De maatregelen werken, de lockdown en avondklok verlengen we nog met 2 weken.quote:Op vrijdag 9 april 2021 14:53 schreef daNpy het volgende:
[..]
Werken de maatregelen nou wel of niet?
Of houden te weinig mensen zich eraan? Maar er is geen terras open en winkelen is ook niet echt makkelijk. Dus blijven werk/school/thuis en buitenlucht over...?
Ja maar voor Nederland is dat al helemaal niet te doen, zeker als je geen test capaciteit hebt. Overigens was het sowieso al te laat omdat het virus al veel langer aanwezig was dan gedacht.quote:Op vrijdag 9 april 2021 14:53 schreef Tijn het volgende:
[..]
Inderdaad. Snel ingrijpen is key. Als je in het begin laks bent, krijg je het daarna nooit meer op orde en beland je dus in een eeuwige lockdown zoals wij nu.
Je zit nooit in een compleet geïsoleerde situatie. Er is altijd mogelijkheid tot bezoek etc. Zorgpersoneel inenten is gewoon ineffectief en uitermate omslachtig. En je zal er nog van staan te kijken hoeveel verschillende mensen er wel niet op X aantal cliënten staan. Prik dan gewoon meteen die cliënten, dan ben je overal af.quote:Op vrijdag 9 april 2021 14:52 schreef raptorix het volgende:
[..]
Blijf je nou zo doordrammen? Het is toch heel simpel, als ik in een geïsoleerde situatie zit een 25 bejaarden verzorg, als ik dan die groep besmet heb je een groot probleem. Als je 1 van die bejaarden een prik geeft, wat denk je dat je dan bereikt?
En hoe doen we dat? Oh ja, mensen in risicogroepen vaccinerenquote:Op vrijdag 9 april 2021 14:54 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dan moet het aantal covidgevallen omlaag, zo simpel is het.
quote:Ziekenhuizen behandelen iets minder coronapatiënten dan gisteren. Het aantal opgenomen patiënten daalde met 30 naar 2495, meldt het Landelijk Coördinatiecentrum Patiënten Spreiding (LCPS).
In de afgelopen twee dagen zijn 63 bedden voor coronapatiënten vrijgekomen, maar het aantal opgenomen patiënten ligt nog steeds aanzienlijk hoger dan in de vorige week.
Verpleegafdelingen behandelen nu 1711 mensen vanwege Covid-19, de ziekte die door het coronavirus wordt veroorzaakt. Dit zijn er 16 minder dan op donderdag en 71 minder dan op woensdag. In de drie dagen ervoor was het aantal coronapatiënten op die vleugels juist met bijna tweehonderd toegenomen.
Intensive cares behandelen nu 784 coronapatiënten, veertien minder dan op donderdag. In de dagen daarvoor was het aantal ic-patiënten juist met 68 gestegen.
Ziekenhuizen hebben in de afgelopen 24 uur 307 nieuwe coronapatiënten opgenomen. Het is de derde achtereenvolgende dag dat dit aantal boven de 300 ligt. In de laatste zeven dagen registreerde het LCPS 2016 nieuwe opnames op de verpleegafdelingen en intensive cares. Dit komt neer op gemiddeld 288 per dag.
Ja, of proberen mensen thuis aan de beademing te leggen of weetikwat. Maar ik ben geen dokter, dus ik zou de oplossing niet per se weten.quote:Op vrijdag 9 april 2021 14:54 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Daar was afgelopen december een (fop) motie voor van Wilders, dat dat niet meer mocht gebeuren. Tja.
Wat stel je voor? COVID patiënten weigeren?
Dan moeten de scholen dicht, zo simpel is het.quote:Op vrijdag 9 april 2021 14:54 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dan moet het aantal covidgevallen omlaag, zo simpel is het.
Ja, plus een echte inzet op het voorkomen van besmettingen. Dus quarantaineplicht, thuiswerken stimuleren, etc.quote:Op vrijdag 9 april 2021 14:55 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Dan moeten de scholen dicht, zo simpel is het.
Ja en lang niet alle zorgmedewerkers worden gelijk gevaccineerd, dat gaat ook op prioriteit, daarnaast was het idee om juist deze groep te vaccineren met AZ omdat dat in principe niet voor ouderen was. Het is niet dat ik dit zomaar even verzin, de redenen zijn gewoon goed overdacht.quote:Op vrijdag 9 april 2021 14:54 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Daarom geef je al die bejaarden een prik. Zoals ook gebeurd is. Verder reageer je niet op mijn post.
Maar waarom zou je een COVID patient moeten weigeren en bij wijze van iemand met een bizar zware griep bijvoorbeeld niet?quote:Op vrijdag 9 april 2021 14:55 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ja, of proberen mensen thuis aan de beademing te leggen of weetikwat. Maar ik ben geen dokter, dus ik zou de oplossing niet per se weten.
Hoi Mark,quote:Op vrijdag 9 april 2021 14:54 schreef _serial_ het volgende:
[..]
De maatregelen werken, de lockdown en avondklok verlengen we nog met 2 weken.
Groet,
Mark
Is dat in theorie of in praktijk? Ik zit nu op zo'n 18, maar zou er 22 moeten hebben.quote:Op vrijdag 9 april 2021 14:50 schreef Asschen_sukar het volgende:
[..]
Ik hoop stiekem dat we niet naar 18 covid bedden gaan. We hebben er nu 14 en dat is al bijna niet meer te doen qua personeel en de weinige ok's die nog draaien open te houden.
Zie de bui al wel weer hangen dat er voorlopig geen weekenden vrij meer in zitten
Ja.quote:Op vrijdag 9 april 2021 14:56 schreef MoreDakka het volgende:
Maar we hebben nu dus een enorm aantal zorgmedwerkers ingeent. Heeft dat geleid tot meer capaciteit? Minder stress? Minder besmettingen? Minder opnames? Zeg het maar...
Ja, want de eerste 3 maanden was er ook gelijk voor 4.5 miljoen mensen een vaccin, man man man.quote:Op vrijdag 9 april 2021 14:54 schreef galantis het volgende:
[..]
Je zit nooit in een compleet geïsoleerde situatie. Er is altijd mogelijkheid tot bezoek etc. Zorgpersoneel inenten is gewoon ineffectief en uitermate omslachtig. En je zal er nog van staan te kijken hoeveel verschillende mensen er wel niet op X aantal cliënten staan. Prik dan gewoon meteen die cliënten, dan ben je overal af.
Een enorm aantal? Dat valt wel mee hoor.quote:Op vrijdag 9 april 2021 14:56 schreef MoreDakka het volgende:
Maar we hebben nu dus een enorm aantal zorgmedwerkers ingeent. Heeft dat geleid tot meer capaciteit? Minder stress? Minder besmettingen? Minder opnames? Zeg het maar...
Dat klopt, je kunt redenen verzinnen om hele groepen voorrang te verlenen. Het probleem is alleen dat die redenen gewoon niet meer opgaan bij een ziekte die vooral ouderen treft.quote:Op vrijdag 9 april 2021 14:56 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ja en lang niet alle zorgmedewerkers worden gelijk gevaccineerd, dat gaat ook op prioriteit, daarnaast was het idee om juist deze groep te vaccineren met AZ omdat dat in principe niet voor ouderen was. Het is niet dat ik dit zomaar even verzin, de redenen zijn gewoon goed overdacht.
mensen meer thuis behandelen (niet IC, maar alleen zuurstof / bloedverdunners).quote:Op vrijdag 9 april 2021 14:54 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Maar hoe zouden jullie 'mensen in de zorg' het doen dan?
Als covidpatiënten geweigerd zouden worden, maar andere patiënten niet, dan loont het nogal de moeite om als covidpatiënt even van de trap te vallen voordat je de dokter belt.quote:Op vrijdag 9 april 2021 14:56 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Maar waarom zou je een COVID patient moeten weigeren en bij wijze van iemand met een bizar zware griep bijvoorbeeld niet?
Ik weet het ook niet hoor, ik zie het alleen vaak voorbij komen en ik kan geen enkele manier bedenken die nog enigszins humaan is maar ook daadwerkelijk iets op zou leveren.
Je zoomt nu in op een enkele situatie die een uitzondering is. Kijk eens naar het grote plaatje.quote:Op vrijdag 9 april 2021 14:57 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ja, want de eerste 3 maanden was er ook gelijk voor 4.5 miljoen mensen een vaccin, man man man.
Hoeveel dan?quote:Op vrijdag 9 april 2021 14:57 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Een enorm aantal? Dat valt wel mee hoor.
Maar de situatie is al maanden andersom, dat er geen plek voor je is als je van de trap valt, maar wel als je covid krijgt.quote:Op vrijdag 9 april 2021 14:58 schreef Tijn het volgende:
[..]
Als covidpatiënten geweigerd zouden worden, maar andere patiënten niet, dan loont het nogal de moeite om als covidpatiënt even van de trap te vallen voordat je de dokter belt.
Een uitzondering? Welke uitzondering?quote:Op vrijdag 9 april 2021 14:59 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Je zoomt nu in op een enkele situatie die een uitzondering is. Kijk eens naar het grote plaatje.
Als we verder moeten opschalen zouden we er 22 moeten hebben, maar kunnen we er 18 bemannen. Maar dan ligt de andere zorg wel compleet op z'n gat. Bij 14 bedden kunnen we nog 3 OK's laten draaien, op dat punt zitten we nu. Wellicht dat we binnenkort dus naar die 18 gaan.quote:Op vrijdag 9 april 2021 14:56 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Is dat in theorie of in praktijk? Ik zit nu op zo'n 18, maar zou er 22 moeten hebben.
Zucht. Verzorgingstehuizen.quote:Op vrijdag 9 april 2021 14:59 schreef raptorix het volgende:
[..]
Een uitzondering? Welke uitzondering?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |