Zal geen enkele zorgverzekeraar akkoord mee gaan helaas.quote:Op vrijdag 9 april 2021 15:04 schreef raptorix het volgende:
[..]
Is het geen optie om die mensen in de VS te laten opereren?
Nouja een paar weken op een jaar is natuurlijk verwaarloosbaar... het zijn de bekende laatste loodjes.quote:Op vrijdag 9 april 2021 15:03 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Ach ja, wat is een paar weekjes extra hier en daar he. Maakt niet uit toch. Nog even volhouden hoor!
Het grote plaatje waar ik naar refereerde is het feit dat er nog steeds heel veel mensen met covid in het ziekenhuis liggen die een vaccin hadden kunnen krijgen dat nu gegaan is naar een 'zorgmedewerker'. Dat kan dus ook een 30 jarige receptionist zijn.quote:Op vrijdag 9 april 2021 15:05 schreef Tijn het volgende:
[..]
Als je naar "het grote plaatje" kijkt, maken die paar weken inderdaad niet het verschil, nee.
Denk je niet dat dat, juist voor de groep die zwaar overgewicht heeft, het ene oor in, andere oor uit is? Ik heb daar echt maar weinig vertrouwen in in elk gevalquote:Op vrijdag 9 april 2021 15:03 schreef Asschen_sukar het volgende:
[..]
In principe is het nu te laat om de IC capaciteit op te lossen. We hadden het afgelopen jaar veel meer in moeten zetten op mensen gezonder laten leven. Je ziet dat de kansen bij mensen met een normaal gewicht vele malen beter zijn, en ze eindigen bijna niet op de ic. En toch hoor je daar te weinig over en wordt er te weinig dwang/druk uitgeoefend op de mensen met zwaar overgewicht.
Nou ja, wat Lenny gister zei dat iemand geamputeerd moest worden zal op de lange termijn ook niet goedkoop zijn.quote:Op vrijdag 9 april 2021 15:06 schreef Asschen_sukar het volgende:
[..]
Zal geen enkele zorgverzekeraar akkoord mee gaan helaas.
Nou, wellicht kan je bepaalde gevallen thuis door de huisarts laten monitoren. Met bijvoorbeeld een saturatiemetertje.quote:Op vrijdag 9 april 2021 15:05 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Lijkt me wel. waarom zou je mensen opnemen die geen opname nodig hebben?
Helaas nog 600K te weinig om de doelstellingen te halen. Dat moet sneller.quote:Op vrijdag 9 april 2021 15:07 schreef polderturk het volgende:
Van 3,016 miljoen naar 3,078 miljoen prikken.
Dat zijn 62.000 vaccinaties in één dag. Het gaat echt de goede kant op. De overheid probeert zijn bofte waar te maken. Mogelijk gaan we de 450.000 prikken in een week halen.
Op de IC gaan ook veel minder mensen dood.quote:Op vrijdag 9 april 2021 15:07 schreef zoost het volgende:
Er gaan steeds minder mensen dood voor de tijd van het jaar. Al het dor hout is reeds gekapt
https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)100-mensen-overleden
Op kliniek? Ik vind van niet. Ik vind dat je de echt ouderen beter in verpleeghuizen wat zuurstof kunt geven.quote:Op vrijdag 9 april 2021 15:04 schreef _serial_ het volgende:
[..]
En dat moet je dus ruilen met Covid zorg.
Even nieuwsgierig, hebben alle Covid patiënten echt een opname nodig? Afgezien van de zware gevallen?
Ik kan me niet voorstellen dat er veel mensen in het ziekenhuis terechtkomen waarvan de dokters inschatten dat het eigenlijk niet echt nodig is.quote:Op vrijdag 9 april 2021 15:07 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Nou, wellicht kan je bepaalde gevallen thuis door de huisarts laten monitoren. Met bijvoorbeeld een saturatiemetertje.
Helemaal eens, dat soort praatjes doen het altijd leuk bij zorgmensen maar niemand luistert er naar.quote:Op vrijdag 9 april 2021 15:06 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Denk je niet dat dat, juist voor de groep die zwaar overgewicht heeft, het ene oor in, andere oor uit is? Ik heb daar echt maar weinig vertrouwen in in elk geval. Beetje zoals de foto's van verkankerde longen op pakjes sigaretten.
Maakt toch niet meer uit, volgens Bonten gaan we de Braziliaanse variant er niet mee tegen houden. Lockdown tot 2025 gok ikquote:Op vrijdag 9 april 2021 15:00 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het grote plaatje is dat er in Q2 + Q3 meer vaccins worden geleverd dan we nodig hebben en iedereen dus voor de winter ingeënt kan zijn.
Ik wil pas van de goede kant op spreken als we 200k prikken per dag gaan zetten. Opschalend naar 300k, 400k per dag.quote:Op vrijdag 9 april 2021 15:07 schreef polderturk het volgende:
Van 3,016 miljoen naar 3,078 miljoen prikken.
Dat zijn 62.000 vaccinaties in één dag. Het gaat echt de goede kant op. De overheid probeert zijn bofte waar te maken. Mogelijk gaan we de 450.000 prikken in een week halen.
Vast wel, maar daar ga ik niet over. Patienten zijn daar vrij in. En als ze het vergoed willen krijgen, dan kunnen ze bij hun zorgverzekering aankloppen voor zorgbemiddeling.quote:Op vrijdag 9 april 2021 15:04 schreef raptorix het volgende:
[..]
Is het geen optie om die mensen in de VS te laten opereren?
Het is honten!quote:Op vrijdag 9 april 2021 15:08 schreef zalkc het volgende:
[..]
Maakt toch niet meer uit, volgens Bonten gaan we de Braziliaanse variant er niet mee tegen houden. Lockdown tot 2025 gok ik
OMT..quote:Op vrijdag 9 april 2021 15:08 schreef zalkc het volgende:
[..]
Maakt toch niet meer uit, volgens Bonten gaan we de Braziliaanse variant er niet mee tegen houden. Lockdown tot 2025 gok ik
Dat is ook een leuke voor bijvoorbeeld Bilal Wahib.quote:Op vrijdag 9 april 2021 15:10 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
OMT..
Die zijn natuurlijk als de dood dat ze straks niet meer in de picture staan.
Wat zullen die in een zwart gat vallen als alles voorbij is.
Er moet eigenlijk een nieuwe hulplijn in het leven worden geroepen voor de nieuwe BN'ers die straks niet meer in de belangstelling staan. Zwart gat dit dat.
NSBers die Duitsers.quote:
Ja die krijgen helaas van de pers elke week hun paar minuten of fame. Die gaan echt in een zwart gat vallen straks.quote:Op vrijdag 9 april 2021 15:10 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
OMT..
Die zijn natuurlijk als de dood dat ze straks niet meer in de picture staan.
Wat zullen die in een zwart gat vallen als alles voorbij is.
Er moet eigenlijk een nieuwe hulplijn in het leven worden geroepen voor de nieuwe BN'ers die straks niet meer in de belangstelling staan. Zwart gat dit dat.
Een video in een video.quote:Op vrijdag 9 april 2021 15:13 schreef Anton91 het volgende:
https://www.dumpert.nl/latest?selectedId=8100413_4f3ed912
Nog iemand gevaccineerd
Dat is toch gewoon een algemeen geaccepteerde term voor een verrader?quote:Op vrijdag 9 april 2021 15:13 schreef Zipportal het volgende:
[..]
Gedragsregels in dit topic:
• WO2 referenties zijn niet grappig
Dat was volgens mij echt pas voor de maand mei bedoeld. begin april was het 500k per week de verwachtingquote:Op vrijdag 9 april 2021 15:03 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Je bent daar niet alleen in. We roepen al weken dat we half april op 1(,5) miljoen prikken moeten zitten per week, als we dan maar 420K halen, zakt mij echt de moed in de schoenen
En in plaats van, pas na de uitbraak in Europa, de eigen bevolking op te sluiten had men beter veel eerder al het vliegverkeer van en naar risicogebieden (China, later het VK, zuid-Afrika en nu Brazilië) kunnen stil leggen.quote:Op vrijdag 9 april 2021 14:53 schreef Tijn het volgende:
[..]
Inderdaad. Snel ingrijpen is key. Als je in het begin laks bent, krijg je het daarna nooit meer op orde en beland je dus in een eeuwige lockdown zoals wij nu.
"En dat zegt u nu?"quote:Op vrijdag 9 april 2021 15:13 schreef Anton91 het volgende:
https://www.dumpert.nl/latest?selectedId=8100413_4f3ed912
Nog iemand gevaccineerd
.quote:Het is vrijdag 9 april 2021. Tot vanmorgen 10:00 uur zijn er 7716 nieuwe besmettingen vastgesteld. Dat zijn er 93 minder dan gisteren. Gisteren nam het aantal nog toe, met 1422
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Daarnaast zijn er:
4 gemeentes met 0 besmettingen
4 gemeentes met 1 besmettingen
43 gemeentes met 2-4 besmettingen
70 gemeentes met 5-9 besmettingen
Deze update is ook dagelijks om 15:16 te vinden op https://rivm.useless.nl of voor een volledig gemeenteoverzicht op https://rivm.useless.nl/total.phpwegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
Ziet er ook wel uit als iemand die op de IC terecht zou kunnen komen dus prima dat die vaccinatie erin zitquote:Op vrijdag 9 april 2021 15:15 schreef Scrummie het volgende:
[..]
"En dat zegt u nu?"
Zorgvuldigheid boven alles
Het was sowieso niet zo'n gek idee geweest om de buitengrenzen van de EU te sluiten, denk ik.quote:Op vrijdag 9 april 2021 15:15 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
En in plaats van, pas na de uitbraak in Europa, de eigen bevolking op te sluiten had men beter veel eerder al het vliegverkeer van en naar risicogebieden (China, later het VK, zuid-Afrika en nu Brazilië) kunnen stil leggen.
Doet ie alquote:Op vrijdag 9 april 2021 15:16 schreef DonDruiper het volgende:
Leuk die besmettingscijfers, maar het wordt nu wel tijd dat we de dalende lijn weer wat in gaat zetten in de ziekenhuizen.
Vandaag:quote:Tot nu toe zijn er 3.016.263 prikken gezet. Dit cijfer omvat zowel eerste als tweede prikken.
quote:Tot nu toe zijn er 3.078.641 prikken gezet. Dit cijfer omvat zowel eerste als tweede prikken.
Dat heeft nu geen zin meer.quote:Op vrijdag 9 april 2021 15:18 schreef MoreDakka het volgende:
Wanneer komt eigenlijk die wijziging in de strategie dat er vooral meer eerste prikken gezet gaan worden?
Ik ga Maurice de Hont een bericht sturen dat het mogelijk door aerosolen komt.quote:Op vrijdag 9 april 2021 15:18 schreef groenen het volgende:
Jaap gaat er niks van begrijpen, maar de daling van afgelopen week kwam door de warme dagen vorig week.
Groet Maurice de Hond
Markruttemooi.gifquote:Op vrijdag 9 april 2021 15:18 schreef raptorix het volgende:
@:dondruiper : COR / Corona COVID-19 SARS-CoV-2 #1636 hond2.gif
Yorick zat van de week bij Hugo, daar word je traag vanquote:Op vrijdag 9 april 2021 15:18 schreef Zipportal het volgende:
YorickB alweer verslagen. Heb COR en Twitter uitgespeeld. @:raptorix
Klopt, die volgt meestal pas later, overigens goede nieuws is dat de gemiddelde duur op IC vorige maand weer lager is geworden.quote:Op vrijdag 9 april 2021 15:19 schreef Tijn het volgende:
[..]
De IC-bezetting gaat nog niet erg overtuigend omlaag, hoor.
Dan zou ik 2x OP NAAR DE KROEG posten.quote:Op vrijdag 9 april 2021 15:20 schreef DonDruiper het volgende:
Ik pleit trouwens voor 2 gifjes per dag per user.
Waarvan akte.
quote:Op vrijdag 9 april 2021 15:20 schreef Caland het volgende:
JAAAA het laatste koude weekend en dan kunnen we HELEMAAL LOS
Terrassen.Open.Nu
En de Zwembaden! Blanke meisjes terroriseren!quote:Op vrijdag 9 april 2021 15:20 schreef Caland het volgende:
JAAAA het laatste koude weekend en dan kunnen we HELEMAAL LOS
Terrassen.Open.Nu
NA%quote:Op vrijdag 9 april 2021 15:19 schreef LTVDK het volgende:
#COVID19NL
Positief getest: 7.716
Totaal: 1.334.771 (+7.635 ivm -81 corr.)
Perc. positief 05 apr - 07 apr: NA%
Opgenomen: 262
Huidig: 1.711 (-16)
Opgenomen op IC: 45
Huidig: 784 (-14)
Overleden: 41
Totaal: 16.731
https://twitter.com/mzelst/status/1380510587797508098
zo helpe mij god almachtigquote:Op vrijdag 9 april 2021 15:20 schreef DonDruiper het volgende:
Ik pleit trouwens voor 2 gifjes per dag per user.
Waarvan akte.
Ja toch. Lekker vingeren in het bubbelbad.quote:Op vrijdag 9 april 2021 15:21 schreef raptorix het volgende:
[..]
En de Zwembaden! Blanke meisjes terroriseren!
Ben benieuwd wanneer de uitslagen bekend worden gemaakt van bloedonderzoek naar anti-stoffen op Urk.quote:
quote:Op vrijdag 9 april 2021 15:20 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Verdween corona maar net zo snel als de posts hier.
100k per dag is voldoende. Dan zit je op 3 miljoen per maand. Bij 200k zit je op 6 miljoen per maand.quote:Op vrijdag 9 april 2021 15:09 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Ik wil pas van de goede kant op spreken als we 200k prikken per dag gaan zetten. Opschalend naar 300k, 400k per dag.
Nog steeds onjuiste inschattingen van 0 voor huisartsen. Zo haalt Hugo nooit de doelstellingen.quote:
Zou Yorick toen hij begon met iedere dag een naampje verzinnen voor de dag, hebben geweten dat 'ie dat meer dan een jaar vol moet houdenquote:
Rapportage is al 2 weken kaput.quote:Op vrijdag 9 april 2021 15:28 schreef groenen het volgende:
[..]
Nog steeds onjuiste inschattingen van 0 voor huisartsen. Zo haalt Hugo nooit de doelstellingen.
Even een expert quoten.quote:Op vrijdag 9 april 2021 15:28 schreef Pvt.Webster het volgende:
[..]
Zou Yorick toen hij begon met iedere dag een naampje verzinnen voor de dag, hebben geweten dat 'ie dat meer dan een jaar vol moet houden?
quote:Op vrijdag 17 januari 2020 20:11 schreef Scarface88 het volgende:
Weer zon virus die wereldwijde paniek gaat zaaien en met een sisser afloopt. Aantal jaren geleden vreeste men nog voor een apocalypse met ebola.
Yorick geniet iedere dag van alle mensen die zijn tweets lezenquote:Op vrijdag 9 april 2021 15:28 schreef Pvt.Webster het volgende:
[..]
Zou Yorick toen hij begon met iedere dag een naampje verzinnen voor de dag, hebben geweten dat 'ie dat meer dan een jaar vol moet houden?
Yorick en Marino zijn gesponsord, dus die hopen dat dit nog heel lang duurt.quote:Op vrijdag 9 april 2021 15:28 schreef Pvt.Webster het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 9 april 2021 15:29 schreef Oliver23 het volgende:
[..]
Yorick geniet iedere dag van alle mensen die zijn tweets lezen
"Tja, bij aankomst wist ik eigenlijk al genoeg. Een vies muf appartement. Toch maar ¤200 neer gelegd. Onverzorgd.. ik zou nog meer plezier hebben met een plank denk ik. Ze stonk naar rook en gebruikte haar tanden. De volgende keer flikker ik mijn ¤200 in de gracht"quote:Op vrijdag 9 april 2021 15:30 schreef Zipportal het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Herhalingsgevaar: GROOT.
lekker blijven wandelenquote:Op vrijdag 9 april 2021 15:30 schreef Zipportal het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Herhalingsgevaar: GROOT.
quote:Mogelijk zijn er 16 mensen besmet tijdens Fieldlab-festivals. Van de twee festivals die in maart zijn gehouden, zijn 80 en 83 procent getest.
Ook rondom de WK-kwalificatiewedstrijd Nederland - Letland op zaterdag 27 maart in de Johan Cruijff ArenA, zijn mogelijk drie mensen besmet. Vooraf werden achttien bezoekers positief getest, en kregen geen toegang tot de wedstrijd. In totaal werden 5109 testen afgenomen voor het duel. Naderhand onderging ruim 75% van de bezoekers een sneltest, en daar kwamen nog eens drie mogelijke besmettingen uit.
De interland vormde het negende praktijkonderzoek en de eerste van de tweede fase van Fieldlab Evenementen. De doelstelling van deze tweede fase is om vast te stellen of ervaringen uit de eerste fase ook toepasbaar zijn bij grotere aantallen deelnemers.
Dat loopt altijd een beetje achter, zo begrijp ik. Over twee weken eens kijken hoe het ervoor staat.quote:Op vrijdag 9 april 2021 15:19 schreef Tijn het volgende:
[..]
De IC-bezetting gaat nog niet erg overtuigend omlaag, hoor.
Direct stoppen! levensgevaarlijk!!quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |