abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_198908532


Houd minimaal 1.5 meter afstand met anderen buiten je huishouden in alle gevallen.

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)

Bij klachten, blijf thuis, en laat je testen!
Om een afspraak te maken voor een Coronatest bel je tussen 08:00 en 20:00 met 0800-1202.
Je kunt ook online een afspraak maken voor een Coronatest via https://coronatest.nl/, hier heb je wel een DigiD voor nodig.


Helpen?
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/

Nederland:
RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
Covid dashboard
Voor de dagrapporten van ziekenhuisopnames: MedischInfo
Zie ook BD Dataplan voor allerlei cijfers en statistieken, bv. per veiligheidsregio of gemeente
Reconstructie NRC: Hoe Nederland de controle verloor
Reconstructie NRC: Het testbeleid van de minister: te laat, te traag en niet goed doordacht
Reconstructie Volkskrant: Een jaar in het voetspoor van vijf OMT-leden
De Groene: Hoe Nederland werd overvallen door het virus
De Groene: 'We moeten een coronageneraal hebben'
Coronabeeld: Vaccinatie in beeld
SignaalWaarde: wekelijkse podcast over coronastatistiek en coronacijfers

Internationaal:
ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
WHO World Health Organisation
Overzicht WHO
Overzicht Worldometers
Overzicht BNO News
Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
Wikipedia
Dhr.John Campbell met een dagelijkse update
Dit doet corona met je, als je pech hebt.

Wetenschap:
Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
Universiteitsindex Leiden
De wetenschappelijke basis achter het Nederlandse coronabeleid (RIVM)
• Artikelen over effect van maatregelen zoals restaurants, winkels, scholen sluiten etc.:
Nature1,Nature2,JKMS,The Lancet,Science Magazine
• Artikelen over (niet-)medische mondkapjes:
University of Tokyo,PubMed/

Vaccinaties :
quote:
#Vaccinatie

➡️ Half april: 4 mln 💉
👉 meeste 80+ en mensen met hoog medisch risico
➡️ Begin mei: ruim 5 mln 💉
👉 70+
👉 half mei: 60+
➡️ Begin juni: 11 mln 💉
👉 juni: 50+/40+/30+
👉 juni/juli: 20+
➡️ Begin juli: iedereen die wil een 1e prik, 2/3 geheel gevaccineerd
https://t.co/nFVLkcHMAS

https://ourworldindata.org/covid-vaccinations
• Hugo de Jonge heeft gezegd dat wij in Nederland 8 januari beginnen met vaccinaties
Volgorde vaccinaties Nederland (voorlopig?)
Coronavirus Vaccine Tracker
Vaccinatie tegen het coronavirus - Rijksoverheid
Bestelde vacccins door Nederland (wanneer)
Bestelde vacccins door Nederland (financieel)
• Wetenschappelijk onderzoek van resultaten bij deze vaccins:
Phase 1/2 Study Pfizer, Phase 1/2 Study Pfizer,Phase 2/3 Pfizer
Phase 1 Moderna,Phase 3 Moderna
Phase 1/2 Oxford,Phase 2/3 Oxford
• Hier de protocollen van:
Oxford/AstraZeneca, Pfizer, Moderna en Johnson&Johnson (Janssen).

Oversterfte met als oorzaak griep (2018) en Covid-19 (2020/2021)


Heb ik covid, verkoudheid of griep? (laat je sowieso testen!)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
Yorick Bleijenberg voor ziekenhuiscijfers, verpleeghuiscijfers, mobiliteitsplaatjes, nivel peildata, verdeling naar leeftijd etc.
Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
Marino van Zelst voor de snelste landelijke cijfers elke dag en wetenschappelijke duiding
𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
Datagraver, zelf grafieken maken

Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon.
• Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen "grappige" gifjes

Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  woensdag 7 april 2021 @ 22:57:05 #2
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_198908544
quote:
8s.gif Op woensdag 7 april 2021 22:47 schreef Mr.Sandman het volgende: Mijn schoonmoeder heeft AZ gehad en leeft nog!
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  woensdag 7 april 2021 @ 22:57:25 #3
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_198908549
Kuipers bij npo1

Gommers bij rtl

Spreken ze dat met elkaar af ofzo?
pi_198908556
Over een week moeten we 1 miljoen prikken (en 4 milj totaal) hebben gezet volgens het schema in de OP :')
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_198908592
quote:
0s.gif Op woensdag 7 april 2021 22:57 schreef Jor_Dii het volgende:
Over een week moeten we 1 miljoen prikken (en 4 milj totaal) hebben gezet volgens het schema in de OP :')
Succes daarmee.

Maargoed, inmiddels heeft een slordige 20% antistoffen en zitten we met veel meer maatregelen dan vorig jaar toen niemand antistoffen had. :X
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  woensdag 7 april 2021 @ 23:00:42 #6
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_198908614
quote:
0s.gif Op woensdag 7 april 2021 22:57 schreef Jor_Dii het volgende:
Over een week moeten we 1 miljoen prikken (en 4 milj totaal) hebben gezet volgens het schema in de OP :')
Als je dat schema mag geloven dan zijn er 11 miljoen 60+ers :?
So we just called him Fred
  woensdag 7 april 2021 @ 23:01:54 #7
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_198908642
quote:
2s.gif Op woensdag 7 april 2021 22:57 schreef Gunner het volgende:
Kuipers bij npo1

Gommers bij rtl

Spreken ze dat met elkaar af ofzo?
Ja. Die twee stemmen alles met elkaar af... Soms denk ik dat ze zelfs het avondeten en het tijdstip van de wekker met elkaar afstemmen
So we just called him Fred
  woensdag 7 april 2021 @ 23:05:03 #8
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_198908697
quote:
8s.gif Op woensdag 7 april 2021 22:47 schreef Mr.Sandman het volgende:
Mijn schoonmoeder heeft AZ gehad en leeft nog!
Lekker dan. Bij iedereen die AZ overleeft, gaat het risicopercentage voor de rest weer omhoog.
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_198908724
quote:
0s.gif Op woensdag 7 april 2021 22:35 schreef mijntjexx het volgende:
Ik blijf mensen onbegrijpelijk vinden. Bijna 1,5 jaar zeiken dat alles dicht blijft..zeiken zeiken zeiken. En nu de afgelopen dagen boordevol nieuws wat er allemaal weer open gaat ..en dan weer zeiken zeiken zeiken. En dan is het dadelijk weer open en dan is het weer te druk of wordt het weer te warm in de zomer...zeiken zeiken zeiken. Vraag me soms af of een mens niet gewoon een zeikerd is. We zaten/zitten in een pandemie, en alle landen doen hun stinkende best om er weer uit te komen door dingen weer te laten gebeuren..ZEIK GEWOON NIET ZO
Jeetje wat kan jij zeiken zeg
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  woensdag 7 april 2021 @ 23:08:19 #10
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_198908749
Hoe meer geklaag, des te hoger de welvaart
So we just called him Fred
  Moderator woensdag 7 april 2021 @ 23:14:24 #11
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_198908857
quote:
0s.gif Op woensdag 7 april 2021 21:58 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Of even Hugo een goede rimbeurt geven en dan kort hij de avondklok in naar 22:00 - 03:00*

*mits de cijfers het toelaten
Ho eens. CDC heeft haarfijn uitgelegd dat je Covid-19 kunt krijgen van rimmen. Slecht idee dus, zeker gezien het risico wat je loopt als je 'm rimt. Al die contacten van 'm die positief getest zijn in de afgelopen weken.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_198908874
We women echt nooit van de testsamenleving af trouwens als we de routekaart volgen. Zo laag ga je nu niet meer. En zero-covid is bullshit.

Hopelijk volgen wij de VS in de terugkeer naar normaal, zij lijken dat wel ontzettend graag te willen. Wij ook, maar wel met dystopische trekjes. Ben heel benieuwd waar we in de late herfst staan straks...
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_198908882
quote:
0s.gif Op woensdag 7 april 2021 23:08 schreef Fred het volgende:
Hoe meer geklaag, des te hoger de welvaart
Aldus Loekasjenko.
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')
pi_198908931
quote:
2s.gif Op woensdag 7 april 2021 22:57 schreef Gunner het volgende:
Kuipers bij npo1

Gommers bij rtl

Spreken ze dat met elkaar af ofzo?
En ook nooit eens een goed tegengeluid of kritisch zijn. Ze noemen de media niet voor niets the fourth power. Moet je eens kijken wat dat met de mindset gewone mensen doet. Gommers en Kuipers zijn hét gezicht van de coronabestrijding, het zijn Goden, zij gaan het wel voor ons oplossen en alles wat zij zeggen is waar.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_198908971
twitter

twitter
  woensdag 7 april 2021 @ 23:30:10 #16
8369 speknek
Another day another slay
pi_198909057
quote:
2s.gif Op woensdag 7 april 2021 22:36 schreef Jane het volgende:

[..]

Het probleem met deze risicoanalyses is dat het van een gemiddelde voor jouw (leeftijds-)groep uitgaat op basis van wie er nu Covid oplopen. Dat zegt niets over mijn risico als individu, onder mijn persoonlijke omstandigheden. De mensen van mijn leeftijd die nu Covid krijgen hebben duidelijk risicovoller geleefd dan ik, of dat nu uit vrije wil was of gedwongen (wegens hun werk of wat dan ook).

Het is vooral interessant vanuit het oogpunt van iemand die de pandemie wil bestrijden, veel minder voor het individu, imo.
Huh? Nee het zijn juist specifiek drie voorspellingen gebaseerd op exposure risk. Dus mensen die heel voorzichtig leven, gemiddeld voorzichtig leven en heel onvoorzichtig leven.
Op basis van de heel voorzichtig categorie heeft het VK besloten dat de kosten niet opwegen tegen de baten voor <30.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_198909123
quote:
2s.gif Op woensdag 7 april 2021 22:57 schreef Gunner het volgende:
Kuipers bij npo1

Gommers bij rtl

Spreken ze dat met elkaar af ofzo?
Carpoolen lekker samen denk ik.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  woensdag 7 april 2021 @ 23:37:06 #18
131800 Tarado
capô de fusca
pi_198909150
quote:
0s.gif Op woensdag 7 april 2021 23:30 schreef speknek het volgende:
Op basis van de heel voorzichtig categorie heeft het VK besloten dat de kosten niet opwegen tegen de baten voor <30.
maar gaat dat heel voorzichtig en <30 wel goed samen?
pi_198909152
Dus, wat gaan we doen met AZ?

Gaan we de strategie omdraaien en de 60+ groep massaal vaccineren met AZ en de 60- met Pfizer?
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  woensdag 7 april 2021 @ 23:43:48 #20
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_198909234
quote:
0s.gif Op woensdag 7 april 2021 23:37 schreef Tarado het volgende:

[..]

maar gaat dat heel voorzichtig en <30 wel goed samen?
Waarom niet?
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_198909252
Event 201. De "fact checker sites" beweren dat het onzin is. Ik zag er zelfs 1 die beweerde dat het hele event nooit heeft plaatsgevonden :W

Maar goed de beelden staan gewoon online dus het heeft plaatsgevonden mogen we toch wel aannemen denk ik. Maar daar is in ieder geval ook besproken hoe te werken met de media om de boodschap over te krijgen. En dat is dus de ook de reden dat je altijd dezelfde "experts" in de media ziet ^O^
  woensdag 7 april 2021 @ 23:45:36 #22
131800 Tarado
capô de fusca
pi_198909254
quote:
1s.gif Op woensdag 7 april 2021 23:43 schreef Molo het volgende:

[..]

Waarom niet?
onder 30 heb je toch veel meer wisselende contacten
pi_198909259
quote:
0s.gif Op woensdag 7 april 2021 23:37 schreef _serial_ het volgende:
Dus, wat gaan we doen met AZ?

Gaan we de strategie omdraaien en de 60+ groep massaal vaccineren met AZ en de 60- met Pfizer?
Met de trombose-aantallen die geregistreerd zijn gewoon doorgaan met vaccineren.

222 gevallen op 34 miljoen vaccins waar hebben we het ovet. Anticonceptiepillen zijn nog gevaarlijker qua risico op trombose.
blablablabla
  woensdag 7 april 2021 @ 23:48:12 #24
131800 Tarado
capô de fusca
pi_198909279
quote:
0s.gif Op woensdag 7 april 2021 23:46 schreef Elan het volgende:

[..]

Met de trombose-aantallen die geregistreerd zijn gewoon doorgaan met vaccineren.

222 gevallen op 34 miljoen vaccins waar hebben we het ovet. Anticonceptiepillen zijn nog gevaarlijker qua risico op trombose.
18 doden meen ik op die 34 miljoen dus die kans is inderdaad niet groot
pi_198909289
quote:
0s.gif Op woensdag 7 april 2021 23:46 schreef Elan het volgende:

[..]

Met de trombose-aantallen die geregistreerd zijn gewoon doorgaan met vaccineren.

222 gevallen op 34 miljoen vaccins waar hebben we het ovet. Anticonceptiepillen zijn nog gevaarlijker qua risico op trombose.
Ja eens hoor.

Maar je ziet nu elk land wat anders beslissen. Hoop dat ze allemaal dezelfde strategie gaan volgen uiteindelijk.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_198909303
quote:
0s.gif Op woensdag 7 april 2021 23:48 schreef Tarado het volgende:

[..]

18 doden meen ik op die 34 miljoen dus die kans is inderdaad niet groot
En hoeveel mensenlevens ga je potentieel redden omdat ze geen corona krijgen of mildere klachten ontwikkelen. Nadelen wegen niet op tegen de voordelen.
blablablabla
pi_198909310
quote:
0s.gif Op woensdag 7 april 2021 23:37 schreef _serial_ het volgende:
Dus, wat gaan we doen met AZ?

Gaan we de strategie omdraaien en de 60+ groep massaal vaccineren met AZ en de 60- met Pfizer?
Daarnaast net als België gaan registreren hoeveel vaccins overblijven en dan gewoon wie het eerst komt het eerst maalt.
pi_198909330
Je kunt mensen ook de keuze geven in ruil voor privileges. Of is dat onethisch?
blablablabla
pi_198909361
quote:
0s.gif Op woensdag 7 april 2021 23:53 schreef Elan het volgende:
Je kunt mensen ook de keuze geven in ruil voor privileges. Of is dat onethisch?
Ja maar dat lijkt sowieso te gaan gebeuren. Voor mij is het zo dat ik sowieso een vaccin wil zo snel als het kan, of daar nou iets tegenover staat of niet.
pi_198909366
quote:
0s.gif Op woensdag 7 april 2021 23:51 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Daarnaast net als België gaan registreren hoeveel vaccins overblijven en dan gewoon wie het eerst komt het eerst maalt.
Haha, wat een farce dat was, leuk geprobeerd wel overigens 180K+ in de wachtrij, en uiteindelijk maar 2 vaccinatieposten die momenteel mee doen.

Maar eens hoor, ze mogen mij bellen als ze er eentje overhouden.
Hoezo we krijgen de slots niet vol, ik denk dat het ineens heel snel gaat met de slots.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_198909400
quote:
0s.gif Op woensdag 7 april 2021 23:55 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Haha, wat een farce dat was, leuk geprobeerd wel overigens 180K+ in de wachtrij, en uiteindelijk maar 2 vaccinatieposten die momenteel mee doen.

Maar eens hoor, ze mogen mij bellen als ze er eentje overhouden.
Hoezo we krijgen de slots niet vol, ik denk dat het ineens heel snel gaat met de slots.
De huisarts van mijn moeder heeft het gewoon gedaan. Die kreeg ook zijn 'slots' niet vol dus heeft gewoon zijn patiëntenbestand gepakt en is gaan bellen. Allemaal AZ, allemaal 60-65. Geen enkele dosis verspild ^O^
pi_198909405
Ik lees overigens dat testplicht bij die testevents geldt voor 13+ waarom testen we dan nog steeds op scholen :? Dat is ook wel een event eigenlijk.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_198909409
quote:
0s.gif Op woensdag 7 april 2021 23:59 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

De huisarts van mijn moeder heeft het gewoon gedaan. Die kreeg ook zijn 'slots' niet vol dus heeft gewoon zijn patiëntenbestand gepakt en is gaan bellen. Allemaal AZ, allemaal 60-65. Geen enkele dosis verspild ^O^
Kijk, zo hoort het, een huisarts die verspilling tegengaat, en zo ook nog als bonus wat extra mensen vaccineert. *O*
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_198909432
quote:
0s.gif Op woensdag 7 april 2021 23:53 schreef Elan het volgende:
Je kunt mensen ook de keuze geven in ruil voor privileges. Of is dat onethisch?
Je kan het beste werken op basis van vertrouwen dan op basis van dwang bij vaccins. Bij dwang worden juist veel mensen achterdochtig.
pi_198909437
quote:
0s.gif Op donderdag 8 april 2021 00:00 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Kijk, zo hoort het, een huisarts die verspilling tegengaat, en zo ook nog als bonus wat extra mensen vaccineert. *O*
We zullen wel moeten. Ik ga er van uit dat AZ de beloofde leveringen nakomt, dus dat betekent dat we met een overschot zitten ten opzichte van de gewijzigde strategie. Ik ben bang dat die gewoon de vriezer in gaan.

Het zou uiteindelijk ook een voordeel kunnen zijn, want nu gaat AZ weer helemaal alleen op leeftijd en wordt de groep 60-65 die een belangrijk aandeel levert aan de ziekenhuisbezetting sneller gevaccineerd. Hopelijk dan.
  donderdag 8 april 2021 @ 00:03:30 #36
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_198909441
quote:
0s.gif Op woensdag 7 april 2021 23:45 schreef Tarado het volgende:

[..]

onder 30 heb je toch veel meer wisselende contacten
Geen idee

Maar volgens de NCTV rapporten valt het wel mee in covidtijd voor die groep
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_198909548
twitter
pi_198909550
quote:
0s.gif Op woensdag 7 april 2021 23:20 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

En ook nooit eens een goed tegengeluid of kritisch zijn. Ze noemen de media niet voor niets the fourth power. Moet je eens kijken wat dat met de mindset gewone mensen doet. Gommers en Kuipers zijn hét gezicht van de coronabestrijding, het zijn Goden, zij gaan het wel voor ons oplossen en alles wat zij zeggen is waar.
Waar staat die kerk?
  donderdag 8 april 2021 @ 00:14:57 #39
8369 speknek
Another day another slay
pi_198909554
quote:
0s.gif Op woensdag 7 april 2021 23:37 schreef Tarado het volgende:

[..]

maar gaat dat heel voorzichtig en <30 wel goed samen?
Waarschijnlijk niet, dus wat mij betreft zijn landen die geen restricties opleggen ook wel gerechtvaardigd.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_198909563
quote:
0s.gif Op woensdag 7 april 2021 23:50 schreef Elan het volgende:

[..]

En hoeveel mensenlevens ga je potentieel redden omdat ze geen corona krijgen of mildere klachten ontwikkelen. Nadelen wegen niet op tegen de voordelen.
Het risico op een ongeval onderweg naar de vaccinatie locatie is nog altijd groter dan het risico dat het vaccin je iets aan doet.
Als mensen bij alles wat ze doen dezelfde risico analyse doen als bij vaccineren, dan zag onze samenleving er heel anders uit.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_198909572
Er zijn helemaal geen pilots nodig om te weten dat veel al veilig open kan

https://www.ad.nl/binnenl(...)g-open-kan~a0bc5ffc/

Sja, spijker -> kop
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_198909580
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)is-in-het-begin.html

quote:
Voor de tweede keer zegt het Europees Geneesmiddelenbureau (EMA): de voordelen van het AstraZeneca-vaccin wegen op tegen de (zeer zeldzame) bijwerkingen. Toch zal deze mededeling het vertrouwen van het publiek in het middel niet helemaal herstellen, vreest hoogleraar Hedwig te Molder, expert op het gebied van vaccinatiecommunicatie.

Volgens haar is dat mede de schuld van de overheid, die niet goed communiceert over de gevaren van vaccins. "Dat is al misgegaan aan het begin."

Te Molder benadrukt dat deskundigen vorig jaar al zeiden dat bijwerkingen bij vaccins onvermijdelijk zijn. Daar had de overheid helderder over moeten zijn, vindt ze. "Er is tot nu toe gecommuniceerd in termen van veilig of niet veilig. Daarbij werd veilig gelijkgesteld aan 'er is geen verband'. Als er dan wél een verband is met een bijwerking, suggereer je dat het middel onveilig is."

Verwarring door prikpauzes
Sinds vorige week worden in Nederland tijdelijk geen AstraZeneca-prikken gezet. Deze pauze werd ingelast na meldingen over ernstige bijwerkingen. Coronaminister Hugo de Jonge gaf aan dat er geen enkele twijfel over het vaccin mag zijn.

Wederom een verkeerde boodschap, volgens Te Molder. "Vaccins zijn nooit honderd procent veilig. Je moet niet suggereren dat een vaccin pas veilig is als er geen énkele bijwerking is. De vraag moet zijn: hoe veilig willen wij het vaccin hebben? Is het veilig genoeg?"

De toegevoegde waarde van opschorting is niet duidelijk en dat zorgt voor verwarring.

Met de prikpauzes suggereert De Jonge dat "het gevaar van het vaccin zo groot is, dat het mogelijk niet meer acceptabel is", zegt Te Molder. "En als de uitkomst dan eigenlijk hetzelfde is als we van tevoren hadden kunnen voorspellen - er is een verband maar het verband is zeer zeldzaam - dan roept dat vragen op. Waarom heb je dan opgeschort?"


"De suggestie dat je opschort om onderzoek te kunnen doen, klopt ook niet: het onderzoek loopt altijd en overal door, dat is juist essentieel. Dus de toegevoegde waarde van opschorting is niet duidelijk en dat zorgt voor verwarring."

'Astra-weigeraars zijn geen vaccinweigeraars'
De kans op ernstige bijwerkingen is waarschijnlijk kleiner dan 1 op 100.000, meldt het EMA. Toch zullen mensen ervoor blijven kiezen zich niet te laten vaccineren met AstraZeneca, zegt Te Molder. Dat komt mede door de prikstops en door de suggestie dat een verband met de ernstige trombose betekent dat het vaccin onveilig is.

Een groot deel van die twijfelaars en weigeraars is best bereid een ander vaccin te nemen, verwacht Te Molde. "Dat is ook heel belangrijk voor de overheid om in acht te nemen. Voor je het weet, zet je mensen weg als irrationeel. En als 'vaccinatieweigeraars', terwijl ze dat feitelijk niet zijn. Benadruk niet te veel dat ze pas later gevaccineerd zullen worden: dat weten ze zelf ook wel."

Het wordt moeilijk om de twijfelaars nog over de streep te trekken, zegt Te Molder. "Het beste dat de overheid nu kan doen, is open en helder communiceren dat ook áls er een verband is, het om een zeer zeldzaam verband gaat. Ga pal achter de boodschap staan dat de overheid het veilig genoeg én belangrijk vindt om te blijven prikken. En richt je voorraden en schema's in op mensen die wél geprikt willen worden met Astra."
En weer een deskundige die hetzelfde zegt. Hopelijk is het idee dat een prikstop zorgt voor méér vertrouwen nu compleet naar het land der fabelen verwezen.
  donderdag 8 april 2021 @ 00:19:36 #43
8369 speknek
Another day another slay
pi_198909588
quote:
0s.gif Op woensdag 7 april 2021 23:50 schreef Elan het volgende:

[..]

En hoeveel mensenlevens ga je potentieel redden omdat ze geen corona krijgen of mildere klachten ontwikkelen. Nadelen wegen niet op tegen de voordelen.
Als het inderdaad 18 doden op 34 miljoen vaccins is, waarmee je dus iedereen in Nederland kan vaccineren (want 2x 17 is 34), en alleen de eerste prik is gevaarlijk, dus 9 doden. Dan ga je potentieel natuurlijk zo'n duizend (natte vingerwerk) personen redden. (Technisch potentieel zo'n 100.000 als dit het enige vaccin geweest zou zijn)
Op zich de moeite.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_198909628
quote:
0s.gif Op donderdag 8 april 2021 00:17 schreef _serial_ het volgende:
Er zijn helemaal geen pilots nodig om te weten dat veel al veilig open kan

https://www.ad.nl/binnenl(...)g-open-kan~a0bc5ffc/

Sja, spijker -> kop
.Uit onderzoek blijkt namelijk al lang dat er in de buitenlucht nauwelijks besmettingen plaatsvinden .
Terrassen open 👍👍
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  Moderator / Redactie FP + Sport donderdag 8 april 2021 @ 00:47:58 #45
408813 crew  trein2000
pi_198909880
quote:
0s.gif Op donderdag 8 april 2021 00:24 schreef Wantie het volgende:

[..]

.Uit onderzoek blijkt namelijk al lang dat er in de buitenlucht nauwelijks besmettingen plaatsvinden .
Terrassen open 👍👍
Onacceptabel.
mvg, KHN
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  Moderator / Redactie FP + Sport donderdag 8 april 2021 @ 00:50:13 #46
408813 crew  trein2000
pi_198909910
quote:
0s.gif Op donderdag 8 april 2021 00:18 schreef MoreDakka het volgende:
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)is-in-het-begin.html
[..]

En weer een deskundige die hetzelfde zegt. Hopelijk is het idee dat een prikstop zorgt voor méér vertrouwen nu compleet naar het land der fabelen verwezen.
Deze deskundige negeert voor het gemak even het feit dat andere landen om ons heen dat massaal ook doen? Lijkt mij nogal relevant
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_198909975
quote:
0s.gif Op donderdag 8 april 2021 00:47 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Onacceptabel.
mvg, KHN
Onacceptabel om alleen de terrassen te openen.
Ik begrijp dat wel, maar ik merk dat iedereen inmiddels zo murw is dat ze gaan vinden dat de horeca niet moet zeuren en dolblij moet zijn met deze kruimel...
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_198909988
quote:
0s.gif Op donderdag 8 april 2021 00:47 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Onacceptabel.
mvg, KHN
Onacceptabel om alleen de terrassen te openen.
Ik begrijp dat wel, maar ik merk dat iedereen inmiddels zo murw is dat ze gaan vinden dat de horeca niet moet zeuren en dolblij moet zijn met deze kruimel...
quote:
0s.gif Op donderdag 8 april 2021 00:50 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Deze deskundige negeert voor het gemak even het feit dat andere landen om ons heen dat massaal ook doen? Lijkt mij nogal relevant
Dat maakt niet dat het verstandig is om dat te doen.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  Moderator / Redactie FP + Sport donderdag 8 april 2021 @ 00:56:47 #49
408813 crew  trein2000
pi_198909990
quote:
0s.gif Op donderdag 8 april 2021 00:55 schreef Wantie het volgende:

[..]

Onacceptabel om alleen de terrassen te openen.
Ik begrijp dat wel, maar ik merk dat iedereen inmiddels zo murw is dat ze gaan vinden dat de horeca niet moet zeuren en dolblij moet zijn met deze kruimel...
Wat willen ze dan? Alle remmen los en laat de IC's maar overlopen?
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  Moderator / Redactie FP + Sport donderdag 8 april 2021 @ 00:58:16 #50
408813 crew  trein2000
pi_198910015
quote:
0s.gif Op donderdag 8 april 2021 00:56 schreef Wantie het volgende:
Dat maakt niet dat het verstandig is om dat te doen.
Wat denk jij dat het met het vertrouwen in de overheid doet als wij als klein gallisch dorpje dapper doorprikken terwijl de rest gekapt is...
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_198910016
quote:
0s.gif Op donderdag 8 april 2021 00:56 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Wat willen ze dan? Alle remmen los en laat de IC's maar overlopen?
Waarom kunnen winkels wel los en restaurants niet?
De IC's stromen vol, ondanks dat de horeca dicht is. Het probleem ligt dus niet bij de horeca.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  Moderator / Redactie FP + Sport donderdag 8 april 2021 @ 00:59:45 #52
408813 crew  trein2000
pi_198910029
quote:
0s.gif Op donderdag 8 april 2021 00:58 schreef Wantie het volgende:

[..]

Waarom kunnen winkels wel los en restaurants niet?
Omdat dat een heel ander risicoprofiel is. Hele korte vluchtige contacten vs langdurig met dezelfde mensen in dezelfde ruimte. (waarbij afstand ook nog dubieus is)
quote:
De IC's stromen vol, ondanks dat de horeca dicht is. Het probleem ligt dus niet bij de horeca.
Dat kun je zo natuurlijk niet stellen. Dat is veel te kort door de bocht.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  Moderator / Redactie FP + Sport donderdag 8 april 2021 @ 01:01:49 #53
408813 crew  trein2000
pi_198910041
quote:
Bewoners die volledig gevaccineerd zijn, mogen straks enkele vaste bezoekers op de eigen kamer ontvangen, zonder dat daarbij een mondmasker of 1,5 meter afstand nodig is. De bezoekers moeten dan wel negatief getest of gevaccineerd zijn. ,,Vaccineren werkt. Dat zien we nu volop in de verpleeghuizen” , zegt minister De Jonge. ,,Daarom kunnen we nu na een lange en spannende tijd voorzichtig weer wat versoepelen. Als er voldoende gevaccineerd is, is een knuffel door vaste bezoekers weer mogelijk. Prachtig toch?”
https://www.tubantia.nl/d(...)ndklok-weg~aa055ada/ Hé kijk. Je reinste vaccinatiedrang. Dit moeten we dus precies niet hebben.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_198910052
quote:
0s.gif Op donderdag 8 april 2021 00:58 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Wat denk jij dat het met het vertrouwen in de overheid doet als wij als klein gallisch dorpje dapper doorprikken terwijl de rest gekapt is...
VK blijft ook dapper doorprikken.
De EMA wijst erop dat het vaccin veilig genoeg is.
Wat heeft het voor zin om een medicijnwaakhond te hebben als die niet wordt vertrouwd?
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_198910062
quote:
0s.gif Op donderdag 8 april 2021 00:50 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Deze deskundige negeert voor het gemak even het feit dat andere landen om ons heen dat massaal ook doen? Lijkt mij nogal relevant
Nee, juist totaal niet. Iets doen omdat anderen het ook doen met slechte onderbouwing is geen manier om beleid te maken.
pi_198910067
quote:
0s.gif Op donderdag 8 april 2021 00:58 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Wat denk jij dat het met het vertrouwen in de overheid doet als wij als klein gallisch dorpje dapper doorprikken terwijl de rest gekapt is...
Zoals je in het artikel kunt lezen zorgt dat juist voor méér vertrouwen omdat de overheid dan aangeeft voor de volle 100% achter het vaccin te staan.
pi_198910070
quote:
0s.gif Op donderdag 8 april 2021 00:59 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Omdat dat een heel ander risicoprofiel is. Hele korte vluchtige contacten vs langdurig met dezelfde mensen in dezelfde ruimte. (waarbij afstand ook nog dubieus is)
[..]

Dat kun je zo natuurlijk niet stellen. Dat is veel te kort door de bocht.
Korte, vluchtige contacten..
Met 80 man een half uur of langer in de supermarkt vertoeven, regelmatig binnen de 1,5m...
Hoezo kort en vluchtig?

In restaurants hoeft afstand niet dubieus te zijn.
Kwestie van de juiste tafelopstelling.
Verder zijn de disgenoten veelal mensen waarmee je toch al geen afstand hield in de omgang.
Beetje hypocriet om dan heel spastisch te doen als je daarmee aan een tafel in een restaurant zit.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_198910081
quote:
0s.gif Op donderdag 8 april 2021 01:01 schreef trein2000 het volgende:

[..]

https://www.tubantia.nl/d(...)ndklok-weg~aa055ada/ Hé kijk. Je reinste vaccinatiedrang. Dit moeten we dus precies niet hebben.
Klopt, liever tot het einde der tijden de 1,5m handhaven ^O^
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  Moderator / Redactie FP + Sport donderdag 8 april 2021 @ 01:46:32 #59
408813 crew  trein2000
pi_198910269
quote:
0s.gif Op donderdag 8 april 2021 01:06 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Zoals je in het artikel kunt lezen zorgt dat juist voor méér vertrouwen omdat de overheid dan aangeeft voor de volle 100% achter het vaccin te staan.
Ik lees dat niet in het artikel en ik zie die vlieger ook niet opgaan.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  Moderator / Redactie FP + Sport donderdag 8 april 2021 @ 01:46:44 #60
408813 crew  trein2000
pi_198910270
quote:
0s.gif Op donderdag 8 april 2021 01:09 schreef Wantie het volgende:

[..]

Klopt, liever tot het einde der tijden de 1,5m handhaven ^O^
Dat zeg ik toch niet man :')
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_198910365
Wall Street Journal:

Vaccinpaspoorten verlengen lockdowns.

Wat lijkt op een versoepeling van beperkingen, is in feite een dwangplan.

Terwijl tientallen miljoenen worden ingeënt tegen Covid-19, hebben functionarissen in uiteenlopende plaatsen als de staat New York, Israël en China "vaccinpaspoorten" ingevoerd, en er wordt gesproken over het universeel maken ervan. Het idee is simpel: zodra je je vaccinatie hebt ontvangen, krijg je een document- of telefoonapp, die je flasht om toegang te krijgen tot eerder afgesloten locaties: restaurants, theaters, sportarena's, kantoren, scholen.

Het klinkt als een manier om dwingende vergrendelingsbeperkingen te versoepelen, maar het is het tegenovergestelde. Overweeg dineren om te zien waarom. Restaurants in de meeste delen van de VS zijn al heropend, op sommige plaatsen met beperkte capaciteit. Een vaccinpaspoort zou de toegang verbieden voor potentiële klanten die hun injectie niet hebben ontvangen. Het zou zelfs de vrijheid beperken van degenen die: als je bent gevaccineerd maar je partner niet, vergeet dan om als koppel uit eten te gaan.

Vliegtuigen en treinen, die tijdens de pandemie zijn blijven werken, zouden plotseling verboden terrein zijn voor niet-gevaccineerde personen. De enige plaatsen waar de beperkingen relatief versoepeld zouden worden, zijn de plaatsen die nog volledig gesloten zijn, zoals veel locaties voor live-evenementen en scholen. Maar zelfs daar hangt het idee van een paspoort af van het handhaven van de onderliggende beperkingen - ambtenaren een stimulans geven om dit veel langer te doen als hefboom om de resistentie tegen vaccins te overwinnen.

Het vaccinpaspoort moet daarom niet worden gezien als een versoepeling van de beperkingen, maar als een dwangmaatregelen om vaccinatie aan te moedigen. Dergelijke maatregelen kunnen legitiem zijn: veel scholen vereisen immunisatie tegen veelvoorkomende kinderziekten en bezoekers van sommige Afrikaanse landen moeten tegen gele koorts worden gevaccineerd. Maar paspoorten voor Covid-vaccinaties zouden de volksgezondheid schaden, niet ten goede komen.

https://www.wsj.com/artic(...)ockdowns-11617726629
  Moderator / Redactie FP + Sport donderdag 8 april 2021 @ 02:54:38 #62
408813 crew  trein2000
pi_198910374
VNO-NCW wil in mei van de 1,5 meter af: https://www.telegraaf.nl/(...)n-met-toegangstesten

Dat zou dan moeten met toegangstesten. Laten we het er op houden dat ik sceptisch ben.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  donderdag 8 april 2021 @ 03:00:54 #63
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_198910379
quote:
0s.gif Op donderdag 8 april 2021 02:54 schreef trein2000 het volgende:
VNO-NCW wil in mei van de 1,5 meter af: https://www.telegraaf.nl/(...)n-met-toegangstesten

Dat zou dan moeten met toegangstesten. Laten we het er op houden dat ik sceptisch ben.
Tja, we gaan sowieso toe naar een testsamenleving de komende maanden.
Zuiger van het FOK!-OMT
  Moderator / Redactie FP + Sport donderdag 8 april 2021 @ 03:11:45 #64
408813 crew  trein2000
pi_198910387
quote:
0s.gif Op donderdag 8 april 2021 03:00 schreef DonDruiper het volgende:

[..]

Tja, we gaan sowieso toe naar een testsamenleving de komende maanden.
Dan mag de organisatie wel een stuk beter dan nu. De dichtstbijzijnde teststraat hier is 20 kilometer verderop... En niet bereikbaar per OV.
Maar persoonlijk zie ik dat niet gebeuren. Eer je aan dat soort versoepelingen toe bent is het juno. Dan ben je nog maar een maand af van het moment dat iedereen geprikt is...
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  donderdag 8 april 2021 @ 03:21:39 #65
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_198910394
quote:
0s.gif Op donderdag 8 april 2021 03:11 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Dan mag de organisatie wel een stuk beter dan nu. De dichtstbijzijnde teststraat hier is 20 kilometer verderop... En niet bereikbaar per OV.
Maar persoonlijk zie ik dat niet gebeuren. Eer je aan dat soort versoepelingen toe bent is het juno. Dan ben je nog maar een maand af van het moment dat iedereen geprikt is...
Laten we het hopen Trein.

Feit is dat dit godzijdank straks allemaal achter de rug is.

We zitten in de 85e minuut :)
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_198910430
Wat doet Duitsland, voorbeeldland voor velen, met AstraZeneca ? Dan weten we ook gelijk wat Hugo gaat doen.
- verwijderd door admin -
pi_198910566
c_/ c_/ c_/
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  donderdag 8 april 2021 @ 06:51:44 #68
22565 asco
Los in deze tent
pi_198910614
Vandaag en morgen weer flink wat ziekenhuisopnames en het OMT zal morgen beslissen dat versoepelingen toch nog "even" moeten wachten.

Zoiets verwacht ik.
pi_198910619
quote:
0s.gif Op donderdag 8 april 2021 06:51 schreef asco het volgende:
Vandaag en morgen weer flink wat ziekenhuisopnames en het OMT zal morgen beslissen dat versoepelingen toch nog "even" moeten wachten.

Zoiets verwacht ik.
Another day in paradise.

Nee hoor, better days are coming. Het virusseizoen zit er bijna op. Net als vorig jaar.
Go hard or go home
  Moderator donderdag 8 april 2021 @ 07:09:50 #70
5428 crew  miss_sly
pi_198910665
quote:
0s.gif Op donderdag 8 april 2021 01:46 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Ik lees dat niet in het artikel en ik zie die vlieger ook niet opgaan.
Ik denk bovendien dat er dan uitgegaan wordt van een bepaalde mate van vertrouwen in de overheid dat er bij veel mensen al niet is. Deze mensen bekijken alles met argusogen en zullen niet blindelings vertrouwen dat gewoon door vaccineren gebeurt omdat de overheid vertrouwen in het vaccin heeft, maar omdat het de overheid toch niet echt iets kan schelen als daarbij wat slachtoffers vallen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_198910671
quote:
0s.gif Op donderdag 8 april 2021 01:05 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Nee, juist totaal niet. Iets doen omdat anderen het ook doen met slechte onderbouwing is geen manier om beleid te maken.
Welkom in het nieuwe normaal
pi_198910695
quote:
0s.gif Op donderdag 8 april 2021 06:55 schreef Noek het volgende:

[..]

Another day in paradise.

Nee hoor, better days are coming. Het virusseizoen zit er bijna op. Net als vorig jaar.
De politiek zinspeelt al op versoepelingen. Ik denk dat het OMT straks bij het kruisje moet tekenen.
  donderdag 8 april 2021 @ 07:22:29 #73
22565 asco
Los in deze tent
pi_198910713
quote:
0s.gif Op donderdag 8 april 2021 06:55 schreef Noek het volgende:

[..]

Another day in paradise.

Nee hoor, better days are coming. Het virusseizoen zit er bijna op. Net als vorig jaar.
Ja begrijp me niet verkeerd. Als het aan mij had gelegen waren bv de terrassen al maanden terug weer opengegaan.
Maar ik zie niet in waarom ze nu zouden gaan beslissen om van alles open te gooien.
Ik geloof dat domweg niet meer.

Maar we gaan het zien. :)
  donderdag 8 april 2021 @ 07:25:09 #74
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_198910726
quote:
0s.gif Op donderdag 8 april 2021 02:54 schreef trein2000 het volgende:
VNO-NCW wil in mei van de 1,5 meter af: https://www.telegraaf.nl/(...)n-met-toegangstesten

Dat zou dan moeten met toegangstesten. Laten we het er op houden dat ik sceptisch ben.
Toegangs testen voor zelfs de horeca. Moet niet gekker worden.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_198910744
quote:
0s.gif Op donderdag 8 april 2021 07:25 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Toegangs testen voor zelfs de horeca. Moet niet gekker worden.
Ik zou net als die gast van Monkey Town weigeren.
Opbokken
Go hard or go home
pi_198910763
quote:
0s.gif Op donderdag 8 april 2021 02:43 schreef Za het volgende:
Wall Street Journal:

Vaccinpaspoorten verlengen lockdowns.

Wat lijkt op een versoepeling van beperkingen, is in feite een dwangplan.

Dergelijke maatregelen kunnen legitiem zijn: veel scholen vereisen immunisatie tegen veelvoorkomende kinderziekten en bezoekers van sommige Afrikaanse landen moeten tegen gele koorts worden gevaccineerd. Maar paspoorten voor Covid-vaccinaties zouden de volksgezondheid schaden, niet ten goede komen.

https://www.wsj.com/artic(...)ockdowns-11617726629
De viruswappieclub krijgt wederom gelijk.
pi_198910771
quote:
0s.gif Op donderdag 8 april 2021 07:25 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Toegangs testen voor zelfs de horeca. Moet niet gekker worden.
Iedereen moet aan het vaccin en een paspoort. Ze irriteren je zo lang totdat je smeekt om dat prikje en de stempel in je paspoort.
pi_198910775
quote:
0s.gif Op donderdag 8 april 2021 06:51 schreef asco het volgende:
Vandaag en morgen weer flink wat ziekenhuisopnames en het OMT zal morgen beslissen dat versoepelingen toch nog "even" moeten wachten.

Zoiets verwacht ik.
Jazeker, ik zag Gommers gisteren op tv en hij zei dat hij eerst betere cijfers wil zien (daling ingezet op de verpleegafdelingen en de IC) alvorens dit soort versoepelingen doorgevoerd kunnen worden.
pi_198910792
quote:
0s.gif Op donderdag 8 april 2021 07:39 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

Jazeker, ik zag Gommers gisteren op tv en hij zei dat hij eerst betere cijfers wil zien (daling ingezet op de verpleegafdelingen en de IC) alvorens dit soort versoepelingen doorgevoerd kunnen worden.
Dit gaat een politieke beslissing worden en Gommers mag nog wat spartelen.
Maar straks komt er een advies van het OMT dat er "in het vooruitzicht met de vaccinaties een voorzichtige versoepeling mogelijk is".
pi_198910816
quote:
0s.gif Op donderdag 8 april 2021 07:19 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]

De politiek zinspeelt al op versoepelingen. Ik denk dat het OMT straks bij het kruisje moet tekenen.
OMT adviseert alleen maar, ze nemen geen beslissingen.
En de regering heeft in het verleden vaak genoeg beslissingen genomen tegen het advies in.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_198910819
quote:
0s.gif Op donderdag 8 april 2021 07:42 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]

Dit gaat een politieke beslissing worden en Gommers mag nog wat spartelen.
Maar straks komt er een advies van het OMT dat er "in het vooruitzicht met de vaccinaties een voorzichtige versoepeling mogelijk is".
Laten we het hopen, helemaal klaar met die mensen die alleen maar aan sluiten en verbieden denken.
pi_198910827
quote:
0s.gif Op donderdag 8 april 2021 07:46 schreef Wantie het volgende:

[..]

OMT adviseert alleen maar, ze nemen geen beslissingen.
En de regering heeft in het verleden vaak genoeg beslissingen genomen tegen het advies in.
Op papier wel, de praktijk is in mijn ogen wat weerbastiger.
Ik kan me ook geen versoepelingen herinneren die zijn doorgevoerd tegen het advies van het omt in.
pi_198910831
quote:
0s.gif Op donderdag 8 april 2021 07:42 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]

Dit gaat een politieke beslissing worden en Gommers mag nog wat spartelen.
Maar straks komt er een advies van het OMT dat er "in het vooruitzicht met de vaccinaties een voorzichtige versoepeling mogelijk is".
Maar dan ga je er van uit dat het OMT naar de mond van het kabinet praat...
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_198910847
quote:
0s.gif Op donderdag 8 april 2021 07:48 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]

Op papier wel, de praktijk is in mijn ogen wat weerbastiger.
Ik kan me ook geen versoepelingen herinneren die zijn doorgevoerd tegen het advies van het omt in.
Maar we wordt gesuggereerd dat het kabinet bepaalt wat het OMT moet adviseren.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_198910851
quote:
0s.gif Op donderdag 8 april 2021 07:49 schreef Wantie het volgende:

[..]

Maar dan ga je er van uit dat het OMT naar de mond van het kabinet praat...
Of ze praten naar de mond van het kabinet, of ze maken een advies wat past bij wat het kabinet wil.
Even vanuit de gedachte dat er versoepelingen worden aangekondigd dinsdag ligt daar een positief advies onder.
pi_198910862
quote:
0s.gif Op donderdag 8 april 2021 07:48 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]

Op papier wel, de praktijk is in mijn ogen wat weerbastiger.
Ik kan me ook geen versoepelingen herinneren die zijn doorgevoerd tegen het advies van het omt in.
Opening scholen was tegen advies van OMT.
pi_198910876
quote:
0s.gif Op donderdag 8 april 2021 07:55 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Opening scholen was tegen advies van OMT.
Middelbare scholen hadden beter niet heropend kunnen worden. Online onderwijs had door moeten gaan.

Daarna begon de sterke corona stijging.
pi_198910895
quote:
0s.gif Op donderdag 8 april 2021 07:55 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Opening scholen was tegen advies van OMT.
Nee, https://nos.nl/l/2366617
  donderdag 8 april 2021 @ 08:02:37 #89
131800 Tarado
capô de fusca
pi_198910902
quote:
1s.gif Op donderdag 8 april 2021 00:03 schreef Molo het volgende:

[..]

Geen idee

Maar volgens de NCTV rapporten valt het wel mee in covidtijd voor die groep
maar het gaat om (na) wel of geen vaccinatie, dan ga ik er vanuit dat het dus weer normale omstandigheden zijn
pi_198910918
quote:
0s.gif Op donderdag 8 april 2021 07:54 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]

Of ze praten naar de mond van het kabinet, of ze maken een advies wat past bij wat het kabinet wil.
Even vanuit de gedachte dat er versoepelingen worden aangekondigd dinsdag ligt daar een positief advies onder.
Dus in feite is het OMT volgens jou niets meer dan een lege huls dat door het kabinet wordt gebruikt om politieke besluitvorming te voorzien van een wetenschappelijk jasje.
Dat verklaart niet waarom het kabinet in het verleden tegen het advies in heeft besloten.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_198910993
quote:
0s.gif Op donderdag 8 april 2021 08:06 schreef Wantie het volgende:

[..]

Dus in feite is het OMT volgens jou niets meer dan een lege huls dat door het kabinet wordt gebruikt om politieke besluitvorming te voorzien van een wetenschappelijk jasje.
Dat verklaart niet waarom het kabinet in het verleden tegen het advies in heeft besloten.
Dat is wel het andere uiterste, maar ze zijn wel verstrengeld/afhankelijk van elkaar.
Het kabinet verschuilt zich soms achter advies van het omt om maatregelen te nemen en door de status van het omt is het ook voor het kabinet heel lastig uitlegbaar om versoepelingen door te voeren zonder omt advies.

Misschien heb je een voorbeeld, want ik kan kan versoepeling herinneren de afgelopen periode die is doorgevoerd zonder omt advies.

Er was ook een wat ouder artikel door omt leden dat ze onder druk werden gezet voor een bepaald advies.
pi_198911069
quote:
0s.gif Op donderdag 8 april 2021 08:06 schreef Wantie het volgende:

[..]

Dus in feite is het OMT volgens jou niets meer dan een lege huls dat door het kabinet wordt gebruikt om politieke besluitvorming te voorzien van een wetenschappelijk jasje.
Dat verklaart niet waarom het kabinet in het verleden tegen het advies in heeft besloten.
Was het OMT maar een wetenschappelijk instituut, het OMT bestaat slechts uit wat medici die al hun beslissingen baseren op wat losse dingetjes.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_198911075
quote:
1s.gif Op donderdag 8 april 2021 07:57 schreef polderturk het volgende:

[..]

Middelbare scholen hadden beter niet heropend kunnen worden. Online onderwijs had door moeten gaan.

Daarna begon de sterke corona stijging.
Van een golfje die nu al aan de piek lijkt. Prima beslissing dus om de scholen te openen.
Alpha kenny one
  Redactie Sport donderdag 8 april 2021 @ 08:30:53 #94
274204 crew  Mexicanobakker
pi_198911184
Versoepelingen in de buitenlucht moeten kunnen zolang ze er niet voor zorgen dat mensen meer bij elkaar binnen gaan komen.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_198911229
quote:
0s.gif Op donderdag 8 april 2021 07:39 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

Jazeker, ik zag Gommers gisteren op tv en hij zei dat hij eerst betere cijfers wil zien (daling ingezet op de verpleegafdelingen en de IC) alvorens dit soort versoepelingen doorgevoerd kunnen worden.
Gommers, heerlijke vent. We vinden het niet altijd leuk wat hij zegt, maar de man heeft zijn hart op de goede plaats.

Ik ben blij met de vooraankondiging van de versoepelingen, maar ook nu heb je te maken met de modellen van het RIVM. Daar zit een dermate onzekerheid in dat het ook zomaar tegen kan vallen met de daling. Gommers loopt met zijn ziekenhuis ook nog eens drie weken achter op die modellen en ziet nu de ziekenhuizen vol liggen. Dus ik snap zijn zorg volkomen over die versoepelingen.
Het zou mij niet verbazen als het gewoon niet doorgaat.

Ook geweldig hoe Gommers even Hugo en de GGD met de grond gelijk maakt. Gewoon zeggen wat iedereen denkt en weet.

Hij is dan (te)veel op de TV samen met mijn vriend Kuipers, maar ik heb niet het idee dat hij ook maar even uit is op eigen gewin. Zodra deze crisis voorbij is gaat hij een paar maanden op vakantie denk ik en zullen we hem niet meer terug zien op tv.
pi_198911255
quote:
0s.gif Op donderdag 8 april 2021 08:14 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]

Dat is wel het andere uiterste, maar ze zijn wel verstrengeld/afhankelijk van elkaar.
Het kabinet verschuilt zich soms achter advies van het omt om maatregelen te nemen en door de status van het omt is het ook voor het kabinet heel lastig uitlegbaar om versoepelingen door te voeren zonder omt advies.

Misschien heb je een voorbeeld, want ik kan kan versoepeling herinneren de afgelopen periode die is doorgevoerd zonder omt advies.

Er was ook een wat ouder artikel door omt leden dat ze onder druk werden gezet voor een bepaald advies.
Maar waarom is het OMT afhankelijk van het kabinet?
Ze moet juist onafhankelijk zijn, dan hoeven ze ook niet te zwichten voor de druk waar je het over hebt.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_198911270
quote:
0s.gif Op donderdag 8 april 2021 08:21 schreef raptorix het volgende:

[..]

Was het OMT maar een wetenschappelijk instituut, het OMT bestaat slechts uit wat medici die al hun beslissingen baseren op wat losse dingetjes.
Het zijn vooral virologen, 51 meende ik.
Deskundigen op het vakgebied met betrekking tot de gezondheidszorg en virus bestrijding.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_198911277
quote:
0s.gif Op donderdag 8 april 2021 08:35 schreef aartstyle het volgende:

[..]

Gommers, heerlijke vent. We vinden het niet altijd leuk wat hij zegt, maar de man heeft zijn hart op de goede plaats.

Ik ben blij met de vooraankondiging van de versoepelingen, maar ook nu heb je te maken met de modellen van het RIVM. Daar zit een dermate onzekerheid in dat het ook zomaar tegen kan vallen met de daling. Gommers loopt met zijn ziekenhuis ook nog eens drie weken achter op die modellen en ziet nu de ziekenhuizen vol liggen. Dus ik snap zijn zorg volkomen over die versoepelingen.
Het zou mij niet verbazen als het gewoon niet doorgaat.

Ook geweldig hoe Gommers even Hugo en de GGD met de grond gelijk maakt. Gewoon zeggen wat iedereen denkt en weet.

Hij is dan (te)veel op de TV samen met mijn vriend Kuipers, maar ik heb niet het idee dat hij ook maar even uit is op eigen gewin. Zodra deze crisis voorbij is gaat hij een paar maanden op vakantie denk ik en zullen we hem niet meer terug zien op tv.
Er lagen vorig jaar rond deze tijd dik (no pun intended) 1400 coronapatienten op de IC, nu zitten we op iets meer dan de helft van dat aantal. Hoe liggen de ziekenhuizen dan vol?
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  donderdag 8 april 2021 @ 08:41:57 #99
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_198911286
quote:
0s.gif Op donderdag 8 april 2021 08:21 schreef raptorix het volgende:

[..]

Was het OMT maar een wetenschappelijk instituut, het OMT bestaat slechts uit wat medici die al hun beslissingen baseren op wat losse dingetjes.
:')
pi_198911299
quote:
0s.gif Op donderdag 8 april 2021 07:39 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

Jazeker, ik zag Gommers gisteren op tv en hij zei dat hij eerst betere cijfers wil zien (daling ingezet op de verpleegafdelingen en de IC) alvorens dit soort versoepelingen doorgevoerd kunnen worden.
Dokter Gommie kan zo veel willen. Ik denk dat dokter Gommie en zijn virendjes van het OMT vooral bang zijn dat ze straks niet meer in de spotlights staan.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')