abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_198900576
quote:
17s.gif Op woensdag 7 april 2021 16:45 schreef Cinderelladreamer het volgende:

[..]

Hier vooral druk met werken.....als mijn collega's en ik in juli/augustus vrij zijn, zijn er vakantiekrachten die kunnen invallen....maar in voor/najaar moeten we vooral voor elkaar invallen :)
Herkenbaar, ik loop al weken over. Probeer mijzelf naar rustiger vaarwater te sturen en vandaag is dat eens gelukt :)

Succes met de drukte!
pi_198900760
quote:
0s.gif Op woensdag 7 april 2021 16:51 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Herkenbaar, ik loop al weken over. Probeer mijzelf naar rustiger vaarwater te sturen en vandaag is dat eens gelukt :)

Succes met de drukte!
Had vorige week vrij dus was wel enigszins opgeladen, maar het blijft hectisch....
  woensdag 7 april 2021 @ 21:05:55 #228
268495 Oliver23
Ninja Mime!
pi_198905952
Goedenavond, hier is Oliver weer met het ondergesneeuwde Coronanieuws van woensdag 7 april 2021, ook wel door sommigen als derde paasdag genoemd. En dan met name het positieve nieuws, maar wel altijd met een realistische kijk daarop.

* Gisteren maakte het RIVM haar weekcijfers bekend, en eigenlijk waren die voor onze lezers van dit topic geen verrassing. Een dag eerder zagen wij in mijn gepubliceerde weekcijfers de actuele situatie. De ziekenhuizen zitten nu in de derde golf(je), al is nu bevestigd dat deze niet zo hoog gaat uitpakken als wat de voorspelling was. Ook is de piek eerder, waarschijnlijk al over anderhalve week. Goed nieuws dus.

* Ook werd er vandaag bekend gemaakt dat Nederland langzaam weer van het slot gaat. We hebben het al eerder meegemaakt dat versoepelingen toch niet doorgingen, maar nu lijkt het de goede kant op te gaan. Versoepelingen die per 21 april 2021 ons te wachten staan:
- Terrassen weer open
- Winkels weer open
- Scholen weer open
- Naschoolse opvang weer open
- Avondklok verdwijnt
- van 1 naar 2 bezoeker thuis ontvangen.

Dan zou begin mei 2021 het tweede pakket versoepelingen ingaan, dat zou bestaan uit:
- Pretparken weer open
- Dierentuinen weer open
- Sportscholen weer open

En in het derde pakket versoepelingen, ergens in juni
- Culturele sector weer open
- Droge horeca weer open

Je zag in het journaal al diverse sectoren feest vieren, al zijn er voor veel branches nog veel onzekerheden. Wat te denken van bijvoorbeeld de bioscopen (of vallen die onder cultuur?), of wanneer wordt het OV weer toegankelijk voor niet noodzakelijke reizen? En wat te doen met de sekswerkers? Je leest steeds vaker over illegale bordelen die worden opgerold. En wanneer verdwijnt het mondkapje? Allemaal vragen die hopelijk dinsdag worden beantwoord.

En dan in de zomer zouden vrijwel alle maatregelen zijn verdwenen, behalve nog het handen wassen, thuis blijven bij klachten en de anderhalve meter afstand houden. Allemaal erg goed en hoopgevend nieuws, en laten we hopen dat dit ook echt doorgaat. Alle hoop is gebaseerd dat eind april 3 miljoen mensen een vaccin hebben gehad, en 3 miljoen mensen al corona hebben gehad. Ik denk dat de mensen die Corona hebben gehad vele malen hoger ligt, en sluit mij aan bij het getal van 5 miljoen wat eerder werd genoemd.

Woensdag is altijd de dag dat ik de tussenbalans eventjes opmaak betreft de weekcijfers van aankomende zondag. Laten we eens kijken:

Aantal besmettingen tot nu toe: 11.887 (vorige week woensdag: 13.461)

Aantal Covid patiënten in de ziekenhuizen tot nu toe: 2.558 (vorige week woensdag 2.334)

Instroom Covid patiënten op de verpleegafdelingen tot nu toe: 697 (vorige week woensdag: 738)

Instroom Covid patiënten op de IC afdelingen tot nu toe: 159 (vorige week woensdag: 128)

Uitstroom Covid patiënten op de verpleegafdelingen tot nu toe: 515 (vorige week woensdag: 678)

Uitstroom Covid patiënten op de IC afdelingen tot nu toe: 113 (vorige week woensdag: 102)

Aantal sterftegevallen tot nu toe: 54 (vorige week woensdag: 75)

We zien tot nu toe meer patiënten in de ziekenhuizen dan vorige week woensdag. Qua instroom zien we voorlopig een kleine daling op de verpleegafdelingen, maar wederom een stijging qua instroom op de IC afdelingen. De uitstroom op de IC ligt gelukkig dan wel weer voor op vorige week woensdag. Dat geldt dan weer niet voor de verpleegafdelingen. Die kent een veel lagere uitstroom op dit moment, dan afgelopen woensdag. Sterftegevallen is weer erg hoopgevend. Tot en nu 54, en vorige week woensdag na drie dagen op 75.

Zondag weer de presentatie van de weekcijfers.

Vandaag geen interessante grafiekjes, maar gewoon even een stukje informatieve tekst. Ik hoop dat de mensen in dit topic die even in een dipje zitten er snel weer uit klauteren. Er komt echt een moment dat ik mijn praatje ga beginnen over dat we het ergste achter de rug hebben. En dat moment komt sneller dan gedacht ;)

Fijne avond allemaal _O_
  woensdag 7 april 2021 @ 22:51:24 #229
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_198908431
Thx! @Oliver23. Fijn om alle info even bij elkaar te zien.
En speciale hulde voor je laatste alinea. _O_
... ♥ ik mis je ♥
pi_198911613
quote:
0s.gif Op woensdag 7 april 2021 21:05 schreef Oliver23 het volgende:
En dan in de zomer zouden vrijwel alle maatregelen zijn verdwenen, behalve nog het handen wassen, thuis blijven bij klachten en de anderhalve meter afstand houden. Allemaal erg goed en hoopgevend nieuws, en laten we hopen dat dit ook echt doorgaat. Alle hoop is gebaseerd dat eind april 3 miljoen mensen een vaccin hebben gehad, en 3 miljoen mensen al corona hebben gehad. Ik denk dat de mensen die Corona hebben gehad vele malen hoger ligt, en sluit mij aan bij het getal van 5 miljoen wat eerder werd genoemd.
Allereerst dank weer @Oliver23!

Volgens mij zit je mis met de vaccinaties, we gaan als het goed is vandaag al over de 3 miljoen. Volgens mij verwachten ze eind april zelfs al op 5 miljoen te zitten.

Deze week gaan er 900.000 vaccins naar de priklokaties. Hoewel die natuurlijk niet direct in de arm zitten is dit wel erg goed nieuws. Het betekent dat de "versnel trein" nog steeds vaart aan het maken is.
pi_198912273
Gisteravond op de valreep kwamen de vaccinatiecijfers nog even door: +54.509

En dan tellen ze AZ niet mee omdat die maar mondjesmaat gezet wordt. Al met al toch nog een redelijk niveau met alleen Pfizer/Moderna. Minder dan vorige week, maar dat is wel verklaarbaar. Pasen, AZ en de nieuwe doelgroep die uitnodigingen heeft ontvangen en nog ingepland moet worden.

Mijn persoonlijke wens is dat we snel op 100.000 per dag zitten, maar alles boven de 50.000 per dag ben ik tevreden mee. Dan houden we ongeveer de 1 op 10 verhouding aan (1 besmetting = 10 vaccinaties). Daarmee snijden we het virus steeds verder de pas af, elke dag een factor 10 meer immuniteit die we kweken is een goede basis wat mij betreft.
pi_198912349
quote:
0s.gif Op donderdag 8 april 2021 10:10 schreef GereDathan het volgende:
Gisteravond op de valreep kwamen de vaccinatiecijfers nog even door: +54.509

En dan tellen ze AZ niet mee omdat die maar mondjesmaat gezet wordt. Al met al toch nog een redelijk niveau met alleen Pfizer/Moderna. Minder dan vorige week, maar dat is wel verklaarbaar. Pasen, AZ en de nieuwe doelgroep die uitnodigingen heeft ontvangen en nog ingepland moet worden.

Mijn persoonlijke wens is dat we snel op 100.000 per dag zitten, maar alles boven de 50.000 per dag ben ik tevreden mee. Dan houden we ongeveer de 1 op 10 verhouding aan (1 besmetting = 10 vaccinaties). Daarmee snijden we het virus steeds verder de pas af, elke dag een factor 10 meer immuniteit die we kweken is een goede basis wat mij betreft.
Los van de problemen met AZ, had ik wel gehoopt dat er steeds meer zou worden geprikt dan de week ervoor. Ik vind 50k per dag wel erg weinig in deze fase.
pi_198912413
quote:
0s.gif Op donderdag 8 april 2021 10:16 schreef 297534 het volgende:

[..]

Los van de problemen met AZ, had ik wel gehoopt dat er steeds meer zou worden geprikt dan de week ervoor. Ik vind 50k per dag wel erg weinig in deze fase.
Er zijn dagen geweest met 20k. Natuurlijk is sneller beter, maar zo werkt het niet. Ik heb de vergelijking al eerder gemaakt, het is net als een schoolreisje. Weken verheug je je erop en kan het niet snel genoeg gaan. Als de dag daar is dan moet je na 1 attractie alweer naar huis voor je gevoel :)

Deze week worden er 900k vaccins uitgereden, dat betekent dat die ook op korte termijn de armen in gaan. De versnelling is nog steeds gaande. Het gemiddelde per dag is geklommen van 10k naar 20k naar 50k nu (ruwweg). Elke dag gaan we sneller en wordt het beter. Ik denk dat we voor we het door hebben op 70k per dag zitten gemiddeld en dan snel doorgroeien naar 100k per dag.

Nog een positief bericht, ondanks dat het in de eerste instantie negatief is. Het is erg druk in de ziekenhuizen, zeker met Pasen was het een gekkenhuis. Dit is wat het ziekenhuis erover zegt:
quote:
‘Paasweekend was een gekkenhuis’

Volgens Langenbach is het de laatste dagen extra druk in de Rotterdamse regio door de piek in de besmettingen van twee weken geleden.
https://www.ad.nl/rotterd(...)rondbellen~aad265c4/

Dat is positief omdat er direct de relatie wordt gelegd met het aantal besmettingen. Wat inderdaad super hoog was, we herinneren ons allemaal nog de dag dat ome Ferd even dropte dat we op 9k+ zaten. Die mensen zijn nu het ziekenhuis ingegaan, maar in de tussentijd is het aantal besmettingen weer fors gedaald. Dat betekent dat mijn verwachting dat we de komende dagen een daling in de instroom gaan zien steeds realistischer wordt.

Echt nog even 4 tot 6 weken afzien, en dan zijn we er denk ik. Ik blijf de focus houden op 1 juni, dan verwacht ik dat we echt weer een stuk normaler leven.

Dit heb ik voorspeld op 30 maart:
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 maart 2021 15:58 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Ik heb ergens de hoop dat we op 1 mei gaan versoepelen. Ik denk dan aan avondklok, terrassen, restaurants, winkels en stadions. April moeten we inderdaad door, dat wordt nog een hobbelige maand.

Vanaf 1 juni hoop ik mondkapjes weg, theater en musea weer open.

Vanaf 1 juli hoop ik ook evenementen, mogelijk nog kleinschalig, weer mogelijk en dan rond 1 september gewoon weer helemaal normaal.

Maar dit is hoop en afhankelijk van heel veel factoren.
En ik was, zoals het er nu uitziet, zelfs nog te terughoudend en conservatief. 1 mei wordt 21 april zoals het er nu uitziet en de kleinschalige evenementen mogen vanaf 23 april weer wat doen.
pi_198913170
Helaas moesten een aantal collega's zelf bellen hoe het met hun afspraak van deze week zat, lang niet iedereen is door het vaccincallcenter gebeld. Maar cliënt van me, 63, mag zijn AZ door de huisarts laten zetten.....wel benieuwd hoe het komende weken gaat lopen met dit vaccin.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 08-04-2021 13:40:31 ]
pi_198913516
Vandaag eindelijk weer eens volle bak hier bij de vaccinatielocatie. Ben benieuwd naar de cijfers van vandaag.
Alpha kenny one
pi_198913794
quote:
0s.gif Op donderdag 8 april 2021 11:37 schreef falling_away het volgende:
Vandaag eindelijk weer eens volle bak hier bij de vaccinatielocatie. Ben benieuwd naar de cijfers van vandaag.
Die komen dan morgen terug in de cijfers.
  donderdag 8 april 2021 @ 14:07:18 #237
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_198915399
Goedemiddag, Hierbij mijn dagelijkse post over de aantallen patiënten op de IC's en de verpleegafdelingen van vandaag en de afgelopen zeven dagen, gebaseerd op de LCPS-cijfers. Een stijging op de IC’s maar een daling op de verpleegafdelingen. Per saldo is het een daling van 33 in de ziekenhuizen. Het zijn 2.525 bezette bedden in totaal. Hopelijk dalen we een dezer dagen (ver) onder de 2.500.

1) NEDERLANDSE PATIËNTEN MET EEN COVID-19-INFECTIE OP EEN NEDERLANDSE OF DUITSE IC
- donderdag 8 april: 798 (absolute stijging 22; relatieve stijging 2,8%);
- woensdag 7 april: 776 (absolute stijging 26; relatieve stijging 3,5%);
- dinsdag 6 april: 750 (absolute stijging 4; relatieve stijging 0,5%);
- maandag 5 april: 746 (absolute stijging 16; relatieve stijging 2,2%);
- zondag 4 april: 655 (absolute stijging 12; relatieve stijging 1,9%);
- zaterdag 3 april: 734 (absolute stijging 29; relatieve stijging 4,1%);
- vrijdag 2 april: 705 (absolute stijging 17; relatieve stijging 2,5%);
- donderdag 1 april: 688 (absolute stijging 7; relatieve stijging 1,0%).

2) NEDERLANDSE PATIËNTEN MET EEN COVID-19-INFECTIE OP DE VERPLEEGAFDELINGEN VAN NEDERLANDSE ZIEKENHUIZEN
- donderdag 8 april: 1.727 (absolute daling 55; relatieve daling 3,1%);
- woensdag 7 april: 1.782 (absolute stijging 34; relatieve stijging 1,9%);
- dinsdag 6 april: 1.745 (absolute stijging 117; relatieve stijging 7,2%);
- maandag 5 april: 1.628 (absolute stijging 41; relatieve stijging 2,6%);
- zondag 4 april: 1.593 (absolute daling 2; relatieve daling 0,1%);
- zaterdag 3 april: 1.614 (absolute daling 11; relatieve daling 0,7%);
- vrijdag 2 april: 1.625 (absolute daling 14; relatieve daling 0,9%);
- donderdag 1 april: 1.639 (absolute daling 14; relatieve daling 0,8%).

Mochten jullie ergens een fout menen te zien, DM me dan s.v.p. even.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
  donderdag 8 april 2021 @ 14:14:34 #238
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_198915478
Fijn, daling op de verpleegafdeling. Hopelijk volgt de IC snel.
pi_198916123
Zouden we het hoogtepunt gehad hebben? Dat zou prettig zijn namelijk. IC zal dan nog een paar dagen op zich laten wachten, loopt wat achter op de normale opnames.
pi_198916255
Helaas is het vooral de hoge uitstroom. Want de instroom is nog steeds onverminderd hoog:
269 kliniek om 57 IC.
pi_198916419
quote:
0s.gif Op donderdag 8 april 2021 15:13 schreef Freudie het volgende:
Helaas is het vooral de hoge uitstroom. Want de instroom is nog steeds onverminderd hoog:
269 kliniek om 57 IC.
Klopt, die blijft hoog. Al is het wel positief dat de instroom stevig onder de 300 blijft. Maar dat is wel heel positief gedacht, hij moet snel naar onder de 200 en liefst naar 100.

Overigens is dat wel 1 van de dingen die we eerder hebben gezien. Op een gegeven moment bereiken instroom en uitstroom een bepaald plateau. Want een hoge instroom nu betekent ook een hoge uitstroom over een week of 2/3.
  donderdag 8 april 2021 @ 15:23:14 #242
268495 Oliver23
Ninja Mime!
pi_198916438
Besmettingcijfers dinsdag 24 t/m maandag 30 november (totaal: 33.940):
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Besmettingcijfers dinsdag 1 t/m maandag 7 december
Totaal: 41.116 (percentage positieve tests: 11,6%)
Stijging t.o.v. week ervóór': 22,7%

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Besmettingcijfers dinsdag 8 t/m maandag 14 december
Totaal: 58.065 (percentage positieve tests: 12,1%)
Stijging t.o.v. week ervóór': 41,2%

SPOILER
Besmettingcijfers dinsdag 15 t/m maandag 21 december
Totaal: 79.328 (percentage positieve tests: 13,6%)
Stijging t.o.v. week ervóór': 36,6%

SPOILER
Besmettingcijfers dinsdag 22 t/m maandag 28 december:
Totaal: 69.865 (percentage positieve tests: 13,0%)
Daling t.o.v. week ervóór: 11,9%

SPOILER
Besmettingcijfers dinsdag 29 t/m maandag 4 januari
Totaal: 57.738 (percentage positieve tests: 13,7%)
Daling t.o.v. week ervóór: 17,4%

SPOILER
Besmettingcijfers dinsdag 5 t/m maandag 11 januari:
Totaal: 50.999 (percentage positieve tests: 12,3%)
Daling t.o.v. week ervóór: 11,7%

SPOILER
Besmettingcijfers dinsdag 12 t/m maandag 18 januari:
Totaal: 39.562 (percentage positieve tests: 10,6%)
Daling t.o.v. week ervóór: 22,4%

SPOILER
Besmettingcijfers dinsdag 19 t/m maandag 25 januari:
totaal: 35.727 (percentage positieve tests: 11,1%)
Daling t.o.v. week ervóór: 9,7%

SPOILER
Besmettingcijfers dinsdag 26 januari tot en met maandag 1 februari:
totaal: 26.768 (percentage positieve tests: 11,5%)
Daling t.o.v. week ervóór: 19,5%

SPOILER
Besmettingcijfers dinsdag 2 t/m maandag 8 februari:
Totaal: 26.326 (percentage positieve tests: 10,9%)
Daling t.o.v. week ervóór: 7,8%

SPOILER
Besmettingcijfers dinsdag 9 t/m 15 maandag februari:
totaal: 24.115 (percentage positieve tests: 10,8%)
Daling t.o.v. week ervóór: 8,4%

SPOILER
Besmettingcijfers dinsdag 16 t/m 22 maandag februari:
totaal: 28.700 (percentage positieve tests: 9,7%)
Stijging t.o.v. week ervóór 19,0%

SPOILER
Besmettingcijfers dinsdag 22 februari tot en met maandag 1 maart:
totaal: 31.651 (percentage positieve tests: 8,6%)
Stijging t.o.v. week ervóór 10,3%

SPOILER
Besmettingcijfers dinsdag 2 t/m maandag 8 maart:
totaal: 31.457 (percentage positieve tests: 8,6%)
Daling t.o.v. week ervóór: 0,6%

SPOILER
Besmettingcijfers dinsdag 9 t/m maandag 15 maart:
totaal: 38.752 (percentage positieve tests: 7,8%)
Stijging t.o.v. week ervóór: 23,2%

SPOILER
Besmettingcijfers dinsdag 16 t/m maandag 22 maart:
totaal: 45.145 (percentage positieve tests: 8,1%)
Stijging t.o.v. week ervóór: 16,5%

SPOILER
Besmettingcijfers dinsdag 23 t/m maandag 29 maart:
Stijging t.o.v. week ervóór: 11,8% (percentage positieve tests: 8,6%)

dinsdag: 5.560
woensdag: 7.579
donderdag: 7.705
vrijdag: 7.562
zaterdag: 8.798
zondag: 7.430
maandag: 6.718

totaal: 50.452

Besmettingcijfers dinsdag 30 maart t/m maandag 5 april:
Daling t.o.v. week ervóór: 4,2 % (percentage positieve tests: 8,7%)

dinsdag: 5.828
woensdag: 7.633
donderdag: 7.827
vrijdag: 7.253
zaterdag: 7.628
zondag: 6.822
maandag: 5.320

totaal: 48.311

Besmettingcijfers dinsdag 6 t/m maandag 12 april:
(Voorlopige) Wijziging t.o.v. week ervóór: - 7,6%

dinsdag: 5.541
woensdag: 6.346
donderdag: 7.783
vrijdag:
zaterdag:
zondag:
maandag:

totaal: 45.895 (Extrapolatie op basis van de weekcijfers tot nu toe:)

pi_198916449
+7.783 in de besmettingen, ook weer fors. Balen. Ook al weet ik dat het een donderdag is na een feestdag, dan hebben we altijd een hoog getal.

Wel positief, +52.308 vaccinaties! Dat betekent dat we nu over de 3 miljoen zitten, om precies te zijn op: 3.016.263 *O*

Hugo heeft daarin woord gehouden, begin april zouden we op 3 miljoen zitten. Netjes. Nu snel doorpakken naar de 4 miljoen!
pi_198916519
Meh, kan er vandaag geloof ik maar weinig positiefs uit halen, heb echt het gevoel dat het al héél lang te hoog blijft allemaal.....
pi_198916764
quote:
0s.gif Op donderdag 8 april 2021 15:23 schreef GereDathan het volgende:
+7.783 in de besmettingen, ook weer fors. Balen. Ook al weet ik dat het een donderdag is na een feestdag, dan hebben we altijd een hoog getal.

Wel positief, +52.308 vaccinaties! Dat betekent dat we nu over de 3 miljoen zitten, om precies te zijn op: 3.016.263 *O*

Hugo heeft daarin woord gehouden, begin april zouden we op 3 miljoen zitten. Netjes. Nu snel doorpakken naar de 4 miljoen!
Idd, ondanks 2 keer stoppen met AZ, na al die tegenslagen moet het dan nu maar eens mee zitten!
pi_198916771
quote:
0s.gif Op donderdag 8 april 2021 15:23 schreef GereDathan het volgende:

Het is inderdaad niet alleen de donderdag na een feestdag, maar het is alsnog lager dan vorige week donderdag (7827)!

M.a.w. ik zou het ook liever lager hebben gezien maar de dalende trend zet door.
Alpha kenny one
pi_198917051
quote:
17s.gif Op donderdag 8 april 2021 15:27 schreef Cinderelladreamer het volgende:
Meh, kan er vandaag geloof ik maar weinig positiefs uit halen, heb echt het gevoel dat het al héél lang te hoog blijft allemaal.....
Zo slecht is het vandaag niet hoor, eigenlijk stiekem wel redelijk. Zoals @failing_away aangeeft lager dan een reguliere donderdag en dat na een feestdag.
pi_198917059
quote:
0s.gif Op donderdag 8 april 2021 15:41 schreef Piethur het volgende:

[..]

Idd, ondanks 2 keer stoppen met AZ, na al die tegenslagen moet het dan nu maar eens mee zitten!
Ik ben blij dat Pfizer/Moderna volgens afspraak levert en het tempo er daarmee goed in lijkt te zitten. Het mag ook inderdaad wel eens meezitten :)
pi_198917233
quote:
0s.gif Op donderdag 8 april 2021 15:58 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Zo slecht is het vandaag niet hoor, eigenlijk stiekem wel redelijk. Zoals @:failing_away aangeeft lager dan een reguliere donderdag en dat na een feestdag.
Jawel, maar toch voelt het alsof het allemaal nog veel te lang duurt.
pi_198917253
quote:
17s.gif Op donderdag 8 april 2021 16:13 schreef Cinderelladreamer het volgende:

[..]

Jawel, maar toch voelt het alsof het allemaal nog veel te lang duurt.
Bekend gevoel, morgen is het weer beter. Rustig aan :*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')