quote:Air France KLM heeft inzicht gegeven in de emissie die gaat plaatsvinden. In totaal wordt er een bedrag van ruim ¤1 miljard opgehaald middels de uitgifte van 214 miljoen aandelen. De Franse Staat en luchtvaartmaatschappij China Eastern doen mee.
Enig idee wat piloten in China bij elkaar harken?quote:Op dinsdag 13 april 2021 20:33 schreef michaelmoore het volgende:
Frankrijk zal aan China Eastern een heel nadere aandeelhouder krijgen , die houden niet van dure piloten met een grote bek
[..]
Air France kan niet zonder KLM, die laten KLM NOOIT losquote:Op woensdag 14 april 2021 11:45 schreef ikweethetookniet het volgende:
Brief 3: ’Tijd om KLM van AirFrance te verlossen’
Wordt het onderhand niet eens tijd dat de KLM op de een of andere manier verlost wordt van AirFrance en die hele foute manipulerende leiding die in Parijs zetelt, vraagt J. Stuyt.
De KLM heeft in de jaren voorafgaand aan de Covid-19 periode laten zien uitstekend voor zich zelf kon zorgen. Iedere keer werd er vanuit Parijs geprobeerd, weliswaar zonder succes, de kassa van de KLM te legen. De jaarlijkse resultaten spreken voor zich, de winst van de KLM was vele malen groter dan die van AirFrance.
J. Stuyt, Amsterdam
https://www.telegraaf.nl/(...)-france-te-verlossen
Verstandige woorden, maar Wopke weet het beter
Klopt, maar zodra er voor die Fransen geen geld meer valt te jatten is het een heel ander verhaalquote:Op woensdag 14 april 2021 11:48 schreef michaelmoore het volgende:
Air France kan niet zonder KLM, die laten KLM NOOIT los
Valt niets te jattenquote:Op woensdag 14 april 2021 12:04 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Klopt, maar zodra er voor die Fransen geen geld meer valt te jatten is het een heel ander verhaal
Ik zou het lijstje niet helemaal vertrouwen, pre corona waren er kwamen waar je echt veel meer kon binnenhalen dan in ons land. (Waarvan het Midden-Oosten en Azië ver aan de top stonden).quote:Op dinsdag 13 april 2021 20:36 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Enig idee wat piloten in China bij elkaar harken?
https://naibuzz.com/10-co(...)laries-in-the-world/
Nederland wel op de eervolle tweede plaats trouwens
Zeker zoquote:Op donderdag 15 april 2021 08:54 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Ik zou het lijstje niet helemaal vertrouwen, pre corona waren er kwamen waar je echt veel meer kon binnenhalen dan in ons land. (Waarvan het Midden-Oosten en Azië ver aan de top stonden).
Daarnaast is het niet echt te vergelijken als je in ons land tegen de 50% aan belasting betaalt en in Azië 0%.
De VS staat niet in dat lijstje? Geloof er weinig van. Tenzij short haulers daar maar een paar duizend per maand verdienen, dan loopt het gemiddeld wel redelijk terug natuurlijk.quote:Op dinsdag 13 april 2021 20:36 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Enig idee wat piloten in China bij elkaar harken?
https://naibuzz.com/10-co(...)laries-in-the-world/
Nederland wel op de eervolle tweede plaats trouwens
Ik geloof dat regionals daar echt bar weinig verdienen en een stepping stone zijn naar de grote jongens.quote:Op donderdag 15 april 2021 09:28 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
De VS staat niet in dat lijstje? Geloof er weinig van. Tenzij short haulers daar maar een paar duizend per maand verdienen, dan loopt het gemiddeld wel redelijk terug natuurlijk.
quote:Nederland niet langer tweede aandeelhouder AF KLM
Door YTEKE DE JONG
Updated 1 uur geleden
2 uur geleden in FINANCIEEL
Air France-KLM5.031%
Luchtvaartcombinatie Air France KLM heeft ruim ¤1 miljard aan nieuw kapitaal opgehaald, zo werd maandagavond bekend. De Nederlandse Staat zakt daarmee terug naar een belang van 14% naar 9%.
quote:De emissieprijs per aandeel is ¤4,84, een kleine 4% onder de slotkoers van maandag.
Twee weken geleden werd bekend dat minister Hoekstra (Financiën) zijn belang in de luchtvaartcombinatie laat verwateren.
Door de herkapitalisatie is de Franse Staat het meest invloedrijk, gevolgd door luchtvaartmaatschappij China Eastern.
Topman Ben Smith van Air France KLM stelde maandag op het World Aviation Festival dat er nog steeds gesprekken gaande zijn tussen de Nederlandse Staat en de Europese Commissie over het offer dat KLM moet brengen voor additionele steun.
quote:KLM moet als gevolg van de schuldomzetting vluchten opgeven op Schiphol, die naar de concurrentie zullen gaan.
Omdat Schiphol aan het maximale aantal vliegbewegingen zit, valt deze weggevallen omzet moeilijk terug te krijgen.
Dit vraagt om de mening van Jortquote:Op maandag 19 april 2021 22:17 schreef michaelmoore het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)aandeelhouder-af-klm
Nederland telt totaal niet meer mee als aandeelhouder van KLM
China is nu tweede aandeelhouder van KLM
Bonus moet van Tafel anders geen steun meerquote:Op maandag 19 april 2021 22:38 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Dit vraagt om de mening van Jort![]()
Wopke al geroepen dat het een lange termijn investering is![]()
Wat een stelletje randdebielen die met ons geld smijten
quote:Kamer wil bonus voor topman Air France-KLM van tafel
Updated 5 min geleden
6 min geleden in BINNENLAND
DEN HAAG - De Tweede Kamer wil dat Air France-KLM afziet van een bonus van 2 miljoen euro in aandelen die topman Ben Smith in het vooruitzicht is gesteld.
Minister Wopke Hoekstra (Financiën) moet in Parijs eisen dat de bonus van tafel gaat.
Gebeurt dat niet dan moet hij afzien van verdere staatssteun aan de luchtvaartonderneming.
quote:BEKIJK OOK:
'Bonus Smith is een slag in gezicht KLM'ers'
Hoekstra benadrukt dat ook hij tegen bonussen aan de top is, nu Air France-KLM met grootschalige Franse en Nederlandse overheidssteun op de been wordt gehouden en het personeel flinke loonoffers moet brengen. Hij vraagt daar naar eigen zeggen al vaak aandacht voor, zowel bij het bestuur van de onderneming als bij de Franse overheid.
Bij de aandeelhoudersvergadering vorig jaar stemde de Nederlandse staat dan ook al tegen een bonus voor Smith. Maar dat haalde weinig uit omdat uiteindelijk ruim vier op de vijf aandeelhouders wél voor stemden. Nederland heeft, net als Frankrijk, een aandelenbelang van zo'n 14 procent.
BEKIJK OOK:
Miljoenenbonus topman Air France KLM, ondanks recordverlies en staatssteun
Het is overigens maar zeer de vraag of Smith de toegezegde bonus daadwerkelijk ontvangt. Hij moet daarvoor een aantal doelstellingen halen die door de coronacrisis waarschijnlijk toch buiten bereik blijven. Bovendien worden de aandelen pas uitgekeerd als Air France-KLM minstens driekwart van de onlangs toezegde kapitaalsteun heeft terugbetaald.
Waarom dan? Dat is 2000 euro per belastingbetaler. Om een kroket te kunnen krijgen als je naar Madrid vliegt? Van een moddervette stewardess van 40+?quote:Op maandag 19 april 2021 22:26 schreef Lospedrosa het volgende:
Ben niet echt op de hoogte maar heb altijd intens moeite gehad met de fusie.
Hoe kun je de Koninklijke royal Luchmaatschappij samentrekken met die stinkende arrogante uienvreters.
En KLM moet blijven! Ook al kost het 10 miljard per jaar.
Nou week niet, het is ten eerste normaliter rendabel te krijgen en zo’n statussymbool doe je toch niet bij de vuilnis.quote:Op dinsdag 20 april 2021 17:36 schreef LXIV het volgende:
[..]
Waarom dan? Dat is 2000 euro per belastingbetaler. Om een kroket te kunnen krijgen als je naar Madrid vliegt? Van een moddervette stewardess van 40+?
Waanzin. Laat maar klappen en houd dat geld in eigen zak. Ik vlieg wel easyJet als dat goedkoper is.
"statussymbool" Heb je wat te compenseren?quote:Op dinsdag 20 april 2021 18:03 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Nou week niet, het is ten eerste normaliter rendabel te krijgen en zo’n statussymbool doe je toch niet bij de vuilnis.
Wat je wel krijgt zijn allemaal Chinese maatschappijen.
Iddquote:Op dinsdag 20 april 2021 17:29 schreef ikweethetookniet het volgende:
Die Fransen zien Wopke al aankomen met zijn 9% belang tegen de hoofdprijs gekocht en vervolgens miljarden achteraan gesmeten![]()
Dan in zijn gebrekkige Frans roepen dat de bonus van 2 miljoen niet door mag![]()
met zijn salaris van nog geen 10% van dat bedrag, iets waarvoor Ben Smith zijn bed niet eens uitkomt
Buikpijn van het lachen daar verzekerd
Werkelijk niets klopt van deze reactie..quote:Op dinsdag 20 april 2021 18:25 schreef Magister_Artium het volgende:
KLM is de V&D van de luchtvaart. Bodemloze put die maar blijft investeren in hopeloze routes, in de hoop een hub te worden. Nou helpt corona niet mee, maar zolang je kakmadammen in blauwe mantelpakjes chagrijnig verlepte maaltijden laat rondbrengen in een halfvol vliegtuig en als laatste maatschappij in Europa gewoon door blijft vliegen tot een pandemie, met slurpende jumbo’s, graaf je je eigen graf. Taxicentrales rijden ook niet met oude Amerikanen, ‘want dat is onze trots’.
Dan komt Euroshopper met vleugeltjes er wel weer bovenop dus.quote:Op dinsdag 20 april 2021 20:33 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Werkelijk niets klopt van deze reactie..
Corona niet meegerekend, was KLM een van de airlines met de hoogste bezettingsgraad als je keek naar het aantal passagiers. Dus geen halfvolle vliegtuigen.
Ook zag je de laatste 3, 4 jaar dat nieuwe routes juist extreem succesvol werden, getuige het aantal routes dat de partners daarna erop lieten aansluiten om te profiteren van deze extra hoeveelheden passagiers.
Schiphol is (was voor corona) een van de grootste hubs in Europa, zo niet de grootste als het kijkt naar transferpassagiers. Een hub die vele internationale bedrijven naar ons land heeft doen komen.
De 747's waren op zich niet zo duur. Ja, ze verbruikten relatief veel, maar in tegenstelling tot veel andere maatschappijen waren deze geheel eigendom van KLM, in plaats van lease.
Brandstofkosten waren de enige significante kosten, daar waar anderen daarbovenop nog de lease kosten hadden.
Een 747 kan nu eenmaal bepaalde grote vrachtstukken vervoeren door niet in een ander type passen. Daarom vlogen er ook bijna alleen nog maar combi's, waarbij je daarvan kunt profiteren.
Toen corona aantrad was het einde van de 747 nabij, echter bleek dat deze nog rendabel ingezet kon worden op China routes in medische apparatuur op te halen (in samenwerking met Philips).
Uiteindelijk heeft de 747 de laatste paar jaar nog steeds flink wat geld opgebracht, ondanks het verbruik en de ouderdom.
Je mag best je afgunst en je onderbuik laten spreken, al is het zo lelijk. Maar kom dan met opvattingen die tenminste in de buurt komen van de werkelijkheid.
Jahoorquote:Op dinsdag 20 april 2021 21:22 schreef Magister_Artium het volgende:
[..]
Dan komt Euroshopper met vleugeltjes er wel weer bovenop dus.
Als de politiek niet constant, en vaak als enige land in de wereld, met absurde eisen KLM tegen blijft werken.quote:Op dinsdag 20 april 2021 21:22 schreef Magister_Artium het volgende:
[..]
Dan komt Euroshopper met vleugeltjes er wel weer bovenop dus.
eeen busmaatschappij is ook geen statussymbool een trein ook nietquote:Op dinsdag 20 april 2021 18:03 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Nou week niet, het is ten eerste normaliter rendabel te krijgen en zo’n statussymbool doe je toch niet bij de vuilnis.
Wat je wel krijgt zijn allemaal Chinese maatschappijen.
Je werkt er?quote:Op dinsdag 20 april 2021 20:33 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Werkelijk niets klopt van deze reactie..
Corona niet meegerekend, was KLM een van de airlines met de hoogste bezettingsgraad als je keek naar het aantal passagiers. Dus geen halfvolle vliegtuigen.
Ook zag je de laatste 3, 4 jaar dat nieuwe routes juist extreem succesvol werden, getuige het aantal routes dat de partners daarna erop lieten aansluiten om te profiteren van deze extra hoeveelheden passagiers.
Schiphol is (was voor corona) een van de grootste hubs in Europa, zo niet de grootste als het kijkt naar transferpassagiers. Een hub die vele internationale bedrijven naar ons land heeft doen komen.
De 747's waren op zich niet zo duur. Ja, ze verbruikten relatief veel, maar in tegenstelling tot veel andere maatschappijen waren deze geheel eigendom van KLM, in plaats van lease.
Brandstofkosten waren de enige significante kosten, daar waar anderen daarbovenop nog de lease kosten hadden.
Een 747 kan nu eenmaal bepaalde grote vrachtstukken vervoeren door niet in een ander type passen. Daarom vlogen er ook bijna alleen nog maar combi's, waarbij je daarvan kunt profiteren.
Toen corona aantrad was het einde van de 747 nabij, echter bleek dat deze nog rendabel ingezet kon worden op China routes in medische apparatuur op te halen (in samenwerking met Philips).
Uiteindelijk heeft de 747 de laatste paar jaar nog steeds flink wat geld opgebracht, ondanks het verbruik en de ouderdom.
Je mag best je afgunst en je onderbuik laten spreken, al is het zo lelijk. Maar kom dan met opvattingen die tenminste in de buurt komen van de werkelijkheid.
Nou dan begint er toch iemand een nieuwe vliegmaatschappij met blauwe vliegtuigenquote:Op woensdag 21 april 2021 07:42 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Je werkt er?
Op een gegeven moment zou je graag willen een nationale vliegmaatschappij te hebben. Komt nog enorm van pas ooit. Dus aandelen terugkopen en de Chinezen buiten houden godverdomme.
ja, want dat doe je even in een weekendje...quote:Op woensdag 21 april 2021 07:47 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Nou dan begint er toch iemand een nieuwe vliegmaatschappij met blauwe vliegtuigen
piloten in dienst nemen en van die serveer meiden en 5 vliegmachines kopen, tweedehands want die zijn erg goedkoop nu, van die MAX dingenquote:Op woensdag 21 april 2021 08:13 schreef Jan_Lul het volgende:
[..]
ja, want dat doe je even in een weekendje...
Het is niet als een 1-mans taxibedrijfje die zomaar aan de slag kan, he. Hier komt heel wat meer bij kijken. Maar ik heb niet het idee dat jij überhaupt iets weet van buiten je zolderkamer.
Er was weinig nationaals aan KLMquote:Op woensdag 21 april 2021 07:42 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Op een gegeven moment zou je graag willen een nationale vliegmaatschappij te hebben. Komt nog enorm van pas ooit. Dus aandelen terugkopen en de Chinezen buiten houden godverdomme.
waarom niet?quote:Op woensdag 21 april 2021 08:13 schreef Jan_Lul het volgende:
[..]
ja, want dat doe je even in een weekendje...
...
De blauwe kleur van de mantelpakjes en de petten en dat ze Nederlands praten als je aan boord kwam uit Tenerife na 8 dagenquote:Op woensdag 21 april 2021 11:13 schreef riazop het volgende:
[..]
Er was weinig nationaals aan KLM
de vorstelijk betaalde piloten zitten in Portugal, Belgie en Ierland, de beslissingen worden in Parijs genomen, in de mediacatalogus zat niets Nederlands en je werd aan boord vnl in nederengels bediend....
Omdat er geen ruimte is op Schipholquote:Op woensdag 21 april 2021 11:15 schreef riazop het volgende:
[..]
waarom niet?
Norse Atlantic Airways is net begonnen bv
Ze betalen 40% minder voor wetlease vliegtuigen en tot 50% voor overige stafkosten
als het nu rood-wit-blauw was geweest.quote:Op woensdag 21 april 2021 11:18 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
De blauwe kleur van de mantelpakjes en de petten
Maar Corendon is ook Nederlands , misschien moeten die de blauwe kleding aan gaan doen dan en de vliegtuigen blauw vervenquote:Op woensdag 21 april 2021 11:19 schreef riazop het volgende:
[..]
Alsof een peperdure maatschappij die slots kan houden
voorlopig nog wel hè en KLM is niet zo peperduur, was natuurlijk al vrij lean voor corona, tenminste voor een maatschappij die wereldwijd vliegt, je kan dat niet vergelijken met de Ryanairs van deze wereld.quote:Op woensdag 21 april 2021 11:19 schreef riazop het volgende:
[..]
Alsof een peperdure maatschappij die slots kan houden
Ja voor de Franse fusie wel.quote:Op woensdag 21 april 2021 11:13 schreef riazop het volgende:
[..]
Er was weinig nationaals aan KLM
de vorstelijk betaalde piloten zitten in Portugal, Belgie en Ierland, de beslissingen worden in Parijs genomen, in de mediacatalogus zat niets Nederlands en je werd aan boord vnl in nederengels bediend....
NAA is een airline dat geleid wordt door dezelfde mensen die norwegian richting een faillissement geleid hebben, ondanks erg shady praktijken op het gebied van personeel en registratie van toestellen.quote:Op woensdag 21 april 2021 11:15 schreef riazop het volgende:
[..]
waarom niet?
Norse Atlantic Airways is net begonnen bv
Ze betalen 40% minder voor wetlease vliegtuigen en tot 50% voor overige stafkosten
Het noodscenario kwam in beeld nadat de Europese Commissie een streep had gezet door de voorkeursoptie van de overheid. Aanvankelijk overwoog het ministerie van Economische Zaken om speciaal voor de winkelketen de limiet van een coronasteunmaatregel op te rekken. Hema zou dan honderden miljoenen met staatsgarantie kunnen lenen.quote:Uiteindelijk blokkeerde minister Wopke Hoekstra (Financiën) het plan.
Goede post! De laatste vluchten van die 747's waren waarschijnlijk ook de lucratiefste in hun hele levensduurquote:Op dinsdag 20 april 2021 20:33 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Werkelijk niets klopt van deze reactie..
Corona niet meegerekend, was KLM een van de airlines met de hoogste bezettingsgraad als je keek naar het aantal passagiers. Dus geen halfvolle vliegtuigen.
Ook zag je de laatste 3, 4 jaar dat nieuwe routes juist extreem succesvol werden, getuige het aantal routes dat de partners daarna erop lieten aansluiten om te profiteren van deze extra hoeveelheden passagiers.
Schiphol is (was voor corona) een van de grootste hubs in Europa, zo niet de grootste als het kijkt naar transferpassagiers. Een hub die vele internationale bedrijven naar ons land heeft doen komen.
De 747's waren op zich niet zo duur. Ja, ze verbruikten relatief veel, maar in tegenstelling tot veel andere maatschappijen waren deze geheel eigendom van KLM, in plaats van lease.
Brandstofkosten waren de enige significante kosten, daar waar anderen daarbovenop nog de lease kosten hadden.
Een 747 kan nu eenmaal bepaalde grote vrachtstukken vervoeren door niet in een ander type passen. Daarom vlogen er ook bijna alleen nog maar combi's, waarbij je daarvan kunt profiteren.
Toen corona aantrad was het einde van de 747 nabij, echter bleek dat deze nog rendabel ingezet kon worden op China routes in medische apparatuur op te halen (in samenwerking met Philips).
Uiteindelijk heeft de 747 de laatste paar jaar nog steeds flink wat geld opgebracht, ondanks het verbruik en de ouderdom.
Je mag best je afgunst en je onderbuik laten spreken, al is het zo lelijk. Maar kom dan met opvattingen die tenminste in de buurt komen van de werkelijkheid.
Denk eerder dat de aanschaf van die goedkopere aandelen door NL door Macron wordt geblokkeerd.quote:Op vrijdag 23 april 2021 15:53 schreef ikweethetookniet het volgende:
Zou Wopke last hebben gehad van voortschrijdend inzicht
....
zijn gewoon op de beurs gekocht door een commisionairquote:Op vrijdag 23 april 2021 18:58 schreef riazop het volgende:
[..]
Denk eerder dat de aanschaf van die goedkopere aandelen door NL door Macron wordt geblokkeerd.
er is Wopke duidelijk gemaakt "1 keer, maar nooit weer"
Goh ze zijn er dus achter dat het een onbetrouwbaar sujet isquote:Op vrijdag 23 april 2021 18:58 schreef riazop het volgende:
er is Wopke duidelijk gemaakt "1 keer, maar nooit weer"
quote:Minister wil Europees luchtvaartverdrag niet tegenhouden
'Nederland opent deur voor Qatar Airways'
Door YTEKE DE JONG
4 min geleden in FINANCIEEL
Air France-KLM4.707-0.34% AMSTERDAM -
Dat melden ingewijden aan De Telegraaf. ,,In Den Haag hebben ze de moed niet om dit verdrag te vetoën.
De economische belangen van onder meer vliegtuigbouwer Airbus wegen zwaarder", zegt een ingewijde.
Eind vorig jaar vond de Europese Transportraad zaak om het verdrag zo snel mogelijk te ratificeren, om de concurrentievoorwaarden te 'verwezenlijken'. Minister van Nieuwenhuizen (Infrastructuur) moest op last van de kamer peilen of er belangstelling was voor uitstel. De lidstaten gaven juist aan dat ze zo snel mogelijk tot een gelijk speelveld willen komen.
Dat valt nog te bezien; KLM wil erg graag de herkapitalisatie uitvoeren en het moet raar lopen wil MinFin daar niet mee akkoord gaan.quote:
Wopke is al goed begonnen om niet mee te doen met de aandelen emissiequote:Op dinsdag 27 april 2021 18:19 schreef Drekkoning het volgende:
Dat valt nog te bezien; KLM wil erg graag de herkapitalisatie uitvoeren en het moet raar lopen wil MinFin daar niet mee akkoord gaan.
Dat staat toch los van het QA-verhaal? De centen die MinFin in KLM heeft gestopt worden uiteindelijk wel geconverteerd ja, dat kon je vooraf ook wel uittekenen.quote:Op dinsdag 27 april 2021 18:19 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Dat valt nog te bezien; KLM wil erg graag de herkapitalisatie uitvoeren en het moet raar lopen wil MinFin daar niet mee akkoord gaan.
Tuurlijk, maar gaat er meer om de Wopke of het ministerie niet KLM laten vallen nu.quote:Op dinsdag 27 april 2021 18:31 schreef nostra het volgende:
[..]
Dat staat toch los van het QA-verhaal? De centen die MinFin in KLM heeft gestopt worden uiteindelijk wel geconverteerd ja, dat kon je vooraf ook wel uittekenen.
Ik vlieg nooit meer met China Air Southern. Als ik Chinees volk kan mijden, dan betaal ik daar met liefde twee keer meer voor.quote:Op woensdag 21 april 2021 07:36 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
eeen busmaatschappij is ook geen statussymbool een trein ook niet
omdat ze blauw zijn , nou ja, de trein is geel
Ik ga liever met China air
Op zich niet zo gek, AF-KLM wordt toch wel gered door de Fransen. Dat beetje inspraak... tja.quote:Op dinsdag 27 april 2021 18:30 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Wopke is al goed begonnen om niet mee te doen met de aandelen emissie![]()
Dat belooft nog wat, ook daar is dit sujet aan het sensibiliseren
En als we Wopke vragen hoeveel geld dat ons nou heeft gekost dan heeft hij er geen actieve herinnering aanquote:Op dinsdag 27 april 2021 18:31 schreef nostra het volgende:
Dat staat toch los van het QA-verhaal? De centen die MinFin in KLM heeft gestopt worden uiteindelijk wel geconverteerd ja, dat kon je vooraf ook wel uittekenen.
Ik vind die aankoop destijds nog steeds erg wonderlijk, maar dat pissen we tegenwoordig per dag weg aan allerhande steun voor door onszelf gecreëerde problemen, dus om je daar nou zo druk om te maken is ook weer zo wat.quote:Op dinsdag 27 april 2021 18:36 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
En als we Wopke vragen hoeveel geld dat ons nou heeft gekost dan heeft hij er geen actieve herinnering aan![]()
Zijn we door dit sujet toch weer belazerd
De volgende geniale zet was een subsidie voor fieldlabtesten van 925 miljoenquote:Op dinsdag 27 april 2021 18:38 schreef nostra het volgende:
Ik vind die aankoop destijds nog steeds erg wonderlijk, maar dat pissen we tegenwoordig per dag weg aan allerhande steun voor door onszelf gecreëerde problemen, dus om je daar nou zo druk om te maken is ook weer zo wat.
Hard nodig om te kijekn of Nederlanders nog wel kunnen feesten. Je weet het niet he?quote:Op dinsdag 27 april 2021 18:43 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
De volgende geniale zet was een subsidie voor fieldlabtesten van 925 miljoen
Idd dankzij de marktwerking is het een stuk goedkoperquote:Op woensdag 28 april 2021 01:45 schreef riazop het volgende:
Hard nodig om te kijekn of Nederlanders nog wel kunnen feesten. Je weet het niet he?
En ook leuk dat er straks weer een paar handige Hollandse managers in een lamborghini rondrijden
Deze vliegtuigmaatschappij is volgepompt met oliedollars om de rest (lees KLM c.s.) weg te concurreren met ongelijk speelveld..quote:Op dinsdag 27 april 2021 17:48 schreef michaelmoore het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)r-voor-qatar-airways
Goede zaak
we hebben al een nieuwe airline die heen en weer wil vliegen, misschien willen zelfs wel een paar vliegtuigen blauw schilderen of oranje of oranje blauw en een paar van die serveer meiden die een blauw rokje aan willen doen met blauwe pet
Ik vind het Prima
[..]
prima tochquote:Op woensdag 28 april 2021 19:43 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Deze vliegtuigmaatschappij is volgepompt met oliedollars om de rest (lees KLM c.s.) weg te concurreren met ongelijk speelveld..
Wopke heeft geen steungeld aan AFKLM gegeven en dat gaat ook niet gebeuren.quote:Op maandag 3 mei 2021 21:11 schreef ikweethetookniet het volgende:
Donderdag maakt Air France-KLM de cijfers over het eerste kwartaal bekend.
De omzet zal volgens analisten terugvallen van ¤5 mrd in het eerste kwartaal van 2020 naar iets meer dan ¤2 mrd in het eerste kwartaal van dit jaar. Het nettoverlies komt volgens hen uit op ¤1,16 mrd. De noodlijdende luchtvaartmaatschappij stelde zelf vorige maand te rekenen op een operationeel verlies van ¤1,3 mrd in de eerste drie maanden.
https://fd.nl/ondernemen/(...)n-zomer-vce1caL90hX2
En Wopke, heb je nog wat steungeld paraat![]()
quote:Op maandag 3 mei 2021 22:25 schreef Drekkoning het volgende:
Wopke heeft geen steungeld aan AFKLM gegeven en dat gaat ook niet gebeuren.
dan zijn alleen de kosten di e750 miljoen aan waardeloze aandelenquote:Op maandag 3 mei 2021 23:42 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]![]()
Veelgestelde vragen over financiële steun aan KLM
Het kabinet steunt KLM met 3,4 miljard euro omdat KLM belangrijk is voor de Nederlandse economie. Dit steunpakket bestaat uit leningen: 1 miljard komt direct van de overheid en 2,4 miljard van banken. De Rijksoverheid staat voor 90 procent garant voor de lening van banken. KLM moet de leningen binnen 5,5 jaar aflossen.
https://www.rijksoverheid(...)nciele-steun-aan-klm
Wie heeft er gelijk
Dat is KLM, niet AFKLM waar je artikel over gaat.quote:Op maandag 3 mei 2021 23:42 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]![]()
Veelgestelde vragen over financiële steun aan KLM
Het kabinet steunt KLM met 3,4 miljard euro omdat KLM belangrijk is voor de Nederlandse economie. Dit steunpakket bestaat uit leningen: 1 miljard komt direct van de overheid en 2,4 miljard van banken. De Rijksoverheid staat voor 90 procent garant voor de lening van banken. KLM moet de leningen binnen 5,5 jaar aflossen.
https://www.rijksoverheid(...)nciele-steun-aan-klm
Wie heeft er gelijk
KLM heeft nog steeds niet de garantstelling van Hoekstra aan hoeven spreken. Alleen de lening van 1 miljard is gedeeltelijk gebruikt. Op dit moment is er nog helemaal geen extra steun nodig, ook al zijn de cijfers donderdag verre van goed.quote:Op maandag 3 mei 2021 21:11 schreef ikweethetookniet het volgende:
Donderdag maakt Air France-KLM de cijfers over het eerste kwartaal bekend.
De omzet zal volgens analisten terugvallen van ¤5 mrd in het eerste kwartaal van 2020 naar iets meer dan ¤2 mrd in het eerste kwartaal van dit jaar. Het nettoverlies komt volgens hen uit op ¤1,16 mrd. De noodlijdende luchtvaartmaatschappij stelde zelf vorige maand te rekenen op een operationeel verlies van ¤1,3 mrd in de eerste drie maanden.
https://fd.nl/ondernemen/(...)n-zomer-vce1caL90hX2
En Wopke, heb je nog wat steungeld paraat![]()
Cash genoeg de komende twee jaar inderdaad, zeker bij herstel.quote:Op dinsdag 4 mei 2021 08:54 schreef The_stranger het volgende:
[..]
KLM heeft nog steeds niet de garantstelling van Hoekstra aan hoeven spreken. Alleen de lening van 1 miljard is gedeeltelijk gebruikt. Op dit moment is er nog helemaal geen extra steun nodig, ook al zijn de cijfers donderdag verre van goed.
Maar wat verwacht je, geen enkele airline maakt nu winst en met de onnodig strenge eisen die onze overheid, als enige in de hele wereld, zal dat ook nog wel even duren voor KLM.
Maar nogmaals, ondanks het feit dat klm als enige airline in de wereld moet voldoen aan deze extra eisen, is de huidige steun nog steeds meer dan voldoende.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |