abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 20 april 2021 @ 07:02:15 #101
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_199079454
Het klinkt inderdaad als overprikkeld. Het zijn ook best veel indrukken op zo’n dag waarschijnlijk.
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
  dinsdag 20 april 2021 @ 07:51:27 #102
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_199079667
quote:
1s.gif Op maandag 19 april 2021 19:54 schreef SQ het volgende:
Mijn grootste nachtmerrie is vandaag uitgekomen :'(

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hehhehe :D

Toen U. laatst ziek was heeft hij mij ook een paar keer ondergekotst, van top tot teen. :r Wel met stukjes. :r
Protège moi de mes désirs.
pi_199080187
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 23:44 schreef MaJo het volgende:

[..]

Wat lijkt me dat heerlijk om dan weer even in Nederland te shoppen O+ Hoe gaat het met de jetlag?
[..]

Wij hadden vanavond een zeer dramatische aap. Altijd als ik bij mijn ouders ben geweest is hij ‘s avonds moeilijker in slaap te krijgen. Hij is super moe maar compleet over de zeik en wat we ook doen, hij wil níét slapen en huilt alleen maar. Behoorlijk vermoeiend na een lange werkdag :@ vaak slaapt hij wel goed als hij eenmaal slaapt en volgt er de dag erna een goede middagtuk. Iemand een idee hoe dit komt, een beetje overprikkeld?
Is het ook. En eten O+. Ik ga tonnetje rond terug naar huis denk ik :P. Jetlag heb ik nooit last van. Maar met een baby sowieso wel een beetje chronisch vermoeid natuurlijk :') .

Aww Aapie! Klinkt inderdaad alsof ie veel prikkels en nieuwe indrukken heeft gehad. En dan niet willen slapen met oververmoeidheid tot gevolg. Toevallig gisteravond hetzelfde verhaal hier.
pi_199080342
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 april 2021 08:56 schreef Smart_ass het volgende:

[..]

Is het ook. En eten O+. Ik ga tonnetje rond terug naar huis denk ik :P. Jetlag heb ik nooit last van. Maar met een baby sowieso wel een beetje chronisch vermoeid natuurlijk :') .

Aww Aapie! Klinkt inderdaad alsof ie veel prikkels en nieuwe indrukken heeft gehad. En dan niet willen slapen met oververmoeidheid tot gevolg. Toevallig gisteravond hetzelfde verhaal hier.
Ik had gemist dat je in NL bent! Veel plezier :)
pi_199080372
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 23:44 schreef MaJo het volgende:

[..]

Wat is megaveel eczeem? Aapie zit nu ook flink onder, een stuk of 10 plekken waarbij de grootste denk ik zo groot is als een 2 euro munt. Verder merk ik nog weinig qua gevoeligheden dus hopelijk valt het mee.

Bij kma moet jij zelf ook koemelkvrij eten toch?

Ik voeg een foto van spruit bij toen die net 3 maanden oud was.. voor de gevoele onder ons niet kijken want het is echt heel heftig. Omdat toen de huisarts niets wilde voorschrijven omdat hij toen nog "maar" 3 maanden oud was, werd het ontstoken krentebaard :'(
Toen kreeg die van de dermatoloog uiteindelijk een hele verzameling aan cremés en antibiotica zalf.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_199080385
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 april 2021 09:18 schreef BellaaElisa het volgende:

[..]

Ik voeg een foto van spruit bij toen die net 3 maanden oud was.. voor de gevoele onder ons niet kijken want het is echt heel heftig. Omdat toen de huisarts niets wilde voorschrijven omdat hij toen nog "maar" 3 maanden oud was, werd het ontstoken krentebaard :'(
Toen kreeg die van de dermatoloog uiteindelijk een hele verzameling aan cremés en antibiotica zalf.

SPOILER
Jemig, had jouw kleintje al zo erg op het moment dat de huisarts niks voor wilde schrijven? Want dat vind ik echt heel kwalijk.
pi_199080424
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 09:21 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Jemig, had jouw kleintje al zo erg op het moment dat de huisarts niks voor wilde schrijven? Want dat vind ik echt heel kwalijk.
Ja, ze zei dat ik bepanthen eczeem moest smeren, dus dat deed ik bij foto 2. En toen gebeurde dus foto 1. En toen weer naar de HA was er een invalster, die wilde mij ook zo naar sturen toen ben ik naar de bali gelopen of nog een andere HA mee kon kijken, dat kon op dat moment niet. Naar huis gegaan met vasaline en toen foto 3 zo werd die wakker, mega veel pus op zn bedje :X weer afspraak. Weer die invalster, nu kon er wel iemand mee kijken en die zei gelijk " hierover niet twijfelen gelijk naar de dermatoloog is ontstoken krentenbaard geworden". ;(
pi_199080445
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 april 2021 09:25 schreef BellaaElisa het volgende:

[..]

Ja, ze zei dat ik bepanthen eczeem moest smeren, dus dat deed ik bij foto 2. En toen gebeurde dus foto 1. En toen weer naar de HA was er een invalster, die wilde mij ook zo naar sturen toen ben ik naar de bali gelopen of nog een andere HA mee kon kijken, dat kon op dat moment niet. Naar huis gegaan met vasaline en toen foto 3 zo werd die wakker, mega veel pus op zn bedje :X weer afspraak. Weer die invalster, nu kon er wel iemand mee kijken en die zei gelijk " hierover niet twijfelen gelijk naar de dermatoloog is ontstoken krentenbaard geworden". ;(
Ach, zo sneu ;( Is alles goed gekomen?
  dinsdag 20 april 2021 @ 11:18:48 #109
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_199081528
Wow dat is wel heel erg Bella ;( :'( Hoe konden ze dat nou afschrijven als niets!
  dinsdag 20 april 2021 @ 11:19:22 #110
149959 SQ
snelle trees
pi_199081533
Och jeetje BellaaElisa, wat heftig! Je arme baby ;(
disclaimer
  Moderator dinsdag 20 april 2021 @ 13:15:25 #111
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_199082981
quote:

[..]

SPOILER
Jeetje dit ziet er inderdaad erg heftig uit :X Werken de crèmes nu wel?

Ik heb nu een hapje gemaakt van pompoen gemixt met pindakaas en daar een halve theelepel van gegeven. Over 3 kwartier geef ik 2 theelepels. Hij heeft in ieder geval geen acute reactie dus dat is fijn.

Hmmm ja overprikkeld dus, ik denk het ook. Nou is hij ook wel genetisch belast met een ADD moeder en een hoogsensitieve vader :') Vandaag is hij weer heel lief en tevreden, maar eens kijken of we in de toekomst veranderingen aan kunnen brengen om het allemaal wat gemakkelijker te maken. Nu komt hij 2 weken niet bij mijn ouders omdat hij morgen voor het eerst naar de opvang gaat en mijn vader wordt gevaccineerd. Voor de zekerheid blijven we dus even 2 weken uit de buurt. Ben ook benieuwd hoe de opvang gaat zijn, ik vind het best spannend merk ik :@
5 - 28 februari Thailand O+
pi_199097192
Ja snap ik majo dat je dat spannend vind. Is toch je kind uit handen geven aan 'vreemden'. Komt vast goed. Ze zijn daarna ook vaak doodmoe. F ligt nu na opvang aan borst Al te slapen, ook al was hij er maar een paar uur (onder mamafit, doe een tweede sessie).

Sq ik las het voor aan mijn man, zo poëtisch opgeschreven en zo vies :X :'( _O- gelukkig zonder stukjes maar mijn hemel wat goor. Moest hardop zo ontzettend lachen. Ook om alle reacties daarna

F kreeg bij de opvang lekker banaan en aardbei.. hmm nou ja laatst zelf ook eens gegeven maar daarna toch maar niet omdat hij instant zijn stem kwijt was. Maar goed opvang enthousiast, lekker aan het fruit :') ach ja, allergie had ik nu wel moeten zien. Kind ruikt wel volledig naar aardbei dus vanavond maar in de douche. En lekker kleren aan zonder 'andere vrouwengeur' }:| heb een pakje van smalfolk gekocht, lekker over the top met dino's :)
  woensdag 21 april 2021 @ 16:14:34 #113
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_199099789
Baby eten; check
Baby moe; check
Baby inbakeren en in bed; check
Baby bijna in slaap; check

En dan een hoop gepers en een hoop stront. Dus wakker. :') every frickin’ time
Kwak
pi_199102821
Jeetje Bella, dat zag er heftig uit! Bizar dat het zover is gekomen. Is het nu dmv voeding helemaal weg of vlamt het nog wel eens op?

@MaJo hoe is de afspraak bij de huisarts gegaan, iets voorgeschreven gekregen?

Eerste keer opvang is zeker spannend, ik moest wel een traantje wegpinken bij de oudste. Nu was het al bekend en ging dat beter. Als ik zie hoe graag de oudste gaat vind ik het nu al jammer dat L over 5 maanden zonder grote zus moet gaan. Aan de andere kant wel goed om op die manier haar eigen weg te kunnen gaan straks, want grote zus neemt de rol erg serieus. :+

Hier zijn de plekken alleen maar roder geworden. Het ziet er heftiger uit nu, maar of dat ook zo is of dat dat een fase van heling is? :?
Ik ben er nog niet gerust op, we zouden binnen enkele dagen verbetering moeten zien, we zitten nu op 5 dagen, 3 x per dag smeren.
Wat overigens ook een hels karwei is met een baby die alle kanten op gaat en je zo ongeveer het hele lichaam moet smeren.
Ik denk dat ik morgen even mail ivm het rodere en dan volgende week maandag weer bel als het echt nog niet beter eruit ziet.
Papa had als baby ook een koemelkallergie wat zich uitte in eczeem, waarna ze op andere flesvoeding zijn overgestapt en toen is het overgegaan. Hij is er wel redelijk jong overheen gegroeid volgens mij.
Kan borstvoeding nog een soort filter daartussen zijn als het geen extreme allergie is zoals bij de zoon van bella? Dat L daar niet op reageert, maar sinds ze vaste voeding krijgt en brood etc dat ze wel op de melk in die voeding reageert? (Het begon ongeveer gelijktijdig en wordt steeds erger, ze eet natuurlijk ook steeds meer).
Ik wil daar nog niet van uit gaan, maar wel alert op zijn.
  Moderator woensdag 21 april 2021 @ 21:55:21 #115
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_199104120
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 12:55 schreef Hilmo het volgende:
Ja snap ik majo dat je dat spannend vind. Is toch je kind uit handen geven aan 'vreemden'. Komt vast goed. Ze zijn daarna ook vaak doodmoe. F ligt nu na opvang aan borst Al te slapen, ook al was hij er maar een paar uur (onder mamafit, doe een tweede sessie).

Sq ik las het voor aan mijn man, zo poëtisch opgeschreven en zo vies :X :'( _O- gelukkig zonder stukjes maar mijn hemel wat goor. Moest hardop zo ontzettend lachen. Ook om alle reacties daarna

F kreeg bij de opvang lekker banaan en aardbei.. hmm nou ja laatst zelf ook eens gegeven maar daarna toch maar niet omdat hij instant zijn stem kwijt was. Maar goed opvang enthousiast, lekker aan het fruit :') ach ja, allergie had ik nu wel moeten zien. Kind ruikt wel volledig naar aardbei dus vanavond maar in de douche. En lekker kleren aan zonder 'andere vrouwengeur' }:| heb een pakje van smalfolk gekocht, lekker over the top met dino's :)
Het is heel goed gegaan! Het was ook maar 2 uurtjes dus de tijd was zo om. Hij heeft daar meer gedaan dan in een dag bij ons, zo hebben ze met hem geverfd :D O+

Oef ja dat soort dingen moet je natuurlijk doorgeven aan de opvang. Maar geen allergische reactie dus?

In het dagboekje van Aapie zag ik staan dat hij een fruithapje heeft gehad (prima, dat was besproken) maar ook drinken. Geen idee wat ze daarmee bedoelen :? Hij heeft een uur later ook nog een fles gehad. Nu is hij bijna 6 maanden dus als ze hem water hebben gegeven is dat niet zo'n probleem maar wij hebben dat zelf nog nooit gedaan.

Ik ben benieuwd naar het dino pak! Zelf heeft Aapie nu deze set aan.

Het staat hem zo cute O+

quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 16:14 schreef kwakz0r het volgende:
Baby eten; check
Baby moe; check
Baby inbakeren en in bed; check
Baby bijna in slaap; check

En dan een hoop gepers en een hoop stront. Dus wakker. :') every frickin’ time
Aaarg zul je net zien ja :X Bij Aapie is het vaak een hattrick: poep, plas en kots :X

quote:
1s.gif Op woensdag 21 april 2021 20:29 schreef Nolita het volgende:
Jeetje Bella, dat zag er heftig uit! Bizar dat het zover is gekomen. Is het nu dmv voeding helemaal weg of vlamt het nog wel eens op?

@:MaJo hoe is de afspraak bij de huisarts gegaan, iets voorgeschreven gekregen?

Eerste keer opvang is zeker spannend, ik moest wel een traantje wegpinken bij de oudste. Nu was het al bekend en ging dat beter. Als ik zie hoe graag de oudste gaat vind ik het nu al jammer dat L over 5 maanden zonder grote zus moet gaan. Aan de andere kant wel goed om op die manier haar eigen weg te kunnen gaan straks, want grote zus neemt de rol erg serieus. :+

Hier zijn de plekken alleen maar roder geworden. Het ziet er heftiger uit nu, maar of dat ook zo is of dat dat een fase van heling is? :?
Ik ben er nog niet gerust op, we zouden binnen enkele dagen verbetering moeten zien, we zitten nu op 5 dagen, 3 x per dag smeren.
Wat overigens ook een hels karwei is met een baby die alle kanten op gaat en je zo ongeveer het hele lichaam moet smeren.
Ik denk dat ik morgen even mail ivm het rodere en dan volgende week maandag weer bel als het echt nog niet beter eruit ziet.
Papa had als baby ook een koemelkallergie wat zich uitte in eczeem, waarna ze op andere flesvoeding zijn overgestapt en toen is het overgegaan. Hij is er wel redelijk jong overheen gegroeid volgens mij.
Kan borstvoeding nog een soort filter daartussen zijn als het geen extreme allergie is zoals bij de zoon van bella? Dat L daar niet op reageert, maar sinds ze vaste voeding krijgt en brood etc dat ze wel op de melk in die voeding reageert? (Het begon ongeveer gelijktijdig en wordt steeds erger, ze eet natuurlijk ook steeds meer).
Ik wil daar nog niet van uit gaan, maar wel alert op zijn.
Hij heeft hydrocortison 1% gekregen wat een vrij lichte variant is. Het werkt best goed, de plekken worden in ieder geval iets minder rood.

Ik zou zeker contact opnemen met de huisarts in jouw geval want het zou nu wel moeten verbeteren lijkt me en zeker niet erger worden. Het kan volgens mij inderdaad dat een koemelkallergie niet via de moedermelk wordt doorgegeven, ik las dat dit alleen het geval is bij extreme varianten. En melk zit in vrijwel alles he? Zelf ben ik lactose-intolerantie en het is echt ongelooflijk waar allemaal melk inzit. Hopelijk valt het mee want het lijkt me behoorlijk lastig zo'n allergie :*

[ Bericht 0% gewijzigd door MaJo op 21-04-2021 22:00:40 ]
  Moderator woensdag 21 april 2021 @ 21:57:47 #116
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_199104158
Iets totaal anders (of eigenlijk ook best wel gerelateerd). Ik was me aan het verdiepen in Rapley/Kleintjes en wat voor invloed vast voedsel heeft op onze baby's. Toen kwam ik op het boek De Poepdokter Junior van de Groene Vrouw over de werking van darmen en wat je kunt doen om bepaalde dingen eventueel te voorkomen. Die heb ik besteld en ligt as we speak naast me dus als er interesse is wil ik er best wel wat dingen uit samenvatten :)
pi_199104715
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 21:57 schreef MaJo het volgende:
Iets totaal anders (of eigenlijk ook best wel gerelateerd). Ik was me aan het verdiepen in Rapley/Kleintjes en wat voor invloed vast voedsel heeft op onze baby's. Toen kwam ik op het boek De Poepdokter Junior van de Groene Vrouw over de werking van darmen en wat je kunt doen om bepaalde dingen eventueel te voorkomen. Die heb ik besteld en ligt as we speak naast me dus als er interesse is wil ik er best wel wat dingen uit samenvatten :)
Oeh, ik ben wel nieuwsgierig. Hier was het tijdens het avondeten weer sneu, behoorlijk persen (en piepen) met als resultaat een klein plakkaatje dus alles is er nog niet uit...

Naast borstvoeding krijgt hij fruit, (aardappel +) groente, en een kwart sneetje bruin brood.
  woensdag 21 april 2021 @ 22:31:35 #118
277627 Seven.
We are Borg.
pi_199104781
quote:

[..]

SPOILER
Foto gemist maar sneu... Had je spruit er veel last van?

Colin had toen hij 4 dagen oud was de eerste krentenbaard blaasjes te pakken, op dag 10 werd hij opgenomen in het ziekenhuis omdat hij nog geen enkele weerstand had. Ik dacht ook antibiotica zalfje maar werd dus infuus. Binnen 5 dagen waren alle plekken ook weer weg trouwens. Zondagavond aan het infuus, woensdagavond naar huis, vrijdagavond niets meer van te zien.

Trigger warning: zielige baby ;(

SPOILER
Onvoorstelbaar dat je huisarts niet in wilde grijpen!
Resistance is futile.
pi_199104949
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 22:27 schreef tpopml het volgende:

[..]

Oeh, ik ben wel nieuwsgierig. Hier was het tijdens het avondeten weer sneu, behoorlijk persen (en piepen) met als resultaat een klein plakkaatje dus alles is er nog niet uit...

Naast borstvoeding krijgt hij fruit, (aardappel +) groente, en een kwart sneetje bruin brood.
Dat zie ik bij Bubbles ook steeds meer sinds we vast voedsel hebben geïntroduceerd, dat ze soms echt even haar hele lichaam aanspant en perst. Niet zozeer tijdens het eten maar ook bijvoorbeeld tijdens het spelen in de box. En ze laat wel veel scheten! Hoevaak poept Mickey? Ik ben dus ook wel benieuwd Majo :Y.
  woensdag 21 april 2021 @ 22:46:58 #120
277627 Seven.
We are Borg.
pi_199105063
@MaJo ik ook nieuwsgierig!

@monsterd. kleine E. nog last van de stoelgang of loopt het nu lekker door?
Resistance is futile.
  woensdag 21 april 2021 @ 22:47:50 #121
277627 Seven.
We are Borg.
pi_199105076
quote:
1s.gif Op woensdag 21 april 2021 22:39 schreef Smart_ass het volgende:

[..]

Dat zie ik bij Bubbles ook steeds meer sinds we vast voedsel hebben geïntroduceerd, dat ze soms echt even haar hele lichaam aanspant en perst. Niet zozeer tijdens het eten maar ook bijvoorbeeld tijdens het spelen in de box. En ze laat wel veel scheten! Hoevaak poept Mickey? Ik ben dus ook wel benieuwd Majo :Y.
Wel makkelijk dat je dan soms gewoon zo'n drol op kunt pakken met een billendoekje ^O^
Resistance is futile.
pi_199105170
quote:
1s.gif Op woensdag 21 april 2021 22:39 schreef Smart_ass het volgende:

[..]

Nu sinds zondagochtend niet meer gepoept, ik zou zeggen gemiddeld twee keer per week nu. Ik merk dan vooral dat het ook gaat borrelen, hij gaat inderdaad ook scheten laten maar vooral het persen, rood aanlopen en eigenlijk de aanloop naar dat het ook echt lukt... Ook tijdens het spelen in de box, eigenlijk vooral als hij op zijn buik is gedraaid (en dat is vrijwel continu, haha).

Overdag vind ik hem ook wel wat minder goed drinken want hij is retesnel afgeleid :')

Hoe vaak poept Bubbles nu? En wat eet ze zoal?
pi_199105182
quote:
80s.gif Op woensdag 21 april 2021 22:47 schreef Seven. het volgende:

[..]

Wel makkelijk dat je dan soms gewoon zo'n drol op kunt pakken met een billendoekje ^O^
Maar the smell, echt doe mij maar weer zo'n spuitluier :')
  woensdag 21 april 2021 @ 22:56:05 #124
277627 Seven.
We are Borg.
pi_199105214
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 22:53 schreef tpopml het volgende:

[..]

Maar the smell, echt doe mij maar weer zo'n spuitluier :')
:Y)

Eens.
Resistance is futile.
  Moderator woensdag 21 april 2021 @ 22:59:48 #125
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_199105268
Ik ga nu beginnen met het boek, zal morgen eens kijken of ik een stuk kan samenvatten :s)

Ik vind dat Aapie's poep de laatste dagen minder stinkt :? Normaal hangt er echt zo'n poepgeur om hem heen als hij heeft gepoept maar nu al 2x gehad dat ik een poepluier heb gemist :o Zou dat kunnen komen omdat hij nu meer vast voedsel erbij krijgt? Al is dat nog steeds minimaal als je het vergelijkt met de flessen.

Aapie is (tot nu toe) gezegend met goede darmpjes. Hij poept gemiddeld 1x per dag, soms 2. Het langste dat hij niet heeft gepoept is 3 dagen maar dat is slechts eenmalig voorgekomen. Ik ben er wel alert op omdat ik zelf altijd veel last van mijn darmen heb gehad, ik hoop echt niet dat hij genetisch belast is door mij. Ik hoop dat hij wat dat betreft op mijn man lijkt, die poept zowat dagelijks op exact hetzelfde tijdstip :Y)
  woensdag 21 april 2021 @ 23:01:24 #126
277627 Seven.
We are Borg.
pi_199105279
Ik vermoed dat dit niet lang meer gaat duren trouwens:

Resistance is futile.
  woensdag 21 april 2021 @ 23:02:48 #127
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_199105293
Seven O+
  woensdag 21 april 2021 @ 23:06:10 #128
277627 Seven.
We are Borg.
pi_199105344
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 22:27 schreef tpopml het volgende:

[..]

Krijg jij met Mickey trouwens ook hele zaden terug in de luier uit het bruin brood :') . En dan ook nog van die mini zaden die in de plooien van zijn balzak zitten waardoor je met een billendoekje over de wijsvinger moet gaan poetsen :( .

Colin is wel gek op zijn bruine boterham met pindakaas dus ik vind het zielig om het hem te onthouden.
Resistance is futile.
  Moderator woensdag 21 april 2021 @ 23:06:22 #129
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_199105350
quote:
7s.gif Op woensdag 21 april 2021 23:01 schreef Seven. het volgende:

Wow, waar is je baby gebleven :o Dit is wel echt heel bijna hoor! O+
  woensdag 21 april 2021 @ 23:07:52 #130
277627 Seven.
We are Borg.
pi_199105373
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 22:59 schreef MaJo het volgende:
Ik ga nu beginnen met het boek, zal morgen eens kijken of ik een stuk kan samenvatten :s)

Ik vind dat Aapie's poep de laatste dagen minder stinkt :? Normaal hangt er echt zo'n poepgeur om hem heen als hij heeft gepoept maar nu al 2x gehad dat ik een poepluier heb gemist :o Zou dat kunnen komen omdat hij nu meer vast voedsel erbij krijgt? Al is dat nog steeds minimaal als je het vergelijkt met de flessen.

Aapie is (tot nu toe) gezegend met goede darmpjes. Hij poept gemiddeld 1x per dag, soms 2. Het langste dat hij niet heeft gepoept is 3 dagen maar dat is slechts eenmalig voorgekomen. Ik ben er wel alert op omdat ik zelf altijd veel last van mijn darmen heb gehad, ik hoop echt niet dat hij genetisch belast is door mij. Ik hoop dat hij wat dat betreft op mijn man lijkt, die poept zowat dagelijks op exact hetzelfde tijdstip :Y)
Mijn ervaring is wel dat het hoe dan ook anders gaat ruiken, soms ook wel veel minder inderdaad.
Resistance is futile.
pi_199107042
quote:
80s.gif Op woensdag 21 april 2021 22:47 schreef Seven. het volgende:

[..]

Nou het is nog geen vaste poep hier hoor! Bij Colin wel al? Hier is het een beetje een smeerbende juist :P.
quote:
1s.gif Op woensdag 21 april 2021 22:52 schreef tpopml het volgende:

[..]

Nu sinds zondagochtend niet meer gepoept, ik zou zeggen gemiddeld twee keer per week nu. Ik merk dan vooral dat het ook gaat borrelen, hij gaat inderdaad ook scheten laten maar vooral het persen, rood aanlopen en eigenlijk de aanloop naar dat het ook echt lukt... Ook tijdens het spelen in de box, eigenlijk vooral als hij op zijn buik is gedraaid (en dat is vrijwel continu, haha).

Overdag vind ik hem ook wel wat minder goed drinken want hij is retesnel afgeleid :')

Hoe vaak poept Bubbles nu? En wat eet ze zoal?
Borrelen ook veel hier! Hier drinkt ze overdag nu we in Nederland zijn ineens best veel, maar ik ga altijd alleen met haar in een kamer zitten want ze is inderdaad super snel afgeleid. Dat kan echt niet met iemand erbij haha.

Ik denk om de 2/3 dagen maar afgelopen dagen dan toevallig weer 2x achter elkaar. Ze eet nog niet super veel hoor. Beetje fruit en groenten en soms een havermoutpapje. Oh en laatst een broodkorst gegeven, mijn god die werd me toch afgelikt!! Echt genieten was dat haha.
pi_199107050
quote:

Zooo die is bijna weg! Ik keek het filmpje net en Bubbles reageerde op Colin O+. Herkenbaar trouwens ook dat hoofd opzij gooien, vooral bij de rand van het kleed. :'( :D
pi_199107666
:O Pep was vannacht zo onrustig met drinken dat hij denk ik net even te weinig nam. Daardoor ineens drinken om 23:30/2:30/5.30 en die voel ik vanmorgen wel :') (normaal is t 23:30/3.30/7.30)

Hij ligt nu wakker te worden O+ heb zowaar uitgebreid kunnen douchen (elk nadeel heb zn voordeel)

Wat ik me nog afvroeg: ik lees twee verschillende adviezen - bij de slaapjes overdag de kamer donker maken of juist niet?
Kwak
  donderdag 22 april 2021 @ 09:59:13 #134
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_199107823
quote:

Wat een leuk filmpje, hij wilt graag vooruit haha.

Je had nog gevraagd om de poepupdate: gaat okay weer. We hebben nog de huisarts gesproken en die heeft lactulose voorgeschreven. Bijwerking is alleen dat hij weer krampjes heeft. Dus ik weet niet echt of ik tevreden ben, heb het gevoel dat we in een cirkelredenering tussen kwalen en medicatie terecht komen, omdat alle medicatie/middeltjes steeds bijwerkingen hebben. Vandaag maar even bezien, dacht het iig aan de consultatiearts te vragen.

En we gaan morgen trouwens naar de osteopaat. Wat ik niet had gerealiseerd is dat zij blijkbaar dicht waren vanwege de lockdown. Dus best lastig een afspraak te krijgen. Ben benieuwd of het helpt, want door de kramp en reflux is hij enorm aan het overstrekken.
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
  donderdag 22 april 2021 @ 10:00:31 #135
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_199107836
quote:
0s.gif Op donderdag 22 april 2021 09:42 schreef kwakz0r het volgende:
:O Pep was vannacht zo onrustig met drinken dat hij denk ik net even te weinig nam. Daardoor ineens drinken om 23:30/2:30/5.30 en die voel ik vanmorgen wel :') (normaal is t 23:30/3.30/7.30)

Hij ligt nu wakker te worden O+ heb zowaar uitgebreid kunnen douchen (elk nadeel heb zn voordeel)

Wat ik me nog afvroeg: ik lees twee verschillende adviezen - bij de slaapjes overdag de kamer donker maken of juist niet?
Zware nacht kwak, beetje aan het clusteren misschien? Eerste regeldag die eraan komt?

Wij houden alles open overdag, zo leert hij ook verschil tussen dag en nacht.
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
pi_199107906
quote:
0s.gif Op donderdag 22 april 2021 10:00 schreef monsterd. het volgende:

[..]

Zware nacht kwak, beetje aan het clusteren misschien? Eerste regeldag die eraan komt?

Wij houden alles open overdag, zo leert hij ook verschil tussen dag en nacht.
Hmmm dat heeft hij met twee weken al gedaan, dat was de hele nacht drinken. Nu liet hij juist steeds los en huilen en maakte ik dan na 30 min maar een einde aan de voeding.

Ik dacht dat ook, dag/nacht verschil maar hoorde laatst dat dat nu juist weer achterhaald was?
Kwak
pi_199108073
quote:
18s.gif Op woensdag 21 april 2021 23:06 schreef Seven. het volgende:

[..]

Krijg jij met Mickey trouwens ook hele zaden terug in de luier uit het bruin brood :') . En dan ook nog van die mini zaden die in de plooien van zijn balzak zitten waardoor je met een billendoekje over de wijsvinger moet gaan poetsen :( .

Colin is wel gek op zijn bruine boterham met pindakaas dus ik vind het zielig om het hem te onthouden.
:D Nee, maar dat komt omdat er geen zaden in het brood zit dat hij eet! Ik vind wel altijd de zwarte stipjes van de courgette terug enzo :9

Dus misschien een tip om gewoon 'simpel' bruin brood te geven? Mickey is er ook gek op, maar ik denk wel dat ik hem nog niet meer ga geven om zijn darmen een beetje te ontzien.

En Colin komt aardig los van de grond zeg, heerlijk! En dan op het einde nog zo soepel zich opzij komen. Het gaat echt hard :'( ze zijn afgerond alweer meer 1 dan O :'( :'(
pi_199108147
quote:
1s.gif Op donderdag 22 april 2021 08:31 schreef Smart_ass het volgende:

[..]

Nou het is nog geen vaste poep hier hoor! Bij Colin wel al? Hier is het een beetje een smeerbende juist :P.
[..]

Borrelen ook veel hier! Hier drinkt ze overdag nu we in Nederland zijn ineens best veel, maar ik ga altijd alleen met haar in een kamer zitten want ze is inderdaad super snel afgeleid. Dat kan echt niet met iemand erbij haha.

Ik denk om de 2/3 dagen maar afgelopen dagen dan toevallig weer 2x achter elkaar. Ze eet nog niet super veel hoor. Beetje fruit en groenten en soms een havermoutpapje. Oh en laatst een broodkorst gegeven, mijn god die werd me toch afgelikt!! Echt genieten was dat haha.
Het is ook niet echt een drol hoor, maar wel een vaste... Tsja... Brij :')

Ja ik ga ook vaak maar ergens anders zitten, nu ook al te vaak gehad dat hij aanzuigt en dan z'n hoofd omgooit om te checken wat er gebeurt... Alles zit gelijk onder :9

Echt mooi om te zien he als ze het zo lekker vinden! Hoe acclimatiseert Bubbles in NL?
pi_199108273
quote:
0s.gif Op donderdag 22 april 2021 10:08 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Hmmm dat heeft hij met twee weken al gedaan, dat was de hele nacht drinken. Nu liet hij juist steeds los en huilen en maakte ik dan na 30 min maar een einde aan de voeding.

Ik dacht dat ook, dag/nacht verschil maar hoorde laatst dat dat nu juist weer achterhaald was?
Ik lees ook verschillende dingen maar idd ook in de trant dat je overdag ook donker moet houden.
pi_199108507
quote:

Ligt er een beetje aan denk ik. Poffertje leg ik in het donker, omdat ik denk dat ze dan de beste kans heeft om te gaan slapen.

Als je een kindje hebt die na een uur pas in slaap valt, dan zou ik die niet een uur in het donker laten liggen.

Dat is mijn theorie. De praktijk is dat ik het niet probeer en ze gewoon in de draagzak slaapt. :D
Hoewel ze vandaag wel ging slapen. Eerste keer dat ik haar op haar buik legde (zo ligt ze soms 's nachts ook) en nu sliep ze drie kwartier (meestal een half uur).
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_199108518
Wij hebben sowieso geen verduisterende gordijnen maar het wordt alleen wat schemeriger op de kamer. Ik houd ze lekker dicht.

Lees dat vanaf 3 maanden baby’s sowieso beter in t donker slapen omdat ze dan beginnen melatonine aan te maken. In de wakkere tijd lekker naar buiten helpt bij dag- en nacht ritme.

Tot nu toe niets te klagen met hoe we het deden dus houd het maar zo. In slaap vallen kost tussen de 30 en als er kramp of poep is 60 minuten, maar dat is met oppakken en wiegen en speen terugstoppen, wegzakken en wakker worden etc.

Hij slaapt dan meestal 2-3 uur... overdag in de doek een wandeling is een slaapje van 45 min tot een uur, en s nachts slaapt hij blokken van 3-3,5 uur tussen de voedingen met misschien 1 keer hobbelen of speen terugstoppen bij kramp. Ik dank de lieve heer op mn blote knietjes voor de inbakerdoek :@ wat heerlijk dit in vergelijking met Melba die NOOIT sliep overdag

[ Bericht 23% gewijzigd door kwakz0r op 22-04-2021 11:03:41 ]
Kwak
pi_199108555
Heerlijk @Seven. *O*

Wij hebben nog echt vloeibare poep, met duidelijk herkenbare stukken. Gisteren gifgroen van sugar snaps en peer. :s)
pi_199108609
Dat steeds loslaten en huilen tijdens het drinken gaat hier meestal gepaard met krampjes ;(

Ik zou trouwens tekenen voor jouw nacht van vannacht Kwak :') :D Hier is het nog te vaak maar 2 of 2.5 uur ertussen. Soms 3 uur, dan ben ik een gelukkig mens O+

Momenteel veel krampjes hier, denk een beetje het hoogtepunt. Dus de dagen en nachten zijn onvoorspelbaar en hij zit bijna alleen maar bij mij in de doek. Wel lekker knus O+

SPOILER
Ik ben een gelukkig mens *; (ook met slechte nachten dus haha)
  Moderator donderdag 22 april 2021 @ 11:21:41 #144
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_199108818
quote:
18s.gif Op woensdag 21 april 2021 23:06 schreef Seven. het volgende:

[..]

Een baby kun je beter geen brood met pitten en zaden geven omdat de darmen dit nog niet goed kunnen verwerken. Licht bruinbrood is het beste. Zie ook bijvoorbeeld https://www.voedingscentr(...)aby-brood-eten-.aspx

quote:
2s.gif Op woensdag 21 april 2021 23:07 schreef Seven. het volgende:

[..]

Mijn ervaring is wel dat het hoe dan ook anders gaat ruiken, soms ook wel veel minder inderdaad.
Ik vind het echt best opvallend hoe het verandert al! De structuur ook, het is nu meer een soort pesto de laatste dagen in plaats van mango smoothie :9

quote:

Mijn kraam was ook van de leer alles open overdag en 's avonds dicht zodat ze aan een dag- en nachtritme leren wennen maar ik ben daar wel op teruggekomen. Aapie sliep veel beter overdag in een donkere kamer. Als ze zo klein zijn slapen ze ook veel meer dus waarom je daar niet op aanpassen? Ik zou het inderdaad gewoon lekker donker houden als Pep het daar beter op doet.

quote:
1s.gif Op donderdag 22 april 2021 09:59 schreef monsterd. het volgende:

[..]

Wat een leuk filmpje, hij wilt graag vooruit haha.

Je had nog gevraagd om de poepupdate: gaat okay weer. We hebben nog de huisarts gesproken en die heeft lactulose voorgeschreven. Bijwerking is alleen dat hij weer krampjes heeft. Dus ik weet niet echt of ik tevreden ben, heb het gevoel dat we in een cirkelredenering tussen kwalen en medicatie terecht komen, omdat alle medicatie/middeltjes steeds bijwerkingen hebben. Vandaag maar even bezien, dacht het iig aan de consultatiearts te vragen.

En we gaan morgen trouwens naar de osteopaat. Wat ik niet had gerealiseerd is dat zij blijkbaar dicht waren vanwege de lockdown. Dus best lastig een afspraak te krijgen. Ben benieuwd of het helpt, want door de kramp en reflux is hij enorm aan het overstrekken.
Dat is wel vervelend dat je nu in zo'n vicieuze cirkel bent belandt, je weet dan ook niet meer wat oorzaak en gevolg is. Ik hoop dat de osteopaat helpt, bij ons heeft het zeker wat gedaan!

quote:
1s.gif Op donderdag 22 april 2021 11:04 schreef Aure het volgende:
Dat steeds loslaten en huilen tijdens het drinken gaat hier meestal gepaard met krampjes ;(

Ik zou trouwens tekenen voor jouw nacht van vannacht Kwak :') :D Hier is het nog te vaak maar 2 of 2.5 uur ertussen. Soms 3 uur, dan ben ik een gelukkig mens O+

Momenteel veel krampjes hier, denk een beetje het hoogtepunt. Dus de dagen en nachten zijn onvoorspelbaar en hij zit bijna alleen maar bij mij in de doek. Wel lekker knus O+

SPOILER
Ik ben een gelukkig mens *; (ook met slechte nachten dus haha)
Aw dan smelt je toch wel hoor O+ Wat is Jip een knapperd trouwens *;
  donderdag 22 april 2021 @ 11:24:45 #145
149959 SQ
snelle trees
pi_199108852
hier komt al het eten er nog herkenbaar uit hoor.

Veel tarwevezeltjes momenteel, want BROOD IS DE HEMEL (naast vla en ijs, dat is wel het lekkerst natuurlijk).
Laatst een tomatenschil, stukjes paprika, oh en spinazie was ook een feest _O-
disclaimer
  donderdag 22 april 2021 @ 11:34:00 #146
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_199108941
Wij hebben nergens in huis verduisterende gordijnen :') dus E. Zal het zonder moeten stellen. Interessant om
over het slaapritme te lezen. Ik moet toegeven dat ik niet zo moeilijk doe met slapen. Overdag mag hij slapen hoe het hem belieft, hij heeft ook veel wakkere momenten. Zoals nu, slaapt hij sinds 9.15 uur niet meer. Hij ligt een beetje te brabbelen (en toch beetje last van krampjes). Dat laat ik dan maar zo. Als ik hem overdag bij me neem dan wilt hij vaak ook niet slapen, maar van alles met zijn ogen ontdekken. Herkennen jullie dat ook?
Ik begin me nu overigens beetje in te lezen over slaapritmes maar heb er nog niets bewust mee gedaan. :P

@Aure, wat een dotjes zijn die twee van je. Lief om ze zo samen te zien! Mijn hart smelt dan al voor een tweede (al is dat een beetje vroeg nu :+ )
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
  donderdag 22 april 2021 @ 11:34:26 #147
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_199108950
quote:
0s.gif Op donderdag 22 april 2021 11:24 schreef SQ het volgende:
hier komt al het eten er nog herkenbaar uit hoor.

Veel tarwevezeltjes momenteel, want BROOD IS DE HEMEL (naast vla en ijs, dat is wel het lekkerst natuurlijk).
Laatst een tomatenschil, stukjes paprika, oh en spinazie was ook een feest _O-
Heerlijk dat Goud zoveel lekker vindt!
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
  donderdag 22 april 2021 @ 11:40:58 #148
149959 SQ
snelle trees
pi_199109016
quote:
0s.gif Op donderdag 22 april 2021 11:34 schreef monsterd. het volgende:

[..]

Heerlijk dat Goud zoveel lekker vindt!
SPOILER
Wees voorzichtig met ijsjes eten als je een baby op schoot hebt, want voor je het weet is alles op.
disclaimer
pi_199109044
Goud _O- :9
  donderdag 22 april 2021 @ 11:56:29 #150
149959 SQ
snelle trees
pi_199109163
@Seven. Wat een dappere dodo O+ dat kontje!

@Aure, wat een prachtig duo O+
disclaimer
pi_199109236
quote:

aaah, die geluidjes ook! :D Die kruipt over een paar dagen, hoor! O+
pi_199109263
Mooi stel, @Aure! 🤗

Kijk ‘m smullen, @SQ O+

Zielie heeft stiekem al wat komkommer gehad. Ze had zo’n last van haar tandje en niets hield. De koude komkommer wel.
Ik merk dat ze wel toe is aan eten, maar ik wil toch wat langer wachten.

Voor nu houden we het dus bij voetjes. O+
https://i.imgur.com/LrztCsg.mp4
  Moderator donderdag 22 april 2021 @ 12:44:35 #153
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_199109581
quote:
1s.gif Op donderdag 22 april 2021 11:40 schreef SQ het volgende:

[..]

SPOILER
Wees voorzichtig met ijsjes eten als je een baby op schoot hebt, want voor je het weet is alles op.
Goud bidt niet voor bruine bonen _O- Lekker aan het smullen O+

quote:
1s.gif Op donderdag 22 april 2021 12:04 schreef D.U.M.A.N. het volgende:

[..]

Is Colin er niet heel vroeg bij? Ik kan me niet voorstellen dat Aapie al over een maand gaat kruipen :o

Aapie duwt nu steeds vanuit zijn rug zijn billen omhoog en kan op die manier met de klok meedraaien. Slimmerd :D

quote:
1s.gif Op donderdag 22 april 2021 12:06 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Mooi stel, @:aure! 🤗

Kijk ‘m smullen, @:sq O+

Zielie heeft stiekem al wat komkommer gehad. Ze had zo’n last van haar tandje en niets hield. De koude komkommer wel.
Ik merk dat ze wel toe is aan eten, maar ik wil toch wat langer wachten.

Voor nu houden we het dus bij voetjes. O+
https://i.imgur.com/LrztCsg.mp4
Wat schattig O+ Aapie heeft zijn voetjes nog steeds niet ontdekt. Maar hij heeft eigenlijk ook bijna altijd sokjes aan, misschien die eens uitlaten?
pi_199109604
Nou ja hij slaapt niet altijd lang overdag hoor, maar ik stop hem wel in bed als hij moe lijkt en dat is toch vaak al 45 min na het wakker worden.

Als hij niet in slaap komt of om een of andere reden na een korte slaap wakker is dan haal ik m er ook gewoon uit. Vaak is er dan poep of honger.

Bij melba was ik minder van rust, ritme en regelmaat in t begin maar het blijkt dat beide baby’s (en ik) het er beter op doen. Maar ik volg hem nog steeds, t gaat niet op de klok
Kwak
pi_199109697
quote:
0s.gif Op donderdag 22 april 2021 12:44 schreef MaJo het volgende:

[..]

Goud bidt niet voor bruine bonen _O- Lekker aan het smullen O+
[..]

Is Colin er niet heel vroeg bij? Ik kan me niet voorstellen dat Aapie al over een maand gaat kruipen :o

Aapie duwt nu steeds vanuit zijn rug zijn billen omhoog en kan op die manier met de klok meedraaien. Slimmerd :D
[..]

Wat schattig O+ Aapie heeft zijn voetjes nog steeds niet ontdekt. Maar hij heeft eigenlijk ook bijna altijd sokjes aan, misschien die eens uitlaten?
Kan prima, want ieder kindje ontwikkelt zich op zijn eigen tempo! Ik het even opgezocht en U. kroop 1 dag voordat hij 8 maanden werd.
Ik denk dat Zielie sneller gaat zijn, omdat ze met alles mee wil doen met U.

En ja, sokjes uit doen! Zo hebben ze meer grip waardoor ze zich beter vooruit kunnen duwen etc. En ook voor het ontdekken is het belangrijk. :)
  donderdag 22 april 2021 @ 16:26:00 #156
244451 Carooltje79
Papi, dame lo que quiero!
pi_199112021
@Seven O+ wat een schatje zeg

Zijn er hier moeders die ervaring hebben met verborgen Reflux? en met het geven van JohannesBroodpapmeel?
T. heeft echt ontzettend veel last van het zuur wat omhoog komt steeds, hij slaapt heel slecht en onrustig en word vaak krijsend wakker en dan zit hij maar te slikken en te kokhalzen... echt super zielig. :'(

Maar aangezien hij problemen had met poepen (maar 1x in de week) ben ik over gegaan op Nutrilon Omneo en voor nu werkt dat heel goed voor hem, hij poept nu zo 1x in de 3 dagen en zijn krampjes zijn nagenoeg verdwenen. maar van wat ik hoorde kan het wel van invloed zijn op zijn poepgedrag... dus vroeg me af of er iemand is die hier wel eens mee te maken heeft gehad :)
The Shit You Hear About Me Might Be True.... But Then Again It Could Be as Fake as the Bitch Who Told You.
  donderdag 22 april 2021 @ 17:29:05 #157
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_199112785
Ja wij hebben er veel problemen mee momenteel. Hier krijgt hij jbpm, maar zijn ontlasting wordt er te hard van. Huisarts heeft al lactulose voorgeschreven maar zijn ontlasting is nog niet zoals ik het graag zie. Dus sorry niet een overtuigend bericht.

Ik lees wel dat ieder kindje echt anders is en verschillend erop reageert. Je zou het kunnen proberen, maar zou het goed monitoren om te bepalen of het toegevoegde waarde biedt.

Let op, foto van de opbrengst van vandaag :')
SPOILER
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
  donderdag 22 april 2021 @ 17:39:45 #158
149959 SQ
snelle trees
pi_199112899
Oh wauw dat is wel serieuze kak ja! Arme baby ;(
disclaimer
pi_199112984
Ahw wat sneu monsterd. Dat lijkt me ook echt niet fijn voor hem zelf ;( hopelijk gaat het snel beter :*
  donderdag 22 april 2021 @ 18:37:45 #160
244451 Carooltje79
pi_199113523
@monsterd Ach wat sneu zeg, gelukkig heeft T niet zulke dikke poep maar het blijft te lang in de darmen zitten dus is helemaal groen van kleur door de gal, ik doe ook de voeding wat extra verdunnen om het soepel te houden. Daarom twijfel ik ook zo erg, anders ga je van het ene naar het andere probleem. cb gaf ook aan om echt met een half schepje te beginnen, want hij spuugt niet veel hij slikt alles weer door... maar daardoor gaat zijn slokdarm irriteren en vandaar dat hij steeds zo gillend wakker word, dat doet zeer natuurlijk. Hij zit ook echt vaak te "herkauwen" lijkt het wel.. lijkt wel een koetje met die tong er zo bij :D
The Shit You Hear About Me Might Be True.... But Then Again It Could Be as Fake as the Bitch Who Told You.
pi_199116673
quote:
0s.gif Op donderdag 22 april 2021 10:28 schreef tpopml het volgende:

[..]

Het is ook niet echt een drol hoor, maar wel een vaste... Tsja... Brij :')

Ja ik ga ook vaak maar ergens anders zitten, nu ook al te vaak gehad dat hij aanzuigt en dan z'n hoofd omgooit om te checken wat er gebeurt... Alles zit gelijk onder :9

Echt mooi om te zien he als ze het zo lekker vinden! Hoe acclimatiseert Bubbles in NL?
Haha ja hier precies hetzelfde.

Bubbles doet het super goed, ze vindt iedereen leuk en iedereen vindt haar leuk O+. Ze slaapt ook goed, ze is alleen 1 extra keer wakker ‘s nachts in vergelijking met thuis. Maargoed met elke dag zoveel nieuws is dat niet gek.
  Moderator donderdag 22 april 2021 @ 21:54:28 #162
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_199117336
quote:
0s.gif Op donderdag 22 april 2021 12:47 schreef kwakz0r het volgende:
Nou ja hij slaapt niet altijd lang overdag hoor, maar ik stop hem wel in bed als hij moe lijkt en dat is toch vaak al 45 min na het wakker worden.

Als hij niet in slaap komt of om een of andere reden na een korte slaap wakker is dan haal ik m er ook gewoon uit. Vaak is er dan poep of honger.

Bij melba was ik minder van rust, ritme en regelmaat in t begin maar het blijkt dat beide baby’s (en ik) het er beter op doen. Maar ik volg hem nog steeds, t gaat niet op de klok
Ik wilde in het begin Aapie ook laten slapen waar en hoe lang hij maar wilde maar heb ontdekt dat hij echt veel meer baat heeft bij de 3 r'en. In het begin was hij vaak huilerig maar nu weet ik dat hij na 1,5/2 uur wakker gewoon even moet slapen. En dan ook echt op bed met de gordijnen dicht. Als hij in de woonkamer in slaap valt dan slaapt hij standaard 25 minuten, op bed is dat al gauw 3 kwartier tot 1,5 uur.

quote:
1s.gif Op donderdag 22 april 2021 12:54 schreef D.U.M.A.N. het volgende:

[..]

Kan prima, want ieder kindje ontwikkelt zich op zijn eigen tempo! Ik het even opgezocht en U. kroop 1 dag voordat hij 8 maanden werd.
Ik denk dat Zielie sneller gaat zijn, omdat ze met alles mee wil doen met U.

En ja, sokjes uit doen! Zo hebben ze meer grip waardoor ze zich beter vooruit kunnen duwen etc. En ook voor het ontdekken is het belangrijk. :)
Zielie is sowieso een snelle! Voor mijn gevoel gaat zij gelijk op met Aapie terwijl ze wel een paar weken schelen.

Ik heb vandaag de sokjes verder uitgelaten. Ik was bang dat hij daar koude voeten van zou krijgen maar ze waren heerlijk warm. Zelf ben ik een ontzettende koukleum :@

quote:
17s.gif Op donderdag 22 april 2021 16:26 schreef Carooltje79 het volgende:
@:Seven O+ wat een schatje zeg

Zijn er hier moeders die ervaring hebben met verborgen Reflux? en met het geven van JohannesBroodpapmeel?
T. heeft echt ontzettend veel last van het zuur wat omhoog komt steeds, hij slaapt heel slecht en onrustig en word vaak krijsend wakker en dan zit hij maar te slikken en te kokhalzen... echt super zielig. :'(

Maar aangezien hij problemen had met poepen (maar 1x in de week) ben ik over gegaan op Nutrilon Omneo en voor nu werkt dat heel goed voor hem, hij poept nu zo 1x in de 3 dagen en zijn krampjes zijn nagenoeg verdwenen. maar van wat ik hoorde kan het wel van invloed zijn op zijn poepgedrag... dus vroeg me af of er iemand is die hier wel eens mee te maken heeft gehad :)
Aapie krijgt JBPM en dat gaat heel goed ^O^ De poep is er iets dikker van geworden maar hij poept gelukkig regelmatig. Hij spuugt helemaal niet meer dus dat is ook fijn. Laatst was mijn man vergeten de JBPM toe te voegen en toen kwam de hele fles er meteen weer uit. Dan merk je opeens weer het verschil! Ik zou sowieso het langzaam opbouwen, het duurt vaak best even voordat je de juiste verhouding vindt.

quote:
1s.gif Op donderdag 22 april 2021 21:16 schreef Smart_ass het volgende:

[..]

Haha ja hier precies hetzelfde.

Bubbles doet het super goed, ze vindt iedereen leuk en iedereen vindt haar leuk O+. Ze slaapt ook goed, ze is alleen 1 extra keer wakker ‘s nachts in vergelijking met thuis. Maargoed met elke dag zoveel nieuws is dat niet gek.
Ik kan me voorstellen dat haar ritme wat in de war is, dat valt dan nog best wel mee! Geniet jij zelf ook nog zo?

Vandaag heeft Aapie weer een nieuw fruit ontdekt: peer. Dat nomde hij lekker naar binnen :9 Hij doet nu echt groooote hap met z'n mondje O+

Verder deed hij vandaag te korte tukkies waardoor hij bij de laatste fles al in slaap viel van de vermoeidheid. Helaas moest ik nog het eczeemritueel uitvoeren dus hij was zwaar over de zeik door uitkleden/insmeren/weer aankleden. Hij gilde het echt uit. Sinds vandaag maakt hij ook echt klanken tijdens het huilen: dadadadaaaaawawawaaaaabababaaaa ofzo :D Toen hij op bed lag sliep hij binnen een minuut :Z :')
  donderdag 22 april 2021 @ 22:33:25 #163
244451 Carooltje79
pi_199117990
quote:
0s.gif Op donderdag 22 april 2021 21:54 schreef MaJo het volgende:

[..]

Ik wilde in het begin Aapie ook laten slapen waar en hoe lang hij maar wilde maar heb ontdekt dat hij echt veel meer baat heeft bij de 3 r'en. In het begin was hij vaak huilerig maar nu weet ik dat hij na 1,5/2 uur wakker gewoon even moet slapen. En dan ook echt op bed met de gordijnen dicht. Als hij in de woonkamer in slaap valt dan slaapt hij standaard 25 minuten, op bed is dat al gauw 3 kwartier tot 1,5 uur.
[..]

Zielie is sowieso een snelle! Voor mijn gevoel gaat zij gelijk op met Aapie terwijl ze wel een paar weken schelen.

Ik heb vandaag de sokjes verder uitgelaten. Ik was bang dat hij daar koude voeten van zou krijgen maar ze waren heerlijk warm. Zelf ben ik een ontzettende koukleum :@
[..]

Aapie krijgt JBPM en dat gaat heel goed ^O^ De poep is er iets dikker van geworden maar hij poept gelukkig regelmatig. Hij spuugt helemaal niet meer dus dat is ook fijn. Laatst was mijn man vergeten de JBPM toe te voegen en toen kwam de hele fles er meteen weer uit. Dan merk je opeens weer het verschil! Ik zou sowieso het langzaam opbouwen, het duurt vaak best even voordat je de juiste verhouding vindt.
[..]

Ik kan me voorstellen dat haar ritme wat in de war is, dat valt dan nog best wel mee! Geniet jij zelf ook nog zo?

Vandaag heeft Aapie weer een nieuw fruit ontdekt: peer. Dat nomde hij lekker naar binnen :9 Hij doet nu echt groooote hap met z'n mondje O+

Verder deed hij vandaag te korte tukkies waardoor hij bij de laatste fles al in slaap viel van de vermoeidheid. Helaas moest ik nog het eczeemritueel uitvoeren dus hij was zwaar over de zeik door uitkleden/insmeren/weer aankleden. Hij gilde het echt uit. Sinds vandaag maakt hij ook echt klanken tijdens het huilen: dadadadaaaaawawawaaaaabababaaaa ofzo :D Toen hij op bed lag sliep hij binnen een minuut :Z :')
Wat fijn om te lezen :) wat apart dat het al bij 1x vergeten gelijk mis ging. Fingers crossed.. we gaan het morgen toch maar eens proberen en goed de ontlasting in de gaten houden.
  Moderator vrijdag 23 april 2021 @ 00:23:38 #164
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_199119244
quote:
17s.gif Op donderdag 22 april 2021 22:33 schreef Carooltje79 het volgende:

[..]

Wat fijn om te lezen :) wat apart dat het al bij 1x vergeten gelijk mis ging. Fingers crossed.. we gaan het morgen toch maar eens proberen en goed de ontlasting in de gaten houden.
Dat is helemaal niet apart toch? Dat is juist reflux, dat het er zo weer uitkomt :D
  vrijdag 23 april 2021 @ 00:30:36 #165
277627 Seven.
We are Borg.
pi_199119276
quote:
1s.gif Op donderdag 22 april 2021 12:04 schreef D.U.M.A.N. het volgende:

[..]

Mijn zus zei 'kiek 'um strijden' :D
Resistance is futile.
  vrijdag 23 april 2021 @ 00:34:18 #166
277627 Seven.
We are Borg.
pi_199119287
quote:
1s.gif Op donderdag 22 april 2021 17:29 schreef monsterd. het volgende:
Ja wij hebben er veel problemen mee momenteel. Hier krijgt hij jbpm, maar zijn ontlasting wordt er te hard van. Huisarts heeft al lactulose voorgeschreven maar zijn ontlasting is nog niet zoals ik het graag zie. Dus sorry niet een overtuigend bericht.

Ik lees wel dat ieder kindje echt anders is en verschillend erop reageert. Je zou het kunnen proberen, maar zou het goed monitoren om te bepalen of het toegevoegde waarde biedt.

Let op, foto van de opbrengst van vandaag :')
SPOILER
Die luiers hadden wij ook toen we begonnen met Johannesbroodpitmeel! Is daarna ook weer voorbij gegaan trouwens. We doen nog maar de helft van de jbpm.
Resistance is futile.
  vrijdag 23 april 2021 @ 07:10:04 #167
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_199119819
quote:
7s.gif Op vrijdag 23 april 2021 00:34 schreef Seven. het volgende:

[..]

Die luiers hadden wij ook toen we begonnen met Johannesbroodpitmeel! Is daarna ook weer voorbij gegaan trouwens. We doen nog maar de helft van de jbpm.
Hmm ik hoop het dan. We hebben ook de helft geprobeerd maar dan lijkt het niet voldoende te helpen. De volle dosis sinds gisteren ook niet overigens, hele zielige nacht achter de rug waarin hij alleen maar aan het opslikken was..
Gisteren bij het cb advies gekregen andere flesvoeding te proberen. Dus we gaan nu van Ah bio naar Hero comfort. Daar zit ook al jbpm in, cb-arts geeft aan dat ik dat kan blijven combineren met onze eigen dosering jbpm. Maar dat lijkt mij beetje gek, ik heb meerdere malen om bevestiging gevraagd en lijk nog niet overtuigd :+
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
pi_199120498
Ik zou met heftige reflux niet zelf dingen uit proberen. Misschien een verwijzing vragen voor een kinderarts in het ziekenhuis?

Elke baby heeft reflux, maar sommige baby's hebben het nou eenmaal heftiger dan de ander. Vaak gaat reflux ook samen met KMA.
pi_199120808
@MaJo Ik geniet ook zeker ja! Het is wel druk, we zijn er 3 weken en hebben letterlijk elke dag iets te doen. En ik had expres weinig gepland van tevoren :') .

Voor degenen die zijn begonnen met vast voedsel bij baby: smaakt dat letterlijk naar meer? :P ik heb het idee dat Bubbles de laatste tijd constant honger heeft! Nu heb ik online ook even gekeken naar voorbeeldmenu’s en volgens mij geef ik haar ook eigenlijk niet genoeg, dus ik ga haar maar wat meer aanbieden. Tot nu toe gaat alles ook echt wel op.

@Seven. de 7 maanden is in zicht! Gaat snel he! Heb jij al zicht op tandjes?

Wanneer kregen de rest van de baby’s tandjes? @D.U.M.A.N. Zielie is wel lekker snel met àlles, of niet? :D

Lastig dat jbpm en de hoeveelheden ja.. hopelijk gaat dat snel beter @monsterd. ! Die grote kakjes lijken me alles behalve fijn voor zo’n kleintje!

Oh en kwak wat betreft licht/donker overdag, je leest inderdaad overal verschillende dingen. Bubbles heeft alleen luxaflex op haar kamer dus het blijft overdag vrij licht. Geloof niet dat ze er last van heeft. Wij doen overdag ook expres niet extra stil in huis ofzo. ‘s Avonds houden we daar iets meer rekening mee wel.
pi_199121376
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 april 2021 07:10 schreef monsterd. het volgende:

[..]

Hmm ik hoop het dan. We hebben ook de helft geprobeerd maar dan lijkt het niet voldoende te helpen. De volle dosis sinds gisteren ook niet overigens, hele zielige nacht achter de rug waarin hij alleen maar aan het opslikken was..
Gisteren bij het cb advies gekregen andere flesvoeding te proberen. Dus we gaan nu van Ah bio naar Hero comfort. Daar zit ook al jbpm in, cb-arts geeft aan dat ik dat kan blijven combineren met onze eigen dosering jbpm. Maar dat lijkt mij beetje gek, ik heb meerdere malen om bevestiging gevraagd en lijk nog niet overtuigd :+
Best lastig dat advies wat tegen je gevoel in gaat, en dan ook nog eens een terugval als ik het zo lees :( Wat zijn jullie van plan? Met die luiers in het achterhoofd zou ik toch geneigd zijn om op je instinct af te gaan...

quote:
1s.gif Op vrijdag 23 april 2021 09:22 schreef Smart_ass het volgende:
@:MaJo Ik geniet ook zeker ja! Het is wel druk, we zijn er 3 weken en hebben letterlijk elke dag iets te doen. En ik had expres weinig gepland van tevoren :') .

Voor degenen die zijn begonnen met vast voedsel bij baby: smaakt dat letterlijk naar meer? :P ik heb het idee dat Bubbles de laatste tijd constant honger heeft! Nu heb ik online ook even gekeken naar voorbeeldmenu’s en volgens mij geef ik haar ook eigenlijk niet genoeg, dus ik ga haar maar wat meer aanbieden. Tot nu toe gaat alles ook echt wel op.

@:Seven. de 7 maanden is in zicht! Gaat snel he! Heb jij al zicht op tandjes?

Wanneer kregen de rest van de baby’s tandjes? @:D.U.M.A.N. Zielie is wel lekker snel met àlles, of niet? :D

Lastig dat jbpm en de hoeveelheden ja.. hopelijk gaat dat snel beter @:monsterd. ! Die grote kakjes lijken me alles behalve fijn voor zo’n kleintje!

Oh en kwak wat betreft licht/donker overdag, je leest inderdaad overal verschillende dingen. Bubbles heeft alleen luxaflex op haar kamer dus het blijft overdag vrij licht. Geloof niet dat ze er last van heeft. Wij doen overdag ook expres niet extra stil in huis ofzo. ‘s Avonds houden we daar iets meer rekening mee wel.
Zweet erop! En dat ook nog eens ondanks COVID. Heb je een grote familie-vriendenkring dat je het zo druk hebt, of zijn het ook allerlei zaken als 'bij dit typisch Nederlandse' wil ik nog even geweest zijn voordat ik weer terug ga!
Mis je eigenlijk specifiek Nederlandse dingen? En krijg je als je hier bent juist heimwee naar hier?
Vragen, vragen!

Niet gelijk smaakt naar meer qua eten hier, maar inmiddels (7,5mnd) wel. Als ik thee drink begint hij te smakken, als ik yoghurt eet zou hij het ook wel lusten, gisteren aten we een stukje gebak tsja... een hapje slagroom was natuurlijk ook heeeeerlijk! Dus merk wel echt dat dat heel erg gaat veranderen nu. Dat in combinatie met te veel afgeleid zijn om rustig aan de borst te drinken, dan denk ik nog wel eens drinkt hij nog wel genoeg bv... Heb niet het idee dat hij te weinig krijgt (nog steeds Hollands welvaren, al moet ik zeggen dat de verhoudingen veranderen - de babyvetjes gaan al een beetje verdwijnen) dus daar vertrouw ik dan maar op.

Hier eerste tandje rond papa's verjaardag :D, toen was hij 6,5 mnd. Tweede tandje voel ik nu sinds een week, dus tussen 7-7,5 maand. Ben benieuwd of het met dit tempo door blijft zetten :O als het goed is niet...

Merk je bij Bubbles al iets?

@Seven zie ik op jouw filmpje Colin op het boxkleed op de grond liggen? Heeft hij dan meer grip?
  vrijdag 23 april 2021 @ 11:29:04 #171
149959 SQ
snelle trees
pi_199122329
quote:

Ja hier gaat het ook in versnelling hoor. Van voorzichtig aan de paprika likken in het begin, naar nu bijna uit zijn tripptrapp wippen van enthousiasme (hij weet dat kinderstoel = eten) en dan als een uitgehongerde wolf zijn boterham aanvallen, om na een kwartier weer totaal oververmoeid en overprikkeld te gaan zitten janken en zich in een hoekje willen oprollen :')

Hij kreeg vanmorgen 3 aardbeien bij zijn boterham, omg dat was een hit :D O+
disclaimer
  Moderator / Colorchick vrijdag 23 april 2021 @ 11:46:49 #172
382129 crew  Donna
pi_199122549
A krijgt inmiddels ook hapjes en die begint met haar 5 maanden gewoon te bouncen als ze het bakje met lepeltje aan ziet komen. O+
  vrijdag 23 april 2021 @ 11:50:17 #173
149959 SQ
snelle trees
pi_199122608
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 april 2021 11:46 schreef Donna het volgende:
A krijgt inmiddels ook hapjes en die begint met haar 5 maanden gewoon te bouncen als ze het bakje met lepeltje aan ziet komen. O+
haha ja leuk is dat om te zien he O+
disclaimer
  vrijdag 23 april 2021 @ 12:20:50 #174
475804 1inamelon
Je mag wel meloentje zeggen
pi_199123001
Zusje vindt er nog niks aan. In ieder geval niet aan wortels. Misschien dat pompoen beter bevalt en anders broccoli of bloemkool.
  vrijdag 23 april 2021 @ 13:31:13 #175
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_199123893
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 april 2021 10:20 schreef tpopml het volgende:

[..]

Best lastig dat advies wat tegen je gevoel in gaat, en dan ook nog eens een terugval als ik het zo lees :( Wat zijn jullie van plan? Met die luiers in het achterhoofd zou ik toch geneigd zijn om op je instinct af te gaan...
[..]

Vanmorgen bij osteopaat geweest, ben benieuwd of het helpt. Hij had wel wat spanning in zijn nek bemerkt en daar iets aan gedaan.

Voor nu blijven we een aantal dagen doen wat we al deden om te weten of de bijdrage van de osteopaat heeft gewerkt. Daarna proberen we andere voeding. Ik volg nog niet het advies op voor weer een ander medicijn tegen de ontlasting. Dat houden we voor nu vooral goed in de gaten en we gebruiken eerst maar een paar dagen de lactulose zoals we aanvankelijk voorgeschreven hebben gekregen.
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
  vrijdag 23 april 2021 @ 14:50:53 #176
244451 Carooltje79
pi_199124759
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 april 2021 00:23 schreef MaJo het volgende:

[..]

Dat is helemaal niet apart toch? Dat is juist reflux, dat het er zo weer uitkomt :D
Ja maar ze hadden tegen mij gezegd dat het wel een week kon duren voor je verschil zou kunnen zien... vandaar :)
pi_199126656
Ik ben vandaag voor het eerst weggegaan van Ootje. Zonder hem een paar dagen naar m’n ouders in Zuid Limburg. Ik woon op Voorne Putten, en heb van huis tot voorbij Dordrecht gejankt (halfuur/40 minuten ongeveer). The momguilt is real. Ik zou eigenlijk zondag weer naar huis gaan maar ik denk dat ik het niet langer volhou dan tot morgenmiddag.
pi_199127711
quote:
0s.gif Op donderdag 22 april 2021 10:08 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Klopt zou achterhaald zijn en donker maken overdag beter voor rustige slaap en de juiste hormonen aanmaken oid. Ze zouden niet uren en uren slapen overdag, met gordijnen dicht. Dat regelt zich vanzelf. Ik volg slaaptipsvoorbaby op insta en die raadt dat ook duidelijk aan.
pi_199129390
Leuk, al die etende baby’s! Ze eet hier ook heel graag en veel tov grote zus destijds, die heeft nooit grote hoeveelheden gegeten. Haar nieuwe hobby is uit de eetstoel klimmen, we kunnen haar echt geen seconde uit het zicht verliezen nu. We hebben bij de oudste nooit een tuigje (nodig) gehad. Zij ging pas als dreumes in de stoel staan en dan zette we haar steeds de grond waardoor ze het vlot afleerde. Ik kijk uit naar hogere temperaturen zodat we buiten kunnen eten, in de Ikea stoel die we buiten hebben zit wel een tuigje. :+

Wij maken de kamer ook altijd donker met slaapjes overdag (rolluik en gordijnen).

LTC ik ben daar ook niet goed in. Hopelijk heb je toch een fijne tijd bij je ouders.

Eczeem wordt hier nog steeds niet beter helaas.
Heb ook het idee dat ze in de overgang zit van 3 naar 2 dutjes, maar dat duurt al best een tijd.
En sinds vandaag heeft ze een vervelende hoest, dat vind ik maar niets in Corona tijd. }:|
pi_199129580
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 april 2021 10:20 schreef tpopml het volgende:

[..]

Zweet erop! En dat ook nog eens ondanks COVID. Heb je een grote familie-vriendenkring dat je het zo druk hebt, of zijn het ook allerlei zaken als 'bij dit typisch Nederlandse' wil ik nog even geweest zijn voordat ik weer terug ga!
Mis je eigenlijk specifiek Nederlandse dingen? En krijg je als je hier bent juist heimwee naar hier?
Vragen, vragen!

Niet gelijk smaakt naar meer qua eten hier, maar inmiddels (7,5mnd) wel. Als ik thee drink begint hij te smakken, als ik yoghurt eet zou hij het ook wel lusten, gisteren aten we een stukje gebak tsja... een hapje slagroom was natuurlijk ook heeeeerlijk! Dus merk wel echt dat dat heel erg gaat veranderen nu. Dat in combinatie met te veel afgeleid zijn om rustig aan de borst te drinken, dan denk ik nog wel eens drinkt hij nog wel genoeg bv... Heb niet het idee dat hij te weinig krijgt (nog steeds Hollands welvaren, al moet ik zeggen dat de verhoudingen veranderen - de babyvetjes gaan al een beetje verdwijnen) dus daar vertrouw ik dan maar op.

Hier eerste tandje rond papa's verjaardag :D, toen was hij 6,5 mnd. Tweede tandje voel ik nu sinds een week, dus tussen 7-7,5 maand. Ben benieuwd of het met dit tempo door blijft zetten :O als het goed is niet...

Merk je bij Bubbles al iets?

@:Seven zie ik op jouw filmpje Colin op het boxkleed op de grond liggen? Heeft hij dan meer grip?
Zet dit even in een spoiler want een beetje off topic geneuzel :P
SPOILER
Ik vind het zo leuk al dat nieuwe eten uitproberen en ze zien genieten! Bubbles heeft vandaag voor het eerst een bruine boterham op en ze vond het heerlijk. Voed jii Mickey thuis vaak op dezelfde plek of is dat altijd anders? Dat gaat hard met de tandjes! Voelde jij zijn tandjes doorkomen met voeden? Ik voel nog niets!

Hier gooien we trouwens ook vaak het boxkleed op de grond, ik heb inderdaad het idee dat dat meer grip geeft. Op de grond ligt ze altijd te rollen, in de box lijkt dat minder makkelijk te gaan.
pi_199130953
Ja ik leg inderdaad ook het boxkleed vaak op de grond. Ga ik er bij zitten en oefenen we met rollen en spelen/grijpen. Ootje rolt sinds 2 dagen ook om van rug naar buik maar draait 1 armpje niet goed mee waardoor ie dus een soort van klem komt te liggen en niet terug kan rollen. Doodeng. Hoop dat ie t snel onder controle heeft, en anders volgende week even vragen aan de fysio.
  vrijdag 23 april 2021 @ 22:55:28 #182
277627 Seven.
We are Borg.
pi_199131090
quote:

@:Seven. de 7 maanden is in zicht! Gaat snel he! Heb jij al zicht op tandjes?
Nope, geen tandjes. En geen haar :') .Maar wel ook enorme honger hier!

En blijven oefenen :+ , gisteren alleen knietjes eronder maar nog niet de armen.

Resistance is futile.
  vrijdag 23 april 2021 @ 22:57:53 #183
277627 Seven.
We are Borg.
pi_199131134
@tpopml gaat beduidend beter op het boxkleed inderdaad!
Resistance is futile.
  vrijdag 23 april 2021 @ 23:00:40 #184
277627 Seven.
We are Borg.
pi_199131180
Zijn jullie baby's ook zo verliefd op hun eigen spiegelbeeld?

Colin als hij in de spiegel kijkt:
:o :D O+ :) O+ O+ O+ :D O+ :D O+ :D O+ :D

:')
Resistance is futile.
pi_199131481
quote:
10s.gif Op vrijdag 23 april 2021 23:00 schreef Seven. het volgende:

Hahaha jaaaa! Eerst zo van “Wtf?!?” En dan lachen en kijken en armpje uitsteken en aanraken en lachen en van mij naar de spiegel en weer terug kijken. Zo grappig!

Mijn God wat mis ik hem!
  zaterdag 24 april 2021 @ 04:55:20 #186
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_199133155
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 april 2021 23:18 schreef LittleTeaCup het volgende:

[..]

Hahaha jaaaa! Eerst zo van “Wtf?!?” En dan lachen en kijken en armpje uitsteken en aanraken en lachen en van mij naar de spiegel en weer terug kijken. Zo grappig!

Mijn God wat mis ik hem!
Waarom ben je zonder hem naar je ouders? Om uit te rusten? Juist bij je ouders zijn extra handen zou ik zeggen?
Je hebt het geprobeerd, ga vooral weer naar huis na deze nacht als dat beter voelt :* .
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  zaterdag 24 april 2021 @ 08:43:34 #187
149959 SQ
snelle trees
pi_199133813
quote:
10s.gif Op vrijdag 23 april 2021 23:00 schreef Seven. het volgende:

Is dat niet omdat hij jou dan ook ziet? ;)
disclaimer
pi_199133851
Poffertje heeft geen box meer. Ik heb wel het idee dat ze daardoor ook wel meer vaart maakt.

Ze had een heel slechte nacht, misschien krampjes of verkouden ofzo. En mijn peuter was 5:30 wakker waarna ik helemaal niet meer in slaap kon komen. :Z
pi_199133917
quote:
3s.gif Op zaterdag 24 april 2021 08:47 schreef PKM het volgende:
Poffertje heeft geen box meer. Ik heb wel het idee dat ze daardoor ook wel meer vaart maakt.

Ze had een heel slechte nacht, misschien krampjes of verkouden ofzo. En mijn peuter was 5:30 wakker waarna ik helemaal niet meer in slaap kon komen. :Z
Gelukkig is er koffie!
  zaterdag 24 april 2021 @ 08:59:51 #190
277627 Seven.
We are Borg.
pi_199133967
@PKM wij gebruiken de box ook amper meer. En het valt me op dat de speeltjes dus de hele dag verspreidt worden, en Colin gaat er dan helemaal voor ^O^ .

Dus ik denk zelf ook dat het op de vloer rapper gaat.

Hopelijk vannacht beter slapen..
Resistance is futile.
pi_199134375
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 april 2021 04:55 schreef Lemijn het volgende:

[..]

Waarom ben je zonder hem naar je ouders? Om uit te rusten? Juist bij je ouders zijn extra handen zou ik zeggen?
Je hebt het geprobeerd, ga vooral weer naar huis na deze nacht als dat beter voelt :* .
Hij is nog te ziek (hij hoest en niest al 2 weken flink). Vond het nog te tricky om met hem te reizen.
Dit is mijn 1e ‘break’ van mamma zijn, als je werken niet meetelt. Ik ga zo uitgebreid in bad en heb vannacht als een zeester geslapen. Het is zo’n ding dat je wel wilt en niet wilt. En ik weet dat ie in goede handen is bij m’n vriend maar man, dit is wel even wennen hoor.

Komt goed!
  zaterdag 24 april 2021 @ 10:06:11 #192
149959 SQ
snelle trees
pi_199134530
Ik gebruik de box vooral als beschermkooi tegen mijn andere zoon, die is behoorlijk ongenuanceerd zeg maar. En als hij dan nog een speelmaatje heeft al helemaal :')

Goud kan niet rollen in de box dus ik leg m daar ook vooral in als hij wat minder energie heeft. Want op de grond gaat ie onherroepelijk rollen - het is een urge die hij niet kan bedwingen :') en dan gaat ie weer janken omdat hij steeds moet rollen van zichzelf. Daardoor dwing ik hem een beetje om wat rustiger te blijven.
disclaimer
  zaterdag 24 april 2021 @ 10:08:05 #193
149959 SQ
snelle trees
pi_199134552
quote:
10s.gif Op vrijdag 23 april 2021 22:55 schreef Seven. het volgende:

[..]

Nope, geen tandjes. En geen haar :') .Maar wel ook enorme honger hier!

En blijven oefenen :+ , gisteren alleen knietjes eronder maar nog niet de armen.

Oh ja dat gaat eerdaags wel gebeuren :D
disclaimer
  zaterdag 24 april 2021 @ 10:10:42 #194
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_199134572
Ik hoor het al, toch maar de box opzetten straks. Maar ik denk we pas na de kraamweek, want ervoor betekent voor de bevalling en dan staat ie zo lang niks te doen.

quote:
0s.gif Op zaterdag 24 april 2021 09:51 schreef LittleTeaCup het volgende:

[..]

Hij is nog te ziek (hij hoest en niest al 2 weken flink). Vond het nog te tricky om met hem te reizen.
Dit is mijn 1e ‘break’ van mamma zijn, als je werken niet meetelt. Ik ga zo uitgebreid in bad en heb vannacht als een zeester geslapen. Het is zo’n ding dat je wel wilt en niet wilt. En ik weet dat ie in goede handen is bij m’n vriend maar man, dit is wel even wennen hoor.

Komt goed!
Ik snap het! En kan je verklappen dat ik na ruim 3,5 jaar soms nog steeds tijd zonder kind tegelijk wel en niet fijn vind. Hopelijk geniet je lekker van je bad en is het ook fijn voor je man om even tijd met z’n 2en te hebben thuis :Y .
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_199135046
Zo. Dat was nogal een week. In een spoiler vanwege lang verhaal en foto's.
SPOILER
Ik ga weer een poging doen aan te sluiten nu.

Oh en over dat van je kind weg zijn, ik ben 4 nachten van mijn peuter (3,5) weggeweest omdat ik bij Hannah in het ziekenhuis was, en ik vond dat echt de hel. Niet alleen door de omstandigheden, ook omdat ik nog niet eerder zo lang van hem weg ben geweest. Ik ben niet moeilijk in een weekendje zonder kind, maar dan wel pas vanaf een maand of 9. En het blijft gek voelen, maar ik vind het ook wel steeds meer fijn. Of vond, dus eigenlijk want ik hoef nog niet perse van Hannah weg, anders dan voor werken straks. ;)
Morgen ben ik vast weer mezelf.
  zaterdag 24 april 2021 @ 11:03:10 #196
149959 SQ
snelle trees
pi_199135083
Oh man wat heftig Nanuke :'( wat verschrikkelijk om dat met je kleine baby mee te moeten maken.
Is dat niet waar het kindje van Jan Dulles aan is overleden?

Jullie waren er op tijd bij gelukkig! Ze ziet er gezond uit! :*
disclaimer
pi_199135150
Klopt. Ik denk dat het ook anders was gelopen als ik niet mijn eigen huisarts had gebeld. Achteraf gezien had de ambulance haar eigenlijk al mee moeten nemen, of had ik snachts eerder nog een keer moeten bellen. Maar dat is achteraf. En een besef waar ik liever niet bij stil sta. :@

Ze is nu ook weer helemaal zoals ze was, vrolijk lachend, luid huilend als ze het er niet mee eens is. Gewoon weer Hannah. Maar mijn vertrouwen heeft een heel flinke klap gehad en dat heeft nog een heel stuk herstel te gaan. ;(
Morgen ben ik vast weer mezelf.
  zaterdag 24 april 2021 @ 11:47:27 #198
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_199135509
Getverderrie Nanuke, wat ontzettend eng ;(
Kwak
  zaterdag 24 april 2021 @ 12:06:51 #199
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_199135699
Vreselijk Nanuke, dit wil je niet bij je kind ervaren. Goed dat je het niet vertrouwde en daarop acteerde. Ik hoop dat Hannah gauw opknapt, beterschap!

Voor de buiten box leggers, hebben jullie ook huisdieren? Hoe doen jullie dat? Wij hebben ook twee border collies rondlopen en hoewel ze heel lief met E zijn ben ik toekomstig al wel aan het nadenken hoe we dat moeten doen met de vloer.
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
  zaterdag 24 april 2021 @ 12:08:17 #200
277627 Seven.
We are Borg.
pi_199135720
Oh Nanuke! Wat schrikken en wat heb je goed gehandeld!

En Hannah ziet er weer lekker rozig uit op de laatste foto O+ . Moet ze nu nog medicijnen of zoiets of is het nu gewoon weer business as usual?
Resistance is futile.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')