Tarado | donderdag 8 april 2021 @ 15:31 |
› Hoe kiest Pirelli de compounds voor elk circuit? › Hoe kan je een F1 Super licentie krijgen? | |
Tarado | donderdag 8 april 2021 @ 15:33 |
dit was het laatste nieuws uit het vorige topic | |
Starflyer | donderdag 8 april 2021 @ 17:22 |
Geen reversed grid. Daar waren de teams op tegen. | |
Mexicanobakker | donderdag 8 april 2021 @ 19:36 |
Leuk feitje over hem: Hij spreekt Nederlands. | |
ESF1Gamer | donderdag 8 april 2021 @ 20:09 |
Meen je niet | |
potjecreme | donderdag 8 april 2021 @ 20:21 |
Wat!!!!!! | |
Neef_Wuppie | vrijdag 9 april 2021 @ 15:35 |
spectrumanalyser | vrijdag 9 april 2021 @ 15:40 |
Nieke Huuuulkenbeaarghhh | |
THEFXR | zaterdag 10 april 2021 @ 23:05 |
spectrumanalyser | zaterdag 10 april 2021 @ 23:33 |
Toch wel gek dat Russell het nog steeds voor 1 M doet. George mocht eenmalig voorop rijden. Dat was de dag dat hij mocht invallen voor ome Lewis. Onlangs bleek dat sinds die dag Lewis niet meer gesproken heeft met George. Dertig keer zoveel M.... tjee | |
shiz | zaterdag 10 april 2021 @ 23:59 |
Ik doe ook altijd de M. Dan heb je meer dan bij een I. | |
flipsen | zondag 11 april 2021 @ 04:17 |
30 million matters | |
daNpy | zondag 11 april 2021 @ 10:11 |
Omdat Williams al genoeg moet schrapen voor 1 M, helaas. | |
Mexicanobakker | zondag 11 april 2021 @ 10:30 |
Dan ben je wel een kleuter hoor, als je niet wil praten met iemand omdat ie ook hard kan rijden. | |
Dauthi | zondag 11 april 2021 @ 10:52 |
Waar haalt Renault dat geld vandaan? De afgelopen 2 jaar 60 miljoen betaalt aan Danny Ric, en nu 20 miljoen naar Alonso en zelfs 5 naar Ocon, die nog geen deuk in een pak boter rijdt. Dan kan je beter zo'n Yuki en Mick hebben en die 85 miljoen investeren in je Aero en motordivisie... | |
opreis | zondag 11 april 2021 @ 11:14 |
Alsof die bedragen kloppen. | |
Starflyer | zondag 11 april 2021 @ 11:23 |
Hij heeft een driejarig contract dat na dit seizoen afloopt. | |
Tarado | zondag 11 april 2021 @ 11:28 |
is toch een halve M meer dan ik had verwacht, niet dat hij niet goed is maar wat Williams betaalt, al zal het wel door Merc zelf betaald worden. | |
Tarado | zondag 11 april 2021 @ 11:29 |
als het waar is, blijft een gerucht | |
Mexicanobakker | zondag 11 april 2021 @ 11:30 |
Lijkt me ook erg sterk. | |
Nattekat | zondag 11 april 2021 @ 11:36 |
Veel merken geven je twee Is, waardoor je meer hebt dan een M. | |
Donderkonijn | zondag 11 april 2021 @ 12:30 |
Nee hoor. Gaat op gewicht . Vorm is anders gewicht hetzelfde. | |
Kleffe_Dop | zondag 11 april 2021 @ 13:18 |
Dit soort bedragen zijn altijd een slag in de lucht. Bij hoge uitzondering hoor je soms een bevestiging van het basis salaris van een coureur, maar wat daar nog aan bonussen en persoonlijke sponsor contracten/schnabbels bijkomt, dat weet niemand. En wat denk je wat de BV Verstappen alleen al jaarlijks binnenharkt met hun merchandise en fanshop... ze hebben de hele merchandise lijn in eigen hand. Dat hebben ze heel slim gedaan. | |
ChevyCaprice | zondag 11 april 2021 @ 13:35 |
Volgens mij is de meeste “merch” die verkocht wordt gewoon Red Bull zooi. | |
fathank | zondag 11 april 2021 @ 14:11 |
Reken maar dat Verstappen een flinke commissie per verkochte reclamezuil opstrijkt. | |
opreis | zondag 11 april 2021 @ 14:41 |
Er wordt ook niet voor niks met verstappenshop geadverteerd tijdens elke F1 weekend | |
Tijger_m | zondag 11 april 2021 @ 17:01 |
Dit is wat Verstappen aan salaris van RB krijgt, niet zijn totale inkomen, natuurlijk, wat mogelijk het dubbele is. Hamilton wordt geschat op een inkomen van 55 miljoen vorig jaar, zijn salaris was ongeveer de helft daarvan. | |
Nebelwerfer | maandag 12 april 2021 @ 01:02 |
Is het onderhand niet...? | |
shiz | maandag 12 april 2021 @ 04:21 |
Well yeah, it sure seems that it is in fact... | |
#ANONIEM | maandag 12 april 2021 @ 06:48 |
RACEWEEK! | |
ESF1Gamer | maandag 12 april 2021 @ 08:02 |
RACEWEEK | |
Newone82 | maandag 12 april 2021 @ 08:08 |
Yeaah | |
vosss | maandag 12 april 2021 @ 08:25 |
| |
Luctor.et.Emergo | maandag 12 april 2021 @ 08:26 |
Eindelijk weer | |
potjecreme | maandag 12 april 2021 @ 09:07 |
Vergeet je niet te voorspellen? | |
Tinos85 | maandag 12 april 2021 @ 09:15 |
Eindelijk! Was weer een lange winterstop. | |
Nattekat | maandag 12 april 2021 @ 10:37 |
3 weken na de eerste race was wel echt belachelijk slecht gepland Jullie moeten het dit weekend zonder mij doen, gaat dat lukken? | |
Starflyer | maandag 12 april 2021 @ 10:43 |
De oorspronkelijke planning was goed. Alleen gooide het uitvallen van Australi en China roet in het eten, waardoor er wat geschoven werd. | |
Nattekat | maandag 12 april 2021 @ 10:49 |
Ja, volgens de oorspronkelijke planning kon ik gewoon alle races zien | |
daNpy | maandag 12 april 2021 @ 11:40 |
Gras is groen, Water is nat, Mercedes wint, Nattekat is aan het miepen. | |
4-elements | maandag 12 april 2021 @ 11:47 |
En dat zal - vrees ik - ook niet de laatste keer zijn geweest dat het schema wordt omgegooid dit jaar. | |
vosss | maandag 12 april 2021 @ 12:06 |
Iemand anders had mijn plaats ingenomen naar ik begreep. Dus @Dven bekijkt het maar. | |
PzKpfw | maandag 12 april 2021 @ 12:08 |
Des te beter. | |
flipsen | maandag 12 april 2021 @ 12:59 |
Ja doei, omdat je 1 race mist? Niet miepen, voorspellen! Je hebt soberso nog punten gescoord en Dven bepaalt niet wie er naast hem zit | |
Nattekat | maandag 12 april 2021 @ 13:19 |
Races niet live kunnen zien altijd terechte klacht. | |
#ANONIEM | maandag 12 april 2021 @ 13:21 |
Als je er al jaren om zeurt, ligt het niet meer aan de races... | |
ondeugend | maandag 12 april 2021 @ 13:36 |
Een krappe databundel daarentegen niet! Ik vind deze racepauze trouwens veel te lang | |
spectrumanalyser | maandag 12 april 2021 @ 13:42 |
Zaterdag 15:00 kwalificatie Zondag 15:00 Race 15:12 Mazepin gespint. Het is wat je noemt een fijn weekend. Let niet op m'n signature. | |
Zorro | maandag 12 april 2021 @ 13:42 |
Allemaal heel leuk en aardig, raceweek dit dat alles, maar waar is het voorbeschouwingstopic? DAT VRAAG IK U AF! | |
spectrumanalyser | maandag 12 april 2021 @ 16:08 |
Hier een foto van Imola vorig jaar | |
Tinos85 | maandag 12 april 2021 @ 16:11 |
Mazepin houdt het 10 minuten vol op Imola? | |
spectrumanalyser | maandag 12 april 2021 @ 16:13 |
Nee, het circuit van Imola heeft meerdere bochten. ik denk dat het na de opwarmronde snel klaar is. | |
Tinos85 | maandag 12 april 2021 @ 16:17 |
Ze starten niet meer om tien over he Dus 15:02 spint ie er dan af. | |
Peterselieman | maandag 12 april 2021 @ 20:00 |
Mooi dat het weer raceweek is | |
THEFXR | dinsdag 13 april 2021 @ 01:55 |
| |
ChevyCaprice | dinsdag 13 april 2021 @ 02:05 |
Nou genoeg afgefakkeld die Mazepin. De volgende race gaat die punten pakken! | |
Dven | dinsdag 13 april 2021 @ 07:04 |
@vosss | |
ESF1Gamer | dinsdag 13 april 2021 @ 07:55 |
Tuurlijk | |
ESF1Gamer | dinsdag 13 april 2021 @ 07:56 |
Mazepin spint al in de eerste 5 minuten van de FP1. | |
Tarado | dinsdag 13 april 2021 @ 13:20 |
shiz | dinsdag 13 april 2021 @ 13:22 |
Ok. Ik dacht dat we in Itali waren... niet Silverstone. | |
Tarado | dinsdag 13 april 2021 @ 13:24 |
ja vreemde actie, zie je toch wel weer dat F1 Brits is | |
shiz | dinsdag 13 april 2021 @ 13:26 |
Een hele oude man is overleden. Nou, boe-hoe. Maar goed, 't zal wel zijn dat vele mensen de uitvaart live willen volgen? (Geen idee, maar dat is dus dan?) Sorry, maar laten ze dan die uitvaart aanpassen aan het F1 schema en niet andersom? | |
Dven | dinsdag 13 april 2021 @ 13:26 |
Niets vreemds aan aangezien de helft van de teams brits zijn Spijkers op laag water zoeken dit. | |
Tarado | dinsdag 13 april 2021 @ 13:33 |
vind jij, ik vind het grote onzin | |
Dven | dinsdag 13 april 2021 @ 13:33 |
Jouw probleem. | |
Tarado | dinsdag 13 april 2021 @ 13:36 |
en alsof die werknemers dan wel die begrafenis kunnen zien, nee dus, het is gewoon een commercile beslissing | |
Twieki | dinsdag 13 april 2021 @ 13:38 |
Een uur EERDER F1 op televisie, is 't ook weer niet goed voor die mensen die vorig jaar zeikten over dat het 10 minuten later begon. Jezus. | |
Nattekat | dinsdag 13 april 2021 @ 13:40 |
Ik dacht Italiaans. | |
Starflyer | dinsdag 13 april 2021 @ 13:42 |
Amerikaans | |
Nattekat | dinsdag 13 april 2021 @ 13:43 |
Nee, dat is de FOM. | |
#ANONIEM | dinsdag 13 april 2021 @ 14:39 |
ivm begrafenis Philip. [ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 13-04-2021 14:39:33 ] | |
4-elements | dinsdag 13 april 2021 @ 14:42 |
Raar besluit. De beste man heeft niets met de F1 te maken. | |
Tarado | dinsdag 13 april 2021 @ 14:43 |
wel veel pk's thuis | |
George_of_the_Jungle | dinsdag 13 april 2021 @ 14:44 |
De BBC heeft erorm veel klachten gekregen omdat ze hun hele programma om hadden gegooid vanwege Philip, op meerdere zenders ook dezelfde programmas, op de radio alleen maar treur muziek voor een paar dagen (alle zenders), geen radiospellen meer en elk half uur hetzelfde 'nieuws', en niks anders dan over Philip. | |
spectrumanalyser | dinsdag 13 april 2021 @ 14:52 |
Heinz-Harald Frentzen was F1 coureur van 1994 tot 2003. Vandaag de dag rijd Heinz-Harald Frentzen in een lijkenwagen. | |
_UserName_ | dinsdag 13 april 2021 @ 15:02 |
Zou Lewis zijn BLM-shirt weer aan hebben nadat een zwarte man is neergeschoten? | |
Tokus | dinsdag 13 april 2021 @ 15:02 |
Elizabeth wil ook graag F1 kijken, ja. | |
Sjoerd102 | dinsdag 13 april 2021 @ 15:17 |
Familiebedrijf opgevolgd. | |
potjecreme | dinsdag 13 april 2021 @ 16:05 |
Gouden tijd voor hem. | |
Rianne84 | dinsdag 13 april 2021 @ 16:09 |
Maar nu kan ik wel gewoon f1 kijken en daarna zien hoe Harry per ongeluk expres het graf wordt ingeduwd | |
opreis | dinsdag 13 april 2021 @ 16:15 |
Mag volgens mij niet meer. Dus zal wel niet wanneer het consequenties voor hem heeft | |
_UserName_ | dinsdag 13 april 2021 @ 16:15 |
Oh, dat wist ik niet. Goed nieuws dus. nu je het zegt staat mij er iets van bij ja.. | |
ESF1Gamer | dinsdag 13 april 2021 @ 16:37 |
14:00 uur kwalificatie zoals in the good old data. | |
Peterselieman | dinsdag 13 april 2021 @ 18:48 |
pas op he | |
ESF1Gamer | dinsdag 13 april 2021 @ 19:25 |
| |
ESF1Gamer | dinsdag 13 april 2021 @ 19:26 |
Mijn naam is Haas | |
Peterselieman | dinsdag 13 april 2021 @ 19:37 |
Voor je het weet sta je achterstevoren | |
Rianne84 | dinsdag 13 april 2021 @ 20:38 |
https://www.gpblog.com/nl(...)ersconferenties.html Waarschijnlijk om RIC/NOR schijtlol te voorkomen | |
#ANONIEM | dinsdag 13 april 2021 @ 20:46 |
Wellicht hier al bekend, maar ik wist het niet. Als je een ziggo abonnement hebt met de gratis extra sportkanalen (omdat je bijv ook een Vodafone abonnement hebt). Dan heb je k toegang tot de officile F1 app waar je de races uitgebreider kan volgen en oude races of F2 kan terugkijken Meer info op tweakjes https://tweakers.net/revi(...)ace-control-app.html Artikel over een gratis F1 app van een Nederlander die elke formule 1 minnend Windows gebruiker moet willen hebben. Ziggo site met het stappenplan https://www.ziggo.nl/klan(...)-tv-kijken/f1-tv-pro [ Bericht 16% gewijzigd door #ANONIEM op 13-04-2021 20:50:40 ] | |
THEFXR | dinsdag 13 april 2021 @ 22:54 |
D_A | dinsdag 13 april 2021 @ 23:33 |
Ik dacht da's een photoshop, maar 't staat er echt | |
Pino112 | dinsdag 13 april 2021 @ 23:37 |
Ja maar dat is toch gewoon een parodie-account? Ook maar 1000 volgers. | |
Tijger_m | woensdag 14 april 2021 @ 00:53 |
Beetje onwaarschijnlijk als je nagaat hoe vaak Grosjean en Magnussen alleen elkaar al van de baan gedrukt hebben. Enne...volgens mij eindigde de laatste race van Grosjean met een beetje blikschade aan de auto | |
tja77 | woensdag 14 april 2021 @ 05:49 |
Natuurlijk is dit niet DE Steiner, maar vanwege z’n rare stemgeluid icm accent, hoor je het hem wel zowat zeggen. | |
ESF1Gamer | woensdag 14 april 2021 @ 07:33 |
Max & Mick bij de presco. Wordt vast wel een vraag gesteld hoe het is tegen elkaar te racen net als hun vaders vroeger. | |
daNpy | woensdag 14 april 2021 @ 08:31 |
https://www.gptoday.net/n(...)n-moeilijke-situatie | |
ESF1Gamer | woensdag 14 april 2021 @ 09:03 |
Als Zandvoort met publiek kan dan kan Spa met publiek ook. | |
Dven | woensdag 14 april 2021 @ 09:41 |
Dat is natuurlijk aan iedere organisatie aan zichzelf om te bepalen waarbij het natuurlijk met name van belang is hoe de lokale en landelijke politiek ermee omgaat. | |
ESF1Gamer | woensdag 14 april 2021 @ 09:59 |
Eind augustus/ begin september zou veel meer mogelijk moeten zijn qua evenementen | |
VacaLoca | woensdag 14 april 2021 @ 10:06 |
Alles zou dan mogelijk moeten zijn, want zo niet: wanneer ooit nog wel dan? Dus GP Zandvoort zou gewoon volle bak moeten worden | |
ESF1Gamer | woensdag 14 april 2021 @ 10:15 |
Die is week later dan Spa. Dus als het op Zandvoort kan dan het ook op Spa met vol publiek. | |
#ANONIEM | woensdag 14 april 2021 @ 10:25 |
Belgi en Nederland gaan substantieel anders om met covid-19. | |
Starflyer | woensdag 14 april 2021 @ 12:34 |
Dit. Stond gisteren een heel artikel over in het AD. Nederland is optimistisch, Belgi pessimistisch over het doorgaan, juist door die verschillende benadering. Dat van GPToday is wel een erg summiere samenvatting van dat artikel. | |
Marcoss | woensdag 14 april 2021 @ 13:03 |
Vraag is ook hoe lang je kan wachten met een eventueel besluit. In dat artikel staat dat ze blijkbaar half mei een antwoord van de regering willen. Die weet dan ook niet wat er eventueel mogelijk is in september natuurlijk.. Dat zal voor Zandvoort ook wel gelden. Het streven is uiteraard om het te organiseren met 100% publiek, maar laat je het ook doorgaan met 50% publiek? En zo ja, op welk moment moet je die keuze maken? | |
Starflyer | zondag 18 april 2021 @ 12:06 |
Vanaf volgend jaar staat de Grand Prix van Miami op de kalender. De F1 is een deal voor 10 jaar overeengekomen. https://www.racefans.net/(...)nd-prix-2022-season/ | |
nils7 | zondag 18 april 2021 @ 12:11 |
Mooie bestemming om naar toe te gaan | |
flipsen | zondag 18 april 2021 @ 12:33 |
Nou inderdaad, die ga ik even in de gaten houden | |
King_Merc | zondag 18 april 2021 @ 12:34 |
Vettel en Hamilton naast elkaar is altijd top | |
nils7 | zondag 18 april 2021 @ 12:35 |
Heb wel net even gekeken en dat ligt echt midden in de stad dus zal wel een hel worden om er te geraken maar goed lang leve Uber | |
Kleffe_Dop | zondag 18 april 2021 @ 12:53 |
Eens! | |
ESF1Gamer | zondag 18 april 2021 @ 12:54 |
Vervanging van een GP van de huidige kalender? Of wordt het volgende jaar 24 GP's? | |
Tinos85 | zondag 18 april 2021 @ 13:01 |
Zal wel extra zijn aangezien ze naar 25 races willen gaan... | |
Kleffe_Dop | zondag 18 april 2021 @ 13:07 |
Eerste wat me te binnen schoot was mogelijk in plaats van Vietnam, maar die hadden om te beginnen al geen contract voor 2022 zie ik nu. Dus waarschijnlijk een extra GP inderdaad zoals Tinos85 ook zegt. Ik ga er vanuit dat Abu Dhabi, Suzuka, Monaco, Singapore, Barcelona en Austin nog vastgelegd worden voor 2022. Met misschien nog een klein vraagteken bij Barcelona? Portimo en Imola zullen helaas het veld weer moeten ruimen. | |
Starflyer | zondag 18 april 2021 @ 13:15 |
Dat zijn er 22. Met China kom ik op 23. Of er moet ook nog een Duitse GP bijkomen. | |
Zipportal | zondag 18 april 2021 @ 13:20 |
Vettel krijgt kaal haar. @Mani89 | |
potjecreme | zondag 18 april 2021 @ 13:21 |
Niet op de juiste plek. | |
D_A | zondag 18 april 2021 @ 13:22 |
Mani89 | zondag 18 april 2021 @ 13:23 |
Even bellen met Hamilton, die weet daar wel raad mee. | |
Kleffe_Dop | zondag 18 april 2021 @ 13:25 |
Hij wordt 34, shit happens. Is wel de enige coureur die een petje draagt in de promo foto's die Formula One Management gebruikt in de worldfeed. Of gewoon die tondeuze erover. Wil Liberty per 2022 al naar 25 GP's dan? In dat geval zijn Portimo, Imola, Hockenheim en Nurburgring (laatste wat minder want eigenaar is de BMW Group) ook kanshebbers. Stiekem hoop ik dan ook op Sepang, maar dat gaat nooit meer gebeuren vrees ik. | |
potjecreme | zondag 18 april 2021 @ 13:29 |
Hij heeft het al een paar keren gevraagd. | |
DKUp | zondag 18 april 2021 @ 13:30 |
GTA VI GENOT | |
opreis | zondag 18 april 2021 @ 13:30 |
Starflyer | zondag 18 april 2021 @ 13:35 |
Nee, met Miami erbij en de GP's die je noemt kom ik op 22. Met China erbij (die ook op de kalender stond voor dit jaar) kom ik op 23 GPs voor volgend jaar. Geen 24. | |
opreis | zondag 18 april 2021 @ 13:35 |
Volgens Max hebben ze een probleem gevonden en gefixd | |
Starflyer | zondag 18 april 2021 @ 14:04 |
Ook 23 races volgend jaar, dus.https://www.racefans.net/(...)r-addition-of-miami/ | |
ESF1Gamer | zondag 18 april 2021 @ 14:34 |
Dan is de vraag welke GP gaat verdwijnen. | |
Starflyer | zondag 18 april 2021 @ 14:35 |
Imola en Portugal waten sowieso al tijdelijk. Dus China en Miami ipv deze twee, denk ik. | |
Anton91 | zondag 18 april 2021 @ 15:12 |
Tsunoda doet het ook prima, al best wat plaatsen goed gemaakt! | |
Stoorzendert | zondag 18 april 2021 @ 15:13 |
Alonso 20m?! Waarom... | |
wdn | zondag 18 april 2021 @ 15:34 |
grr | |
Breekfast | zondag 18 april 2021 @ 15:55 |
Sooow, wat een klap moet dat zijn geweest. | |
Breekfast | zondag 18 april 2021 @ 15:56 |
Hele grote fout van Russel. | |
RAVW | zondag 18 april 2021 @ 15:57 |
GRAS is nat | |
Starflyer | zondag 18 april 2021 @ 15:57 |
Verkeerd topic | |
Nober | zondag 18 april 2021 @ 15:58 |
Zo werkt die kap niet Wolff. | |
RAVW | zondag 18 april 2021 @ 16:01 |
Bot komt wel naar rechts | |
mikieu | zondag 18 april 2021 @ 17:11 |
Jezus wat een geluk weer voor Ham, wanneer is dat een meer op? | |
xzaz | zondag 18 april 2021 @ 17:11 |
Jaaaaaaaaaa landobot | |
opreis | woensdag 21 april 2021 @ 08:42 |
Allemaal dankzij Lulu | |
WismutVeilchen83 | woensdag 21 april 2021 @ 09:18 |
Heb wel de indruk dat Imola en Portimao niet zomaar reserves zijn. Ik heb de indruk dat de nieuwe bazen echt wat willen met de kalender. We gaan nu alleen terug naar sommige races omdat daar nu eenmaal contracten mee zijn. Maar zodra die verlopen denk ik dat de invallers serieus in beeld zijn. | |
Kleffe_Dop | woensdag 21 april 2021 @ 16:35 |
Dan moet er wel geld over de brug komen vanuit de organisaties achter Portimao en Imola. Beide zijn in 2020 op de kalender verschenen omdat ze op het Europese continent liggen en daardoor makkelijk bereikbaar zijn waardoor de FIA relatief eenvoudig het minimum aantal vereiste GP's voor een geldend wereldkampioenschap kon verwezenlijken. In een post-corona wereld gaat geld gewoon weer leidend zijn voor de FIA. Met oa. Spa, Monaco, Monza, Silverstone etc kent de kalender al verschillende GP's die veel minder betalen om een GP te mogen organiseren. Dit ivm historisch belang, aanzien en het feit dat de FIA er dus niet omheen kan etc etc. Dat wordt gecompenseerd door weekenden als Bahrein, Abu Dhabi, China en Azerbeidzjan die enorme bedragen overmaken aan de FIA om deel uit te mogen maken van dit exclusieve wereldje. Als de keuze dan gaat tussen Portimao met een bescheiden bod en Azerbeidzjan dat honderden miljoenen neer wil leggen. Dan weet ik wel waar ik mijn geld op zou zetten. [ Bericht 0% gewijzigd door Kleffe_Dop op 21-04-2021 17:19:57 ] | |
Nattekat | woensdag 21 april 2021 @ 16:52 |
*ratelt iets over een parkeerplaats in Miami* | |
Tinos85 | donderdag 22 april 2021 @ 10:35 |
Grappig, Verstappen heeft nu al meer rondes aan de leiding gelegen dan het hele vorige seizoen | |
WismutVeilchen83 | donderdag 22 april 2021 @ 11:29 |
Of ze gaan wat meer rouleren tussen Europese GP's? Ik meen ergens gelezen te hebben dat historie en spektakel ook een rol gaan spelen bij de keuze voor een GP op de kalender. | |
Nattekat | donderdag 22 april 2021 @ 11:38 |
Miami en de zandbak zijn inderdaad historisch en Europees. | |
WismutVeilchen83 | donderdag 22 april 2021 @ 11:48 |
Dat is inderdaad uitermate teleurstellend, ja. Het gaat gelukkig niet ten koste van Europese races, maar toch. Overigens kan ik met Miami (lees: een 2e GP in de VS) wel goed leven. Had hem liever op Long Beach zien terugkeren, maar 2 races in de VS vind ik prima. | |
Nattekat | donderdag 22 april 2021 @ 11:53 |
Miami is een parkeerplaats, een barslechte layout en meer een prestigeproject. Ik wil heel die kutbaan niet op de kalender zien, want het gaat ten koste van een leuke baan, zo gaat het altijd. | |
Tinos85 | donderdag 22 april 2021 @ 12:03 |
Niet perse, ze willen uitbreiden naar 25 races he. Hoeft niet perse een race voor te verdwijnen. | |
Nattekat | donderdag 22 april 2021 @ 12:06 |
Niemand wil uitbreiden naar 25. | |
Dauthi | donderdag 22 april 2021 @ 12:09 |
Red Bull weet ook wat voor tactiek ze kunnen gebruiken. Je laat Yuki dit jaar kamikazepiloot spelen en je hebt zowel dit jaar en volgend jaar meer kans op de titel. https://www.motorsport.co(...)e-a-concern/6362929/ | |
daNpy | donderdag 22 april 2021 @ 12:14 |
Toto nog steeds aan het huilen? | |
Nattekat | donderdag 22 april 2021 @ 12:16 |
Mercedes heeft daar hun eigen junioren voor. | |
Sjoerd102 | donderdag 22 april 2021 @ 12:25 |
Zou persoonlijk inderdaad kijken naar een afweging tussen Historie en $. maar ook naar geografische spreiding Moeten Spa en Zandvoort bv tegelijk op de kalender staan, zeker als er bv nog een GP op de Nurburgring is? Geen idee of er in Scandinavie geschikte circuits liggen maar heb ze er hier wel mee geteld. Brazili Argentini Mexico VS (en jaar erna Canada) Japan China India (jaar erna bv Korea) Australi Zuid Afrika Saudie Arabi Engeland Spanje (en het andere jaar Frankrijk of Portugal) Itali (en het andere jaar Oostenrijk) Monaco Duitsland (en het andere jaar Belgi of Nederland) Hongarije (of bv Tsjechi) Rusland Scandinavi [ Bericht 27% gewijzigd door Sjoerd102 op 22-04-2021 12:32:38 ] | |
Nattekat | donderdag 22 april 2021 @ 12:50 |
Australi Bahrein China Maleisi Nederland Spanje Monaco Imola Canada Hongarije Engeland -------------- Portugal Oostenrijk Belgi Itali Singapore Japan VS Mexico Brazili Iedere regio n race voor en n race na de zomer. | |
Sabata | donderdag 22 april 2021 @ 13:29 |
Miami's layout is tig keer gewijzigd omdat de gemeenschap steeds via de stadsraad alles blokkeerde. Het is een De Dijk project van liberty: het moet het moet het moet en het zal lukken al racen ze in een container terminal ( zoals bv met de formule En in New York gebeurd id | |
Sabata | donderdag 22 april 2021 @ 13:31 |
Enige redelijke circuit in Scandinavi is vliegveld Anderstorp, waar ze in de jaren 70 ook al eens geweest zijn. Ze hebben laatst nog een motorcircuit in Finland uit de grond gestampt maar daar is nog nooit op gereden | |
Dauthi | donderdag 22 april 2021 @ 13:50 |
Gebruikt Mercedes zijn junioren tenminste nog ergens voor | |
Tijger_m | donderdag 22 april 2021 @ 14:04 |
Yuki heeft niemand geraakt en alleen zijn eigen auto beschadigd, Russel sloopt gewoon 2 auto's compleet. Was dat ook een opzetje van Mercedes dan? Kortom, je post is complete onzin, het is in niemands belang om een auto in de vangrail te parkeren en schade op te lopen laat staan om tegen een andere coureur op te klappen. | |
Dauthi | donderdag 22 april 2021 @ 14:05 |
Je hebt vanochtend een dubbele dosis totaal gebrek aan humor pillen geslikt? | |
Tijger_m | donderdag 22 april 2021 @ 14:06 |
Neuh, de meeste mensen die een grappige post willen maken doen er een emoticon bij zodat het duidelijk is dat het een grap is. Tekst medium is beperkt qua intonatie, he? | |
Dauthi | donderdag 22 april 2021 @ 14:14 |
Nee hoor, het lag er zo dik bovenop dat emoticons totaal overbodig zijn. En zelfs al zou het serieus zijn dan sloeg je post als kut op dirk, door de associaties die jij trekt. Neem een chill pill... | |
Kleffe_Dop | donderdag 22 april 2021 @ 14:19 |
HAAS? Alfa-Romeo Sauber? | |
Pleasureman_Gunther | donderdag 22 april 2021 @ 14:26 |
Mazepin F1 | |
fathank | donderdag 22 april 2021 @ 14:27 |
Ik vrees voor Williams | |
shiz | donderdag 22 april 2021 @ 14:45 |
Return of Rich Energy! ( • https://www.gptoday.net/n(...)idsbelang-in-f1-team ) | |
THEFXR | donderdag 22 april 2021 @ 14:47 |
nee, doen het best goed | |
Kleffe_Dop | donderdag 22 april 2021 @ 15:02 |
Die zullen die iconische naam toch zeker niet loslaten? Ik zat eerder te denken aan Sauber omdat het Alfa-Romeo contract afloopt, of HAAS met het oog op de vermeende ambities van de familie Mazepin. | |
fathank | donderdag 22 april 2021 @ 15:05 |
Je weet het niet he met nieuwe eigenaars en management. Daarom vrees ik ook voor Williams. Als Haas of Alfa-Romeo verandert boeit me dat niet. Williams zou zonde zijn. | |
Kleffe_Dop | donderdag 22 april 2021 @ 15:11 |
En vanuit een zakelijk oogpunt ook helemaal niet verstandig lijkt me. Alleen al de naam en legacy die eraan hangt opent deuren bij potentile partners/sponsoren die gesloten blijven voor een gemiddelde backmarker. [ Bericht 0% gewijzigd door Kleffe_Dop op 22-04-2021 15:32:55 ] | |
Sabata | donderdag 22 april 2021 @ 15:24 |
Storey is een aandachtstrekker die inmiddels nergens meer wordt geloofd als hij het over een terugkeer van Rich Energy heeft, dat bericht uit februari werd alleen in Europa nog een paar keer opgepikt, in de UK rolde men een keer met de ogen en ging door. Ik denk dus aan Alfa Romeo. Meneer Cyril Abiteboul, topschurk in een paar drive to survive seizoenen , is na zijn oneervolle ontslag bij Renault blijkbaar door Peugeot's moederbedrijf Stellantis aangesteld om onderzoek naar een rebrand te doen sinds Fiat en Alfa in handen van Peugeot kwamen. De ironie is dat hij opnieuw te maken gaat krijgen met de man die hij toen bij Renault heeft weggepest, Cedric Vasseur. Ik verheug me op de catfight die gaat volgen | |
Starflyer | donderdag 22 april 2021 @ 15:44 |
Naamsbehoud was een voorwaarde voor de overname, voor zover ik weet. | |
nils7 | donderdag 22 april 2021 @ 16:08 |
Mercedes -> INEOS Daarom wilde Lewis maar 1 jaar bij tekenen gok ik. Toto naar AMR als de deal rond is. *wilde gok | |
WismutVeilchen83 | donderdag 22 april 2021 @ 16:41 |
Persoonlijk zou dit mijn ideale kalender zijn: 1. Brazili - Interlagos 2. Argentini - Autdromo Oscar y Juan Glvez 3. USA West - Long Beach 4. San Marino - Imola 5. Spanje - Jerez 6. Monaco - Monte Carlo 7. Nederland - Zandvoort 8. Zweden - Anderstorp 9. Canada - Circuit Gilles Villeneuve 10. USA - Detroit Street Circuit 11. Frankrijk - Magny Cours (omdat Charade gewoonweg niet realistisch is) 12. Groot Britani - Brands Hatch 13. Duitsland - Nrburgring (omdat Hockenheim oude stijl ook niet meer terugkeert), afwisselen met Oostenrijk - Spielberg 14. Hongarije - Hungaroring 15. Belgi - Spa Francorchamps 16. Itali - Mugello 17. Portugal - Estoril 18. Mexico - Autdromo Hermanos Rodrguez 19. Zuid-Afrika - Kyalami 20. Japan - Suzuka (afwisselen met Fuji) 21. Singapore - Marina Bay 22. Maleisi - Sepang 23. Austali - Adelaide | |
Starflyer | donderdag 22 april 2021 @ 16:44 |
Alfa Romeo Racing of Haas, verwacht ik. Alfa is nog steeds van Sauber, dus misschien dat deze nu echt verkocht wordt aan Stellantis en dan bijvoorbeeld Maserati gaat heten. De verkoopcijfers van Alfa Romeo vallen nog steeds erg tegen, ondanks de naamgeving van het F1 team. Het is ook niet echt een sportwagenmerk in tegenstelling tot bijvoorbeeld Maserati. En ik denk dat Mazepin nog steeds genteresseerd is in een eigen F1 team. Is alleen de vraag of Haas wil verkopen. Afgelopen jaar in ieder geval nog niet. | |
Tarado | donderdag 22 april 2021 @ 17:33 |
Haas stopt er al meer dan een jaar nauwelijks wat in dus kan er niet mee zitten als Mazepin dat over neemt | |
Starflyer | donderdag 22 april 2021 @ 17:35 |
Die richten zich juist op 2022. En Mazepin zie ik liever niet in de F1. | |
shiz | donderdag 22 april 2021 @ 17:37 |
Nou ja, op dat Uralkali gedrocht is nog weinig HAAS te bespeuren, volgens mij is die er ook wel een keer klaar mee. Sure, het is mooi om in de top motorsport F1-klasse mee te doen, 'but at what cost'. Toch al jarenlang een beetje een 'voor spek en bonen'-team net als Williams. Weet niet of je het lachertje van de F1 wilt zijn. Zeker niet als je stoeltjes verkoopt aan de hoogste bieder en nu twee rookies erin hebt zitten die nou ook niet bepaald megapotentieel hebben... | |
gbm | donderdag 22 april 2021 @ 17:40 |
Mja, misschien wil papa Mazepin wel heel graag miljonair worden... | |
shiz | donderdag 22 april 2021 @ 17:44 |
Denk best dat zo'n Mazepin een Strolletje wil gaan doen. My team, my rules, my son in a seat. Waren inderdaad destijds talks dat INEOS titelsponsor zou willen worden? En zou Mercedes net als Honda niet afstand willen nemen van F1 om zich als merk te focussen op en associren met electrificatie en alles? Als een team echt desperate is, er gingen ook alweer tijden geruchten over Rich Energy de ronde. Maar ik ken geen weldenkend mens die daar zich de vingers aan zou branden. Maar goed, die is toch altijd nog sponsor van verschillende motorsport teams. Als de cash natuurlijk 'up front' komt, kun je ook nergens meer van opkijken, misschien heeft 'ie met z'n vage businesses al genoeg geld witgewassen om zoiets te doen. Vind het eigenlijk niet echt iets voor Alfa om te doen. En als HAAS dan al Mazespin central is... dan zou je idd denken: Williams dan? Die hadden hun ziel ook verkocht aan ROKiT Phones e.d. en investors die geld willen aantrekken... who knows. | |
Starflyer | donderdag 22 april 2021 @ 17:55 |
De budget cap is juist de reden dat Haas door wil gaan. Zonder die budget cap had Gene de handdoek al in de ring gegooid en het team verkocht. Hij heeft, voor zover ik weet, vorig jaar nog een bod van Mazepin afgeslagen en investeert vooral in de ontwikkeling van de 2022 auto. Dit seizoen hadden ze bij voorbaat al afgeschreven. Ik zet mijn geld op Sauber voor een overname en bijbehorende naamsverandering. | |
Starflyer | donderdag 22 april 2021 @ 18:12 |
Ik lees dat Vasseurs contract tot en met dit jaar loopt en nog niet vernieuwd is.
| |
Tarado | donderdag 22 april 2021 @ 18:13 |
zijn er wel meer die ik liever niet zie maar Haas ga ik niet missen | |
Tijger_m | donderdag 22 april 2021 @ 18:19 |
Nee, daar is voorlopig geen noodzaak voor, de nieuwe mensen die aangesteld zijn hebben allemaal ruimschoots hun sporen in F1 en autosport verdiend en er is serieus nagedacht en geinvesteerd voor volgend jaar. Zie alleen al het feit dat men nu EINDELIJK op een Mercedes versnellingsbak overstapt in combinatie met een Mercedes motor wat alle Merc gebruikers doen in plaats van blijven doormodderen zoals tot nu toe deden "omdat ze Williams zijn" | |
Tijger_m | donderdag 22 april 2021 @ 18:28 |
Alfa is sponsor van Sauber, volgens mij, maar geen eigenaar, dat is Longbow Finance en die hebben vziw geen connectie met Alfa of Stellantis. Sowieso is Alfa onderdeel van FIAT wat op zijn beurt nu Stellantis is dus hoe zie jij in dit verband een verkoop? Alfa Romeo is gewoon een dochterbedrijf van Stellantis. | |
Starflyer | donderdag 22 april 2021 @ 18:42 |
Dat zeg ik. Alfa Romeo Racing is van Sauber AG, waarvan Longbow een van de aandeelhouders is, net zoals Vasseur bijvoorbeeld. Ik verwacht dus dat Stellantis Sauber overneemt (een verhaal dat al enige tijd de ronde doet, en nadrukkelijker sinds Tavares en Abiteboul daar zitten) en hernoemd gaat worden naar Maserati of zo. De naamgeving door Alfa Romeo heeft niet echt geleid tot de verkoop van meer auto's, dus ik verwacht dat die naam losgelaten wordt en men voor een sportiever merk gaat, zoals Renault al is veranderd naar Alpine (dat door Tavares weer op de kaart is gezet). | |
Tijger_m | donderdag 22 april 2021 @ 18:43 |
Hm, ja, ok, dan snap ik je insteek. En ik maar hopen dat we nu van Abitofbullshit af waren, nou ja, kunnen we weer jaren genieten van "We are focusing on next year!" na 4 races | |
nils7 | vrijdag 23 april 2021 @ 09:11 |
Ik had heb eens een droom kalender gemaakt voor een GTseries (dat wel) met weekenden van maar 2 dagen (zaterdag & zondag) en dan 3 races back-to-back in een set van races en dan 3 weken niks en dan weer zo'n set en dat het jaar doorlopend Dan kan ik op de volgende kalender (wat pastte toen in 2020, hieronder de kalender met de race datums) 1. United Arab Emirates / Dubai Autodrome (01/03/2020) 2. Singapore / Marina Bay Streetcircuit (08/03/2020) 3. Australia / Bathurst (15/03/2020) 4. USA / NY Brooklyn Streets (05/04/2020) 5. Mexico / Mexico City Circuito Hermanoz Rodriguez (12/04/2020) 6. USA / Monterrey Laguna Seca (19/04/2020) 7. Great Britain / Silverstore (10/05/2020) 8. Spain / Valencia Street Circuit (17/05/2020) 9. Germany / Nuburgring (24/05/2020) 10. South Korea / Yeongam (14/06/2020) 11. Japan / Suzuka (21/06/2020) 12. China / Shanghai International Circuit (28/06/2020) 13. Russia / Moscow Raceway (19/07/2020) 14. Belgium / Spa-Francorchamps (26/07/2020) 15. Italy / Monza (02/08/2020) Holiday break 16. USA / Daytona Motor Speedway (oval) (06/09/2020) 17. Canada / Montreal Circuit de Gilles Villeneuve (13/09/2020) 18. Brazil / Sao Paulo Interlagos (20/09/2020) 19. Japan / Fuji speedway (11/10/2020) 20. India / Buddh International Circuit (18/10/2020) 21. Thailand / Chang International Circuit (25/10/2020) 22. Marokko / Marrakesh Street Circuit (15/11/2020) 23. Macau / Macau Street Circuit (22/11/2020) 24. USA / Austin Circuit of the Americas (29/11/2020) 25. South Africa / Kyalami (13/12/2020) Elke "regio" heeft zo even veel GP's. Ze zijn geblokt aan elkaar in een set dus personeel heeft ook tijd om bij het gezin te zijn tussen de sets. Daarnaast zijn grote landen en mooie circuits vertegenwoordigd in de kalender. | |
daNpy | vrijdag 23 april 2021 @ 09:22 |
Mooi lijstje maar circuits hebben ook een agenda en andere klanten | |
Lokale_Notabele | vrijdag 23 april 2021 @ 09:28 |
Persoonlijk vind ik meer races niet perse beter. Toen er nog 16 races op de kalender stonden was het in mijn beleving echt een happening als het raceweekend was. Iedereen in mijn omgeving had het erover en ik keek zelfs de vrije trainingen op vrijdag. Een DNF heeft ook grotere gevolgen als er maar 16 races op de kalender staan, dus de spanningsboog is groter. Nu begint het haast vermoeiend te worden om weer een zondagmiddag voor de buis te hangen. Races zoals Rusland, Frankrijk, Spanje, Abu Dhabi, Saudi Arabia en Azerbaijan zou ik geen seconde missen als ze niet meer op de kalender zouden staan. Het is een beetje hetzelfde als met de Super League. Op papier lijkt het geweldig om teams zoals Real Madrid en Juventus om de haverklap tegen elkaar te zien spelen maar als het vrijwel wekelijks plaatsvindt dan word je er op een gegeven moment ook moe van. Wat mij betreft zit de F1 ook tegen het punt van verzadiging aan. Volgens het nieuwe Concorde Agreement kunnen er maximaal 25 races per jaar georganiseerd worden. Er zitten 52 weken in een jaar, daar word je toch moe van op een gegeven moment? Helemaal als een team domineert en het kampioenschap een formaliteit is. | |
Tarado | vrijdag 23 april 2021 @ 09:30 |
ik vind het ook wel veel al houden ze nu ook wel rekening met wat races die eventueel wegvallen | |
Starflyer | vrijdag 23 april 2021 @ 10:37 |
In ieder geval weinig gedoe over tracklimits met al die muren. | |
opreis | vrijdag 23 april 2021 @ 12:31 |
Ik heb dat totaal niet. De vrijdagen pakte is sws al minder mee. Ik vind het juist jammer dat een DNF zo zwaar telt omdat mazzel dan ook een grotere rol gaat spelen. Kampioenschaps spanning is er sowieso al jaren weinig geweest en dat heeft meer met mercedes te maken dan met de hoeveelheid races. Of zondagen vermoeiend aanvoelen ligt denk ik ook meer aan de competitie/baan waarbij sommige races iedereen in slag volgorde naar de finish rijdt, maar ook dit heeft niet met de hoeveelheid races te maken. En ook bij de landen die je aanhaalt kan ik me ook wel spannende momenten/situaties herinneren. Superleague vergelijking gaat ook niet op wat mij betreft. Als je voetbal kijkt zijn er sowieso heel veel meer wedstrijden te volgen dan je F1 kijkt. Als ik de Championsleague alleen al wil volgen dan ben ik in de groepsfase bijna net zo veel tijd kwijt aan het zien van wedstrijden (tenzij je samenvattingen wilt kijken natuurlijk niet) dan een heel seizoen F1. En dan kan je daarnaast nog kiezen voor interlands/beker/landscompetitie. | |
nils7 | vrijdag 23 april 2021 @ 12:40 |
Als je van voetbal houdt dan is er elke week een wedstrijd zelfs. Dus jouw team speelt in het weekend en als ze het goed doen in allerlei rand kampioenschappen of leagues spelen ze doordeweeks vaak ook nog. Dus er zijn veel meer wedstrijden. | |
Nattekat | vrijdag 23 april 2021 @ 13:11 |
Ik ben bang dat dat gewoon onzin is. Ze doen dit om banen zoals Baku, Rusland, Saudi Arabi en Miami op de kalender te krijgen en te houden. Stuk voor stuk races die wat mij betreft regelrecht de prullenbak in mogen, dan maar geen 20 races. Vorig jaar was uit te houden door de fantastische selectie van banen. | |
Lokale_Notabele | vrijdag 23 april 2021 @ 13:35 |
Ja dat klopt. Rond de meeste voetbalwedstrijden is er dan ook totaal geen hype of enthousiasme omdat clubs idd iedere week in actie komen. Alleen als er een klassieker zoals Feyenoord - Ajax op het programma staat kijken mensen er echt naar uit, wonen fans zelfs de laatste training voor de wedstrijd bij en is er hype. Als F1 25 races per jaar gaat organiseren dan krijg je in mijn optiek een beetje dezelfde verzadiging. Ik bedoel, de GP van Rusland in een 25 races tellend seizoen... Als het mooi weer is buiten dan is het bijna irritant om daar weer een zondagmiddag aan op te offeren. Niet bepaald een boeiend evenement normaal gesproken, als je het mij vraagt. En dan krijg je nog Baku, Miami, Jeddah, Singapore, Abu Dhabi, Vietnam, Paul Ricard, etc. Je kan als F1 zijnde een waanzinnig 16 races tellend seizoen samenstellen met alleen maar goede locaties. En nogmaals, de spanningsboog is groter. Als iemand de fout in gaat in een 16 races tellend seizoen dan heeft dat veel grotere gevolgen dan tijdens een 25 races tellend seizoen. Letterlijk alle races zijn automatisch spannender en alles wat er tijdens een race gebeurt heeft meer impact tijdens een korter seizoen. Maar ik ben mij er terdege van bewust dat mijn meninkje niemand in de F1 headquarters een reet zal interesseren, dat het allemaal om geld draait en niet om de sport, en dat gimmicky stratencircuits op 'coole' locaties de toekomst zijn. [ Bericht 0% gewijzigd door Lokale_Notabele op 23-04-2021 13:44:57 ] | |
mikieu | vrijdag 23 april 2021 @ 13:42 |
Bullish | |
Netsplitter | vrijdag 23 april 2021 @ 14:28 |
https://nl.motorsport.com(...)-hodgkinson/6418049/ Volledige artikel. Hier haalt RB een mooie vangst binnen. | |
Marcoss | vrijdag 23 april 2021 @ 15:32 |
Baku is ook een prima baan toch? Rusland is niet veel inderdaad, Saudi Arabi lijkt ook niet veel gezien alle verhalen en Miami, geen idee.. | |
Nattekat | vrijdag 23 april 2021 @ 15:34 |
Baku is geen prima baan. Leuk als het een chaotische race wordt, maar dat kan net zo goed op Monaco of Singapore gebeuren. Inhalen daar is veel te makkelijk en doodsaai. En Miami... ben je bekend met die Formule E baan in Berlijn? | |
WismutVeilchen83 | vrijdag 23 april 2021 @ 15:58 |
Het mogen van mij best wat minder races zijn, maar ik mis het wel enorm in de winter. Vanaf begin december t/m half maart duurt echt een eeuwigheid. Vroeger was dat eind oktober al het geval. In die zin ben ik wel blij dat het nu wat langer door gaat. | |
nils7 | vrijdag 23 april 2021 @ 17:00 |
Maar Miami is geen Tilke baan | |
Nattekat | vrijdag 23 april 2021 @ 17:24 |
Was het maar een Tilke baan. | |
Dazalbest | vrijdag 23 april 2021 @ 18:03 |
Ik dacht dat Portugal dit weekend zou zijn..... hoe kan dat nou? | |
ChevyCaprice | vrijdag 23 april 2021 @ 18:03 |
Volgende week | |
raptorix | vrijdag 23 april 2021 @ 18:15 |
Had Hugo dat belooft? | |
Nebelwerfer | vrijdag 23 april 2021 @ 18:28 |
De hoeveelheid races hoeven geen probleem te zijn. De spanning moet weer terug komen. Natuurlijk zul je altijd mindere circuits houden waar men om het geld overheen rijdt, maar als men een kalender weet de vullen met 25 races waarbij er 20 leuk zijn om te zien en waar je bij de meeste strijd om de prijzen ziet, zul je niemand horen klagen. Misschien zal men wel in trainingen moeten gaan snijden om het dragelijk voor de teams te houden. | |
Fyodor | vrijdag 23 april 2021 @ 19:01 |
Dacht ik tot begin deze week ook. Komt door de F1 kalender die ik via racingnews365 in mijn agenda had gezet. Ik weet niet of het een foutje was of dat de race later verplaatst is. Helaas nog een weekje geduld | |
Dazalbest | vrijdag 23 april 2021 @ 19:31 |
Daar kwam ik inderdaad ook achter maar de tegenvaller was evengoed groot.... | |
Dazalbest | vrijdag 23 april 2021 @ 19:31 |
Wie? | |
Dazalbest | vrijdag 23 april 2021 @ 19:32 |
Indd die agenda heb ik ook.... klopt de rest wel nog dan? Verdorie nu twijfel ik aan allus | |
THEFXR | vrijdag 23 april 2021 @ 20:09 |
| |
Fyodor | vrijdag 23 april 2021 @ 20:24 |
Ik ga het dit weekend veiligheidshalve even checken... | |
flipsen | vrijdag 23 april 2021 @ 20:33 |
Ik check gewoon op F1.com onderaan, zie je ook gelijk de juiste tijden voor het land waar je je bevindt | |
shiz | vrijdag 23 april 2021 @ 20:58 |
@Nattekat @ChevyCaprice Ik kwam laatst in een mailtje de countdowntimer generator van Sendtric tegen. Mikte een zelfgemaakte bij hun in de OP, maar die is niet up te daten en staat dus op nul... Als die ' https://gen.sendtric.com/countdown/xxr0e99jlu ' in de OP vervangen kan worden door ' https://img1.niftyimages.com/ne9/kk1o/054d ' die kan ik als het goed is wel telkens updaten zonder een nieuwe link te hoeven genereren. ^ many zenks. | |
Starflyer | vrijdag 23 april 2021 @ 21:02 |
De race stond oorspronkelijk voor deze week gepland (als TBC), maar door het uitvallen van Australi en China is er wat geschoven. Ik zelf gebruik de kalender van Racefans.net en die wordt altijd keurig bijgewerkt. De verschuiving van de kwalificatie vorige week stond eerder in de kalender dan dat ik ervan gehoord had | |
Fyodor | vrijdag 23 april 2021 @ 22:01 |
Ah tnx en dan ga ik die ook maar gebruiken! | |
Dazalbest | zaterdag 24 april 2021 @ 08:58 |
Kun je die ook koppelen met je eigen agenda (Android)? Ik word nu steeds naar zo'n Google pagina gestuurd, maar misschien doe ik iets niet goed | |
shiz | zaterdag 24 april 2021 @ 10:18 |
Ook nice... | |
bianconeri | zaterdag 24 april 2021 @ 10:24 |
Ik zie genoeg spanning in de races hoor? Dus doe mij maar veel races hoor. Kijk naar Amerikaanse klasses hoeveel races ze daar hebben, die zijn wel een stuk minder leuk en spannend en doen momenteel geen quali en trainingen, maar die racen dik in de 30x per jaar. | |
Starflyer | zaterdag 24 april 2021 @ 11:13 |
Daar staan ook de mogelijkheden om de kalender aan je eigen agenda toe te voegen (add all session times to your calendar). Ik heb hem aan mijn Google agenda toegevoegd, maar je kan ook een iCal bestand downloaden en koppelen. Weet alleen niet of die dan bijgewerkt wordt. | |
Starflyer | zaterdag 24 april 2021 @ 13:20 |
De Grand Prix van Japan op Suzuka blijft tenminste tot en met 2024 op de kalender staan. Het contract is met drie jaar verlengd. https://www.motorsportwee(...)p-deal-through-2024/ | |
flipsen | zaterdag 24 april 2021 @ 14:36 |
Ik ken een FOK!er die daar wel eens gaat kijken uit privacy overwegingen zal ik geen namen noemen, maar het is @DutchTrain maakt ook leuke foto's daar. | |
shiz | zaterdag 24 april 2021 @ 16:32 |
Must be a feast of sound, zowel als voor de ogen natuurlijk. | |
opreis | zaterdag 24 april 2021 @ 16:45 |
https://nl.motorsport.com(...)nd-probleem/6417975/ Krijgen we straks dat Bottas en Perez met de afdankertjes van Lewis en Max moeten gaan rijden/geen upgrades krijgen om de kosten te drukken? Het zorgt er iig ook voor dat je 2x nadenkt om een rijke brokkepiloot in te huren. Maar is het misschien ook een drempel voor rookies. | |
Ferry_76 | zaterdag 24 april 2021 @ 16:49 |
Frits van Eerd nu op de baan in zijn Fittipaldi. En Rene Arnoux heeft een klassieke Ferrari opgevouwen.. | |
Nattekat | zaterdag 24 april 2021 @ 18:29 |
Het plafond is nog altijd hoger dan het budget van 6 teams. | |
beantherio | zaterdag 24 april 2021 @ 18:57 |
Ik weet niet hoe serieus ik dat verhaal van Wolff moet nemen. Teams maken het hele jaar door nieuwe componenten voor hun auto's. Misschien dat er wel wat extra kosten zitten in het construeren van een nieuwe monocoque maar de rest van de auto ontvangt het jaar door al allerlei upgrades (waarvan de kosten al in het huidige budget zitten). | |
opreis | zaterdag 24 april 2021 @ 19:27 |
https://racingnews365.nl/(...)mule-1-teams-in-2020 Hier kom ik op 4 die er onder zitten. 2 vanaf 2023 | |
Captain_Jack_Sparrow | zondag 25 april 2021 @ 00:36 |
Wolff spreekt vanuit het perspectief, dat zijn team van een slordige 450 naar 145 miljoen per jaar is gegaan. Dus het is zijn realiteit (en ook die van Red Bull en Ferrari). Waar ze vroeger standaard een rek met 6 of misschien wel 8 voorvleugels in de pitstraat hadden staan, zullen ze er nu over nadenken. Als je besluit om de voorvleugel door te ontwikkelen, wil je niet een voorraad oude vleugels hebben. Maar je wil ook niet het risico lopen om zonder te komen zitten. Dat is natuurlijk ook precies de bedoeling van de budgetcap. Ik vind het een goede beslissing. Het zal er meer om gaan wie het meest innovatief is en minder wie het meeste geld ter beschikking heeft. | |
Starflyer | zondag 25 april 2021 @ 15:55 |
En Alesi crasht met zijn Ferrari in de race. Hij werd wel een handje geholpen door Marco Werner in een Lotus, die hem van achteren aantikte. | |
Whiskers2009 | maandag 26 april 2021 @ 08:17 |
Raceweek | |
vosss | maandag 26 april 2021 @ 08:39 |
| |
WismutVeilchen83 | maandag 26 april 2021 @ 09:14 |
Yeah, raceweek! En de week erna weer Eindelijk komt het op gang! | |
Red_85 | maandag 26 april 2021 @ 10:46 |
Heeft iemand als gezegd dat het raceweek is? Dat wordt 2de scherm galore. F1 en Ajax. Ouderwetse zondagmiddag! | |
flipsen | maandag 26 april 2021 @ 12:48 |
Semana de carrera | |
TagForce | maandag 26 april 2021 @ 13:04 |
Sabbati Certatus! | |
#ANONIEM | maandag 26 april 2021 @ 13:32 |
Je van de F1 af laten leiden door zoiets volks als voetbal | |
opreis | maandag 26 april 2021 @ 14:07 |
Race week en de week daarna meteen weer een race Hoe meer races hoe beter | |
Red_85 | maandag 26 april 2021 @ 14:59 |
Snollebollekes bij de f1... 'nough said. | |
spectrumanalyser | maandag 26 april 2021 @ 15:24 |
we lachen er wel om Formule e-autos de finish niet gehaald hebben, het zou in de F1 ook kunnen gebeuren. Teams mogen zelf bepalen met hoeveel brandstof ze aan de start staan. In het verleden gebeurde het wel eens dat een auto stilviel door gebrek aan brandstof. wacht; nee, hahaha dat zal niet gebeuren in de F1 | |
flipsen | maandag 26 april 2021 @ 15:29 |
Hij is natuurlijk ook pas fan sinds Max in de auto zit | |
Pino112 | maandag 26 april 2021 @ 17:35 |
beantherio | maandag 26 april 2021 @ 17:44 |
| |
Starflyer | maandag 26 april 2021 @ 17:59 |
tralalala | maandag 26 april 2021 @ 18:02 |
Nu nog de Fanboost | |
Whiskers2009 | maandag 26 april 2021 @ 18:13 |
| |
Whiskers2009 | maandag 26 april 2021 @ 18:13 |
Zeg dat.. | |
Pino112 | maandag 26 april 2021 @ 18:14 |
The Sprint Qualifying format in full Friday - 60-minute First Practice in the morning with two sets of tyres for teams to choose freely - Normal Qualifying format in the afternoon with five soft tyre sets available only Saturday - 60-minute Second Free Practice in the morning with one set of tyres for teams to choose freely - 100km Sprint Qualifying in the afternoon with two sets of tyres for teams to choose freely Sunday - Full distance Grand Prix with two remaining sets of tyres | |
DKUp | maandag 26 april 2021 @ 18:17 |
In dat geile Silverstone, Barcelona en Abu Dhabi zeker? Paul Ricard en Monaco hopelijk niet. | |
tralalala | maandag 26 april 2021 @ 18:27 |
Kwalificatie op vrijdag. gvd dan moet ik werken. | |
tralalala | maandag 26 april 2021 @ 18:29 |
Spa, Silverstone en Interlagos dan maar. | |
Red_85 | maandag 26 april 2021 @ 18:30 |
Dus de echte pole position wordt nog steeds op zaterdag vergeven. Ik heb er mijn twijfels over. F1 met een sprintrace. Misschien voor de afwisseling leuk, maar ook het feit dat ze punten er voor geven vind ik sowieso minder. Punten scoor je in de GP, niet tijdens een slap aftreksel. | |
Red_85 | maandag 26 april 2021 @ 18:36 |
Vroegah deden ze dat ook. 2 sessies waarvan 1 op de vrijdag. Snelste overall tijd was de Pole. Dus als het zaterdag regende en de vrijdag niet, had je de snelste tijd gewoon gemist door werk. | |
tralalala | maandag 26 april 2021 @ 18:37 |
| |
Caland | maandag 26 april 2021 @ 18:39 |
Wel benieuwd naar dat format, lijkt me wel tof. Maar ook mee eens dat je er geen punten voor moet geven. | |
Caland | maandag 26 april 2021 @ 18:42 |
Op vrijdag dus de kwalificatie oude stijl voor de sprint op zaterdag. Je mist dus alsnog praktisch niks als je de vrijdag skipt. | |
Nattekat | maandag 26 april 2021 @ 18:44 |
Echt, flikker op met die onzin. Tijd dat er weer een nieuwe eigenaar komt. | |
Tijger_m | maandag 26 april 2021 @ 18:48 |
Mischien wil Mazepin senior het overnemen? Lijkt mij een top kandidaat. | |
tralalala | maandag 26 april 2021 @ 18:52 |
Maar stel; Perez krijgt de opdracht van Dr. Marko om Hamilton in de sprintraces uit te schakelen, dan is Hamilton dus keihard de lul zondag? GENOT | |
#ANONIEM | maandag 26 april 2021 @ 18:59 |
Wat cool dat ze het gewoon een keer proberen hoe het is Drie races, genoeg om te achterhalen of het wat is. | |
Nattekat | maandag 26 april 2021 @ 19:00 |
Daar zijn virtuele races voor. | |
Tijger_m | maandag 26 april 2021 @ 19:10 |
Ja, want daar trekt F1 en de circuits lekker veel kijkers mee die betalen, natuurlijk. Wees nu eens realistisch, F1 heeft al jaren teruglopende kijkersaantallen dus gewoon doorblijven gaan op de oude voet is geen optie, steeds meer circuits konden het financieele verhaal niet meer rondkrijgen dus voor hun is dat ook geen optie. Nu wordt er iets geprobeerd, mischien is het een succes, mischien niet maar stil blijven zitten is geen oplossing. | |
Nattekat | maandag 26 april 2021 @ 19:11 |
Dat heeft ook echt totaal niets te maken met alle paywalls. Dat kijkcijfers in Duitsland dit jaar gemplodeerd zijn is gewoon toeval. | |
Tijger_m | maandag 26 april 2021 @ 19:16 |
Daar zal ongetwijfeld verband tussen zitten maar dat verklaart de circuits niet. En sowieso, die paywalls zijn er gekomen onder Ecclestone, toen Liberty F1 overnam waren die contracten met kabelaars al getekent. Het product moet dus aantrekkelijker worden en sprint races zijn een tool, mischien, daarvoor. Als het niet werkt dan is het ook prima, volgens mij is er weinig te verliezen met een test in een seizoen van 3 races. | |
Nattekat | maandag 26 april 2021 @ 19:16 |
Wat is berhaupt de relevantie van kijkcijfers? Het gaat om het experiment, niet om het aantal mensen dat kijkt. | |
Tijger_m | maandag 26 april 2021 @ 19:21 |
Kijkcijfers zijn wel relevant voor commercieele TV stations en hun bereidheid om de uitzendrechten te kopen voor heel veel geld, voor kabel of abonnee zenders is aanwas van kijkers van belang en als sprintraces werken om nieuwe of terugkerende kijkers te krijgen dan is het geslaagd. | |
Nattekat | maandag 26 april 2021 @ 19:23 |
Dit is net zo'n belachelijk proefballonnetje wat ze een paar jaar terug tijdens de kwalificatie probeerden. Werkte totaal niet, en dat hadden ze van tevoren kunnen verwachten als ze het eerst getest hadden. | |
Tijger_m | maandag 26 april 2021 @ 19:27 |
Dit is de test. Hoe moet je anders een sprintrace concept gaan testen? Virtueel? Als het een succes is dan zul je zien dat het de huidige kwalificatie gaat vervangen op den duur. | |
-XOR- | maandag 26 april 2021 @ 19:36 |
Ik voorspel tijdens de sprint een overenthousiaste Mazepin die in de eerste bocht het halve veld eruit tikt. | |
Tijger_m | maandag 26 april 2021 @ 19:39 |
Dat wordt lastig, bij de eerste bocht ligt hij meestal al een autolengte achter het veld Sprintrace betekent niet dat de auto's harder rijden, he? | |
Sinister-D- | maandag 26 april 2021 @ 19:42 |
Aah, daar zijn de dagelijkse Mazespin bashes al. Begon ze al te missen. | |
-XOR- | maandag 26 april 2021 @ 19:45 |
Nee, maar wel dat het hele veld hypernerveus is en lef relatief lonend kan zijn dus ik zie nog wel een paar bijgoochems in het achterveld de stuntpiloot gaan zitten uithangen. | |
Tijger_m | maandag 26 april 2021 @ 19:47 |
Het is een kortere F1 race, er is niets te verdienen met een crash (integendeel, zie budget cap) en al helemaal niet met extra risico nemen en dat zal de rijders echt wel ingeprent worden. | |
rubbereend | maandag 26 april 2021 @ 19:52 |
weleens? Het gebeurde vroeger regelmatig | |
Starflyer | maandag 26 april 2021 @ 19:57 |
En in 2019 in het VK en Itali waar Sky exclusieve contracten kreeg, waardoor de kijkcijfers daar ook drastisch kelderden. | |
Starflyer | maandag 26 april 2021 @ 20:00 |
Onder Liberty zijn die contracten verlengd en zelfs nog exclusiever geworden, zoals ik hierboven al zei. Dat helpt ook niet mee. Al schijnt Ziggo de afgelopen jaren wel ca 30% meer kijkers per jaar gekregen te hebben. | |
#ANONIEM | maandag 26 april 2021 @ 20:03 |
Dat is compleet niet met elkaar te vergelijken. Maar goed, ik praat tegen iemand die elke minimale verandering keihard afwijst, dus dat heeft weinig zin. | |
Nattekat | maandag 26 april 2021 @ 20:09 |
F1 draait om de zondag, dat is gewoon de sport. Elke zondag 2 uurtjes voor de buis en een heel raceweekend dat daar naartoe werkt. Nu in het kader van Amerikanen mensen met een concentratieboog van 20 minuten een helpende hand bieden, gaan we het grote evenement opsplitsen in een zaterdag en een zondag. Leuk hoor Je kan ook gewoon elke race een rode vlag zwaaien op 1/3 van de afstand. Precies hetzelfde effect. | |
#ANONIEM | maandag 26 april 2021 @ 20:10 |
Ok | |
Tijger_m | maandag 26 april 2021 @ 20:19 |
Nou ja, goed, dan kijk jij niet. En als er genoeg mensen zijn zoals jij dan zal het bij 3 sprintraces blijven. Mooi, toch? Ik ga wel kijken uiteraard want ik krijg nu 2 races in een weekend. Prachtig. | |
franklop | maandag 26 april 2021 @ 20:22 |
Verrassend dat Nattekrant het niet wilt. Voor de probeer vind ik het wel prima hoor. Weet niet of het daadwerkelijk meer spanning gaat geven en vrees juist meer optochten dan ipv mogelijke fout, die dan flinke consequenties voor de race heeft | |
Automatic_Rock | maandag 26 april 2021 @ 20:44 |
Om het eens te proberen heb ik er niet veel bezwaar tegen. Maar het lijkt mij dat sprint races alleen zin hebben in raceklassen waar inhalen relatief eenvoudig is? | |
Sabata | maandag 26 april 2021 @ 21:01 |
Met het sprintrace concept willen ze vooral het probleem Opstapklassen dekken. Dit jaar rijden F2 en F3 nergens meer bijeen om kosten te sparen. De series betalen zoveel geld aan de F1 om in hun weekend te mogen rijden dat de coureurs bijna de zitjes niet meer kunnen betalen zonder prijzengeld. Daardoor is er minder actie op de baan en daardoor hoopt men met extra F1 auto's toch nog wat meer racevermaak te regelen. Dan kun je net zo goed gaan onderhandelen met Berger om zijn DTM GT's in Europa mee te laten doen op zaterdagen | |
Starflyer | maandag 26 april 2021 @ 21:09 |
Er is niet minder actie, want ipv de gecombineerde F2 en F3 rijden er andere klassen mee in het voorprogramma. De regionale F3 klassen, zoals de Formula Regional European Championship by Alpine (o.a in Imola en Spanje), de Euroformula Open (o.a Portugal) en de W-Series (voor 8 races) bijvoorbeeld. En welbeschouwd hebben we nu meer weekenden met aansprekende junior klassen (16 ipv 12) te kijken. | |
Tijger_m | maandag 26 april 2021 @ 21:18 |
Ik kan mij uit een heel grijs verleden herinneren dat er in de jaren 70 op Zandvoort, toen ik de F1 race bezocht, dat moet iets van 1974 geweest zijn, er won een JPS Lotus iig, een race was VOOR de F1 op zondag en erna was er nog een Formula 5000(?) race. En dat er op zaterdag ook races waren toen, ik weet alleen niet meer welke. Dus zo gek vind ik jouw idee niet. | |
opreis | maandag 26 april 2021 @ 21:18 |
1 van de weekenden waar ze hem gaan proberen is dus waarschijnlijk Brazili maar hebben die niet een mega corona probleem? | |
George_of_the_Jungle | maandag 26 april 2021 @ 21:24 |
Hoe zou dit zich meer fans binden? Wat fans gaat binden is een spannende strijd om de titel, niet meer races aanbieden, en al helemaal niet meerdere in een weekend. Wie kijkt er hier nu echt uit om op zaterdag EN op zondag een race te gaan zitten kijken? Soms back-to-back weekenden? | |
opreis | maandag 26 april 2021 @ 21:26 |
Het is niet alleen een kwestie van meer fans maar ook dezelfde fans vaker. De deel zal niet op vrijdag kijken omdat het nergens om gaat. Nu is dat wel het geval, al is het de vraag hoe dat ontvangen wordt als men het moet missen vanwege werk. | |
Sabata | maandag 26 april 2021 @ 21:29 |
thnx De F5000 was wel grappig, 5 liter V8's in een Formule wagen. In de Historics zie je ze nog, vooral Down Under Laatste poging de klasse weer op te starten in Australi was de S5000 waar Rubens Barrichello nog een weekend in meedeed in 2019. Dit jaar rijden ze ook, enige bekende naam is voormalig F4, Porsche Cup rijder Joey Mawson. Edit, zie ook dat Thomas Randle, een rivaal van Verschoor in de Toyota Series, en ex RBR collega Luis Leeds hier rijden [ Bericht 3% gewijzigd door Sabata op 26-04-2021 21:42:06 ] | |
Tijger_m | maandag 26 april 2021 @ 21:39 |
Grappig om te zien wel nu, ze lijken zo klein nu die auto's en dan die fantastische luchthappers bovenop | |
daNpy | maandag 26 april 2021 @ 22:21 |
Is het probleem niet gewoon dat de jeugd zich geen reet meer voor auto's (of techniek) interesseert? Tel hierbij de klimaathysterie nog bij op (hoewel Formule E ook al geen succes is) en de populariteit van F1 en racen in het algemeen zakt gewoon. Daar kan geen enkel proefballonnetje tegenop. | |
#ANONIEM | maandag 26 april 2021 @ 22:44 |
Ik denk dat je hier nogal een proefballonnetje op laat | |
George_of_the_Jungle | maandag 26 april 2021 @ 23:05 |
Met TV-tijd = meer TV-gelden. Al kijken dezelfde fans maar 10 min meer, dan kunnen ze meer verkopen, dat is wel waar ja. Maar ik denk gewoon dat je meer kunt winnen door meer fans te binden, en dat lukt alleen met spannendere races, een spannender seizoen en op een of andere manier een groter gevoel van betrokkenheid genereren (Drive to Survive kan daar onderdeel van zijn bijv). | |
Tijger_m | maandag 26 april 2021 @ 23:37 |
DtS doet volgens mij meer voor F1 dan een sprint race ooit zal doen, ik hoor met name op Amerikaanse fora dat de interesse voor F1 enorm is toegenomen vanwege DtS. Dat was echt een gouden greep. Ik heb echt geen idee of een sprint race iets toevoegt, ik vind het idee persoonlijk wel heel leuk en ik zal zeker kijken maar ik keek toch al dus ik ben, mischien, niet de doelgroep als je het publiek wil vergroten. | |
W.H.I.S.T.L.E | maandag 26 april 2021 @ 23:58 |
gelukkig is McLaren net op tijd eruit gestapt | |
Peterselieman | dinsdag 27 april 2021 @ 00:11 |
Ze geven flink wat tegenstrijdige signalen af bij Renault. In de F1 rijden ze onder de naam Alpine, maar ze laten Alonso opdraven voor de reclame van Renault. Net alsof ze niet precies op een rijtje hebben wat ze aan het doen zijn. | |
#ANONIEM | dinsdag 27 april 2021 @ 00:12 |
Dan is het maar goed dat tot nu toe alle races retespannend waren en vol met inhaalacties zaten. | |
THEFXR | dinsdag 27 april 2021 @ 00:39 |
ik vind het niks die sprint races | |
#ANONIEM | dinsdag 27 april 2021 @ 00:49 |
Ik vind het knap dat je dat nu al kan zeggen. | |
chufi | dinsdag 27 april 2021 @ 01:15 |
Beetje afwisseling maakt het juist leuker |