Zal geen enkele zorgverzekeraar akkoord mee gaan helaas.quote:Op vrijdag 9 april 2021 15:04 schreef raptorix het volgende:
[..]
Is het geen optie om die mensen in de VS te laten opereren?
Nouja een paar weken op een jaar is natuurlijk verwaarloosbaar... het zijn de bekende laatste loodjes.quote:Op vrijdag 9 april 2021 15:03 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Ach ja, wat is een paar weekjes extra hier en daar he. Maakt niet uit toch. Nog even volhouden hoor!
Het grote plaatje waar ik naar refereerde is het feit dat er nog steeds heel veel mensen met covid in het ziekenhuis liggen die een vaccin hadden kunnen krijgen dat nu gegaan is naar een 'zorgmedewerker'. Dat kan dus ook een 30 jarige receptionist zijn.quote:Op vrijdag 9 april 2021 15:05 schreef Tijn het volgende:
[..]
Als je naar "het grote plaatje" kijkt, maken die paar weken inderdaad niet het verschil, nee.
Denk je niet dat dat, juist voor de groep die zwaar overgewicht heeft, het ene oor in, andere oor uit is? Ik heb daar echt maar weinig vertrouwen in in elk gevalquote:Op vrijdag 9 april 2021 15:03 schreef Asschen_sukar het volgende:
[..]
In principe is het nu te laat om de IC capaciteit op te lossen. We hadden het afgelopen jaar veel meer in moeten zetten op mensen gezonder laten leven. Je ziet dat de kansen bij mensen met een normaal gewicht vele malen beter zijn, en ze eindigen bijna niet op de ic. En toch hoor je daar te weinig over en wordt er te weinig dwang/druk uitgeoefend op de mensen met zwaar overgewicht.
Nou ja, wat Lenny gister zei dat iemand geamputeerd moest worden zal op de lange termijn ook niet goedkoop zijn.quote:Op vrijdag 9 april 2021 15:06 schreef Asschen_sukar het volgende:
[..]
Zal geen enkele zorgverzekeraar akkoord mee gaan helaas.
Nou, wellicht kan je bepaalde gevallen thuis door de huisarts laten monitoren. Met bijvoorbeeld een saturatiemetertje.quote:Op vrijdag 9 april 2021 15:05 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Lijkt me wel. waarom zou je mensen opnemen die geen opname nodig hebben?
Helaas nog 600K te weinig om de doelstellingen te halen. Dat moet sneller.quote:Op vrijdag 9 april 2021 15:07 schreef polderturk het volgende:
Van 3,016 miljoen naar 3,078 miljoen prikken.
Dat zijn 62.000 vaccinaties in één dag. Het gaat echt de goede kant op. De overheid probeert zijn bofte waar te maken. Mogelijk gaan we de 450.000 prikken in een week halen.
Op de IC gaan ook veel minder mensen dood.quote:Op vrijdag 9 april 2021 15:07 schreef zoost het volgende:
Er gaan steeds minder mensen dood voor de tijd van het jaar. Al het dor hout is reeds gekapt
https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)100-mensen-overleden
Op kliniek? Ik vind van niet. Ik vind dat je de echt ouderen beter in verpleeghuizen wat zuurstof kunt geven.quote:Op vrijdag 9 april 2021 15:04 schreef _serial_ het volgende:
[..]
En dat moet je dus ruilen met Covid zorg.
Even nieuwsgierig, hebben alle Covid patiënten echt een opname nodig? Afgezien van de zware gevallen?
Ik kan me niet voorstellen dat er veel mensen in het ziekenhuis terechtkomen waarvan de dokters inschatten dat het eigenlijk niet echt nodig is.quote:Op vrijdag 9 april 2021 15:07 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Nou, wellicht kan je bepaalde gevallen thuis door de huisarts laten monitoren. Met bijvoorbeeld een saturatiemetertje.
Helemaal eens, dat soort praatjes doen het altijd leuk bij zorgmensen maar niemand luistert er naar.quote:Op vrijdag 9 april 2021 15:06 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Denk je niet dat dat, juist voor de groep die zwaar overgewicht heeft, het ene oor in, andere oor uit is? Ik heb daar echt maar weinig vertrouwen in in elk geval. Beetje zoals de foto's van verkankerde longen op pakjes sigaretten.
Maakt toch niet meer uit, volgens Bonten gaan we de Braziliaanse variant er niet mee tegen houden. Lockdown tot 2025 gok ikquote:Op vrijdag 9 april 2021 15:00 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het grote plaatje is dat er in Q2 + Q3 meer vaccins worden geleverd dan we nodig hebben en iedereen dus voor de winter ingeënt kan zijn.
Ik wil pas van de goede kant op spreken als we 200k prikken per dag gaan zetten. Opschalend naar 300k, 400k per dag.quote:Op vrijdag 9 april 2021 15:07 schreef polderturk het volgende:
Van 3,016 miljoen naar 3,078 miljoen prikken.
Dat zijn 62.000 vaccinaties in één dag. Het gaat echt de goede kant op. De overheid probeert zijn bofte waar te maken. Mogelijk gaan we de 450.000 prikken in een week halen.
Vast wel, maar daar ga ik niet over. Patienten zijn daar vrij in. En als ze het vergoed willen krijgen, dan kunnen ze bij hun zorgverzekering aankloppen voor zorgbemiddeling.quote:Op vrijdag 9 april 2021 15:04 schreef raptorix het volgende:
[..]
Is het geen optie om die mensen in de VS te laten opereren?
Het is honten!quote:Op vrijdag 9 april 2021 15:08 schreef zalkc het volgende:
[..]
Maakt toch niet meer uit, volgens Bonten gaan we de Braziliaanse variant er niet mee tegen houden. Lockdown tot 2025 gok ik
OMT..quote:Op vrijdag 9 april 2021 15:08 schreef zalkc het volgende:
[..]
Maakt toch niet meer uit, volgens Bonten gaan we de Braziliaanse variant er niet mee tegen houden. Lockdown tot 2025 gok ik
Dat is ook een leuke voor bijvoorbeeld Bilal Wahib.quote:Op vrijdag 9 april 2021 15:10 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
OMT..
Die zijn natuurlijk als de dood dat ze straks niet meer in de picture staan.
Wat zullen die in een zwart gat vallen als alles voorbij is.
Er moet eigenlijk een nieuwe hulplijn in het leven worden geroepen voor de nieuwe BN'ers die straks niet meer in de belangstelling staan. Zwart gat dit dat.
NSBers die Duitsers.quote:
Ja die krijgen helaas van de pers elke week hun paar minuten of fame. Die gaan echt in een zwart gat vallen straks.quote:Op vrijdag 9 april 2021 15:10 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
OMT..
Die zijn natuurlijk als de dood dat ze straks niet meer in de picture staan.
Wat zullen die in een zwart gat vallen als alles voorbij is.
Er moet eigenlijk een nieuwe hulplijn in het leven worden geroepen voor de nieuwe BN'ers die straks niet meer in de belangstelling staan. Zwart gat dit dat.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |