abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 9 april 2021 @ 17:23:48 #1
62913 Blik
The one and Only!
pi_198934981
quote:
De Nederlandse economie stevent af op een historische terugval. Het zou de diepste recessie worden in honderd jaar. Toch horen we over de woningmarkt vooral positieve verhalen. Volgens makelaars gaat het hartstikke goed.

Volgens de Rabobank is de huizenmarkt een risico, zeker voor Nederland en dan met name voor mensen die recentelijk een huis hebben gekocht en dit volledig hebben gefinancierd met een hypotheek. Zij kunnen in de problemen komen als de prijzen dalen.

'Nog steeds een gekkenhuis'
Erwin Ritter van ERA Ritter Makelaardij in Maarssen bekijkt het anders: "Bij ons is het nog steeds gekkenhuis", zegt hij. "Aan het begin van de coronacrisis was het wel even wat rustiger, maar het is weer aangetrokken, er worden weer meer huizen aangeboden."

Hij verwacht dat de druk op de markt groot zal blijven. "Ik heb natuurlijk geen glazen bol, maar het grote probleem blijft dat er te weinig huizen zijn."

Dalende huizenprijzen
Volgens DNB gaan de huizenprijzen de komende jaren hoogstwaarschijnlijk dalen, als gevolg van de coronacrisis. Al zal die daling beperkt zijn.
https://eenvandaag.avrotr(...)e-m-juist-wegzakken/
Update januari 2021

Alweer een prijsrecord op de woningmarkt: ‘De huizenmarkt tart economische wetmatigheden’

https://www.trouw.nl/econ(...)matigheden~b0c732b0/

pi_198935016
Schijnbaar had ik hem gesloten, thanks :)
  vrijdag 9 april 2021 @ 17:30:08 #3
62913 Blik
The one and Only!
pi_198935048
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 17:21 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

Excuus, je hebt helemaal gelijk. Ik heb je misquote. Maar je komt nu ook met een nieuwbouwproject op een A locatie op een A plek. Daar zit een A prijs aan, dat is toch niet zo raar?
[..]

Ik werk ook in de stad, eveneens elke dag lekker op kantoor zitten. Maar op een half uur tot 45 treinminuten buiten diezelfde stad kun je echt prima wonen voor een stuk redelijkere prijs. Als ik overigens op je link het de woning van 855k pak, dan is die ook gelijk 190m2. Dit is ook niet echt een regulier formaat woning. Een eensgezinswoning van 212 m2 op zo een locatie is ook begrijpelijk duur. (lees: 1 miljoen). Dat zijn geen gebruikelijke formaten woningen.
Ieder zo zijn voorkeur, ik fiets liever naar mijn werk. Auto of trein brengt toch weer extra kosten/danwel tijd met zich mee en uiteindelijk word ik persoonlijk ook helemaal niet blij van dat passieve stilzitten in een auto/trein. Plus dat het qua kosten ook doorloopt in de papieren.

En aangezien @Andromache een tweekapper in Utrecht heeft gekocht, denk ik dat mijn gok van 700k er helemaal niet zover naast zat. En uiteraard weet ik dat het project dat ik stuurde op een duurdere locatie staat, maar het zal je verbazen wat je in Utrecht op andere locaties, zoals in Leidsche Rijn, voor een tussenwoning of een tweekapper betaald in nieuwbouw. Ik ben zelf op zoek naar een nieuwe woning, dus weet wel een beetje wat er te koop staat in Utrecht ;)
pi_198935099
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 17:30 schreef Blik het volgende:

[..]

Ieder zo zijn voorkeur, ik fiets liever naar mijn werk. Auto of trein brengt toch weer extra kosten/danwel tijd met zich mee en uiteindelijk word ik persoonlijk ook helemaal niet blij van dat passieve stilzitten in een auto/trein. Plus dat het qua kosten ook doorloopt in de papieren.
Idd voorkeuren.
quote:
En aangezien @:andromache een tweekapper in Utrecht heeft gekocht, denk ik dat mijn gok van 700k er helemaal niet zover naast zat. En uiteraard weet ik dat het project dat ik stuurde op een duurdere locatie staat, maar het zal je verbazen wat je in Utrecht op andere locaties, zoals in Leidsche Rijn, voor een tussenwoning of een tweekapper betaald in nieuwbouw. Ik ben zelf op zoek naar een nieuwe woning, dus weet wel een beetje wat er te koop staat in Utrecht ;)
Ja Utrecht is duur. Dat heb ik nooit ontkent? Ik geef juist aan dat de prijs niet zo heel raar is, maar dat het niet gebruikelijke prijzen zijn voor heel Nederland. Op het moment van posten was 030 nog niet ter sprake he ;-)
pi_198935673
Zolang de dienstregeling loopt is treinen niet erg. Ik vind dat er te veel een storing zijn om treinen een serieuze optie te laten zijn.
  vrijdag 9 april 2021 @ 18:33:46 #6
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_198935677
Mijn god, je wil toch helemaal niet in dat nieuwbouw project in Utrecht zitten? :X
Dan geef ik net zo lief hetzelfde bedrag uit in Witte Vrouwen, als ik überhaupt in Utrecht zou willen wonen (NOT).

Dat project is toch dat waar je helemaal niet met je auto bij je huis kunt komen enzo?
Waar men sowieso zo weinig parkeerplekken heeft bedacht dat het gros van de bewoners helemaal geen auto kan hebben?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_198935699
Nee, volgens mij is dat de Merwedekanaalzone.
  vrijdag 9 april 2021 @ 18:37:11 #8
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_198935714
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 18:33 schreef potjecreme het volgende:
Zolang de dienstregeling loopt is treinen niet erg. Ik vind dat er te veel een storing zijn om treinen een serieuze optie te laten zijn.
Ja? Heb je dat serieus al een tijd geprobeerd of is dat een onderbuikverhaaltje?

Mijn man reist al sinds 2013 van Amersfoort naar Den Haag en er is idd wel eens storing maar niet zo dat het niet te doen is.
Moet ik wel zeggen dat hij het afgelopen jaar vrijwel niet meer reist, maar we wonen nu ook net 2 stationnetjes voorbij Amersfoort, dus daar moet hij eerst naartoe om over te stappen en dat gaat ook gewoon goed als hij wel een keer naar het werk gaat.

Overigens barst het in Amersfoort bijvoorbeeld van mensen die in Den Haag of Amsterdam werken en met de trein gaan.
Wullie bin KOEL © Soneal
  vrijdag 9 april 2021 @ 18:38:14 #9
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_198935724
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 april 2021 18:35 schreef Stepperoller het volgende:
Nee, volgens mij is dat de Merwedekanaalzone.
Oh, daar was toch zo'n rel over vanwege die zogenaamde "betaalbare woningen" die dan ook minstens 500K gaan kosten voor een beperkt aantal m² :')
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_198935749
Ja en daar zijn weinig parkeerplaatsen. In Leidsche Rijn niet.
pi_198935760
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 17:12 schreef Blik het volgende:

[..]

Los daarvan zijn ook de plekken net rondom Utrecht hartstikke duur (m.u.v. natuurlijk van Nieuwegein, maar daar moet je ook niet willen wonen)
Nieuwegein is tegenwoordig ook duur hoor.
pi_198935764
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 18:37 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ja? Heb je dat serieus al een tijd geprobeerd of is dat een onderbuikverhaaltje?

Mijn man reist al sinds 2013 van Amersfoort naar Den Haag en er is idd wel eens storing maar niet zo dat het niet te doen is.
Moet ik wel zeggen dat hij het afgelopen jaar vrijwel niet meer reist, maar we wonen nu ook net 2 stationnetjes voorbij Amersfoort, dus daar moet hij eerst naartoe om over te stappen en dat gaat ook gewoon goed als hij wel een keer naar het werk gaat.

Overigens barst het in Amersfoort bijvoorbeeld van mensen die in Den Haag of Amsterdam werken en met de trein gaan.
Ja gedaan ivm nieuwe woning en daarna verbouwing. Apeldoorn-Amsterdam. Ieder bepaalt hoeveel storingen oke zijn. Ik vond het teveel om ooit treinen serieus te overwegen.

En inderdaad dat idee had ik vooraf ook al. In de tijd van blaadjes of een beetje sneeuw ligt alles plat. Ik woonde op 10 minuten fietsen nu 15 minuten fietsen van het werk. Heerlijk!
pi_198935855
quote:
Heb je recente reiservaringen of is het meer een onderbuikgevoel? Want zo veel verstoringen zijn er niet.

oh je had al gepost
pi_198935922
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 18:47 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

Heb je recente reiservaringen of is het meer een onderbuikgevoel? Want zo veel verstoringen zijn er niet.
Ik heb niets gezegd over de hoeveelheid. Ik zeg dat IK het teveel vind. Dat jij het niet veel vind is ook goed. Ik vind het teveel om te overwegen. Veel storingen waren 's avonds na 21 uur. Ik werk in de zorg. Treinen jullie ook zo laat? Het is vervelend als je na een zorgdienst een uur moet wachten op de volgende trein. Ervaring was vorig jaar. Oktober 2019 tot maart 2020. Bij de basisdienst ben ik op en neer met de auto gegaan.
pi_198936118
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 18:51 schreef potjecreme het volgende:

[..]

Ik heb niets gezegd over de hoeveelheid. Ik zeg dat IK het teveel vind. Dat jij het niet veel vind is ook goed. Ik vind het teveel om te overwegen. Veel storingen waren 's avonds na 21 uur. Ik werk in de zorg. Treinen jullie ook zo laat? Het is vervelend als je na een zorgdienst een uur moet wachten op de volgende trein. Ervaring was vorig jaar. Oktober 2019 tot maart 2020. Bij de basisdienst ben ik op en neer met de auto gegaan.
Ik reis ook met laatste treinen, ook met eerste treinen.

Met de coronadienstregeling was het wel even vervelend ja. Sprinters zijn niet super comfortabel over mijn afstanden :)
pi_198936229
quote:
Dit ja: treinen dienen te allen tijde conform de dienstregeling te rijden.
pi_198936265
quote:
14s.gif Op vrijdag 9 april 2021 19:12 schreef Socios het volgende:

[..]

Dit ja: treinen dienen te allen tijde conform de dienstregeling te rijden.
En files bestaan niet. Maar gelet op je ondertitel lees ik enig sarcasme in je post? ;-)
pi_198936370
Oh en waren het geen storingen dan waren het werkzaamheden.
  vrijdag 9 april 2021 @ 19:24:08 #19
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_198936413
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 19:05 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

Ik reis ook met laatste treinen, ook met eerste treinen.

Met de coronadienstregeling was het wel even vervelend ja. Sprinters zijn niet super comfortabel over mijn afstanden :)
Mijn man niet met laatste treinen, maar zeker wel met eerste treinen, eigenlijk altijd.
Met werkzaamheden is er vaak een prima omweg, als je geen zin hebt om in een bus te gaan zitten, want eerlijk gezegd zou ik liever over Amsterdam naar Den Haag reizen dan van Woerden tot Gouda in een bus te gaan zitten :X
Wullie bin KOEL © Soneal
  vrijdag 9 april 2021 @ 19:25:05 #20
62913 Blik
The one and Only!
pi_198936430
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 18:33 schreef Leandra het volgende:
Mijn god, je wil toch helemaal niet in dat nieuwbouw project in Utrecht zitten? :X
Dan geef ik net zo lief hetzelfde bedrag uit in Witte Vrouwen, als ik überhaupt in Utrecht zou willen wonen (NOT).

Dat project is toch dat waar je helemaal niet met je auto bij je huis kunt komen enzo?
Waar men sowieso zo weinig parkeerplekken heeft bedacht dat het gros van de bewoners helemaal geen auto kan hebben?
Het project dat ik had gepost met de herenhuizen van rond de miljoen is de Merwedekanaalzone. Daar gaan ze inderdaad uit van weinig parkeerplaatsen. Er is best wat voor te zeggen, autobezit daalt steeds meer en een groot gedeelte van dit project wordt pas in 2025-2030 opgeleverd. Mensen die in de stad wonen zullen minder snel een auto nodig hebben. Daarnaast zijn parkeergarages duur en parkeerplaatsen nemen onnodig ruimte in.

De toekomst moet uitwijzen hoe snel de woningverkoop gaat, maar aangezien er nog zoveel te koop staat in de eerste fase beloofd het niet veel goeds en zal er iets aan de prijs gedaan moeten worden
pi_198937936
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 15:02 schreef ludovico het volgende:

[..]

Hoe komt men aan al dat geld dan überhaupt?
1. Hypotheek met 2 contracten. Met 2 salarissen kan je best +400k lenen met huidige rente.

2. Spaargeld

3. Overwaarde eerdere woning.

4. Ouders / Bitcoin / andere handeltjes.
Love is in the air!
pi_198937958
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 18:33 schreef Leandra het volgende:
Waarom zou je niet in Utrecht willen wonen?

Gezellige stad en lekker centraal. Tenzij je überhaupt niet in een stad wilt wonen natuurlijk.
Love is in the air!
  vrijdag 9 april 2021 @ 21:08:50 #23
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_198938439
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 20:43 schreef Landgeld het volgende:

[..]

Gezellige stad en lekker centraal. Tenzij je überhaupt niet in een stad wilt wonen natuurlijk.
Ik heb meerdere reden om niet meer in een stad te willen wonen, maar zoals ik al zei: Als ik dan toch in Utrecht moest wonen dan 10 keer liever in Witte Vrouwen dan in dat project.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_198938718
quote:

[..]

En je kan je prima veilig voelen met elke dag een politiehelicopter boven je woning :)

quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 19:25 schreef Blik het volgende:

[..]

Het project dat ik had gepost met de herenhuizen van rond de miljoen is de Merwedekanaalzone. Daar gaan ze inderdaad uit van weinig parkeerplaatsen. Er is best wat voor te zeggen, autobezit daalt steeds meer en een groot gedeelte van dit project wordt pas in 2025-2030 opgeleverd. Mensen die in de stad wonen zullen minder snel een auto nodig hebben. Daarnaast zijn parkeergarages duur en parkeerplaatsen nemen onnodig ruimte in.

De toekomst moet uitwijzen hoe snel de woningverkoop gaat, maar aangezien er nog zoveel te koop staat in de eerste fase beloofd het niet veel goeds en zal er iets aan de prijs gedaan moeten worden
In centrum utrecht heb je ook zeker geen auto nodig. Een gebrek aan parkeerplaats zou voor mij geen probleem zijn als ik daar zou willen wonen. Immers wandelafstand vanaf een station :) Die prijs gaan ze niets aan doen, is ook niet nodig. Dit gaat nog wel verkopen, die ozu ik wel aan durven als ondernemer.

quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 19:24 schreef Leandra het volgende:

[..]

Mijn man niet met laatste treinen, maar zeker wel met eerste treinen, eigenlijk altijd.
Met werkzaamheden is er vaak een prima omweg, als je geen zin hebt om in een bus te gaan zitten, want eerlijk gezegd zou ik liever over Amsterdam naar Den Haag reizen dan van Woerden tot Gouda in een bus te gaan zitten :X
Ik ben zeer goed in het ontwijken van de bussen. Maar ik reis ook niet op de reisplanner, ik kijk even wat de eerste trein is die gaat en stap vervolgens op random treinen die mij dichterbij mijn doel brengen. Hierdoor weet ik (buiten de corona periode zoals nu) zelfs meestal ruim eerder op bestemming te komen dan de NS mogelijk acht.

En met de auto? max 10 minuten sneller haha
  vrijdag 9 april 2021 @ 21:33:50 #25
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_198938920
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 21:23 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

En je kan je prima veilig voelen met elke dag een politiehelicopter boven je woning :)
[..]

Niet dat straaljagers die amper hoger dan de nok van je huis lijken te vliegen wel een veilig gevoel geven trouwens, maar wel anders :')
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_198938937
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 21:33 schreef Leandra het volgende:

[..]

Niet dat straaljagers die amper hoger dan de nok van je huis lijken te vliegen wel een veilig gevoel geven trouwens, maar wel anders :')
Ik vind dat prachtig!
  vrijdag 9 april 2021 @ 21:44:10 #27
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_198939103
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 21:34 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

Ik vind dat prachtig!
Ja, ik ook maar het is wel weer even wennen :D

Maar die Chinooks van ver kunnen zien aankomen (en toch pas later dan je ze hoort) is ook wel geweldig O+
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_198939152
Over Utrecht gesproken, vrienden van me hadden ingetekend op onderstaand project

https://www.lindehofutrecht.nl

Naar mijn mening zijn een hoop woningen op een postzegel geperst voor de hoofdprijs, maar dan hoor je dat voor die 40 woningen in totaal 2700 aanmeldingen zijn 8)7
pi_198939171
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 april 2021 21:46 schreef NightDancert het volgende:
Over Utrecht gesproken, vrienden van me hadden ingetekend op onderstaand project

Naar mijn mening zijn een hoop woningen op een postzegel geperst voor de hoofdprijs, maar dan hoor je dat voor die 40 woningen in totaal 2700 aanmeldingen zijn 8)7
Dit is zeker geen "hoofdprijs"
pi_198939193
quote:

[..]

In de stad betaal je een vermogen voor een eengezinswoning, 7-8 ton is heel normaal. Het wordt pas ver buiten het centrum enigszins betaalbaar, maar je kunt je afvragen hoe veel je nou van een stad als Utrecht profijt hebt als je in pak m beet Leidsche Rijn woont. Dat is net zoiets als in Diemen wonen en zeggen dat je in Amsterdam woont.
pi_198939202
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 21:48 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

Dit is zeker geen "hoofdprijs"
Het is geen toplocatie en je hebt amper grond. Dus je betaalt het voornamelijk voor het huis. Dan vind ik het de hoofdprijs.
  vrijdag 9 april 2021 @ 21:53:40 #32
62913 Blik
The one and Only!
pi_198939241
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 april 2021 21:46 schreef NightDancert het volgende:

De run was met name op de zeer gunstig geprijsde starterswoningen en eengezinswoningen. In de buurt van Leidsche Rijn centrum en een eigen parkeerplek. Daarnaast ook nog relatief dichtbij centrum Utrecht. Zeker niet de hoofdprijs en zelfs onder de huidige marktwaarde qua verkoopprijzen.
pi_198939245
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 april 2021 21:50 schreef NightDancert het volgende:

[..]

Het is geen toplocatie en je hebt amper grond. Dus je betaalt het voornamelijk voor het huis. Dan vind ik het de hoofdprijs.
Je zit op nog geen kwartier fietsen van Utrecht centrum en Utrecht centraal, heozo is dit geen prima locatie? Ongeveer heel Nederland ligt dan op 1 uur van je woning. Hoe de fuck kun je dit niet een prima prijs vinden?
pi_198939279
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 21:54 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

Je zit op nog geen kwartier fietsen van Utrecht centrum en Utrecht centraal, heozo is dit geen prima locatie? Ongeveer heel Nederland ligt dan op 1 uur van je woning. Hoe de fuck kun je dit niet een prima prijs vinden?
Omdat je niet eens een tuin hebt, maar blijkbaar is mijn referentiekader niet heel objectief, ondanks dat ik absoluut niet in een goedkope regio woon.
  vrijdag 9 april 2021 @ 21:56:42 #35
62913 Blik
The one and Only!
pi_198939284
quote:

[..]

Dat kun jij vinden, maar de markt vind wat anders. Sowieso is een eengezinswoning van 110 m2 voor 354k in Utrecht heel erg betaalbaar, je kunt weinig normaals vinden voor die prijs. En zeggen dat het geen goede locatie is, dan heb je geen inzicht in wat er de komende 10 jaar staat te gebeuren in die buurt.
  vrijdag 9 april 2021 @ 21:59:15 #36
62913 Blik
The one and Only!
pi_198939333
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 april 2021 21:56 schreef NightDancert het volgende:

[..]

Omdat je niet eens een tuin hebt, maar blijkbaar is mijn referentiekader niet heel objectief, ondanks dat ik absoluut niet in een goedkope regio woon.
In een stad waar ruimte steeds schaarser wordt is een tuin niet altijd een gegeven. Utrecht is het nieuwe Amsterdam aan het worden qua woonmarkt
pi_198939337
Wat vinden jullie van zoiets:

Huis verkopen met 350k overwaarde, nog wat spaargeld en een auto die weg kan etc. Baan opzeggen, lekker gaan reizen, 300k achter de hand houden en de rest in een paar jaar opmaken.

Zou er een kans zijn dat je over een jaar of 3-4 wat leuks kan kopen voor 300k en eventueel een kleine hypotheek?
  vrijdag 9 april 2021 @ 21:59:38 #38
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_198939338
quote:

[..]

Het zijn huizen met een behoorlijk aantal m² woonoppervlak, dus dan zit je simpelweg aan bouwkosten die hoog zijn, en de grond is daar idd duurder dan in Zwolle.

Het bouwen van hetzelfde huis in Zwolle zal dan ook vooral goedkoper zijn omdat de grond in Zwolle goedkoper is.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_198939380
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 21:59 schreef Blik het volgende:

[..]

In een stad waar ruimte steeds schaarser wordt is een tuin niet altijd een gegeven. Utrecht is het nieuwe Amsterdam aan het worden qua woonmarkt
Een tuin in een stad, of zelfs een binnenstad, is een absoluut luxepunt.

quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 21:59 schreef Schuifpui het volgende:

Huis verkopen met 350k overwaarde, nog wat spaargeld en een auto die weg kan etc. Baan opzeggen, lekker gaan reizen, 300k achter de hand houden en de rest in een paar jaar opmaken.

Zou er een kans zijn dat je over een jaar of 3-4 wat leuks kan kopen voor 300k en eventueel een kleine hypotheek?
Nee. Al was het maar omdat je inflatie hebt en woningen echt niet snel goedkoper gaan worden #glazenbol

quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 21:59 schreef Leandra het volgende:

[..]

Het zijn huizen met een behoorlijk aantal m² woonoppervlak, dus dan zit je simpelweg aan bouwkosten die hoog zijn, en de grond is daar idd duurder dan in Zwolle.

Het bouwen van hetzelfde huis in Zwolle zal dan ook vooral goedkoper zijn omdat de grond in Zwolle goedkoper is.
Zwolle? Ik meende dat grond daar vrij schaars aan het worden was. Maar dat kan ik fout hebben, kijk daar al even niet meer :)
  vrijdag 9 april 2021 @ 22:02:12 #40
62913 Blik
The one and Only!
pi_198939381
quote:

Moeilijk te zeggen zonder eisenpakket en regio.
Maar qua avontuur zeg ik zeker doen, wel misschien nog even corona afwachten
pi_198939420
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 april 2021 21:56 schreef NightDancert het volgende:

[..]

Slechts een heel klein deel van de starterswoningen daar hadden alleen een klein balkon, de rest van de huizen hadden een terras van minimaal 10m2 (bij aantal tegen meerprijs uit te breiden tot het dubbele) of tuin.

En de hoofdprijs?
Ik keek gisteren bij een appartement van 74m2 met twee best kleine slaapkamers en een balkonnetje dat wss voor 4ton weggaat. Dan wel in Utrecht, niet Leidsche Rijn, maar 10min fietsen vh centrum ipv 15min waar Lindehof zit.. dus ook weer niet zoveel beter.

Ik heb nog steeds de (uiterst onrealistische) hoop dat er iemand afhaakt bij Lindehof en ik alsnog wordt ingeloot, ben er van overtuigd dat dit absoluut de enige kans in een hele tijd zal zijn om voor die prijs aan zoveel ruimte te komen in Utrecht/Leidsche Rijn (in een enigszins ok buurt, diep in Overvecht/Kanaleneiland is zoiets wellicht nog te vinden, maar ik denk zelfs daar niet als je n even grote buitenruimte wil).
  vrijdag 9 april 2021 @ 22:07:14 #42
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_198939474
quote:

Kan vast wel, maar met een leerplichtig kind is het niet helemaal iets dat in mij opkomt.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_198939482
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 22:02 schreef investeerdertje het volgende:

Nee. Al was het maar omdat je inflatie hebt en woningen echt niet snel goedkoper gaan worden #glazenbol
Ik zit in dubio, het is zo idioot hard gestegen, ruim een half miljoen voor een rijtjeswoning die ik 7 jaar terug voor 220k gekocht heb. Dit kan toch niet zo door blijven stijgen!? Na de kredietcrisis was een daling ook mogelijk. Al denk ik dat al een paar jaar. Aan de andere kant is er het laatste jaar natuurlijk achterlijk veel geld gecreëerd dat een half miljoen wellicht ook niet eens veel waard meer is.
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 22:02 schreef Blik het volgende:

[..]

Moeilijk te zeggen zonder eisenpakket en regio.
Maar qua avontuur zeg ik zeker doen, wel misschien nog even corona afwachten
Dat laatste zeker, vanaf begin volgend jaar zou het zijn. Hopelijk nog even een jaartje +10% meepakken.
pi_198939532
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 22:07 schreef Schuifpui het volgende:

[..]

Ik zit in dubio, het is zo idioot hard gestegen, ruim een half miljoen voor een rijtjeswoning die ik 7 jaar terug voor 220k gekocht heb. Dit kan toch niet zo door blijven stijgen!? Na de kredietcrisis was een daling ook mogelijk. Al denk ik dat al een paar jaar. Aan de andere kant is er het laatste jaar natuurlijk achterlijk veel geld gecreëerd dat een half miljoen wellicht ook niet eens veel waard meer is.
[..]

Dat laatste zeker, vanaf begin volgend jaar zou het zijn. Hopelijk nog even een jaartje +10% meepakken.
Geld gemaakt? Waar dan? We hadden een beperktere staatsschuld dan voor de crisis he. En de stijging komt vooral door een gebrek aan uitgave kansen. Rare investeringskansen bij mensen. Overwaarde. Onnozel lage rente en een gebrek aan woonruimte in zeer populaire gebieden. Dat laatste gaat niet veranderen.
pi_198941065
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 22:11 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

Geld gemaakt? Waar dan? We hadden een beperktere staatsschuld dan voor de crisis he. En de stijging komt vooral door een gebrek aan uitgave kansen. Rare investeringskansen bij mensen. Overwaarde. Onnozel lage rente en een gebrek aan woonruimte in zeer populaire gebieden. Dat laatste gaat niet veranderen.
Die rente zal voorlopig ook niet oplopen. De halve wereld gaat falliet als die rente ineens omhoog gaat.

Half nederland werkloos kan evt nog helpen. Maar voordat je dat gaat merken ben je snel een paar jaar verder...en hopen dat je zelf niet bij die helft zit.

Maar het kan hard gaan als het vertrouwen weg is. Alleen zou daar niet op gokken.
pi_198943430
Na een jaar thuiswerken was de behoefte aan (zicht op) meer ruimte en een tuin bij mij zo groot dat we toch een aankoopmakelaar in de hand hebben genomen. Wij wonen ook in regio Utrecht en wilden in de wijk blijven. Tweede bezichtiging, eerste bod gelukt :o 20k meer betaald dan waar de taxateur(voor de financiering) een week later op uit kwam.

Woensdag/donderdag via makelaarspromotie 8 bezichtigingen gepland voor ons appartement en hij staat sinds gisteren op funda.

Vorig jaar twijfelden we of we wilden verhuizen. De markt hier is overspannen en de prijzen rijzen de pan uit. Ik had liever dat de prijzen waren gebleven zoals ze in 2012 waren want die zogenaamde fijne overwaarde die we hebben zit procentueel nog meer in de woning die we aankopen natuurlijk..... gelukkig is het met de lage rente goed te doen straks in de maandlasten.
pi_198943621
quote:
7s.gif Op zaterdag 10 april 2021 10:28 schreef Serinde het volgende:
20k meer betaald dan waar de taxateur(voor de financiering) een week later op uit kwam.
Dat scheelt nogal :o
Wij willen dus ook gaan kopen (vanuit huur) in de buurt van Utrecht, met beperkt spaargeld. Maakt me wel zenuwachtig, want met dit soort bedragen zouden wij de financiering niet rondkrijgen :{
pi_198944049
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 april 2021 10:46 schreef Piles het volgende:

[..]

Wij willen dus ook gaan kopen (vanuit huur) in de buurt van Utrecht, met beperkt spaargeld. Maakt me wel zenuwachtig, want met dit soort bedragen zouden wij de financiering niet rondkrijgen :{
Hier precies hetzelfde. Maar we komen in vergelijking met begin dit jaar alweer steeds vaker in de buurt. :P
pi_198944384
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 april 2021 10:46 schreef Piles het volgende:

[..]

Wij gaan voor de nieuwe woning 10% meer dan de vraagprijs betalen, 3% boven taxatiewaarde.
Dat is voor starters een (groot) probleem inderdaad. Als je jong genoeg bent om geen ovb verschuldigd te zijn scheelt het iets en ik weet niet of het verschil bij iets goedkopere woningen ook zo groot is momenteel? Maandag wordt ons appartement getaxeerd (ivm overbrugging) en we weten 1,5 week erna wat de kijkers ervoor over hebben. Complex is erg in trek bij gepensioneerden (ik mag van mijn buren geen bejaarden zeggen :+ ) dus laat de biedingen maar komen :Y .

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_198944447
quote:

[..]

Voor mij zijn de redenen om in Utrecht te wonen lekker centraal en een landschappelijk mooie omgeving. In 10 minuten fietsen op CS en 10 minuten de andere kant op in het bos.

Qua stad vind ik Utrecht wat minder, het doet meer aan als een uit de kluiten gewassen provinciestad dan als een echt grote stad. Als ik de mogelijkheid had om Amsterdam, Rotterdam of Den Haag op de plek van Utrecht neer te zetten zou ik dat direct doen.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')