En bedankt :D

Nu ongeveer 24h na vaccinatie. We zullen zien :D
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')