Nee, ik loop momenteel meer risico met afspreken met vrienden thuis. Voelt zelfs beter om zoiets buiten de deur af te spreken dan tegen de regels in met vrienden opgesloten te zitten in een huiskamer vanwege de avondklok.quote:Op woensdag 7 april 2021 16:38 schreef Za het volgende:
Zijn er hier ook mensen die de terrassen gaan weren, om te voorkomen dat ze asymptomatisch wellicht anderen kunnen besmetten gezeten op een terras in hun covid wolken uitstoot?
Mijn punt dus...quote:Op woensdag 7 april 2021 16:40 schreef vosss het volgende:
[..]
Dat duurt niet lang meer. Straks mag alles weer zolang je maar een vaccin hebt gehad of een sneltest doet.
Ik zou het alleen weren wanneer er een vaccinatieplicht/testbewijs als toegang wordt vereist.quote:Op woensdag 7 april 2021 16:38 schreef Za het volgende:
Zijn er hier ook mensen die de terrassen gaan weren, om te voorkomen dat ze asymptomatisch wellicht anderen kunnen besmetten gezeten op een terras in hun covid wolken uitstoot?
Dit jaquote:Op woensdag 7 april 2021 16:41 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Ik zou het alleen weren wanneer er een vaccinatieplicht/testbewijs als toegang wordt vereist.
Het idee is toch juist dat buiten de kans op infectie vrijwel nihil is?quote:Op woensdag 7 april 2021 16:38 schreef Za het volgende:
en....the endquote:Op woensdag 7 april 2021 16:40 schreef eragon2890 het volgende:
Hmmm
Ik wordt toch weer wat nerveus merk ik.
NWS / Nieuw onderzoek nauwelijks bewezen besmettingen met corona.....quote:Op woensdag 7 april 2021 16:43 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het idee is toch juist dat buiten de kans op infectie vrijwel nihil is?
Jeetje, hebben ze je net met AZ geprikt ofzo?quote:Op woensdag 7 april 2021 16:40 schreef eragon2890 het volgende:
Hmmm
Ik wordt toch weer wat nerveus merk ik. Want ze willen dus toewerken naar zomer zonder (HOERAAAA !!!) of met alleen "basismaatregelen" (de 1.5m aka de onleefbare onvrije plezierloze hel) dus.
Ik weet dat ik zelf al zei te verwachten dat die 1.5m wat langer zou blijven, maar toch.... rutte had het al over een normaler normaal in de zomer enzo...
... als ze dan kiezen voor scenario met nog basismaatregelen, zouden ze die dan toch permanent willen maken? Komen we dan nooit meer daarvan, van die 1.5m en die bekvodjes af? Krijg ik dan toch nooit meer m'n vrijheid en mn leven terug? Nee toch?
Ik mis een duidelijk punt in dat rtl artikel wanneer die basismaatregelen er dan van het kabinet wel af zouden mogen als niet in de zomer... Engeland heeft het over 21/6, België najaar, Texas, Vietnam etc is de vrijheid alweer terug... wanneer hier dan?
Ik wordt daar toch echt nerveus van. Als niet van de zomer, wanneer heffen ze die basismaatregelen, waar de meest verschrikkelijke van allemaal dat vervloekte afstand houden inzit, dan wel op?? Waarom staat er niet duidelijk bij wanneer dat kan als niet van de zomer??
Rutte had het al een maand geleden over dat ze moesten kijken wat endemisch leven met het virus betekent voor de 1.5m...
Help... willen ze hem dan toch permanent maken? Moet ik dan toch emigreren ? Want als ik steeds zeg dat ik liever dood ga dan voor eeuwig opgesloten zitten in deze tegennatuurlijke plezierloze hel dan bedoel ik dat letterlijk, afstand houden gaat tegen mijn hele natuur en kern in en is gewoon geen leven...
... waarom staat er niet duidelijk dat dan alles weg gaat of anders wanneer wel?? 😱
Ik heb t idee dat jij van elk nieuws nerveus wordt wanneer het niet gaat over het afschaffen van 1.5m basisregel.quote:Op woensdag 7 april 2021 16:40 schreef eragon2890 het volgende:
Hmmm
Ik wordt toch weer wat nerveus merk ik.
“Knip”
Maatregelen werken wel, maar niet meer in deze periode. Het is gewoon niet meer mogelijk om mensen weer in dezelfde mindset te krijgen zoals in de lente van vorig jaar. Dus in die zien werken lockdowns misschien nu nog maar beperkt. Maar zodra iedereen weer in boogjes om elkaar gaat lopen zoals in de eerste weken dan zal dat echt wel weer zichtbaar worden in het aantal besmettingen.quote:Op woensdag 7 april 2021 16:46 schreef HeatWave het volgende:
[..]
NWS / Nieuw onderzoek nauwelijks bewezen besmettingen met corona.....
Ik snap echt niet dat mensen zo graag bang willen blijven. Natuurlijk moeten we op bepaalde momenten nog wel voorzichtig zijn etc.
Maar zoals eerder al gezegd, de maatregelen werken nauwelijk, alleen vaccineren werkt.
Hoe doen ze dat hele prikken in de VS eigenlijk? Over gedecentraliseerd gesproken in een federatie zonder fatsoenlijk bevolkingsregister... Begreep dat je daar gewoon bij de lokale Walgreens of zelfs Walmart je prik kan halen; loop je daar dan binnen met je oproep en klaar?quote:Op woensdag 7 april 2021 16:41 schreef Ronald het volgende:
Eigenlijk zou de overheid vast een reserve lijst voor AstraZeneca vrijwilligers van boven de 50 moeten aanleggen, zodat je overschotten meteen kunt wegprikken als er weer twijfel over de veiligheid is. Genoeg mensen die dat kleine risico wel durven te nemen denk ik.
Laat ik het zo stellen, de gangbare mening is dat de maatregelen niet voldoende werken om een lockdown vol te blijven houden dan. iets met proportioneel zijn.quote:Op woensdag 7 april 2021 16:48 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Maatregelen werken wel, maar niet meer in deze periode. Het is gewoon niet meer mogelijk om mensen weer in dezelfde mindset te krijgen zoals in de lente van vorig jaar. Dus in die zien werken lockdowns misschien nu nog maar beperkt. Maar zodra iedereen weer in boogjes om elkaar gaat lopen zoals in de eerste weken dan zal dat echt wel weer zichtbaar worden in het aantal besmettingen.
Als ik het goed heb doen ze niet aan oproepen, maar kun je jezelf aanmelden.quote:Op woensdag 7 april 2021 16:51 schreef nostra het volgende:
[..]
Hoe doen ze dat hele prikken in de VS eigenlijk? Over gedecentraliseerd gesproken in een federatie zonder fatsoenlijk bevolkingsregister... Begreep dat je daar gewoon bij de lokale Walgreens of zelfs Walmart je prik kan halen; loop je daar dan binnen met je oproep en klaar?
Wat dat betreft is Fok misschien niet zo heel representatief voor de rest van de mensen.quote:Op woensdag 7 april 2021 16:51 schreef Jane het volgende:
Ik geloof dat ik best de rest van mijn leven met de 1,5m-regel zou kunnen leven. Eindelijk ruimte in het vliegtuig, in de trein, enz. Ja, ik snap dat het dan ook misschien onbetaalbaar zou worden, maar toch...Ik zit er niet per se op te wachten door anderen in mijn nek gehijgd te worden.
Mensen kunnen zich aanmelden via een site afhankelijk van een bepaalde leeftijd, werkt blijkbaar prima.quote:Op woensdag 7 april 2021 16:51 schreef nostra het volgende:
[..]
Hoe doen ze dat hele prikken in de VS eigenlijk? Over gedecentraliseerd gesproken in een federatie zonder fatsoenlijk bevolkingsregister... Begreep dat je daar gewoon bij de lokale Walgreens of zelfs Walmart je prik kan halen; loop je daar dan binnen met je oproep en klaar?
Ik vond het met 1 ding serieus een voordeel, dat was het reserveren van een zwem ticket in (Duitse) zwembaden. heerlijk rustig en bijna geen irritante jongeren en tokkies.quote:Op woensdag 7 april 2021 16:51 schreef Jane het volgende:
Ik geloof dat ik best de rest van mijn leven met de 1,5m-regel zou kunnen leven. Eindelijk ruimte in het vliegtuig, in de trein, enz. Ja, ik snap dat het dan ook misschien onbetaalbaar zou worden, maar toch...Ik zit er niet per se op te wachten door anderen in mijn nek gehijgd te worden.
Ik vind het ook niet onprettig dat mensen me een beetje met rust latenquote:Op woensdag 7 april 2021 16:51 schreef Jane het volgende:
ik denk dat niemand dat leuk vindt ongewenstquote:Op woensdag 7 april 2021 16:51 schreef Jane het volgende:
Mooi.quote:
Ja, dat gedoe zal ik ook niet missen, dat moeten omdat het hoortquote:Op woensdag 7 april 2021 16:57 schreef Simmertje het volgende:
Ik hoop dat zoenen op kantoor voor altijd voorbij is. Dat zou een prachtig iets zijn dat we mogen overhouden aan deze pandemie.
Ja, eigenlijk niet heel anders dan hier, behalve dat je geen uitnodiging hebt. Je gaat gewoon naar zo'n site, plant een afspraak in en dan kom je je prik halen.quote:Op woensdag 7 april 2021 16:52 schreef Jane het volgende:
[..]
Als ik het goed heb doen ze niet aan oproepen, maar kun je jezelf aanmelden.
Ik heb mijn hoop nog wel op Wooferland gevestigd.quote:Op woensdag 7 april 2021 17:00 schreef Nielsch het volgende:
Als ik medio oktober gewoon weer naar ADE kan vind ik alles best. Tot die tijd heb ik enkel hoop maar geen verwachtingen qua massale leuke dingen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |