abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 9 april 2021 @ 15:43:47 #51
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_198934067
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 15:12 schreef sjorsie1982 het volgende:
Zo zie je maar weer dat de top zich niks aantrekt wat er bij de plebs speelt...
Klopt zowel bij het bedrijf als bij de politiek
Ze pissen allebei keihard over hun klanten en stemmers heen en willen alleen maar hun geld
En niemand die verantwoording af legt om te :r
pi_198934102
quote:
6s.gif Op vrijdag 9 april 2021 15:43 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]

Klopt zowel bij het bedrijf als bij de politiek
Ze pissen allebei keihard over hun klanten en stemmers heen en willen alleen maar hun geld
En niemand die verantwoording af legt om te :r
Verantwoording wordt afgelegd door op te stappen naar een volgend miljoenenbaantje in het bedrijfsleven.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  vrijdag 9 april 2021 @ 15:51:00 #53
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_198934140
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 15:46 schreef sjorsie1982 het volgende:
Verantwoording wordt afgelegd door op te stappen naar een volgend miljoenenbaantje in het bedrijfsleven.
En wij blijven met de ellende en de rekening achter :(
Om te :r deze cirkel moet ook maar eens worden doorbroken
pi_198934164
En Elbers kreeg zeker weer een set steakmessen?
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Tiësto Live @ Melkweg 2000
Best pilot in history
  vrijdag 9 april 2021 @ 16:02:50 #55
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_198934242
quote:
10s.gif Op vrijdag 9 april 2021 15:53 schreef nostra het volgende:
En Elbers kreeg zeker weer een set steakmessen?
In beeld voor functie elders :+ _O- :')
pi_198934306
van mij mag de klm de maan op.
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/
  vrijdag 9 april 2021 @ 16:23:57 #57
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_198934441
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 16:10 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
van mij mag de klm de maan op.
Vliegtuigen kunnen niet naar de maan
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  vrijdag 9 april 2021 @ 16:24:27 #58
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_198934443
quote:
6s.gif Op vrijdag 9 april 2021 16:02 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]

In beeld voor functie elders :+ _O- :')
: Minister maken
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_198934459
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 16:23 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Vliegtuigen kunnen niet naar de maan
dan mag de NS de maan op van mij
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/
pi_198934484
Weet je wat? We trekken dan wel de NoordZuidlijn door tot Schiphol, en misschien wel tot Hoofddorp.
Dan zijn de reizigers vanuit Amsterdam 4 minuten eerder op Schiphol. Kost een hoop maar dan heb je ook helemaal niets extra.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_198934512
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 16:28 schreef spectrumanalyser het volgende:
Weet je wat? We trekken dan wel de NoordZuidlijn door tot Schiphol, en misschien wel tot Hoofddorp.
Dan zijn de reizigers vanuit Amsterdam 4 minuten eerder op Schiphol. Kost een hoop maar dan heb je ook helemaal niets extra.
Nee, joh, dat is om de aankomende toeristen makkelijk Amsterdam in te krijgen. Want daar staan ze om te springen in die stad...
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_198934728
het kost maar 3 miljard. althans, dat is wat men nu aangeeft.
de NoordZuidlijn stond in de plannen van 1996 op 1,5 miljard gulden en dat werd 3,1 miljard euro.
dat is een factor 4,55 keer duurder. volgens dit principe zou het doortrekken naar Schiphol 13,65 miljard euro kosten.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  vrijdag 9 april 2021 @ 16:55:43 #63
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_198934758
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 16:52 schreef spectrumanalyser het volgende:
het kost maar 3 miljard. althans, dat is wat men nu aangeeft.
de NoordZuidlijn stond in de plannen van 1996 op 1,5 miljard gulden en dat werd 3,1 miljard euro.
dat is een factor 4,55 keer duurder. volgens dit principe zou het doortrekken naar Schiphol 13,65 miljard euro kosten.
Ach we printen tegenwoordig geld , het hoeft niet meer verdiend te worden

we moesten de belastingdienst ook maar afschaffen vind ik, dan kan ook gelijk de toeslag afdeling weg
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  vrijdag 9 april 2021 @ 17:34:34 #64
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_198935097
KLM technisch failliet na dramatisch jaar: meer schuld dan bezittingen

KLM heeft financieel flink water gemaakt door de coronacrisis. Van de ruim 1,5 miljard euro aan eigen vermogen die de luchtvaartmaatschappij eind 2019 had, is helemaal niks meer over. KLM sloot 2020 af met een negatief eigen vermogen van 115 miljoen euro.

Dat betekent dat KLM nu meer schulden heeft dan bezittingen en dus technisch failliet is. Dat klinkt trouwens erger dan het is. Zolang de rekeningen betaald kunnen worden, bijvoorbeeld met de miljarden aan overheidssteun die het bedrijf vorig jaar ontving, blijft KLM in de lucht.

https://www.rtlnieuws.nl/(...)alaris-pieter-elbers

Gelukkig hebben we 14% en Jort Kelder als dat geen winnende combinatie is |:) _O-
  vrijdag 9 april 2021 @ 17:48:45 #65
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_198935246
Binnenhof woedend over bonus Air France KLM-topman Ben Smith :D

De goudgerande bonus voor topman Ben Smith van Air France KLM zorgt voor een golf van verontwaardiging in politiek Den Haag. Niemand kan begrip opbrengen voor het belonen van het ’binnenhalen’ van staatssteun in een rampjaar.

„Wij zijn tegen die bonus”, reageert demissionair minister Wopke Hoekstra (Financiën). „Bonussen en uitkeren van dividend vinden wij niet verenigbaar met steun.” :') :|W

Nederland is aandeelhouder van Air France KLM, maar een eerdere poging om het uitdelen van royale beloningen aan de top in Parijs te voorkomen is gestrand. In eigen land heeft Hoekstra wel een harde afspraak met KLM: geen bonussen, geen dividend. De actie van het moederconcern heeft volgens de CDA-bewindsman geen gevolgen voor eventuele toekomstige hulp aan KLM.

De Tweede Kamer eist opheldering. VVD-Kamerlid Eelco Heinen vraagt zich af of het niet indruist tegen Europese steunregels. De liberaal heeft er geen goed woord voor over: „Mayday mayday roepen en bonus toepen, dat is totaal ongepast in deze moeilijke economische tijd voor het bedrijf en personeel.”

De SP wil de blauwe zwaan het liefst afscheiden van de Fransen en KLM nationaliseren. SP-leider Lilian Marijnissen is woest: „Duizenden ontslagen, onzekerheid op de werkvloer, maar de bonussen aan de top gaan natuurlijk gewoon door.”

’Hoekstra aandeelhouder?’
De PvdA vraagt zich af wat de invloed van Hoekstra is als aandeelhouder . „Er is niks van te merken”, zegt Kamerlid Henk Nijboer. „Bonussen uitdelen aan de top terwijl medewerkers worden ontslagen is amoreel en onverdedigbaar.”

https://www.telegraaf.nl/(...)klm-topman-ben-smith

Nou Wopke weer lekker bezig geweest weer een succes geboekt in Den Haag :')
Begin maar weer met onzin uitkramen :r
  maandag 12 april 2021 @ 20:11:27 #66
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_198977716
Frankrijk verbiedt korte vluchten, waarom doen wij dat niet?
'Mag niet zomaar' :')

Sinds 2018 is naast Brussel en Parijs ook Londen via een directe trein te bereiken. Beeld © ANP
De trein of het vliegtuig? In Frankrijk word je voortaan gedwongen om op korte afstanden de trein te nemen. Als je dezelfde plaats in 2 uur en 30 minuten kunt bereiken met de trein, dan mag je niet meer in het vliegtuig stappen. Zou zo'n maatregel ook in Nederland genomen kunnen worden?

De Franse steden Parijs en Lyon liggen zo'n 400 kilometer uit elkaar. Met het vliegtuig doe je er 1 uur en 10 minuten over. Met de trein kan het in 1 uur en 57 minuten, als je de Train à Grande Vitesse (TGV) pakt tenminste.

Het is zomaar een verbinding tussen twee steden in Frankrijk waarvoor je geen vliegticket meer mag boeken - mocht je dat al van plan zijn. Ook tussen Parijs en Nantes en Parijs en Bordeaux zijn dit soort vluchten niet meer mogelijk.

'Levendig debat'

Er ging volgens Le Monde een 'levendig debat' aan vooraf, maar uiteindelijk stemde een meerderheid van het parlement zaterdagavond in met deze 'symbolische klimaatmaatregel' die overigens alleen in Frankrijk zelf geldt.

Het vliegen over korte afstanden wordt niet helemaal aan banden gelegd, waarschijnlijk kunnen overstappende luchtreizigers wel het eerste of laatste onderdeel van hun reis blijven maken.

"Wow", reageerde Suzanne Kröger op Twitter. Als Kamerlid voor GroenLinks maakte zij zich hard om ook in Nederland zoiets voor elkaar te krijgen. De maatregel in Frankrijk komt voort uit een initiatiefwet, die geïnspireerd is op haar motie in Nederland om te stoppen met vluchten van Schiphol naar Brussel.

Het schrappen van vluchten van Schiphol naar Brussel; Kröger kreeg er zelfs een Kamermeerderheid voor. Verantwoordelijk minister Cora van Nieuwenhuizen (VVD) voerde de motie niet uit. Afschaffing van commerciële vluchten tussen Schiphol en Brussel was volgens haar niet mogelijk, omdat dat in strijd zou zijn met de vrijemarktregels van de Europese Commissie.

Vrijemarkteconomie

Luchtvaartdeskundige Hans Heerkens bevestigt dat het onmogelijk is om internationale vluchten te verbieden. "In onze vrijemarkteconomie mag dat niet zomaar." Wat de overheid wel zou kunnen doen, zegt hij, is andere maatregelen treffen.

Zoals de buffercapaciteit van een luchthaven tegenhouden, zodat er minder plek is voor vliegtuigen. Nederland zou ook btw op vliegtickets kunnen heffen, net als op treintickets. Ook al doen andere landen dat niet. "Je zou kunnen zeggen: hoor eens even, als we wachten op wat andere landen doen, dan gebeurt er nooit wat", zegt Heerkens.
Want er lijkt weinig schot in de zaak. Dagelijkse gaan er vanuit Amsterdam vluchten naar Brussel, Londen en Düsseldorf.

Toch gebeurt er wel iets: inmiddels heeft KLM één van de vijf dagelijkse vluchten naar Brussel geschrapt. Reizigers kunnen tegenwoordig een Air&Rail-ticket kopen. Een reiziger uit Brussel kan dus nu met één ticket de trein nemen en daarna op Schiphol het vliegtuig pakken naar Hongkong. Daardoor kan CO2-uitstoot van het vliegtuig worden bespaard.

Düsseldorf, Parijs, Londen, Frankfurt en Berlijn

Eind vorig jaar stelde KLM en onder andere de NS een actieagenda op om meer mensen met de internationale trein te laten reizen. Naast Brussel worden nog meer plaatsen genoemd die eventueel met de trein gedaan zouden kunnen worden.

Het gaat om plaatsen die op minder dan 700 kilometer van Schiphol liggen: Düsseldorf, Parijs, Londen, Frankfurt en Berlijn. "Deze zes bestemmingen zijn nu ook al goed bereikbaar via het spoor."

Qua reistijd concurrerend

Qua reistijd is de internationale trein op deze bestemmingen, met uitzondering van Berlijn, een 'concurrerend alternatief'. Maar er zijn nog wat knelpunten.

Treinen zouden een extra stop moeten maken op Schiphol. Ook zouden er méér treinen moeten gaan rijden en zou onderzocht moeten worden of het mogelijk is om bagage direct vanuit het vliegveld op de trein te zetten.

En last but not least: de prijs. Die komt tot stand in een 'internationale en geliberaliseerde markt'. Wat dat betekent staat er niet, maar de reiziger weet: een treinkaartje is (meestal) duurder.

KLM noemt het een succes. 25 procent van de klanten uit België kiest voor zo'n combinatieticket.

"Ik vind het een goed idee", zegt Heerkens over die combinatietickets. "Zeker bij Schiphol kan dit goed. Op sommige luchthavens moet je eerst de tram of de metro pakken en dan ben je pas bij de trein. Voor mensen die de weg kennen is dat geen probleem, maar zakenreizigers willen die rompslomp niet." Op Schiphol is dat een ander verhaal: je hoeft alleen de roltrap naar beneden te nemen.

'We zijn er nog lang niet'
Brussel-Schiphol is volgens GroenLinks de eerste vlucht die internationaal deels wordt opgeschort vanwege klimaatdoelstellingen. "We zijn er nog lang niet, dit is nog niet de volledige motie, maar het is een begin", zegt een woordvoerder. De maatregelen die Fransen nemen, noemt ze 'heel bemoedigend'.

De partij hoopt dat het onderwerp op Europees niveau op de agenda komt. Daarvoor moet het internationale netwerk van treinen wel worden verbeterd. "Want als je het ene weghaalt, moet je zorgen dat er iets anders voor in de plaats komt."

https://www.rtlnieuws.nl/(...)-waarom-doen-wij-dat

Nou Wopke :') weer een argument om klm te blijven steunen :|W
Heb je nou nog niet door dat je een grote idioot bent :?
pi_198981869
quote:
6s.gif Op maandag 12 april 2021 20:11 schreef ikweethetookniet het volgende:
Nou Wopke :') weer een argument om klm te blijven steunen :|W
Heb je nou nog niet door dat je een grote idioot bent :?
Wat jij niet inziet is dat deze regel Air France juist helpt. Of op z'n minst niet echt tegenzit.

Vluchten op deze afstand zijn verboden, tenzij het gaat om passagiers met een doorverbinding.

AF vervoerde op deze vluchten bijna alleen maar dit soort passagiers, die van bijv Lyon naar New York vlogen, via Parijs.
Voor deze passagiers verandert er, in principe niets. Als AF er brood in ziet, mogen deze vluchten gewoon op oude voet doorgaan.

Wie er wel last van heeft zijn concurrerende, wat kleinere maatschappijen die vaker vluchten aanbieden zonder overstappende passagiers. Die zien ineens een aantal vluchten verboden worden, die hebben er wel last van.
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  dinsdag 13 april 2021 @ 07:39:33 #68
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_198981946
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 april 2021 07:19 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Wat jij niet inziet is dat deze regel Air France juist helpt. Of op z'n minst niet echt tegenzit.

Vluchten op deze afstand zijn verboden, tenzij het gaat om passagiers met een doorverbinding.

AF vervoerde op deze vluchten bijna alleen maar dit soort passagiers, die van bijv Lyon naar New York vlogen, via Parijs.
Voor deze passagiers verandert er, in principe niets. Als AF er brood in ziet, mogen deze vluchten gewoon op oude voet doorgaan.

Wie er wel last van heeft zijn concurrerende, wat kleinere maatschappijen die vaker vluchten aanbieden zonder overstappende passagiers. Die zien ineens een aantal vluchten verboden worden, die hebben er wel last van.
Ik zag GL en vele anderen dit al tweeten inderdaad, met de vraag waarom KLM dan nog steeds op Brussel vliegt.

Joh prima, schrapt KLM ook AMS-BRU en vv voor niet-transit. Liggen ze geen dag van wakker vermoed ik.

Wat dat betreft gewoon een slimme move van AF en de Franse staat, het klinkt weer even goed richting de milieukliek, maar levert feitelijk bijna niks op.

Als je shit wil veranderen, beloon dan airlines voor het verduurzamen van de operatie zelf.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  dinsdag 13 april 2021 @ 09:04:21 #69
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_198982423
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 april 2021 07:39 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Joh prima, schrapt KLM ook AMS-BRU en vv voor niet-transit. Liggen ze geen dag van wakker vermoed ik.
6 x per dag KLM BRU is een zeer goed rendabele lijn met al de Europarlementariërs en navenant gepeupel die niet op een paar euro kijken
Deze mensen declareren de ticket en betalen de hoofdprijs
Beter dan KLM - LON of KLM Char d G
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  dinsdag 13 april 2021 @ 09:17:57 #70
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_198982531
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 april 2021 07:19 schreef The_stranger het volgende:
Wat jij niet inziet is dat deze regel Air France juist helpt. Of op z'n minst niet echt tegenzit.

Wie er wel last van heeft zijn concurrerende, wat kleinere maatschappijen die vaker vluchten aanbieden zonder overstappende passagiers. Die zien ineens een aantal vluchten verboden worden, die hebben er wel last van.
KLM wordt dus benadeeld en Schiphol dus ook ;)
  dinsdag 13 april 2021 @ 09:22:04 #71
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_198982565
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 april 2021 09:04 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

6 x per dag KLM BRU is een zeer goed rendabele lijn met al de Europarlementariërs en navenant gepeupel die niet op een paar euro kijken
Deze mensen declareren de ticket en betalen de hoofdprijs
Beter dan KLM - LON of KLM Char d G
Als die er al zijn dan is het echt een hele kleine groep. 99% is transit op die lijn.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  dinsdag 13 april 2021 @ 17:39:18 #72
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_198989384
https://www.telegraaf.nl/(...)innen-air-france-klm

Partner China Eastern neemt wel een fors belang in KLM
Nu gaat Nederland helemaal van KLM af
tijd om een NLM op te starten
( Maar China is niet zo soft met die hele dure Franse piloten , ha ha ha)
Chinese piloten kosten 25% van wat de Fransen kosten

Het is over en uit met KLM, laat de vliegtuigen dan ook maar overspuiten met Air France kleuren
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  dinsdag 13 april 2021 @ 17:50:26 #73
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_198989489
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 april 2021 17:39 schreef michaelmoore het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)innen-air-france-klm
Het is over en uit met KLM, laat de vliegtuigen dan ook maar overspuiten met Air France kleuren
Wopke ziet dat anders :')
En zit met smart te wachten totdat zijn opvolger zijn functie overneemt en gaat dan veilig van de oppositie kritische vragen stellen :') :r
Het is me toch een incompetent stuk stront die Wopke })
  dinsdag 13 april 2021 @ 17:56:51 #74
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_198989547
quote:
6s.gif Op dinsdag 13 april 2021 17:50 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]

Wopke ziet dat anders :')
En zit met smart te wachten totdat zijn opvolger zijn functie overneemt en gaat dan veilig van de oppositie kritische vragen stellen :') :r
Het is me toch een incompetent stuk stront die Wopke })
Nee KLM ;laten ze vanaf nu wat het is en vergeten het minderheidsbelangetje
Daar hoor je niets meer over

Nederland heeft totaal geen zeggenschap meer over KLM en das maar goed ook ,
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  dinsdag 13 april 2021 @ 18:05:32 #75
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_198989634
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 april 2021 17:56 schreef michaelmoore het volgende:
Nee KLM ;laten ze vanaf nu wat het is en vergeten het minderheidsbelangetje
Daar hoor je niets meer over
:{w Vergeet Jort niet :')
  dinsdag 13 april 2021 @ 20:33:41 #76
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_198992569
Frankrijk zal aan China Eastern een heel nadere aandeelhouder krijgen , die houden niet van dure piloten met een grote bek

quote:
Air France KLM heeft inzicht gegeven in de emissie die gaat plaatsvinden. In totaal wordt er een bedrag van ruim ¤1 miljard opgehaald middels de uitgifte van 214 miljoen aandelen. De Franse Staat en luchtvaartmaatschappij China Eastern doen mee.
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  dinsdag 13 april 2021 @ 20:36:39 #77
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_198992621
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 april 2021 20:33 schreef michaelmoore het volgende:
Frankrijk zal aan China Eastern een heel nadere aandeelhouder krijgen , die houden niet van dure piloten met een grote bek
[..]

Enig idee wat piloten in China bij elkaar harken? :D

https://naibuzz.com/10-co(...)laries-in-the-world/

Nederland wel op de eervolle tweede plaats trouwens 8-)
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  woensdag 14 april 2021 @ 11:42:13 #78
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
  woensdag 14 april 2021 @ 11:45:23 #79
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_198999096
Brief 3: ’Tijd om KLM van AirFrance te verlossen’

Wordt het onderhand niet eens tijd dat de KLM op de een of andere manier verlost wordt van AirFrance en die hele foute manipulerende leiding die in Parijs zetelt, vraagt J. Stuyt.

De KLM heeft in de jaren voorafgaand aan de Covid-19 periode laten zien uitstekend voor zich zelf kon zorgen. Iedere keer werd er vanuit Parijs geprobeerd, weliswaar zonder succes, de kassa van de KLM te legen. De jaarlijkse resultaten spreken voor zich, de winst van de KLM was vele malen groter dan die van AirFrance.

J. Stuyt, Amsterdam

https://www.telegraaf.nl/(...)-france-te-verlossen

Verstandige woorden, maar Wopke weet het beter :')
  woensdag 14 april 2021 @ 11:48:40 #80
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_198999124
quote:
6s.gif Op woensdag 14 april 2021 11:45 schreef ikweethetookniet het volgende:
Brief 3: ’Tijd om KLM van AirFrance te verlossen’

Wordt het onderhand niet eens tijd dat de KLM op de een of andere manier verlost wordt van AirFrance en die hele foute manipulerende leiding die in Parijs zetelt, vraagt J. Stuyt.

De KLM heeft in de jaren voorafgaand aan de Covid-19 periode laten zien uitstekend voor zich zelf kon zorgen. Iedere keer werd er vanuit Parijs geprobeerd, weliswaar zonder succes, de kassa van de KLM te legen. De jaarlijkse resultaten spreken voor zich, de winst van de KLM was vele malen groter dan die van AirFrance.

J. Stuyt, Amsterdam

https://www.telegraaf.nl/(...)-france-te-verlossen

Verstandige woorden, maar Wopke weet het beter :')
Air France kan niet zonder KLM, die laten KLM NOOIT los
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  woensdag 14 april 2021 @ 12:04:12 #81
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_198999286
quote:
0s.gif Op woensdag 14 april 2021 11:48 schreef michaelmoore het volgende:
Air France kan niet zonder KLM, die laten KLM NOOIT los
Klopt, maar zodra er voor die Fransen geen geld meer valt te jatten is het een heel ander verhaal ;)
  woensdag 14 april 2021 @ 12:16:05 #82
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_198999416
quote:
6s.gif Op woensdag 14 april 2021 12:04 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]

Klopt, maar zodra er voor die Fransen geen geld meer valt te jatten is het een heel ander verhaal ;)
Valt niets te jatten
KLM is eigendom van Air France, dat ze een gescheiden boekhouding hebben zegt NIETS
net als de blauwe kleur , dat zegt ook niets, dat is om de Nederlandse bevolking als klant te houden

KLM is 75 % van de netto inkomsten van Air France / Klm
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_199010640
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 april 2021 20:36 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Enig idee wat piloten in China bij elkaar harken? :D

https://naibuzz.com/10-co(...)laries-in-the-world/

Nederland wel op de eervolle tweede plaats trouwens 8-)
Ik zou het lijstje niet helemaal vertrouwen, pre corona waren er kwamen waar je echt veel meer kon binnenhalen dan in ons land. (Waarvan het Midden-Oosten en Azië ver aan de top stonden).

Daarnaast is het niet echt te vergelijken als je in ons land tegen de 50% aan belasting betaalt en in Azië 0%.
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  donderdag 15 april 2021 @ 09:10:48 #84
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_199010799
quote:
0s.gif Op donderdag 15 april 2021 08:54 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Ik zou het lijstje niet helemaal vertrouwen, pre corona waren er kwamen waar je echt veel meer kon binnenhalen dan in ons land. (Waarvan het Midden-Oosten en Azië ver aan de top stonden).

Daarnaast is het niet echt te vergelijken als je in ons land tegen de 50% aan belasting betaalt en in Azië 0%.
Zeker zo :Y
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  Redactie Frontpage donderdag 15 april 2021 @ 09:28:11 #85
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_199010985
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 april 2021 20:36 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Enig idee wat piloten in China bij elkaar harken? :D

https://naibuzz.com/10-co(...)laries-in-the-world/

Nederland wel op de eervolle tweede plaats trouwens 8-)
De VS staat niet in dat lijstje? Geloof er weinig van. Tenzij short haulers daar maar een paar duizend per maand verdienen, dan loopt het gemiddeld wel redelijk terug natuurlijk.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  donderdag 15 april 2021 @ 09:34:43 #86
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_199011036
quote:
0s.gif Op donderdag 15 april 2021 09:28 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

De VS staat niet in dat lijstje? Geloof er weinig van. Tenzij short haulers daar maar een paar duizend per maand verdienen, dan loopt het gemiddeld wel redelijk terug natuurlijk.
Ik geloof dat regionals daar echt bar weinig verdienen en een stepping stone zijn naar de grote jongens.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  maandag 19 april 2021 @ 22:17:11 #87
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_199077591
https://www.telegraaf.nl/(...)aandeelhouder-af-klm

Nederland telt totaal niet meer mee als aandeelhouder van KLM

China is nu tweede aandeelhouder van KLM

quote:
Nederland niet langer tweede aandeelhouder AF KLM
Door YTEKE DE JONG

Updated 1 uur geleden
2 uur geleden in FINANCIEEL
Air France-KLM5.031%
Luchtvaartcombinatie Air France KLM heeft ruim ¤1 miljard aan nieuw kapitaal opgehaald, zo werd maandagavond bekend. De Nederlandse Staat zakt daarmee terug naar een belang van 14% naar 9%.
quote:
De emissieprijs per aandeel is ¤4,84, een kleine 4% onder de slotkoers van maandag.

Twee weken geleden werd bekend dat minister Hoekstra (Financiën) zijn belang in de luchtvaartcombinatie laat verwateren.
Door de herkapitalisatie is de Franse Staat het meest invloedrijk, gevolgd door luchtvaartmaatschappij China Eastern.

Topman Ben Smith van Air France KLM stelde maandag op het World Aviation Festival dat er nog steeds gesprekken gaande zijn tussen de Nederlandse Staat en de Europese Commissie over het offer dat KLM moet brengen voor additionele steun.
quote:
KLM moet als gevolg van de schuldomzetting vluchten opgeven op Schiphol, die naar de concurrentie zullen gaan.

Omdat Schiphol aan het maximale aantal vliegbewegingen zit, valt deze weggevallen omzet moeilijk terug te krijgen.
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_199077789
Ben niet echt op de hoogte maar heb altijd intens moeite gehad met de fusie.
Hoe kun je de Koninklijke royal Luchmaatschappij samentrekken met die stinkende arrogante uienvreters.

En KLM moet blijven! Ook al kost het 10 miljard per jaar.
Vakman pur sang
  maandag 19 april 2021 @ 22:38:09 #89
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_199077985
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 22:17 schreef michaelmoore het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)aandeelhouder-af-klm
Nederland telt totaal niet meer mee als aandeelhouder van KLM
China is nu tweede aandeelhouder van KLM
Dit vraagt om de mening van Jort |:)
Wopke al geroepen dat het een lange termijn investering is :')

Wat een stelletje randdebielen die met ons geld smijten :r
  dinsdag 20 april 2021 @ 17:01:13 #90
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_199086040
quote:
6s.gif Op maandag 19 april 2021 22:38 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]

Dit vraagt om de mening van Jort |:)
Wopke al geroepen dat het een lange termijn investering is :')

Wat een stelletje randdebielen die met ons geld smijten :r
Bonus moet van Tafel anders geen steun meer

Nee
dus geen extra miljarden naar de KLM , Dan gaan we de NLM oprichten
stik maar met je vliegtuigen

https://www.telegraaf.nl/(...)france-klm-van-tafel


quote:
Kamer wil bonus voor topman Air France-KLM van tafel
Updated 5 min geleden
6 min geleden in BINNENLAND
DEN HAAG - De Tweede Kamer wil dat Air France-KLM afziet van een bonus van 2 miljoen euro in aandelen die topman Ben Smith in het vooruitzicht is gesteld.

Minister Wopke Hoekstra (Financiën) moet in Parijs eisen dat de bonus van tafel gaat.
Gebeurt dat niet dan moet hij afzien van verdere staatssteun aan de luchtvaartonderneming.
quote:
BEKIJK OOK:

'Bonus Smith is een slag in gezicht KLM'ers'
Hoekstra benadrukt dat ook hij tegen bonussen aan de top is, nu Air France-KLM met grootschalige Franse en Nederlandse overheidssteun op de been wordt gehouden en het personeel flinke loonoffers moet brengen. Hij vraagt daar naar eigen zeggen al vaak aandacht voor, zowel bij het bestuur van de onderneming als bij de Franse overheid.

Bij de aandeelhoudersvergadering vorig jaar stemde de Nederlandse staat dan ook al tegen een bonus voor Smith. Maar dat haalde weinig uit omdat uiteindelijk ruim vier op de vijf aandeelhouders wél voor stemden. Nederland heeft, net als Frankrijk, een aandelenbelang van zo'n 14 procent.

BEKIJK OOK:

Miljoenenbonus topman Air France KLM, ondanks recordverlies en staatssteun
Het is overigens maar zeer de vraag of Smith de toegezegde bonus daadwerkelijk ontvangt. Hij moet daarvoor een aantal doelstellingen halen die door de coronacrisis waarschijnlijk toch buiten bereik blijven. Bovendien worden de aandelen pas uitgekeerd als Air France-KLM minstens driekwart van de onlangs toezegde kapitaalsteun heeft terugbetaald.
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  dinsdag 20 april 2021 @ 17:29:27 #91
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_199086388
Die Fransen zien Wopke al aankomen met zijn 9% belang tegen de hoofdprijs gekocht en vervolgens miljarden achteraan gesmeten :')
Dan in zijn gebrekkige Frans roepen dat de bonus van 2 miljoen niet door mag _O- _O- met zijn salaris van nog geen 10% van dat bedrag, iets waarvoor Ben Smith zijn bed niet eens uitkomt
Buikpijn van het lachen daar verzekerd :P

[ Bericht 7% gewijzigd door ikweethetookniet op 20-04-2021 17:37:18 ]
  dinsdag 20 april 2021 @ 17:35:07 #92
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_199086459
Een Kamermeerderheid steunt een oproep daartoe van SP-Kamerlid Mahir Alkaya. ^O^

Hoekstra wordt daarmee op pad gestuurd met een opdracht waar hij niet blij mee is. _O- _O- _O-

Hij waarschuwde tijdens een Kamerdebat dat het stoppen van alle steun het einde van KLM kan betekenen, met grote gevolgen voor alle werknemers.

https://www.telegraaf.nl/(...)france-klm-van-tafel

Hij staat op het punt om Debiel Eurlings te overtreffen inzake KLM blunders en dat is best een prestatie :P
  dinsdag 20 april 2021 @ 17:36:20 #93
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_199086468
quote:
1s.gif Op maandag 19 april 2021 22:26 schreef Lospedrosa het volgende:
Ben niet echt op de hoogte maar heb altijd intens moeite gehad met de fusie.
Hoe kun je de Koninklijke royal Luchmaatschappij samentrekken met die stinkende arrogante uienvreters.

En KLM moet blijven! Ook al kost het 10 miljard per jaar.
Waarom dan? Dat is 2000 euro per belastingbetaler. Om een kroket te kunnen krijgen als je naar Madrid vliegt? Van een moddervette stewardess van 40+?
Waanzin. Laat maar klappen en houd dat geld in eigen zak. Ik vlieg wel easyJet als dat goedkoper is.
The End Times are wild
  dinsdag 20 april 2021 @ 17:53:16 #94
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_199086644
Gelukkig heeft Wopke als partijleider geen zorgen :')

De tot nu toe roerige formatie lijkt het vertrouwen van VVD- en D66-kiezers niet te schaden. Het CDA moet het met drie zetels minder doen. _O-

Dat blijkt uit de laatste zetelpeiling van Ipsos en EenVandaag. Een maand na de verkiezingen staat de VVD op 35 zetels en D66 op 26 zetels. De rommelige eerste fase van de formatie, waarin het vertrouwen in Rutte en de politiek in het algemeen werd geschaad, leidt daarmee duidelijk niet tot een uittocht van kiezers van de grootste betrokken partijen.

CDA verliest wat sinds verkiezingen
Het CDA, in de persoon van Kamerlid Pieter Omtzigt onderwerp van de bewogen formatiestart, doet het een maand na de verkiezingen een stuk minder goed in de peiling. De christendemocraten noteren nu 12 zetels, 3 minder dan de partij bij de verkiezingen haalde.

https://eenvandaag.avrotr(...)-cda-wel-op-verlies/

Ook daar is Wopke goed bezig en dus klaar voor nieuwe verkiezingen :+ _O-
pi_199086714
Je bent er maar druk mee Ikweethetookniet....
Misschien kun je wat meer _O- plaatsen om wat meer indruk te maken.
Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.
pi_199086770
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 17:36 schreef LXIV het volgende:

[..]

Waarom dan? Dat is 2000 euro per belastingbetaler. Om een kroket te kunnen krijgen als je naar Madrid vliegt? Van een moddervette stewardess van 40+?
Waanzin. Laat maar klappen en houd dat geld in eigen zak. Ik vlieg wel easyJet als dat goedkoper is.
Nou week niet, het is ten eerste normaliter rendabel te krijgen en zo’n statussymbool doe je toch niet bij de vuilnis.
Wat je wel krijgt zijn allemaal Chinese maatschappijen.
Vakman pur sang
  dinsdag 20 april 2021 @ 18:17:23 #97
369021 tfors
gaarne wijzigen naar #ANONIEM
pi_199086911
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 april 2021 18:03 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Nou week niet, het is ten eerste normaliter rendabel te krijgen en zo’n statussymbool doe je toch niet bij de vuilnis.
Wat je wel krijgt zijn allemaal Chinese maatschappijen.
"statussymbool" Heb je wat te compenseren?
pi_199086993
KLM is de V&D van de luchtvaart. Bodemloze put die maar blijft investeren in hopeloze routes, in de hoop een hub te worden. Nou helpt corona niet mee, maar zolang je kakmadammen in blauwe mantelpakjes chagrijnig verlepte maaltijden laat rondbrengen in een halfvol vliegtuig en als laatste maatschappij in Europa gewoon door blijft vliegen tot een pandemie, met slurpende jumbo’s, graaf je je eigen graf. Taxicentrales rijden ook niet met oude Amerikanen, ‘want dat is onze trots’.
pi_199088330
quote:
6s.gif Op dinsdag 20 april 2021 17:29 schreef ikweethetookniet het volgende:
Die Fransen zien Wopke al aankomen met zijn 9% belang tegen de hoofdprijs gekocht en vervolgens miljarden achteraan gesmeten :')
Dan in zijn gebrekkige Frans roepen dat de bonus van 2 miljoen niet door mag _O- _O- met zijn salaris van nog geen 10% van dat bedrag, iets waarvoor Ben Smith zijn bed niet eens uitkomt
Buikpijn van het lachen daar verzekerd :P
Idd

Buiten dat heeft een ceo die zoveel miljarden lospraat van politieke idioten wel meer bonus verdiend dan die 2 miljoen. Veel meer.
pi_199089558
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 18:25 schreef Magister_Artium het volgende:
KLM is de V&D van de luchtvaart. Bodemloze put die maar blijft investeren in hopeloze routes, in de hoop een hub te worden. Nou helpt corona niet mee, maar zolang je kakmadammen in blauwe mantelpakjes chagrijnig verlepte maaltijden laat rondbrengen in een halfvol vliegtuig en als laatste maatschappij in Europa gewoon door blijft vliegen tot een pandemie, met slurpende jumbo’s, graaf je je eigen graf. Taxicentrales rijden ook niet met oude Amerikanen, ‘want dat is onze trots’.
Werkelijk niets klopt van deze reactie..

Corona niet meegerekend, was KLM een van de airlines met de hoogste bezettingsgraad als je keek naar het aantal passagiers. Dus geen halfvolle vliegtuigen.
Ook zag je de laatste 3, 4 jaar dat nieuwe routes juist extreem succesvol werden, getuige het aantal routes dat de partners daarna erop lieten aansluiten om te profiteren van deze extra hoeveelheden passagiers.

Schiphol is (was voor corona) een van de grootste hubs in Europa, zo niet de grootste als het kijkt naar transferpassagiers. Een hub die vele internationale bedrijven naar ons land heeft doen komen.

De 747's waren op zich niet zo duur. Ja, ze verbruikten relatief veel, maar in tegenstelling tot veel andere maatschappijen waren deze geheel eigendom van KLM, in plaats van lease.
Brandstofkosten waren de enige significante kosten, daar waar anderen daarbovenop nog de lease kosten hadden.
Een 747 kan nu eenmaal bepaalde grote vrachtstukken vervoeren door niet in een ander type passen. Daarom vlogen er ook bijna alleen nog maar combi's, waarbij je daarvan kunt profiteren.

Toen corona aantrad was het einde van de 747 nabij, echter bleek dat deze nog rendabel ingezet kon worden op China routes in medische apparatuur op te halen (in samenwerking met Philips).
Uiteindelijk heeft de 747 de laatste paar jaar nog steeds flink wat geld opgebracht, ondanks het verbruik en de ouderdom.

Je mag best je afgunst en je onderbuik laten spreken, al is het zo lelijk. Maar kom dan met opvattingen die tenminste in de buurt komen van de werkelijkheid.
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')