abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_198800000

Houd minimaal 1.5 meter afstand met anderen buiten je huishouden in alle gevallen.

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)

Bij klachten, blijf thuis, en laat je testen!
Om een afspraak te maken voor een Coronatest bel je tussen 08:00 en 20:00 met 0800-1202.
Je kunt ook online een afspraak maken voor een Coronatest via https://coronatest.nl/, hier heb je wel een DigiD voor nodig.

Helpen?
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/

Nederland:
RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
Covid dashboard
Voor de dagrapporten van ziekenhuisopnames: MedischInfo
Zie ook BD Dataplan voor allerlei cijfers en statistieken, bv. per veiligheidsregio of gemeente
Reconstructie NRC: Hoe Nederland de controle verloor
Reconstructie NRC: Het testbeleid van de minister: te laat, te traag en niet goed doordacht
Reconstructie Volkskrant: Een jaar in het voetspoor van vijf OMT-leden
De Groene: Hoe Nederland werd overvallen door het virus
De Groene: 'We moeten een coronageneraal hebben'
Coronabeeld: Vaccinatie in beeld
SignaalWaarde: wekelijkse podcast over coronastatistiek en coronacijfers

Internationaal:
ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
WHO World Health Organisation
Overzicht WHO
Overzicht Worldometers
Overzicht BNO News
Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
Wikipedia
Dhr.John Campbell met een dagelijkse update
Dit doet corona met je, als je pech hebt.

Wetenschap:
Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
Universiteitsindex Leiden
De wetenschappelijke basis achter het Nederlandse coronabeleid (RIVM)
• Artikelen over effect van maatregelen zoals restaurants, winkels, scholen sluiten etc.:
Nature1,Nature2,JKMS,The Lancet,Science Magazine
• Artikelen over (niet-)medische mondkapjes:
University of Tokyo,PubMed/

Vaccinaties :
quote:
#Vaccinatie

➡️ Half april: 4 mln 💉
👉 meeste 80+ en mensen met hoog medisch risico
➡️ Begin mei: ruim 5 mln 💉
👉 70+
👉 half mei: 60+
➡️ Begin juni: 11 mln 💉
👉 juni: 50+/40+/30+
👉 juni/juli: 20+
➡️ Begin juli: iedereen die wil een 1e prik, 2/3 geheel gevaccineerd
https://t.co/nFVLkcHMAS

https://ourworldindata.org/covid-vaccinations
• Hugo de Jonge heeft gezegd dat wij in Nederland 8 januari beginnen met vaccinaties
Volgorde vaccinaties Nederland (voorlopig?)
Coronavirus Vaccine Tracker
Vaccinatie tegen het coronavirus - Rijksoverheid
Bestelde vacccins door Nederland (wanneer)
Bestelde vacccins door Nederland (financieel)
• Wetenschappelijk onderzoek van resultaten bij deze vaccins:
Phase 1/2 Study Pfizer, Phase 1/2 Study Pfizer,Phase 2/3 Pfizer
Phase 1 Moderna,Phase 3 Moderna
Phase 1/2 Oxford,Phase 2/3 Oxford
• Hier de protocollen van:
Oxford/AstraZeneca, Pfizer, Moderna en Johnson&Johnson (Janssen).

Oversterfte met als oorzaak griep (2018) en Covid-19 (2020/2021)

Heb ik covid, verkoudheid of griep? (laat je sowieso testen!)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
Yorick Bleijenberg voor ziekenhuiscijfers, verpleeghuiscijfers, mobiliteitsplaatjes, nivel peildata, verdeling naar leeftijd etc.
Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
Marino van Zelst voor de snelste landelijke cijfers elke dag en wetenschappelijke duiding
𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
Datagraver, zelf grafieken maken

Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon.
• Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen "grappige" gifjes

Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_198800255
En toen was het stil :P

Anyway.

Ik ben benieuwd. Op welke concrete datum denken jullie dat we echt weer een beetje terug zitten op het niveau van vóór de crisis. Zomer? Herfst? Ergens in 2022? Los van de woorden uit de politiek e.d.
pi_198800284
De samenleving deze zomer. De politiek misschien wat later.
pi_198800308
quote:
7s.gif Op donderdag 1 april 2021 16:41 schreef AlwaysHappy het volgende:

Anyway.

Ik ben benieuwd. Op welke concrete datum denken jullie dat we echt weer een beetje terug zitten op het niveau van vóór de crisis. Zomer? Herfst? Ergens in 2022? Los van de woorden uit de politiek e.d.
Ligt aan je definitie van 'een beetje terug'.
Ik ga ervan uit dat we vanaf mei langzaam terugkeren naar normaal. Maar dat zal nog wel een proces van maanden worden.
In Southern Sun
pi_198800436
quote:
1 augustus. Als iedereen geprikt is (of iedereen die wil) kun je gewoon IMO alles weer open gooien en dan ook echt alles weg. We moeten ook niet in de angst blijven voor een nieuwe mutatie oid, want corona gaat nooit meer weg. En mensen die niet gevaccineerd willen worden, gewoon eigen verantwoordelijkheid. I don't care.

Ik zeg 1 augustus omdat we 1 juli niet halen denk ik.

Maar er zullen vast nog wel maatregelen blijven helaas omdat er op macroniveau echt wel een angstpsychologie gaande is. "1,5-meter voor de zekerheid, nieuwe mutant blabla" en een heel testcircus "just in case."

Nee, ik wil gewoon alles weer zoals het was als iedereen zijn of haar eerste prik heeft gehad. De rest is gewoon eigen verantwoordelijkheid.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_198800445
Hoop toch echt in mei wel mn pand weer in te kunnen. Vast met 1001 maatregelen maar soit.
Kan niet wachten!
Go hard or go home
  donderdag 1 april 2021 @ 16:51:30 #7
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_198800461
quote:

Anyway.

Ik weet niet of zo'n moment echt te bepalen is. Het zal stapje bij beetje gaan. Ik hoop dat ik na de zomer weer eens op kantoor kan werken bijvoorbeeld. Maar het zou me niks verbazen als we het hele jaar nog mondkapjes moeten dragen in winkels etc.

Dat het echt helemaal klaar, over, uit en vergeten is gaat denk ik dit jaar niet al gebeuren.
pi_198800499
Ik moet zelfs op kantoor een mondkapje op.
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')
  donderdag 1 april 2021 @ 16:54:05 #9
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_198800509
Die vaccinatiecijfers. _O_ w/
pi_198800555
quote:

Anyway.

De zus van m'n vriendin woont met haar gezin in Seattle, die gaan we waarschijnlijk op zijn vroegst pas weer ergens in 2023 kunnen bezoeken.

Ik verwacht dat we komende zomer nog altijd Europabreed uitgerolde maatregelen als avondklokken, lockdowns, bezoekverboden en ophokplichten blijven zien en als het vaccineren tegen die tijd nog altijd zo ongelofelijk traag gaat zitten we de rest van dit jaar gewoon nog altijd in deze lockdown.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  donderdag 1 april 2021 @ 17:00:27 #11
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_198800626
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 16:11 schreef DonDruiper het volgende:

[..]

+1 zit nu in de rij te wachten :')
Kreeg je er wel een biertje bij?
pi_198800651
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 16:51 schreef Noek het volgende:
Hoop toch echt in mei wel mn pand weer in te kunnen. Vast met 1001 maatregelen maar soit.
Kan niet wachten!
Hoop het ook voor je! En voor alle ondernemers in deze tijd.

quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 16:50 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

1 augustus. Als iedereen geprikt is (of iedereen die wil) kun je gewoon IMO alles weer open gooien en dan ook echt alles weg. We moeten ook niet in de angst blijven voor een nieuwe mutatie oid, want corona gaat nooit meer weg. En mensen die niet gevaccineerd willen worden, gewoon eigen verantwoordelijkheid. I don't care.

Ik zeg 1 augustus omdat we 1 juli niet halen denk ik.

Nee, ik wil gewoon alles weer zoals het was als iedereen zijn of haar eerste prik heeft gehad. De rest is gewoon eigen verantwoordelijkheid.
Hier ben ik mee eens ja.

Zodra de kwetsbaren gevaccineerd zijn en het merendeel van de rest van de bevolking ook een kans heeft gehad dan moet het gewoon (in stappen) weer terug naar het oude normaal.

quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 16:43 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Ligt aan je definitie van 'een beetje terug'.
Ik ga ervan uit dat we vanaf mei langzaam terugkeren naar normaal. Maar dat zal nog wel een proces van maanden worden.
Denk het ook ja. Dat het nog een proces van maanden wordt.
  donderdag 1 april 2021 @ 17:06:09 #13
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_198800748
quote:
7s.gif Op donderdag 1 april 2021 17:01 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Hoop het ook voor je! En voor alle ondernemers in deze tijd.
[..]

Hier ben ik mee eens ja.

Zodra de kwetsbaren gevaccineerd zijn en het merendeel van de rest van de bevolking ook een kans heeft gehad dan moet het gewoon (in stappen) weer terug naar het oude normaal.
[..]

Denk het ook ja. Dat het nog een proces van maanden wordt.
Denk wel dat het hard gaat zodra de eerste landen de boel weer vrijwel helemaal losgooien. Domino-effect. Je wilt ook niet achterblijven dan, zeker niet als je de grote vaccinatieronde hebt gehad.

Maar we zijn in Nederland sowieso nog wel een aantal maanden zoet met vaccineren en dat geldt eigenlijk voor alle EU-landen.
  donderdag 1 april 2021 @ 17:10:29 #14
14505 OProg
A Life in Music
pi_198800836
De vraag is nu een beetje wie bij de volgende persconferentie alle moeilijke vragen naar Hugo door gaat verwijzen.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  donderdag 1 april 2021 @ 17:10:38 #15
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_198800841
Allerbelangrijkste is dat bestuurders niet onnodig lang in de angst blijven hangen straks. Op een gegeven moment komt een keer het punt dat je gewoon je ogen dicht moet doen en moet springen.
pi_198800868
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 17:06 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Denk wel dat het hard gaat zodra de eerste landen de boel weer vrijwel helemaal losgooien. Domino-effect. Je wilt ook niet achterblijven dan, zeker niet als je de grote vaccinatieronde hebt gehad.

Maar we zijn in Nederland sowieso nog wel een aantal maanden zoet met vaccineren en dat geldt eigenlijk voor alle EU-landen.
Yup. Maar alle landen zullen huiverig zijn om als eerste echt grote versoepelingen in te voeren. Kan nog wel even duren dus. Hoop dat de horeca in mei weer kan openen en dat het toerisme vanaf juli/augustus weer wat kan binnen Europa.

quote:
6s.gif Op donderdag 1 april 2021 17:10 schreef OProg het volgende:
De vraag is nu een beetje wie bij de volgende persconferentie alle moeilijke vragen naar Hugo door gaat verwijzen.
Rutte gewoon. Ga er verder niet te veel op in, want meer POL gebied, maar ik denk niet dat hij aftreed/weg moet. Wat excuusjes en het zal wel weer goed zijn. Verkenner onder de bus, en hoppa.

[ Bericht 26% gewijzigd door #ANONIEM op 01-04-2021 17:13:16 ]
pi_198800879
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 17:06 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Ik vond het vorige week bijna komisch om te lezen dat o.a. Unicef en Amnesty International zich zorgen maakten over het uiteindelijk ontstaan van mutaties waartegen vaccins niet meer werkzaam zouden zijn omdat er in de derdewereld weinig gevaccineerd wordt. Op dit moment lijkt de EU eerder de bron van zo'n mutatie te kunnen gaan worden. :')
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  donderdag 1 april 2021 @ 17:14:22 #18
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_198800900
quote:
2s.gif Op donderdag 1 april 2021 17:11 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Yup. Maar alle landen zullen huiverig zijn om als eerste echt grote versoepelingen in te voeren. Kan nog wel even duren dus. Hoop dat de horeca in mei weer kan openen en dat het toerisme vanaf juli/augustus weer wat kan binnen Europa.
[..]

Rutte gewoon. Ga er verder niet te veel op in, want meer POL gebied, maar ik denk niet dat hij aftreed/weg moet. Wat excuusjes en het zal wel weer goed zijn. Verkenner onder de bus, en hoppa.
Zodra de cijfers als een baksteen kelderen en ook laag blijven is er geen enkele reden meer om alle maatregelen maar te blijven rekken.
  donderdag 1 april 2021 @ 17:28:02 #19
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_198801140
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 17:00 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Kreeg je er wel een biertje bij?
Het is nu een uur geleden dat ik het AZ vaccin heb gehad.. voel me steeds slecht...

Ygfghjjjhv ghhbb gdrgv yujh htrf. Huh. 5c xrh
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_198801153
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 17:28 schreef DonDruiper het volgende:

[..]

Het is nu een uur geleden dat ik het AZ vaccin heb gehad.. voel me steeds slecht...

Ik denk dat je kat over je toetsenbord aan het lopen is Don.
pi_198801204
quote:

[..]

Weet je zeker dat het geen Spoetnik was?
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')
  donderdag 1 april 2021 @ 17:33:27 #22
445514 DonDruiper
pi_198801255
quote:
10s.gif Op donderdag 1 april 2021 17:28 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Ik denk dat je kat over je toetsenbord aan het lopen is Don.
:D

Ben er weer hoor.
Zuiger van het FOK!-OMT
  donderdag 1 april 2021 @ 17:40:05 #23
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_198801377
quote:

[..]

joh, dat komt vanavond pas een een week lang pijn in je schouderkop.
pi_198801378
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 17:33 schreef DonDruiper het volgende:

[..]

Ben er weer hoor.
Kan gebeuren. De volgende patch voor je nieuwe chip moet dit gaan fixen.
I'll give you something to do
pi_198801880
quote:
7s.gif Op donderdag 1 april 2021 17:40 schreef galantis het volgende:

[..]

Kan gebeuren. De volgende patch voor je nieuwe chip moet dit gaan fixen.
Bill Gates approves this message!

Krijgen de vaccins trouwens ook een firmware update wanneer er na 5G een nieuwe telecommunicatiestandaard uitgerold wordt?
pi_198802358
Ik hoorde vanochtend op de radio dat het bezoeken van winkels minimaal 4 uur later na het maken van de afspraak i.v.m. 'funshopping' ook maar een wassen neus is. En dat het blijkbaar vaak zat voorkomt dat voorbijgangers zonder afspraak toch gewoon binnen mogen. Er wordt schijnbaar op gehandhaafd met een waarschuwing, niet met boetes.

Ik kan de detailhandel geen ongelijk geven. Dit zag het merendeel van tevpren al aan komen denk ik.
  Redactie Frontpage donderdag 1 april 2021 @ 19:09:46 #27
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_198803111
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 18:32 schreef Twinkle20 het volgende:
Ik hoorde vanochtend op de radio dat het bezoeken van winkels minimaal 4 uur later na het maken van de afspraak i.v.m. 'funshopping' ook maar een wassen neus is. En dat het blijkbaar vaak zat voorkomt dat voorbijgangers zonder afspraak toch gewoon binnen mogen. Er wordt schijnbaar op gehandhaafd met een waarschuwing, niet met boetes.

Ik kan de detailhandel geen ongelijk geven. Dit zag het merendeel van tevpren al aan komen denk ik.
Klopt, hier in Assen kun je op de meeste plaatsen zo naar binnen. Ze moeten wel, anders gaan ze over de kop
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
  Moderator donderdag 1 april 2021 @ 19:11:00 #28
5428 crew  miss_sly
pi_198803142
Dochter kwam maandag te vroeg uit school: klas in quarantaine wegens contact met besmette leerkracht op vrijdag. woensdag zou dag 5 zijn, dus eventueel tijd voor een test. Dochter wilde niet, maakte ook niet uit, want sowieso geen school deze week, maar online onderwijs. Dinsdag na het lange weekend weer naar school.
Ze bedacht zich, want quarantaine is wel Heel Saai, dus gisteren gebeld, vandaag een test gedaan. Nog in afwachting van de uitslag kregen we net een mail van school dat een klasgenoot positief getest is en dus de nieuwe dag 5 voor een test aanstaande zaterdag is.

Ik denk dat we eerst even deze uitslag afwachten :')

We kregen tevens een tip voor een plek in ons dorp waar een snel/spuugtest te kopen is voor een acceptabel bedrag. Deze schijnen bij een negatieve uitslag betrouwbaar te zijn, maar ook uit te slaan op griepvirussen, dus mocht ie positief zijn, is een pcr nog wel nodig.

Never a dull moment.

Ze vond de test trouwens heel erg meevallen ^O^
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  donderdag 1 april 2021 @ 19:13:29 #29
445514 DonDruiper
pi_198803198
quote:

Alleen de grote concerns houden zich echt strikt aan de regels inderdaad. Kleine ondernemers kun je vaak zo binnen stappen. Ze moeten wel en ik geef ze groot gelijk.
Zuiger van het FOK!-OMT
  Redactie Frontpage donderdag 1 april 2021 @ 19:13:35 #30
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_198803201
quote:

Anyway.

2023, eerder niet. De staat heeft nu zoveel macht, dat gaan ze echt niet zomaar loslaten
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
pi_198803460
https://nos.nl/artikel/23(...)deren-beschermt.html

Ik zie het nut hier echt alleen van in tot en met 1 juli, ervan uitgaande dat alles gunstig verloopt en iedereen zijn of haar eerste prik heeft kunnen ontvangen. Dat je kunt versoepelen (en dan 1 juli alles weg).

Daarna is het toch eigen verantwoordelijkheid? Dan kan alles open IMO. Stel je voor we hebben onder ouderen 85% vaccinatiegraad en onder jongeren 50%, wat maakt het dan uit dat de resterende 50% van jonge mensen nog besmet kan worden? We gaan toch niet, gegeven het feit dat mensen nog besmettelijk zijn, voor 50% van de jongeren en 15% van de ouderen, maatregelen invoeren? Dat doen we ook niet met de griep. Gelukkig blijkt dat je niet besmettelijk bent, maar stel dat... Ik denk dat we dan nog permanent met maatregelen zouden zitten het komende jaar.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_198803484
quote:

kijk maar eens op websites van winkels. Vaak kan je kwartier later al een tijdslot boeken.
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_198803495
Aprilgrap in Brussel loopt uit de hand: waterkanon ingezet na stormloop op nepfestival :D

https://www.ad.nl/buitenl(...)epfestival~aa72686d/
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
  donderdag 1 april 2021 @ 19:26:14 #34
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_198803520
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 19:13 schreef Djeez het volgende:

[..]

2023, eerder niet. De staat heeft nu zoveel macht, dat gaan ze echt niet zomaar loslaten
pi_198803554
https://www.1limburg.nl/o(...)ool?context=topstory

quote:
Een basisschool in Sint Odiliënberg heeft excuses aangeboden voor een verkeerd gevallen 1-aprilgrap. De school meldde aan de ouders dat alle kinderen in groep 7 en 8 vandaag een coronavaccinatie hebben gekregen.

De grap kwam uit de koker van directeur André von Berg. Eerst werden 's morgens de kinderen in de hoogste klassen even in de waan gelaten dat ze vandaag allemaal geprikt zouden worden. Daarna besloot Von Berg, om eventuele misverstanden te voorkomen, het via een intern kanaal ook te melden aan de ouders.
Directeur Andre VON Berg :') :')
  donderdag 1 april 2021 @ 19:43:12 #36
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_198804094
quote:
Afstammeling van Mengele?
  Moderator donderdag 1 april 2021 @ 19:46:44 #37
236264 crew  capricia
pi_198804184
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 19:11 schreef miss_sly het volgende:
Dochter kwam maandag te vroeg uit school: klas in quarantaine wegens contact met besmette leerkracht op vrijdag. woensdag zou dag 5 zijn, dus eventueel tijd voor een test. Dochter wilde niet, maakte ook niet uit, want sowieso geen school deze week, maar online onderwijs. Dinsdag na het lange weekend weer naar school.
Ze bedacht zich, want quarantaine is wel Heel Saai, dus gisteren gebeld, vandaag een test gedaan. Nog in afwachting van de uitslag kregen we net een mail van school dat een klasgenoot positief getest is en dus de nieuwe dag 5 voor een test aanstaande zaterdag is.

We kregen tevens een tip voor een plek in ons dorp waar een snel/spuugtest te kopen is voor een acceptabel bedrag. Deze schijnen bij een negatieve uitslag betrouwbaar te zijn, maar ook uit te slaan op griepvirussen, dus mocht ie positief zijn, is een pcr nog wel nodig.

Never a dull moment.

Dapper van je dochter. En wat een verhaal weer..

Uitslag hier vanmiddag was negatief. Dus ze is gewoon goed verkouden. Hopelijk bij jullie ook negatief. O+
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_198804256
Net terug van een priklokatie (niet voor mijzelf), van de 8 priklijnen was er eentje open... 1 wachtende voor ons. Wat een treurnis....
  donderdag 1 april 2021 @ 19:52:44 #39
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_198804342
quote:

Never a dull moment.

"Uitstekend" voorbeeld van hoe deze situatie in de praktijk werkt voor veel mensen: gedoe, dagen en incubatieperiodes gokken, en dan ineens weer iets anders moeten. Hopelijk een negatieve uitslag en gelukkig maar dat ze het vond meevallen ^O^
  donderdag 1 april 2021 @ 19:55:24 #40
495114 Mallerd01
Roept ook maar wat.
pi_198804415
quote:
Hoe kom het in hemelsnaam in je op dat dat een goed idee voor een grap is. :{
pi_198804462
quote:

Never a dull moment.

:D. Wat een gedoe.

Hopelijk negatief resultaat!
In Southern Sun
  donderdag 1 april 2021 @ 20:01:14 #42
22565 asco
Los in deze tent
pi_198804550
twitter
  Public Relations / Redactie Film donderdag 1 april 2021 @ 20:01:45 #43
216132 crew  Roberto_BOZ
pi_198804561
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 19:49 schreef Wirelessmouse het volgende:
Net terug van een priklokatie (niet voor mijzelf), van de 8 priklijnen was er eentje open... 1 wachtende voor ons. Wat een treurnis....
Als er veel priklocaties klaar zijn voor 2 miljoen in de week in juni, maar dit nu nog niet kan want beperkte voorraad, hoeft dat niet per sé treurnis te zijn en zijn er gewoon niet meer vaccins.

Echter, het mag zeker wel wat sneller!
pi_198804645
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 20:01 schreef Roberto_BOZ het volgende:

[..]

Als er veel priklocaties klaar zijn voor 2 miljoen in de week in juni, maar dit nu nog niet kan want beperkte voorraad, hoeft dat niet per sé treurnis te zijn en zijn er gewoon niet meer vaccins.

Echter, het mag zeker wel wat sneller!
De prikster gaf aan dat er minimaal 2x zoveel per dag geprikt kon worden, het ontbreekt echter aan afspraken...
pi_198805369
quote:

Ik ben volop bezig met de verbouwing van mn nieuwe huis dus moet regelmatig Karwei/Praxis/Gamma met een bezoekje vereren. Dat is in mijn ervaring wel een wassen neus ja, ook het click & collect.

Meestal bestel ik het gewoon en ga ik 20 min later richting de Karwei en zeg ik: Oh echt? Ik kreeg een mail: "Het ligt bijna klaar, dus ik ben vast gaan rijden. Dat is toch niet gek?"

Karwei medewerkster: Er staat verderop in de mail dat u het op een bepaalde tijd kan komen halen
Ik: Och jee, dat heb ik niet gelezen. Ik kreeg de mail binnen en zag het onderwerp en ben gaan rijden, sorry.

En dan krijg ik het mee :P
pi_198805382
quote:
Wat een pannekoek om te denken dat zoiets wat momenteel zo'n beetje gesprek van de dag is onder bepaalde ouders, 'grappig' is.

Ik denk dat ie heel blij mag zijn dat ie geen directeur van de school van mijn kinderen is O+
pi_198805389
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 20:04 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

De prikster gaf aan dat er minimaal 2x zoveel per dag geprikt kon worden, het ontbreekt echter aan afspraken...
Ze hebben het echt heel goed geregeld. Goed op elkaar ingesteld en dergelijke. Trots om in Nederland te wonen.

quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 19:24 schreef Discombobulate het volgende:
https://nos.nl/artikel/23(...)deren-beschermt.html

Ik zie het nut hier echt alleen van in tot en met 1 juli, ervan uitgaande dat alles gunstig verloopt en iedereen zijn of haar eerste prik heeft kunnen ontvangen. Dat je kunt versoepelen (en dan 1 juli alles weg).

Daarna is het toch eigen verantwoordelijkheid? Dan kan alles open IMO. Stel je voor we hebben onder ouderen 85% vaccinatiegraad en onder jongeren 50%, wat maakt het dan uit dat de resterende 50% van jonge mensen nog besmet kan worden? We gaan toch niet, gegeven het feit dat mensen nog besmettelijk zijn, voor 50% van de jongeren en 15% van de ouderen, maatregelen invoeren? Dat doen we ook niet met de griep. Gelukkig blijkt dat je niet besmettelijk bent, maar stel dat... Ik denk dat we dan nog permanent met maatregelen zouden zitten het komende jaar.
Eens ja.

We gaan het zien. Landen zullen wat angstiger zijn na het afgelopen jaar, dus het versoepelen zal niet snel gaan. En zelfs dan is het nog afwachten of ze niet uit voorzorg bepaalde maatregelen actief houden/terug brengen voor volgende griepseizoenen/voor nieuwe mutaties.

Maar voor mij is het wel even mooi geweest zodra de meest kwetsbaren gevaccineerd zijn en zodra de ziekenhuizen leger aan het worden zijn. Dan moeten ze niet aan komen met een testmaatschappij, vaccinatie paspoorten voor binnen de EU, etc. Gewoon weer leven.
pi_198805398
quote:

Never a dull moment.

Negatieve test hopelijk!

Geen makkelijke tijd voor kinderen ook.
pi_198805438
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 20:33 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ik ben volop bezig met de verbouwing van mn nieuwe huis dus moet regelmatig Karwei/Praxis/Gamma met een bezoekje vereren. Dat is in mijn ervaring wel een wassen neus ja, ook het click & collect.

Meestal bestel ik het gewoon en ga ik 20 min later richting de Karwei en zeg ik: Oh echt? Ik kreeg een mail: "Het ligt bijna klaar, dus ik ben vast gaan rijden. Dat is toch niet gek?"

Karwei medewerkster: Er staat verderop in de mail dat u het op een bepaalde tijd kan komen halen
Ik: Och jee, dat heb ik niet gelezen. Ik kreeg de mail binnen en zag het onderwerp en ben gaan rijden, sorry.

En dan krijg ik het mee :P
:D .
Prachtig!

Ik heb zaterdagochtend met mijn gezin een date met de schoenenwinkel

En onze zomervakantie is zojuist geboekt *O* *O*
Ik ga 1300 euro dokken voor een weekje in een safari tent ergens in een wei bij 1 of andere stinkboer *O*

Maar ik denk dat de kindjes er wel helemaal gelukkig van gaan worden *O*

Bestaan er ook neusdoppen tegen stank?
pi_198805462
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 20:37 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

:D .
Prachtig!

Ik heb zaterdagochtend met mijn gezin een date met de schoenenwinkel

En onze zomervakantie is zojuist geboekt *O* *O*
Ik ga 1300 euro dokken voor een weekje in een safari tent ergens in een wei bij 1 of andere stinkboer *O*

Maar ik denk dat de kindjes er wel helemaal gelukkig van gaan worden *O*

Bestaan er ook neusdoppen tegen stank?
Corona blijkt te helpen tegen kunnen ruiken en proeven. Misschien een idee? :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')