Wat vinden we hier van?quote:Op dinsdag 13 april 2021 15:08 schreef RipCity het volgende:
De nieuwe strategie:
Olympische sporters krijgen voorrang in het Nederlandse vaccinatieprogramma. Dat bevestigen bronnen bij het ministerie van Volksgezondheid. Behalve de olympiërs zullen er nog enkele kleine groepen voorrang krijgen bij een prik tegen het coronavirus.
Vorig jaar kregen 11.000 atleten wereldwijd te horen dat de Olympische Spelen in Tokio niet door zouden gaan. Deze zomer is de herkansing. Om de 250 Nederlandse atleten te helpen met hun voorbereiding, krijgen ze eerder een prik dan leeftijdsgenoten zonder medische indicatie.
Dinsdagavond presenteert het ministerie van Volksgezondheid een nieuw prikschema. Dat is enigszins aangepast nu het vaccin van AstraZeneca niet meer aan Nederlanders onder de 60 wordt gegeven vanwege de zeer zeldzame, maar ernstige bijwerking van trombose in combinatie met een verminderde hoeveelheid bloedplaatjes. Medische risicogroepen die het Astra-vaccin zouden krijgen, krijgen nu het vaccin van Janssen. Overigens stopt de VS met dat vaccin, vanwege ernstige bloedstolsels.
Onder de groepen die voorrang krijgen, zitten ook afvallers. Zo zouden aanvankelijk de 30.000 medewerkers in de jeugdzorg voorrang krijgen op de groep 18 tot 60 jaar. Omdat er dit kwartaal 16,7 miljoen vaccins worden geleverd, is besloten de jeugdzorgmedewerkers geen voorrang meer te geven. Hoe meer groepen immers voorrang krijgen, hoe ingewikkelder het prikplan en hoe langer het duurt voordat groepsimmuniteit is bereikt. Waarom wel Olympische sporters wél voorrang krijgen, zullen zorgministers De Jonge en Van Ark motiveren in een brief die vermoedelijk in de nacht van dinsdag op woensdag naar de Tweede Kamer gaat.
Risicogroepen als in de hoog risicogroepen of iedereen die de griepprik krijgt?quote:Op dinsdag 13 april 2021 15:08 schreef Molo het volgende:
[..]
Gaat dat niet om de uitspraak hoe risicogroepen onder de 60 gevaccineerd gaan worden? Welke vaccins, door wie en wanneer?
Dit stond gewoon in de krant vanmorgen.quote:
God. Ver. Domme.quote:Op dinsdag 13 april 2021 15:08 schreef RipCity het volgende:
De nieuwe strategie:
Olympische sporters krijgen voorrang in het Nederlandse vaccinatieprogramma. Dat bevestigen bronnen bij het ministerie van Volksgezondheid. Behalve de olympiërs zullen er nog enkele kleine groepen voorrang krijgen bij een prik tegen het coronavirus.
Vorig jaar kregen 11.000 atleten wereldwijd te horen dat de Olympische Spelen in Tokio niet door zouden gaan. Deze zomer is de herkansing. Om de 250 Nederlandse atleten te helpen met hun voorbereiding, krijgen ze eerder een prik dan leeftijdsgenoten zonder medische indicatie.
Dinsdagavond presenteert het ministerie van Volksgezondheid een nieuw prikschema. Dat is enigszins aangepast nu het vaccin van AstraZeneca niet meer aan Nederlanders onder de 60 wordt gegeven vanwege de zeer zeldzame, maar ernstige bijwerking van trombose in combinatie met een verminderde hoeveelheid bloedplaatjes. Medische risicogroepen die het Astra-vaccin zouden krijgen, krijgen nu het vaccin van Janssen. Overigens stopt de VS met dat vaccin, vanwege ernstige bloedstolsels.
Onder de groepen die voorrang krijgen, zitten ook afvallers. Zo zouden aanvankelijk de 30.000 medewerkers in de jeugdzorg voorrang krijgen op de groep 18 tot 60 jaar. Omdat er dit kwartaal 16,7 miljoen vaccins worden geleverd, is besloten de jeugdzorgmedewerkers geen voorrang meer te geven. Hoe meer groepen immers voorrang krijgen, hoe ingewikkelder het prikplan en hoe langer het duurt voordat groepsimmuniteit is bereikt. Waarom wel Olympische sporters wél voorrang krijgen, zullen zorgministers De Jonge en Van Ark motiveren in een brief die vermoedelijk in de nacht van dinsdag op woensdag naar de Tweede Kamer gaat.
Ja hallo, ik ben nog bezig om een BMI van 40 te bereiken om voorrang te krijgen, nu moet ik toch weer topsporter worden.. zwabberssss.quote:
Als alle Nederlanders in de zomer thuiszitten dankzij de vierde golf en landelijke lockdown kunnen ze iig de olympische spelen kijken.quote:
Dat is een grap.quote:Op dinsdag 13 april 2021 15:08 schreef RipCity het volgende:
De nieuwe strategie:
Ik vind eerlijk delen van de beschikbare ruimte niet egoïstisch nee.quote:Op dinsdag 13 april 2021 15:09 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Dat je zelf niet ziet hoe egoïstisch dit is, vind ik best opvallend.
kwaliteit boven kwantiteitquote:Op dinsdag 13 april 2021 15:06 schreef aartstyle het volgende:
[..]
We gaan geen miljoen per week vaccineren, maar 400K. We focussen ons op de zorgvuldigheid.
250 manquote:Op dinsdag 13 april 2021 15:10 schreef trein2000 het volgende:
[..]
God. Ver. Domme.
Hoe is dit mogelijk? Wat is dit voor een ongehoord wanbeleid? Sporters voorrang op zorgmedewerkers
Zeg ik als groot sportfanaat.
Economisch belang. Goed presteren van onze sporters helpt indirect onze economie.quote:Op dinsdag 13 april 2021 15:10 schreef trein2000 het volgende:
[..]
God. Ver. Domme.
Hoe is dit mogelijk? Wat is dit voor een ongehoord wanbeleid? Sporters voorrang op zorgmedewerkers
Zeg ik als groot sportfanaat.
Het bizarre hiervan is dat mocht dat je lukken binnen afzienbare tijd, het nog daadwerkelijk zou werken ookquote:Op dinsdag 13 april 2021 15:10 schreef GemMagic het volgende:
[..]
Ja hallo, ik ben nog bezig om een BMI van 40 te bereiken om voorrang te krijgen, nu moet ik toch weer topsporter worden.. zwabberssss.
De ouders kregen open scholen? De kinderen kregen broodnodig onderwijs. Iets andere invalshoek.quote:Op dinsdag 13 april 2021 15:02 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Nee. Solidariteit betekent dat de collega met kinderen die al heel veel gekregen heeft (openen scholen) nu even pas op de plaats maakt zodat er meer ruimte kan komen voor de gewone man.
Hoog risicogroepen die bij de huisarts geprikt zouden worden, waarvoor AZ bedacht wasquote:Op dinsdag 13 april 2021 15:09 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Risicogroepen als in de hoog risicogroepen of iedereen die de griepprik krijgt?
Genoeg internet voor vandaagquote:
Ga Braddie nou niet op ideeen brengenquote:Op dinsdag 13 april 2021 15:12 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Het bizarre hiervan is dat mocht dat je lukken binnen afzienbare tijd, het nog daadwerkelijk zou werken ook
quote:Op dinsdag 13 april 2021 15:12 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ga Braddie nou niet op ideeen brengen![]()
Kinderen onder de 12 hoeven niet getest voor toegang.quote:Op dinsdag 13 april 2021 14:53 schreef Noek het volgende:
[..]
Ik gun die ouders inmiddels ook niks meer, al ben ik een ouder.
Wmb mogen ze 600 km rijden voor een test voordat ze iets in Holle Bolle Gijs mogen douwen. Ze verdienen het.
Dat snap ik ook wel, maar als ik zorgmedewerker was zou ik me wel godsgruwelijk ondergewaardeerd voelen op deze manier. Dit kan echt niet hoor.quote:Op dinsdag 13 april 2021 15:10 schreef bloodymary1 het volgende:
Ach die paar Olympische sporters. Laat ze lekker. Dat is echt niet de reden van stagnatie hoor.
Als we het over economisch belang gaan hebben moeten ze gvd eens op gaan schieten met massaal vaccineren en versoepelen van zaken die niet tot significant meer besmettingen leiden.quote:Op dinsdag 13 april 2021 15:12 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Economisch belang. Goed presteren van onze sporters helpt indirect onze economie.
Ik vind het moreel ook niet juist, maar ergens begrijp ik het wel. En die aantallen zijn nu ook niet dermate groot.
De voetballers voor het EK zullen wellicht ook nog wel eerder aan de beurt zijn.
No offence to Braddie maar ik vrees dat hij er al isquote:Op dinsdag 13 april 2021 15:12 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ga Braddie nou niet op ideeen brengen![]()
Ik moet nog even vrij vragen, want pas sinds kort een nieuwe werkgever. Wil je wel voor mij duimen?quote:Op dinsdag 13 april 2021 15:10 schreef RipCity het volgende:
[..]
Als alle Nederlanders in de zomer thuiszitten dankzij de vierde golf en landelijke lockdown kunnen ze iig de olympische spelen kijken.
En thuis juichen met een ratel.
Children, children everywherequote:Op dinsdag 13 april 2021 15:13 schreef capricia het volgende:
[..]
Kinderen onder de 12 hoeven niet getest voor toegang.
Helemaal mee eens hoor.quote:Op dinsdag 13 april 2021 15:13 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Als we het over economisch belang gaan hebben moeten ze gvd eens op gaan schieten met massaal vaccineren en versoepelen van zaken die niet tot significant meer besmettingen leiden.
Wat natuurlijk ook gewoon een enorme verlichting was voor ouders. Het kan ook en en zijn hè.quote:Op dinsdag 13 april 2021 15:12 schreef miss_sly het volgende:
[..]
De ouders kregen open scholen? De kinderen kregen broodnodig onderwijs. Iets andere invalshoek.
Spuit maar vol met AZquote:Op dinsdag 13 april 2021 15:09 schreef byah het volgende:
[..]
De goed nieuws showsporters voor kwetsbaren onder de 60 die nu afgezegd worden, wat een land.
First come first serve is nog logischer dan dit.quote:Op dinsdag 13 april 2021 15:13 schreef 4-elements het volgende:
Zelfs Clown Bassie zou een logischere vaccinatiestrategie hebben bedacht dan ons kabinet.
Er is niet voor niks net een miljard in het project testsamenleving gepompt.quote:Op dinsdag 13 april 2021 15:13 schreef AlwaysHappy het volgende:
Lees pas net dat bericht van de BSO’s.
Dus als ik het goed heb:
- Terrasjes zijn veel te gevaarlijk; want dat levert reis bewegingen op. Ondanks dat dat in de buitenlucht is en ondanks dat er talloze onderzoeken zijn geweest die aangeven dat dat veilig zou kunnen.
- Maar een BSO (binnen) kan dus wel. Komen kinderen in aanraking met nog meer anderen. Terwijl die al voor aardig wat besmettingen zorgen.
Willen ze soms dat de cijfers nog meer gaan stijgen?
Logisch dat de scholen open zijn, maar het BSO? Nou fijn hoor voor ouders. Nu wordt het een keer tijd voor versoepelingen die niet enkel voor ouders of kinderen nuttig zijn.
Je deelt alleen niet eerlijk. Het stond 2-0 voor de gewone man, dat werd 2-1 en jij vindt dat de gewone man er nu weer één moet krijgen.quote:Op dinsdag 13 april 2021 15:11 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik vind eerlijk delen van de beschikbare ruimte niet egoïstisch nee.
Kan willie niet even de rol van Hugo op zich nemen. Ik denk echt dat die het een stuk beter doet en een stuk meer krediet bij het volk heeft dan Hugo.quote:
quote:Het is dinsdag 13 april 2021. Tot vanmorgen 10:00 uur zijn er 6797 nieuwe besmettingen vastgesteld. Dat zijn er 82 meer dan gisteren. Gisteren nam het aantal nog af, met 1507.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Daarnaast zijn er:
3 gemeentes met 0 besmettingen
10 gemeentes met 1 besmettingen
43 gemeentes met 2-4 besmettingen
86 gemeentes met 5-9 besmettingen
Deze update is ook dagelijks om 15:16 te vinden op https://rivm.useless.nl of voor een volledig gemeenteoverzicht op https://rivm.useless.nl/total.phpwegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
Laat je niet zo uitspelen dat je opgezet wordt tegen een andere groep.quote:Op dinsdag 13 april 2021 15:02 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Nee. Solidariteit betekent dat de collega met kinderen die al heel veel gekregen heeft (openen scholen) nu even pas op de plaats maakt zodat er meer ruimte kan komen voor de gewone man.
Was mooi geweest als 'ie daadwerkelijke 'Willie' op z'n naamkaartje had gezetquote:
Hij is nayuurlijk vorig jaar wel finaal door de mand gevallen als egoïstische kleuter. Denk dat hij echt veel minder krediet heeft dan voor covid.quote:Op dinsdag 13 april 2021 15:15 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Kan willie niet even de rol van Hugo op zich nemen. Ik denk echt dat die het een stuk beter doet en een stuk meer krediet bij het volk heeft dan Hugo.
Er is ook nog een groep mensen op vakantie in Griekenland geloof ik? Als test-event.quote:Op dinsdag 13 april 2021 15:16 schreef Noek het volgende:
Toevallig ken ik een Olympische sportster en die zit nu heerlijk een maandje in trainingskamp in Turkije, Living her best life. Ik laf haar dus ik gun het haar maar ondertussen zitten wij hier...![]()
Die pakt zo weer het vliegtuig naar Griekenland.quote:Op dinsdag 13 april 2021 15:15 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Kan willie niet even de rol van Hugo op zich nemen. Ik denk echt dat die het een stuk beter doet en een stuk meer krediet bij het volk heeft dan Hugo.
Klopt. Maar dan nog is het beter dan Hugo en de rest van het kabinet.quote:Op dinsdag 13 april 2021 15:17 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Hij is nayuurlijk vorig jaar wel finaal door de mand gevallen als egoïstische kleuter. Denk dat hij echt veel minder krediet heeft dan voor covid.
Als ik dit had geweten was ik ook topsporter geworden.quote:Op dinsdag 13 april 2021 15:16 schreef Noek het volgende:
Toevallig ken ik een Olympische sportster en die zit nu heerlijk een maandje in trainingskamp in Turkije, Living her best life. Ik laf haar dus ik gun het haar maar ondertussen zitten wij hier...![]()
Dat is voor het hogere doel, om de samenleving weer aan het buffet te krijgen.quote:Op dinsdag 13 april 2021 15:17 schreef capricia het volgende:
[..]
Er is ook nog een groep mensen op vakantie in Griekenland geloof ik? Als test-event.
Niks mis met een stabiele kutquote:Op dinsdag 13 april 2021 15:17 schreef Noek het volgende:
Mooie stabiele kut cijfers weer. We modderen wel door.
Ik laat mij niet uitspelen. Maar ik heb er wel een mening over.quote:Op dinsdag 13 april 2021 15:16 schreef capricia het volgende:
[..]
Laat je niet zo uitspelen dat je opgezet wordt tegen een andere groep.
Het zit er niet meer in?quote:Op dinsdag 13 april 2021 15:18 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Als ik dit had geweten was ik ook topsporter geworden.
Hoe gaan de cijfers meer stijgen als ze toch al op die school zitten en onderling al geen afstand hoeven te houden. Het neemt ook nog eens weg dat opa's en oma's nu niet meer op hoeven te passen.quote:Op dinsdag 13 april 2021 15:13 schreef AlwaysHappy het volgende:
- Maar een BSO (binnen) kan dus wel. Komen kinderen in aanraking met nog meer anderen. Terwijl die al voor aardig wat besmettingen zorgen.
Dan weet je wat je (had) moeten doenquote:Op dinsdag 13 april 2021 15:13 schreef AlwaysHappy het volgende:
Nu wordt het een keer tijd voor versoepelingen die niet enkel voor ouders of kinderen nuttig zijn.
Per saldo gaat BSO's open echt niet voor meer besmettingen zorgenquote:Op dinsdag 13 april 2021 15:13 schreef AlwaysHappy het volgende:
Dus als ik het goed heb:
- Terrasjes zijn veel te gevaarlijk; want dat levert reis bewegingen op. Ondanks dat dat in de buitenlucht is en ondanks dat er talloze onderzoeken zijn geweest die aangeven dat dat veilig zou kunnen.
Logisch dat de scholen open zijn, maar het BSO? Nou fijn hoor voor ouders. Nu wordt het een keer tijd voor versoepelingen die niet enkel voor ouders of kinderen nuttig zijn.
Cijfers zijn ook maar een mening.quote:Op dinsdag 13 april 2021 15:18 schreef Questular het volgende:
Wil iemand nog iets zeggen over het % positieve testen? Of letten we daar alleen op als die omlaag gaat?
Het is niet te vergelijken met de terrassen open. Of is nu niet meer relevant dat de BSO maar voor 1 op de 16-17 huishoudens nut heeft?quote:Op dinsdag 13 april 2021 15:13 schreef AlwaysHappy het volgende:
Dus als ik het goed heb:
foto's graagquote:Op dinsdag 13 april 2021 15:16 schreef Noek het volgende:
Het was echt zo dom van hem om toch op vakantie te gaan, daarnee heeft hij zijn eigen glazen wel ingegooid. En dat is zonde, want met zijn TVtoespraak vorig jaar had hij toch veel goodwill opgebouwd.quote:Op dinsdag 13 april 2021 15:17 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Hij is nayuurlijk vorig jaar wel finaal door de mand gevallen als egoïstische kleuter. Denk dat hij echt veel minder krediet heeft dan voor covid.
Vergeet niet om je handdoek al om 08:00 op de strandstoel aan het zwembad te leggen om hem te claimen...quote:Op dinsdag 13 april 2021 15:18 schreef Noek het volgende:
[..]
Dat is voor het hogere doel, om de samenleving weer aan het buffet te krijgen.
Kap eens met BrEeZeRs drinkenquote:Op dinsdag 13 april 2021 15:16 schreef Noek het volgende:
Wat is dit nou weer joh?quote:Op dinsdag 13 april 2021 15:16 schreef capricia het volgende:
[..]
Laat je niet zo uitspelen dat je opgezet wordt tegen een andere groep.
Afgelopen week minder tests maar wel een hoger aantal besmettingen en percentage dan de week ervoor.quote:Op dinsdag 13 april 2021 15:18 schreef Questular het volgende:
Wil iemand nog iets zeggen over het % positieve testen? Of letten we daar alleen op als die omlaag gaat?
De derde golf kabbelt voort.quote:Op dinsdag 13 april 2021 15:18 schreef Questular het volgende:
Daar zoek ik serieus hotels op uit om dat niet te hoeven mee maken.quote:Op dinsdag 13 april 2021 15:19 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Vergeet niet om je handdoek al om 08:00 op de strandstoel aan het zwembad te leggen om hem te claimen...
Om er vervolgens pas om 16:00 te gaan liggen!
Op een BSO zitten juist allemaal kinderen van verschillende scholen bij elkaar.quote:Op dinsdag 13 april 2021 15:18 schreef Gunner het volgende:
[..]
Hoe gaan de cijfers meer stijgen als ze toch al op die school zitten en onderling al geen afstand hoeven te houden. Het neemt ook nog eens weg dat opa's en oma's nu niet meer op hoeven te passen.
Niet alles is een complot.
[..]
Dan weet je wat je (had) moeten doen
Jazeker. 10,7% gemiddeld test positief. 89,3% test negatiefquote:Op dinsdag 13 april 2021 15:18 schreef Questular het volgende:
quote:Op dinsdag 13 april 2021 15:20 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
De derde tweede golf kabbelt voort.
Ik heb 2 keer de kans gehad, maar deze kans heb ik 2x aan me voorbij laten gaan. Zonde! Alleen wel jammer dat ik nu toch te oud ben voor de topsport dus ook geen prik zou kunnen krijgen.quote:Op dinsdag 13 april 2021 15:18 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Als ik dit had geweten was ik ook topsporter geworden.
Is dit serieus? Beter goed gejat?quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |