Het grote plaatje is dat er in Q2 + Q3 meer vaccins worden geleverd dan we nodig hebben en iedereen dus voor de winter ingeënt kan zijn.quote:
Oh niet IC kan ik mij wel wat bij voorstellen, maar dat lost de bezetting op de IC niet op.quote:Op vrijdag 9 april 2021 14:58 schreef Asschen_sukar het volgende:
[..]
mensen meer thuis behandelen (niet IC, maar alleen zuurstof / bloedverdunners).
En eerder kiezen om 20 hartoperaties door te laten gaan dan 1 morbide obesitas covid patient op te nemen. Ja, dan heb je kans dat 1 patient het niet red, maar doe je die 20 hart operaties niet dan eindigen zij wellicht in een hartstilstand.
Er zijn geen 4.5 miljoen cliënten in tehuizen of weet ik veel wat voor instellingen. Jij denkt dat je alles maar afvangt door geforceerd de omgeving maar te gaan vaccineren ipv de mensen zelf te beschermen.quote:Op vrijdag 9 april 2021 14:57 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ja, want de eerste 3 maanden was er ook gelijk voor 4.5 miljoen mensen een vaccin, man man man.
Dat is alleen niet zo.quote:Op vrijdag 9 april 2021 14:59 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Maar de situatie is al maanden andersom, dat er geen plek voor je is als je van de trap valt, maar wel als je covid krijgt.
En tot die tijd lekker in lockdown zekerquote:Op vrijdag 9 april 2021 15:00 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het grote plaatje is dat er in Q2 + Q3 meer vaccins worden geleverd dan we nodig hebben en iedereen dus voor de winter ingeënt kan zijn.
Ja, omdat acute zorg nou eenmaal altijd voorrang krijgt. Het is een beetje moeilijk om iemand die bij de spoedeisende hulp komt en naar adem hapt zorg te ontzeggen immers.quote:Op vrijdag 9 april 2021 14:59 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Maar de situatie is al maanden andersom, dat er geen plek voor je is als je van de trap valt, maar wel als je covid krijgt.
Dat zal ongetwijfeld, maar mijn vertrouwen daarin is wel wat weg.quote:Op vrijdag 9 april 2021 15:00 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het grote plaatje is dat er in Q2 + Q3 meer vaccins worden geleverd dan we nodig hebben en iedereen dus voor de winter ingeënt kan zijn.
Nee joh, het zal in de zomer heus al wel een stuk beter zijn.quote:Op vrijdag 9 april 2021 15:01 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
En tot die tijd lekker in lockdown zeker
Pak anders gewoon het RIVM lijstje erbij, kun je zien wie gevaccineerd zijn, doei.quote:Op vrijdag 9 april 2021 15:00 schreef galantis het volgende:
[..]
Er zijn geen 4.5 miljoen cliënten in tehuizen of weet ik veel wat voor instellingen. Jij denkt dat je alles maar afvangt door geforceerd de omgeving maar te gaan vaccineren ipv de mensen zelf te beschermen.
Net alsof je de vangrails van alle rijkswegen gaat beplakken met talloze airbags, ipv ze in auto's te monteren.
Iets kleiner ziekenhuis zo te horen.quote:Op vrijdag 9 april 2021 14:59 schreef Asschen_sukar het volgende:
[..]
Als we verder moeten opschalen zouden we er 22 moeten hebben, maar kunnen we er 18 bemannen. Maar dan ligt de andere zorg wel compleet op z'n gat. Bij 14 bedden kunnen we nog 3 OK's laten draaien, op dat punt zitten we nu. Wellicht dat we binnenkort dus naar die 18 gaan.
Ach ja, wat is een paar weekjes extra hier en daar he. Maakt niet uit toch. Nog even volhouden hoor!quote:Op vrijdag 9 april 2021 15:02 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nee joh, het zal in de zomer heus al wel een stuk beter zijn.
In principe is het nu te laat om de IC capaciteit op te lossen. We hadden het afgelopen jaar veel meer in moeten zetten op mensen gezonder laten leven. Je ziet dat de kansen bij mensen met een normaal gewicht vele malen beter zijn, en ze eindigen bijna niet op de ic. En toch hoor je daar te weinig over en wordt er te weinig dwang/druk uitgeoefend op de mensen met zwaar overgewicht.quote:Op vrijdag 9 april 2021 15:00 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Oh niet IC kan ik mij wel wat bij voorstellen, maar dat lost de bezetting op de IC niet op.
Die keuze zou ik dus nooit willen/kunnen maken.
Je bent daar niet alleen in. We roepen al weken dat we half april op 1(,5) miljoen prikken moeten zitten per week, als we dan maar 420K halen, zakt mij echt de moed in de schoenenquote:Op vrijdag 9 april 2021 15:01 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Dat zal ongetwijfeld, maar mijn vertrouwen daarin is wel wat weg.
Echt geen idee waarom ik dat zo voel.
Dat ook. Voor acute zorg is er altijd plek geweest. Wat onder druk komt te staan is de planbare zorg op wat langere termijn. En dat is ook kwalijk, maar moeilijk te voorkomen wanneer er zich grote aantallen patiënten met acute klachten blijven melden.quote:
Is het geen optie om die mensen in de VS te laten opereren?quote:Op vrijdag 9 april 2021 15:02 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Iets kleiner ziekenhuis zo te horen.
Ik baal vooral dat de zorg die hier wordt uitgesteld niet uitgesteld zou mogen worden. Klasse 3 zorg.
Ik heb voor sommige ingrepen (urgentietermijn <6 weken) nu een wachttijd van > 20 weken. Dat is echt niet oke.
En dat moet je dus ruilen met Covid zorg.quote:Op vrijdag 9 april 2021 15:02 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Ik baal vooral dat de zorg die hier wordt uitgesteld niet uitgesteld zou mogen worden. Klasse 3 zorg.
Ik heb voor sommige ingrepen (urgentietermijn <6 weken) nu een wachttijd van > 20 weken. Dat is echt niet oke.
Als je naar "het grote plaatje" kijkt, maken die paar weken inderdaad niet het verschil, nee.quote:Op vrijdag 9 april 2021 15:03 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Ach ja, wat is een paar weekjes extra hier en daar he. Maakt niet uit toch. Nog even volhouden hoor!
Ja, perifeer ziekenhuis met hartchirurgie. We hadden in de vorige golf ongeveer 10 hoofdstammen op de wachtlijst staan, waarvan er uiteindelijk maar 3 binnen de juiste termijn geopereerd zijn. Het is niet meer uit te leggen en toch gebeurt het nu weer.quote:Op vrijdag 9 april 2021 15:02 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Lijkt me wel. waarom zou je mensen opnemen die geen opname nodig hebben?quote:Op vrijdag 9 april 2021 15:04 schreef _serial_ het volgende:
[..]
En dat moet je dus ruilen met Covid zorg.
Even nieuwsgierig, hebben alle Covid patiënten echt een opname nodig? Afgezien van de zware gevallen?
Men probeert nu al de ziekenhuizen wat te ontlasten door meer thuiszorg aan te bieden maar druk zit natuurlijk vooral op de IC omdat dat veel slechter schaalt.quote:Op vrijdag 9 april 2021 15:04 schreef _serial_ het volgende:
[..]
En dat moet je dus ruilen met Covid zorg.
Even nieuwsgierig, hebben alle Covid patiënten echt een opname nodig? Afgezien van de zware gevallen?
quote:Op vrijdag 9 april 2021 15:03 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Ach ja, wat is een paar weekjes extra hier en daar he. Maakt niet uit toch. Nog even volhouden hoor!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |