Stream:quote:Verkenner Kajsa Ollongren (D66) heeft vanmorgen toen ze het Binnenhof verliet per ongeluk interne notities uit de kabinetsformatie aan de camera's getoond. Ze had de stukken onder haar arm toen ze vertrok, omdat ze positief was getest op corona.
Op de uitvergrote foto van het ANP is onder het kopje "positie Omtzigt" te lezen: "functie elders". CDA-Kamerlid Pieter Omtzigt, de nummer twee op de lijst, zit overspannen thuis. Verder is te lezen: "linkse partijen houden elkaar niet echt vast".
Ook staat er: "meerderheid Eerste Kamer voor niemand een must" en iets over de onderhandelingsstijl van CDA-leider Wopke Hoekstra en zijn mogelijke positie in het nieuwe kabinet.
De verkennende gesprekken zijn geannuleerd vanwege de positieve test van Ollongren.
bron
Crimineel Ozcan Akyol.quote:Op vrijdag 2 april 2021 03:12 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Plas, glas.
Net als bij het dividenddebat destijds. Doodzonde
[ twitter ]
Zelfs Baudet vindt dat Kaag dit slim heeft gespeeld.quote:Op vrijdag 2 april 2021 03:13 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Ben iig blij dat ik geen D66 heb gestemd. Bah wat één laffaards.
Ja, dat was een mooie analogie. Helaas wel de werkelijkheid in de verrotte Nederlandse politiek. Gaat vrees ik pas echt verandering komen als de VVD eens wordt afgestraft in de stemhokjes.quote:Op vrijdag 2 april 2021 03:12 schreef BlackLining het volgende:
Ik vond de vergelijking van Simons wel mooi. Het vreemdgaande vriendje wat na de 10e keer nog steeds zegt het vertrouwen te gaan herwinnen.
Ik sta als D66 stemmer wel achter de beslissing van Kaag ja. De boel nu opblazen is onder de streep niet goed voor het land.quote:Op vrijdag 2 april 2021 03:14 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Maar zijn er nou D66 of CDA stemmers die hier achter staan?
hij heeft net iets meer dan 20% van de zetels bijeen gesprokkeld lieverd, als de rest niet met hem wil heeft hij geen zak aan dat oh zo belangrijke mandaat van hemquote:Op vrijdag 2 april 2021 03:14 schreef Keyos het volgende:
Wat boeit het dat de kamer het vertrouwen in je opzegt? Het is politiek, zij winnen er iets bij om iets te vinden. Je hebt een week geleden de meeste zetels van Nederland gepakt, dat geeft je het belangrijkste mandaat.
Dat ligt er aan hoe de Corona maatregelen van Rutte opgevolgd worden.quote:
Ik ook. En strategisch ook de beste beslissing voor positie van D66quote:Op vrijdag 2 april 2021 03:15 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Ik sta als D66 stemmer wel achter de beslissing van Kaag ja. De boel nu opblazen is onder de streep niet goed voor het land.
En straks mag je aan je buitenlandse vrinden uit gaan leggen dat-ie ook een vierde kabinet gaat leiden.quote:Op vrijdag 2 april 2021 03:14 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Ja, dat was een mooie analogie. Helaas wel de werkelijkheid in de verrotte Nederlandse politiek. Gaat vrees ik pas echt verandering komen als de VVD eens wordt afgestraft in de stemhokjes.
Schaam me voor mijn buitenlandse vrienden kapot dat deze man nog op het hoogste ambt zit.
[ afbeelding ]
Feitelijk was er niet zoveel aan de hand, in mijn ogen, dus wegstemmen was overdreven. En ik stem op een partij die dat wel deed.quote:Op vrijdag 2 april 2021 03:14 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Maar zijn er nou D66 of CDA stemmers die hier achter staan?
Ik heb nog wel de hoop dat de potentiële coalitiepartners verstandig zijn en het premierschap niet zomaar weggeven.quote:Op vrijdag 2 april 2021 03:16 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
En straks mag je aan je buitenlandse vrinden uit gaan leggen dat-ie ook een vierde kabinet gaat leiden.
En doormodderen met Rutte wel? Was dat nieuw leiderschap dan gewoon voor de lulz?quote:Op vrijdag 2 april 2021 03:15 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Ik sta als D66 stemmer wel achter de beslissing van Kaag ja. De boel nu opblazen is onder de streep niet goed voor het land.
Je schaamt je niet voor die infantiele plaatjes, ook vreemd.quote:Op vrijdag 2 april 2021 03:14 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Ja, dat was een mooie analogie. Helaas wel de werkelijkheid in de verrotte Nederlandse politiek. Gaat vrees ik pas echt verandering komen als de VVD eens wordt afgestraft in de stemhokjes.
Schaam me voor mijn buitenlandse vrienden kapot dat deze man nog op het hoogste ambt zit.
[ afbeelding ]
"Heh.quote:
Die verdediging van hem had meer weg van cabaret dan een serieuze verdediging. En dat is niet de eerste keer. Dat je hem op dat patroon steunt snap ik heel goed. Sterker, ik denk dat ik dat ook had gedaan.quote:Op vrijdag 2 april 2021 03:16 schreef VoMy het volgende:
[..]
Feitelijk was er niet zoveel aan de hand, in mijn ogen, dus wegstemmen was overdreven. En ik stem op een partij die dat wel deed.
Net of er daar niks gebeurdquote:Op vrijdag 2 april 2021 03:14 schreef Gretzl het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Dat ze een “zeer betrouwbare bron” opvoerden om te stellen dat Rutte aanbleef.quote:
Je omzeilt de essentie van wat VoMy zegt, namelijk dat hij de aanval niet overtuigend vond.quote:Op vrijdag 2 april 2021 03:18 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Die verdediging van hem had meer weg van cabaret dan een serieuze verdediging. En dat is niet de eerste keer. Dat je hem op dat patroon steunt snap ik heel goed. Sterker, ik denk dat ik dat ook had gedaan.
Dat nieuwe leiderschap dat moet iets worden voor na de formatie. Dat kan nog heel lang duren, en in de tussentijd denk ik dat het beter is de huidige regering (of wat daar nog van over is) in stand te houden.quote:Op vrijdag 2 april 2021 03:17 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
En doormodderen met Rutte wel? Was dat nieuw leiderschap dan gewoon voor de lulz?
Mooi. Politiek moet saai zijn.quote:
Dat kan. Maar ik vond de verdediging zo lachwekkend dat je alleen al daarop gewoon het vertrouwen verliest.quote:Op vrijdag 2 april 2021 03:19 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Je omzeilt de essentie van wat VoMy zegt, namelijk dat hij de aanval niet overtuigend vond.
Preciesquote:Op vrijdag 2 april 2021 03:19 schreef Tomatenboer het volgende:
Tja Kaag, als je eigenlijk vindt dat Rutte moet opstappen had je een motie van wantrouwen moeten steunen.
Eens.quote:Op vrijdag 2 april 2021 03:19 schreef Tomatenboer het volgende:
Tja Kaag, als je eigenlijk vindt dat Rutte moet opstappen had je een motie van wantrouwen moeten steunen.
quote:Terzijde: man zonder eigenschappen?
Net als Rutte's aanpak van de klimaatcrisis, getuigt zijn coronabeleid van een ontstellend gebrek aan empathie. Mensen - om over de natuur maar te zwijgen - buiten het gezichtsveld van de winnaars en geluksvogels in de neoliberale ratrace (of het nu burgers zonder werk zijn, chronisch zieken, onfortuinlijke aardbewoners ver van ons bed of latere generaties), worden meer en meer aan hun lot overgelaten. Dit gebrek aan medeleven gaat gepaard met een toenemende grootheidswaan: 'wij' redden ons overal uit, ons volk is immers geen zee te hoog.
Daarbij heeft Rutte begrepen dat een meester-politicus zijn agenda vaak niet van de daken schreeuwt, Newspeak beheerst, lang niet al zijn successen aan de grote klok hangt, en tegenstanders verzwakt door hun ijdelheid te strelen en ze nu en dan wat klein grut te laten binnenhalen. Op die manier slaagt hij er nu al tien jaar in de publieke voorzieningen en sociale zekerheid in dit land stap voor stap af te breken, voornamelijk in het belang van de vermogenden en machtigen, zijn project succesvol verhullend met uitgekiend verwarrende, oersaai klinkende, maar met een zeker minzaam aplomb gebrachte frasologie over welvaart, efficiëncy, verantwoordelijkheid en vrijheid. Het heeft hem de semi-liefkozende bijnaam "Mister Tefal" opgeleverd en zelfs de betere journalisten zijn hem - hoezeer ook ten onrechte - gaan beschouwen als een man zonder ideologische eigenschappen. Wat is bevorderd doordat een groot deel van de linkse oppositiepartijen sinds de opkomst van Thatcher en Reagan zielloos en gedwee het politieke Overton-venster naar rechts heeft helpen verschuiven.
Wat de ontwrichting van het klimaat betreft: ook hier legt Rutte het accent op individuele verantwoordelijkheid en particulier initiatief. Zoals in het algemeen de ware kapitalist altijd zijn macht aan het oog heeft onttrokken - en zijn schuldgevoel ontlopen - door de zogenaamd beslissende rol van consumentenkeuzes te bezingen. Terwijl structurele problemen vooral op systeemniveau moeten worden opgelost en slechts deels in de leefwereld. Afgezien dan van de leefwereld van de systeembeheerders; maar die zitten behaaglijk verschanst in een toenemend verwoest milieu en een feitenvrije realiteit.
Een onbegrijpelijk soort leugen was het ook. Blijf het vreemd vinden.quote:Op vrijdag 2 april 2021 03:20 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat kan. Maar ik vond de verdediging zo lachwekkend dat je alleen al daarop gewoon het vertrouwen verliest.
Ja, maar ik ben Rutte niet. Of zoquote:Op vrijdag 2 april 2021 03:19 schreef Tomatenboer het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |