Stream:quote:Verkenner Kajsa Ollongren (D66) heeft vanmorgen toen ze het Binnenhof verliet per ongeluk interne notities uit de kabinetsformatie aan de camera's getoond. Ze had de stukken onder haar arm toen ze vertrok, omdat ze positief was getest op corona.
Op de uitvergrote foto van het ANP is onder het kopje "positie Omtzigt" te lezen: "functie elders". CDA-Kamerlid Pieter Omtzigt, de nummer twee op de lijst, zit overspannen thuis. Verder is te lezen: "linkse partijen houden elkaar niet echt vast".
Ook staat er: "meerderheid Eerste Kamer voor niemand een must" en iets over de onderhandelingsstijl van CDA-leider Wopke Hoekstra en zijn mogelijke positie in het nieuwe kabinet.
De verkennende gesprekken zijn geannuleerd vanwege de positieve test van Ollongren.
bron
quote:Op zaterdag 3 april 2021 13:01 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
As hij zich niet herinnert dat ook over Omzigt gesproken is dan moet hij dat natuurlijk zeggen zo.
Dat woordje "keiharde" is een beschuldiging die niet te bewijzen valt.
Twee anderen bij dat gesprek aanwezig zeiden ook zich niet te herinneren dat er over Omtzigt was gesproken.
En wat dan nog ?
Ik vind Kaag hier inderdaad ook wel ongelofelijk zwak. Die had nu gewoon kunnen reageren met "wij staan er exact hetzelfde in". Dan is Rutte IV gewoon weg. Maar blijkbaar durft ze dat niet.quote:Op zaterdag 3 april 2021 12:55 schreef Lord-Ronddraai het volgende: [..] Eens maar wmb maakt D66 toch al geen goede beurt door op deze manier de kat uit de boom te kijken. Hebben ze zo weinig eigen normen of inhoud dat ze eerst voortrekkers nodig hebben om een statement te maken?
Ik vind het ook... bijzonder.quote:Op zaterdag 3 april 2021 13:05 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik vind Kaag hier inderdaad ook wel ongelofelijk zwak. Die had nu gewoon kunnen reageren met "wij staan er exact hetzelfde in". Dan is Rutte IV gewoon weg. Maar blijkbaar durft ze dat niet.
Ik snap ook echt de reden niet, zou ze echt Rutte IV nog een optie vinden?
Op je laatste vraag geeft Weisglas in het radiofragment een antwoord.quote:Op zaterdag 3 april 2021 13:01 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
As hij zich niet herinnert dat ook over Omzigt gesproken is dan moet hij dat natuurlijk zeggen zo.
Dat woordje "keiharde" is een beschuldiging die niet te bewijzen valt.
Twee anderen bij dat gesprek aanwezig zeiden ook zich niet te herinneren dat er over Omtzigt was gesproken.
En wat dan nog ?
Misschien denkt ze op andere vlakken een hoop concessies van de VVD los te kunnen peuteren. Al heb je daar natuurlijk geen bal aan als er verder geen andere coalitiepartners bij gevonden kunnen worden.quote:Op zaterdag 3 april 2021 13:05 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik vind Kaag hier inderdaad ook wel ongelofelijk zwak. Die had nu gewoon kunnen reageren met "wij staan er exact hetzelfde in". Dan is Rutte IV gewoon weg. Maar blijkbaar durft ze dat niet.
Hoezo is Rutte IV dan weg? De VVD bepaalt onder welke voorwaarden ze in de regering stappen en zonder de VVD wordt het zeer lastig regeren.quote:Op zaterdag 3 april 2021 13:05 schreef Hanca het volgende:
[..]
Vooral dat laatste. De grootste consessie die ze wil is dat minstens GL en het liefst ook PvdA mee mogen doen. Je ziet die na dat debat en na deze conclusie van Segers toch niet in Rutte IV stappen? Dan zijn Klaver en Ploumen plots de mensen die Rutte in het zadel hielden. Dat kan gewoon niet.quote:Op zaterdag 3 april 2021 13:09 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Misschien denkt ze op andere vlakken een hoop concessies van de VVD los te kunnen peuteren. Al heb je daar natuurlijk geen bal aan als er verder geen andere coalitiepartners bij gevonden kunnen worden.
Ze wachten gewoon af.quote:
Als je onder behoud van Rutte juist enorme inhoudelijke overwinningen kan boeken, zeg ik doen. Kom op zeg, het gaat om het landsbestuur, tis geen auditie voor de groep 8 musical - de inhoud doet er toe. Als Mark Rutte bereid is om het PvdD-programma uit te voeren, zou je als Ouwehand toch wel gek zijn om die kans te laten schieten. Je wil het land toch de voordelen van je programma doen proeven.quote:Op zaterdag 3 april 2021 13:09 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Misschien denkt ze op andere vlakken een hoop concessies van de VVD los te kunnen peuteren. Al heb je daar natuurlijk geen bal aan als er verder geen andere coalitiepartners bij gevonden kunnen worden.
Omdat VVD dan wel een ander gaat zoeken. Ze zullen wel moeten. Als niemand meer met Rutte wil praten. Dan heeft VVD de keus een andere naar voren te schuiven (die dan over 4 jaar de premiersbonus pakt, helemaal niet onvoordelig) of niet mee te doen, in elk geval voorlopig. En er is dan een kans dat de rest met een gezamelijke vijand elkaar toch kan vinden, een gezamelijke vijand is vaak een heel goed bindmiddel.quote:Op zaterdag 3 april 2021 13:10 schreef VoMy het volgende:
[..]
Hoezo is Rutte IV dan weg? De VVD bepaalt onder welke voorwaarden ze in de regering stappen en zonder de VVD wordt het zeer lastig regeren.
Ik weet het niet, Rutte heeft echt een complete groep aan loyalisten om zich heen gebouwd de afgelopen tien jaar. En zover ik kan inschatten wil Rutte gewoon door, desnoods na nieuwe verkiezingen. Het zou wijsheid zijn om nu plaats te maken voor iemand anders, maar Rutte heeft verder niets. Politiek is zijn leven. Neem dat weg, en die man belandt in een diepe existentiële crisis. Dan maar fractievoorzitter van de VVD in de Tweede Kamer, zijn laatste strohalm.quote:Op zaterdag 3 april 2021 13:14 schreef Hanca het volgende:
[..]
Omdat VVD dan wel een ander gaat zoeken. Ze zullen wel moeten. Als niemand meer met Rutte wil praten. Dan heeft VVD de keus een andere naar voren te schuiven (die dan over 4 jaar de premiersbonus pakt, helemaal niet onvoordelig) of niet mee te doen, in elk geval voorlopig. En er is dan een kans dat de rest met een gezamelijke vijand elkaar toch kan vinden, een gezamelijke vijand is vaak een heel goed bindmiddel.
Dat laatste kan hij natuurlijk ook gewoon zijn als VVD een ander naar voren schuift als kandidaat-premier.quote:Op zaterdag 3 april 2021 13:16 schreef TomWaits het volgende:
[..]
Ik weet het niet, Rutte heeft echt een complete groep aan loyalisten om zich heen gebouwd de afgelopen tien jaar. En zover ik kan inschatten wil Rutte gewoon door, desnoods na nieuwe verkiezingen. Het zou wijsheid zijn om nu plaats te maken voor iemand anders, maar Rutte heeft verder niets. Politiek is zijn leven. Neem dat weg, en die man belandt in een diepe existentiële crisis. Dan maar fractievoorzitter van de VVD in de Tweede Kamer, zijn laatste strohalm.
quote:Op zaterdag 3 april 2021 13:17 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Al die gewezen VVD-kopstukken op Twitter zijn wel genieten. Wat zijn de druiven zuur.
Als hij dat zou accepteren is het natuurlijk gedane zaak, maar daarmee zou de bestuurscultuur (waar nu een principieel punt van wordt gemaakt) eigenlijk alleen nog maar erger worden. Een gewezen premier die Kamerlid wordt, die eigenlijk de regering moet controleren, maar ondertussen gewoon doodleuk doorgaat waarmee hij bezig was.quote:Op zaterdag 3 april 2021 13:18 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat laatste kan hij natuurlijk ook gewoon zijn als VVD een ander naar voren schuift als kandidaat-premier.
Heeft iemand Ton al eens verteld dat ze zelf ook maar 21,29% van alle stemmen hebben gekregen?quote:Op zaterdag 3 april 2021 13:17 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Al die gewezen VVD-kopstukken op Twitter zijn wel genieten. Wat zijn de druiven zuur.
Wel wat meer invloed dan die 3,5%... sowieso is Elias blijkbaar vergeten dat CU onder Balkenende al regeerde. En dat Rutte II ook al overleefde dankzij gedoogsteun van onder andere de CU.quote:Op zaterdag 3 april 2021 13:17 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Maar daar kunnen de andere partijen weinig aan doen. Rutte is gekozen en mag dus in de kamer gaan zitten.quote:Op zaterdag 3 april 2021 13:20 schreef TomWaits het volgende:
[..]
Als hij dat zou accepteren is het natuurlijk gedane zaak, maar daarmee zou de bestuurscultuur (waar nu een principieel punt van wordt gemaakt) eigenlijk alleen nog maar erger worden. Een gewezen premier die Kamerlid wordt, die eigenlijk de regering moet controleren, maar ondertussen gewoon doodleuk doorgaat waarmee hij bezig was.
Ik weet het niet.quote:Op zaterdag 3 april 2021 13:20 schreef quirina het volgende:
Rutte gaat gewoon door hoor. Let maar op.
Langs de zijlijn met een glimlach zwijgend de boel ten onder zien gaan ten behoeve van je eigen agenda.quote:Op zaterdag 3 april 2021 13:05 schreef Hanca het volgende:
[..]
Zoals Segers terecht zegt. Het is een patroon.quote:Op zaterdag 3 april 2021 13:23 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik weet het niet.
Maar ik vind dit echt wel een klein ding om voor op te stappen.
Het gaat niet meer om iets kleins, het gaat om de arrogantie van Rutte die dacht weg te komen met "ik heb er geen herinnering aan". Rutte had het klein kunnen houden, maar dat deed hij bewust niet tijdens het debat.quote:Op zaterdag 3 april 2021 13:23 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik weet het niet.
Maar ik vind dit echt wel een klein ding om voor op te stappen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |