abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 2 april 2021 @ 15:59:18 #1
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_198820870

quote:
Verkenner Kajsa Ollongren (D66) heeft vanmorgen toen ze het Binnenhof verliet per ongeluk interne notities uit de kabinetsformatie aan de camera's getoond. Ze had de stukken onder haar arm toen ze vertrok, omdat ze positief was getest op corona.

Op de uitvergrote foto van het ANP is onder het kopje "positie Omtzigt" te lezen: "functie elders". CDA-Kamerlid Pieter Omtzigt, de nummer twee op de lijst, zit overspannen thuis. Verder is te lezen: "linkse partijen houden elkaar niet echt vast".

Ook staat er: "meerderheid Eerste Kamer voor niemand een must" en iets over de onderhandelingsstijl van CDA-leider Wopke Hoekstra en zijn mogelijke positie in het nieuwe kabinet.

De verkennende gesprekken zijn geannuleerd vanwege de positieve test van Ollongren.

bron
Stream:
https://www.tweedekamer.nl/vergaderingen/livedebat/plenaire-zaal

Update:

twitter
pi_198820893
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 april 2021 15:55 schreef VoMy het volgende:

[..]

Ze zijn niet gedwongen, maar je kunt moeilijk om hem heen. Dat is zo.
Dat geldt andersom natuurlijk net zo goed, als D66 of het CDA er geen zin in hebben heeft de VVD ook geen opties meer over.
pi_198820898
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 april 2021 15:20 schreef Ixnay het volgende:
Wie legt mij uit waarom CDA vertrouwen heeft in Rutte?

VVD en D66 snap ik. CU als (potentieel) coalitiegenoot ook nog wel. Maar waarom CDA? Als zij opkomen voor Omtzigt en misschien nog 3 andere CDA'ers dan heeft de motie van wantrouwen een meerderheid.
Wie zegt dat CDA verder wil met Rutte? Ze hebben er nu voor gekozen om Rutte te laten zitten als demissionair minister-president omdat ze zelf ook nog in die coalitie zitten. Maar dat betekent nog lang niet dat Rutte ook eventjes minister-president wordt in het volgende kabinet.
٩๏̯͡๏)۶
  vrijdag 2 april 2021 @ 16:02:45 #4
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_198820906
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 april 2021 15:59 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Gaat niet altijd om of iemand gelijk heeft maar om of het gepast is om zoiets te tweeten.

Spreken is zilver, zwijgen is goud
Dit is toch juist leuk. Niet dat mooi weer spelen, maar gewoon een vilijn tweetje. Volwassenen onder elkaar, geen woordvoerdersmeuk. Jammer dat ze het verwijderd heeft.
  vrijdag 2 april 2021 @ 16:04:08 #5
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_198820919
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 april 2021 16:01 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Dat geldt andersom natuurlijk net zo goed, als D66 of het CDA er geen zin in hebben heeft de VVD ook geen opties meer over.
Absoluut. Ik vind het ook niet ondemocratisch om Rutte buiten te sluiten, maar het is wel problematisch voor de formatie. Welke partij heeft het meest te winnen/verliezen bij een volledig geblokkeerde formatie, dat is de vraag een beetje. En als je de VVD-fractie van Rutte wil losweken, moet je ze wel iets daarvoor bieden. Er moeten barsten in het bastion komen.
  vrijdag 2 april 2021 @ 16:04:19 #6
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_198820922
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 april 2021 16:02 schreef VoMy het volgende:

[..]

Dit is toch juist leuk. Niet dat mooi weer spelen, maar gewoon een vilijn tweetje. Volwassenen onder elkaar, geen woordvoerdersmeuk. Jammer dat ze het verwijderd heeft.
Ja tuurlijk is het leuk om te zien. Maar kan me voorstellen dat het vertrouwen geen goed doet.
pi_198820939
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 april 2021 16:02 schreef VoMy het volgende:

[..]

Zal vast helpen om het beschadigde vertrouwen terug te winnen bij de favoriete coalitiepartner van de VVD.
  vrijdag 2 april 2021 @ 16:06:33 #8
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_198820948
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 april 2021 16:04 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Ja tuurlijk is het leuk om te zien. Maar kan me voorstellen dat het vertrouwen geen goed doet.
Haar rol is toch uitgespeeld. En voor Hoekstra maakt het ook niet uit, hij weet dat het herres is in zijn partij en dat iedereen dat weet. Uiteindelijk was het gisteren op sommige vlakken ook gewoon gespeelde verontwaardiging van sommige partijen hoor. Misschien is het wat te kort erop, dat is zo, aan de andere kant, als je over een maand nog met een steek komt, oog je weer verbitterd.
pi_198820962
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 april 2021 15:31 schreef Dutchguy het volgende:
Jongerenorganisaties D66, CDA en ChristenUnie zien regeren met Rutte niet meer zitten
https://nos.nl/artikel/23(...)iet-meer-zitten.html

De jeugd heeft de toekomst. :)
twitter
pi_198821009
Ik krijg nog 100 euro van jou. Hopelijk ben je het NIET VERGETEN. @Coco
  vrijdag 2 april 2021 @ 16:12:25 #11
168739 Red_85
'echt wel'
pi_198821014
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 april 2021 15:31 schreef Dutchguy het volgende:
Jongerenorganisaties D66, CDA en ChristenUnie zien regeren met Rutte niet meer zitten
https://nos.nl/artikel/23(...)iet-meer-zitten.html

De jeugd heeft de toekomst. :)
Die jongerenorganisaties hebben natuurlijk niet zoveel macht ofso, maar het is wel duidelijk dat het net zich langzaam sluit rond de toekomst van rutte.

Het enige wat ze kunnen is misschien een trein laten starten waar anderen binnen de partijen op mee kunnen rijden.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_198821031
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 april 2021 15:17 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Volgens mij heb ik duidelijk gedefinieerd wat ik onder elitair versta. Minervaspeeches en de rest van je voorbeelden vallen daar niet onder. Het is een houding van verhevenheid, veronderstellen dat de regels voor anderen gelden maar niet voor jou. Geen integriteit en respect voor de wet, waarheid of rechtvaardigheid, maar gemotiveerd zijn door eigenbelang waarbij het doel de middelen heiligt en alle kritiek wordt weggewuifd als niet ter zake doenend (of met een slap excuus als het moet er onderuit komen). Het is het veinzen van nobele motieven en doeleinden die zogenaamd hogere waarden en andere mensen dienen om het eigenbelang te verhullen (of verborgen motieven indien je in opdracht van anderen werkt).

Het elitaire gedrag van Kaag zag je onder andere bij haar antwoorden op Marijnissen over de consequenties die zij zelf gaat verbinden aan haar eigen motie van afkeuring met betrekking tot het verdere verloop van de formatie.

De motie van afkeuring van Kaag is niet oprecht. Die dient ze in omdat dit het alternatief is waarmee Rutte niet op hoeft te stappen. Niet omdat ze nu werkelijk zo ondersteboven is van zijn gedrag. Het is simpelweg het trucje waarmee de coalitie zichzelf heeft gered en zichzelf een nieuwe positie in de komende regering heeft gegarandeerd.
Een heel relaas over wat "elitair" is.

Daarna kom je met een aantal kritiekpunten op Kaag. Dat mag wat mij betreft.

Ik snap alleen niet dat iemand dit associeert met "verheven boven het volk voelend".
En waarom iemand dit in verband brengt met "Studeren in Cairo".

Die kritiekpunten richting Kaag kun je met een beetje goede wil ook wel ontdekken bij Marijnissen, Baudet, Wilders e.d.

Daar gaat het niet om.

Het is een heel ander terrein dan "studeren in Cairo" te koppelen aan "elitair".
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_198821036
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 april 2021 16:07 schreef alpeko het volgende:

[..]

[ twitter ]
Meloenen? :?
pi_198821055
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 april 2021 16:14 schreef Heph844 het volgende:

[..]

Die volg ik ook niet. Volgens mij is Femke Merel van Kooten-Arissen weg uit de Kamer.
pi_198821064
Dus ... Over anderhalve maand toch VVD CDA D66 en een 4e, maar dan met wat meer en/of grotere posten voor het CDA en D66 (maar niet het minister-presidentschap, dat zie ik de VVD niet opgeven)?
"Pools are perfect for holding water"
pi_198821086
quote:
14s.gif Op vrijdag 2 april 2021 16:05 schreef TomWaits het volgende:

[..]

Zal vast helpen om het beschadigde vertrouwen terug te winnen bij de favoriete coalitiepartner van de VVD.
Ze is aangevallen op haar geloofwaardigheid. Dat ging gisteren (of was het al vannacht?) op een niet al te fraaie manier, namelijk na een tweet van iemand die beweerde dat Jorritsma de krantenberichten over tumult binnen het CDA nog niet had kunnen lezen. Ik snap wel dat ze nog even de behoefte voelt dit recht te zetten - en ik snap ook dat ze het bericht snel weghaalde omdat ze besloot dat ze zich niet (meer) hoeft te verdedigen en het alleen olie op het vuur gooien zou zijn.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_198821112
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 april 2021 16:15 schreef alpeko het volgende:

[..]

Die volg ik ook niet. Volgens mij is Femke Merel van Kooten-Arissen weg uit de Kamer.
Ik zou het eens moeten gaan turven. We hebben vandaag alweer 'zou u Kaag of Ollongren doen?' gehad en nu is Van Kooten-Arissen weer aaan de beurt.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_198821117
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 april 2021 16:04 schreef VoMy het volgende:

[..]

Absoluut. Ik vind het ook niet ondemocratisch om Rutte buiten te sluiten, maar het is wel problematisch voor de formatie. Welke partij heeft het meest te winnen/verliezen bij een volledig geblokkeerde formatie, dat is de vraag een beetje. En als je de VVD-fractie van Rutte wil losweken, moet je ze wel iets daarvoor bieden. Er moeten barsten in het bastion komen.
De situatie is heel erg onvoorspelbaar wat mij betreft. Ultiem ultiem zou je uitkomen op nieuwe verkiezingen, misschien voor het CDA wel het minst slechte scenario mits ze Omtzigt binnenboord houden. Voor D66 niet aanlokkelijk en voor de VVD durf ik het echt niet te zeggen.

Duidelijk is wel dat dit nog lang niet opgelost is.
zie email 27 oktober
pi_198821129
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 april 2021 16:13 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Ik snap alleen niet dat iemand dit associeert met "verheven boven het volk voelend".

Die kritiekpunten richting Kaag kun je met een beetje goede wil ook wel ontdekken bij Marijnissen, Baudet, Wilders e.d.

Daar gaat het niet om.

Het is een heel ander terrein dan "studeren in Cairo" te koppelen aan "elitair".
Och het was ook wel een vleugje elitair zoals ze daar stond. Maar dat mag ook best. Ze hoeven niet allemaal Rutte en Van der Plas te zijn.

Ik vond haar optreden echt steengoed.
zie email 27 oktober
pi_198821137
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 april 2021 16:14 schreef Heph844 het volgende:

[..]

De dividendbelasting. Die was een meloen om door te slikken volgen Eppo Bruins van de CU.
zie email 27 oktober
  vrijdag 2 april 2021 @ 16:23:06 #21
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_198821147
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 april 2021 16:20 schreef trein2000 het volgende:

[..]

De situatie is heel erg onvoorspelbaar wat mij betreft. Ultiem ultiem zou je uitkomen op nieuwe verkiezingen, misschien voor het CDA wel het minst slechte scenario mits ze Omtzigt binnenboord houden. Voor D66 niet aanlokkelijk en voor de VVD durf ik het echt niet te zeggen.

Nieuw terrein ook. De vraag is ook wat nieuwe verkiezingen gaan opleveren, dat kan alleen een succes zijn als Rutte's VVD de verkiezingen verliest - als de VVD niet direct nog een keer met Rutte de verkiezingen in wil, kunnen ze hem beter nu al aan de kant schuiven en zijn de meest prangende problemen opgelost.
pi_198821151
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 april 2021 16:13 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Omdat er geen consequenties aan je daden zitten terwijl dit voor jan met de pet wel zo is (boetes etc.). Die moet zich wel aan de regels houden en verantwoording afleggen.

quote:
Ik heb dat niet genoemd.

quote:
Dat kan pas als die deel uitmaken van de regering.

quote:
Daar gaat het niet om.

Nogmaals, ik heb dat nooit genoemd.
pi_198821157
quote:
13s.gif Op vrijdag 2 april 2021 16:20 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik zou het eens moeten gaan turven. We hebben vandaag alweer 'zou u Kaag of Ollongren doen?' gehad en nu is Van Kooten-Arissen weer aaan de beurt.
Boys will be boys :@ Inhoudelijk zeker ook een gemis in de Kamer maar verkeerde partij en de afsplitsing helpt dan ook weinig. Staat Sylvana als prima aanwinst tegenover maar ook niet mijn partij maar wel goed dat ze erbij(1) is.
pi_198821158
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 april 2021 16:18 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ze is aangevallen op haar geloofwaardigheid. Dat ging gisteren (of was het al vannacht?) op een niet al te fraaie manier, namelijk na een tweet van iemand die beweerde dat Jorritsma de krantenberichten over tumult binnen het CDA nog niet had kunnen lezen. Ik snap wel dat ze nog even de behoefte voelt dit recht te zetten - en ik snap ook dat ze het bericht snel weghaalde omdat ze besloot dat ze zich niet (meer) hoeft te verdedigen en het alleen olie op het vuur gooien zou zijn.
Ik snap het ook wel, maar mevrouw Jorritsma heeft eerder al eens een handje gehad wat betreft het rancuneus van zich afbijten (toen ze dacht dat de camera's niet meer draaiden iets als 'azijnpissers' eruit te briesen). Daarnaast: wees gewoon wijs en houd je klep, zeker op die leeftijd met die politieke ervaring. Gisteren kwam er wel meer acteerwerk voorbij, met het collectieve geheugenverlies van de drie hoofdrolspelers als morele dieptepunt.
pi_198821159
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 april 2021 16:20 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Kan je me uitleggen hoe / vanuit welke redenatie, nieuwe verkiezingen gerechtvaardigd zouden zijn?
"Pools are perfect for holding water"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')