Als je het goed doet, kan je jaarrond uit de tuin eten. Het is mij verbazingwekkend goed gelukt, ook al was de nateelt matig. Ik heb net bijvoorbeeld nog stamppot van pastinaak, aardappel en rucola gegeten. Allemaal eigen oogst. Dit jaar wordt het vast nog beter.quote:Op woensdag 31 maart 2021 22:05 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ze hadden natuurlijk alle tijd om alles klaar te maken voor de diepvries en ruimte om andere zaken als uien, (bruine) bonen en aardappels goed te drogen voor ze in opslag gingen. Eigenlijk kochten ze nooit groente.
Heel veel kool en boontjes gingen in de grote Liebherr vrieskist.
En het licht natuurlijk aan je voedingspatroon. Voor bepaalde dingen (als je ze grillt/bakt) is uit de diepvries niet optimaal.
Wat fijn! Voelde het veilig?quote:Op woensdag 31 maart 2021 22:12 schreef Tele6 het volgende:
Ik heb vanavond voor het eerst in een halfjaar weer survivaltraining gegeven. Gisterochtend had ik zelf getraind. Nu heb ik op de raarste plaatsen blauwe plekken, bulten en schaafwonden![]()
Maar het was wel gezellig. Lekker klein groepje, leuke mix van oude garde en verse leden.
En ik heb niet geblunderd en ze anderhalf uur beziggehouden en ze ook nog wat tips kunnen geven
Gelukkig is het rokjesweer ook eerst weer voorbijquote:Op woensdag 31 maart 2021 22:12 schreef Tele6 het volgende:
Ik heb vanavond voor het eerst in een halfjaar weer survivaltraining gegeven. Gisterochtend had ik zelf getraind. Nu heb ik op de raarste plaatsen blauwe plekken, bulten en schaafwonden![]()
Maar het was wel gezellig. Lekker klein groepje, leuke mix van oude garde en verse leden.
En ik heb niet geblunderd en ze anderhalf uur beziggehouden en ze ook nog wat tips kunnen geven
Oh ja, spruiten, boerenkool en prei hadden ze ook. Die kon je 's winters oogstenquote:Op woensdag 31 maart 2021 22:20 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Als je het goed doet, kan je jaarrond uit de tuin eten. Het is mij verbazingwekkend goed gelukt, ook al was de nateelt matig. Ik heb net bijvoorbeeld nog stamppot van pastinaak, aardappel en rucola gegeten. Allemaal eigen oogst. Dit jaar wordt het vast nog beter.
Jaquote:
Ik heb inderdaad wel eens van die voorzichtige vragen gehad, toen ik weer eens mijn hele kuiten en schenen onder de plekken had zittenquote:Op woensdag 31 maart 2021 22:21 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Gelukkig is het rokjesweer ook eerst weer voorbijVoordat van alles gaan invullen en zich zorgen gaan maken
Gecondoleerd, Ludolfquote:Op woensdag 31 maart 2021 21:35 schreef derLudolf het volgende: Oma was vandaag niet best, weer veel moeite en pijn met ademhalen. Vanmiddag nog morfine gekregen (m'n pa moest nog wel even ¤309 aftikken nadat ie 3 uur bij de apotheek heeft staan wachten, na stampij maken werd het ¤159 wat overigens ook belachelijk veel is) en net overleden. Gelukkig toch snel gegaan.
Wat heerlijk om daar op te groeienquote:Op woensdag 31 maart 2021 22:56 schreef Isabeau het volgende:
Gecondoleerd, derLudolf. Dat ze maar lang in je herinneringen levend mag blijven. Ik zie al dat er vele moestuin herinneringen zijn
Mijn grootouders hadden ook een boerderij met een énorme moestuin. Wat geweldig was dat zegZe hadden ook heel erg veel kippen, verkochten de eieren nog steeds toen ze al behoorlijk op leeftijd waren. Mijn oma's kant van de familie had veel thuis slachters voortgebracht, dus ook daar kregen we regelmatig iets van. Ik weet eigenlijk niet of dat nog is toegestaan, zal wel niet. Een deel van die familie is slagerijen begonnen. Oh, en er was bij de boerderij ook een énorme boomgaard met allerlei prachtige fruitbomen en struiken. Aalbessen, kruisbessen, zwarte bessen, witte aalbessen, peren, stoofperen, kersen, appeltjes, morellen
Oh, en de buurman gebruikte land van mijn opa en oma voor zijn koeien en in ruil daarvoor kregen we elke week emmertjes melk![]()
Ze hadden geen boerderij, gewoon een woning met een diepe tuin.quote:Op woensdag 31 maart 2021 22:56 schreef Isabeau het volgende:
Gecondoleerd, derLudolf. Dat ze maar lang in je herinneringen levend mag blijven. Ik zie al dat er vele moestuin herinneringen zijn
Mijn grootouders hadden ook een boerderij met een énorme moestuin. Wat geweldig was dat zegZe hadden ook heel erg veel kippen, verkochten de eieren nog steeds toen ze al behoorlijk op leeftijd waren. Mijn oma's kant van de familie had veel thuis slachters voortgebracht, dus ook daar kregen we regelmatig iets van. Ik weet eigenlijk niet of dat nog is toegestaan, zal wel niet. Een deel van die familie is slagerijen begonnen. Oh, en er was bij de boerderij ook een énorme boomgaard met allerlei prachtige fruitbomen en struiken. Aalbessen, kruisbessen, zwarte bessen, witte aalbessen, peren, stoofperen, kersen, appeltjes, morellen
Oh, en de buurman gebruikte land van mijn opa en oma voor zijn koeien en in ruil daarvoor kregen we elke week emmertjes melk![]()
quote:Op woensdag 31 maart 2021 21:15 schreef Lonaa het volgende:
Ik had een buurman die zijn grind stofzuigde. Was vreemde gewaarwording op de dag dat ik er naar toe verhuisde, buurman op z'n knieen in de voortuin om de friemeltjes van de grote conifeerboom op te zuigen in het grind.
Morgen alweer overquote:Op woensdag 31 maart 2021 23:04 schreef Lucky_Strike het volgende:
Wat is het toch vies warm weer. Ik overwoog de airco aan te doen maar ik heb de gebruiksaanwijzing nog niet gelezen dus dat kan niet.
quote:Op woensdag 31 maart 2021 23:22 schreef Candaasje het volgende:
Welterusten luitjes, ik ga mijn vriend eens zoeken. Die licht er al even in
Dat doe ik al jaren. Toen er nog vlonders lagen haalde ik die wel eens weg en ging vegen maar de stofzuiger is veeeel handigerquote:Op woensdag 31 maart 2021 23:11 schreef Blues het volgende:
[..]
Ik stofzuig (als het droog is tenminste) het balkon
Dat kost me minder moeite dan vegen
De thuis slachtende familieleden deden vooral varkens. Kan me 1x herinneren dat ik daar bij was als kleine Isa.quote:Op woensdag 31 maart 2021 23:06 schreef derLudolf het volgende:
Ze hadden geen boerderij, gewoon een woning met een diepe tuin.
Zelfslachten van kippen, konijnen, kalkoenen ben dergelijke is gewoon toegestaan. Daar ben je ook niet zoveel voor nodig, een varken is al een stuk onhandiger.
Bovendien staan grote dieren als varkens, geiten en koeien geregistreerd, dus zomaar slachten kan niet.
Ik vind mezelf maar gek bezig als ik dat doequote:Op woensdag 31 maart 2021 23:29 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Dat doe ik al jaren. Toen er nog vlonders lagen haalde ik die wel eens weg en ging vegen maar de stofzuiger is veeeel handiger
De buurjongen van mijn ouders zou na het overlijden van zijn ouders in de boerderij gaan wonen. Niet lang na het overlijden van zijn laatste ouder ging zijn vrouw vreemd en wilde scheiden. Helft boerderij was dus van haar en hij kon haar niet uitkopen en heeft de boerderij moeten verkopen... Zo sneu. Maar ook onverstandig om dus in gemeenschap van goederen te trouwen.quote:Op woensdag 31 maart 2021 23:21 schreef Candaasje het volgende:
Gecondoleerd Ludolf![]()
Mijn opa stofzuigde altijd de vloerbedekking in de schuur, dat vond ik al wat vreemd, maar je grind stofzuigen...das gewoon bizar
Mijn opa groeide wel op een klein boerderijtje in de Uiterwaarden van de Lek. Daar liep het varken dan ook gewoon in huis naar binnen enzo.
Nu, mijn opa was met nog met 6 andere broers/zussen, en één van die broers was tot ver in zijn midlifde crisis vrijgezel, dus hij mocht wel bij 'moeders' blijven wonen.
Moeders ging dood, broer trouwde...en de boerderij is naar de koude kant gegaan. Dat was niet zo goed geregeld.
Nu moet ik zeggen dat ik het niet erg vind om niet opgegroeid te zijn met dieren voor de slacht, maar zo'n huisje aan de Lek had toch best leuk geweest.
Welnee! Juist reuze slim.quote:Op donderdag 1 april 2021 00:05 schreef Blues het volgende:
Ik vind mezelf maar gek bezig als ik dat doe![]()
Fijn dat ie weer thuis is!quote:Op donderdag 1 april 2021 01:47 schreef sigme het volgende:
Mijn lief is thuis![]()
Ik had 'm zóveel broodjes (plus pastasalade en kwark-met-fruit) meegedaan dat 'ie geen eten heeft gekocht onderweg. Wel heeft 'ie dorst als een paard - alles is dicht, 24u geen kraan gevonden..
Hij staat nu onder de douche en ik kruip weer onder de dekens
Au...quote:Op donderdag 1 april 2021 00:10 schreef Isabeau het volgende:
[..]
De buurjongen van mijn ouders zou na het overlijden van zijn ouders in de boerderij gaan wonen. Niet lang na het overlijden van zijn laatste ouder ging zijn vrouw vreemd en wilde scheiden. Helft boerderij was dus van haar en hij kon haar niet uitkopen en heeft de boerderij moeten verkopen... Zo sneu. Maar ook onverstandig om dus in gemeenschap van goederen te trouwen.
lijkt me best lekker. Receptje?quote:Op donderdag 1 april 2021 08:36 schreef Barreltje het volgende:
In cul nieuws: ik had dus gister knolselderij met pruimen en uitgebakken bacon.![]()
![]()
Zal ik even aan de kok vragenquote:
Wij hebben gezamenlijke rekeningen en individuele rekeningen..quote:Op donderdag 1 april 2021 08:42 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Au...
Wij moeten hier nog eens een samenlevingscontract oid regelen. Maar dan vooral in het geval dat een van ons tweeën ziek wordt/ overlijdt. Ik zou het nu héél vreemd vinden om de helft van het geld van mijn vriend te eisen als we uit elkaar zouden gaan.
Gaat je ook niet lukkenquote:Op donderdag 1 april 2021 08:42 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Au...
Wij moeten hier nog eens een samenlevingscontract oid regelen. Maar dan vooral in het geval dat een van ons tweeën ziek wordt/ overlijdt. Ik zou het nu héél vreemd vinden om de helft van het geld van mijn vriend te eisen als we uit elkaar zouden gaan.
Wij hebben twee aparte rekeningen. Misschien dat we later nog eens een gezamenlijke openen, maar dat heeft nu niet zoveel meerwaarde.quote:Op donderdag 1 april 2021 09:17 schreef Barreltje het volgende:
[..]
Wij hebben gezamenlijke rekeningen en individuele rekeningen..
In gezal van uit elkaar gaan blijf dat wat er op de individuele rekeningen staat altijd van degene van wie het is.. de gezamenlijke rekeningen worden verdeelt.
Bij overlijden gaat geloof ik alles naar K. Alhoewel, nu ik een nichtje heb gaat een deel van mijn geld naar haar.. studie fondsje ( no pressure![]()
)
Oh nee ik bedoelde meer dat in gemeenschap van goederen trouwen en dan de helft van het geld meenemen me nu niet zo fair lijkt.quote:Op donderdag 1 april 2021 09:20 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Gaat je ook niet lukkenSamenlevingscontract en testamenten zijn noodzakelijk. Ook beter voor je nabestaandenpensioen.
quote:Op donderdag 1 april 2021 09:21 schreef Myraela het volgende:
Jeetje, wat was het toch lekker om gister een hele avond in de tuin te hebben kunnen zitten.Ik ben nog helemaal aan het nagenieten.
Bij gemeenschap van goederen is het tegenwoordig zo dat alles wat voor het huwelijk persoonlijk was, ook persoonlijk blijftquote:Op donderdag 1 april 2021 09:24 schreef Candaasje het volgende:
Oh nee ik bedoelde meer dat in gemeenschap van goederen trouwen en dan de helft van het geld meenemen me nu niet zo fair lijkt.
Samenlevingscontract/testament zou inderdaad zijn om zaken zoals jij noemt te regelen. Dat ik wel hier kan blijven wonen, voor de konijnen kan blijven zorgen en dat ik ook wat zeggenschap heb mocht vriend in het ziekenhuis terechtkomen/overlijden. (En wat betreft die zeggenschap dus ook andersom)
Nouja, dat is dus wel een ding. Nu kan ik gelukkig heel goed opschieten met mijn schoonfamilie, maar toch... je weet soms niet wat er kan gebeuren en dan kunnen emoties hoog oplopen.quote:Op donderdag 1 april 2021 09:30 schreef Kaatje1 het volgende:
Geen idee of dat nog zo is, maar heul lang geleden kwam de man van een stel dat ik kende om het leven. Niet getrouwd, maar al jaren samen. Geen testament en zo.
Alles samen opgebouwd, huis, motoren etc. Maar op de dag van de uitvaart werd zij door zijn familie (die haar niet mocht) het huis uit gezet. Dat was toen in ieder geval rechtsgeldig. Ze had alleen de kleding die ze aanhad nog. Later heeft ze nog wel haar kleding en kleine spullen terug gekregen.
Echt een schrikbeeld dat
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ah, zo, dat is dan denk ik wel veranderd gekeken naar mijn familiegeschiedenis. Maar zoiets dus, zal het wel worden inderdaadquote:Op donderdag 1 april 2021 09:35 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Bij gemeenschap van goederen is het tegenwoordig zo dat alles wat voor het huwelijk persoonlijk was, ook persoonlijk blijftAlleen gemeenschappelijke dingen worden dan verdeeld.
Ik heb dat toevallig ook gelijk met het huis laten regelen allemaal. Ook omdat we met mini-G zitten en daar een soort van bewind / voogd voor moesten regelen. En alles zodanig dicht hebben laten timmeren dat ex van G never nooit bij een eventuele erfenis richting mini-G kan komen
quote:Op donderdag 1 april 2021 09:37 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Nouja, dat is dus wel een ding. Nu kan ik gelukkig heel goed opschieten met mijn schoonfamilie, maar toch... je weet soms niet wat er kan gebeuren en dan kunnen emoties hoog oplopen.Je weet gewoon niet wat er dan gebeurt. Daarbij, ze mogen je het niet eens belastingvrij schenken als jij geen erfgenaam bent. Dus daarvoor alleen al wil je het geregeld hebben.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wij willen nog trouwen, ook niet pas over 5 jaar, maar nu toch maar de moeite genomen voor een gratis maandagochtend-geregistreerd-partnerschap.
Oh ja, goede nog zeker ja.quote:Op donderdag 1 april 2021 09:40 schreef Tuindier het volgende:
[..]
Je weet gewoon niet wat er dan gebeurt. Daarbij, ze mogen je het niet eens belastingvrij schenken als jij geen erfgenaam bent. Dus daarvoor alleen al.
Wij willen nog trouwen, ook niet pas over 5 jaar, maar nu toch maar de moeite genomen voor een gratis maandagochtend-geregistreerd-partnerschap.
Bij ons is dus de vermogens opbouw tijdens de relatie dus wel gescheiden.. op verzoek van beide partijen.. daar staat wel tegenover dat er een "potje" is, wat verdeelt wordt over beide partijen waar een nieuwe huisraad mee gefinancierd kan worden.. en evt kosten vam scheiden uit gefinancierd kunne worden.. dat potje wordt dan wel door de meest vermogende steeds aangevuld..quote:Op donderdag 1 april 2021 09:38 schreef Tuindier het volgende:
Wij hebben dat vorig jaar ook geregeld inderdaad. Ik vond die nieuwe partnerschapvoorwaardes daarin ook erg handig. Alles van voor de vereniging blijft van de individu, alles daarna is van samen. En het belangrijkste inderdaad, dat we nu elkaars erfgenamen zijn.
Ex heb ik ook meteen afstand laten doen van zijn deel van mijn pensioen. Daar deed hij gelukkig niet moeilijk over (want het was niet heel veel).
Als partner betaal je toch ook erfbelasting?quote:Op donderdag 1 april 2021 09:40 schreef Tuindier het volgende:
[..]
Je weet gewoon niet wat er dan gebeurt. Daarbij, ze mogen je het niet eens belastingvrij schenken als jij geen erfgenaam bent. Dus daarvoor alleen al wil je het geregeld hebben.
Ons argument om het nu zo te doen, zonder aanvullende voorwaardes, was ook dat het in ieder geval heel veel dichter is bij hoe we het geregeld willen hebben. Misschien niet 100%, maar het komt zeker in de buurt. Mochten we nog aanvullende dingen willen afspreken/regelen (zoals straks misschien het eigendom van het huis, dat nu nog van mij alleen is), kan dat altijd nog.quote:Op donderdag 1 april 2021 09:41 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Oh ja, goede nog zeker ja.
Hoog tijd dus om eens wat te gaan regelen. Maar dat was sowieso het idee wel
Herkenbaar hoor. Ik heb nu ook meer behoefte aan een deel van 'mij' dan met mijn ex, omdat ik gezien heb wat voor gezeik die gezamenlijkheid opleverde (en dat ik in de verdeling dingen die duidelijk van mij waren moest opeisen, wat mijn 'recht' op andere zaken reduceerde). Dus die reserve zit bij mij nu in het deel 'voor', als huis.quote:Op donderdag 1 april 2021 09:44 schreef Barreltje het volgende:
[..]
Bij ons is dus de vermogens opbouw tijdens de relatie dus wel gescheiden.. op verzoek van beide partijen.. daar staat wel tegenover dat er een "potje" is, wat verdeelt wordt over beide partijen waar een nieuwe huisraad mee gefinancierd kan worden.. en evt kosten vam scheiden uit gefinancierd kunne worden.. dat potje wordt dan wel door de meest vermogende steeds aangevuld..
Het klinkt allemaal heel lullig.. maar we hebben beiden een scheiding achter de rug en hebben beiden opnieuw moeten beginnen, en dat kost dus gewoon een enorme smak met geld.. dus liever een reserve potje.. als we er niks mee doen de komende tijd, hebben we een mooi potje om er na ons pensioen een camper of een zeilboot van te kopen ofzo..
Ja. Maar als niet-erfgenaam die een schenking krijgt van mensen waar je niks officieels mee hebt natuurlijk nog veel meer.quote:Op donderdag 1 april 2021 09:45 schreef Barreltje het volgende:
[..]
Als partner betaal je toch ook erfbelasting?
Geen idee vooral.. dus ben benieuwd of dat zo is..
Als partner heb je een vrijstelling van 600.000 EUR oidquote:Op donderdag 1 april 2021 09:45 schreef Barreltje het volgende:
[..]
Als partner betaal je toch ook erfbelasting?
Geen idee vooral.. dus ben benieuwd of dat zo is..
Ohja.. wij hadden al een heel leven voordat we samen kwamen.. ik had bv al een koophuis.. de overwaarde van dat huis zit nu in het huidige huis.. dat gaan we dan weer niet zitten verdelen.. het is wel goed zo..quote:Op donderdag 1 april 2021 09:46 schreef Myraela het volgende:
Ik zou echt niet weten wat nu nog van mij is of moeten zijn. Ben al zolang met m'n vriend samen en we hebben eigenlijk alles samen opgebouwd.
Die vermogensopbouw, is dat heel anders wanneer je die samen zou opbouwen en bij scheiding zou delen? Of is het de behoefte aan een deel dat zeker van jezelf is?quote:Op donderdag 1 april 2021 09:50 schreef Barreltje het volgende:
[..]
Ohja.. wij hadden al een heel leven voordat we samen kwamen.. ik had bv al een koophuis.. de overwaarde van dat huis zit nu in het huidige huis.. dat gaan we dan weer niet zitten verdelen.. het is wel goed zo..
Mja.. geen idee aan welke kant jij stond.. maar wij (k en ik) stonden toendertijd allebei aan de kant dat we ons schuldig voelden dat we de toenmalige relatie opbliezen.. emotioneel zit je dan ook met een schuldgevoel en sta je al 1-0 achter..quote:Op donderdag 1 april 2021 09:48 schreef Tuindier het volgende:
[..]
Herkenbaar hoor. Ik heb nu ook meer behoefte aan een deel van 'mij' dan met mijn ex, omdat ik gezien heb wat voor gezeik die gezamenlijkheid opleverde (en dat ik in de verdeling dingen die duidelijk van mij waren moest opeisen, wat mijn 'recht' op andere zaken reduceerde). Dus die reserve zit bij mij nu in het deel 'voor', als huis.
Is dat incl hypotheek? Of waarde huis -hypotheek? Of hoe werkt dat?quote:Op donderdag 1 april 2021 09:49 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Als partner heb je een vrijstelling van 600.000 EUR oid
Wij hadden samen die emotionele schuld dus dat speelde minder. Hoewel hoe langer de verdeling duurde, hoe minder ik hem begon te gunnen/hoe meer ik aan mijzelf begon te denken. Dat vond ik ook wel erg opmerkelijk om bij mezelf te merken, daarom hebben we nu alles veel expliciter afgesproken.quote:Op donderdag 1 april 2021 09:53 schreef Barreltje het volgende:
[..]
Mja.. geen idee aan welke kant jij stond.. maar wij (k en ik) stonden toendertijd allebei aan de kant dat we ons schuldig voelden dat we de toenmalige relatie opbliezen.. emotioneel zit je dan ook met een schuldgevoel en sta je al 1-0 achter..
Dan kan je het beter van tevoren goed regelen..
Ik geloof dat we de spullen heus wel kunnen verdelen.. wat van mij is vind hij lelijk en andersom
Ik verdien een stuk meer.. we hebben de vaste lasten wel geleveled met de inkomsten, maar dan blijft erop mijn rekening toch een stuk geld over aan het eind van de maand.. dat geld is mijn vermogensopbouw.. door het zo te doen is er ook ruimte voor k om vermogen op te bouwen, maar dat gaat dan langzamer bij hem.. (In procent van zijn salaris is dat hetzelfde als ik, maar qua euro's is dat minder..)quote:Op donderdag 1 april 2021 09:52 schreef Tuindier het volgende:
[..]
Die vermogensopbouw, is dat heel anders wanneer je die samen zou opbouwen en bij scheiding zou delen? Of is het de behoefte aan een deel dat zeker van jezelf is?
Ja, ik kan me wel voorstellen dat je daar dan voor kiest. Ik kan me overigens sowieso wel voorstellen hoor, waarschijnlijk is het ook gewoon de verstandigere keuze.quote:Op donderdag 1 april 2021 09:50 schreef Barreltje het volgende:
Ohja.. wij hadden al een heel leven voordat we samen kwamen.. ik had bv al een koophuis.. de overwaarde van dat huis zit nu in het huidige huis.. dat gaan we dan weer niet zitten verdelen.. het is wel goed zo..
Heb je dan nu een lijst van ingebrachte spullen?quote:Op donderdag 1 april 2021 09:55 schreef Tuindier het volgende:
[..]
Wij hadden samen die emotionele schuld dus dat speelde minder. Hoewel hoe langer de verdeling duurde, hoe minder ik hem begon te gunnen/hoe meer ik aan mijzelf begon te denken. Dat vond ik ook wel erg opmerkelijk om bij mezelf te merken, daarom hebben we nu alles veel expliciter afgesproken.
Als onze salarissen gelijk waren dan was het ook een ander verhaal..quote:Op donderdag 1 april 2021 09:58 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ja, ik kan me wel voorstellen dat je daar dan voor kiest. Ik kan me overigens sowieso wel voorstellen hoor, waarschijnlijk is het ook gewoon de verstandigere keuze.
Puur voor het huis moeten we natuurlijk wel iets op papier gaan zetten voor het geval dat er iets fout gaat. Maar voor de rest is alles bij ons gewoon 1 grote hoop waar we beide evenveel aan bijdragen.
Ik pak de stofzuiger ook wel eens voor buiten. Als ik heb lopen zagen en er allemaal zaagsel tussen de tegels zitquote:Op donderdag 1 april 2021 08:34 schreef Lonaa het volgende:
Ik vind je balkon stofzuigen echt beduidend minder debiel dan je grind stofzuigen.
We hebben een lijst van alle grote items van waarde, incl emotionele waarde dingen. En verder een registratie van bezittingen (huis, spaargeld, belegggingen) op het moment van aangaan van partnerschap.quote:Op donderdag 1 april 2021 09:58 schreef Barreltje het volgende:
[..]
Heb je dan nu een lijst van ingebrachte spullen?
Het maakt wsl ook wel uit hoeveel dat salaris is.. wij verdienen beiden bovenmodaal dus ook individueel zou het geen probleem zijn om een bepaalde levensstijl te bekostigen.. ik kan me heel goed voorstellen dat het in andere omstandigheden anders verdeelt zou zijn bij ons.quote:Op donderdag 1 april 2021 10:05 schreef Candaasje het volgende:
Ik wil wel geloven dat ervaringen uit het verleden je wel voorzichtiger maken![]()
Hier is momenteel alles van vriend. Althans, de inboedel dan weer niet per se. Maar ik vermoed dat dat niet zo'n breekpunt zal worden. Het meeste is toch al versleten, en mijn favo lamp vindt ie toch maar matig.
Als ik straks wel weer financieel ga bijdragen, dan moeten we eens zien hoe we het gaan verdelen. Want ik zal altijd minder inbrengen, al heb ik straks 20 jaar werkervaring en werk ik 40+ uur per week, mijn loon zal altijd maar een fractie blijven van het zijne. Dan vind ik het wel een ander verhaal worden dan de huidige situatie.
Vraag of je die "mooie lamp" dan van haar mag hebbenquote:Op donderdag 1 april 2021 10:06 schreef Candaasje het volgende:
Een vriendin post net dat ze mee gaat doen aan het Mars Colonization Program.
Ik weet nu niet of het een 1 april grap is of niet, want ik zie haar dat écht wel gewoon graag willen en doen, ze heeft het er ook al eerder over gehad.
Dus nu weet ik niet hoe te reageren
Ik zal niet veel meer verdienen dan het minimumloon (misschien na zoveel jaar ervaring/andere verantwoordelijkheden/taken wel iets meer). Vriend zit op 2x modaal exclusief bonussen e.d.quote:Op donderdag 1 april 2021 10:10 schreef Barreltje het volgende:
[..]
Het maakt wsl ook wel uit hoeveel dat salaris is.. wij verdienen beiden bovenmodaal dus ook individueel zou het geen probleem zijn om een bepaalde levensstijl te bekostigen.. ik kan me heel goed voorstellen dat het in andere omstandigheden anders verdeelt zou zijn bij ons.
Mja hier is het dus een ding dat de vrouw meer verdient dan de man.. dat blijkt best gevoelig te liggen en daarom wil de man niet dat de vrouw teveel betaald .. hij wil zn eigen financiële vrijheid in tact houden ofzo.quote:Op donderdag 1 april 2021 10:09 schreef Tuindier het volgende:
[..]
We hebben een lijst van alle grote items van waarde, incl emotionele waarde dingen. En verder een registratie van bezittingen (huis, spaargeld, belegggingen) op het moment van aangaan van partnerschap.
Wij gaan nu wel uit van het punt dat hoewel onze salarissen zeker niet gelijk zijn, we onze bijdrages aan ons huishouden als gelijkwaardig beschouwen dus daarom gelijk vermogen opbouwen. Ik zou niet kunnen doen wat ik doe als hij me niet steunde, en andersom.
Ze heeft wel een heel lieve en leuke hond! Vraag ik die wel!quote:Op donderdag 1 april 2021 10:11 schreef Barreltje het volgende:
[..]
Vraag of je die "mooie lamp" dan van haar mag hebben![]()
Hier idem dito (qua inkomensverschil). Met het verschil dat hij met zijn huidige inkomen niet onze huidige levenstijl zou kunnen betalen, maar dat is een beslissing die we samen bewust genomen hebben (carriere switch van hem die nog niet oplevert wat het uiteindelijk moet gaan doen, dus als het goed is, is het tijdelijk).quote:Op donderdag 1 april 2021 10:13 schreef Barreltje het volgende:
[..]
Mja hier is het dus een ding dat de vrouw meer verdient dan de man.. dat blijkt best gevoelig te liggen en daarom wil de man niet dat de vrouw teveel betaald .. hij wil zn eigen financiële vrijheid in tact houden ofzo.prima
![]()
Wat ik nu doe is ook in overleg geweest met hem.. en de financiële consequenties daarvan zijn ook besproken en de verhoudingen iets aangepast..
Daarom trouwt men ook best vaak met iemand binnen de sector. Die snappen wat beter dat je niet zomaar even de helft van je grond weg kunt doen. Of dat je zwager het hele bedrijf "krijgt" / als beginnend ondernemer niet even de helft van de waarde van het bedrijf aan z'n zus kan geven op dag 1.quote:Op donderdag 1 april 2021 00:10 schreef Isabeau het volgende:
[..]
De buurjongen van mijn ouders zou na het overlijden van zijn ouders in de boerderij gaan wonen. Niet lang na het overlijden van zijn laatste ouder ging zijn vrouw vreemd en wilde scheiden. Helft boerderij was dus van haar en hij kon haar niet uitkopen en heeft de boerderij moeten verkopen... Zo sneu. Maar ook onverstandig om dus in gemeenschap van goederen te trouwen.
Vind ik ook altijd interessant.quote:Op donderdag 1 april 2021 10:24 schreef Tuindier het volgende:
Ik vind het wel interessant om te lezen hoe anderen dit soort dingen regelen.
Mijn ex had een flinke schuld en waa laks met betalen van rekeningen.. reden voor mij om toendertijd niet in gemeenschap van goederen te trouwen..quote:Op donderdag 1 april 2021 10:29 schreef Myraela het volgende:
[..]
Vind ik ook altijd interessant.
Er zijn ook zoveel redenen om het op een bepaalde manier te verdelen. Je zou maar een partner hebben die gewoon niet (of gewoon heel anders dan je zou willen) met geld om kan gaan. Lijkt me ook heel lastig. Zowel als iemand een gat in z'n hand heeft, als iemand die juist op elke cent let.
Goede reden wel. Als wij minder op 1 lijn zouden zitten zou ik daar ook anders mee omgaan.quote:Op donderdag 1 april 2021 10:33 schreef Barreltje het volgende:
[..]
Mijn ex had een flinke schuld en waa laks met betalen van rekeningen.. reden voor mij om toendertijd niet in gemeenschap van goederen te trouwen..
Vond ie overigens niet leuk..![]()
Mensen met een hele andere instelling qua leningen en schulden zou bij mij ook lekker matchen, dan zou ik het ook gescheiden willen houden.quote:Op donderdag 1 april 2021 10:33 schreef Barreltje het volgende:
Mijn ex had een flinke schuld en waa laks met betalen van rekeningen.. reden voor mij om toendertijd niet in gemeenschap van goederen te trouwen..
Vond ie overigens niet leuk..![]()
Dat gaat voor zover ik heb begrepen over het complete vermogen van die persoon. Een huis is sowieso vaak gezamelijk vermogen dus daar is de helft maar van je partner en dan moet je dus een heel duur huis hebben om bij die 600.000 vrijstelling te komen. Plus dat de hypotheek ook verrekend wordt denk ik dus dan zou alleen maar het verschil tussen restschuld en erfdeel overblijven als erfenis.quote:Op donderdag 1 april 2021 09:54 schreef Barreltje het volgende:
[..]
Is dat incl hypotheek? Of waarde huis -hypotheek? Of hoe werkt dat?
Bij mij moet alles automatisch gaan, anders gebeurt het ook niet.. ik heb wel een xls fie ik probeer bij te houden om te kijken of de vaste lasten betaald zijn.quote:Op donderdag 1 april 2021 10:38 schreef Lonaa het volgende:
Mijn gozert verliest vlot het overzicht als het gaat om financieen en dat heeft hem wel eens problemen opgeleverd. Dat hebben we opgelost doordat ik de financieen doe.
Wij hebben geen Orvquote:Op donderdag 1 april 2021 10:42 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Dat gaat voor zover ik heb begrepen over het complete vermogen van die persoon. Een huis is sowieso vaak gezamelijk vermogen dus daar is de helft maar van je partner en dan moet je dus een heel duur huis hebben om bij die 600.000 vrijstelling te komen. Plus dat de hypotheek ook verrekend wordt denk ik dus dan zou alleen maar het verschil tussen restschuld en erfdeel overblijven als erfenis.
Qua hypotheek is er een overlijdensrisicoverzekering en bij ons is het zo dat G de verzekeringnemer is en ik de verzekerde en dat als ik dus kom te overlijden, krijgt zij de complete uitkering belastingvrij want zij betaalde altijd de premie. Daarmee kan ze dan in feite de hypotheek aflossen. Overigens is het ook de andere kant opIk ben verzekeringnemer op G haar leven
Kan me er ook niets bij voorstellen.quote:Op donderdag 1 april 2021 10:41 schreef Myraela het volgende:
[..]
Mensen met een hele andere instelling qua leningen en schulden zou bij mij ook lekker matchen, dan zou ik het ook gescheiden willen houden.Al zou ik daar sowieso waarschijnlijk geen relatie mee kunnen hebben.
![]()
G verdient beduidend minder dan ik en ik wil gewoon dat ze niet gedwongen wordt om te verhuizen als er met mij wat gebeurtquote:Op donderdag 1 april 2021 10:46 schreef Barreltje het volgende:
[..]
Wij hebben geen Orv![]()
Want we kunnen beiden de hypotheek aflossen en ik heb geloof ik een soort van orv van mn werk
De man kwam hier wel rommelig de relatie in zeg maar. Met een flinke schuld die groot deel restschuld, maar niet alleen restschuld was. We hebben dan ook wel vrij snel besloten dat ik de administratie zou doen voor beiden.quote:Op donderdag 1 april 2021 10:41 schreef Myraela het volgende:
[..]
Mensen met een hele andere instelling qua leningen en schulden zou bij mij ook lekker matchen, dan zou ik het ook gescheiden willen houden.Al zou ik daar sowieso waarschijnlijk geen relatie mee kunnen hebben.
Ik word echt snel nerveus van geld, geef het graag uit, maar er moet wel een potje overblijven.
Voor het partnerdeel ja, kindsdeel moet wel over betaald worden. Vergeten mensen nog weleensquote:Op donderdag 1 april 2021 10:42 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Dat gaat voor zover ik heb begrepen over het complete vermogen van die persoon. Een huis is sowieso vaak gezamelijk vermogen dus daar is de helft maar van je partner en dan moet je dus een heel duur huis hebben om bij die 600.000 vrijstelling te komen. Plus dat de hypotheek ook verrekend wordt denk ik dus dan zou alleen maar het verschil tussen restschuld en erfdeel overblijven als erfenis.
Qua hypotheek is er een overlijdensrisicoverzekering en bij ons is het zo dat G de verzekeringnemer is en ik de verzekerde en dat als ik dus kom te overlijden, krijgt zij de complete uitkering belastingvrij want zij betaalde altijd de premie. Daarmee kan ze dan in feite de hypotheek aflossen. Overigens is het ook de andere kant opIk ben verzekeringnemer op G haar leven
Hoi 1840 denkwijzequote:Op donderdag 1 april 2021 10:24 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Daarom trouwt men ook best vaak met iemand binnen de sector. Die snappen wat beter dat je niet zomaar even de helft van je grond weg kunt doen. Of dat je zwager het hele bedrijf "krijgt" / als beginnend ondernemer niet even de helft van de waarde van het bedrijf aan z'n zus kan geven op dag 1.
Kunnen die in NL wettelijk erfgenaam zijn?quote:Op donderdag 1 april 2021 10:57 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Laat je wel alles na aan je katten?
Geen idee eigenlijkquote:Op donderdag 1 april 2021 11:04 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Kunnen die in NL wettelijk erfgenaam zijn?![]()
Is wel iets wat ik zou moeten regelen. Niet zozeer financieel, maar wel informeel. Beste vriendin grapt wel dat ze de katten zou opnemen als ik wegval, maar haar eigen katten (en die van mij) worden daar echt niet blij van. Ik weet wel dat zij haar best zou doen een goed huis/huizen voor ze te vinden.
Zou op zich mooi zijn als ik dan postuum een potje voor levensonderhoud kon meegeven natuurlijk.
Heb jij wel geregeld wat er gebeurd als jou iets overkomt? Qua wie je belangen behartigt tijdens ziekte oid, en na overlijden wat er gebeurt met je bezittingen en dergelijke?quote:Op donderdag 1 april 2021 11:04 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Kunnen die in NL wettelijk erfgenaam zijn?![]()
Is wel iets wat ik zou moeten regelen. Niet zozeer financieel, maar wel informeel. Beste vriendin grapt wel dat ze de katten zou opnemen als ik wegval, maar haar eigen katten (en die van mij) worden daar echt niet blij van. Ik weet wel dat zij haar best zou doen een goed huis/huizen voor ze te vinden.
Zou op zich mooi zijn als ik dan postuum een potje voor levensonderhoud kon meegeven natuurlijk.
Klopt, maar dat hebben we opgelost door een langstlevende testamentquote:Op donderdag 1 april 2021 10:57 schreef Molo het volgende:
[..]
Voor het partnerdeel ja, kindsdeel moet wel over betaald worden. Vergeten mensen nog weleens
Wat is daar 1840 aan. Je kunt toch een familiebedrijf niet voortzetten als je even 75 bunder à ¤50.000 moet uitkopen?quote:
Nope, nope, nope.quote:Op donderdag 1 april 2021 11:08 schreef Molo het volgende:
[..]
Heb jij wel geregeld wat er gebeurd als jou iets overkomt? Qua wie je belangen behartigt tijdens ziekte oid, en na overlijden wat er gebeurt met je bezittingen en dergelijke?
Gewoon nieuwsgierig
Wat een akelige familie ookquote:Op donderdag 1 april 2021 09:30 schreef Kaatje1 het volgende:
Geen idee of dat nog zo is, maar heul lang geleden kwam de man van een stel dat ik kende om het leven. Niet getrouwd, maar al jaren samen. Geen testament en zo.
Alles samen opgebouwd, huis, motoren etc. Maar op de dag van de uitvaart werd zij door zijn familie (die haar niet mocht) het huis uit gezet. Dat was toen in ieder geval rechtsgeldig. Ze had alleen de kleding die ze aanhad nog. Later heeft ze nog wel haar kleding en kleine spullen terug gekregen.
Echt een schrikbeeld dat
Zo werkt het nog steeds. Als er geen partner bekend is (door middel van huwelijk of geregistreerd partnerschap) dan gaat alles naar de familie. Ook een samenlevingscontract is onvoldoende, dat moet je aanvullen met een testament om aan je partner na te kunnen laten. Wij hebben dat een poos geleden geregeld, gelukkig maar, anders was de helft van ons huidige huis bij overlijden van mijn lief voor mijn schoonoudersquote:Op donderdag 1 april 2021 09:30 schreef Kaatje1 het volgende:
Echt een schrikbeeld dat
Zeker! Maar ook nalatig van hen (in ieder geval die man). Als je weet dat de verhoudingen slecht liggen en je gunt je partner wat, dan regel je daar toch wat in?quote:
Ik krijg nog af en toe een brief of ik me voor 35 euro wil laten uitkopen uit het postbezorgerspensioenfonds van een of ander zomerbaantje van mijn ex van jaren terugquote:Op donderdag 1 april 2021 09:38 schreef Tuindier het volgende:
Wij hebben dat vorig jaar ook geregeld inderdaad. Ik vond die nieuwe partnerschapvoorwaardes daarin ook erg handig. Alles van voor de vereniging blijft van de individu, alles daarna is van samen. En het belangrijkste inderdaad, dat we nu elkaars erfgenamen zijn.
Ex heb ik ook meteen afstand laten doen van zijn deel van mijn pensioen. Daar deed hij gelukkig niet moeilijk over (want het was niet heel veel).
Briefquote:Op donderdag 1 april 2021 11:23 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Ik krijg nog af en toe een brief of ik me voor 35 euro wil laten uitkopen uit het postbezorgerspensioenfonds van een of ander zomerbaantje van mijn ex van jaren terug
Precies, ik ook. Wij hebben een addendum op ons samenlevingscontract dat dat bedrag van mij is en blijft. Alles wat het huis nu aan overwaarde gaat opbouwen, wordt van ons samen. Een scheiding werkt echt wel ontnuchterend inderdaad. Wij waren al op huwelijkse voorwaarden getrouwd en dat maakte het allemaal zoveel eenvoudiger dat ik ook nooit meer iets anders ga kiezen, tenzij we beiden 80 zijn ofzo.quote:Op donderdag 1 april 2021 09:50 schreef Barreltje het volgende:
[..]
Daar sta ik net zo in als jij. Broer/schoonzus en zus weten precies wat ik wil. En we hebben het met beide ouders meegemaakt dat er beslissingen genomen moesten worden en dat ging ook goed als in, we waren het helemaal eens met elkaar.quote:Op donderdag 1 april 2021 11:21 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Nope, nope, nope.
Qua belangen behartigen op dit moment geen aanleiding. Familie weet wat ik wil en de band is goed genoeg om erop te vertrouwen dat ze die rol wel pakken.
Qua bezittingen zou ik wel wat moeten regelen. Maar dan vooral om erfbelasting en andere kosten te voorkomen. En om wat speciaal na te laten aan mensen buiten mijn familie. Niet veel mensen, geen grote bedragen, maar nu heb ik niks geregeld en gaat dat dus niet gebeuren. En dat zou ik jammer vinden.
Ook geen uitvaartverzekering dus veel erfenis gaat vast al naar mijn begrafenisWaarover ik qua wensen ook nog niks heb vastgelegd....
Ook dat. Maar niet iedereen is daar mee bezig.quote:Op donderdag 1 april 2021 11:23 schreef Cat-astrophe het volgende:
Zeker! Maar ook nalatig van hen (in ieder geval die man). Als je weet dat de verhoudingen slecht liggen en je gunt je partner wat, dan regel je daar toch wat in?
Geen idee of samenlevingscontracten toen al bestonden. Dit was eind jaren 70 begin 80. Best een jong stel nog, denk midden/eind twintig. Maar ja, motor ongeluk.quote:Op donderdag 1 april 2021 11:23 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Zeker! Maar ook nalatig van hen (in ieder geval die man). Als je weet dat de verhoudingen slecht liggen en je gunt je partner wat, dan regel je daar toch wat in?
Zijn het huis en de hypotheek van jullie samen of op zijn naam alleen? Want in het eerste geval kan bij zijn overlijden zijn familie mooi de helft opeisen en in het tweede geval kunnen ze je, zoals in Kaatjes verhaal, eruit kieperen. Ik zou er toch een testamentje tegenaan gooien, ondanks huwelijk in de pijpleiding.quote:Op donderdag 1 april 2021 09:58 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ja, ik kan me wel voorstellen dat je daar dan voor kiest. Ik kan me overigens sowieso wel voorstellen hoor, waarschijnlijk is het ook gewoon de verstandigere keuze.
Puur voor het huis moeten we natuurlijk wel iets op papier gaan zetten voor het geval dat er iets fout gaat. Maar voor de rest is alles bij ons gewoon 1 grote hoop waar we beide evenveel aan bijdragen.
Dat heb ik niet gedaan. Ik heb wel alle kosten van het huis betaald en laten opnemen dat ik dat bedrag iig terugkrijg vanuit de overwaarde en dat de verdeling daarna plaatsvind. Verdere afscheiding vind ik niet nodig. Ik breng meer inkomen in, zij regelt gewoon veel meer in het huishouden. Goeie verdeling zo.quote:Op donderdag 1 april 2021 11:25 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Precies, ik ook. Wij hebben een addendum op ons samenlevingscontract dat dat bedrag van mij is en blijft. Alles wat het huis nu aan overwaarde gaat opbouwen, wordt van ons samen. Een scheiding werkt echt wel ontnuchterend inderdaad. Wij waren al op huwelijkse voorwaarden getrouwd en dat maakte het allemaal zoveel eenvoudiger dat ik ook nooit meer iets anders ga kiezen, tenzij we beiden 80 zijn ofzo.
Dat jaquote:Op donderdag 1 april 2021 11:32 schreef Kaatje1 het volgende:
Hoe gaat het met het nieuwe huis @:Clubsoda. Moet er veel gedaan worden?
Ik ookquote:Op donderdag 1 april 2021 11:32 schreef PdeHoog het volgende:
Dat jaEn heb je ook foto's?
#nieuwsgierig
Dan moet kind toch nog steeds wel dokken?quote:Op donderdag 1 april 2021 11:16 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Klopt, maar dat hebben we opgelost door een langstlevende testament
Dit stukjequote:Op donderdag 1 april 2021 11:16 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Wat is daar 1840 aan. Je kunt toch een familiebedrijf niet voortzetten als je even 75 bunder à ¤50.000 moet uitkopen?
Mensen 'buiten' de sector kunnen dat net zo goed begrijpen. Denken dat dit niet zo kan en dat dat de reden is dat ze incrowd trouwen vind ik 1840 denkenquote:Daarom trouwt men ook best vaak met iemand binnen de sector. Die snappen wat beter dat je niet zomaar even de helft van je grond weg kunt doen
Hmmmmm.....dat zou kunnen. Durf ik niet zo gelijk te beantwoorden eigenlijk.quote:Op donderdag 1 april 2021 11:37 schreef Molo het volgende:
[..]
Dan moet kind toch nog steeds wel dokken?
Het is te lang geleden hier, weet iig dat mijn moeder toen namens ons even haar spaarrekening mocht leeg trekken om de belastingen te voldoen toen mijn vader overleed
Klinkt goed. Fijn, zo’n meedenkende TL.quote:Op donderdag 1 april 2021 11:35 schreef Blues het volgende:
Gisteren een opzetje gemaakt aan de hand van mijn PLB uren voor mijn laatste jaren op de poli die mogelijk wat verlichting van mijn toenemende rugklachten geven: 2x 7 uur en 1x8 uur werken.
En elke zoveel maanden of per jaar bekijken of het bijgesteld moet worden.
Het lijkt niet veel maar met wat meer aan de balie zitten omdat ik dan minder vaak moet opstaan/gaan zitten (dat nekt mn rug) en die 2x een uur eerder naar huis (rond 15 uur begint het enorm te zeuren en om 16 uur neem ik dan pijnstillers om beetje normaal naar huis te kunnen de laatste tijd) hoop ik het op een betere manier vol te houden allemaal.
.
Onze nieuwe TL denkt goed mee, wil alles voor me uitrekenen.. dus ik ben voor nu blij met het opzetje. Als alles rond is en we hebben het structureel vastgelegd kan ze mss met wat schrapen in het hele cluster en vragen of er mensen meer willen werken ook nog wat uurtjes extra personeel inzetten.
Snap ikquote:Op donderdag 1 april 2021 11:21 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Nope, nope, nope.
Qua belangen behartigen op dit moment geen aanleiding. Familie weet wat ik wil en de band is goed genoeg om erop te vertrouwen dat ze die rol wel pakken.
Qua bezittingen zou ik wel wat moeten regelen. Maar dan vooral om erfbelasting en andere kosten te voorkomen. En om wat speciaal na te laten aan mensen buiten mijn familie. Niet veel mensen, geen grote bedragen, maar nu heb ik niks geregeld en gaat dat dus niet gebeuren. En dat zou ik jammer vinden.
Ook geen uitvaartverzekering dus veel erfenis gaat vast al naar mijn begrafenisWaarover ik qua wensen ook nog niks heb vastgelegd....
Dat zal het vast zijn. Maar als je als koppel grote stappen zet als samenwonen/huis kopen/bankrekeningen samenvoegen, dan vind ik het toch raar als je niet even stilstaat bij de gevolgen als er eentje overlijdt. Of wilsonbekwaam wordt.quote:Op donderdag 1 april 2021 11:29 schreef Blues het volgende:
[..]
Ook dat. Maar niet iedereen is daar mee bezig.
Zeker niet als je jong bent.. (ik niet iig)
Uit ervaring van werken op de IC weet ik dat veel mensen niet kunnen inschatten hoe de verhoudingen zijn als iemand overlijdt of gaat overlijden. Blijkt dikwijls toch anders dan gedacht tijdens leven en welzijnquote:Op donderdag 1 april 2021 11:23 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Wat cutequote:Op donderdag 1 april 2021 11:23 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Ik krijg nog af en toe een brief of ik me voor 35 euro wil laten uitkopen uit het postbezorgerspensioenfonds van een of ander zomerbaantje van mijn ex van jaren terug
.quote:Als een ouder komt te overlijden, gaat het totale vermogen naar de langstlevende ouder en hoeft deze geen erfbelasting voor de kinderen te betalen.
Pas als de langstlevende ouder overlijdt, erven de kinderen en betalen ze belasting. Echter, op deze wijze valt de belasting voor de kinderen meestal veel hoger uit. Het totale vermogen van de erfenis is in dit geval namelijk hoger en dus betaal je als kind al snel 20 procent erfbelasting.
Wij wachten ook nog op foto'squote:Op donderdag 1 april 2021 11:32 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Dat jaEn heb je ook foto's?
#nieuwsgierig
Ja ik ben wel blij met haar. Niet alleen voor mezelf maar ze is coachend en proactief voor ons allemaal.quote:Op donderdag 1 april 2021 11:40 schreef Cat-astrophe het volgende:
Klinkt goed. Fijn, zo’n meedenkende TL.
Van mij?quote:
Ja dat hebben wij geweten bij overlijden van ons beider oudersquote:Op donderdag 1 april 2021 11:42 schreef PdeHoog het volgende:
@:Molo:
https://www.erfrechtshulp(...)20veel%20hoger%20uit
[..]
.
Eerste, en ja het zou onwijs verstandig zijn. Heb het al een paar keer genoemd voor en sinds we het huis hebben gekocht. Maar uiteindelijk maken we er beide toch elke keer geen haast mee.quote:Op donderdag 1 april 2021 11:30 schreef Clubsoda het volgende:
Zijn het huis en de hypotheek van jullie samen of op zijn naam alleen? Want in het eerste geval kan bij zijn overlijden zijn familie mooi de helft opeisen en in het tweede geval kunnen ze je, zoals in Kaatjes verhaal, eruit kieperen. Ik zou er toch een testamentje tegenaan gooien, ondanks huwelijk in de pijpleiding.
Breek me de bek niet open iddquote:Op donderdag 1 april 2021 11:41 schreef Molo het volgende:
[..]
Uit ervaring van werken op de IC weet ik dat veel mensen niet kunnen inschatten hoe de verhoudingen zijn als iemand overlijdt of gaat overlijden. Blijkt dikwijls toch anders dan gedacht tijdens leven en welzijn![]()
Zeker als er vermogen in het spel is...
quote:
Oh, weirdquote:Op donderdag 1 april 2021 11:42 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
.
Mijn vader had hiervoor een constructie ingesteld dat hij bij leven ook onze erfbelasting heeft betaald nadat mijn moeder overleed. Ook steeds ieder jaar het maximale geschonken zodat wij, bij zijn overlijden geen erfbelasting hoefden te betalen (had wel gemoeten wanneer hij niet eind oktober maar eind juni was overleden)quote:Op donderdag 1 april 2021 11:42 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
.
Joa. Ga nu niks meer aan uitvaartverzekering doen. Wordt veel te duur en dan houd ik dat bedrag nu liever voor mezelf om te bestedenquote:Op donderdag 1 april 2021 11:40 schreef Molo het volgende:
[..]
Snap ik![]()
En die uitvaartverzekering, och, jou kennende heb je vast wel wat spaargeld en je hebt een koophuis. Dat is prima te doen.
Wensen vastleggen maakt het wel makkelijker voor nabestaanden ja, tenzij gekke wensen
Jaquote:Op donderdag 1 april 2021 11:46 schreef Molo het volgende:
[..]
Oh, weird![]()
Is wel 16 jaar terug geweest. Misschien herinner ik het me verkeerd![]()
Maar geruststellend voor nu voor jullie (en mezelf) iig
Oh ik had beter moeten lezen.quote:Op donderdag 1 april 2021 11:44 schreef Blues het volgende:
[..]
Ja dat hebben wij geweten bij overlijden van ons beider ouders
quote:Valt dan direct na het overlijden van de eerste ouder de beruchte blauwe envelop op de deurmat? Als kind hoef je niet bang te zijn voor aanslagen van de Belastingdienst die na het overlijden van de eerste ouder betaald moeten worden.
Zolang de langstlevende ouder over het vermogen van de kinderen beschikt, betaalt deze ook de erfbelasting voor de kinderen. Op het moment dat dan de langstlevende ouder komt te overlijden, erven de kinderen de vordering plus het vermogen van de langstlevende ouder. Over dit laatste deel moet dan door de kinderen ook erfbelasting worden betaald.
quote:Op donderdag 1 april 2021 11:48 schreef PdeHoog het volgende:
Ik maak binnenkort wel even meer foto's van alles en dan doen we een kort intro-rondje van het huis, ok?
Leuke dame indien dit je dame isquote:Op donderdag 1 april 2021 11:45 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
En het eerste kopje koffie in de tuin na sleuteloverdracht
[ afbeelding ]
Half ingerichte boekenkast
Mijn alleenstaande tante stond er ook zo in, na crematie.quote:Op donderdag 1 april 2021 11:47 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Joa. Ga nu niks meer aan uitvaartverzekering doen. Wordt veel te duur en dan houd ik dat bedrag nu liever voor mezelf om te bestedenAlles wat de erven krijgen is een extraatje voor hen.
Familie weet dat ik in de brand wil na overlijden (zou wel eens kunnen checken of iemand mij daarna in huis wil, want bijzetten in een columbarium voegt niks toe voor mij en vind ik zonde van het geld, maar uitstrooien wil ik ook niet), ik zit bij twee koren dus met muziek keuze komt het op dit moment ook wel goed en verder bouwen ze het feestje mmaar zoals ze willen![]()
In de familie loopt nu het gesprek over het ruimen van de graven van mijn grootouders.
Oma is verzakt, herstel is duur en de grafrechten moeten verlengd worden. Opa is al ruim 50 jaar overleden, oma tikt de 20 jaar ook al aan dus tja. Denk dat er misschien vier keer per jaar naar die graven gegaan wordt, ook al liggen ze op maar 10 km van hier. Maar dat is aan de nog levende kinderen om te beslissen.
Dat RUIMEN ook echt! Bahbah. Nog een reden om voor crematie te kiezenquote:Op donderdag 1 april 2021 11:47 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Joa. Ga nu niks meer aan uitvaartverzekering doen. Wordt veel te duur en dan houd ik dat bedrag nu liever voor mezelf om te bestedenAlles wat de erven krijgen is een extraatje voor hen.
Familie weet dat ik in de brand wil na overlijden (zou wel eens kunnen checken of iemand mij daarna in huis wil, want bijzetten in een columbarium voegt niks toe voor mij en vind ik zonde van het geld, maar uitstrooien wil ik ook niet), ik zit bij twee koren dus met muziek keuze komt het op dit moment ook wel goed en verder bouwen ze het feestje mmaar zoals ze willen![]()
In de familie loopt nu het gesprek over het ruimen van de graven van mijn grootouders.
Oma is verzakt, herstel is duur en de grafrechten moeten verlengd worden. Opa is al ruim 50 jaar overleden, oma tikt de 20 jaar ook al aan dus tja. Denk dat er misschien vier keer per jaar naar die graven gegaan wordt, ook al liggen ze op maar 10 km van hier. Maar dat is aan de nog levende kinderen om te beslissen.
Toch wel via fok affiliatelinks hè?quote:Op donderdag 1 april 2021 12:12 schreef DancingPhoebe het volgende:
Oh nice! Nu allemaal advertenties voor iets wat ik net op een ander tabblad heb zitten bestellen
Dat is G jaquote:
Nee, dat valt erg mee. Schilderen, parketschuren, badkamer pimpen. Ik heb nog wel wat wensen (trapbekleding, boven stucen), maar dat schuiven we maar even op de lange baan. De loodgieter komt langs voor een inspectie van de ketel en de schoorsteen moet geveegdquote:Op donderdag 1 april 2021 11:32 schreef Kaatje1 het volgende:
Hoe gaat het met het nieuwe huis @:Clubsoda. Moet er veel gedaan worden?
Gaan jullie zelf poetsen? Dat zou ik geloof ik toch laten doen dan *rilril*quote:Op donderdag 1 april 2021 12:44 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Nee, dat valt erg mee. Schilderen, parketschuren, badkamer pimpen. Ik heb nog wel wat wensen (trapbekleding, boven stucen), maar dat schuiven we maar even op de lange baan. De loodgieter komt langs voor een inspectie van de ketel en de schoorsteen moet geveegdVerder is het GOOR, dus er moet ook flink gepoetst worden. De schilder is sinds gistermiddag bezig, hij heeft het eerste kleurtje op de muur (blauw naast het fameuze behang) en dat het is MOOI. En de megakoelkast voor in de garage is bezorgd, en de bank inmiddels ook, maar die staat nog in de garage tot de woonkamer klaar is (volgende week).
Ik keek gisteren een afscheid. Die dame was een echte natuurliefhebber.quote:Op donderdag 1 april 2021 12:06 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Dat RUIMEN ook echt! Bahbah. Nog een reden om voor crematie te kiezenAl zou ik iets als compost ofzo, of weet ik het wat er allemaal aan moderne methodes ontwikkeld worden en toegestaan zijn als ik de pijp uit ga, ook wel waarderen. Ik wil iig geen fysiek overblijfsel van mijzelf op een bepaalde plek. Ashes to ashes...
Ik heb ook wel ideeën bij hoe ik mn uitvaart wil eigenlijk. Waarbij ik vooral alles-aula wil vermijden. Ik hoorde laatst van een mooie uitvaart (doodgeboren kindje) waarbij was gekozen om een pad half af te lopen met de stoet, waarna het kistje werd overgedragen aan grafdragers (of hoe heten die kistensjouwers), het gezelschap bleef staan en het kistje het pad af werd gedragen en om de haag verdween... Dat vind ik toch wat filmischer en meer glamoureus dan zo'n troosteloos vinexgebouw. Plus ik vind de symboliek op deze manier ook wel mooi. Jullie blijven achter, ik ga verder, ipv jullie laten mij ergens achter... Doet me ook denken aan een mooie quote uit de docu Nachtvlinder, die het volgens mij zelf ook weer quotte, "Het erge is dat het feestje niet voorbij is, het feestje gaat gewoon door. Alleen zonder jou." En ik zou het bijzonder op prijs stellen wanneer iedereen een tequila achterover zou slaan als mn kist de hoek om gaat
Degene die het strakste gezicht houdt krijgt mn erfenis
Feestje terwijl je nog leeftquote:Op donderdag 1 april 2021 12:09 schreef DancingPhoebe het volgende:
En als ik even doorfantaseer wordt de tequila uitgereden door twinks op rolschaatsen in veel te korte shorts met bretelsEn is er ook een glitterkanon.
Godver balen dat ik dood ben.
Lekker bezigquote:Op donderdag 1 april 2021 12:44 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Nee, dat valt erg mee. Schilderen, parketschuren, badkamer pimpen. Ik heb nog wel wat wensen (trapbekleding, boven stucen), maar dat schuiven we maar even op de lange baan. De loodgieter komt langs voor een inspectie van de ketel en de schoorsteen moet geveegdVerder is het GOOR, dus er moet ook flink gepoetst worden. De schilder is sinds gistermiddag bezig, hij heeft het eerste kleurtje op de muur (blauw naast het fameuze behang) en dat het is MOOI. En de megakoelkast voor in de garage is bezorgd, en de bank inmiddels ook, maar die staat nog in de garage tot de woonkamer klaar is (volgende week).
Hebben gyroscoopjes in oren, en pletternietteplettervering in pootjes.quote:Op donderdag 1 april 2021 13:06 schreef Cat-astrophe het volgende:
Balkondeur open.
Hor vergeten.
Meeting ingegaan.
Katten blij dartelen op de balkonrand.
Hartverzakking.
Ik wil ook graag een afscheidsfeestje waarvan ik dan zelf baal dat ik dood ben. Lijkt me mooiquote:Op donderdag 1 april 2021 12:09 schreef DancingPhoebe het volgende:
En als ik even doorfantaseer wordt de tequila uitgereden door twinks op rolschaatsen in veel te korte shorts met bretelsEn is er ook een glitterkanon.
Godver balen dat ik dood ben.
Het zijn wonderlijke wezens.quote:Op donderdag 1 april 2021 13:10 schreef fietsie het volgende:
[..]
Hebben gyroscoopjes in oren, en pletternietteplettervering in pootjes.
Wat heb ik gemist? *popcorn pakt*quote:Op donderdag 1 april 2021 13:11 schreef Lonaa het volgende:
Oh, en even nog he? Omdat het niet vaak genoeg gezegd kan worden.Rutte is een vuile leugenaar
Ja dat lijkt mij ook wel wat. Dat of crematie. Eigenlijk maakt het me weinig uit verder.quote:Op donderdag 1 april 2021 12:59 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Ik keek gisteren een afscheid. Die dame was een echte natuurliefhebber.
Lag dus ook in doeken (vind ik persoonlijk een pietsie te ‘naakt’ maar paste wel goed bij haar visie) en omdat het mooi weer was lag ze in het zonnetje met de grote klapdeuren open. Vond ik wel mooi.
En daarna werd ze begraven op een natuurbegraafplaats.
Als ik niet voor cremeren ging, zou dat mijn keuze zijn.
Om inderdaad juist dit gedoe over kosten en verzakken en ruimen te voorkomen. Ik zou niemand de verplichting willen opleggen om mijn graf bij te houden, maar mijn graf laten verwaarlozen... dat wil ik ook niet. Nette urn of anders een hoopje aarde met een label erbij.
Mijn ouders kiezen ook voor cremeren. Nu al helemaal, nadat mijn vader moest gaan rondbellen voor een kostenopgaaf voor zijn verzakte moeder.
Op 26 maart zeggen 'Nee hoor, ik heb Pieter Omzight niet genoemd in de gesprekken.'quote:Op donderdag 1 april 2021 13:13 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Wat heb ik gemist? *popcorn pakt*
Doneren: prima. Beschikbaar stellen aan de wetenschap... neuh. Dat mogen anderen doen.quote:Op donderdag 1 april 2021 13:15 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Ja dat lijkt mij ook wel wat. Dat of crematie. Eigenlijk maakt het me weinig uit verder.
Donatie aan de wetenschap heb ik ook nog wel even over gedacht (weefsels doneren voor onderzoek, scheelt weer proefdieren) maar ik weet niet of je dan kunt aangeven dat je niet op een snijtafel terechtkomt. Dat vind ik dan weer toch niks. Of zo'n rottingfarm, mweuh mwah nah.....
Wat voor soort controle activiteiten verwacht jij ???quote:Op donderdag 1 april 2021 13:16 schreef Candaasje het volgende:
Ik ben net drie kwartier bezig geweest met mezelf netjes maken voor de huisarts (controle). Voor mijn vriend doe ik doorgaans nog minder moeite![]()
EDIT: ho wacht, ik moest nog wel helemaal aankleden enzo hè. Even voor de duidelijkheid![]()
En auto escape mechanisme. Wat vervolgens faalt omdat ze nooit buiten de tuin komenquote:Op donderdag 1 april 2021 13:10 schreef fietsie het volgende:
[..]
Hebben gyroscoopjes in oren, en pletternietteplettervering in pootjes.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
Aaaah..... ja...... het is net een autoverkoper, denk ik dan maarquote:Op donderdag 1 april 2021 13:17 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Op 26 maart zeggen 'Nee hoor, ik heb Pieter Omzight niet genoemd in de gesprekken.'
Op 27 maart zeggen 'Hoezo moeten we het nog hebben over die stukken? Dat gaan we niet doen hoor, is geweest.'
Op 1 april: Mark Rutte blijkt Pieter genoemd te hebben in de verkenningsgesprekken.
Nou, nogal intiem zullen we maar zeggenquote:Op donderdag 1 april 2021 13:17 schreef fietsie het volgende:
[..]
Wat voor soort controle activiteiten verwacht jij ???
De autoverkoper verkloot iig niet de hele maatschappij.quote:Op donderdag 1 april 2021 13:19 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Aaaah..... ja...... het is net een autoverkoper, denk ik dan maar![]()
(De ex van mijn schoonzus was een autoverkoper. Strak in het pak, altijd netjes voor de dag, maar zo glad als een aal....)
Detailsquote:Op donderdag 1 april 2021 13:20 schreef Lonaa het volgende:
[..]
De autoverkoper verkloot iig niet de hele maatschappij.
Vind ik een lastige. Eerst was ik het 100% met je stelling eens, maar als je ziet wat een nare mensen uit generationele (geen woord?) rijkdom komen EN hoeveel geld de gemiddelde mens aan belasting moet betalen op ALLES... mowah, dan hoeven erfgenamen (die iets KRIJGEN) misschien niet automatisch extra beschermd te worden. Het is natuurlijk onuitvoerbaar, maar ik zou een systeem waarbij de rijkdom van de ontvanger ook meespeelt oid wel eerlijk vinden, net als bij boetes trouwens.quote:Op donderdag 1 april 2021 12:52 schreef Barreltje het volgende:
Ik vind erfbelasting sowieso een achterlijk iets..![]()
Ik vind belastingen echt helemaal prima, maar deze belasting mogen ze wat mij betreft echt METEEN afschaffen
Eeeecht jongen. Elke discussie die ik had met VVD stemmers...quote:Op donderdag 1 april 2021 13:11 schreef Lonaa het volgende:
Oh, en even nog he? Omdat het niet vaak genoeg gezegd kan worden.Rutte is een vuile leugenaar
En dit is waarom we allemaal naar de klote gaanquote:Op donderdag 1 april 2021 13:26 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Eeeecht jongen. Elke discussie die ik had met VVD stemmers...
- Waarom stem je VVD?
* en ALS er dan al een antwoord kwam dat concreter was dan "ja kweenie man! Het gaat toch goed!"
- omdat de VVD zegt dat dit en dat
- o maar uit deze cijfers blijkt juist dat zus en zo?
- ja hij zegt het toch!Ok gast, koop meer WC-eend.
Mwoah, Canada heeft ook wel weer watquote:Op donderdag 1 april 2021 13:27 schreef Lonaa het volgende:
[..]
En dit is waarom we allemaal naar de klote gaan![]()
Ik verhuis naar Canada. Aju.
Ruimte om zo veel mogelijk zelfvoorzienend te zijn en enorm veel natuur. I'll take it.quote:Op donderdag 1 april 2021 13:31 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Mwoah, Canada heeft ook wel weer wat
Heb zo maar het idee dat rutte 4 er toch niet gaat komen.quote:Op donderdag 1 april 2021 13:17 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Op 26 maart zeggen 'Nee hoor, ik heb Pieter Omzight niet genoemd in de gesprekken.'
Op 27 maart zeggen 'Hoezo moeten we het nog hebben over die stukken? Dat gaan we niet doen hoor, is geweest.'
Op 1 april: Mark Rutte blijkt Pieter genoemd te hebben in de verkenningsgesprekken.
Oh vast wel. Hij zal het zich wel niet herinneren en niet zo bedoeld hebben en bla bla bla vuile rat en dan *hopsa, toch Rutte IV.quote:Op donderdag 1 april 2021 13:33 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Heb zo maar het idee dat rutte 4 er toch niet gaat komen.
De vraag is hoe nu verder...quote:Op donderdag 1 april 2021 13:33 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Heb zo maar het idee dat rutte 4 er toch niet gaat komen.
Ja ok, maar dan kan ik ook hier doen of mn neus bloedt. Want dat is dan wat je daar gaat zitten doen, toch?quote:Op donderdag 1 april 2021 13:33 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ruimte om zo veel mogelijk zelfvoorzienend te zijn en enorm veel natuur. I'll take it.
Mijn vriend begon deze week over Nieuw-Zeelandquote:Op donderdag 1 april 2021 13:33 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ruimte om zo veel mogelijk zelfvoorzienend te zijn en enorm veel natuur. I'll take it.
Met meer rust en ruimte dan ik nu heb in mijn tokkiewijk of kan betalen hierzo. Dus dat is wel een win dan.quote:Op donderdag 1 april 2021 13:35 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Ja ok, maar dan kan ik ook hier doen of mn neus bloedt. Want dat is dan wat je daar gaat zitten doen, toch?
Ah ja, we gingen de ergernis uit een andere hoek inquote:Op donderdag 1 april 2021 13:36 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Met meer rust en ruimte dan ik nu heb in mijn tokkiewijk of kan betalen hierzo. Dus dat is wel een win dan.
Nieuw-Zeeland is wel duur. Daar zijn op dit moment alle multinationals bunkers aan het bouwen voor als alle shit naar de tering aat want Nieuw-Zeeland kan je mooi afsluiten.quote:Op donderdag 1 april 2021 13:36 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Mijn vriend begon deze week over Nieuw-Zeeland
Ik: zo, das lekker om de hoek,,....
Hij: Ja, maar wel prachtige natuur, ditdatzuszo progressief...natuur.......ruimte...natuur!
Ik: Maar we zijn daar nog nooit geweest![]()
Hij: Ja maar... natuur!
Ik: vertel het jij even aan je moeder dan? Die krijgt ter plekke een hartverzakking
Ik heb vanwege chronische depressie die aanzienlijk erger wordt in de wintermaanden wel eens overwogen naar een zonovergoten land te emigreren. Maar ja uiteindelijk laat je dan je hele kring achter en wordt je daar weer depri vanquote:Op donderdag 1 april 2021 13:37 schreef fietsie het volgende:
Ik zou zeggen: vergelijk de toelatingsvereisten voor economische vluchtelingen die Canada en NZ stellen met je eigen situatie, en je weet of je een kans maakt.
Had ie al naar gekeken. We maken kans.quote:Op donderdag 1 april 2021 13:37 schreef fietsie het volgende:
Ik zou zeggen: vergelijk de toelatingsvereisten voor economische vluchtelingen die Canada en NZ stellen met je eigen situatie, en je weet of je een kans maakt.
Ergens hoop ik dat de hele shit gewoon snel naar de tering gaat. Laatste het licht uit, de natuur redt zich wel weer zonder ons. Maar ja makkelijk praten als je en geen kinderen en geen hele grote lust for life hebt.quote:Op donderdag 1 april 2021 13:37 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Nieuw-Zeeland is wel duur. Daar zijn op dit moment alle multinationals bunkers aan het bouwen voor als alle shit naar de tering aat want Nieuw-Zeeland kan je mooi afsluiten.
Nieuwe MP denk ikquote:Op donderdag 1 april 2021 13:35 schreef borisz het volgende:
[..]
De vraag is hoe nu verder...
Kaag I zonder de VVD?
Nieuwe MP van de VVD I
Nieuwe verkiezingen....
Wij keken voor A. er was naar Canada, en was eigenlijk bijna niet te doen toen.quote:Op donderdag 1 april 2021 13:38 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Had ie al naar gekeken. We maken kans.
Da's jammer. Maar zaterdag komt "even tot hier". Dat kan ook wel erg leuk worden.quote:Op donderdag 1 april 2021 13:35 schreef PdeHoog het volgende:
Het is jammer dat Lubach is gestopt. Dit was vast een heel leuke sketch geworden
Jup, ook geen corona meerquote:Op donderdag 1 april 2021 13:37 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Nieuw-Zeeland is wel duur. Daar zijn op dit moment alle multinationals bunkers aan het bouwen voor als alle shit naar de tering aat want Nieuw-Zeeland kan je mooi afsluiten.
We kunnen ook zeggen dat alles boven een miljoen belast moet worden.. dan komt die generationele rijkdom ook weer goedquote:Op donderdag 1 april 2021 13:24 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Vind ik een lastige. Eerst was ik het 100% met je stelling eens, maar als je ziet wat een nare mensen uit generationele (geen woord?) rijkdom komen EN hoeveel geld de gemiddelde mens aan belasting moet betalen op ALLES... mowah, dan hoeven erfgenamen (die iets KRIJGEN) misschien niet automatisch extra beschermd te worden. Het is natuurlijk onuitvoerbaar, maar ik zou een systeem waarbij de rijkdom van de ontvanger ook meespeelt oid wel eerlijk vinden, net als bij boetes trouwens.
Of zoiets jaquote:Op donderdag 1 april 2021 13:42 schreef Barreltje het volgende:
[..]
We kunnen ook zeggen dat alles boven een miljoen belast moet worden.. dan komt die generationele rijkdom ook weer goed
Oh dit was Nieuw-Zeeland, ik weet het ook niet precies hoor, het was de eerste Google hit.quote:Op donderdag 1 april 2021 13:40 schreef fietsie het volgende:
[..]
Wij keken voor A. er was naar Canada, en was eigenlijk bijna niet te doen toen.
Mijn toenmalige werkgever opende een vestiging daar, en wilde NL mensen om de "bedrijfscultuur mee te nemen" daarheen.
Oh dat zou ik graag een keer willen doen! Gewoon weg met een credit kaart..quote:Op donderdag 1 april 2021 13:42 schreef AnneX het volgende:
Wij gingen bijna naar Nw.Zeeland met alleen een creditcard.
Tandenborstel kun je daar ook kopen.
(Moet je zien wat ik op vakantie aan overtolligs meesleep)
Ik ga 15 april mijn prikkunsten uitleven op onschuldige sinaasappels. Als training.quote:Op donderdag 1 april 2021 13:43 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik ben wel benieuwd wanneer Candaasje gaat prikken en insider info kan geven over hoe druk het nu wel of niet is op die prikcentra!
"Het gaat toch goed, onnie?!"
Ja +1.quote:Op donderdag 1 april 2021 13:39 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Ergens hoop ik dat de hele shit gewoon snel naar de tering gaat. Laatste het licht uit, de natuur redt zich wel weer zonder ons. Maar ja makkelijk praten als je en geen kinderen en geen hele grote lust for life hebt.
Het is Nederland niet hequote:Op donderdag 1 april 2021 13:47 schreef Barreltje het volgende:
Sch zus heeft nieuwzeelands staatsburgerschapwe maken vast kans op gezinshereniging
Teveel "the 100"quote:
Ssstt!!!quote:
Nee joh. Hij zegt gewoon dat hij het zich 'verkeerd herinnert maar niet liegt'.quote:
Beheheh dark en twisty boks.quote:
Drukke tijd he, pandemie, verkiezingen, pfoe.quote:Op donderdag 1 april 2021 13:47 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Nee joh. Hij zegt gewoon dat hij het zich 'verkeerd herinnert maar niet liegt'.
Aanvullend: mijn moeder was laatst met mijn oma mee naar de priklocatie in de Jaarbeurs. ENORME zaal volgens haar zeggen, er waren 4 prikpunten open.quote:Op donderdag 1 april 2021 13:43 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik ben wel benieuwd wanneer Candaasje gaat prikken en insider info kan geven over hoe druk het nu wel of niet is op die prikcentra!
"Het gaat toch goed, onnie?!"
De man met een gaten geheugenquote:Op donderdag 1 april 2021 13:47 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ow, ik hoorde al 2 x excuses. Affijn.quote:Op donderdag 1 april 2021 13:47 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Maar hij doet het wel goed hoor, met die kerona! Ga dr maar aan staan!quote:
quote:
Misschien moet je C. even spreken hier. Als ik weer eens loop te ranten.quote:Op donderdag 1 april 2021 13:49 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Wel fijn hoor, ik denk altijd dat ik de enige ben met mild donkere depressieve onverschillige gedachtes over de toekomst.
F. is altijd helemaal lamgeslagen als ik dit soort dingen zeg.![]()
😱😱😱quote:Op donderdag 1 april 2021 13:06 schreef Cat-astrophe het volgende:
Balkondeur open.
Hor vergeten.
Meeting ingegaan.
Katten blij dartelen op de balkonrand.
Hartverzakking.
Hoe is het met oma nu? Om mij heen hoor ik dat iemand naar Alphen moest en voor zijn vrouw naar Tiel. Vanuit Houten.quote:Op donderdag 1 april 2021 13:48 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Aanvullend: mijn moeder was laatst met mijn oma mee naar de priklocatie in de Jaarbeurs. ENORME zaal volgens haar zeggen, er waren 4 prikpunten open.
Ik hoop dat het inmiddels beter is.
Niet klikken op dat linkje over het jaar 2027 op de Frontpage...quote:Op donderdag 1 april 2021 13:49 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Wel fijn hoor, ik denk altijd dat ik de enige ben met mild donkere depressieve onverschillige gedachtes over de toekomst.
Tja. De Man laat zich het best omschrijven als een soort menselijke labrador. Nuf saidquote:Op donderdag 1 april 2021 13:49 schreef Lonaa het volgende:
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
quote:Op donderdag 1 april 2021 13:52 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Tja. De Man laat zich het best omschrijven als een soort menselijke labrador. Nuf said![]()
Hoe ik er ook weer mee thuis kom, jooooost mag het wetenHerkenbaar +1SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zit er een glitch in de matrix en zijn wij eigenlijk dezelfde persoon, ofzo?Sterkheidsbaas van alles.
Niets.quote:Op donderdag 1 april 2021 13:13 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Wat heb ik gemist? *popcorn pakt*
Hij heeft er 'verkeerde'herinneringen aanquote:Op donderdag 1 april 2021 13:17 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Geen idee P.!quote:Op donderdag 1 april 2021 13:50 schreef PdeHoog het volgende:
Mensen, als mini-G verkouden is en negatief getest dan zegt het RIVM: gewoon naar school. School zegt: we volgen de RIVM regels, maar.......ook al ben je negatief, als je verkouden bent blijf je thuis tenzij heeeeeeel lichte klachten want ja...je kan andere mensen ziek maken.
Ik vind de communicatie wat warrig geloof ikWat moet je hier nou mee
Misschien willen ze voorkomen dat mini-G andere kinderen aansteekt en dat iedereen dan zich gaat afvragen, is het verkouden of is het corona. Maar dat kan ook te simpel gedacht zijnquote:Op donderdag 1 april 2021 13:50 schreef PdeHoog het volgende:
Mensen, als mini-G verkouden is en negatief getest dan zegt het RIVM: gewoon naar school. School zegt: we volgen de RIVM regels, maar.......ook al ben je negatief, als je verkouden bent blijf je thuis tenzij heeeeeeel lichte klachten want ja...je kan andere mensen ziek maken.
Ik vind de communicatie wat warrig geloof ikWat moet je hier nou mee
En blijkbaar is het de eerste aantekening, dus hij is er het gesprek over begonnen hoogstwaarschijnlijk.quote:Op donderdag 1 april 2021 13:53 schreef Blues het volgende:
Hij
[..]
Hij heeft er 'verkeerde'herinneringen aan![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Wat erg is dat toch he? Ik leer t ook niet afquote:Op donderdag 1 april 2021 13:42 schreef AnneX het volgende:
Wij gingen bijna naar Nw.Zeeland met alleen een creditcard.
Tandenborstel kun je daar ook kopen.
(Moet je zien wat ik op vakantie aan overtolligs meesleep)
Dit mag hij toch niet 'overleven'quote:Op donderdag 1 april 2021 13:55 schreef Lonaa het volgende:
En blijkbaar is het de eerste aantekening, dus hij is er het gesprek over begonnen hoogstwaarschijnlijk.![]()
![]()
![]()
!!!
Misschien had jij de man moeten zijn en de man F's Loon...quote:Op donderdag 1 april 2021 13:53 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Herkenbaar +1
Zit er een glitch in de matrix en zijn wij eigenlijk dezelfde persoon, ofzo?
Ik heb ook een hoop verkeerde VVD gerelateerde herinneringen jaquote:Op donderdag 1 april 2021 13:53 schreef Blues het volgende:
Hij
[..]
Hij heeft er 'verkeerde'herinneringen aan![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Doet ie wel, ik geloof er niet meer in. Wat een shitshow he. Poh.quote:
Dat had geresulteert in boeiende relaties, denk ik.quote:Op donderdag 1 april 2021 13:58 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Misschien had jij de man moeten zijn en de man F's Loon...
En een gezellige dubbelsuicide denk ikquote:Op donderdag 1 april 2021 14:01 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Dat had geresulteert in boeiende relaties, denk ik.
Ik ben blij dat je hem inkopt.quote:Op donderdag 1 april 2021 14:02 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
En een gezellige dubbelsuicide denk ik
En dan maaaaaanden later toegeven dat ze dat beter hadden moeten doenquote:Op donderdag 1 april 2021 14:01 schreef Lonaa het volgende:
Doet ie wel, ik geloof er niet meer in. Wat een shitshow he. Poh.
Stukje omgekeerde psychologie nog. 'Als ik het geweten had, had ik de stukken niet openbaar gemaakt toch?'![]()
Weten jullie nog dat poppodium dat over de kop ging? Waar een (VVD)wethouder verantwoordelijk voor was? Die had net zo'n hautaine houding. Ik kan daar zo slecht tegen. Dat arrogante. Dat glasharde liegen. Dat eigen hachje redden en schamper reageren op iedereen die daar doorheen prikt.
Nee joh, de schoonmaakster komt zaterdagquote:Op donderdag 1 april 2021 12:45 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Gaan jullie zelf poetsen? Dat zou ik geloof ik toch laten doen dan *rilril*
Deze man gaf maanden later een interview in de krant over hoe zwaar het voor hem was geweest.quote:Op donderdag 1 april 2021 14:05 schreef Blues het volgende:
[..]
En dan maaaaaanden later toegeven dat ze dat beter hadden moeten doen
Lekkerrrrrquote:Op donderdag 1 april 2021 14:05 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Nee joh, de schoonmaakster komt zaterdagIk ben alleen de oven aan het schrobben.
Dat zal het ongetwijfeld zijn, maar er zijn richtlijnen verstrekt waar iedereen zich aan moet houden lijkt me. Daar is door deskundigen over nagedacht lijkt me.quote:Op donderdag 1 april 2021 13:55 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Misschien willen ze voorkomen dat mini-G andere kinderen aansteekt en dat iedereen dan zich gaat afvragen, is het verkouden of is het corona. Maar dat kan ook te simpel gedacht zijn
Ook mijn gedachte. Vervelend voor het bewezen ‘gewoon’ verkouden kind en gezin, maar het bespaart klasgenootjes en leerkrachten wellicht onnodige tests.quote:Op donderdag 1 april 2021 13:55 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Misschien willen ze voorkomen dat mini-G andere kinderen aansteekt en dat iedereen dan zich gaat afvragen, is het verkouden of is het corona. Maar dat kan ook te simpel gedacht zijn
Wquote:Op donderdag 1 april 2021 14:05 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Deze man gaf maanden later een interview in de krant over hoe zwaar het voor hem was geweest.
Ja sorry. Mijn schuld. Ik moet ook gewoon niet naar het nieuws kijken, eigenlijk.quote:Op donderdag 1 april 2021 14:26 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik vind jullie trouwens allemaal hartstikke leuk maar als het hier nooit over het nieuws zou gaan, zou ik het nog leuker vinden. Ik ben het gelukkigst als ik niet weet wat er in de wereld speelt
Ik probeer die posts ook zoveel mogelijk te negeren. Vooral over politiek. Dan ben ik echt een struisvogel en ben er daarom te weinig in ingelezen om er iets zinnigs over te kunnen zeggen.quote:Op donderdag 1 april 2021 14:26 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik vind jullie trouwens allemaal hartstikke leuk maar als het hier nooit over het nieuws zou gaan, zou ik het nog leuker vinden. Ik ben het gelukkigst als ik niet weet wat er in de wereld speelt
Jamaar dan liever over een string die scheef zit of een muurtje wat je niet dekkend geverfd krijgt of zoquote:
Nee, gewoon posten joh. Ik moet gewoon van internet af als ik niets wil wetenquote:Op donderdag 1 april 2021 14:28 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ja sorry. Mijn schuld. Ik moet ook gewoon niet naar het nieuws kijken, eigenlijk.
Daar ben ik helaas overheen gegroeid. En dat is helemaal niet handig.quote:
Of je verbazen over die string-uittrek-zonder-in-je-nakie-te-staan-filmpjes-hype op TikTok?quote:Op donderdag 1 april 2021 14:30 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Jamaar dan liever over een string die scheef zit of een muurtje wat je niet dekkend geverfd krijgt of zo
Dus nieuws politiek en F1 mag niet meer hier?quote:Op donderdag 1 april 2021 14:26 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik wilde het net postenquote:Op donderdag 1 april 2021 14:33 schreef DancingPhoebe het volgende:
Kolere, die boerenbea roept ook een hoop ergernis op bij me zeg
quote:
Welke boerenbea?quote:Op donderdag 1 april 2021 14:33 schreef DancingPhoebe het volgende:
Kolere, die boerenbea roept ook een hoop ergernis op bij me zeg
Keeeerelein! Boerenburgerpartij oid?quote:
En coronaquote:Op donderdag 1 april 2021 14:32 schreef Blues het volgende:
[..]
Dus nieuws politiek en F1 mag niet meer hier?
quote:
Ach. Die dame. Zuchtquote:Op donderdag 1 april 2021 14:36 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Keeeerelein! Boerenburgerpartij oid?
Gebruik je daar die term nog voor ja?quote:
Ik beschouw elk persoon van het vrouwelijk geslacht boven de 18+ als een damequote:Op donderdag 1 april 2021 14:38 schreef fietsie het volgende:
[..]
Gebruik je daar die term nog voor ja?
Dat levert dan wel behoorlijke terminologie inflatie opquote:Op donderdag 1 april 2021 14:39 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Ik beschouw elk persoon van het vrouwelijk geslacht boven de 18+ als een dame
Mwahquote:Op donderdag 1 april 2021 14:40 schreef fietsie het volgende:
[..]
Dat levert dan wel behoorlijke terminologie inflatie op
Ik vind heel veel van hem. Maar ik ben blij dat ik niet in zijn schoenen staquote:Op donderdag 1 april 2021 14:43 schreef PdeHoog het volgende:
Nou, Rutte is zich nu wel heel erg in een moeilijke positie aan het bewegen
Oh, helemaal vergeten te melden. Maar gelukkig niks gebroken!quote:Op donderdag 1 april 2021 13:51 schreef AnneX het volgende:
[..]
Hoe is het met oma nu? Om mij heen hoor ik dat iemand naar Alphen moest en voor zijn vrouw naar Tiel. Vanuit Houten.
Dat ja.quote:Op donderdag 1 april 2021 14:43 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ik vind heel veel van hem. Maar ik ben blij dat ik niet in zijn schoenen sta
En toch laat, in mijn ogen, het geheel zien dat een informatie rond, en de formatie van zo'n complexe samenwerking, niet thuishoort in de openheid.quote:Op donderdag 1 april 2021 14:43 schreef PdeHoog het volgende:
Nou, Rutte is zich nu wel heel erg in een moeilijke positie aan het bewegen
Dat doet ie echt zelf he? Vuile rat. Met z'n hautaine houding. Jammer joh.quote:Op donderdag 1 april 2021 14:43 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ik vind heel veel van hem. Maar ik ben blij dat ik niet in zijn schoenen sta
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |