abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_198943431
Ik kan het me gewoon niet voorstellen. Vooral voor mannen niet. Ik heb het idee dat vrouwen minder problemen hebben met een hogere leeftijd van een partner dan andersom. Maar ik hoor graag ervaringen of inzichten hierover.

En met hogere leeftijd bedoel ik eigenlijk al 35+ of 40+. Ik vind zelf vrouwen van 40+ al niet meer de 'jeugdige' look & feel hebben waar ik verliefd op zou kunnen worden. Het speelse. De onbevangenheid. De schoonheid. Op een jonge twintiger kan een man van 60 nog wel verliefd op worden denk ik.

Er is niks 'verliefd-waardigs' (kan geen beter woord verzinnen) aan volwassenheid, zelfstandigheid, levenservaring en verstandigheid. Dat zijn zeker goede eigenschappen om te hebben als 'partner' en sowieso om zelf te bezitten, maar deze met de leeftijd toenemende eigenschappen zijn totaal niet waar ik aan ik aan denk bij het woord verliefdheid. Vlinders in je buik of de spanning.

Hebben andere mannen van 30+ dit ook? En vrouwen van 30+, hoe zit dat bij jullie? Een man van 44? Gewoon een knappe vent met zijn zaakjes voor elkaar. Misschien al een kind en gescheiden. Zie je je hier nog helemaal hotel de botel op worden?

Ik heb dus een vrij 'jeugdig' beeld van verliefd zijn. Op jongere leeftijd ben je het denk ik ook vaker. Of heb je meer 'crushes' op leeftijdsgenoten waar je continu door omringd bent. Ik zie diezelfde pure verliefdheid niet meer zo waarschijnlijk in de toekomst wanneer je zelf en iedereen om je heen ouder wordt. Maar is dit een foute aanname? En geldt dit niet voor iedereen zo? Verschil tussen mannen en vrouwen?

Wat denken jullie?
  zaterdag 10 april 2021 @ 10:31:26 #2
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_198943460
Alsof verliefdheid leeftijdsgebonden is. Iemand van 20 kan verliefd worden, maar iemand van 60 ook.

Denk dat genoeg mensen op Jennifer Lopez verliefd zouden kunnen worden ondanks dat ze 50+ is _O_
BLACK LIVES MATTER
Mannenvoetbal heeft een fascismeprobleem
Nazis deserve to be beaten. Tolerance of intolerance is cowardice *O*
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
pi_198943535


[ Bericht 100% gewijzigd door viceversa op 10-04-2021 19:22:02 ]
pi_198943608
Je hoeft maar een datingprogramma te bekijken om te zien dat dat hoteldebotel verliefde gevoel op elke leeftijd bestaat. :)

[ Bericht 1% gewijzigd door viceversa op 10-04-2021 19:22:24 ]
  Moderator zaterdag 10 april 2021 @ 10:48:18 #5
441859 crew  Lenny77
pi_198943645
Groeit zoiets niet gewoon mee?
Als 20 jarige vond ik een man van 43 gewoon een ouwe vent, maar nu ik zelf in de 40 zit kan ik zelfs iemand van 50 en ouder knap of aantrekkelijk vinden. En ja, soms zie ik een jonger iemand van 30 of zelfs een beetje jonger die best knap is, maar toch trekt het niet aan. Zeker niet als je in gesprek gaat met zo iemand. De diepgang is er niet.. dat knap kopje is niet genoeg.
Maar zoals hierboven al gezegd: sommige mensen zijn zowel oud in uiterlijk als innerlijk. Toch zijn er ook hopen 40+ die wel nog speels zijn en zich blijvend kunnen verbazen over het leven. DAT zijn de mooie mensen.
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_198943704
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 april 2021 10:28 schreef matigeuser het volgende:
Ik kan het me gewoon niet voorstellen. Vooral voor mannen niet. Ik heb het idee dat vrouwen minder problemen hebben met een hogere leeftijd van een partner dan andersom. Maar ik hoor graag ervaringen of inzichten hierover.

En met hogere leeftijd bedoel ik eigenlijk al 35+ of 40+. Ik vind zelf vrouwen van 40+ al niet meer de 'jeugdige' look & feel hebben waar ik verliefd op zou kunnen worden. Het speelse. De onbevangenheid. De schoonheid. Op een jonge twintiger kan een man van 60 nog wel verliefd op worden denk ik.

Er is niks 'verliefd-waardigs' (kan geen beter woord verzinnen) aan volwassenheid, zelfstandigheid, levenservaring en verstandigheid. Dat zijn zeker goede eigenschappen om te hebben als 'partner' en sowieso om zelf te bezitten, maar deze met de leeftijd toenemende eigenschappen zijn totaal niet waar ik aan ik aan denk bij het woord verliefdheid. Vlinders in je buik of de spanning.

Hebben andere mannen van 30+ dit ook? En vrouwen van 30+, hoe zit dat bij jullie? Een man van 44? Gewoon een knappe vent met zijn zaakjes voor elkaar. Misschien al een kind en gescheiden. Zie je je hier nog helemaal hotel de botel op worden?

Ik heb dus een vrij 'jeugdig' beeld van verliefd zijn. Op jongere leeftijd ben je het denk ik ook vaker. Of heb je meer 'crushes' op leeftijdsgenoten waar je continu door omringd bent. Ik zie diezelfde pure verliefdheid niet meer zo waarschijnlijk in de toekomst wanneer je zelf en iedereen om je heen ouder wordt. Maar is dit een foute aanname? En geldt dit niet voor iedereen zo? Verschil tussen mannen en vrouwen?

Wat denken jullie?
Hoe oud ben je?
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  zaterdag 10 april 2021 @ 11:02:37 #7
462263 Elpis
Goddess of hope
pi_198943801
O ja hoor. Ik ken iemand van 50+ die weer helemaal verliefd is. Hij is een stukje ouder dan haar, en samen is het een kleffe hap. O+
Als ik aan hun denk ben ik altijd geneigd dit liedje te blèren :

Overigens als ik naar mezelf kijk word ik niet op uiterlijkheden verliefd maar op andere dingen die niet leeftijdgebonden zijn. Verliefd op een uiterlijk klinkt mi nogal puberaal.
I 'm not sure about an inner child, but I do have an inner idiot who surfaces every now and then.
pi_198943834
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 april 2021 10:53 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Hoe oud ben je?
35. Man, getrouwd en 2 kinderen.

quote:
0s.gif Op zaterdag 10 april 2021 10:48 schreef Lenny77 het volgende:
Groeit zoiets niet gewoon mee?
Bij mij niet. In ieder geval, nog niet. Ik vind vrouwen van 35+ / 40+ echt al een stuk minder aantrekkelijk en daarboven vind ik er al helemaal niks meer aan.
Daarbij vind ik niet alleen het uiterlijk niet meer interessant, het innerlijk ook niet. Klinkt misschien stom, maar eigenschappen die mensen (zowel vrouwen als mannen) ontwikkelen bij het ouder worden zijn voor mij helemaal niet interessant. Zoals in OP beschreven dingen als verstand, levenservaring, bezinning, minder naïef, etc dragen voor mij 0% aan aantrekkelijkheid. Ik denk dat dit een verschil is tussen mannen en vrouwen sowieso. Vrouwen vallen op 'volwassen' mannen. Mannen met ambities die ze al (deels) hebben waargemaakt. Die ergens heel goed in zijn geworden. Levenservaring, kennis en kunde hebben.

Ik denk dat (de meeste) mannen op jonge meiden vallen die hun weer jong doen laten voelen. 'To set them free', kan geen Nederlandse term bedenken. Je ziet ook vrijwel nooit vrouwen van 50+ met een jongeman van 24 aanpappen, maar andersom komt dat veel voor.

Ik merk aan mezelf in ieder geval dat mijn beeld van aantrekkelijkheid niet meegroeit met de leeftijd. 19-jaar is misschien te kinderachtig en geen gesprek mee te voeren, maar ergens in de twintig is nog steeds optimaal. En ik heb het idee dat dat ook zo zal blijven, hoe oud ik ook word.
  zaterdag 10 april 2021 @ 11:07:11 #9
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_198943862
Ik heb het met mijn tante gezien. Was al jaren weduwe. Haar werd (70+) het hof gemaakt door een man ouder dan zij. Hebben het tot zijn dood nog heel leuk gehad.
The love you take is equal to the love you make.
  zaterdag 10 april 2021 @ 11:09:44 #10
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_198943899
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 april 2021 10:28 schreef matigeuser het volgende:
En met hogere leeftijd bedoel ik eigenlijk al 35+ of 40+. Ik vind zelf vrouwen van 40+ al niet meer de 'jeugdige' look & feel hebben waar ik verliefd op zou kunnen worden. Het speelse. De onbevangenheid. De schoonheid. Op een jonge twintiger kan een man van 60 nog wel verliefd op worden denk ik.
Ik vrees dat TS gelijk heeft.
  Moderator zaterdag 10 april 2021 @ 11:13:45 #11
441859 crew  Lenny77
pi_198943942
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 april 2021 11:05 schreef matigeuser het volgende:

[..]

35. Man, getrouwd en 2 kinderen.
[..]

Bij mij niet. In ieder geval, nog niet. Ik vind vrouwen van 35+ / 40+ echt al een stuk minder aantrekkelijk en daarboven vind ik er al helemaal niks meer aan.
Daarbij vind ik niet alleen het uiterlijk niet meer interessant, het innerlijk ook niet. Klinkt misschien stom, maar eigenschappen die mensen (zowel vrouwen als mannen) ontwikkelen bij het ouder worden zijn voor mij helemaal niet interessant. Zoals in OP beschreven dingen als verstand, levenservaring, bezinning, minder naïef, etc dragen voor mij 0% aan aantrekkelijkheid. Ik denk dat dit een verschil is tussen mannen en vrouwen sowieso. Vrouwen vallen op 'volwassen' mannen. Mannen met ambities die ze al (deels) hebben waargemaakt. Die ergens heel goed in zijn geworden. Levenservaring, kennis en kunde hebben.

Ik denk dat (de meeste) mannen op jonge meiden vallen die hun weer jong doen laten voelen. 'To set them free', kan geen Nederlandse term bedenken. Je ziet ook vrijwel nooit vrouwen van 50+ met een jongeman van 24 aanpappen, maar andersom komt dat veel voor.

Ik merk aan mezelf in ieder geval dat mijn beeld van aantrekkelijkheid niet meegroeit met de leeftijd. 19-jaar is misschien te kinderachtig en geen gesprek mee te voeren, maar ergens in de twintig is nog steeds optimaal. En ik heb het idee dat dat ook zo zal blijven, hoe oud ik ook word.
Mja maar 35 is op zich ook nog gewoon jong voor een man he? Dan is een 25-jarige geen belachelijk groot verschil.
En ik begrijp wel dat die saaiheid niet trekt (ik val ook niet op een vastgeroeste kerel), maar als de partner te jong is dan kan ik me voorstellen dat dit gaat tegenstaan. Als 45+ elk weekend op een festival gaan staan tot de ochtend gaat je opbreken. En steeds gesprekken moeten horen over Insta, TikTok, popsterren, dieet en sport lijkt me na 5 keer ook echt je strot uit te komen.
Misschien moet je wel even duidelijk maken wat je precies bedoelt met je OP. Want je hebt het over verliefd worden. Dit is dus meer dan gewoon seksuele aantrekking voor een wild nachtje. Dat wil dan toch ook zeggen dat je meer zoekt dan dat? Of gaat het toch enkel over een ONS-je?
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_198944099
Er zijn zeker wel vrouwen van in de 40+, terwijl ik jonger ben, die mijn pik kunnen laten stijgeren. Qua uiterlijk, qua (jeugdig/speels) gedrag, qua skills. Toegegeven ze zijn wel in de minderheid in vergelijking tot jongere vrouwen. In mijn geval dus ook niet geheel onmogelijk om daar verliefd op te worden. Moet wel toegeven dat een jong bloempje bij mij wel meer dat wow-effect op kan roepen wat reikt aan verliefdheid/bewondering (niet lust gerelateerd).
pi_198944169
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 april 2021 11:05 schreef matigeuser het volgende:

[..]

35. Man, getrouwd en 2 kinderen.
[..]

Bij mij niet. In ieder geval, nog niet. Ik vind vrouwen van 35+ / 40+ echt al een stuk minder aantrekkelijk en daarboven vind ik er al helemaal niks meer aan.
Daarbij vind ik niet alleen het uiterlijk niet meer interessant, het innerlijk ook niet. Klinkt misschien stom, maar eigenschappen die mensen (zowel vrouwen als mannen) ontwikkelen bij het ouder worden zijn voor mij helemaal niet interessant. Zoals in OP beschreven dingen als verstand, levenservaring, bezinning, minder naïef, etc dragen voor mij 0% aan aantrekkelijkheid. Ik denk dat dit een verschil is tussen mannen en vrouwen sowieso. Vrouwen vallen op 'volwassen' mannen. Mannen met ambities die ze al (deels) hebben waargemaakt. Die ergens heel goed in zijn geworden. Levenservaring, kennis en kunde hebben.

Ik denk dat (de meeste) mannen op jonge meiden vallen die hun weer jong doen laten voelen. 'To set them free', kan geen Nederlandse term bedenken. Je ziet ook vrijwel nooit vrouwen van 50+ met een jongeman van 24 aanpappen, maar andersom komt dat veel voor.

Ik merk aan mezelf in ieder geval dat mijn beeld van aantrekkelijkheid niet meegroeit met de leeftijd. 19-jaar is misschien te kinderachtig en geen gesprek mee te voeren, maar ergens in de twintig is nog steeds optimaal. En ik heb het idee dat dat ook zo zal blijven, hoe oud ik ook word.
En hoe oud is je vrouw?
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  zaterdag 10 april 2021 @ 11:50:10 #14
462263 Elpis
Goddess of hope
pi_198944388
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 april 2021 11:05 schreef matigeuser het volgende:
Ik denk dat (de meeste) mannen op jonge meiden vallen die hun weer jong doen laten voelen. 'To set them free', kan geen Nederlandse term bedenken.
We gebruiken in Nederland daar gewoon de Engelse term midlife crisis voor.

Als ik je zo eens lees hoop ik dat je vrouw financieel onafhankelijk is. :{

quote:
1s.gif Op zaterdag 10 april 2021 11:24 schreef Cockwhale het volgende:
Er zijn zeker wel vrouwen van in de 40+, terwijl ik jonger ben, die mijn pik kunnen laten stijgeren.
Dat is lust en is niet hetzelfde als verliefdheid. Verliefdheid is meer als je de hele dag een grijns op je bek hebt en constant aan de ander moet denken. En helaas ook vooral de wolk waarin je de onvolkomenheden van de ander, hoe lelijk ook, wegredeneert. Nou oke dat laatste kan met lust misschien ook. :P
I 'm not sure about an inner child, but I do have an inner idiot who surfaces every now and then.
  zaterdag 10 april 2021 @ 11:54:22 #15
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_198944429
Ja, ik althans wel, maar verliefdheid is voor mij veel meer dan alleen maar fysieke aantrekkingskracht. Verliefd word ik op een karakter, een persoon, alles wat daar bij hoort. Ook het lichaam natuurlijk, maar niet alleen het lichaam. En ook op mensen die geen mooi lichaam hebben kan ik verliefd worden. Het is de mix van alles bij elkaar.
  zaterdag 10 april 2021 @ 11:55:27 #16
335476 oppiedoppie
My mind is my small universe..
pi_198944444
Na 25 jaar hebben mijn man en ik elkaar weer ontmoet. We zaten samen op school. We ontmoeten elkaar 7 jaar geleden bij een restaurantje naast een bos en ik had mijn bergschoenen aangedaan om te wandelen en daar was hij, na meerdere dates met anderen, van onder de indruk. Praktisch boven mooi.
40+ en hoteldebotel. Nu 2 jaar getrouwd en nog steeds verliefd. Maar hij heeft mij leren kennen als 18 jarige en zo ziet hij mij nog steeds. Das grappig. Hij ziet geen rimpels 😂

Als je ouder wordt zie je leeftijden anders. Ze lijken steeds jonger dan ze werkelijk zijn. Dan zie ik een 16 jarige en dan blijkt ze al in de 20 te zijn. Of een collega zn vrouw was bevallen, hij lijkt nog geen 18 jaar. Heel gek. Generatiekloof word merkbaarder. Heb het hier al. Dan komen er teksten voorbij en moet ik eerst googlen om te weten wat het betekend, was vroeger niet zo.
To BG or not to BG!
pi_198944534
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 april 2021 11:13 schreef Lenny77 het volgende:

[..]

Mja maar 35 is op zich ook nog gewoon jong voor een man he? Dan is een 25-jarige geen belachelijk groot verschil.
En ik begrijp wel dat die saaiheid niet trekt (ik val ook niet op een vastgeroeste kerel), maar als de partner te jong is dan kan ik me voorstellen dat dit gaat tegenstaan. Als 45+ elk weekend op een festival gaan staan tot de ochtend gaat je opbreken. En steeds gesprekken moeten horen over Insta, TikTok, popsterren, dieet en sport lijkt me na 5 keer ook echt je strot uit te komen.
Misschien moet je wel even duidelijk maken wat je precies bedoelt met je OP. Want je hebt het over verliefd worden. Dit is dus meer dan gewoon seksuele aantrekking voor een wild nachtje. Dat wil dan toch ook zeggen dat je meer zoekt dan dat? Of gaat het toch enkel over een ONS-je?
Het gaat er niet zozeer om wat ik zoek, ik ben gelukkig getrouwd. Maar ik ben gewoon benieuwd naar hoe het zit.
Ik doel overigens op verliefdheid, niet op ONS of aantrekkingskracht. Voor verliefdheid hoeft er in theorie nog niet eens seks te zijn geweest. En het komt ook niet zomaar in 1 uurtje op zetten.

Inderdaad, als de gesprekspartner een lege huls is en alleen maar over populaire dingen kan praten dan is het sowieso exit voor mij, ongeacht de leeftijd. Een zekere ontwikkeling en intelligentie moet er wel in zitten. Maar voor de rest kan het denk ik ook aantrekkelijk zijn, het ambitieuze met een tikkeltje naïviteit. Dromen die nog niet verwoest zijn door de keiharde realiteit.

Nogmaals, ik denk dat dit voor mannen en vrouwen anders is.
pi_198944731
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 april 2021 12:03 schreef matigeuser het volgende:

[..]

Het gaat er niet zozeer om wat ik zoek, ik ben gelukkig getrouwd. Maar ik ben gewoon benieuwd naar hoe het zit.
Ik doel overigens op verliefdheid, niet op ONS of aantrekkingskracht. Voor verliefdheid hoeft er in theorie nog niet eens seks te zijn geweest. En het komt ook niet zomaar in 1 uurtje op zetten.

Inderdaad, als de gesprekspartner een lege huls is en alleen maar over populaire dingen kan praten dan is het sowieso exit voor mij, ongeacht de leeftijd. Een zekere ontwikkeling en intelligentie moet er wel in zitten. Maar voor de rest kan het denk ik ook aantrekkelijk zijn, het ambitieuze met een tikkeltje naïviteit. Dromen die nog niet verwoest zijn door de keiharde realiteit.

Nogmaals, ik denk dat dit voor mannen en vrouwen anders is.
Leeftijd zal daarin ook zeker wel een rol spelen, maar karakter ook. Ik ken mannen en vrouwen van in de 20 die al enorm vast in het 'huisje-boompje-beestje' zitten en een vakantie naar Zeeland al een enorme 'happening' vinden. (Niks mis mee als ze daar gelukkig mee zijn natuurlijk) en ik ken mensen van eind 30/begin 40 die juist helemaal niet zo vast zitten (ondanks dat ze misschien wel een koophuis bezitten) en nog heel graag veel willen ontdekken. Of dit nu over reizen of over andere zaken gaat. Maar ik kan me wel voorstellen dat die laatste groep in de minderheid is, als ik op mij heen kijk is dat wel zo.

Mijn oma heeft trouwens nog een relatie gehad toen ze ergens in de 70 was. Ze ontmoette in de bus een man die net als zij van reizen hield. Ik heb nooit gevraagd of er ook seksuele aantrekkingskracht was, maar ze spraken wel uit dat ze van elkaar hielden. O+
  zaterdag 10 april 2021 @ 12:26:00 #19
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_198944755
Na de 35 is er een kantelpunt idd. Je brein takelt dan dusdanig af en je eieren verschrompelen zo erg dat verliefdheid niet meer mogelijk is

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_198944767
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 april 2021 10:28 schreef matigeuser het volgende:
Of heb je meer 'crushes' op leeftijdsgenoten
Meestal geen goed idee. Stukkie ouder zijn dan de dame werk beter.
  Moderator zaterdag 10 april 2021 @ 12:57:20 #21
441859 crew  Lenny77
pi_198945127
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 april 2021 12:03 schreef matigeuser het volgende:

Maar voor de rest kan het denk ik ook aantrekkelijk zijn, het ambitieuze met een tikkeltje naïviteit. Dromen die nog niet verwoest zijn door de keiharde realiteit.

Nogmaals, ik denk dat dit voor mannen en vrouwen anders is.
Gelukkig kan een oudere persoon dit nog steeds zijn :) Misschien zijn ze wel in de minderheid.

En dat laatste: ja dat zou wel kunnen kloppen hoor. Ik weet het niet, ik ben geen man, dus ik weet niet wat een man voelt. Vaak hoor je alleen maar dat ze een jongere vrouw willen omdat knap en mooi lichaam, het hele oppervlakkige dus. Jij hebt het over andere zaken en dat vind ik wel mooi O+
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_198945286
quote:
7s.gif Op zaterdag 10 april 2021 12:23 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Leeftijd zal daarin ook zeker wel een rol spelen, maar karakter ook. Ik ken mannen en vrouwen van in de 20 die al enorm vast in het 'huisje-boompje-beestje' zitten en een vakantie naar Zeeland al een enorme 'happening' vinden. (Niks mis mee als ze daar gelukkig mee zijn natuurlijk) en ik ken mensen van eind 30/begin 40 die juist helemaal niet zo vast zitten (ondanks dat ze misschien wel een koophuis bezitten) en nog heel graag veel willen ontdekken. Of dit nu over reizen of over andere zaken gaat. Maar ik kan me wel voorstellen dat die laatste groep in de minderheid is, als ik op mij heen kijk is dat wel zo.

Mijn oma heeft trouwens nog een relatie gehad toen ze ergens in de 70 was. Ze ontmoette in de bus een man die net als zij van reizen hield. Ik heb nooit gevraagd of er ook seksuele aantrekkingskracht was, maar ze spraken wel uit dat ze van elkaar hielden. O+
Mooi verhaal. Van elkaar houden is iets wat ik veel makkelijker kan voorstellen, op elke leeftijd. Een diepe connectie voelen. Genieten van elkaars aanwezigheid. Het leven, of delen ervan, samen delen. Met een vleugje aantrekkelijkheid erbij en je bent er.

Maar een kortstondige verliefdheid met vlinders in je buik, dat zie ik dan weer niet voor me als man met een 70-jarige vrouw :D
  zaterdag 10 april 2021 @ 13:18:02 #23
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_198945367
Ik heb dat ik met ouder worden ook anders gaat kijken naar leeftijd. Toen ik 20 was, was 40 oud en lelijk. Nu zie ik wel de charme erin.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_198945399
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 april 2021 13:10 schreef matigeuser het volgende:

[..]

Mooi verhaal. Van elkaar houden is iets wat ik veel makkelijker kan voorstellen, op elke leeftijd. Een diepe connectie voelen. Genieten van elkaars aanwezigheid. Het leven, of delen ervan, samen delen. Met een vleugje aantrekkelijkheid erbij en je bent er.

Maar een kortstondige verliefdheid met vlinders in je buik, dat zie ik dan weer niet voor me als man met een 70-jarige vrouw :D
Ik durf het je niet te zeggen, ik heb het nooit gevraagd aan mijn oma en haar vriend toen. Maar misschien is die connectie met elkaar al genoeg voor vlinders?

Ik merk zelf ook wel dat ik bepaalde (wat oudere) mannen die ik eerst niet per se enorm aantrekkelijk vond, naarmate ik ze beter leer kennen wel aantrekkelijk(er) ga vinden. En dat ligt dan niet zozeer aan het uiterlijk, maar voornamelijk aan wat diegene bezighoudt, belangrijk vindt, etc.
En ik heb ook wel eens een enorme klik met iemand gehad, waarvan ik niet kon/kan zeggen wát het nu precies is dat zo enorm aantrok. (misschien waren het wel puur feromonen? :D )
pi_198945573
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 april 2021 11:50 schreef Elpis het volgende:

[..]

We gebruiken in Nederland daar gewoon de Engelse term midlife crisis voor.

Als ik je zo eens lees hoop ik dat je vrouw financieel onafhankelijk is. :{
[..]

Dat is lust en is niet hetzelfde als verliefdheid. Verliefdheid is meer als je de hele dag een grijns op je bek hebt en constant aan de ander moet denken. En helaas ook vooral de wolk waarin je de onvolkomenheden van de ander, hoe lelijk ook, wegredeneert. Nou oke dat laatste kan met lust misschien ook. :P
I know, maar TS beschreef 30+ alsof er nul sex appeal meer inzit. En uiteindelijk moet de fysieke aantrekking er wmb ook zijn, ook qua lustgevoel.
  zaterdag 10 april 2021 @ 13:36:14 #26
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_198945599
TS kan het zich nu niet voorstellen. Dan zullen we het hem over 20-30 jaar nog eens vragen.
The love you take is equal to the love you make.
pi_198946722
quote:
5s.gif Op zaterdag 10 april 2021 11:09 schreef Kopiko het volgende:

[..]

Ik vrees dat TS gelijk heeft.
Dat is dan jammer voor jullie en jullie verlies. Des te meer voor mij (mochten de wegen van mijn vriendin en mij onverhoopt scheiden).
Op dinsdag 10 mei 2022 20:00 schreef Souryhet volgende: Dan was ik fout, maar zover mijn radar gaat is die troela niet echt overtuigend en ze was een fan. Please dit riekt naar aandacht
pi_198947528
Dit is met recht de domste vraag van 2021.
pi_198948937
Heb jij dezelfde interesses als 10 15 geleden? Ben je dezelfde persoon die je was toen je jonger was, niet helemaal maar wel een geupgrade versie daarvan. Dus je smaak kan veranderlijk zijn wat je vroeger aantrok kan op oudere leeftijd afstotelijk zijn. Het beeld van liefde of invulling ervan kan veranderen naarmate je ouder bent geworden of andere omstandigheden (zo van ja nu ben ik 30 en heb ik nooit meer gevoel voor mensen en het stopt ja dat is gewoon niet zo :P). Je bent nog steeds een mens die emoties voelt en dat is niet leeftijdsgebonden.
Maar liefde kan in allerlei manieren voorkomen ook als je ouder bent.

Maar het kan ook zo zijn van dat jezelf weerhoud om liefde te voelen vanwege bepaalde stigma's die jezelf voorhoud of dat je zelf afsluit voor de liefde omdat je er niet meer in geloofd.

[ Bericht 2% gewijzigd door Borrelnootje00 op 10-04-2021 18:15:26 ]
'' I am under no obligation to make sense to you.''
  zondag 11 april 2021 @ 09:45:50 #30
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_198957122
Jazeker dat dat kan en het gebeurt ook veel

Sowieso schuift de leeftijd waar je op valt ook wel op naarmate je ouder wordt.Toen ik 20 was kon ik me ook niet voorstellen een vrouw van 40 aantrekkelijk te vinden. Maar nu ik 37 ben zijn er zelfs al vrouwen van 50 waar ik het wel op zou kunnen.Terwijl ik meisjes van 20 al lang niet meer interessant vind.
  zondag 11 april 2021 @ 09:48:47 #31
341922 Academicus
Geletterd tot op het bot
pi_198957151
Als man van 40 geloof ik ook niet in verliefdheid na een bepaalde leeftijd. Sowieso heeft iedereen al een rugzakje en is de kans op een match erg klein.

Ik leef mijn leven en maak zoveel mogelijk wipjes met de mooiste wijven en dat vind ik wel prima. Sowieso zijn wijven vandaag de dag erg veeleisend
Beati pauperes spiritu
  zondag 11 april 2021 @ 09:53:20 #32
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_198957197
quote:
0s.gif Op zondag 11 april 2021 09:48 schreef Academicus het volgende:
Als man van 40 geloof ik ook niet in verliefdheid na een bepaalde leeftijd. Sowieso heeft iedereen al een rugzakje en is de kans op een match erg klein.

Ik leef mijn leven en maak zoveel mogelijk wipjes met de mooiste wijven en dat vind ik wel prima. Sowieso zijn wijven vandaag de dag erg veeleisend
:')
The love you take is equal to the love you make.
  zondag 11 april 2021 @ 09:54:28 #33
341922 Academicus
Geletterd tot op het bot
pi_198957209
quote:
1s.gif Op zondag 11 april 2021 09:53 schreef Lienekien het volgende:

[..]

:')
Wat?
Beati pauperes spiritu
  zondag 11 april 2021 @ 09:55:09 #34
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_198957215
quote:
0s.gif Op zondag 11 april 2021 09:54 schreef Academicus het volgende:

[..]

Wat?
Alles.
The love you take is equal to the love you make.
  zondag 11 april 2021 @ 09:55:50 #35
341922 Academicus
Geletterd tot op het bot
pi_198957222
quote:
1s.gif Op zondag 11 april 2021 09:55 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Alles.
Ok
Beati pauperes spiritu
  zondag 11 april 2021 @ 09:57:13 #36
341922 Academicus
Geletterd tot op het bot
pi_198957234
quote:
0s.gif Op zondag 11 april 2021 09:45 schreef Hexagon het volgende:
Jazeker dat dat kan en het gebeurt ook veel

Sowieso schuift de leeftijd waar je op valt ook wel op naarmate je ouder wordt.Toen ik 20 was kon ik me ook niet voorstellen een vrouw van 40 aantrekkelijk te vinden. Maar nu ik 37 ben zijn er zelfs al vrouwen van 50 waar ik het wel op zou kunnen.Terwijl ik meisjes van 20 al lang niet meer interessant vind.
Jij zou een wijf van 20 niet meer doen? Ergens snap ik het wel, zo onzeker en moeilijk als ze zijn, een wijf van 30-40 gooit vaak alle remmen los
Beati pauperes spiritu
  zondag 11 april 2021 @ 09:58:36 #37
438527 MissButterflyy
Fladderend vlindertje
pi_198957249
quote:
0s.gif Op zondag 11 april 2021 09:48 schreef Academicus het volgende:
Als man van 40 geloof ik ook niet in verliefdheid na een bepaalde leeftijd. Sowieso heeft iedereen al een rugzakje en is de kans op een match erg klein.

Ik leef mijn leven en maak zoveel mogelijk wipjes met de mooiste wijven en dat vind ik wel prima. Sowieso zijn wijven vandaag de dag erg veeleisend
Wat ontzettend jammer. Dit ligt echt aan jou.
Ik kan je vertellen dat mannen boven de 40 zeker nog verliefd kunnen worden.
Ik vind verliefdheid zelfs mooier worden en veel dieper gaan met het ‘ouder’ worden, ipv zo’n kalverliefde. Ja, het kan moeilijker zijn. Maar ook zoveel mooier.

Ik kan me herinneren dat je pas geleden ergens zei nog onder de indruk te zijn van een leuke dame, het is wel alweer snel voorbij dan. Dat is jammer. Je moet proberen je open te blijven stellen, denk ik.
Wie dit leest is een lezer van dit
  zondag 11 april 2021 @ 10:02:03 #38
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_198957289
quote:
0s.gif Op zondag 11 april 2021 09:57 schreef Academicus het volgende:

[..]

Jij zou een wijf van 20 niet meer doen? Ergens snap ik het wel, zo onzeker en moeilijk als ze zijn, een wijf van 30-40 gooit vaak alle remmen los
Het is niet dat is ze afstotelijk vind. Maar het is als een paar nieuwe schoenen die je nog niet ingelopen hebt.

Het leuke aan 35+ vrouwen is dat je ook echt gaat zien wie de mooie exemplaren zijn. Dan verbloemt de jeugdigheid geen dingen meer. Maar als ze echt mooi zijn blijven ze dat vaak nog heel lang, ondanks de sporen van ouder worden.
  zondag 11 april 2021 @ 10:19:38 #39
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_198957451
quote:
0s.gif Op zondag 11 april 2021 09:45 schreef Hexagon het volgende:
Jazeker dat dat kan en het gebeurt ook veel

Sowieso schuift de leeftijd waar je op valt ook wel op naarmate je ouder wordt.Toen ik 20 was kon ik me ook niet voorstellen een vrouw van 40 aantrekkelijk te vinden. Maar nu ik 37 ben zijn er zelfs al vrouwen van 50 waar ik het wel op zou kunnen.Terwijl ik meisjes van 20 al lang niet meer interessant vind.
Bij mij loopt de bovengrens mee maar blijft de ondergrens gewoon staan :@ Er zijn prachtige vrouwen van 18-20 maar nu ook van rond de 40.

Merk wel dat ik me het meest aangetrokken voel tot vrouwen eind twintig.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_198957681
quote:
0s.gif Op zondag 11 april 2021 09:57 schreef Academicus het volgende:

[..]

Jij zou een wijf van 20 niet meer doen? Ergens snap ik het wel, zo onzeker en moeilijk als ze zijn, een wijf van 30-40 gooit vaak alle remmen los
Wat heeft 'een wijf van 20 doen' met verliefdheid te maken?
Op dinsdag 10 mei 2022 20:00 schreef Souryhet volgende: Dan was ik fout, maar zover mijn radar gaat is die troela niet echt overtuigend en ze was een fan. Please dit riekt naar aandacht
  zondag 11 april 2021 @ 10:43:08 #41
341922 Academicus
Geletterd tot op het bot
pi_198957691
quote:
1s.gif Op zondag 11 april 2021 10:42 schreef Stepperoller het volgende:

[..]

Wat heeft 'een wijf van 20 doen' met verliefdheid te maken?
Ligt eraan of je er verliefd op bent natuurlijk
Beati pauperes spiritu
pi_198957708
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 april 2021 10:28 schreef matigeuser het volgende:
Ik kan het me gewoon niet voorstellen. Vooral voor mannen niet. Ik heb het idee dat vrouwen minder problemen hebben met een hogere leeftijd van een partner dan andersom.
Ik help je uit die droom

quote:
Maar ik hoor graag ervaringen of inzichten hierover.

En met hogere leeftijd bedoel ik eigenlijk al 35+ of 40+. Ik vind zelf vrouwen van 40+ al niet meer de 'jeugdige' look & feel hebben waar ik verliefd op zou kunnen worden. Het speelse. De onbevangenheid. De schoonheid. Op een jonge twintiger kan een man van 60 nog wel verliefd op worden denk ik.
Dat herken ik als vrouw dan weer niet, ben nog geen 60 maar bij een jongen van 20 denk ik al ew dat kan nooit iets worden ook niet voor seks wanneer ik zijn leeftijd weet omdat je dan mentaal teveel verschilt.

quote:
Er is niks 'verliefd-waardigs' (kan geen beter woord verzinnen) aan volwassenheid, zelfstandigheid, levenservaring en verstandigheid. Dat zijn zeker goede eigenschappen om te hebben als 'partner' en sowieso om zelf te bezitten, maar deze met de leeftijd toenemende eigenschappen zijn totaal niet waar ik aan ik aan denk bij het woord verliefdheid. Vlinders in je buik of de spanning.

Hebben andere mannen van 30+ dit ook? En vrouwen van 30+, hoe zit dat bij jullie? Een man van 44? Gewoon een knappe vent met zijn zaakjes voor elkaar. Misschien al een kind en gescheiden. Zie je je hier nog helemaal hotel de botel op worden?
Hier heb je helemaal gelijk in. Nee, dat zie ik mezelf inderdaad absoluut niet en het is ook een reden dat ik denk dat ik voor altijd alleen blijf. Want ik keur het niet goed in mezelf dat ik dat niet romantisch vind want het zijn goede eigenschappen, alleen mezelf erover heen zetten kan ik ook niet. Het komt omdat ik zelf weinig heb ondernomen denk ik. Iemand die dan al lief en leed heeft gedeeld met anderen en mentaal al heel erg veel verder is in de ontwikkeling trekt mij daardoor absoluut niet aan. En hoe ouder ik word, hoe zeldzamer de mensen worden die zoals ik in de ontwikkeling zijn achtergebleven die geen downsyndroom of zwaar autisme hebben.

quote:
Ik heb dus een vrij 'jeugdig' beeld van verliefd zijn. Op jongere leeftijd ben je het denk ik ook vaker. Of heb je meer 'crushes' op leeftijdsgenoten waar je continu door omringd bent. Ik zie diezelfde pure verliefdheid niet meer zo waarschijnlijk in de toekomst wanneer je zelf en iedereen om je heen ouder wordt. Maar is dit een foute aanname? En geldt dit niet voor iedereen zo? Verschil tussen mannen en vrouwen?

Wat denken jullie?
Is ook zo, en dat is waarom iedereen neerkijkt op verliefdheid en het als overbodig beschouwd. Ik zelf vind, als je een romantische relatie hebt is verliefdheid nodig om de relatie ook maar enigszins verdraaglijk te maken. Maar dat ben ik.

[ Bericht 0% gewijzigd door geeninspiratie1235 op 11-04-2021 10:55:05 ]
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
  zondag 11 april 2021 @ 10:57:26 #43
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_198957832
Ik zie wel jongere mannen waar ik 30 jaar geleden verliefd op had kunnen worden, en had een gebrek aan algemene ontwikkeling dan voor lief genomen, maar moet daar nu echt niet aan denken.

Overigens hebben mijn man en ik elkaar na ons 40ste ontmoet en als hij niet verliefd op mij geweest is dan mist Nederland de wereld daar een groot acteur aan.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_198957905
quote:
0s.gif Op zondag 11 april 2021 10:57 schreef Leandra het volgende:

Overigens hebben mijn man en ik elkaar na ons 40ste ontmoet en als hij niet verliefd op mij geweest is dan mist Nederland de wereld daar een groot acteur aan.
8-)
David Gilmour schreef eens in een nummer :

You know that you don't really fall in love
Unles you're seventeen
The break of day will make your spirits fly
But you can't know what it means
Unless you're seventeen.

Het is maar net hoe oud je je zelf voelt..

Ikzelf ben ergens blijven hangen tussen mijn 16e en 18e.

Ik voel me niet de leeftijd die ik heb maar geniet wel van de voordelen die die met zich meebrengt. :s)
"Ik wou dat Tanja er nog was, daar kon je tenminste goed mee praten" - Joost Hoebink
Nihil volentibus arduum est
pi_198957948
quote:
17s.gif Op zondag 11 april 2021 11:06 schreef Nostalgist het volgende:

8-)
David Gilmour schreef eens in een nummer :

You know that you don't really fall in love
Unles you're seventeen
The break of day will make your spirits fly
But you can't know what it means
Unless you're seventeen.

Het is maar net hoe oud je je zelf voelt..

Ikzelf ben ergens blijven hangen tussen mijn 16e en 18e.

Ik voel me niet de leeftijd die ik heb maar geniet wel van de voordelen die die met zich meebrengt. :s)
Ik ben ook diverse vroegere leeftijden tegelijkertijd waaronder 15, dat komt omdat ik nog veel dingen zoals dagboeken uit die tijd heb. Ben ook erg nostalgisch. Maar ik heb het idee dat niet veel mensen zo zijn. Ze zeggen wel ik ben eigenlijk nog 16 maar dat is dan louter positief, dat ze qua gedrag spontaan zijn. Niet dat ze zoals ik bijna iedere dag meer in het verleden leven dan in het nu en het verleden overdenken. Ben rond mijn tienertijd ook wel gestopt met denken aan de toekomst, laat staan plannen. En ja, ik werk eraan dmv mindfulness maar ik denk niet dat het ooit zal veranderen.
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
  zondag 11 april 2021 @ 11:10:04 #46
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_198957959
quote:
17s.gif Op zondag 11 april 2021 11:06 schreef Nostalgist het volgende:

[..]

8-)
David Gilmour schreef eens in een nummer :

You know that you don't really fall in love
Unles you're seventeen
The break of day will make your spirits fly
But you can't know what it means
Unless you're seventeen.

Het is maar net hoe oud je je zelf voelt..

Ikzelf ben ergens blijven hangen tussen mijn 16e en 18e.

Ik voel me niet de leeftijd die ik heb maar geniet wel van de voordelen die die met zich meebrengt. :s)
O+
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zondag 11 april 2021 @ 11:19:07 #47
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_198958070
Ja hoor, met de kriebels en vlinders en al.
Maar toen ik jong was werd ik ook niet makkelijk verliefd op verschillende mensen. Voor mij is verliefd worden een zeldzaam iets, maar als ik het ben heb ik het goed te pakken.

We zijn iig lekker klef en moeten er regelmatig om lachen dat we soms net een stel pubers lijken samen.

Hetzelfde heb ik bij anderen gezien, zelfs bij nog veel ouder. Nadat bv mijn vader overleden was dacht mijn moeder in de eerste instantie dat ze alleen zou blijven, dat het voor haar ‘over’ was zeg maar. Maar na een tijdje veranderde dat. Ik heb het twijfelachtige genoegen mogen smaken van 60+ dames die aan het daten waren en onder elkaar het over de heren hadden. En gezien hoe de heren van die leeftijd eromheen fladderen.
Ook dat zijn net een berg pubers dan. En ze zijn er nog blij mee ook.

Het is hetzelfde en toch ook anders. Ik durf zelfs te stellen dat het hier en daar beter is. Er is meer waardering voor dat gevoel in combi met meer realiteitszin (nou ja, vaker dan). Het lijkt vaker zo te zijn dat die verliefdheid zich richt op een wederzijdse en potentiële partner.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  zondag 11 april 2021 @ 11:38:24 #48
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_198958288
quote:
17s.gif Op zondag 11 april 2021 11:06 schreef Nostalgist het volgende:

[..]

8-)
David Gilmour schreef eens in een nummer :

You know that you don't really fall in love
Unles you're seventeen
The break of day will make your spirits fly
But you can't know what it means
Unless you're seventeen.

Het is maar net hoe oud je je zelf voelt..

Ikzelf ben ergens blijven hangen tussen mijn 16e en 18e.

Ik voel me niet de leeftijd die ik heb maar geniet wel van de voordelen die die met zich meebrengt. :s)
Vind het een mooie post.

Maar alhoewel ik soms grinnik over hoe puberaal ik me voel en echt niet denk dat ik oud en afgeschreven ben voel ik me echt niet zo jong.
Ik voel me jong in de zin van heb nog veel levenslust, dat is niet echt veranderd. Maar ik ben geen 16 tot 18 meer en de goden zij dank daarvoor, want dat door ontwikkelen is best prettig. Ik weet zoveel beter wat ik wel en niet wil, ook al vergeet ik dat soms ook echt wel even.
Kan veel beter omgaan met het gaat niet helemaal zoals gedroomd, waardeer het gaat wel zoals gedroomd meer.

Misschien maak ik die puberklasse wat teveel mee, heb er zelf 1 die aan het eind ervan zit, maar geef ook les aan die leeftijdsklasse. Ik waardeer het dat niet meer zijn wel. Zelfs als ik om mezelf moet lachen omdat ik me toch zo gedroeg.
Voor mij betekend ouder worden iig niet gezapig en vervelend serieus worden. Het betekent vooral sneller inzien wat je wil en niet wil. Beter weten wat je wel wil, niet dat dat ook perse beter lukt, zeker niet op dit gebied.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_198959193
Mijn post en het voelen als 16-18 was specifiek gericht op de mogelijkheid van verliefd worden ;)

Mijn huidige ik en mijn ik toe ik 17 was zijn zó verschillend als we niet kijken naar andere dingen dan de mogelijkheid om verliefd te worden..

Ten positieve trouwens, ouder worden brengt vooral veel rust met zich mee. Maar alle onrust is natuurlijk wel nodig geweest om hier te komen, bedenk ik me dan :')
"Ik wou dat Tanja er nog was, daar kon je tenminste goed mee praten" - Joost Hoebink
Nihil volentibus arduum est
pi_198959539
quote:
0s.gif Op zondag 11 april 2021 11:19 schreef Cause_Mayhem het volgende:
Ja hoor, met de kriebels en vlinders en al.
Maar toen ik jong was werd ik ook niet makkelijk verliefd op verschillende mensen. Voor mij is verliefd worden een zeldzaam iets, maar als ik het ben heb ik het goed te pakken.

We zijn iig lekker klef en moeten er regelmatig om lachen dat we soms net een stel pubers lijken samen.

Hetzelfde heb ik bij anderen gezien, zelfs bij nog veel ouder. Nadat bv mijn vader overleden was dacht mijn moeder in de eerste instantie dat ze alleen zou blijven, dat het voor haar ‘over’ was zeg maar. Maar na een tijdje veranderde dat. Ik heb het twijfelachtige genoegen mogen smaken van 60+ dames die aan het daten waren en onder elkaar het over de heren hadden. En gezien hoe de heren van die leeftijd eromheen fladderen.
Ook dat zijn net een berg pubers dan. En ze zijn er nog blij mee ook.

Het is hetzelfde en toch ook anders. Ik durf zelfs te stellen dat het hier en daar beter is. Er is meer waardering voor dat gevoel in combi met meer realiteitszin (nou ja, vaker dan). Het lijkt vaker zo te zijn dat die verliefdheid zich richt op een wederzijdse en potentiële partner.
Interessante post.?Dus als ik het goed begrijp heb jij zelf een partner waar je echt verliefd op was en hij ook op jou? Volgens mij komt dat echt heel weinig voor.
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')