SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.https://www.nu.nl/economi(...)tra-staatssteun.html
Wait, what? Vrachtvluchten gebruiken geen kerosine?quote:Op dinsdag 6 april 2021 10:37 schreef raptorix het volgende:
Dan moet je de jaarcijfers zelf maar gaan bekijken, kun je het gewoon terugvinden dat inkomsten uit onderzoek stabiel is, en dat inkomsten uit passagiersvluchten ontzettend afhankelijk is van onder andere de Kerosine prijs.
Waar zeg ik dat ik dat niet weet? Ik vraag alleen aan jou of een passagiersnetwerk belangrijk is voor een HUB. Want eerder heb je namelijk gezegd dat we Schiphol moeten ombouwen naar een onderhoudsstation met wat vrachtvluchten. Want dat levert meer geld op.quote:En als je niet snapt wat een HUB precies is, hou dan gewoon je mond, je zet je zelf alleen maar meer voor schut.
quote:Op dinsdag 6 april 2021 10:50 schreef Tarado het volgende:
06 april 2021
Luchtvaartmaatschappij Air France krijgt een financiële injectie van 4 miljard euro. Daarover zijn het bedrijf, de Franse staat en de Europese Commissie (EC) het eens geworden, meldt Air France dinsdag in een persbericht (pdf). Het akkoord komt op een uitgelezen moment, omdat Air France-KLM afkoerst op een operationeel kwartaalverlies van naar verwachting 1,3 miljard euro.Ach het is toch EU geld dus we betalen er toch aan meeSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.https://www.nu.nl/economi(...)tra-staatssteun.htmlWhen people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
Mwah, wat je vaak bij dit soort diep achtergestelde vermogensinstrumenten ziet is dat er nogal wat voorwaarden zijn verbonden aan het uitbetalen van de rente. Over het algemeen rolt die verplichting gewoon op en kan die pas cash het bedrijf uit als die uit de excess cashflow is te betalen (en hoe die ook precies is gedefinieerd is daar voorlopig geen sprake van); de banken vinden het niet zo fijn als "hun" centen naar andere vermogensverschaffers gaan. Maar dat haal ik zo snel niet uit het persbericht.quote:Op dinsdag 6 april 2021 10:30 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Overigens is dat wel een goed verhaal; een lening van de staat, die over dat geld nul procent rente betaalt, omzetten in een permanente lening waar de KLM bijna 8% rente over betaalt. Volgens mij heeft de Staat (en de belastingbetaler) dan na 12 jaar zijn geld alsnog terug en blijft de KLM 'bloeden'.
Zou ik ook doen, als ik net als jij geen verhaal zou hebben.quote:
En wat maakt jou een kenner? Hij zegt tenminste wat hij heeft gedaan. Of kan jij alleen laf anoniem hem afbranden.quote:Op dinsdag 6 april 2021 11:43 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Zou ik ook doen, als ik net als jij geen verhaal zou hebben.
jammer, behalve de jij-bakken vond ik het best wel een leuke discussie met @Captain_Jack_Sparrowquote:Op dinsdag 6 april 2021 11:05 schreef raptorix het volgende:
Ik stop hiermee, ga geen tijd meer in je onzin steken.
30 jaar werkzaam in de luchtvaart. En ook nog iets met vliegtuigen, niet met het maken van websites.quote:
Wat heb ik precies niet onderbouwd? Ik laat mij niet wegzetten alsof ik 1 of andere fantast ben, en wat is dan je functie in de luchtvaart wat je zo een expert maakt? Als je namelijk geen flauw benul hebt wat uberhaupt het verdienmodel is van KLM dan kan ik je weinig serieus nemen.quote:Op dinsdag 6 april 2021 12:18 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
30 jaar werkzaam in de luchtvaart. En ook nog iets met vliegtuigen, niet met het maken van websites.
Het maakt mij persoonlijk niet uit of hij putjesschepper is, maar als je claimt allemaal dingen te weten over de luchtvaart en niet in staat bent om het te onderbouwen, dan moet je gewoon wegwezen. En dan moet je al helemaal niet roepen dat ik degene ben die onzin verkoopt.
Ik heb in ieder geval mijn eerdere opmerking gecorrigeerd, omdat ik e.e.a. verkeerd geinterpreteerd had.
Je hebt niks onderbouwd.quote:
Noem me 1 punt, jij loopt met zaken te strooien zonder bron, als ik dan zeg dat het niet klopt kom je in 1 keer met een warrig verhaal dat het bedrag klopt, maar dat je economische activiteit en overheidsinkomsten door elkaar haalt.quote:Op dinsdag 6 april 2021 12:22 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Je hebt niks onderbouwd.
quote:
quote:Op dinsdag 6 april 2021 08:25 schreef raptorix het volgende:
We hebbben helemaal geen NLM nodig, we moeten er voor zorgen dat Schiphol een interessante Hub blijft, daar valt het geld te verdienen, namelijk met onderhoud van vliegtuigen en goede distributie mogelijkheden.
Ik wacht.quote:Op dinsdag 6 april 2021 09:25 schreef raptorix het volgende:
Ja redelijke kenner ja, jarenlang voor Skyteam en KLM/Transavia gewerkt, wel eens gekeken hoeveel man er bij Cargo en Onderhoud werken? Passagiersvervoer is nauwelijks interessant daar is geen droog brood in te verdienen.
Daar heb ik al antwoord op gegeven, je kunt gewoon de jaarcijfers van KLM/AF opvragen en dan zien dat onderhoud de kurk is waarop men drijft, op passagiersvluchten werd pas winst gemaakt toen de olie echt goedkoop werd, en toen ging de winst op aan de stakingen bij AF, maar dat wist je natuurlijk als kenner wel?quote:
Nee. dat heb je niet. Want uit het pamfletje dat jij linkte en waarvan je zei dat ik sheet 14 moest bekijken, kun je die informatie helemaal niet halen. Dat heb ik ook al eerder geantwoord, maar dat heb je 'toevallig' genegeerd.quote:
Je hoeft mij niet te vertellen wat de revenue op Cargo en Passagiers is, die is qua omzet veel hoger als maintenance, maar daar gaat het niet om, ten eerste is dat een enorm volatiele markt omdat je afhankelijk bent van concurrentie en olieprijzen, daarom zie je daar ook enorme swings op, echter doorgaans is dat verliesgevend de laatste 10 jaar, Maintentance is veel stabieler en altijd winstgevend, daarnaast zorgt dat voor veel hoogwaardige banen, maar dat probeer ik nu al 10 posts lang duidelijk te maken.quote:Op dinsdag 6 april 2021 12:57 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Nee. dat heb je niet. Want uit het pamfletje dat jij linkte en waarvan je zei dat ik sheet 14 moest bekijken, kun je die informatie helemaal niet halen. Dat heb ik ook al eerder geantwoord, maar dat heb je 'toevallig' genegeerd.
Als aanvulling geef ik je deze:
https://www.airfranceklm.(...)lease_en_8855736.pdf
Daar kun je in de tabel op p2 de psgr revenue zien over heel 2019 en op p3 de cargo revenue over heel 2019 en dan zie je dat cargo krap 10% van de totale revenue is.
Je veegt wat losse kreten bij elkaar en hebt geen samenhangend verhaal. Alsof er geen concurrentie is op de vrachtmarkt en die vliegtuigen geen kerosine nodig hebben. Ga jij maar eens lekker met de 700 vrachtmachines van Fedex concurreren vanaf Schiphol. Terwijl ondertussen een andere maatschappij dan de KLM er voor zorgt dat Schiphol zijn HUB-functie niet verliest.quote:Op dinsdag 6 april 2021 13:33 schreef raptorix het volgende:
[..]
Je hoeft mij niet te vertellen wat de revenue op Cargo en Passagiers is, die is qua omzet veel hoger als maintenance, maar daar gaat het niet om, ten eerste is dat een enorm volatiele markt omdat je afhankelijk bent van concurrentie en olieprijzen, daarom zie je daar ook enorme swings op, echter doorgaans is dat verliesgevend de laatste 10 jaar, Maintentance is veel stabieler en altijd winstgevend, daarnaast zorgt dat voor veel hoogwaardige banen, maar dat probeer ik nu al 10 posts lang duidelijk te maken.
Maar goed, voor iemand die niet zo goed snapt wat omzet en winst is zal dat wel te hoog gegrepen zijn.
Lees nou wat ik schrijf, daarnaast heb ik nooit bij een luchtvaartbedrijf gewerktquote:Op dinsdag 6 april 2021 13:56 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Je veegt wat losse kreten bij elkaar en hebt geen samenhangend verhaal. Alsof er geen concurrentie is op de vrachtmarkt en die vliegtuigen geen kerosine nodig hebben. Ga jij maar eens lekker met de 700 vrachtmachines van Fedex concurreren vanaf Schiphol. Terwijl ondertussen een andere maatschappij dan de KLM er voor zorgt dat Schiphol zijn HUB-functie niet verliest.
Meest aannemelijke is dat je er uit geflikkerd bent door de KLM en nu je gram probeert te halen.
Het zou meer effect genereren als jij leert lezen.quote:
quote:Op dinsdag 6 april 2021 08:47 schreef nostra het volgende:
[..]
Perpetuals worden niet terugbetaald; dat is de hele definitie van een perp.
Hoogheemraadschap de Stichtse Rijnlanden heeft nog een perp lening van ondertussen 370 jaar oud waar ze nog steeds rente over betalenquote:
Iets van ¤11 rente per jaar dus zo spannend is het niet maar wel een tof weetje.quote:A living artifact from the Dutch Golden Age: Yale’s 367-year-old water bond still pays interest
The bonds were issued by the Hoogheemraadschap Lekdijk Bovendams, a water board composed of landowners and leading citizens that managed dikes, canals, and a 20-mile stretch of the lower Rhine in Holland called the Lek. (Stichtse Rijnlanden is a successor organization to Lekdijk Bovendams.)
Yale’s bond, written on goatskin, was issued on May 15, 1648 to Mr. Niclaes de Meijer for the “sum of 1,000 Carolus Guilders of 20 Stuivers a piece.” According to its original terms, the bond would pay 5% interest in perpetuity. (The interest rate was reduced to 3.5% and then 2.5% during the 17th century.)
The interest payments were recorded directly on the bond. The water board used the money raised to pay workers at a recently constructed cribbinge, a series of piers near a bend in the river that regulated its flow and prevented erosion.
Yale acquired the bond in 2003. That year, Geert Rouwenhorst, professor of corporate finance and deputy director of the International Center for Finance, took the bond to the Netherlands to collect 26 years of back interest. That was the last time interest was collected.
“There have been many instances in history when institutions issued debt with very long tenure. In the 17th century, people sometimes issued perpetual debt. But it is very rare that there is an uninterrupted history when governments or other entities have not defaulted on those debts,” says Rouwenhorst. “Yale’s bond is an extremely early example of a security that was issued without maturity and still pays interest. One ought to be astounded that such a thing exists.”
https://news.yale.edu/201(...)-still-pays-interest
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |