Klopt zowel bij het bedrijf als bij de politiekquote:Op vrijdag 9 april 2021 15:12 schreef sjorsie1982 het volgende:
Zo zie je maar weer dat de top zich niks aantrekt wat er bij de plebs speelt...
Verantwoording wordt afgelegd door op te stappen naar een volgend miljoenenbaantje in het bedrijfsleven.quote:Op vrijdag 9 april 2021 15:43 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Klopt zowel bij het bedrijf als bij de politiek
Ze pissen allebei keihard over hun klanten en stemmers heen en willen alleen maar hun geld
En niemand die verantwoording af legt om te
En wij blijven met de ellende en de rekening achterquote:Op vrijdag 9 april 2021 15:46 schreef sjorsie1982 het volgende:
Verantwoording wordt afgelegd door op te stappen naar een volgend miljoenenbaantje in het bedrijfsleven.
In beeld voor functie eldersquote:Op vrijdag 9 april 2021 15:53 schreef nostra het volgende:
En Elbers kreeg zeker weer een set steakmessen?
Vliegtuigen kunnen niet naar de maanquote:
: Minister makenquote:Op vrijdag 9 april 2021 16:02 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
In beeld voor functie elders![]()
![]()
dan mag de NS de maan op van mijquote:Op vrijdag 9 april 2021 16:23 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Vliegtuigen kunnen niet naar de maan
Nee, joh, dat is om de aankomende toeristen makkelijk Amsterdam in te krijgen. Want daar staan ze om te springen in die stad...quote:Op vrijdag 9 april 2021 16:28 schreef spectrumanalyser het volgende:
Weet je wat? We trekken dan wel de NoordZuidlijn door tot Schiphol, en misschien wel tot Hoofddorp.
Dan zijn de reizigers vanuit Amsterdam 4 minuten eerder op Schiphol. Kost een hoop maar dan heb je ook helemaal niets extra.
Ach we printen tegenwoordig geld , het hoeft niet meer verdiend te wordenquote:Op vrijdag 9 april 2021 16:52 schreef spectrumanalyser het volgende:
het kost maar 3 miljard. althans, dat is wat men nu aangeeft.
de NoordZuidlijn stond in de plannen van 1996 op 1,5 miljard gulden en dat werd 3,1 miljard euro.
dat is een factor 4,55 keer duurder. volgens dit principe zou het doortrekken naar Schiphol 13,65 miljard euro kosten.
Wat jij niet inziet is dat deze regel Air France juist helpt. Of op z'n minst niet echt tegenzit.quote:Op maandag 12 april 2021 20:11 schreef ikweethetookniet het volgende:
Nou Wopkeweer een argument om klm te blijven steunen
![]()
Heb je nou nog niet door dat je een grote idioot bent
Ik zag GL en vele anderen dit al tweeten inderdaad, met de vraag waarom KLM dan nog steeds op Brussel vliegt.quote:Op dinsdag 13 april 2021 07:19 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Wat jij niet inziet is dat deze regel Air France juist helpt. Of op z'n minst niet echt tegenzit.
Vluchten op deze afstand zijn verboden, tenzij het gaat om passagiers met een doorverbinding.
AF vervoerde op deze vluchten bijna alleen maar dit soort passagiers, die van bijv Lyon naar New York vlogen, via Parijs.
Voor deze passagiers verandert er, in principe niets. Als AF er brood in ziet, mogen deze vluchten gewoon op oude voet doorgaan.
Wie er wel last van heeft zijn concurrerende, wat kleinere maatschappijen die vaker vluchten aanbieden zonder overstappende passagiers. Die zien ineens een aantal vluchten verboden worden, die hebben er wel last van.
6 x per dag KLM BRU is een zeer goed rendabele lijn met al de Europarlementariërs en navenant gepeupel die niet op een paar euro kijkenquote:Op dinsdag 13 april 2021 07:39 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Joh prima, schrapt KLM ook AMS-BRU en vv voor niet-transit. Liggen ze geen dag van wakker vermoed ik.
KLM wordt dus benadeeld en Schiphol dus ookquote:Op dinsdag 13 april 2021 07:19 schreef The_stranger het volgende:
Wat jij niet inziet is dat deze regel Air France juist helpt. Of op z'n minst niet echt tegenzit.
Wie er wel last van heeft zijn concurrerende, wat kleinere maatschappijen die vaker vluchten aanbieden zonder overstappende passagiers. Die zien ineens een aantal vluchten verboden worden, die hebben er wel last van.
Als die er al zijn dan is het echt een hele kleine groep. 99% is transit op die lijn.quote:Op dinsdag 13 april 2021 09:04 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
6 x per dag KLM BRU is een zeer goed rendabele lijn met al de Europarlementariërs en navenant gepeupel die niet op een paar euro kijken
Deze mensen declareren de ticket en betalen de hoofdprijs
Beter dan KLM - LON of KLM Char d G
Wopke ziet dat andersquote:Op dinsdag 13 april 2021 17:39 schreef michaelmoore het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)innen-air-france-klm
Het is over en uit met KLM, laat de vliegtuigen dan ook maar overspuiten met Air France kleuren
Nee KLM ;laten ze vanaf nu wat het is en vergeten het minderheidsbelangetjequote:Op dinsdag 13 april 2021 17:50 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Wopke ziet dat anders![]()
En zit met smart te wachten totdat zijn opvolger zijn functie overneemt en gaat dan veilig van de oppositie kritische vragen stellen![]()
![]()
Het is me toch een incompetent stuk stront die Wopke
quote:Op dinsdag 13 april 2021 17:56 schreef michaelmoore het volgende:
Nee KLM ;laten ze vanaf nu wat het is en vergeten het minderheidsbelangetje
Daar hoor je niets meer over
quote:Air France KLM heeft inzicht gegeven in de emissie die gaat plaatsvinden. In totaal wordt er een bedrag van ruim ¤1 miljard opgehaald middels de uitgifte van 214 miljoen aandelen. De Franse Staat en luchtvaartmaatschappij China Eastern doen mee.
Enig idee wat piloten in China bij elkaar harken?quote:Op dinsdag 13 april 2021 20:33 schreef michaelmoore het volgende:
Frankrijk zal aan China Eastern een heel nadere aandeelhouder krijgen , die houden niet van dure piloten met een grote bek
[..]
Air France kan niet zonder KLM, die laten KLM NOOIT losquote:Op woensdag 14 april 2021 11:45 schreef ikweethetookniet het volgende:
Brief 3: ’Tijd om KLM van AirFrance te verlossen’
Wordt het onderhand niet eens tijd dat de KLM op de een of andere manier verlost wordt van AirFrance en die hele foute manipulerende leiding die in Parijs zetelt, vraagt J. Stuyt.
De KLM heeft in de jaren voorafgaand aan de Covid-19 periode laten zien uitstekend voor zich zelf kon zorgen. Iedere keer werd er vanuit Parijs geprobeerd, weliswaar zonder succes, de kassa van de KLM te legen. De jaarlijkse resultaten spreken voor zich, de winst van de KLM was vele malen groter dan die van AirFrance.
J. Stuyt, Amsterdam
https://www.telegraaf.nl/(...)-france-te-verlossen
Verstandige woorden, maar Wopke weet het beter
Klopt, maar zodra er voor die Fransen geen geld meer valt te jatten is het een heel ander verhaalquote:Op woensdag 14 april 2021 11:48 schreef michaelmoore het volgende:
Air France kan niet zonder KLM, die laten KLM NOOIT los
Valt niets te jattenquote:Op woensdag 14 april 2021 12:04 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Klopt, maar zodra er voor die Fransen geen geld meer valt te jatten is het een heel ander verhaal
Ik zou het lijstje niet helemaal vertrouwen, pre corona waren er kwamen waar je echt veel meer kon binnenhalen dan in ons land. (Waarvan het Midden-Oosten en Azië ver aan de top stonden).quote:Op dinsdag 13 april 2021 20:36 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Enig idee wat piloten in China bij elkaar harken?
https://naibuzz.com/10-co(...)laries-in-the-world/
Nederland wel op de eervolle tweede plaats trouwens
Zeker zoquote:Op donderdag 15 april 2021 08:54 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Ik zou het lijstje niet helemaal vertrouwen, pre corona waren er kwamen waar je echt veel meer kon binnenhalen dan in ons land. (Waarvan het Midden-Oosten en Azië ver aan de top stonden).
Daarnaast is het niet echt te vergelijken als je in ons land tegen de 50% aan belasting betaalt en in Azië 0%.
De VS staat niet in dat lijstje? Geloof er weinig van. Tenzij short haulers daar maar een paar duizend per maand verdienen, dan loopt het gemiddeld wel redelijk terug natuurlijk.quote:Op dinsdag 13 april 2021 20:36 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Enig idee wat piloten in China bij elkaar harken?
https://naibuzz.com/10-co(...)laries-in-the-world/
Nederland wel op de eervolle tweede plaats trouwens
Ik geloof dat regionals daar echt bar weinig verdienen en een stepping stone zijn naar de grote jongens.quote:Op donderdag 15 april 2021 09:28 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
De VS staat niet in dat lijstje? Geloof er weinig van. Tenzij short haulers daar maar een paar duizend per maand verdienen, dan loopt het gemiddeld wel redelijk terug natuurlijk.
quote:Nederland niet langer tweede aandeelhouder AF KLM
Door YTEKE DE JONG
Updated 1 uur geleden
2 uur geleden in FINANCIEEL
Air France-KLM5.031%
Luchtvaartcombinatie Air France KLM heeft ruim ¤1 miljard aan nieuw kapitaal opgehaald, zo werd maandagavond bekend. De Nederlandse Staat zakt daarmee terug naar een belang van 14% naar 9%.
quote:De emissieprijs per aandeel is ¤4,84, een kleine 4% onder de slotkoers van maandag.
Twee weken geleden werd bekend dat minister Hoekstra (Financiën) zijn belang in de luchtvaartcombinatie laat verwateren.
Door de herkapitalisatie is de Franse Staat het meest invloedrijk, gevolgd door luchtvaartmaatschappij China Eastern.
Topman Ben Smith van Air France KLM stelde maandag op het World Aviation Festival dat er nog steeds gesprekken gaande zijn tussen de Nederlandse Staat en de Europese Commissie over het offer dat KLM moet brengen voor additionele steun.
quote:KLM moet als gevolg van de schuldomzetting vluchten opgeven op Schiphol, die naar de concurrentie zullen gaan.
Omdat Schiphol aan het maximale aantal vliegbewegingen zit, valt deze weggevallen omzet moeilijk terug te krijgen.
Dit vraagt om de mening van Jortquote:Op maandag 19 april 2021 22:17 schreef michaelmoore het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)aandeelhouder-af-klm
Nederland telt totaal niet meer mee als aandeelhouder van KLM
China is nu tweede aandeelhouder van KLM
Bonus moet van Tafel anders geen steun meerquote:Op maandag 19 april 2021 22:38 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Dit vraagt om de mening van Jort![]()
Wopke al geroepen dat het een lange termijn investering is![]()
Wat een stelletje randdebielen die met ons geld smijten
quote:Kamer wil bonus voor topman Air France-KLM van tafel
Updated 5 min geleden
6 min geleden in BINNENLAND
DEN HAAG - De Tweede Kamer wil dat Air France-KLM afziet van een bonus van 2 miljoen euro in aandelen die topman Ben Smith in het vooruitzicht is gesteld.
Minister Wopke Hoekstra (Financiën) moet in Parijs eisen dat de bonus van tafel gaat.
Gebeurt dat niet dan moet hij afzien van verdere staatssteun aan de luchtvaartonderneming.
quote:BEKIJK OOK:
'Bonus Smith is een slag in gezicht KLM'ers'
Hoekstra benadrukt dat ook hij tegen bonussen aan de top is, nu Air France-KLM met grootschalige Franse en Nederlandse overheidssteun op de been wordt gehouden en het personeel flinke loonoffers moet brengen. Hij vraagt daar naar eigen zeggen al vaak aandacht voor, zowel bij het bestuur van de onderneming als bij de Franse overheid.
Bij de aandeelhoudersvergadering vorig jaar stemde de Nederlandse staat dan ook al tegen een bonus voor Smith. Maar dat haalde weinig uit omdat uiteindelijk ruim vier op de vijf aandeelhouders wél voor stemden. Nederland heeft, net als Frankrijk, een aandelenbelang van zo'n 14 procent.
BEKIJK OOK:
Miljoenenbonus topman Air France KLM, ondanks recordverlies en staatssteun
Het is overigens maar zeer de vraag of Smith de toegezegde bonus daadwerkelijk ontvangt. Hij moet daarvoor een aantal doelstellingen halen die door de coronacrisis waarschijnlijk toch buiten bereik blijven. Bovendien worden de aandelen pas uitgekeerd als Air France-KLM minstens driekwart van de onlangs toezegde kapitaalsteun heeft terugbetaald.
Waarom dan? Dat is 2000 euro per belastingbetaler. Om een kroket te kunnen krijgen als je naar Madrid vliegt? Van een moddervette stewardess van 40+?quote:Op maandag 19 april 2021 22:26 schreef Lospedrosa het volgende:
Ben niet echt op de hoogte maar heb altijd intens moeite gehad met de fusie.
Hoe kun je de Koninklijke royal Luchmaatschappij samentrekken met die stinkende arrogante uienvreters.
En KLM moet blijven! Ook al kost het 10 miljard per jaar.
Nou week niet, het is ten eerste normaliter rendabel te krijgen en zo’n statussymbool doe je toch niet bij de vuilnis.quote:Op dinsdag 20 april 2021 17:36 schreef LXIV het volgende:
[..]
Waarom dan? Dat is 2000 euro per belastingbetaler. Om een kroket te kunnen krijgen als je naar Madrid vliegt? Van een moddervette stewardess van 40+?
Waanzin. Laat maar klappen en houd dat geld in eigen zak. Ik vlieg wel easyJet als dat goedkoper is.
"statussymbool" Heb je wat te compenseren?quote:Op dinsdag 20 april 2021 18:03 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Nou week niet, het is ten eerste normaliter rendabel te krijgen en zo’n statussymbool doe je toch niet bij de vuilnis.
Wat je wel krijgt zijn allemaal Chinese maatschappijen.
Iddquote:Op dinsdag 20 april 2021 17:29 schreef ikweethetookniet het volgende:
Die Fransen zien Wopke al aankomen met zijn 9% belang tegen de hoofdprijs gekocht en vervolgens miljarden achteraan gesmeten![]()
Dan in zijn gebrekkige Frans roepen dat de bonus van 2 miljoen niet door mag![]()
met zijn salaris van nog geen 10% van dat bedrag, iets waarvoor Ben Smith zijn bed niet eens uitkomt
Buikpijn van het lachen daar verzekerd
Werkelijk niets klopt van deze reactie..quote:Op dinsdag 20 april 2021 18:25 schreef Magister_Artium het volgende:
KLM is de V&D van de luchtvaart. Bodemloze put die maar blijft investeren in hopeloze routes, in de hoop een hub te worden. Nou helpt corona niet mee, maar zolang je kakmadammen in blauwe mantelpakjes chagrijnig verlepte maaltijden laat rondbrengen in een halfvol vliegtuig en als laatste maatschappij in Europa gewoon door blijft vliegen tot een pandemie, met slurpende jumbo’s, graaf je je eigen graf. Taxicentrales rijden ook niet met oude Amerikanen, ‘want dat is onze trots’.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |