Het mogen van mij best wat minder races zijn, maar ik mis het wel enorm in de winter. Vanaf begin december t/m half maart duurt echt een eeuwigheid. Vroeger was dat eind oktober al het geval. In die zin ben ik wel blij dat het nu wat langer door gaat.quote:Op vrijdag 23 april 2021 09:28 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Persoonlijk vind ik meer races niet perse beter. Toen er nog 16 races op de kalender stonden was het in mijn beleving echt een happening als het raceweekend was. Iedereen in mijn omgeving had het erover en ik keek zelfs de vrije trainingen op vrijdag. Een DNF heeft ook grotere gevolgen als er maar 16 races op de kalender staan, dus de spanningsboog is groter. Nu begint het haast vermoeiend te worden om weer een zondagmiddag voor de buis te hangen. Races zoals Rusland, Frankrijk, Spanje, Abu Dhabi, Saudi Arabia en Azerbaijan zou ik geen seconde missen als ze niet meer op de kalender zouden staan.
Het is een beetje hetzelfde als met de Super League. Op papier lijkt het geweldig om teams zoals Real Madrid en Juventus om de haverklap tegen elkaar te zien spelen maar als het vrijwel wekelijks plaatsvindt dan word je er op een gegeven moment ook moe van. Wat mij betreft zit de F1 ook tegen het punt van verzadiging aan. Volgens het nieuwe Concorde Agreement kunnen er maximaal 25 races per jaar georganiseerd worden. Er zitten 52 weken in een jaar, daar word je toch moe van op een gegeven moment? Helemaal als een team domineert en het kampioenschap een formaliteit is.
Maar Miami is geen Tilke baanquote:Op vrijdag 23 april 2021 15:34 schreef Nattekat het volgende:
[..]
En Miami... ben je bekend met die Formule E baan in Berlijn?
Volgende weekquote:Op vrijdag 23 april 2021 18:03 schreef Dazalbest het volgende:
Ik dacht dat Portugal dit weekend zou zijn..... hoe kan dat nou?![]()
![]()
![]()
Had Hugo dat belooft?quote:Op vrijdag 23 april 2021 18:03 schreef Dazalbest het volgende:
![]()
![]()
De hoeveelheid races hoeven geen probleem te zijn. De spanning moet weer terug komen.quote:Op vrijdag 23 april 2021 09:28 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Persoonlijk vind ik meer races niet perse beter. Toen er nog 16 races op de kalender stonden was het in mijn beleving echt een happening als het raceweekend was. Iedereen in mijn omgeving had het erover en ik keek zelfs de vrije trainingen op vrijdag. Een DNF heeft ook grotere gevolgen als er maar 16 races op de kalender staan, dus de spanningsboog is groter. Nu begint het haast vermoeiend te worden om weer een zondagmiddag voor de buis te hangen. Races zoals Rusland, Frankrijk, Spanje, Abu Dhabi, Saudi Arabia en Azerbaijan zou ik geen seconde missen als ze niet meer op de kalender zouden staan.
Het is een beetje hetzelfde als met de Super League. Op papier lijkt het geweldig om teams zoals Real Madrid en Juventus om de haverklap tegen elkaar te zien spelen maar als het vrijwel wekelijks plaatsvindt dan word je er op een gegeven moment ook moe van. Wat mij betreft zit de F1 ook tegen het punt van verzadiging aan. Volgens het nieuwe Concorde Agreement kunnen er maximaal 25 races per jaar georganiseerd worden. Er zitten 52 weken in een jaar, daar word je toch moe van op een gegeven moment? Helemaal als een team domineert en het kampioenschap een formaliteit is.
Dacht ik tot begin deze week ook. Komt door de F1 kalender die ik via racingnews365 in mijn agenda had gezet. Ik weet niet of het een foutje was of dat de race later verplaatst is. Helaas nog een weekje geduldquote:Op vrijdag 23 april 2021 18:03 schreef Dazalbest het volgende:
![]()
![]()
Indd die agenda heb ik ook.... klopt de rest wel nog dan?quote:Op vrijdag 23 april 2021 19:01 schreef Fyodor het volgende:
[..]
Dacht ik tot begin deze week ook. Komt door de F1 kalender die ik via racingnews365 in mijn agenda had gezet. Ik weet niet of het een foutje was of dat de race later verplaatst is. Helaas nog een weekje geduld
Ik ga het dit weekend veiligheidshalve even checken...quote:Op vrijdag 23 april 2021 19:32 schreef Dazalbest het volgende:
[..]
Indd die agenda heb ik ook.... klopt de rest wel nog dan?
Verdorie nu twijfel ik aan allus
De race stond oorspronkelijk voor deze week gepland (als TBC), maar door het uitvallen van Australië en China is er wat geschoven.quote:Op vrijdag 23 april 2021 19:01 schreef Fyodor het volgende:
[..]
Dacht ik tot begin deze week ook. Komt door de F1 kalender die ik via racingnews365 in mijn agenda had gezet. Ik weet niet of het een foutje was of dat de race later verplaatst is. Helaas nog een weekje geduld
Ah tnx en dan ga ik die ook maar gebruiken!quote:Op vrijdag 23 april 2021 21:02 schreef Starflyer het volgende:
[..]
De race stond oorspronkelijk voor deze week gepland (als TBC), maar door het uitvallen van Australië en China is er wat geschoven.
Ik zelf gebruik de kalender van Racefans.net en die wordt altijd keurig bijgewerkt. De verschuiving van de kwalificatie vorige week stond eerder in de kalender dan dat ik ervan gehoord had
Kun je die ook koppelen met je eigen agenda (Android)? Ik word nu steeds naar zo'n Google pagina gestuurd, maar misschien doe ik iets niet goedquote:Op vrijdag 23 april 2021 21:02 schreef Starflyer het volgende:
[..]
De race stond oorspronkelijk voor deze week gepland (als TBC), maar door het uitvallen van Australië en China is er wat geschoven.
Ik zelf gebruik de kalender van Racefans.net en die wordt altijd keurig bijgewerkt. De verschuiving van de kwalificatie vorige week stond eerder in de kalender dan dat ik ervan gehoord had
Ik zie genoeg spanning in de races hoor?quote:Op vrijdag 23 april 2021 18:28 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
De hoeveelheid races hoeven geen probleem te zijn. De spanning moet weer terug komen.
Natuurlijk zul je altijd mindere circuits houden waar men om het geld overheen rijdt, maar als men een kalender weet de vullen met 25 races waarbij er 20 leuk zijn om te zien en waar je bij de meeste strijd om de prijzen ziet, zul je niemand horen klagen.
Misschien zal men wel in trainingen moeten gaan snijden om het dragelijk voor de teams te houden.
Daar staan ook de mogelijkheden om de kalender aan je eigen agenda toe te voegen (add all session times to your calendar). Ik heb hem aan mijn Google agenda toegevoegd, maar je kan ook een iCal bestand downloaden en koppelen. Weet alleen niet of die dan bijgewerkt wordt.quote:Op zaterdag 24 april 2021 08:58 schreef Dazalbest het volgende:
[..]
Kun je die ook koppelen met je eigen agenda (Android)? Ik word nu steeds naar zo'n Google pagina gestuurd, maar misschien doe ik iets niet goed
Ik ken een FOK!er die daar wel eens gaat kijkenquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |