quote:Op woensdag 7 april 2021 18:04 schreef TjjWester het volgende:
[..]
De eerste twee rondes zijn open dus dat wel maar het lijkt me dat zo iemand idd niet door kan naar de derde ronde.
quote:Indien ook bij de derde stemming niemand de meerderheid van stemmen verkrijgt, dan vindt een vierde stemming plaats. Daarbij wordt gekozen uit de twee personen, die bij de derde stemming de meeste stemmen op zich hebben verenigd.
Nee. Dat zijn ambtenaren volgens mijquote:Op woensdag 7 april 2021 18:04 schreef trein2000 het volgende:
Stemmen die vier stembureauleden eigenlijk mee?
Formatie duurt nog zeker 100 dagen dus ze hebben alle tijdquote:Op woensdag 7 april 2021 18:04 schreef Raw85 het volgende:
Wat een grap dat dit een hele dag in beslag neemt
Dat maakt het stemmen op een ander kamerlid dus nog nuttelozer. Tenzij je er een statement mee wilt makenquote:Op woensdag 7 april 2021 18:04 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Stel 30 stemmen op Arib, 30 op bergkamp en de rest op Omzigt, gaat de strijd tussen Arib en Bergkamp
Omdat die 90 ongeldig zijn
Gewoon net zoals bij de CDA digitaal, dat werkt prima.quote:Op woensdag 7 april 2021 18:04 schreef Raw85 het volgende:
In dat scenario heeft Omtzigt een volstrekte meerderheid en is verkozen tot voorzitter van de tweede kamer der staten generaal.quote:Op woensdag 7 april 2021 18:04 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Stel 30 stemmen op Arib, 30 op bergkamp en de rest op Omzigt, gaat de strijd tussen Arib en Bergkamp
Omdat die 90 ongeldig zijn
Alleen de 1equote:Op woensdag 7 april 2021 18:01 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik snap dat niet helemaal, het reglement zegt dat de eerste twee rondes open is.
Zijn 4 kamerleden, Westerveld, Stoffer, Mulder, El Yassiniquote:Op woensdag 7 april 2021 18:04 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Nee. Dat zijn ambtenaren volgens mij
Als dit zo iedere ronde gaat dan overtreft het wel de Toon Hermans sketch De voorzitter van 'Ons genoegen'.quote:Op woensdag 7 april 2021 18:04 schreef Raw85 het volgende:
Dat zijn kamerleden. Westerveld, Stoffer, El Yassini en Mulder.quote:Op woensdag 7 april 2021 18:04 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Nee dat zijn kamerleden wat ik las. Die gene die poetsen ook, die hebben corvee.quote:Op woensdag 7 april 2021 18:04 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Nopequote:Op woensdag 7 april 2021 18:02 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Ja maar als je bijv. op Leijten stemt is je stem ongeldig
Ja maar dit is nooit bedoeld met het idee dat iemand die geen kandidaat is ongewenst in de vierde ronde kan komen.quote:
Nee toch ? Hij heeft zich niet aangemeldquote:Op woensdag 7 april 2021 18:05 schreef trein2000 het volgende:
[..]
In dat scenario heeft Omtzigt een volstrekte meerderheid en is verkozen tot voorzitter van de tweede kamer der staten generaal.
Oww... Ik ken ze niet. Ja, denk wel dat ze mee mogen stemmen. De voorzitter mag ook stemmen.quote:Op woensdag 7 april 2021 18:05 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Zijn 4 kamerleden, Westerveld, Stoffer, Mulder, El Yassini
Nopequote:Op woensdag 7 april 2021 18:02 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Ja maar als je bijv. op Leijten stemt is je stem ongeldig
Jaquote:Op woensdag 7 april 2021 18:04 schreef trein2000 het volgende:
Stemmen die vier stembureauleden eigenlijk mee?
quote:Op woensdag 7 april 2021 18:05 schreef raptorix het volgende:
[..]
Nee dat zijn kamerleden wat ik las. Die gene die poetsen ook, die hebben corvee.
Een statement maken is stemmen op Hugo de Jongequote:Op woensdag 7 april 2021 18:05 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Dat maakt het stemmen op een ander kamerlid dus nog nuttelozer. Tenzij je er een statement mee wilt maken
quote:
Onderstreping door mij.quote:2. Indien niemand bij de eerste stemming de meerderheid van stemmen verkrijgt, dan vindt een tweede stemming plaats. Deze stemming is eveneens vrij.
Waar hij zich geen kandidaat voor heeft gesteld en dus waarschijnlijk niet eens wilt.quote:Op woensdag 7 april 2021 18:05 schreef trein2000 het volgende:
[..]
In dat scenario heeft Omtzigt een volstrekte meerderheid en is verkozen tot voorzitter van de tweede kamer der staten generaal.
Nice! ff opletten straksquote:Op woensdag 7 april 2021 18:06 schreef Tomatenboer het volgende:
Onze Lingo dame zag ik ook al komen aanstrompelen.
Dus?quote:Op woensdag 7 april 2021 18:06 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Ja maar dit is nooit bedoeld met het idee dat iemand die geen kandidaat is ongewenst in de vierde ronde kan komen.
Hoeft ook niet.quote:Op woensdag 7 april 2021 18:06 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Nee toch ? Hij heeft zich niet aangemeld
Die gaat straks even graaien in de stembus op zoek naar een groene balquote:
Jawel. En dat zijn geen ambtenarenquote:Op woensdag 7 april 2021 18:04 schreef Starhopper het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 7 april 2021 18:07 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Die gaat straks even graaien in de stembus op zoek naar een groene bal
DENK?quote:Op woensdag 7 april 2021 18:05 schreef raptorix het volgende:
[..]
Nee dat zijn kamerleden wat ik las. Die gene die poetsen ook, die hebben corvee.
Meerderheid is meerderheid hč.quote:Op woensdag 7 april 2021 18:05 schreef Bocaj het volgende:
Als die D66'er het wint dan is het huis te klein denk ik.... (Vriendjespolitiek tussen Kaag en Rutte)
Hoeft ook nietquote:Op woensdag 7 april 2021 18:06 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Artikel 4 lid 1 zegt wel dat de kamerleden zich kandidaat kunnen stellen. Dat zou overbodig zijn als een niet kandidaat ook kan winnen.quote:
Dat was hij natuurlijk alweer vergeten.quote:Op woensdag 7 april 2021 18:07 schreef spinazieruiker het volgende:
Rutte belt nog even met Kaag om het stemgedrag van zijn fractie door te nemen
Nee hij had er geen herinnering aan.quote:Op woensdag 7 april 2021 18:09 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Dat was hij natuurlijk alweer vergeten.
Hoeft ook nietquote:Op woensdag 7 april 2021 18:06 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Ah, thanks! Verkeerd begrepen danquote:
Ik denk dat je niet weet hoe de politiek werkt en in elkaar zit.quote:Op woensdag 7 april 2021 17:55 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Waarom zat die enge PVV kerel net dan te zeiken op Arib?
Ja. En een dictatuur is vaak veel sneller.quote:Op woensdag 7 april 2021 18:08 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
Ben blij dat er geen 6 Kamerleden zich hebben gekandideerd, duurde het 2 dagen
Maar er staat nergens dat er uit de kandidaten gekozen wordt.quote:Op woensdag 7 april 2021 18:08 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Artikel 4 lid 1 zegt wel dat de kamerleden zich kandidaat kunnen stellen. Dat zou overbodig zijn als een niet kandidaat ook kan winnen.
Nee? Maar volgens mij snap ik hem nietquote:Op woensdag 7 april 2021 18:10 schreef spinazieruiker het volgende:
Meer mensen die bij het zien van het stembusje zin in bier krijgen?
Ja wellicht ook efficiėnterquote:Op woensdag 7 april 2021 18:10 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja. En een dictatuur is vaak veel sneller.![]()
Net een bierpulquote:Op woensdag 7 april 2021 18:10 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Nee? Maar volgens mij snap ik hem niet
quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |