Herkenbaar, ik loop al weken over. Probeer mijzelf naar rustiger vaarwater te sturen en vandaag is dat eens geluktquote:Op woensdag 7 april 2021 16:45 schreef Cinderelladreamer het volgende:
[..]
Hier vooral druk met werken.....als mijn collega's en ik in juli/augustus vrij zijn, zijn er vakantiekrachten die kunnen invallen....maar in voor/najaar moeten we vooral voor elkaar invallen
Had vorige week vrij dus was wel enigszins opgeladen, maar het blijft hectisch....quote:Op woensdag 7 april 2021 16:51 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Herkenbaar, ik loop al weken over. Probeer mijzelf naar rustiger vaarwater te sturen en vandaag is dat eens gelukt
Succes met de drukte!
Allereerst dank weer @Oliver23!quote:Op woensdag 7 april 2021 21:05 schreef Oliver23 het volgende:
En dan in de zomer zouden vrijwel alle maatregelen zijn verdwenen, behalve nog het handen wassen, thuis blijven bij klachten en de anderhalve meter afstand houden. Allemaal erg goed en hoopgevend nieuws, en laten we hopen dat dit ook echt doorgaat. Alle hoop is gebaseerd dat eind april 3 miljoen mensen een vaccin hebben gehad, en 3 miljoen mensen al corona hebben gehad. Ik denk dat de mensen die Corona hebben gehad vele malen hoger ligt, en sluit mij aan bij het getal van 5 miljoen wat eerder werd genoemd.
Los van de problemen met AZ, had ik wel gehoopt dat er steeds meer zou worden geprikt dan de week ervoor. Ik vind 50k per dag wel erg weinig in deze fase.quote:Op donderdag 8 april 2021 10:10 schreef GereDathan het volgende:
Gisteravond op de valreep kwamen de vaccinatiecijfers nog even door: +54.509
En dan tellen ze AZ niet mee omdat die maar mondjesmaat gezet wordt. Al met al toch nog een redelijk niveau met alleen Pfizer/Moderna. Minder dan vorige week, maar dat is wel verklaarbaar. Pasen, AZ en de nieuwe doelgroep die uitnodigingen heeft ontvangen en nog ingepland moet worden.
Mijn persoonlijke wens is dat we snel op 100.000 per dag zitten, maar alles boven de 50.000 per dag ben ik tevreden mee. Dan houden we ongeveer de 1 op 10 verhouding aan (1 besmetting = 10 vaccinaties). Daarmee snijden we het virus steeds verder de pas af, elke dag een factor 10 meer immuniteit die we kweken is een goede basis wat mij betreft.
Er zijn dagen geweest met 20k. Natuurlijk is sneller beter, maar zo werkt het niet. Ik heb de vergelijking al eerder gemaakt, het is net als een schoolreisje. Weken verheug je je erop en kan het niet snel genoeg gaan. Als de dag daar is dan moet je na 1 attractie alweer naar huis voor je gevoelquote:Op donderdag 8 april 2021 10:16 schreef 297534 het volgende:
[..]
Los van de problemen met AZ, had ik wel gehoopt dat er steeds meer zou worden geprikt dan de week ervoor. Ik vind 50k per dag wel erg weinig in deze fase.
https://www.ad.nl/rotterd(...)rondbellen~aad265c4/quote:‘Paasweekend was een gekkenhuis’
Volgens Langenbach is het de laatste dagen extra druk in de Rotterdamse regio door de piek in de besmettingen van twee weken geleden.
En ik was, zoals het er nu uitziet, zelfs nog te terughoudend en conservatief. 1 mei wordt 21 april zoals het er nu uitziet en de kleinschalige evenementen mogen vanaf 23 april weer wat doen.quote:Op dinsdag 30 maart 2021 15:58 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Ik heb ergens de hoop dat we op 1 mei gaan versoepelen. Ik denk dan aan avondklok, terrassen, restaurants, winkels en stadions. April moeten we inderdaad door, dat wordt nog een hobbelige maand.
Vanaf 1 juni hoop ik mondkapjes weg, theater en musea weer open.
Vanaf 1 juli hoop ik ook evenementen, mogelijk nog kleinschalig, weer mogelijk en dan rond 1 september gewoon weer helemaal normaal.
Maar dit is hoop en afhankelijk van heel veel factoren.
Die komen dan morgen terug in de cijfers.quote:Op donderdag 8 april 2021 11:37 schreef falling_away het volgende:
Vandaag eindelijk weer eens volle bak hier bij de vaccinatielocatie. Ben benieuwd naar de cijfers van vandaag.
Klopt, die blijft hoog. Al is het wel positief dat de instroom stevig onder de 300 blijft. Maar dat is wel heel positief gedacht, hij moet snel naar onder de 200 en liefst naar 100.quote:Op donderdag 8 april 2021 15:13 schreef Freudie het volgende:
Helaas is het vooral de hoge uitstroom. Want de instroom is nog steeds onverminderd hoog:
269 kliniek om 57 IC.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Besmettingcijfers dinsdag 1 t/m maandag 7 december
Totaal: 41.116 (percentage positieve tests: 11,6%)
Stijging t.o.v. week ervóór': 22,7%SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Besmettingcijfers dinsdag 8 t/m maandag 14 december
Totaal: 58.065 (percentage positieve tests: 12,1%)
Stijging t.o.v. week ervóór': 41,2%SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Besmettingcijfers dinsdag 15 t/m maandag 21 december
Totaal: 79.328 (percentage positieve tests: 13,6%)
Stijging t.o.v. week ervóór': 36,6%SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Besmettingcijfers dinsdag 22 t/m maandag 28 december:
Totaal: 69.865 (percentage positieve tests: 13,0%)
Daling t.o.v. week ervóór: 11,9%SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Besmettingcijfers dinsdag 29 t/m maandag 4 januari
Totaal: 57.738 (percentage positieve tests: 13,7%)
Daling t.o.v. week ervóór: 17,4%SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Besmettingcijfers dinsdag 5 t/m maandag 11 januari:
Totaal: 50.999 (percentage positieve tests: 12,3%)
Daling t.o.v. week ervóór: 11,7%SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Besmettingcijfers dinsdag 12 t/m maandag 18 januari:
Totaal: 39.562 (percentage positieve tests: 10,6%)
Daling t.o.v. week ervóór: 22,4%SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Besmettingcijfers dinsdag 19 t/m maandag 25 januari:
totaal: 35.727 (percentage positieve tests: 11,1%)
Daling t.o.v. week ervóór: 9,7%SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Besmettingcijfers dinsdag 26 januari tot en met maandag 1 februari:
totaal: 26.768 (percentage positieve tests: 11,5%)
Daling t.o.v. week ervóór: 19,5%SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Besmettingcijfers dinsdag 2 t/m maandag 8 februari:
Totaal: 26.326 (percentage positieve tests: 10,9%)
Daling t.o.v. week ervóór: 7,8%SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Besmettingcijfers dinsdag 9 t/m 15 maandag februari:
totaal: 24.115 (percentage positieve tests: 10,8%)
Daling t.o.v. week ervóór: 8,4%SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Besmettingcijfers dinsdag 16 t/m 22 maandag februari:
totaal: 28.700 (percentage positieve tests: 9,7%)
Stijging t.o.v. week ervóór 19,0%SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Besmettingcijfers dinsdag 22 februari tot en met maandag 1 maart:
totaal: 31.651 (percentage positieve tests: 8,6%)
Stijging t.o.v. week ervóór 10,3%SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Besmettingcijfers dinsdag 2 t/m maandag 8 maart:
totaal: 31.457 (percentage positieve tests: 8,6%)
Daling t.o.v. week ervóór: 0,6%SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Besmettingcijfers dinsdag 9 t/m maandag 15 maart:
totaal: 38.752 (percentage positieve tests: 7,8%)
Stijging t.o.v. week ervóór: 23,2%SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Besmettingcijfers dinsdag 16 t/m maandag 22 maart:
totaal: 45.145 (percentage positieve tests: 8,1%)
Stijging t.o.v. week ervóór: 16,5%SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Besmettingcijfers dinsdag 23 t/m maandag 29 maart:
Stijging t.o.v. week ervóór: 11,8% (percentage positieve tests: 8,6%)
dinsdag: 5.560
woensdag: 7.579
donderdag: 7.705
vrijdag: 7.562
zaterdag: 8.798
zondag: 7.430
maandag: 6.718
totaal: 50.452
Besmettingcijfers dinsdag 30 maart t/m maandag 5 april:
Daling t.o.v. week ervóór: 4,2 % (percentage positieve tests: 8,7%)
dinsdag: 5.828
woensdag: 7.633
donderdag: 7.827
vrijdag: 7.253
zaterdag: 7.628
zondag: 6.822
maandag: 5.320
totaal: 48.311
Besmettingcijfers dinsdag 6 t/m maandag 12 april:
(Voorlopige) Wijziging t.o.v. week ervóór: - 7,6%
dinsdag: 5.541
woensdag: 6.346
donderdag: 7.783
vrijdag:
zaterdag:
zondag:
maandag:
totaal: 45.895 (Extrapolatie op basis van de weekcijfers tot nu toe:)
![]()
![]()
+7.783 in de besmettingen, ook weer fors. Balen. Ook al weet ik dat het een donderdag is na een feestdag, dan hebben we altijd een hoog getal.
Wel positief, +52.308 vaccinaties! Dat betekent dat we nu over de 3 miljoen zitten, om precies te zijn op: 3.016.263
Hugo heeft daarin woord gehouden, begin april zouden we op 3 miljoen zitten. Netjes. Nu snel doorpakken naar de 4 miljoen!![]()
Meh, kan er vandaag geloof ik maar weinig positiefs uit halen, heb echt het gevoel dat het al héél lang te hoog blijft allemaal.....![]()
Idd, ondanks 2 keer stoppen met AZ, na al die tegenslagen moet het dan nu maar eens mee zitten!quote:Op donderdag 8 april 2021 15:23 schreef GereDathan het volgende:
+7.783 in de besmettingen, ook weer fors. Balen. Ook al weet ik dat het een donderdag is na een feestdag, dan hebben we altijd een hoog getal.
Wel positief, +52.308 vaccinaties! Dat betekent dat we nu over de 3 miljoen zitten, om precies te zijn op: 3.016.263
Hugo heeft daarin woord gehouden, begin april zouden we op 3 miljoen zitten. Netjes. Nu snel doorpakken naar de 4 miljoen!![]()
Het is inderdaad niet alleen de donderdag na een feestdag, maar het is alsnog lager dan vorige week donderdag (7827)!quote:Op donderdag 8 april 2021 15:23 schreef GereDathan het volgende:
Hugo heeft daarin woord gehouden, begin april zouden we op 3 miljoen zitten. Netjes. Nu snel doorpakken naar de 4 miljoen!
M.a.w. ik zou het ook liever lager hebben gezien maar de dalende trend zet door.Alpha kenny one![]()
Zo slecht is het vandaag niet hoor, eigenlijk stiekem wel redelijk. Zoals @failing_away aangeeft lager dan een reguliere donderdag en dat na een feestdag.quote:Op donderdag 8 april 2021 15:27 schreef Cinderelladreamer het volgende:
Meh, kan er vandaag geloof ik maar weinig positiefs uit halen, heb echt het gevoel dat het al héél lang te hoog blijft allemaal.....![]()
Ik ben blij dat Pfizer/Moderna volgens afspraak levert en het tempo er daarmee goed in lijkt te zitten. Het mag ook inderdaad wel eens meezittenquote:Op donderdag 8 april 2021 15:41 schreef Piethur het volgende:
[..]
Idd, ondanks 2 keer stoppen met AZ, na al die tegenslagen moet het dan nu maar eens mee zitten!![]()
![]()
Jawel, maar toch voelt het alsof het allemaal nog veel te lang duurt.quote:Op donderdag 8 april 2021 15:58 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Zo slecht is het vandaag niet hoor, eigenlijk stiekem wel redelijk. Zoals @:failing_away aangeeft lager dan een reguliere donderdag en dat na een feestdag.![]()
Bekend gevoel, morgen is het weer beter. Rustig aanquote:Op donderdag 8 april 2021 16:13 schreef Cinderelladreamer het volgende:
[..]
Jawel, maar toch voelt het alsof het allemaal nog veel te lang duurt.![]()
Forum Opties Forumhop: Hop naar: