Klopt, hier in Assen kun je op de meeste plaatsen zo naar binnen. Ze moeten wel, anders gaan ze over de kopquote:Op donderdag 1 april 2021 18:32 schreef Twinkle20 het volgende:
Ik hoorde vanochtend op de radio dat het bezoeken van winkels minimaal 4 uur later na het maken van de afspraak i.v.m. 'funshopping' ook maar een wassen neus is. En dat het blijkbaar vaak zat voorkomt dat voorbijgangers zonder afspraak toch gewoon binnen mogen. Er wordt schijnbaar op gehandhaafd met een waarschuwing, niet met boetes.
Ik kan de detailhandel geen ongelijk geven. Dit zag het merendeel van tevpren al aan komen denk ik.
Alleen de grote concerns houden zich echt strikt aan de regels inderdaad. Kleine ondernemers kun je vaak zo binnen stappen. Ze moeten wel en ik geef ze groot gelijk.quote:Op donderdag 1 april 2021 18:32 schreef Twinkle20 het volgende:
Ik hoorde vanochtend op de radio dat het bezoeken van winkels minimaal 4 uur later na het maken van de afspraak i.v.m. 'funshopping' ook maar een wassen neus is. En dat het blijkbaar vaak zat voorkomt dat voorbijgangers zonder afspraak toch gewoon binnen mogen. Er wordt schijnbaar op gehandhaafd met een waarschuwing, niet met boetes.
Ik kan de detailhandel geen ongelijk geven. Dit zag het merendeel van tevpren al aan komen denk ik.
2023, eerder niet. De staat heeft nu zoveel macht, dat gaan ze echt niet zomaar loslatenquote:Op donderdag 1 april 2021 16:41 schreef AlwaysHappy het volgende:
En toen was het stil
Anyway.
Ik ben benieuwd. Op welke concrete datum denken jullie dat we echt weer een beetje terug zitten op het niveau van vóór de crisis. Zomer? Herfst? Ergens in 2022? Los van de woorden uit de politiek e.d.
kijk maar eens op websites van winkels. Vaak kan je kwartier later al een tijdslot boeken.quote:Op donderdag 1 april 2021 18:32 schreef Twinkle20 het volgende:
quote:Op donderdag 1 april 2021 19:13 schreef Djeez het volgende:
[..]
2023, eerder niet. De staat heeft nu zoveel macht, dat gaan ze echt niet zomaar loslaten
Directeur Andre VON Bergquote:Een basisschool in Sint Odiliënberg heeft excuses aangeboden voor een verkeerd gevallen 1-aprilgrap. De school meldde aan de ouders dat alle kinderen in groep 7 en 8 vandaag een coronavaccinatie hebben gekregen.
De grap kwam uit de koker van directeur André von Berg. Eerst werden 's morgens de kinderen in de hoogste klassen even in de waan gelaten dat ze vandaag allemaal geprikt zouden worden. Daarna besloot Von Berg, om eventuele misverstanden te voorkomen, het via een intern kanaal ook te melden aan de ouders.
Afstammeling van Mengele?quote:Op donderdag 1 april 2021 19:27 schreef Sfancta het volgende:
https://www.1limburg.nl/o(...)ool?context=topstory
[..]
Directeur Andre VON Berg![]()
Dapper van je dochter. En wat een verhaal weer..quote:Op donderdag 1 april 2021 19:11 schreef miss_sly het volgende:
Dochter kwam maandag te vroeg uit school: klas in quarantaine wegens contact met besmette leerkracht op vrijdag. woensdag zou dag 5 zijn, dus eventueel tijd voor een test. Dochter wilde niet, maakte ook niet uit, want sowieso geen school deze week, maar online onderwijs. Dinsdag na het lange weekend weer naar school.
Ze bedacht zich, want quarantaine is wel Heel Saai, dus gisteren gebeld, vandaag een test gedaan. Nog in afwachting van de uitslag kregen we net een mail van school dat een klasgenoot positief getest is en dus de nieuwe dag 5 voor een test aanstaande zaterdag is.
Ik denk dat we eerst even deze uitslag afwachten![]()
We kregen tevens een tip voor een plek in ons dorp waar een snel/spuugtest te kopen is voor een acceptabel bedrag. Deze schijnen bij een negatieve uitslag betrouwbaar te zijn, maar ook uit te slaan op griepvirussen, dus mocht ie positief zijn, is een pcr nog wel nodig.
Never a dull moment.
Ze vond de test trouwens heel erg meevallen![]()
"Uitstekend" voorbeeld van hoe deze situatie in de praktijk werkt voor veel mensen: gedoe, dagen en incubatieperiodes gokken, en dan ineens weer iets anders moeten. Hopelijk een negatieve uitslag en gelukkig maar dat ze het vond meevallenquote:Op donderdag 1 april 2021 19:11 schreef miss_sly het volgende:
Dochter kwam maandag te vroeg uit school: klas in quarantaine wegens contact met besmette leerkracht op vrijdag. woensdag zou dag 5 zijn, dus eventueel tijd voor een test. Dochter wilde niet, maakte ook niet uit, want sowieso geen school deze week, maar online onderwijs. Dinsdag na het lange weekend weer naar school.
Ze bedacht zich, want quarantaine is wel Heel Saai, dus gisteren gebeld, vandaag een test gedaan. Nog in afwachting van de uitslag kregen we net een mail van school dat een klasgenoot positief getest is en dus de nieuwe dag 5 voor een test aanstaande zaterdag is.
We kregen tevens een tip voor een plek in ons dorp waar een snel/spuugtest te kopen is voor een acceptabel bedrag. Deze schijnen bij een negatieve uitslag betrouwbaar te zijn, maar ook uit te slaan op griepvirussen, dus mocht ie positief zijn, is een pcr nog wel nodig.
Never a dull moment.
Hoe kom het in hemelsnaam in je op dat dat een goed idee voor een grap is.quote:Op donderdag 1 april 2021 19:27 schreef Sfancta het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 1 april 2021 19:11 schreef miss_sly het volgende:
Never a dull moment.
Als er veel priklocaties klaar zijn voor 2 miljoen in de week in juni, maar dit nu nog niet kan want beperkte voorraad, hoeft dat niet per sé treurnis te zijn en zijn er gewoon niet meer vaccins.quote:Op donderdag 1 april 2021 19:49 schreef Wirelessmouse het volgende:
Net terug van een priklokatie (niet voor mijzelf), van de 8 priklijnen was er eentje open... 1 wachtende voor ons. Wat een treurnis....
De prikster gaf aan dat er minimaal 2x zoveel per dag geprikt kon worden, het ontbreekt echter aan afspraken...quote:Op donderdag 1 april 2021 20:01 schreef Roberto_BOZ het volgende:
[..]
Als er veel priklocaties klaar zijn voor 2 miljoen in de week in juni, maar dit nu nog niet kan want beperkte voorraad, hoeft dat niet per sé treurnis te zijn en zijn er gewoon niet meer vaccins.
Echter, het mag zeker wel wat sneller!
Ik ben volop bezig met de verbouwing van mn nieuwe huis dus moet regelmatig Karwei/Praxis/Gamma met een bezoekje vereren. Dat is in mijn ervaring wel een wassen neus ja, ook het click & collect.quote:Op donderdag 1 april 2021 18:32 schreef Twinkle20 het volgende:
Wat een pannekoek om te denken dat zoiets wat momenteel zo'n beetje gesprek van de dag is onder bepaalde ouders, 'grappig' is.quote:Op donderdag 1 april 2021 19:27 schreef Sfancta het volgende:
[..]
Ze hebben het echt heel goed geregeld. Goed op elkaar ingesteld en dergelijke. Trots om in Nederland te wonen.quote:Op donderdag 1 april 2021 20:04 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
De prikster gaf aan dat er minimaal 2x zoveel per dag geprikt kon worden, het ontbreekt echter aan afspraken...
Eens ja.quote:Op donderdag 1 april 2021 19:24 schreef Discombobulate het volgende:
https://nos.nl/artikel/23(...)deren-beschermt.html
Ik zie het nut hier echt alleen van in tot en met 1 juli, ervan uitgaande dat alles gunstig verloopt en iedereen zijn of haar eerste prik heeft kunnen ontvangen. Dat je kunt versoepelen (en dan 1 juli alles weg).
Daarna is het toch eigen verantwoordelijkheid? Dan kan alles open IMO. Stel je voor we hebben onder ouderen 85% vaccinatiegraad en onder jongeren 50%, wat maakt het dan uit dat de resterende 50% van jonge mensen nog besmet kan worden? We gaan toch niet, gegeven het feit dat mensen nog besmettelijk zijn, voor 50% van de jongeren en 15% van de ouderen, maatregelen invoeren? Dat doen we ook niet met de griep. Gelukkig blijkt dat je niet besmettelijk bent, maar stel dat... Ik denk dat we dan nog permanent met maatregelen zouden zitten het komende jaar.
Negatieve test hopelijk!quote:Op donderdag 1 april 2021 19:11 schreef miss_sly het volgende:
Never a dull moment.
quote:Op donderdag 1 april 2021 20:33 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik ben volop bezig met de verbouwing van mn nieuwe huis dus moet regelmatig Karwei/Praxis/Gamma met een bezoekje vereren. Dat is in mijn ervaring wel een wassen neus ja, ook het click & collect.
Meestal bestel ik het gewoon en ga ik 20 min later richting de Karwei en zeg ik: Oh echt? Ik kreeg een mail: "Het ligt bijna klaar, dus ik ben vast gaan rijden. Dat is toch niet gek?"
Karwei medewerkster: Er staat verderop in de mail dat u het op een bepaalde tijd kan komen halen
Ik: Och jee, dat heb ik niet gelezen. Ik kreeg de mail binnen en zag het onderwerp en ben gaan rijden, sorry.
En dan krijg ik het mee
Corona blijkt te helpen tegen kunnen ruiken en proeven. Misschien een idee?quote:Op donderdag 1 april 2021 20:37 schreef Twinkle20 het volgende:
[..].
Prachtig!
Ik heb zaterdagochtend met mijn gezin een date met de schoenenwinkel
En onze zomervakantie is zojuist geboekt![]()
![]()
Ik ga 1300 euro dokken voor een weekje in een safari tent ergens in een wei bij 1 of andere stinkboer![]()
Maar ik denk dat de kindjes er wel helemaal gelukkig van gaan worden![]()
Bestaan er ook neusdoppen tegen stank?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |