Update:quote:Verkenner Kajsa Ollongren (D66) heeft vanmorgen toen ze het Binnenhof verliet per ongeluk interne notities uit de kabinetsformatie aan de camera's getoond. Ze had de stukken onder haar arm toen ze vertrok, omdat ze positief was getest op corona.
Op de uitvergrote foto van het ANP is onder het kopje "positie Omtzigt" te lezen: "functie elders". CDA-Kamerlid Pieter Omtzigt, de nummer twee op de lijst, zit overspannen thuis. Verder is te lezen: "linkse partijen houden elkaar niet echt vast".
Ook staat er: "meerderheid Eerste Kamer voor niemand een must" en iets over de onderhandelingsstijl van CDA-leider Wopke Hoekstra en zijn mogelijke positie in het nieuwe kabinet.
De verkennende gesprekken zijn geannuleerd vanwege de positieve test van Ollongren.
bron
Ze had het natuurlijk beter even voor vertrek kunnen melden. Maar de chauffeur zou zich sowieso moeten laten testen, al vergroot een extra ritje de kans op besmetting wel. Daarnaast is het wel erg zoeken van Marijnissen. Het is 1 groot spel om mensen aan te vallen in de hoop Rutte ten val te brengen. Het heeft weinig van doen met oprecht dualisme en staatsrechtelijke verhoudingen. Het is ook een beetje hypocriet, ik kan mij niet voorstellen dat Marijnissen het hele jaar nooit iets niet helemaal volgens de regels heeft gedaan. Daar nationale ophef over creëren is een beetje kinderachtig. Er is ondertussen ook zoveel spel vanuit de oppositie en media dat het gewoon ordinair inspelen is op de verontwaardiging van mensen over het gebrek aan transparantie. Daarmee is iedereen nu ongeveer even fout of goed. Waardoor ik het morele toontje van een aantal politici steeds slechter trek ook al hadden ze initieel een punt.quote:Op donderdag 1 april 2021 11:06 schreef KoosVogels het volgende: [..] Je creëert een valse tegenstelling. Dat Marijnissen hier ook gewag van maakt, betekent niet dat er geen sprake is van ongefundeerde haat richting Ollongren. Het zijn met name de Telegraaf en rechts-georiënteerde boosmannetjes die schande spreken van haar coronabesmetting en haar handelswijze (en zeker op Twitter gaat dat gepaard met de nodige denigrerende en seksistische scheldpartijen). En laten we wel wezen: het gaat helemaal nergens over. Wat had Ollongren dan moeten doen? Naar huis lopen?
Waarom is dit weggehaalt? Seven is een zeer serieuse onderzoeksjournalist die al heel veel scoops heeft gedaan.quote:Op donderdag 1 april 2021 11:28 schreef raptorix het volgende:
- Dit is wel van een heel hoog BNW gehalte -
Helemaal niks, het is alsof je als politie tegen een crimineel zegt: Ga maar terug naar de plaats delict en dan doen we morgen wel onderzoek ok?quote:Op donderdag 1 april 2021 11:35 schreef Zorro het volgende:
Wat heb je aan die stukken als ze nog gewijzigd mochten worden (dat begreep ik tenminste)??
Een wijziging zou worden genoteerd. Maar gespreksverslagen in de openbaarheid gooien zonder dat degene die je de woorden in de mond legt daar wat over te zeggen heeft, dat zou pas een echt schandaal zijn. Terecht dus dat de fractievoorzitters de stukken in mochten zien en mochten aangeven als ze het ergens niet mee eens waren, omdat ze het zo niet hadden bedoeld.quote:Op donderdag 1 april 2021 11:35 schreef Zorro het volgende:
Wat heb je aan die stukken als ze nog gewijzigd mochten worden (dat begreep ik tenminste)??
Daar staat niks geks in.quote:
Dat is toch het hele eieren eten? Zo kun je dus alles wel weglaten, want alles wat je niet welgevallig is zeg je gewoon van: Zo had ik het niet bedoeld.quote:Op donderdag 1 april 2021 11:38 schreef Hanca het volgende:
[..]
Een wijziging zou worden genoteerd. Maar gespreksverslagen in de openbaarheid gooien zonder dat degene die je de woorden in de mond legt daar wat over te zeggen heeft, dat zou pas een echt schandaal zijn. Terecht dus dat de fractievoorzitters de stukken in mochten zien en mochten aangeven als ze het ergens niet mee eens waren, omdat ze het zo niet hadden bedoeld.
Dus Rutte heeft het wel over Omtzigt gehad en de verkenners hebben "functie elders" inderdaad niet uit de mouw geschud.quote:
Ja dat gevoel had ik nou ook.quote:Op donderdag 1 april 2021 11:36 schreef raptorix het volgende:
[..]
Helemaal niks, het is alsof je als politie tegen een crimineel zegt: Ga maar terug naar de plaats delict en dan doen we morgen wel onderzoek ok?
Nou ja in zoverre, Rutte heeft gezegd dat hij het niet over Omtzigt heeft gehad. Dat blijkt dus een leugen.quote:
Zou jij graag willen dat iemand anders aan de hele wereld gaat verkondigen wat jij in een geheim gesprek hebt gezegd, zonder dat jij de kans krijgt te kijken of die weergave van jouw woorden wel klopt? Dan ben je wel extreem naïef.quote:Op donderdag 1 april 2021 11:40 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dat is toch het hele eieren eten? Zo kun je dus alles wel weglaten, want alles wat je niet welgevallig is zeg je gewoon van: Zo had ik het niet bedoeld.
Daar heb je gelijk in maar daar is het nu te laat voor. Dat zou direct na het gesprek moeten gebeuren, teken voor akkoord van het verslag.quote:Op donderdag 1 april 2021 11:41 schreef Hanca het volgende:
[..]
Zou jij graag willen dat iemand anders aan de hele wereld gaat verkondigen wat jij in een geheim gesprek hebt gezegd, zonder dat jij de kans krijgt te kijken of die weergave van jouw woorden wel klopt? Dan ben je wel extreem naïef.
Nou inderdaad, het is nu toch duidelijk?quote:Op donderdag 1 april 2021 11:41 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Nou ja in zoverre, Rutte heeft gezegd dat hij het niet over Omtzigt heeft gehad. Dat blijkt dus een leugen.
Ik weet prima hoe het werkt, maar dan kun je dit hele circus wel weglaten, daarnaast je moet ook wel heel naieef zijn om te geloven dat formatie gesprekken na de verkiezingen plaats vinden, die vinden ervoor plaats.quote:Op donderdag 1 april 2021 11:41 schreef Hanca het volgende:
[..]
Zou jij graag willen dat iemand anders aan de hele wereld gaat verkondigen wat jij in een geheim gesprek hebt gezegd, zonder dat jij de kans krijgt te kijken of die weergave van jouw woorden wel klopt? Dan ben je wel extreem naïef.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |