abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_198945146
Mijn moeder vandaag gebeld. Woensdag de 1e prik. Prima zo!
  zaterdag 10 april 2021 @ 14:42:57 #52
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_198946431
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 april 2021 12:54 schreef Sangha het volgende:

[..]

Ook irritant zeg dat dat ineens verandert, en dan zal je net zien dat je al op bevestigen hebt gedrukt eer je de verandering zag, ja je gaat er toch niet vanuit dat dat ineens anders is. ;) Wel fijn dat het uiteindelijk geregeld is! ^O^
Ik moest mijn postcode invoeren en kreeg toen 3 plaatsen onder elkaar te zien waarvan 1 al was aangevinkt. Ik heb toen op mijn woonplaats geklikt gekeken of dat goed ging en daarna op verder/volgende pag. geklikt. Ik vermoed dat t toen is fout gegaan dat gewoon de plaats die er al standaard aangevinkt stond weer terug gepakt is. Had gewoon beter moeten opletten.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  zaterdag 10 april 2021 @ 14:48:55 #53
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_198946479
Goedemiddag, Hierbij – met duizendmaal excuses dat ik vandaag wat later ben - mijn dagelijkse post over de aantallen patiënten op de IC's en de verpleegafdelingen van vandaag en de afgelopen zeven dagen, gebaseerd op de LCPS-cijfers. Een stijging op de IC’s maar een daling op de verpleegafdelingen. Per saldo is het een daling van 4 in de ziekenhuizen. Het zijn 2.491 bezette bedden in totaal. Gelukkig dus nog onder de 2.500. Hopelijk dalen we een dezer dagen (ver) onder de 2.400.

1) NEDERLANDSE PATIËNTEN MET EEN COVID-19-INFECTIE OP EEN NEDERLANDSE OF DUITSE IC
- zaterdag 10 april: 787 (absolute stijging 3; relatieve stijging 0,4%);
- vrijdag 9 april: 784 (absolute daling 14; relatieve daling 1,8%);
- donderdag 8 april: 798 (absolute stijging 22; relatieve stijging 2,8%);
- woensdag 7 april: 776 (absolute stijging 26; relatieve stijging 3,5%);
- dinsdag 6 april: 750 (absolute stijging 4; relatieve stijging 0,5%);
- maandag 5 april: 746 (absolute stijging 16; relatieve stijging 2,2%);
- zondag 4 april: 655 (absolute stijging 12; relatieve stijging 1,9%);
- zaterdag 3 april: 734 (absolute stijging 29; relatieve stijging 4,1%).

2) NEDERLANDSE PATIËNTEN MET EEN COVID-19-INFECTIE OP DE VERPLEEGAFDELINGEN VAN NEDERLANDSE ZIEKENHUIZEN
- zaterdag 10 april: 1.704 (absolute daling 7; relatieve daling 0,4%);
- vrijdag 9 april: 1.711 (absolute daling 16; relatieve daling 0,9%);
- donderdag 8 april: 1.727 (absolute daling 55; relatieve daling 3,1%);
- woensdag 7 april: 1.782 (absolute stijging 34; relatieve stijging 1,9%);
- dinsdag 6 april: 1.745 (absolute stijging 117; relatieve stijging 7,2%);
- maandag 5 april: 1.628 (absolute stijging 41; relatieve stijging 2,6%);
- zondag 4 april: 1.593 (absolute daling 2; relatieve daling 0,1%);
- zaterdag 3 april: 1.614 (absolute daling 11; relatieve daling 0,7%).

Mochten jullie ergens een fout menen te zien, DM me dan s.v.p. even.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_198946759
twitter
Tap tap tap
pi_198946775
Hoeven we wederom de persco niet te kijken, die gaan nu echt geen versoepelingen aankondigen :)
pi_198946798
Besmettingcijfers dinsdag 24 t/m maandag 30 november (totaal: 33.940):
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Besmettingcijfers dinsdag 1 t/m maandag 7 december
Totaal: 41.116 (percentage positieve tests: 11,6%)
Stijging t.o.v. week ervóór': 22,7%

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Besmettingcijfers dinsdag 8 t/m maandag 14 december
Totaal: 58.065 (percentage positieve tests: 12,1%)
Stijging t.o.v. week ervóór': 41,2%

SPOILER
Besmettingcijfers dinsdag 15 t/m maandag 21 december
Totaal: 79.328 (percentage positieve tests: 13,6%)
Stijging t.o.v. week ervóór': 36,6%

SPOILER
Besmettingcijfers dinsdag 22 t/m maandag 28 december:
Totaal: 69.865 (percentage positieve tests: 13,0%)
Daling t.o.v. week ervóór: 11,9%

SPOILER
Besmettingcijfers dinsdag 29 t/m maandag 4 januari
Totaal: 57.738 (percentage positieve tests: 13,7%)
Daling t.o.v. week ervóór: 17,4%

SPOILER
Besmettingcijfers dinsdag 5 t/m maandag 11 januari:
Totaal: 50.999 (percentage positieve tests: 12,3%)
Daling t.o.v. week ervóór: 11,7%

SPOILER
Besmettingcijfers dinsdag 12 t/m maandag 18 januari:
Totaal: 39.562 (percentage positieve tests: 10,6%)
Daling t.o.v. week ervóór: 22,4%

SPOILER
Besmettingcijfers dinsdag 19 t/m maandag 25 januari:
totaal: 35.727 (percentage positieve tests: 11,1%)
Daling t.o.v. week ervóór: 9,7%

SPOILER
Besmettingcijfers dinsdag 26 januari tot en met maandag 1 februari:
totaal: 26.768 (percentage positieve tests: 11,5%)
Daling t.o.v. week ervóór: 19,5%

SPOILER
Besmettingcijfers dinsdag 2 t/m maandag 8 februari:
Totaal: 26.326 (percentage positieve tests: 10,9%)
Daling t.o.v. week ervóór: 7,8%

SPOILER
Besmettingcijfers dinsdag 9 t/m 15 maandag februari:
totaal: 24.115 (percentage positieve tests: 10,8%)
Daling t.o.v. week ervóór: 8,4%

SPOILER
Besmettingcijfers dinsdag 16 t/m 22 maandag februari:
totaal: 28.700 (percentage positieve tests: 9,7%)
Stijging t.o.v. week ervóór 19,0%

SPOILER
Besmettingcijfers dinsdag 22 februari tot en met maandag 1 maart:
totaal: 31.651 (percentage positieve tests: 8,6%)
Stijging t.o.v. week ervóór 10,3%

SPOILER
Besmettingcijfers dinsdag 2 t/m maandag 8 maart:
totaal: 31.457 (percentage positieve tests: 8,6%)
Daling t.o.v. week ervóór: 0,6%

SPOILER
Besmettingcijfers dinsdag 9 t/m maandag 15 maart:
totaal: 38.752 (percentage positieve tests: 7,8%)
Stijging t.o.v. week ervóór: 23,2%

SPOILER
Besmettingcijfers dinsdag 16 t/m maandag 22 maart:
totaal: 45.145 (percentage positieve tests: 8,1%)
Stijging t.o.v. week ervóór: 16,5%

SPOILER
Besmettingcijfers dinsdag 23 t/m maandag 29 maart:
Stijging t.o.v. week ervóór: 11,8% (percentage positieve tests: 8,6%)

dinsdag: 5.560
woensdag: 7.579
donderdag: 7.705
vrijdag: 7.562
zaterdag: 8.798
zondag: 7.430
maandag: 6.718

totaal: 50.452

Besmettingcijfers dinsdag 30 maart t/m maandag 5 april:
Daling t.o.v. week ervóór: 4,2 % (percentage positieve tests: 8,7%)

dinsdag: 5.828
woensdag: 7.633
donderdag: 7.827
vrijdag: 7.253
zaterdag: 7.628
zondag: 6.822
maandag: 5.320

totaal: 48.311

Besmettingcijfers dinsdag 6 t/m maandag 12 april:
(Voorlopige) Wijziging t.o.v. week ervóór: - 3,3%

dinsdag: 5.541
woensdag: 6.346
donderdag: 7.783
vrijdag: 7.635
zaterdag: 7.676
zondag:
maandag:

totaal: 48.973 (Extrapolatie op basis van de weekcijfers tot nu toe:)

zaterdag 10 april 2021 @ 15:29:35 #57
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_198946927
quote:
17s.gif Op zaterdag 10 april 2021 15:18 schreef Cinderelladreamer het volgende:
Hoeven we wederom de persco niet te kijken, die gaan nu echt geen versoepelingen aankondigen :)
Nee, zeg dat. Het percentage positieve tests is gestegen van 9,0 naar 9,1. Dat stijgt nog altijd. Maar goed, des temeer mensen die immuniteit ontwikkelen.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
  zaterdag 10 april 2021 @ 16:50:17 #58
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_198947977
Ik hou liever mijn positieve gedachtengang nog even vast. Wonderbaarlijk genoeg sluit deze zomaar aan bij de media (NOS) : het gemiddelde aantal besmettingen daalt nog steeds en de ziekenhuisbezetting is nagenoeg gelijk.

Het glas is halfvol. :+
... ♥ ik mis je ♥
pi_198948185
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 april 2021 16:50 schreef phluphy het volgende:
Ik hou liever mijn positieve gedachtengang nog even vast. Wonderbaarlijk genoeg sluit deze zomaar aan bij de media (NOS) : het gemiddelde aantal besmettingen daalt nog steeds en de ziekenhuisbezetting is nagenoeg gelijk.

Het glas is halfvol. :+
Mijn reactie was dan ook niet negatief bedoeld, maar wel realistisch. We kunnen hier in dit topic dan wel de cijfers positief inzien......de regering gaat wel elke keer bij een persco toch weer zeggen dat het tegenvalt dus ik hou toch nog even een slag om de arm :)
  zaterdag 10 april 2021 @ 17:26:50 #60
2651 svann
night-hawk
pi_198948428
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 20:14 schreef GereDathan het volgende:
Voor de mensen met ouders in de geboortejaren tot en 1951: er kunnen afspraken ingepland worden via www.coronatest.nl of telefonisch via 0800-7070. De website is vandaag bijgewerkt zat je ook als je de uitnodiging niet binnen hebt een afspraak kunt regelen!
Doorgegeven.

Waar worden die eigenlijk mee gevaccineerd?
Valt dat onder de leeftijds-countdown van Phizer?
seek electricity                     Fok!Team Kiva micro-kredieten == Doe mee met $25! == topic
  zaterdag 10 april 2021 @ 17:38:13 #61
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_198948548
quote:
14s.gif Op zaterdag 10 april 2021 17:26 schreef svann het volgende:

[..]

Doorgegeven.

Vanochtend online afspraak gemaakt, ik krijg pfizer. :Y

quote:
Uw vaccin
U krijgt twee injecties met het Comirnaty-vaccin van BioNTech/Pfizer. Tussen beide vaccinaties zitten ongeveer 35 tot 42 dagen.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_198948712
quote:
17s.gif Op zaterdag 10 april 2021 17:04 schreef Cinderelladreamer het volgende:

[..]

Mijn reactie was dan ook niet negatief bedoeld, maar wel realistisch. We kunnen hier in dit topic dan wel de cijfers positief inzien......de regering gaat wel elke keer bij een persco toch weer zeggen dat het tegenvalt dus ik hou toch nog even een slag om de arm :)
Mee eens, het is fijn al die positieve reacties en berichten, maar ergens is het wel goed om een slag om de arm in te bouwen om teleurstelling te voorkomen. Dan kan het alleen maar meevallen. :)
'Ik verzamel geen geld, maar mooie momenten...'
  zaterdag 10 april 2021 @ 18:28:01 #63
2651 svann
night-hawk
pi_198949180
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 april 2021 17:38 schreef deedeetee het volgende:
Vanochtend online afspraak gemaakt, ik krijg pfizer. :Y
Mooi!
Dat was mijn favoriet, maar met het gekregen AZ ben ik ook blij.
seek electricity                     Fok!Team Kiva micro-kredieten == Doe mee met $25! == topic
pi_198949268
quote:
14s.gif Op zaterdag 10 april 2021 17:26 schreef svann het volgende:

[..]

Doorgegeven.

Op dit moment idd Pfizer. Wellicht dat loop volgende week de strategie veranderd en ook AZ gebruikt wordt.
pi_198950180
Mijn moeder is van '50 en heeft ook een afspraak kunnen maken, volgende week zaterdag. En 3 dagen later krijgt mijn vader zijn 2e Pfizer prik! *O*

Ik weet dat men er hier niet zoveel aan heeft, maar af en toe kijk ik wat beter naar de situatie in Engeland, en is het handig om een en ander voor mezelf op een rijtje te zetten in een post als deze, en waarom dan niet delen? Vooral het effect van vaccineren is iets wat ook gewoon in Nederland gaat gebeuren, en dat effect is hier in de UK goewoon heel goed te zien. Ongeveer de helf van de inwoners heeft hier een eerste vaccinatie gehad, en in principe alle kwetsbaren en bijna iedereen over de 50.

Hier in Engeland gaat het ook nog steeds de goede kant op.
Het 7-daagse gemiddelde is afgelopen afgenomen van ~3900 naar ~2800 (volgens worldometer), volgens gov.uk is de afname 32%.
Het aantal doden dit weekend is niet zo laag als afgelopen weekend helaas, de single digits zijn weer wat verder weg, maar het 7-daagse gemiddelde is wel afgenomen van 43 naar 32, ook een mooie afname dus.

Ook lokaal hier gaat het goed. In het universiteitsziekenhuis liggen nu nog 6 Covid patienten, op de piek eind januari waren dat er 318, en sinds 2 april ligt er niemand meer aan een ventilator, op de piek in januari waren het er 45. Ik hoop dat de medewerkers er nu wat bij kunnen komen.

Inmiddels 32 miljoen mensen die minstens een vaccinatie hebben gehad en bijna 7 miljoen die beide prikken hebben gehad. De vaccinatiesnelheid voor eerste vaccinaties ligt iets lager. Op de topdag op 20 maart werden ruim 750 eerste vaccinaties gezet, afgelopen week ongeveer 80-100k eerste vaccinaties per dag, en ook 400k+ tweede vaccinaties. Men had gehoopt meer te vaccineren maar ook de UK wordt geraakt door de leveringsproblemen van AZ.
Er zijn bronnen die beweren dat er gisteren groepsimmuniteit is bereikt is in Engeland (hier en hier). Al wordt de modellering ervan in twijfel getrokken. De criticasters wijzen erop dat er goed over nagedacht moet worden wat groepsimmuniteit precies inhoudt. Voor mij zou dat inhouden dat een eventuele uitbraak geen landelijk probleem zal worden en uit zal doven zonder ingrpijende landelijke maatregelen.
Ze wijzen er ook op dat Manaus groepsimmuniteit had in augustus maar dat het in januari met de Braziliaanse variant misging. De varianten kunnen inderdaad roet in het eten gooien, maar bescherming door vaccins lijkt tegen bijv de Braziliaanse variant behoorlijk effectief te zijn, en het kan inderdaad goed zijn dat bescherming door vaccinaties effectiever is tegen verschillende varianten dan natuurlijk verkregen bescherming.
Grofweg ging men ervanuit dat 40% van de mensen afgelopen jaar besmet is geweest en dus beschermd is, en dat nu 50% van de mensen gevaccineerd is (dus ook 50% van die 40%), dus zou ongeveer 70% beschermd moeten zijn, en voor een virus met een natuurlijke R van tussen de 2 en 3 is een dekkingsgraad van 60-70% normaliter voldoende. Maar bescherming na vaccinatie is ook niet 100%, zeker niet na 1 vaccinatie. Of Engeland gister effectief groepsimmuniteit heeft bereikt of niet maakt eigenlijk niet zoveel uit, het is duidelijk dat Engeland er dichtbij is, en elke dag worden er 80-100k nieuwe mensen gevaccineerd, en hopelijk binnekort weer meer, en 400k mensen die hun tweede vaccinatie krijgen, dus elke dag gaat de dekkingsgraad omhoog.

De R, die in Nederland twee keer per week heel precies vermeld wordt, wordt in Engeland geschat op tussen de 0.8 en 1.0. Ze geven geen R meer voor de hele UK, omdat de pandemie steeds meer lokaal gemanaged wordt. Maar voor Engeland ligt die dus tussen 0.8 en 1, en ook voor alle regio's in Engeland ligt die <1.0.

Komende donderdag worden weer de maandelijkse ziekenhuiscijfers opgesplitst naar leeftijdsklassen gepubliceerd, ik ben benieuwd of het aandeel 60+ verder gedaald is. 60-69 werd gevaccineerd voor het eerst in februari. Ik vermoed dat 70+ wel verder gedaald is, maar 60+ nog niet echt, vooral omdat het absolute aantal opnames gigantisch gedaald is.
pi_198950298
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 april 2021 19:55 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Ik vermoed dat 70+ wel verder gedaald is, maar 60+ nog niet echt, vooral omdat het absolute aantal opnames gigantisch gedaald is.
Wat een luxeprobleem *O*
pi_198950384
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 april 2021 20:06 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Wat een luxeprobleem *O*
Het kan snel gaan!
12 januari: 4134 opnames
07 april: 189 opnames

Hopelijk gaat dat ook zo in Nederland, gelukkig waren de pieken in Nederland niet zo hoog als de UK, maar dan nog kun je hopelijk wel snel dalen.
pi_198950538
Hier is het feest zojuist weer begonnen :{

Klas van dochter in quarantine, 2 positieve kinderen. Dus dat wordt woensdag door de teststraat. Een andere klas was al sinds vorige week maandag in quarantine en weer een andere klas ook net een positief kind. Dus 3 klassen op 1 school in quarantine.

Hopen dat het meevalt allemaal, ik acht de kans groter dat haar moeder haar in oktober besmet zou hebben (toen werden kinderen niet getest). Maar goed, je weet het nooit.
pi_198951183
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 april 2021 20:31 schreef GereDathan het volgende:

Klas van dochter in quarantine, 2 positieve kinderen. Dus dat wordt woensdag door de teststraat. Een andere klas was al sinds vorige week maandag in quarantine en weer een andere klas ook net een positief kind. Dus 3 klassen op 1 school in quarantine.

Hopen dat het meevalt allemaal, ik acht de kans groter dat haar moeder haar in oktober besmet zou hebben (toen werden kinderen niet getest). Maar goed, je weet het nooit.
Hoop echt op de dag dat we helemaal niet meer hoeven te testen......
pi_198951697
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 april 2021 20:31 schreef GereDathan het volgende:

Fingers crossed!
pi_198952361
quote:
17s.gif Op zaterdag 10 april 2021 21:15 schreef Cinderelladreamer het volgende:

[..]

Hoop echt op de dag dat we helemaal niet meer hoeven te testen......
Ik ook, liever vandaag dan morgen.

Het is niet anders, afwachten maar. Vooralsnog geen klachten hier thuis gelukkig.
pi_198952765
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 april 2021 22:09 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Ik ook, liever vandaag dan morgen.

Het is niet anders, afwachten maar. Vooralsnog geen klachten hier thuis gelukkig.
Succes!
pi_198954000
Vandaag mijn vader online aangemeld (geboortejaar 1949) voor zijn eerste prik op 30 april. *O* Had nog geen brief gehad overigens, maar heb maar even geholpen om 'm zo snel mogelijk in de rij te krijgen toen ik las dat je zonder brief al kon registreren
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_198954297
Mijn vader van 1945 had een paar weken geleden een afspraak ingepland toen hij zijn uitnodigingsbrief had ontvangen. Vandaag heeft mijn moeder uit 1949 een afspraak gemaakt zonder uitnodigingsbrief en zij is nu een week voor mijn vader aan de beurt. Heeft er misschien mee te maken dat sindsdien de capaciteit opgevoerd is?
Alpha kenny one
pi_198954381
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 april 2021 23:35 schreef falling_away het volgende:
Mijn vader van 1945 had een paar weken geleden een afspraak ingepland toen hij zijn uitnodigingsbrief had ontvangen. Vandaag heeft mijn moeder uit 1949 een afspraak gemaakt zonder uitnodigingsbrief en zij is nu een week voor mijn vader aan de beurt. Heeft er misschien mee te maken dat sindsdien de capaciteit opgevoerd is?
Het verschilt ook nogal per locatie, mijn vader had nog eerder terecht gekund (19 april) op een locatie verder weg, maar wilde graag om logistieke redenen in z'n eigen woonplaats geprikt worden.

Mijn moeder (1953) moet trouwens nog even wachten, maar die als de dood dat ze AstraZenica krijgt nu. Die heeft al een behoorlijk tromboseverleden, dus ik hoop dat ze daar wel rekening mee kunnen houden, ook al worden die klachten specifiek aan 60- toegeschreven.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')