Vomar of Dekamarkt maakte voor mij verder niet veel uit. Is beiden Superunie en behorende tot de goedkoperen daarvan (in tegenstelling tot de Plus die juist tot het duurdere segment van Superunieleden behoort). Mooie van Deen vond ik toch wel net dat wat extra's wat ze leverden. De zelfgemaakte gerechten, slijterij vaak ook in kleinere vestigingen. Het familiegevoel dat ik daar wel had maar niet zie terugkeren bij Vomar/Dekamarkt, maar al helemaal niet bij mega-bedrijven als Appie/Jumbo. Had ik wel een paar centen duurder voor over zonder dat het overdreven was.quote:Op dinsdag 13 april 2021 15:11 schreef Gunner het volgende:
[..]
Dekamarkt ben ik zelf niet blij mee. De twee (toegegeven) oude winkels die m'n stad heeft/had werd je niet blij van. Ik krijg er een vomar en een AH voor terug. al hebben we al weet ik niet hoeveel AH's in een stad met maar 70.000 inwoners... dus tsjah....
Dat is puur marketing, meer niet.quote:Op dinsdag 13 april 2021 07:07 schreef thedeedster het volgende:
Ik dacht dat dit zo'n sympathiek familiebedrijf was.
Er was juist wel goed over het concept nagedacht, alleen zijn alle scherpe kantjes daar in de afgelopen jaren vanaf gehaald zodat je een gele Albert Heijn-ripoff hebt overgehouden.quote:Op dinsdag 13 april 2021 15:21 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Dat is puur marketing, meer niet.
Ja, een paar decennia terug was het dat misschien nog wel. Toen ze nog die olifant als logo hadden en er nog niet zo heel erg over het concept nagedacht leek.
Nee bezoek aan de hoofdgraaier van de Jumbo. Een van de eigenaars van de jumbo.quote:Op dinsdag 13 april 2021 12:34 schreef Interpretatie het volgende:
[..]
Heb je het over dat 'bezoek' bij Rob Jetten? Want dat vond ik toch behoorlijk schadelijk voor hun eigen zaken (aangezien ze er als pure chanteurs door naar voren zullen komen, hoe 'vriendelijk' je het 'bezoek' ook verder inkleedt). Daarbij zie ik dus het verband niet tussen een toenmalig (?) fractievoorzitter van een partij en de kwalificatie 'gewetensloze graaier' niet. MIs ik soms iets of hebben de boeren nog ergens anders een 'bezoek' gebracht (en dan bedoel ik dus niet het provinciehuis waar ze 'met de deur in huis' kwamen).
Ah, duidelijk.quote:Op dinsdag 13 april 2021 18:30 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Nee bezoek aan de hoofdgraaier van de Jumbo. Een van de eigenaars van de jumbo.
Wat een schraal tyfusbedrijf is dat zeg. Vorig jaar recordomzet, medewerkers die zich tijdens Corona piek uit de naad gewerkt hebben onder soms pittige omstandigheden, en dan wordt ze hard een oor aangenaaid.
Klote dat dat dit kan in Nederland.
Alles beneden het dubbele van het reële is verlies.quote:Op dinsdag 13 april 2021 06:22 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
Terwijl de supermarkten door corona draaien als een tierelier.
Je hebt alleen 4 armen nodig om zowel het bonnetje voor het poortje, als je portomennee als het karretje te bedienen, en je krijgt zware controles. Als je iets vergeet te scannen (nee niet te vergelijken met vergeten op de band te leggen) dan krijg je een enkeltje strafkamp.quote:Op dinsdag 13 april 2021 09:39 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
Zelfscan (en dan vooral met losse scanners in de winkel) is de beste uitvinding die er is zolang er nog winkels nodig zijnn. Gewoon door de winkel rennen, spullen pakken. Pinnen en pleite.
Ik maak al jaren gebruik van de bezorg-service. Hoef ik helemaal geen kasse-miep of puisterige vakkenvuller meer te zien.
Officieel heet het winst optimalisatie, en dat is vrij gebruikelijk in commerciele bedrijven. Natuurlijk is het zuur voor de individuen die het overkomt, maar het gebeurt in ieder commercieel bedrijf. Zeker de bedrijven waar aandeelhouders blijven hameren op winst optimalisatie.quote:Op dinsdag 13 april 2021 18:30 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Nee bezoek aan de hoofdgraaier van de Jumbo. Een van de eigenaars van de jumbo.
Wat een schraal tyfusbedrijf is dat zeg. Vorig jaar recordomzet, medewerkers die zich tijdens Corona piek uit de naad gewerkt hebben onder soms pittige omstandigheden, en dan wordt ze hard een oor aangenaaid.
Klote dat dat dit kan in Nederland.
Ik weet dat we nu eenmaal in een verziekt kapitalistisch systeem leven, maar niet ieder bedrijf gaat zó rücksichtslos met zijn eigen mensen om.quote:Op zaterdag 17 april 2021 04:49 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Officieel heet het winst optimalisatie, en dat is vrij gebruikelijk in commerciele bedrijven. Natuurlijk is het zuur voor de individuen die het overkomt, maar het gebeurt in ieder commercieel bedrijf. Zeker de bedrijven waar aandeelhouders blijven hameren op winst optimalisatie.
Die zijn uiteindelijk de eigenaren, en bepalen. En hun belang is niet altijd de mensen die er werken, maar hun eigen aandeel in het bedrijf en dat moet omhoog.
Hmmm, ik zou mijn hand er niet voor in het vuur steken. Heb wel hardere reorganisaties gezien en meegemaakt.quote:Op zaterdag 17 april 2021 06:38 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Ik weet dat we nu eenmaal in een verziekt kapitalistisch systeem leven, maar niet ieder bedrijf gaat zó rücksichtslos met zijn eigen mensen om.
quote:Op dinsdag 13 april 2021 20:28 schreef Glazenmaker het volgende:
en de Coop, maar dat laatste is extreem duur.
Kom nog wel eens in een Coop... extreem duur is volgens mij ook wel overdreven... (Misschien regioverschillen?)quote:Op dinsdag 13 april 2021 20:41 schreef Lospedrosa het volgende:
en COOP maar die laatste is extreem duur (zal wel Max 5% zijn)
En je helemaal kleurenblind klikken omdat het syteem niet voorziet in het scannen van bv een complete tree bier maar alleen maar de losse blikjes herkent en ook niet de mogelijkheid biedt om rechtstreeks een getal/aantal te typen...quote:Op zaterdag 17 april 2021 01:23 schreef jakosi het volgende:
Je hebt alleen 4 armen nodig om zowel het bonnetje voor het poortje, als je portomennee als het karretje te bedienen, en je krijgt zware controles. Als je iets vergeet te scannen (nee niet te vergelijken met vergeten op de band te leggen) dan krijg je een enkeltje strafkamp.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |