abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator woensdag 31 maart 2021 @ 22:06:42 #1
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_198786322
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_198786338
Dat is nog eens charmant. :')
  Moderator woensdag 31 maart 2021 @ 22:08:43 #3
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_198786351
quote:
0s.gif Op woensdag 31 maart 2021 22:07 schreef Tele6 het volgende:
Dat is nog eens charmant. :')
Je levert zelf de voorzet
pi_198786355
quote:
10s.gif Op woensdag 31 maart 2021 22:08 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Je levert zelf de voorzet
Zeker. Ik neem je ook niks kwalijk hoor. :P
  Moderator woensdag 31 maart 2021 @ 22:11:31 #5
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_198786402
Maar wij kregen ook elke zondag boontjes, kool (al dan niet uit de diepvries), sla en dergelijke mee.
pi_198786414
Ik heb vanavond voor het eerst in een halfjaar weer survivaltraining gegeven. Gisterochtend had ik zelf getraind. Nu heb ik op de raarste plaatsen blauwe plekken, bulten en schaafwonden :')
Maar het was wel gezellig. Lekker klein groepje, leuke mix van oude garde en verse leden. O+
En ik heb niet geblunderd en ze anderhalf uur beziggehouden en ze ook nog wat tips kunnen geven *G*
pi_198786558
quote:
0s.gif Op woensdag 31 maart 2021 22:05 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Ze hadden natuurlijk alle tijd om alles klaar te maken voor de diepvries en ruimte om andere zaken als uien, (bruine) bonen en aardappels goed te drogen voor ze in opslag gingen. Eigenlijk kochten ze nooit groente.
Heel veel kool en boontjes gingen in de grote Liebherr vrieskist.

En het licht natuurlijk aan je voedingspatroon. Voor bepaalde dingen (als je ze grillt/bakt) is uit de diepvries niet optimaal.
Als je het goed doet, kan je jaarrond uit de tuin eten. Het is mij verbazingwekkend goed gelukt, ook al was de nateelt matig. Ik heb net bijvoorbeeld nog stamppot van pastinaak, aardappel en rucola gegeten. Allemaal eigen oogst. Dit jaar wordt het vast nog beter.
Spoilers!
pi_198786566
quote:
0s.gif Op woensdag 31 maart 2021 22:12 schreef Tele6 het volgende:
Ik heb vanavond voor het eerst in een halfjaar weer survivaltraining gegeven. Gisterochtend had ik zelf getraind. Nu heb ik op de raarste plaatsen blauwe plekken, bulten en schaafwonden :')
Maar het was wel gezellig. Lekker klein groepje, leuke mix van oude garde en verse leden. O+
En ik heb niet geblunderd en ze anderhalf uur beziggehouden en ze ook nog wat tips kunnen geven *G*
Wat fijn! Voelde het veilig?
Spoilers!
  Moderator woensdag 31 maart 2021 @ 22:21:17 #9
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_198786578
quote:
0s.gif Op woensdag 31 maart 2021 22:12 schreef Tele6 het volgende:
Gelukkig is het rokjesweer ook eerst weer voorbij :+ Voordat van alles gaan invullen en zich zorgen gaan maken :P
  Moderator woensdag 31 maart 2021 @ 22:23:46 #10
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_198786627
quote:
1s.gif Op woensdag 31 maart 2021 22:20 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Als je het goed doet, kan je jaarrond uit de tuin eten. Het is mij verbazingwekkend goed gelukt, ook al was de nateelt matig. Ik heb net bijvoorbeeld nog stamppot van pastinaak, aardappel en rucola gegeten. Allemaal eigen oogst. Dit jaar wordt het vast nog beter.
Oh ja, spruiten, boerenkool en prei hadden ze ook. Die kon je 's winters oogsten
pi_198786638
quote:
1s.gif Op woensdag 31 maart 2021 22:20 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Wat fijn! Voelde het veilig?
Ja :)
De deelnemers kregen hesjes aan om in groepjes van 4 te verdelen, en ik heb er vooral voor gezorgd dat die groepjes uit elkaars buurt bleven en dan was het de verantwoordelijkheid van de mensen zelf om binnen hun groepje afstand te houden. En voor mij was het ook makkelijk afstand houden, want ik stond op de grond en zij hingen in hindernissen :+
quote:
0s.gif Op woensdag 31 maart 2021 22:21 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Gelukkig is het rokjesweer ook eerst weer voorbij :+ Voordat van alles gaan invullen en zich zorgen gaan maken :P
Ik heb inderdaad wel eens van die voorzichtige vragen gehad, toen ik weer eens mijn hele kuiten en schenen onder de plekken had zitten :X
pi_198787184
Gecondoleerd, derLudolf. Dat ze maar lang in je herinneringen levend mag blijven. Ik zie al dat er vele moestuin herinneringen zijn ;)

Mijn grootouders hadden ook een boerderij met een énorme moestuin. Wat geweldig was dat zeg _O_ Ze hadden ook heel erg veel kippen, verkochten de eieren nog steeds toen ze al behoorlijk op leeftijd waren. Mijn oma's kant van de familie had veel thuis slachters voortgebracht, dus ook daar kregen we regelmatig iets van. Ik weet eigenlijk niet of dat nog is toegestaan, zal wel niet. Een deel van die familie is slagerijen begonnen. Oh, en er was bij de boerderij ook een énorme boomgaard met allerlei prachtige fruitbomen en struiken. Aalbessen, kruisbessen, zwarte bessen, witte aalbessen, peren, stoofperen, kersen, appeltjes, morellen :9

Oh, en de buurman gebruikte land van mijn opa en oma voor zijn koeien en in ruil daarvoor kregen we elke week emmertjes melk :+
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_198787219
quote:
0s.gif Op woensdag 31 maart 2021 21:35 schreef derLudolf het volgende: Oma was vandaag niet best, weer veel moeite en pijn met ademhalen. Vanmiddag nog morfine gekregen (m'n pa moest nog wel even ¤309 aftikken nadat ie 3 uur bij de apotheek heeft staan wachten, na stampij maken werd het ¤159 wat overigens ook belachelijk veel is) en net overleden. Gelukkig toch snel gegaan.
Gecondoleerd, Ludolf -O-
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_198787297
quote:
0s.gif Op woensdag 31 maart 2021 22:56 schreef Isabeau het volgende:
Gecondoleerd, derLudolf. Dat ze maar lang in je herinneringen levend mag blijven. Ik zie al dat er vele moestuin herinneringen zijn ;)

Mijn grootouders hadden ook een boerderij met een énorme moestuin. Wat geweldig was dat zeg _O_ Ze hadden ook heel erg veel kippen, verkochten de eieren nog steeds toen ze al behoorlijk op leeftijd waren. Mijn oma's kant van de familie had veel thuis slachters voortgebracht, dus ook daar kregen we regelmatig iets van. Ik weet eigenlijk niet of dat nog is toegestaan, zal wel niet. Een deel van die familie is slagerijen begonnen. Oh, en er was bij de boerderij ook een énorme boomgaard met allerlei prachtige fruitbomen en struiken. Aalbessen, kruisbessen, zwarte bessen, witte aalbessen, peren, stoofperen, kersen, appeltjes, morellen :9

Oh, en de buurman gebruikte land van mijn opa en oma voor zijn koeien en in ruil daarvoor kregen we elke week emmertjes melk :+
Wat heerlijk om daar op te groeien O+ Mijn moeder komt uit een tuindersfamilie maar daar heb ik weinig van meegekregen want er waren conflicten uiteraard. Ze had toen ik heel klein was wel een kasje met komkommer en tomaat en ook wat bonen. Maar ze vond een siertuin toch leuker. Of het combineerde niet met haar studie, dat zou ook wel kunnen.
Spoilers!
pi_198787305
Wat is het toch vies warm weer. Ik overwoog de airco aan te doen maar ik heb de gebruiksaanwijzing nog niet gelezen dus dat kan niet.
Spoilers!
pi_198787330
Op weg naar bed nog even hoi aan allemaal en een knuffel (op een krukje dan) voor @derLudolf :*
Let me see you stripped down to the bone
  Moderator woensdag 31 maart 2021 @ 23:06:43 #17
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_198787331
quote:
0s.gif Op woensdag 31 maart 2021 22:56 schreef Isabeau het volgende:

Ze hadden geen boerderij, gewoon een woning met een diepe tuin.

Zelfslachten van kippen, konijnen, kalkoenen ben dergelijke is gewoon toegestaan. Daar ben je ook niet zoveel voor nodig, een varken is al een stuk onhandiger.

Bovendien staan grote dieren als varkens, geiten en koeien geregistreerd, dus zomaar slachten kan niet.
pi_198787332
Wij hadden tante lucy in Duitsland waar we 2x per jaar naar toe gingen. Zij had een joekel van een moestuin maar wij kregen mijn ouders niet zover om van de rijtjeshuistuin een moestuin te maken. Maar mijn vader kreeg de geest en begon peterselie te kweken en gooide dat prompt overal in en over, tot aan de nasi en bami :r
Vind peterselie nog steeds niet lekker
We have far more in common than that which devides us..
pi_198787394
Sterkte voor jou en de familie Ludolf.
pi_198787402
quote:
2s.gif Op woensdag 31 maart 2021 21:15 schreef Lonaa het volgende:
Ik had een buurman die zijn grind stofzuigde. Was vreemde gewaarwording op de dag dat ik er naar toe verhuisde, buurman op z'n knieen in de voortuin om de friemeltjes van de grote conifeerboom op te zuigen in het grind. :7
:D

Ik stofzuig (als het droog is tenminste) het balkon :D
Dat kost me minder moeite dan vegen :+
pi_198787435
quote:
1s.gif Op woensdag 31 maart 2021 23:04 schreef Lucky_Strike het volgende:
Wat is het toch vies warm weer. Ik overwoog de airco aan te doen maar ik heb de gebruiksaanwijzing nog niet gelezen dus dat kan niet.
Morgen alweer over :)

Ik vond het niet vies warm, maar heerlijk zo in het zonnetje in de lunch in het parkie :)
Rest vd dag in de airco gezeten en vanavond thuis was het nog wel lekker.

Jammer dat het maar 2 dagen lente was dit jaar :+

En in mijn net ingezaaide postzegelbedje zag ik weer kattenpoten en een omgewoeld gat }:|
Morgen kattenschrik strooien.

Hoe is het met Hans vs Piep?
pi_198787439
Ik dacht dat ik wel zou kunnen slapen na al die biertjes in de achtertuin ( O+ ) maar het concept van je grind in de voortuin stofzuigen vind ik te bizar om bij tot rust te komen :N
pi_198787547
Gecondoleerd Ludolf :*

Mijn opa stofzuigde altijd de vloerbedekking in de schuur, dat vond ik al wat vreemd, maar je grind stofzuigen...das gewoon bizar :D

Mijn opa groeide wel op een klein boerderijtje in de Uiterwaarden van de Lek. Daar liep het varken dan ook gewoon in huis naar binnen enzo.

Nu, mijn opa was met nog met 6 andere broers/zussen, en één van die broers was tot ver in zijn midlifde crisis vrijgezel, dus hij mocht wel bij 'moeders' blijven wonen.
Moeders ging dood, broer trouwde...en de boerderij is naar de koude kant gegaan. Dat was niet zo goed geregeld. :')

Nu moet ik zeggen dat ik het niet erg vind om niet opgegroeid te zijn met dieren voor de slacht, maar zo'n huisje aan de Lek had toch best leuk geweest.
pi_198787566
Welterusten luitjes, ik ga mijn vriend eens zoeken. Die licht er al even in :z
pi_198787584
quote:
7s.gif Op woensdag 31 maart 2021 23:22 schreef Candaasje het volgende:
Welterusten luitjes, ik ga mijn vriend eens zoeken. Die licht er al even in :z
;(
pi_198787656
quote:
0s.gif Op woensdag 31 maart 2021 23:11 schreef Blues het volgende:

[..]

Ik stofzuig (als het droog is tenminste) het balkon :D
Dat kost me minder moeite dan vegen :+
Dat doe ik al jaren. Toen er nog vlonders lagen haalde ik die wel eens weg en ging vegen maar de stofzuiger is veeeel handiger
pi_198788052
quote:
0s.gif Op woensdag 31 maart 2021 23:24 schreef minilot het volgende:

;(
Mister Candaas is het licht in haar duisternis 8-)
pi_198788057
quote:
1s.gif Op woensdag 31 maart 2021 23:06 schreef derLudolf het volgende:

Ze hadden geen boerderij, gewoon een woning met een diepe tuin.

Zelfslachten van kippen, konijnen, kalkoenen ben dergelijke is gewoon toegestaan. Daar ben je ook niet zoveel voor nodig, een varken is al een stuk onhandiger.

Bovendien staan grote dieren als varkens, geiten en koeien geregistreerd, dus zomaar slachten kan niet.
De thuis slachtende familieleden deden vooral varkens. Kan me 1x herinneren dat ik daar bij was als kleine Isa.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_198788061
quote:
0s.gif Op woensdag 31 maart 2021 23:29 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Dat doe ik al jaren. Toen er nog vlonders lagen haalde ik die wel eens weg en ging vegen maar de stofzuiger is veeeel handiger
Ik vind mezelf maar gek bezig als ik dat doe :D :D
pi_198788113
quote:
7s.gif Op woensdag 31 maart 2021 23:21 schreef Candaasje het volgende:

Mijn opa stofzuigde altijd de vloerbedekking in de schuur, dat vond ik al wat vreemd, maar je grind stofzuigen...das gewoon bizar :D

Mijn opa groeide wel op een klein boerderijtje in de Uiterwaarden van de Lek. Daar liep het varken dan ook gewoon in huis naar binnen enzo.

Nu, mijn opa was met nog met 6 andere broers/zussen, en één van die broers was tot ver in zijn midlifde crisis vrijgezel, dus hij mocht wel bij 'moeders' blijven wonen.
Moeders ging dood, broer trouwde...en de boerderij is naar de koude kant gegaan. Dat was niet zo goed geregeld. :')

Nu moet ik zeggen dat ik het niet erg vind om niet opgegroeid te zijn met dieren voor de slacht, maar zo'n huisje aan de Lek had toch best leuk geweest.
De buurjongen van mijn ouders zou na het overlijden van zijn ouders in de boerderij gaan wonen. Niet lang na het overlijden van zijn laatste ouder ging zijn vrouw vreemd en wilde scheiden. Helft boerderij was dus van haar en hij kon haar niet uitkopen en heeft de boerderij moeten verkopen... Zo sneu. Maar ook onverstandig om dus in gemeenschap van goederen te trouwen.
pi_198788115
quote:
1s.gif Op donderdag 1 april 2021 00:05 schreef Blues het volgende:

Ik vind mezelf maar gek bezig als ik dat doe :D :D
Welnee! Juist reuze slim.
pi_198788174
Alle sterkte met het verlies van je oma Ludolf -O-
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
pi_198788494
pi_198788521
Gecondoleerd, Ludolf.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_198788529
Mijn lief is thuis *O*
Ik had 'm zóveel broodjes (plus pastasalade en kwark-met-fruit) meegedaan dat 'ie geen eten heeft gekocht onderweg :D. Wel heeft 'ie dorst als een paard - alles is dicht, 24u geen kraan gevonden..

Hij staat nu onder de douche en ik kruip weer onder de dekens O+
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  donderdag 1 april 2021 @ 07:43:30 #36
63722 z80
I fink you freaky
pi_198789247
DerLudolf gecondoleerd.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_198789320
quote:
7s.gif Op donderdag 1 april 2021 01:47 schreef sigme het volgende:
Mijn lief is thuis *O*
Ik had 'm zóveel broodjes (plus pastasalade en kwark-met-fruit) meegedaan dat 'ie geen eten heeft gekocht onderweg :D. Wel heeft 'ie dorst als een paard - alles is dicht, 24u geen kraan gevonden..

Hij staat nu onder de douche en ik kruip weer onder de dekens O+
Fijn dat ie weer thuis is!

Gecondoleerd Ludolf
pi_198789336
Ludolf gecondoleerd

En goedemorgen. Laatste dagje op de zaak deze week, morgenochtend nog thuiswerken en dan dat lange weekend waar ik wel aan toe ben.
  donderdag 1 april 2021 @ 08:11:08 #39
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_198789430
Kikker in je bil!
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
  donderdag 1 april 2021 @ 08:11:34 #40
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_198789435
Gecondoleerd derLudolf
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_198789618
Ik vind je balkon stofzuigen echt beduidend minder debiel dan je grind stofzuigen. :')
Sterkheidsbaas van alles.
pi_198789630
quote:
0s.gif Op woensdag 31 maart 2021 23:24 schreef minilot het volgende:

[..]

;(
:@ :'(
  donderdag 1 april 2021 @ 08:36:03 #43
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_198789631
In cul nieuws: ik had dus gister knolselderij met pruimen en uitgebakken bacon. :9~ :9~ :9~
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_198789683
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 00:10 schreef Isabeau het volgende:

[..]

De buurjongen van mijn ouders zou na het overlijden van zijn ouders in de boerderij gaan wonen. Niet lang na het overlijden van zijn laatste ouder ging zijn vrouw vreemd en wilde scheiden. Helft boerderij was dus van haar en hij kon haar niet uitkopen en heeft de boerderij moeten verkopen... Zo sneu. Maar ook onverstandig om dus in gemeenschap van goederen te trouwen.
Au...

Wij moeten hier nog eens een samenlevingscontract oid regelen. Maar dan vooral in het geval dat een van ons tweeën ziek wordt/ overlijdt. Ik zou het nu héél vreemd vinden om de helft van het geld van mijn vriend te eisen als we uit elkaar zouden gaan.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 1 april 2021 @ 08:48:11 #45
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_198789729
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 08:11 schreef fietsie het volgende:
Kikker in je bil!
Je veter zit los!
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_198789886
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 08:36 schreef Barreltje het volgende:
In cul nieuws: ik had dus gister knolselderij met pruimen en uitgebakken bacon. :9~ :9~ :9~
lijkt me best lekker. Receptje?
  donderdag 1 april 2021 @ 09:13:58 #47
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_198790039
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 09:00 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

lijkt me best lekker. Receptje?
Zal ik even aan de kok vragen ^O^ :+
  donderdag 1 april 2021 @ 09:17:57 #48
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_198790084
quote:
7s.gif Op donderdag 1 april 2021 08:42 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Au...

Wij moeten hier nog eens een samenlevingscontract oid regelen. Maar dan vooral in het geval dat een van ons tweeën ziek wordt/ overlijdt. Ik zou het nu héél vreemd vinden om de helft van het geld van mijn vriend te eisen als we uit elkaar zouden gaan.
Wij hebben gezamenlijke rekeningen en individuele rekeningen..
In gezal van uit elkaar gaan blijf dat wat er op de individuele rekeningen staat altijd van degene van wie het is.. de gezamenlijke rekeningen worden verdeelt.
Bij overlijden gaat geloof ik alles naar K. Alhoewel, nu ik een nichtje heb gaat een deel van mijn geld naar haar.. studie fondsje ( no pressure :P :+ )
pi_198790110
quote:
7s.gif Op donderdag 1 april 2021 08:42 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Au...

Gaat je ook niet lukken :) Samenlevingscontract en testamenten zijn noodzakelijk. Ook beter voor je nabestaandenpensioen.
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_198790129
Jeetje, wat was het toch lekker om gister een hele avond in de tuin te hebben kunnen zitten. O+ Ik ben nog helemaal aan het nagenieten.
pi_198790173
Wij hadden eigenlijk ook een samenlevingscontract moeten regelen. Maar we wachten wel gewoon tot we getrouwd zijn.
pi_198790176
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 09:17 schreef Barreltje het volgende:

[..]

Wij hebben gezamenlijke rekeningen en individuele rekeningen..
In gezal van uit elkaar gaan blijf dat wat er op de individuele rekeningen staat altijd van degene van wie het is.. de gezamenlijke rekeningen worden verdeelt.
Bij overlijden gaat geloof ik alles naar K. Alhoewel, nu ik een nichtje heb gaat een deel van mijn geld naar haar.. studie fondsje ( no pressure :P :+ )
Wij hebben twee aparte rekeningen. Misschien dat we later nog eens een gezamenlijke openen, maar dat heeft nu niet zoveel meerwaarde.
Het is vooral dat ik nu op straat sta, als mijn vriend overlijdt. Het is vooral voor mij nadelig nu :P

quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 09:20 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Gaat je ook niet lukken :) Samenlevingscontract en testamenten zijn noodzakelijk. Ook beter voor je nabestaandenpensioen.
Oh nee ik bedoelde meer dat in gemeenschap van goederen trouwen en dan de helft van het geld meenemen me nu niet zo fair lijkt.
Samenlevingscontract/testament zou inderdaad zijn om zaken zoals jij noemt te regelen. Dat ik wel hier kan blijven wonen, voor de konijnen kan blijven zorgen en dat ik ook wat zeggenschap heb mocht vriend in het ziekenhuis terechtkomen/overlijden. (En wat betreft die zeggenschap dus ook andersom) :Y
  donderdag 1 april 2021 @ 09:29:17 #53
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_198790233
Ik moet nog eens kijken naar mijn pensioen.. in de huwelijksvoorwaarden van vorige huwelijk afgesproken dat bij scheiding de ander geen recht heeft op het pensioen van de een.. ik heb dat alleen nog (steeds) niet doorgegeven aan mijn pensioenverzekering geloof ik.. :o

Is toch fijn als ik mn pensioen niet hoef te delen met een ex die ik (tegen die tijd) 35 jaar niet meer gesproken heb.... }:|
pi_198790253
Geen idee of dat nog zo is, maar heul lang geleden kwam de man van een stel dat ik kende om het leven. Niet getrouwd, maar al jaren samen. Geen testament en zo.
Alles samen opgebouwd, huis, motoren etc. Maar op de dag van de uitvaart werd zij door zijn familie (die haar niet mocht) het huis uit gezet. Dat was toen in ieder geval rechtsgeldig. Ze had alleen de kleding die ze aanhad nog. Later heeft ze nog wel haar kleding en kleine spullen terug gekregen.
Echt een schrikbeeld dat
pi_198790266
quote:
17s.gif Op donderdag 1 april 2021 09:21 schreef Myraela het volgende:
Jeetje, wat was het toch lekker om gister een hele avond in de tuin te hebben kunnen zitten. O+ Ik ben nog helemaal aan het nagenieten.
:Y :Y :Y :Y

Wij gisteravond ook :D Lekker gegeten daar ook. En met de buren gekletst. Die mensen lijken wat contacten te missen :D
pi_198790308
quote:
7s.gif Op donderdag 1 april 2021 09:24 schreef Candaasje het volgende:

Oh nee ik bedoelde meer dat in gemeenschap van goederen trouwen en dan de helft van het geld meenemen me nu niet zo fair lijkt.
Samenlevingscontract/testament zou inderdaad zijn om zaken zoals jij noemt te regelen. Dat ik wel hier kan blijven wonen, voor de konijnen kan blijven zorgen en dat ik ook wat zeggenschap heb mocht vriend in het ziekenhuis terechtkomen/overlijden. (En wat betreft die zeggenschap dus ook andersom) :Y
Bij gemeenschap van goederen is het tegenwoordig zo dat alles wat voor het huwelijk persoonlijk was, ook persoonlijk blijft :) Alleen gemeenschappelijke dingen worden dan verdeeld.

Ik heb dat toevallig ook gelijk met het huis laten regelen allemaal. Ook omdat we met mini-G zitten en daar een soort van bewind / voogd voor moesten regelen. En alles zodanig dicht hebben laten timmeren dat ex van G never nooit bij een eventuele erfenis richting mini-G kan komen :)
pi_198790345
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 09:30 schreef Kaatje1 het volgende:
Geen idee of dat nog zo is, maar heul lang geleden kwam de man van een stel dat ik kende om het leven. Niet getrouwd, maar al jaren samen. Geen testament en zo.
Alles samen opgebouwd, huis, motoren etc. Maar op de dag van de uitvaart werd zij door zijn familie (die haar niet mocht) het huis uit gezet. Dat was toen in ieder geval rechtsgeldig. Ze had alleen de kleding die ze aanhad nog. Later heeft ze nog wel haar kleding en kleine spullen terug gekregen.
Echt een schrikbeeld dat
Nouja, dat is dus wel een ding. Nu kan ik gelukkig heel goed opschieten met mijn schoonfamilie, maar toch... je weet soms niet wat er kan gebeuren en dan kunnen emoties hoog oplopen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_198790354
Wij hebben dat vorig jaar ook geregeld inderdaad. Ik vond die nieuwe partnerschapvoorwaardes daarin ook erg handig. Alles van voor de vereniging blijft van de individu, alles daarna is van samen. En het belangrijkste inderdaad, dat we nu elkaars erfgenamen zijn.

Ex heb ik ook meteen afstand laten doen van zijn deel van mijn pensioen. Daar deed hij gelukkig niet moeilijk over (want het was niet heel veel).
pi_198790377
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 09:35 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Bij gemeenschap van goederen is het tegenwoordig zo dat alles wat voor het huwelijk persoonlijk was, ook persoonlijk blijft :) Alleen gemeenschappelijke dingen worden dan verdeeld.

Ik heb dat toevallig ook gelijk met het huis laten regelen allemaal. Ook omdat we met mini-G zitten en daar een soort van bewind / voogd voor moesten regelen. En alles zodanig dicht hebben laten timmeren dat ex van G never nooit bij een eventuele erfenis richting mini-G kan komen :)
Ah, zo, dat is dan denk ik wel veranderd gekeken naar mijn familiegeschiedenis. Maar zoiets dus, zal het wel worden inderdaad :) .
pi_198790379
quote:
7s.gif Op donderdag 1 april 2021 09:37 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Nouja, dat is dus wel een ding. Nu kan ik gelukkig heel goed opschieten met mijn schoonfamilie, maar toch... je weet soms niet wat er kan gebeuren en dan kunnen emoties hoog oplopen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Je weet gewoon niet wat er dan gebeurt. Daarbij, ze mogen je het niet eens belastingvrij schenken als jij geen erfgenaam bent. Dus daarvoor alleen al wil je het geregeld hebben.

Wij willen nog trouwen, ook niet pas over 5 jaar, maar nu toch maar de moeite genomen voor een gratis maandagochtend-geregistreerd-partnerschap.
pi_198790398
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 09:40 schreef Tuindier het volgende:

[..]

Je weet gewoon niet wat er dan gebeurt. Daarbij, ze mogen je het niet eens belastingvrij schenken als jij geen erfgenaam bent. Dus daarvoor alleen al.

Wij willen nog trouwen, ook niet pas over 5 jaar, maar nu toch maar de moeite genomen voor een gratis maandagochtend-geregistreerd-partnerschap.
Oh ja, goede nog zeker ja.
Hoog tijd dus om eens wat te gaan regelen. Maar dat was sowieso het idee wel :Y
  donderdag 1 april 2021 @ 09:44:49 #62
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_198790436
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 09:38 schreef Tuindier het volgende:
Wij hebben dat vorig jaar ook geregeld inderdaad. Ik vond die nieuwe partnerschapvoorwaardes daarin ook erg handig. Alles van voor de vereniging blijft van de individu, alles daarna is van samen. En het belangrijkste inderdaad, dat we nu elkaars erfgenamen zijn.

Ex heb ik ook meteen afstand laten doen van zijn deel van mijn pensioen. Daar deed hij gelukkig niet moeilijk over (want het was niet heel veel).
Bij ons is dus de vermogens opbouw tijdens de relatie dus wel gescheiden.. op verzoek van beide partijen.. daar staat wel tegenover dat er een "potje" is, wat verdeelt wordt over beide partijen waar een nieuwe huisraad mee gefinancierd kan worden.. en evt kosten vam scheiden uit gefinancierd kunne worden.. dat potje wordt dan wel door de meest vermogende steeds aangevuld..

Het klinkt allemaal heel lullig.. maar we hebben beiden een scheiding achter de rug en hebben beiden opnieuw moeten beginnen, en dat kost dus gewoon een enorme smak met geld.. dus liever een reserve potje.. als we er niks mee doen de komende tijd, hebben we een mooi potje om er na ons pensioen een camper of een zeilboot van te kopen ofzo.. :+
  donderdag 1 april 2021 @ 09:45:41 #63
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_198790452
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 09:40 schreef Tuindier het volgende:

[..]

Je weet gewoon niet wat er dan gebeurt. Daarbij, ze mogen je het niet eens belastingvrij schenken als jij geen erfgenaam bent. Dus daarvoor alleen al wil je het geregeld hebben.

Als partner betaal je toch ook erfbelasting?
Geen idee vooral.. dus ben benieuwd of dat zo is..
pi_198790463
Ik zou echt niet weten wat nu nog van mij is of moeten zijn. Ben al zolang met m'n vriend samen en we hebben eigenlijk alles samen opgebouwd.
pi_198790468
quote:
7s.gif Op donderdag 1 april 2021 09:41 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Oh ja, goede nog zeker ja.
Hoog tijd dus om eens wat te gaan regelen. Maar dat was sowieso het idee wel :Y
Ons argument om het nu zo te doen, zonder aanvullende voorwaardes, was ook dat het in ieder geval heel veel dichter is bij hoe we het geregeld willen hebben. Misschien niet 100%, maar het komt zeker in de buurt. Mochten we nog aanvullende dingen willen afspreken/regelen (zoals straks misschien het eigendom van het huis, dat nu nog van mij alleen is), kan dat altijd nog.
pi_198790511
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 09:44 schreef Barreltje het volgende:

[..]

Bij ons is dus de vermogens opbouw tijdens de relatie dus wel gescheiden.. op verzoek van beide partijen.. daar staat wel tegenover dat er een "potje" is, wat verdeelt wordt over beide partijen waar een nieuwe huisraad mee gefinancierd kan worden.. en evt kosten vam scheiden uit gefinancierd kunne worden.. dat potje wordt dan wel door de meest vermogende steeds aangevuld..

Het klinkt allemaal heel lullig.. maar we hebben beiden een scheiding achter de rug en hebben beiden opnieuw moeten beginnen, en dat kost dus gewoon een enorme smak met geld.. dus liever een reserve potje.. als we er niks mee doen de komende tijd, hebben we een mooi potje om er na ons pensioen een camper of een zeilboot van te kopen ofzo.. :+
Herkenbaar hoor. Ik heb nu ook meer behoefte aan een deel van 'mij' dan met mijn ex, omdat ik gezien heb wat voor gezeik die gezamenlijkheid opleverde (en dat ik in de verdeling dingen die duidelijk van mij waren moest opeisen, wat mijn 'recht' op andere zaken reduceerde). Dus die reserve zit bij mij nu in het deel 'voor', als huis.
pi_198790532
quote:
1s.gif Op donderdag 1 april 2021 09:45 schreef Barreltje het volgende:

[..]

Ja. Maar als niet-erfgenaam die een schenking krijgt van mensen waar je niks officieels mee hebt natuurlijk nog veel meer.
pi_198790536
quote:
1s.gif Op donderdag 1 april 2021 09:45 schreef Barreltje het volgende:

[..]

Als partner heb je een vrijstelling van 600.000 EUR oid :)
  donderdag 1 april 2021 @ 09:50:24 #69
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_198790545
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 09:46 schreef Myraela het volgende:
Ik zou echt niet weten wat nu nog van mij is of moeten zijn. Ben al zolang met m'n vriend samen en we hebben eigenlijk alles samen opgebouwd.
Ohja.. wij hadden al een heel leven voordat we samen kwamen.. ik had bv al een koophuis.. de overwaarde van dat huis zit nu in het huidige huis.. dat gaan we dan weer niet zitten verdelen.. het is wel goed zo..
pi_198790567
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 09:50 schreef Barreltje het volgende:

[..]

Ohja.. wij hadden al een heel leven voordat we samen kwamen.. ik had bv al een koophuis.. de overwaarde van dat huis zit nu in het huidige huis.. dat gaan we dan weer niet zitten verdelen.. het is wel goed zo..
Die vermogensopbouw, is dat heel anders wanneer je die samen zou opbouwen en bij scheiding zou delen? Of is het de behoefte aan een deel dat zeker van jezelf is?
  donderdag 1 april 2021 @ 09:53:30 #71
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_198790598
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 09:48 schreef Tuindier het volgende:

[..]

Herkenbaar hoor. Ik heb nu ook meer behoefte aan een deel van 'mij' dan met mijn ex, omdat ik gezien heb wat voor gezeik die gezamenlijkheid opleverde (en dat ik in de verdeling dingen die duidelijk van mij waren moest opeisen, wat mijn 'recht' op andere zaken reduceerde). Dus die reserve zit bij mij nu in het deel 'voor', als huis.
Mja.. geen idee aan welke kant jij stond.. maar wij (k en ik) stonden toendertijd allebei aan de kant dat we ons schuldig voelden dat we de toenmalige relatie opbliezen.. emotioneel zit je dan ook met een schuldgevoel en sta je al 1-0 achter..
Dan kan je het beter van tevoren goed regelen..

Ik geloof dat we de spullen heus wel kunnen verdelen.. wat van mij is vind hij lelijk en andersom :+
  donderdag 1 april 2021 @ 09:54:03 #72
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_198790607
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 09:49 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Als partner heb je een vrijstelling van 600.000 EUR oid :)
Is dat incl hypotheek? Of waarde huis -hypotheek? Of hoe werkt dat?
pi_198790638
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 09:53 schreef Barreltje het volgende:

[..]

Mja.. geen idee aan welke kant jij stond.. maar wij (k en ik) stonden toendertijd allebei aan de kant dat we ons schuldig voelden dat we de toenmalige relatie opbliezen.. emotioneel zit je dan ook met een schuldgevoel en sta je al 1-0 achter..
Dan kan je het beter van tevoren goed regelen..

Ik geloof dat we de spullen heus wel kunnen verdelen.. wat van mij is vind hij lelijk en andersom :+
Wij hadden samen die emotionele schuld dus dat speelde minder. Hoewel hoe langer de verdeling duurde, hoe minder ik hem begon te gunnen/hoe meer ik aan mijzelf begon te denken. Dat vond ik ook wel erg opmerkelijk om bij mezelf te merken, daarom hebben we nu alles veel expliciter afgesproken.
  donderdag 1 april 2021 @ 09:58:03 #74
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_198790668
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 09:52 schreef Tuindier het volgende:

[..]

Die vermogensopbouw, is dat heel anders wanneer je die samen zou opbouwen en bij scheiding zou delen? Of is het de behoefte aan een deel dat zeker van jezelf is?
Ik verdien een stuk meer.. we hebben de vaste lasten wel geleveled met de inkomsten, maar dan blijft erop mijn rekening toch een stuk geld over aan het eind van de maand.. dat geld is mijn vermogensopbouw.. door het zo te doen is er ook ruimte voor k om vermogen op te bouwen, maar dat gaat dan langzamer bij hem.. (In procent van zijn salaris is dat hetzelfde als ik, maar qua euro's is dat minder..)
pi_198790678
quote:
Ja, ik kan me wel voorstellen dat je daar dan voor kiest. Ik kan me overigens sowieso wel voorstellen hoor, waarschijnlijk is het ook gewoon de verstandigere keuze.

Puur voor het huis moeten we natuurlijk wel iets op papier gaan zetten voor het geval dat er iets fout gaat. Maar voor de rest is alles bij ons gewoon 1 grote hoop waar we beide evenveel aan bijdragen.
  donderdag 1 april 2021 @ 09:58:45 #76
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_198790679
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 09:55 schreef Tuindier het volgende:

[..]

Wij hadden samen die emotionele schuld dus dat speelde minder. Hoewel hoe langer de verdeling duurde, hoe minder ik hem begon te gunnen/hoe meer ik aan mijzelf begon te denken. Dat vond ik ook wel erg opmerkelijk om bij mezelf te merken, daarom hebben we nu alles veel expliciter afgesproken.
Heb je dan nu een lijst van ingebrachte spullen?
  donderdag 1 april 2021 @ 10:00:06 #77
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_198790695
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 09:58 schreef Myraela het volgende:

[..]

Ja, ik kan me wel voorstellen dat je daar dan voor kiest. Ik kan me overigens sowieso wel voorstellen hoor, waarschijnlijk is het ook gewoon de verstandigere keuze.

Puur voor het huis moeten we natuurlijk wel iets op papier gaan zetten voor het geval dat er iets fout gaat. Maar voor de rest is alles bij ons gewoon 1 grote hoop waar we beide evenveel aan bijdragen.
Als onze salarissen gelijk waren dan was het ook een ander verhaal..
  Moderator donderdag 1 april 2021 @ 10:01:37 #78
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_198790720
quote:
2s.gif Op donderdag 1 april 2021 08:34 schreef Lonaa het volgende:
Ik vind je balkon stofzuigen echt beduidend minder debiel dan je grind stofzuigen. :')
Ik pak de stofzuiger ook wel eens voor buiten. Als ik heb lopen zagen en er allemaal zaagsel tussen de tegels zit :@
pi_198790774
Ik wil wel geloven dat ervaringen uit het verleden je wel voorzichtiger maken :Y

Hier is momenteel alles van vriend. Althans, de inboedel dan weer niet per se. Maar ik vermoed dat dat niet zo'n breekpunt zal worden. Het meeste is toch al versleten, en mijn favo lamp vindt ie toch maar matig :P .

Als ik straks wel weer financieel ga bijdragen, dan moeten we eens zien hoe we het gaan verdelen. Want ik zal altijd minder inbrengen, al heb ik straks 20 jaar werkervaring en werk ik 40+ uur per week, mijn loon zal altijd maar een fractie blijven van het zijne. Dan vind ik het wel een ander verhaal worden dan de huidige situatie.
pi_198790791
Een vriendin post net dat ze mee gaat doen aan het Mars Colonization Program.
Ik weet nu niet of het een 1 april grap is of niet, want ik zie haar dat écht wel gewoon graag willen en doen, ze heeft het er ook al eerder over gehad.

Dus nu weet ik niet hoe te reageren :')
pi_198790826
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 09:58 schreef Barreltje het volgende:

[..]

Heb je dan nu een lijst van ingebrachte spullen?
We hebben een lijst van alle grote items van waarde, incl emotionele waarde dingen. En verder een registratie van bezittingen (huis, spaargeld, belegggingen) op het moment van aangaan van partnerschap.

Wij gaan nu wel uit van het punt dat hoewel onze salarissen zeker niet gelijk zijn, we onze bijdrages aan ons huishouden als gelijkwaardig beschouwen dus daarom gelijk vermogen opbouwen. Ik zou niet kunnen doen wat ik doe als hij me niet steunde, en andersom.
  donderdag 1 april 2021 @ 10:10:27 #82
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_198790839
quote:
7s.gif Op donderdag 1 april 2021 10:05 schreef Candaasje het volgende:
Ik wil wel geloven dat ervaringen uit het verleden je wel voorzichtiger maken :Y

Hier is momenteel alles van vriend. Althans, de inboedel dan weer niet per se. Maar ik vermoed dat dat niet zo'n breekpunt zal worden. Het meeste is toch al versleten, en mijn favo lamp vindt ie toch maar matig :P .

Als ik straks wel weer financieel ga bijdragen, dan moeten we eens zien hoe we het gaan verdelen. Want ik zal altijd minder inbrengen, al heb ik straks 20 jaar werkervaring en werk ik 40+ uur per week, mijn loon zal altijd maar een fractie blijven van het zijne. Dan vind ik het wel een ander verhaal worden dan de huidige situatie.
Het maakt wsl ook wel uit hoeveel dat salaris is.. wij verdienen beiden bovenmodaal dus ook individueel zou het geen probleem zijn om een bepaalde levensstijl te bekostigen.. ik kan me heel goed voorstellen dat het in andere omstandigheden anders verdeelt zou zijn bij ons.
  donderdag 1 april 2021 @ 10:11:09 #83
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_198790846
quote:
7s.gif Op donderdag 1 april 2021 10:06 schreef Candaasje het volgende:
Een vriendin post net dat ze mee gaat doen aan het Mars Colonization Program.
Ik weet nu niet of het een 1 april grap is of niet, want ik zie haar dat écht wel gewoon graag willen en doen, ze heeft het er ook al eerder over gehad.

Dus nu weet ik niet hoe te reageren :')
Vraag of je die "mooie lamp" dan van haar mag hebben :+ :P
pi_198790878
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 10:10 schreef Barreltje het volgende:

[..]

Het maakt wsl ook wel uit hoeveel dat salaris is.. wij verdienen beiden bovenmodaal dus ook individueel zou het geen probleem zijn om een bepaalde levensstijl te bekostigen.. ik kan me heel goed voorstellen dat het in andere omstandigheden anders verdeelt zou zijn bij ons.
Ik zal niet veel meer verdienen dan het minimumloon (misschien na zoveel jaar ervaring/andere verantwoordelijkheden/taken wel iets meer). Vriend zit op 2x modaal exclusief bonussen e.d.
Daar ga ik dus nevernooitniet aan geraken :D

Maar inderdaad, als je beide ongeveer gelijk verdient, dan is dat geen issue verder :)
  donderdag 1 april 2021 @ 10:13:33 #85
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_198790883
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 10:09 schreef Tuindier het volgende:

[..]

We hebben een lijst van alle grote items van waarde, incl emotionele waarde dingen. En verder een registratie van bezittingen (huis, spaargeld, belegggingen) op het moment van aangaan van partnerschap.

Wij gaan nu wel uit van het punt dat hoewel onze salarissen zeker niet gelijk zijn, we onze bijdrages aan ons huishouden als gelijkwaardig beschouwen dus daarom gelijk vermogen opbouwen. Ik zou niet kunnen doen wat ik doe als hij me niet steunde, en andersom.
Mja hier is het dus een ding dat de vrouw meer verdient dan de man.. dat blijkt best gevoelig te liggen en daarom wil de man niet dat de vrouw teveel betaald .. hij wil zn eigen financiële vrijheid in tact houden ofzo. :P prima ^O^

Wat ik nu doe is ook in overleg geweest met hem.. en de financiële consequenties daarvan zijn ook besproken en de verhoudingen iets aangepast..
pi_198790894
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 10:11 schreef Barreltje het volgende:

[..]

Vraag of je die "mooie lamp" dan van haar mag hebben :+ :P
Ze heeft wel een heel lieve en leuke hond! Vraag ik die wel! O+ ^O^
pi_198790899
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 10:13 schreef Barreltje het volgende:

[..]

Mja hier is het dus een ding dat de vrouw meer verdient dan de man.. dat blijkt best gevoelig te liggen en daarom wil de man niet dat de vrouw teveel betaald .. hij wil zn eigen financiële vrijheid in tact houden ofzo. :P prima ^O^

Wat ik nu doe is ook in overleg geweest met hem.. en de financiële consequenties daarvan zijn ook besproken en de verhoudingen iets aangepast..
Hier idem dito (qua inkomensverschil). Met het verschil dat hij met zijn huidige inkomen niet onze huidige levenstijl zou kunnen betalen, maar dat is een beslissing die we samen bewust genomen hebben (carriere switch van hem die nog niet oplevert wat het uiteindelijk moet gaan doen, dus als het goed is, is het tijdelijk).
Bij ons is het concept van 'in theorie zouden we beide financieel onafhankelijk kunnen zijn' dus voldoende.
  Moderator donderdag 1 april 2021 @ 10:24:08 #88
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_198791026
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 00:10 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Daarom trouwt men ook best vaak met iemand binnen de sector. Die snappen wat beter dat je niet zomaar even de helft van je grond weg kunt doen. Of dat je zwager het hele bedrijf "krijgt" / als beginnend ondernemer niet even de helft van de waarde van het bedrijf aan z'n zus kan geven op dag 1.
pi_198791030
Overigens maak ik nog steeds wel meer over naar de gezamenlijke rekening voor ons 'leefgeld' maar feitelijk maakt dat dus geen zak uit :D.
Ik vind het wel interessant om te lezen hoe anderen dit soort dingen regelen.
pi_198791099
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 10:24 schreef Tuindier het volgende:
Ik vind het wel interessant om te lezen hoe anderen dit soort dingen regelen.
Vind ik ook altijd interessant.

Er zijn ook zoveel redenen om het op een bepaalde manier te verdelen. Je zou maar een partner hebben die gewoon niet (of gewoon heel anders dan je zou willen) met geld om kan gaan. Lijkt me ook heel lastig. Zowel als iemand een gat in z'n hand heeft, als iemand die juist op elke cent let.
  donderdag 1 april 2021 @ 10:32:02 #91
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_198791139
Kiektan:
_O_
Bloemen op mijn buro op het eiland O+
  donderdag 1 april 2021 @ 10:33:59 #92
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_198791161
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 10:29 schreef Myraela het volgende:

[..]

Vind ik ook altijd interessant.

Er zijn ook zoveel redenen om het op een bepaalde manier te verdelen. Je zou maar een partner hebben die gewoon niet (of gewoon heel anders dan je zou willen) met geld om kan gaan. Lijkt me ook heel lastig. Zowel als iemand een gat in z'n hand heeft, als iemand die juist op elke cent let.
Mijn ex had een flinke schuld en waa laks met betalen van rekeningen.. reden voor mij om toendertijd niet in gemeenschap van goederen te trouwen.. ^O^

Vond ie overigens niet leuk.. :+
pi_198791225
quote:
1s.gif Op donderdag 1 april 2021 10:33 schreef Barreltje het volgende:

[..]

Mijn ex had een flinke schuld en waa laks met betalen van rekeningen.. reden voor mij om toendertijd niet in gemeenschap van goederen te trouwen.. ^O^

Goede reden wel. Als wij minder op 1 lijn zouden zitten zou ik daar ook anders mee omgaan.
pi_198791231
Mijn gozert verliest vlot het overzicht als het gaat om financieen en dat heeft hem wel eens problemen opgeleverd. Dat hebben we opgelost doordat ik de financieen doe. :+
pi_198791295
quote:
1s.gif Op donderdag 1 april 2021 10:33 schreef Barreltje het volgende:

Mensen met een hele andere instelling qua leningen en schulden zou bij mij ook lekker matchen, dan zou ik het ook gescheiden willen houden. :D Al zou ik daar sowieso waarschijnlijk geen relatie mee kunnen hebben. :') Ik word echt snel nerveus van geld, geef het graag uit, maar er moet wel een potje overblijven.
pi_198791301
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 09:54 schreef Barreltje het volgende:

[..]

Is dat incl hypotheek? Of waarde huis -hypotheek? Of hoe werkt dat?
Dat gaat voor zover ik heb begrepen over het complete vermogen van die persoon. Een huis is sowieso vaak gezamelijk vermogen dus daar is de helft maar van je partner en dan moet je dus een heel duur huis hebben om bij die 600.000 vrijstelling te komen. Plus dat de hypotheek ook verrekend wordt denk ik dus dan zou alleen maar het verschil tussen restschuld en erfdeel overblijven als erfenis.

Qua hypotheek is er een overlijdensrisicoverzekering en bij ons is het zo dat G de verzekeringnemer is en ik de verzekerde en dat als ik dus kom te overlijden, krijgt zij de complete uitkering belastingvrij want zij betaalde altijd de premie. Daarmee kan ze dan in feite de hypotheek aflossen. Overigens is het ook de andere kant op :P Ik ben verzekeringnemer op G haar leven :P
  donderdag 1 april 2021 @ 10:44:14 #97
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_198791330
quote:
2s.gif Op donderdag 1 april 2021 10:38 schreef Lonaa het volgende:
Mijn gozert verliest vlot het overzicht als het gaat om financieen en dat heeft hem wel eens problemen opgeleverd. Dat hebben we opgelost doordat ik de financieen doe. :+
Bij mij moet alles automatisch gaan, anders gebeurt het ook niet.. ik heb wel een xls fie ik probeer bij te houden om te kijken of de vaste lasten betaald zijn.
Soms gaat dat niet helemaal goed :+ ach, dan betaal ik de rekening alsnog..

Wel echt _O_ voor tikkies hoor.. anders zou ik nog een hoop schuldig zijn bij vriendjes en vriendinnetjes :@
pi_198791341
Hier gedeeltelijke gemeenschap van goederen, dus alles wat we tijdens het huwelijk vergaren is van ons samen, alles wat we ervoor al hadden blijft gescheiden. Dit past wel lekker bij wat ik ok vind *O*
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
  donderdag 1 april 2021 @ 10:46:05 #99
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_198791354
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 10:42 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Dat gaat voor zover ik heb begrepen over het complete vermogen van die persoon. Een huis is sowieso vaak gezamelijk vermogen dus daar is de helft maar van je partner en dan moet je dus een heel duur huis hebben om bij die 600.000 vrijstelling te komen. Plus dat de hypotheek ook verrekend wordt denk ik dus dan zou alleen maar het verschil tussen restschuld en erfdeel overblijven als erfenis.

Qua hypotheek is er een overlijdensrisicoverzekering en bij ons is het zo dat G de verzekeringnemer is en ik de verzekerde en dat als ik dus kom te overlijden, krijgt zij de complete uitkering belastingvrij want zij betaalde altijd de premie. Daarmee kan ze dan in feite de hypotheek aflossen. Overigens is het ook de andere kant op :P Ik ben verzekeringnemer op G haar leven :P
Wij hebben geen Orv :+
Want we kunnen beiden de hypotheek aflossen en ik heb geloof ik een soort van orv van mn werk *)
pi_198791357
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 10:41 schreef Myraela het volgende:

[..]

Mensen met een hele andere instelling qua leningen en schulden zou bij mij ook lekker matchen, dan zou ik het ook gescheiden willen houden. :D Al zou ik daar sowieso waarschijnlijk geen relatie mee kunnen hebben. :')
Kan me er ook niets bij voorstellen.
Verder hou ik mijn mond maar over dit onderwerp :+
  donderdag 1 april 2021 @ 10:47:57 #101
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_198791380
Hier is het huis van hem maar de overwaarde wordt na scheiding 50/50 verdeeld. Ook heb ik de helft van het bedrijf en neem ik het bedrag mee waarmee ik in het vorige huis een verbouwing mee heb betaald. Plus de helft van de cash.
Spoilers!
pi_198791404
quote:
1s.gif Op donderdag 1 april 2021 10:46 schreef Barreltje het volgende:

[..]

Wij hebben geen Orv :+
Want we kunnen beiden de hypotheek aflossen en ik heb geloof ik een soort van orv van mn werk *)
G verdient beduidend minder dan ik en ik wil gewoon dat ze niet gedwongen wordt om te verhuizen als er met mij wat gebeurt :) Vandaar dat we dit geregeld hebben :)
pi_198791405
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 10:41 schreef Myraela het volgende:

[..]

Mensen met een hele andere instelling qua leningen en schulden zou bij mij ook lekker matchen, dan zou ik het ook gescheiden willen houden. :D Al zou ik daar sowieso waarschijnlijk geen relatie mee kunnen hebben. :') Ik word echt snel nerveus van geld, geef het graag uit, maar er moet wel een potje overblijven.
De man kwam hier wel rommelig de relatie in zeg maar. Met een flinke schuld die groot deel restschuld, maar niet alleen restschuld was. We hebben dan ook wel vrij snel besloten dat ik de administratie zou doen voor beiden.

Uiteindelijk heeft hij shitveel mazzel gehad met de verkoop van het huis dat hij -met al die schulden- neeet aan kon kopen. Dat heeft de boel weer gereset en hem een fijne buffer gegeven.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
pi_198791475
Ik houd gewoon alles B-)
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  donderdag 1 april 2021 @ 10:57:41 #105
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_198791496
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 10:42 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Voor het partnerdeel ja, kindsdeel moet wel over betaald worden. Vergeten mensen nog weleens :P
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_198791498
quote:
1s.gif Op donderdag 1 april 2021 10:55 schreef Cat-astrophe het volgende:
Ik houd gewoon alles B-)
Laat je wel alles na aan je katten? :P
  donderdag 1 april 2021 @ 10:59:05 #107
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_198791513
quote:
1s.gif Op donderdag 1 april 2021 10:24 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Daarom trouwt men ook best vaak met iemand binnen de sector. Die snappen wat beter dat je niet zomaar even de helft van je grond weg kunt doen. Of dat je zwager het hele bedrijf "krijgt" / als beginnend ondernemer niet even de helft van de waarde van het bedrijf aan z'n zus kan geven op dag 1.
Hoi 1840 denkwijze O+
pi_198791514
Oeh financiën in een relatie. Ja dat is een lastige.

Wij werken beide. Waar mijn man beduidend meer binnen brengt dan ik.

We zijn getrouwd in gemeenschap van goederen. Maar ook toen we dat nog niet waren stond ons vorige huis al op twee namen. Al heb ik die keus helemaal bij hem gelaten en heb ik hem gezegd dat ik het zou snappen als hij hem alleen op zijn naam zou willen. Gezien hij degene is die de hypotheek betaald.

Mijn salaris wordt iedere maand apart gezet en daar maken we tripjes van enzo.
Fijn dat het zo kan. Maar ben mij er ook wel van bewust dat het een luxe is.

Wel fijn dat er in Nederland zoveel manieren zijn waarop je het zelf in kan vullen :)
I solemnly swear i'm up to no good
pi_198791572
quote:
7s.gif Op donderdag 1 april 2021 10:57 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Laat je wel alles na aan je katten? :P
Kunnen die in NL wettelijk erfgenaam zijn? O+

Is wel iets wat ik zou moeten regelen. Niet zozeer financieel, maar wel informeel. Beste vriendin grapt wel dat ze de katten zou opnemen als ik wegval, maar haar eigen katten (en die van mij) worden daar echt niet blij van. Ik weet wel dat zij haar best zou doen een goed huis/huizen voor ze te vinden.
Zou op zich mooi zijn als ik dan postuum een potje voor levensonderhoud kon meegeven natuurlijk.
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_198791609
quote:
1s.gif Op donderdag 1 april 2021 11:04 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Is wel iets wat ik zou moeten regelen. Niet zozeer financieel, maar wel informeel. Beste vriendin grapt wel dat ze de katten zou opnemen als ik wegval, maar haar eigen katten (en die van mij) worden daar echt niet blij van. Ik weet wel dat zij haar best zou doen een goed huis/huizen voor ze te vinden.
Zou op zich mooi zijn als ik dan postuum een potje voor levensonderhoud kon meegeven natuurlijk.
Geen idee eigenlijk :D
Ik hoor zulke verhalen enkel vanuit Murica.

Je kunt wel een Goed Doel een schenking doen vanuit je erfenis.
  donderdag 1 april 2021 @ 11:08:05 #111
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_198791620
quote:
1s.gif Op donderdag 1 april 2021 11:04 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Heb jij wel geregeld wat er gebeurd als jou iets overkomt? Qua wie je belangen behartigt tijdens ziekte oid, en na overlijden wat er gebeurt met je bezittingen en dergelijke?

Gewoon nieuwsgierig
pi_198791668
quote:
1s.gif Op donderdag 1 april 2021 10:55 schreef Cat-astrophe het volgende:
Ik houd gewoon alles B-)
pi_198791741
quote:
1s.gif Op donderdag 1 april 2021 10:57 schreef Molo het volgende:

[..]

Voor het partnerdeel ja, kindsdeel moet wel over betaald worden. Vergeten mensen nog weleens :P
Klopt, maar dat hebben we opgelost door een langstlevende testament :+
  Moderator donderdag 1 april 2021 @ 11:16:33 #114
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_198791742
quote:
1s.gif Op donderdag 1 april 2021 10:59 schreef Molo het volgende:

[..]

Hoi 1840 denkwijze O+
Wat is daar 1840 aan. Je kunt toch een familiebedrijf niet voortzetten als je even 75 bunder à ¤50.000 moet uitkopen?
pi_198791807
quote:
1s.gif Op donderdag 1 april 2021 11:08 schreef Molo het volgende:

[..]

Heb jij wel geregeld wat er gebeurd als jou iets overkomt? Qua wie je belangen behartigt tijdens ziekte oid, en na overlijden wat er gebeurt met je bezittingen en dergelijke?

Gewoon nieuwsgierig
Nope, nope, nope.

Qua belangen behartigen op dit moment geen aanleiding. Familie weet wat ik wil en de band is goed genoeg om erop te vertrouwen dat ze die rol wel pakken.
Qua bezittingen zou ik wel wat moeten regelen. Maar dan vooral om erfbelasting en andere kosten te voorkomen. En om wat speciaal na te laten aan mensen buiten mijn familie. Niet veel mensen, geen grote bedragen, maar nu heb ik niks geregeld en gaat dat dus niet gebeuren. En dat zou ik jammer vinden.

Ook geen uitvaartverzekering dus veel erfenis gaat vast al naar mijn begrafenis :') Waarover ik qua wensen ook nog niks heb vastgelegd....
pi_198791813
quote:
Echt een schrikbeeld dat
Wat een akelige familie ook :(
pi_198791831
quote:
Echt een schrikbeeld dat
Zo werkt het nog steeds. Als er geen partner bekend is (door middel van huwelijk of geregistreerd partnerschap) dan gaat alles naar de familie. Ook een samenlevingscontract is onvoldoende, dat moet je aanvullen met een testament om aan je partner na te kunnen laten. Wij hebben dat een poos geleden geregeld, gelukkig maar, anders was de helft van ons huidige huis bij overlijden van mijn lief voor mijn schoonouders :o
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_198791842
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 11:21 schreef Blues het volgende:

[..]

Wat een akelige familie ook :(
Zeker! Maar ook nalatig van hen (in ieder geval die man). Als je weet dat de verhoudingen slecht liggen en je gunt je partner wat, dan regel je daar toch wat in?
pi_198791852
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 09:38 schreef Tuindier het volgende:

Ik krijg nog af en toe een brief of ik me voor 35 euro wil laten uitkopen uit het postbezorgerspensioenfonds van een of ander zomerbaantje van mijn ex van jaren terug O+
pi_198791887
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 11:23 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Ik krijg nog af en toe een brief of ik me voor 35 euro wil laten uitkopen uit het postbezorgerspensioenfonds van een of ander zomerbaantje van mijn ex van jaren terug O+
Brief O+
pi_198791888
quote:

[..]

Precies, ik ook. Wij hebben een addendum op ons samenlevingscontract dat dat bedrag van mij is en blijft. Alles wat het huis nu aan overwaarde gaat opbouwen, wordt van ons samen. Een scheiding werkt echt wel ontnuchterend inderdaad. Wij waren al op huwelijkse voorwaarden getrouwd en dat maakte het allemaal zoveel eenvoudiger dat ik ook nooit meer iets anders ga kiezen, tenzij we beiden 80 zijn ofzo.
pi_198791902
quote:
1s.gif Op donderdag 1 april 2021 11:21 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Nope, nope, nope.

Qua belangen behartigen op dit moment geen aanleiding. Familie weet wat ik wil en de band is goed genoeg om erop te vertrouwen dat ze die rol wel pakken.
Qua bezittingen zou ik wel wat moeten regelen. Maar dan vooral om erfbelasting en andere kosten te voorkomen. En om wat speciaal na te laten aan mensen buiten mijn familie. Niet veel mensen, geen grote bedragen, maar nu heb ik niks geregeld en gaat dat dus niet gebeuren. En dat zou ik jammer vinden.

Ook geen uitvaartverzekering dus veel erfenis gaat vast al naar mijn begrafenis :') Waarover ik qua wensen ook nog niks heb vastgelegd....
Daar sta ik net zo in als jij. Broer/schoonzus en zus weten precies wat ik wil. En we hebben het met beide ouders meegemaakt dat er beslissingen genomen moesten worden en dat ging ook goed als in, we waren het helemaal eens met elkaar.
Heb wel een uitvaartverzekering dus daar kan eea van betaald worden. En ik hoef toch geen "feest". Maar als zij er een feestje van willen maken, prima.
En wat er over blijft na verkoop huis en evt. spullen kunnen ze verdelen.
pi_198791930
quote:
1s.gif Op donderdag 1 april 2021 11:23 schreef Cat-astrophe het volgende:

Zeker! Maar ook nalatig van hen (in ieder geval die man). Als je weet dat de verhoudingen slecht liggen en je gunt je partner wat, dan regel je daar toch wat in?
Ook dat. Maar niet iedereen is daar mee bezig.
Zeker niet als je jong bent.. (ik niet iig)
pi_198791933
quote:

[..]

Geen idee of samenlevingscontracten toen al bestonden. Dit was eind jaren 70 begin 80. Best een jong stel nog, denk midden/eind twintig. Maar ja, motor ongeluk.
pi_198791949
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 09:58 schreef Myraela het volgende:

[..]

Zijn het huis en de hypotheek van jullie samen of op zijn naam alleen? Want in het eerste geval kan bij zijn overlijden zijn familie mooi de helft opeisen en in het tweede geval kunnen ze je, zoals in Kaatjes verhaal, eruit kieperen. Ik zou er toch een testamentje tegenaan gooien, ondanks huwelijk in de pijpleiding.
pi_198791983
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 11:25 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Precies, ik ook. Wij hebben een addendum op ons samenlevingscontract dat dat bedrag van mij is en blijft. Alles wat het huis nu aan overwaarde gaat opbouwen, wordt van ons samen. Een scheiding werkt echt wel ontnuchterend inderdaad. Wij waren al op huwelijkse voorwaarden getrouwd en dat maakte het allemaal zoveel eenvoudiger dat ik ook nooit meer iets anders ga kiezen, tenzij we beiden 80 zijn ofzo.
Dat heb ik niet gedaan. Ik heb wel alle kosten van het huis betaald en laten opnemen dat ik dat bedrag iig terugkrijg vanuit de overwaarde en dat de verdeling daarna plaatsvind. Verdere afscheiding vind ik niet nodig. Ik breng meer inkomen in, zij regelt gewoon veel meer in het huishouden. Goeie verdeling zo.
pi_198791984
Hoe gaat het met het nieuwe huis @Clubsoda. Moet er veel gedaan worden?
pi_198792001
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 11:32 schreef Kaatje1 het volgende:
Hoe gaat het met het nieuwe huis @:Clubsoda. Moet er veel gedaan worden?
Dat ja :D En heb je ook foto's? :o #nieuwsgierig
pi_198792068
Gisteren een opzetje gemaakt aan de hand van mijn PLB uren voor mijn laatste jaren op de poli die mogelijk wat verlichting van mijn toenemende rugklachten geven: 2x 7 uur en 1x8 uur werken.
En elke zoveel maanden of per jaar bekijken of het bijgesteld moet worden.
Het lijkt niet veel maar met wat meer aan de balie zitten omdat ik dan minder vaak moet opstaan/gaan zitten (dat nekt mn rug) en die 2x een uur eerder naar huis (rond 15 uur begint het enorm te zeuren en om 16 uur neem ik dan pijnstillers om beetje normaal naar huis te kunnen de laatste tijd) hoop ik het op een betere manier vol te houden allemaal.
.
Onze nieuwe TL denkt goed mee, wil alles voor me uitrekenen.. dus ik ben voor nu blij met het opzetje. Als alles rond is en we hebben het structureel vastgelegd kan ze mss met wat schrapen in het hele cluster en vragen of er mensen meer willen werken ook nog wat uurtjes extra personeel inzetten.
pi_198792080
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 11:32 schreef PdeHoog het volgende:

Ik ook *G* Altijd leuk om te zien.
  donderdag 1 april 2021 @ 11:37:25 #131
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_198792099
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 11:16 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Klopt, maar dat hebben we opgelost door een langstlevende testament :+
Dan moet kind toch nog steeds wel dokken?

Het is te lang geleden hier, weet iig dat mijn moeder toen namens ons even haar spaarrekening mocht leeg trekken om de belastingen te voldoen toen mijn vader overleed
  donderdag 1 april 2021 @ 11:38:33 #132
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_198792123
quote:
1s.gif Op donderdag 1 april 2021 11:16 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Wat is daar 1840 aan. Je kunt toch een familiebedrijf niet voortzetten als je even 75 bunder à ¤50.000 moet uitkopen?
Dit stukje
quote:
Daarom trouwt men ook best vaak met iemand binnen de sector. Die snappen wat beter dat je niet zomaar even de helft van je grond weg kunt doen
Mensen 'buiten' de sector kunnen dat net zo goed begrijpen. Denken dat dit niet zo kan en dat dat de reden is dat ze incrowd trouwen vind ik 1840 denken
pi_198792135
Over exen en pensioenen gesproken ligt hier ergens ook nog iets in een la.. hij is nu ook bijna aan zijn pensioen bezig dus maar even induiken. Kan me niet herinneren dat we toen in 99 iets geregeld hebben (gem. van goed.)
pi_198792144
quote:
1s.gif Op donderdag 1 april 2021 11:37 schreef Molo het volgende:

[..]

Dan moet kind toch nog steeds wel dokken?

Het is te lang geleden hier, weet iig dat mijn moeder toen namens ons even haar spaarrekening mocht leeg trekken om de belastingen te voldoen toen mijn vader overleed
Hmmmmm.....dat zou kunnen. Durf ik niet zo gelijk te beantwoorden eigenlijk.
pi_198792156
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 11:35 schreef Blues het volgende:
Gisteren een opzetje gemaakt aan de hand van mijn PLB uren voor mijn laatste jaren op de poli die mogelijk wat verlichting van mijn toenemende rugklachten geven: 2x 7 uur en 1x8 uur werken.
En elke zoveel maanden of per jaar bekijken of het bijgesteld moet worden.
Het lijkt niet veel maar met wat meer aan de balie zitten omdat ik dan minder vaak moet opstaan/gaan zitten (dat nekt mn rug) en die 2x een uur eerder naar huis (rond 15 uur begint het enorm te zeuren en om 16 uur neem ik dan pijnstillers om beetje normaal naar huis te kunnen de laatste tijd) hoop ik het op een betere manier vol te houden allemaal.
.
Onze nieuwe TL denkt goed mee, wil alles voor me uitrekenen.. dus ik ben voor nu blij met het opzetje. Als alles rond is en we hebben het structureel vastgelegd kan ze mss met wat schrapen in het hele cluster en vragen of er mensen meer willen werken ook nog wat uurtjes extra personeel inzetten.
Klinkt goed. Fijn, zo’n meedenkende TL.
pi_198792157
Het is prachtig weer hier, maar 10 graden kouder dan afgelopen dagen :o :(
  donderdag 1 april 2021 @ 11:40:23 #137
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_198792161
quote:
1s.gif Op donderdag 1 april 2021 11:21 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Nope, nope, nope.

Snap ik :D

En die uitvaartverzekering, och, jou kennende heb je vast wel wat spaargeld en je hebt een koophuis. Dat is prima te doen.
Wensen vastleggen maakt het wel makkelijker voor nabestaanden ja, tenzij gekke wensen :+
pi_198792196
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 11:29 schreef Blues het volgende:

[..]

Ook dat. Maar niet iedereen is daar mee bezig.
Zeker niet als je jong bent.. (ik niet iig)
Dat zal het vast zijn. Maar als je als koppel grote stappen zet als samenwonen/huis kopen/bankrekeningen samenvoegen, dan vind ik het toch raar als je niet even stilstaat bij de gevolgen als er eentje overlijdt. Of wilsonbekwaam wordt.
  donderdag 1 april 2021 @ 11:41:58 #139
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_198792199
quote:

[..]

Uit ervaring van werken op de IC weet ik dat veel mensen niet kunnen inschatten hoe de verhoudingen zijn als iemand overlijdt of gaat overlijden. Blijkt dikwijls toch anders dan gedacht tijdens leven en welzijn :X

Zeker als er vermogen in het spel is...
  donderdag 1 april 2021 @ 11:42:26 #140
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_198792209
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 11:23 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Wat cute :D

En ingewikkeld ook eigenlijk :D
pi_198792211
@Molo:

https://www.erfrechtshulp(...)20veel%20hoger%20uit

quote:
Als een ouder komt te overlijden, gaat het totale vermogen naar de langstlevende ouder en hoeft deze geen erfbelasting voor de kinderen te betalen.

Pas als de langstlevende ouder overlijdt, erven de kinderen en betalen ze belasting. Echter, op deze wijze valt de belasting voor de kinderen meestal veel hoger uit. Het totale vermogen van de erfenis is in dit geval namelijk hoger en dus betaal je als kind al snel 20 procent erfbelasting.
.
pi_198792213
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 11:32 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Wij wachten ook nog op foto's :P
pi_198792217
quote:
1s.gif Op donderdag 1 april 2021 11:40 schreef Cat-astrophe het volgende:

Klinkt goed. Fijn, zo’n meedenkende TL.
Ja ik ben wel blij met haar. Niet alleen voor mezelf maar ze is coachend en proactief voor ons allemaal.
Ze doet 2 dg in de week TL taken en 2 dagen is ze meewerkend. Het hele TL gebeuren vind ze volgens mij wel veel leuker :D
pi_198792230
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 11:42 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Wij wachten ook nog op foto's :P
Van mij? :o

8-)
pi_198792254
quote:
Ja dat hebben wij geweten bij overlijden van ons beider ouders :{
pi_198792263
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 11:30 schreef Clubsoda het volgende:
Zijn het huis en de hypotheek van jullie samen of op zijn naam alleen? Want in het eerste geval kan bij zijn overlijden zijn familie mooi de helft opeisen en in het tweede geval kunnen ze je, zoals in Kaatjes verhaal, eruit kieperen. Ik zou er toch een testamentje tegenaan gooien, ondanks huwelijk in de pijpleiding.
Eerste, en ja het zou onwijs verstandig zijn. Heb het al een paar keer genoemd voor en sinds we het huis hebben gekocht. Maar uiteindelijk maken we er beide toch elke keer geen haast mee.

We hebben wel een NHG en overlijdensrisicoverzekering. Voor zover dat iets helpt. Geen idee. We kunnen de hypotheek ook beide alleen dragen.

Als we overigens iets doen, dan trouwen we waarschijnlijk gewoon. Alle andere dingen vind ik omslachtig als je toch al snel wil trouwen. Onze bruiloft in het buitenland doen we sowieso niet rechtsgeldig, dus moeten sowieso een keer op een maandagochtend een handtekening ergens zetten.
pi_198792267
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 11:43 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

8-)
Die kan ik zo verkopen :P
;)
pi_198792283
quote:
1s.gif Op donderdag 1 april 2021 11:41 schreef Molo het volgende:

[..]

Uit ervaring van werken op de IC weet ik dat veel mensen niet kunnen inschatten hoe de verhoudingen zijn als iemand overlijdt of gaat overlijden. Blijkt dikwijls toch anders dan gedacht tijdens leven en welzijn :X

Zeker als er vermogen in het spel is...
Breek me de bek niet open idd :X
pi_198792286
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 11:44 schreef Blues het volgende:

[..]

Die kan ik zo verkopen :P
;)
:P

En het eerste kopje koffie in de tuin na sleuteloverdracht O+

Half ingerichte boekenkast :P
  donderdag 1 april 2021 @ 11:46:31 #150
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_198792312
quote:
Oh, weird :D

Is wel 16 jaar terug geweest. Misschien herinner ik het me verkeerd :o
Maar geruststellend voor nu voor jullie (en mezelf :+ ) iig ^O^
  donderdag 1 april 2021 @ 11:46:50 #151
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_198792324
* Molo gaat meteen schoenen kopen van dat geld
pi_198792328
quote:
Mijn vader had hiervoor een constructie ingesteld dat hij bij leven ook onze erfbelasting heeft betaald nadat mijn moeder overleed. Ook steeds ieder jaar het maximale geschonken zodat wij, bij zijn overlijden geen erfbelasting hoefden te betalen (had wel gemoeten wanneer hij niet eind oktober maar eind juni was overleden)
pi_198792329
quote:
1s.gif Op donderdag 1 april 2021 11:40 schreef Molo het volgende:

[..]

Snap ik :D

En die uitvaartverzekering, och, jou kennende heb je vast wel wat spaargeld en je hebt een koophuis. Dat is prima te doen.
Wensen vastleggen maakt het wel makkelijker voor nabestaanden ja, tenzij gekke wensen :+
Joa. Ga nu niks meer aan uitvaartverzekering doen. Wordt veel te duur en dan houd ik dat bedrag nu liever voor mezelf om te besteden :Y) Alles wat de erven krijgen is een extraatje voor hen.

Familie weet dat ik in de brand wil na overlijden (zou wel eens kunnen checken of iemand mij daarna in huis wil, want bijzetten in een columbarium voegt niks toe voor mij en vind ik zonde van het geld, maar uitstrooien wil ik ook niet), ik zit bij twee koren dus met muziek keuze komt het op dit moment ook wel goed en verder bouwen ze het feestje mmaar zoals ze willen :+

In de familie loopt nu het gesprek over het ruimen van de graven van mijn grootouders.
Oma is verzakt :') , herstel is duur en de grafrechten moeten verlengd worden. Opa is al ruim 50 jaar overleden, oma tikt de 20 jaar ook al aan dus tja. Denk dat er misschien vier keer per jaar naar die graven gegaan wordt, ook al liggen ze op maar 10 km van hier. Maar dat is aan de nog levende kinderen om te beslissen.
pi_198792344
quote:
1s.gif Op donderdag 1 april 2021 11:46 schreef Molo het volgende:

[..]

Oh, weird :D

Is wel 16 jaar terug geweest. Misschien herinner ik het me verkeerd :o
Maar geruststellend voor nu voor jullie (en mezelf :+ ) iig ^O^
Ja :D Maar goed, ik ben wel van plan om tegen die tijd mini-G zijn deel gewoon apart te zetten als het kan. Hij heeft er recht op en hij moet een goeie start kunnen maken :)
pi_198792360
Ik maak binnenkort wel even meer foto's van alles en dan doen we een kort intro-rondje van het huis, ok? :P
  donderdag 1 april 2021 @ 11:48:45 #156
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_198792362
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 11:44 schreef Blues het volgende:

[..]

Ja dat hebben wij geweten bij overlijden van ons beider ouders :{
Oh ik had beter moeten lezen.
Stukje erboven is van toepassing hier

quote:
Valt dan direct na het overlijden van de eerste ouder de beruchte blauwe envelop op de deurmat? Als kind hoef je niet bang te zijn voor aanslagen van de Belastingdienst die na het overlijden van de eerste ouder betaald moeten worden.

Zolang de langstlevende ouder over het vermogen van de kinderen beschikt, betaalt deze ook de erfbelasting voor de kinderen. Op het moment dat dan de langstlevende ouder komt te overlijden, erven de kinderen de vordering plus het vermogen van de langstlevende ouder. Over dit laatste deel moet dan door de kinderen ook erfbelasting worden betaald.
pi_198792370
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 11:43 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

8-)
duh!
pi_198792411
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 11:48 schreef PdeHoog het volgende:
Ik maak binnenkort wel even meer foto's van alles en dan doen we een kort intro-rondje van het huis, ok? :P
:Y :Y :Y
  donderdag 1 april 2021 @ 11:51:02 #159
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_198792417
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 11:45 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

:P

[ afbeelding ]
En het eerste kopje koffie in de tuin na sleuteloverdracht O+

[ afbeelding ]
Half ingerichte boekenkast :P
Leuke dame indien dit je dame is :+
  donderdag 1 april 2021 @ 11:53:29 #160
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_198792490
quote:
1s.gif Op donderdag 1 april 2021 11:47 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Joa. Ga nu niks meer aan uitvaartverzekering doen. Wordt veel te duur en dan houd ik dat bedrag nu liever voor mezelf om te besteden :Y) Alles wat de erven krijgen is een extraatje voor hen.

Familie weet dat ik in de brand wil na overlijden (zou wel eens kunnen checken of iemand mij daarna in huis wil, want bijzetten in een columbarium voegt niks toe voor mij en vind ik zonde van het geld, maar uitstrooien wil ik ook niet), ik zit bij twee koren dus met muziek keuze komt het op dit moment ook wel goed en verder bouwen ze het feestje mmaar zoals ze willen :+

In de familie loopt nu het gesprek over het ruimen van de graven van mijn grootouders.
Oma is verzakt :') , herstel is duur en de grafrechten moeten verlengd worden. Opa is al ruim 50 jaar overleden, oma tikt de 20 jaar ook al aan dus tja. Denk dat er misschien vier keer per jaar naar die graven gegaan wordt, ook al liggen ze op maar 10 km van hier. Maar dat is aan de nog levende kinderen om te beslissen.
Mijn alleenstaande tante stond er ook zo in, na crematie.
Mijn moeder en andere tante hebben haar as stiekem illegaal uitgestrooid op de plek waar ze graag op vakantie ging _O_ *O* _O_
Mensje heeft nog nooit iets tegen de regels in gedaan, behalve dus na haar overlijden O+

En ruimen van graven... Tsja... Ik vind dat rap gaan in Nederland hoor bij veel graven. Maar te romantisch/sentimenteel ingesteld ik denk ik
pi_198792499
Verzakte oma :{
pi_198792776
quote:
1s.gif Op donderdag 1 april 2021 11:47 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Dat RUIMEN ook echt! Bahbah. Nog een reden om voor crematie te kiezen :Y Al zou ik iets als compost ofzo, of weet ik het wat er allemaal aan moderne methodes ontwikkeld worden en toegestaan zijn als ik de pijp uit ga, ook wel waarderen. Ik wil iig geen fysiek overblijfsel van mijzelf op een bepaalde plek. Ashes to ashes...

Ik heb ook wel ideeën bij hoe ik mn uitvaart wil eigenlijk. Waarbij ik vooral alles-aula wil vermijden. Ik hoorde laatst van een mooie uitvaart (doodgeboren kindje :'( ) waarbij was gekozen om een pad half af te lopen met de stoet, waarna het kistje werd overgedragen aan grafdragers (of hoe heten die kistensjouwers), het gezelschap bleef staan en het kistje het pad af werd gedragen en om de haag verdween... Dat vind ik toch wat filmischer en meer glamoureus dan zo'n troosteloos vinexgebouw. Plus ik vind de symboliek op deze manier ook wel mooi. Jullie blijven achter, ik ga verder, ipv jullie laten mij ergens achter... Doet me ook denken aan een mooie quote uit de docu Nachtvlinder, die het volgens mij zelf ook weer quotte, "Het erge is dat het feestje niet voorbij is, het feestje gaat gewoon door. Alleen zonder jou." En ik zou het bijzonder op prijs stellen wanneer iedereen een tequila achterover zou slaan als mn kist de hoek om gaat :D Degene die het strakste gezicht houdt krijgt mn erfenis :D
pi_198792852
En als ik even doorfantaseer wordt de tequila uitgereden door twinks op rolschaatsen in veel te korte shorts met bretels :9~ En is er ook een glitterkanon.

Godver balen dat ik dood ben.
pi_198792914
Oh nice! Nu allemaal advertenties voor iets wat ik net op een ander tabblad heb zitten bestellen *O*
  donderdag 1 april 2021 @ 12:18:58 #165
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_198793074
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 12:12 schreef DancingPhoebe het volgende:
Oh nice! Nu allemaal advertenties voor iets wat ik net op een ander tabblad heb zitten bestellen *O*
Toch wel via fok affiliatelinks hè? }:|
pi_198793278
quote:
1s.gif Op donderdag 1 april 2021 11:51 schreef Molo het volgende:

[..]

Leuke dame indien dit je dame is :+
Dat is G ja :Y O+
pi_198793626
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 11:32 schreef Kaatje1 het volgende:
Hoe gaat het met het nieuwe huis @:Clubsoda. Moet er veel gedaan worden?
Nee, dat valt erg mee. Schilderen, parketschuren, badkamer pimpen. Ik heb nog wel wat wensen (trapbekleding, boven stucen), maar dat schuiven we maar even op de lange baan. De loodgieter komt langs voor een inspectie van de ketel en de schoorsteen moet geveegd :P Verder is het GOOR, dus er moet ook flink gepoetst worden. De schilder is sinds gistermiddag bezig, hij heeft het eerste kleurtje op de muur (blauw naast het fameuze behang) en dat het is MOOI. En de megakoelkast voor in de garage is bezorgd, en de bank inmiddels ook, maar die staat nog in de garage tot de woonkamer klaar is (volgende week).
pi_198793647
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 12:44 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Nee, dat valt erg mee. Schilderen, parketschuren, badkamer pimpen. Ik heb nog wel wat wensen (trapbekleding, boven stucen), maar dat schuiven we maar even op de lange baan. De loodgieter komt langs voor een inspectie van de ketel en de schoorsteen moet geveegd :P Verder is het GOOR, dus er moet ook flink gepoetst worden. De schilder is sinds gistermiddag bezig, hij heeft het eerste kleurtje op de muur (blauw naast het fameuze behang) en dat het is MOOI. En de megakoelkast voor in de garage is bezorgd, en de bank inmiddels ook, maar die staat nog in de garage tot de woonkamer klaar is (volgende week).
Gaan jullie zelf poetsen? Dat zou ik geloof ik toch laten doen dan *rilril*
  donderdag 1 april 2021 @ 12:52:02 #169
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_198793770
Ik vind erfbelasting sowieso een achterlijk iets.. :X
Ik vind belastingen echt helemaal prima, maar deze belasting mogen ze wat mij betreft echt METEEN afschaffen 8)7
pi_198793902
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 12:06 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Dat RUIMEN ook echt! Bahbah. Nog een reden om voor crematie te kiezen :Y Al zou ik iets als compost ofzo, of weet ik het wat er allemaal aan moderne methodes ontwikkeld worden en toegestaan zijn als ik de pijp uit ga, ook wel waarderen. Ik wil iig geen fysiek overblijfsel van mijzelf op een bepaalde plek. Ashes to ashes...

Ik heb ook wel ideeën bij hoe ik mn uitvaart wil eigenlijk. Waarbij ik vooral alles-aula wil vermijden. Ik hoorde laatst van een mooie uitvaart (doodgeboren kindje :'( ) waarbij was gekozen om een pad half af te lopen met de stoet, waarna het kistje werd overgedragen aan grafdragers (of hoe heten die kistensjouwers), het gezelschap bleef staan en het kistje het pad af werd gedragen en om de haag verdween... Dat vind ik toch wat filmischer en meer glamoureus dan zo'n troosteloos vinexgebouw. Plus ik vind de symboliek op deze manier ook wel mooi. Jullie blijven achter, ik ga verder, ipv jullie laten mij ergens achter... Doet me ook denken aan een mooie quote uit de docu Nachtvlinder, die het volgens mij zelf ook weer quotte, "Het erge is dat het feestje niet voorbij is, het feestje gaat gewoon door. Alleen zonder jou." En ik zou het bijzonder op prijs stellen wanneer iedereen een tequila achterover zou slaan als mn kist de hoek om gaat :D Degene die het strakste gezicht houdt krijgt mn erfenis :D
Ik keek gisteren een afscheid. Die dame was een echte natuurliefhebber.
Lag dus ook in doeken (vind ik persoonlijk een pietsie te ‘naakt’ maar paste wel goed bij haar visie) en omdat het mooi weer was lag ze in het zonnetje met de grote klapdeuren open. Vond ik wel mooi.
En daarna werd ze begraven op een natuurbegraafplaats.

Als ik niet voor cremeren ging, zou dat mijn keuze zijn.

Om inderdaad juist dit gedoe over kosten en verzakken en ruimen te voorkomen. Ik zou niemand de verplichting willen opleggen om mijn graf bij te houden, maar mijn graf laten verwaarlozen... dat wil ik ook niet. Nette urn of anders een hoopje aarde met een label erbij.

Mijn ouders kiezen ook voor cremeren. Nu al helemaal, nadat mijn vader moest gaan rondbellen voor een kostenopgaaf voor zijn verzakte moeder.
pi_198793916
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 12:09 schreef DancingPhoebe het volgende:
En als ik even doorfantaseer wordt de tequila uitgereden door twinks op rolschaatsen in veel te korte shorts met bretels :9~ En is er ook een glitterkanon.

Feestje terwijl je nog leeft *O*

Post Kerona dan.
pi_198793927
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 12:44 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Lekker bezig ^O^
pi_198794020
Balkondeur open.

Hor vergeten.

Meeting ingegaan.

Katten blij dartelen op de balkonrand.

Hartverzakking.
  donderdag 1 april 2021 @ 13:10:21 #174
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_198794090
quote:
1s.gif Op donderdag 1 april 2021 13:06 schreef Cat-astrophe het volgende:
Balkondeur open.

Hor vergeten.

Meeting ingegaan.

Hartverzakking.
Hebben gyroscoopjes in oren, en pletternietteplettervering in pootjes.
pi_198794100
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 12:09 schreef DancingPhoebe het volgende:

Ik wil ook graag een afscheidsfeestje waarvan ik dan zelf baal dat ik dood ben. Lijkt me mooi O+
pi_198794111
Oh, en even nog he? Omdat het niet vaak genoeg gezegd kan worden.

:r Rutte is een vuile leugenaar :r
pi_198794140
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 13:10 schreef fietsie het volgende:

[..]

Het zijn wonderlijke wezens.
Jammer alleen dat ze toch regelmatig hun kaaktakken bij de landing breken, ondanks die veerpootjes :X
pi_198794155
quote:
2s.gif Op donderdag 1 april 2021 13:11 schreef Lonaa het volgende:

Wat heb ik gemist? *popcorn pakt*
pi_198794193
quote:
1s.gif Op donderdag 1 april 2021 12:59 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Ik keek gisteren een afscheid. Die dame was een echte natuurliefhebber.
Lag dus ook in doeken (vind ik persoonlijk een pietsie te ‘naakt’ maar paste wel goed bij haar visie) en omdat het mooi weer was lag ze in het zonnetje met de grote klapdeuren open. Vond ik wel mooi.
En daarna werd ze begraven op een natuurbegraafplaats.

Als ik niet voor cremeren ging, zou dat mijn keuze zijn.

Om inderdaad juist dit gedoe over kosten en verzakken en ruimen te voorkomen. Ik zou niemand de verplichting willen opleggen om mijn graf bij te houden, maar mijn graf laten verwaarlozen... dat wil ik ook niet. Nette urn of anders een hoopje aarde met een label erbij.

Mijn ouders kiezen ook voor cremeren. Nu al helemaal, nadat mijn vader moest gaan rondbellen voor een kostenopgaaf voor zijn verzakte moeder.
Ja dat lijkt mij ook wel wat. Dat of crematie. Eigenlijk maakt het me weinig uit verder.
Donatie aan de wetenschap heb ik ook nog wel even over gedacht (weefsels doneren voor onderzoek, scheelt weer proefdieren) maar ik weet niet of je dan kunt aangeven dat je niet op een snijtafel terechtkomt. Dat vind ik dan weer toch niks. Of zo'n rottingfarm, mweuh mwah nah..... :+
pi_198794205
Ik ben net drie kwartier bezig geweest met mezelf netjes maken voor de huisarts (controle). Voor mijn vriend doe ik doorgaans nog minder moeite :') :@

EDIT: ho wacht, ik moest nog wel helemaal aankleden enzo hè. Even voor de duidelijkheid :P
pi_198794228
quote:
7s.gif Op donderdag 1 april 2021 13:13 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Op 26 maart zeggen 'Nee hoor, ik heb Pieter Omzight niet genoemd in de gesprekken.'
Op 27 maart zeggen 'Hoezo moeten we het nog hebben over die stukken? Dat gaan we niet doen hoor, is geweest.'
Op 1 april: Mark Rutte blijkt Pieter genoemd te hebben in de verkenningsgesprekken.

:r
pi_198794234
quote:
7s.gif Op donderdag 1 april 2021 13:15 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Ja dat lijkt mij ook wel wat. Dat of crematie. Eigenlijk maakt het me weinig uit verder.
Donatie aan de wetenschap heb ik ook nog wel even over gedacht (weefsels doneren voor onderzoek, scheelt weer proefdieren) maar ik weet niet of je dan kunt aangeven dat je niet op een snijtafel terechtkomt. Dat vind ik dan weer toch niks. Of zo'n rottingfarm, mweuh mwah nah..... :+
Doneren: prima. Beschikbaar stellen aan de wetenschap... neuh. Dat mogen anderen doen.

Succes bij de HA!
  donderdag 1 april 2021 @ 13:17:48 #183
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_198794238
quote:
7s.gif Op donderdag 1 april 2021 13:16 schreef Candaasje het volgende:
Ik ben net drie kwartier bezig geweest met mezelf netjes maken voor de huisarts (controle). Voor mijn vriend doe ik doorgaans nog minder moeite :') :@

EDIT: ho wacht, ik moest nog wel helemaal aankleden enzo hè. Even voor de duidelijkheid :P
Wat voor soort controle activiteiten verwacht jij ???
pi_198794247
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 13:10 schreef fietsie het volgende:

[..]

En auto escape mechanisme. Wat vervolgens faalt omdat ze nooit buiten de tuin komen :X
pi_198794260
Ander nieuws: Efteling is weer goed bezig ^O^

https://www.efteling.com/nl/blog/nieuws/20210401-vomit-protocol

SPOILER
pi_198794262
quote:
2s.gif Op donderdag 1 april 2021 13:17 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Op 26 maart zeggen 'Nee hoor, ik heb Pieter Omzight niet genoemd in de gesprekken.'
Op 27 maart zeggen 'Hoezo moeten we het nog hebben over die stukken? Dat gaan we niet doen hoor, is geweest.'
Op 1 april: Mark Rutte blijkt Pieter genoemd te hebben in de verkenningsgesprekken.

Aaaah..... ja...... het is net een autoverkoper, denk ik dan maar :+
(De ex van mijn schoonzus was een autoverkoper. Strak in het pak, altijd netjes voor de dag, maar zo glad als een aal....)
pi_198794276
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 13:17 schreef fietsie het volgende:

[..]

Wat voor soort controle activiteiten verwacht jij ???
Nou, nogal intiem zullen we maar zeggen *)
pi_198794290
quote:
7s.gif Op donderdag 1 april 2021 13:19 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Aaaah..... ja...... het is net een autoverkoper, denk ik dan maar :+
(De ex van mijn schoonzus was een autoverkoper. Strak in het pak, altijd netjes voor de dag, maar zo glad als een aal....)
De autoverkoper verkloot iig niet de hele maatschappij. :r
pi_198794318
quote:
2s.gif Op donderdag 1 april 2021 13:20 schreef Lonaa het volgende:

[..]

De autoverkoper verkloot iig niet de hele maatschappij. :r
Details :{w
pi_198794358
quote:
7s.gif Op donderdag 1 april 2021 13:22 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Details :{w
Mijn bloeddruk jonge :X
Het is zo onrechtvaardigd.
pi_198794370
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 12:52 schreef Barreltje het volgende:
Ik vind erfbelasting sowieso een achterlijk iets.. :X
Ik vind belastingen echt helemaal prima, maar deze belasting mogen ze wat mij betreft echt METEEN afschaffen 8)7
Vind ik een lastige. Eerst was ik het 100% met je stelling eens, maar als je ziet wat een nare mensen uit generationele (geen woord?) rijkdom komen EN hoeveel geld de gemiddelde mens aan belasting moet betalen op ALLES... mowah, dan hoeven erfgenamen (die iets KRIJGEN) misschien niet automatisch extra beschermd te worden. Het is natuurlijk onuitvoerbaar, maar ik zou een systeem waarbij de rijkdom van de ontvanger ook meespeelt oid wel eerlijk vinden, net als bij boetes trouwens.
pi_198794428
quote:
2s.gif Op donderdag 1 april 2021 13:11 schreef Lonaa het volgende:

Eeeecht jongen. Elke discussie die ik had met VVD stemmers...

- Waarom stem je VVD?
* en ALS er dan al een antwoord kwam dat concreter was dan "ja kweenie man! Het gaat toch goed!"
- omdat de VVD zegt dat dit en dat
- o maar uit deze cijfers blijkt juist dat zus en zo?
- ja hij zegt het toch!

:') Ok gast, koop meer WC-eend.
pi_198794480
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 13:26 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Eeeecht jongen. Elke discussie die ik had met VVD stemmers...

- Waarom stem je VVD?
* en ALS er dan al een antwoord kwam dat concreter was dan "ja kweenie man! Het gaat toch goed!"
- omdat de VVD zegt dat dit en dat
- o maar uit deze cijfers blijkt juist dat zus en zo?
- ja hij zegt het toch!

:') Ok gast, koop meer WC-eend.
En dit is waarom we allemaal naar de klote gaan *O*

Ik verhuis naar Canada. Aju.
pi_198794581
quote:
2s.gif Op donderdag 1 april 2021 13:27 schreef Lonaa het volgende:

[..]

En dit is waarom we allemaal naar de klote gaan *O*

Ik verhuis naar Canada. Aju.
Mwoah, Canada heeft ook wel weer wat :r
pi_198794615
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 13:31 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Mwoah, Canada heeft ook wel weer wat :r
Ruimte om zo veel mogelijk zelfvoorzienend te zijn en enorm veel natuur. I'll take it.
pi_198794627
quote:

[..]

Heb zo maar het idee dat rutte 4 er toch niet gaat komen.
pi_198794657
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 13:33 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Oh vast wel. Hij zal het zich wel niet herinneren en niet zo bedoeld hebben en bla bla bla vuile rat en dan *hopsa, toch Rutte IV.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 1 april 2021 @ 13:35:02 #198
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_198794662
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 13:33 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

De vraag is hoe nu verder...
Kaag I zonder de VVD?
Nieuwe MP van de VVD I
Nieuwe verkiezingen....
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_198794678
Het is jammer dat Lubach is gestopt. Dit was vast een heel leuke sketch geworden :')
pi_198794685
quote:
2s.gif Op donderdag 1 april 2021 13:33 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Ruimte om zo veel mogelijk zelfvoorzienend te zijn en enorm veel natuur. I'll take it.
Ja ok, maar dan kan ik ook hier doen of mn neus bloedt. Want dat is dan wat je daar gaat zitten doen, toch?
pi_198794693
quote:
2s.gif Op donderdag 1 april 2021 13:33 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Mijn vriend begon deze week over Nieuw-Zeeland
Ik: zo, das lekker om de hoek,,....
Hij: Ja, maar wel prachtige natuur, ditdatzuszo progressief...natuur.......ruimte...natuur!
Ik: Maar we zijn daar nog nooit geweest :D
Hij: Ja maar... natuur!
Ik: vertel het jij even aan je moeder dan? Die krijgt ter plekke een hartverzakking :+
pi_198794700
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 13:35 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Ja ok, maar dan kan ik ook hier doen of mn neus bloedt. Want dat is dan wat je daar gaat zitten doen, toch?
Met meer rust en ruimte dan ik nu heb in mijn tokkiewijk of kan betalen hierzo. Dus dat is wel een win dan.
  donderdag 1 april 2021 @ 13:37:00 #203
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_198794717
Ik zou zeggen: vergelijk de toelatingsvereisten voor economische vluchtelingen die Canada en NZ stellen met je eigen situatie, en je weet of je een kans maakt.
pi_198794719
quote:
2s.gif Op donderdag 1 april 2021 13:36 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Met meer rust en ruimte dan ik nu heb in mijn tokkiewijk of kan betalen hierzo. Dus dat is wel een win dan.
Ah ja, we gingen de ergernis uit een andere hoek in :D

Toch *O* gedeelde ergernis *O*
pi_198794729
quote:
7s.gif Op donderdag 1 april 2021 13:36 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Mijn vriend begon deze week over Nieuw-Zeeland
Ik: zo, das lekker om de hoek,,....
Hij: Ja, maar wel prachtige natuur, ditdatzuszo progressief...natuur.......ruimte...natuur!
Ik: Maar we zijn daar nog nooit geweest :D
Hij: Ja maar... natuur!
Ik: vertel het jij even aan je moeder dan? Die krijgt ter plekke een hartverzakking :+
Nieuw-Zeeland is wel duur. Daar zijn op dit moment alle multinationals bunkers aan het bouwen voor als alle shit naar de tering aat want Nieuw-Zeeland kan je mooi afsluiten. :7
pi_198794741
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 13:37 schreef fietsie het volgende:
Ik zou zeggen: vergelijk de toelatingsvereisten voor economische vluchtelingen die Canada en NZ stellen met je eigen situatie, en je weet of je een kans maakt.
Ik heb vanwege chronische depressie die aanzienlijk erger wordt in de wintermaanden wel eens overwogen naar een zonovergoten land te emigreren. Maar ja uiteindelijk laat je dan je hele kring achter en wordt je daar weer depri van :')
pi_198794748
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 13:37 schreef fietsie het volgende:
Had ie al naar gekeken. We maken kans. :D
pi_198794758
quote:
2s.gif Op donderdag 1 april 2021 13:37 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Nieuw-Zeeland is wel duur. Daar zijn op dit moment alle multinationals bunkers aan het bouwen voor als alle shit naar de tering aat want Nieuw-Zeeland kan je mooi afsluiten. :7
Ergens hoop ik dat de hele shit gewoon snel naar de tering gaat. Laatste het licht uit, de natuur redt zich wel weer zonder ons. Maar ja makkelijk praten als je en geen kinderen en geen hele grote lust for life hebt.
pi_198794771
Getrouwd destijds in gemeenschap, want dat was reden voor een feestje en het goedkoopst om te regelen dat huis op beider naam stond.
Ondanks hetzelfde modale inkomen wel jarenlang de financiën op gescheiden rek.
Toen wij samen gingen, gingen mensen uit elkaar t/m knokploeg voor de tv die haar vader had gegeven. Inmiddels is het zo verweven dat veel op éen rek. staat.

Zonder kinderen wilde ik graag een testament voor het geval wij beiden in éen vliegtuig zouden omkomen. Een jaar geleden waren wij bezig met een levenstest. Het is er niet van gekomen.
Gezien gedoe met familiegraven in de sch.familie en onderhoud, dat is geregeld per testament an die kant. Trouwens voor verzakt oma’s graf werd opgelost door de beheerder.
Wij willen wel uitgestrooid langs de Lek en verder maakt men er maar een feestje van. w/

Ben ik bij?
Oh nee. Rutte :r :r
pi_198794774
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 13:35 schreef borisz het volgende:

[..]

De vraag is hoe nu verder...
Kaag I zonder de VVD?
Nieuwe MP van de VVD I
Nieuwe verkiezingen....
Nieuwe MP denk ik
  donderdag 1 april 2021 @ 13:40:20 #211
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_198794781
quote:
7s.gif Op donderdag 1 april 2021 13:38 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Had ie al naar gekeken. We maken kans. :D
Wij keken voor A. er was naar Canada, en was eigenlijk bijna niet te doen toen.
Mijn toenmalige werkgever opende een vestiging daar, en wilde NL mensen om de "bedrijfscultuur mee te nemen" daarheen.
pi_198794799
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 13:35 schreef PdeHoog het volgende:
Het is jammer dat Lubach is gestopt. Dit was vast een heel leuke sketch geworden :')
Da's jammer. Maar zaterdag komt "even tot hier". Dat kan ook wel erg leuk worden.
pi_198794800
quote:
2s.gif Op donderdag 1 april 2021 13:37 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Jup, ook geen corona meer *O*

Overigens, ik wil niet gelijk naar Nieuw-Zeeland. Ben er nog nooit geweest en ik heb nog wel meer dromen. En om echt iedereen hier achter te laten...

Hoef niet mijn leven lang per se in NL te blijven. Maar ja, waar ga je dan zitten. Moet ook wel werk zijn, voor zowel vriend als voor mij. (Ik wil hier in NL wel eerst wat werkervaring op doen. Anders eindig ik echt alleen thuis, en dat is in een land waarin je niemand kent en toch wel even moet integreren natuurlijk helemaal deprimerend.)
  donderdag 1 april 2021 @ 13:42:00 #214
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_198794823
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 13:24 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Vind ik een lastige. Eerst was ik het 100% met je stelling eens, maar als je ziet wat een nare mensen uit generationele (geen woord?) rijkdom komen EN hoeveel geld de gemiddelde mens aan belasting moet betalen op ALLES... mowah, dan hoeven erfgenamen (die iets KRIJGEN) misschien niet automatisch extra beschermd te worden. Het is natuurlijk onuitvoerbaar, maar ik zou een systeem waarbij de rijkdom van de ontvanger ook meespeelt oid wel eerlijk vinden, net als bij boetes trouwens.
We kunnen ook zeggen dat alles boven een miljoen belast moet worden.. dan komt die generationele rijkdom ook weer goed :+
pi_198794827
Wij gingen bijna naar Nw.Zeeland met alleen een creditcard.
Tandenborstel kun je daar ook kopen.
(Moet je zien wat ik op vakantie aan overtolligs meesleep B-) )
pi_198794836
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 13:42 schreef Barreltje het volgende:

[..]

We kunnen ook zeggen dat alles boven een miljoen belast moet worden.. dan komt die generationele rijkdom ook weer goed :+
Of zoiets ja :Y
pi_198794873
Ik ben wel benieuwd wanneer Candaasje gaat prikken en insider info kan geven over hoe druk het nu wel of niet is op die prikcentra!

"Het gaat toch goed, onnie?!"
:')
pi_198794885
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 13:40 schreef fietsie het volgende:

[..]

Wij keken voor A. er was naar Canada, en was eigenlijk bijna niet te doen toen.
Mijn toenmalige werkgever opende een vestiging daar, en wilde NL mensen om de "bedrijfscultuur mee te nemen" daarheen.
Oh dit was Nieuw-Zeeland, ik weet het ook niet precies hoor, het was de eerste Google hit.
Vriend zou er wel aan het werk kunnen, voor mij wordt het al wat lastiger. (Had ik dierenarts moeten worden, dan had het wel gekund met een aanvullend examen.)

We zouden wel direct naar San Francisco kunnen. Hoewel prachtige natuur, spreekt de cultuur en het ontbreken van een (sociaal) vangnet ons niet zo aan. En vriend zou 2/3 van zijn vrije dagen moeten inleveren. Nog niet gesproken over wat ík dan precies ga doen. Mweuh.
  donderdag 1 april 2021 @ 13:46:03 #219
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_198794931
quote:
1s.gif Op donderdag 1 april 2021 13:42 schreef AnneX het volgende:
Oh dat zou ik graag een keer willen doen! Gewoon weg met een credit kaart..

En zelfs naar Schiphol zonderplan en met geld _O_ _O_
pi_198794943
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 13:43 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik ben wel benieuwd wanneer Candaasje gaat prikken en insider info kan geven over hoe druk het nu wel of niet is op die prikcentra!

Ik ga 15 april mijn prikkunsten uitleven op onschuldige sinaasappels. Als training. :+ Daarna zal het wel snel beginnen vermoed ik.
pi_198794965
En ja hoor : Rutte gaat door het stof.
pi_198794974
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 13:39 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Ergens hoop ik dat de hele shit gewoon snel naar de tering gaat. Laatste het licht uit, de natuur redt zich wel weer zonder ons. Maar ja makkelijk praten als je en geen kinderen en geen hele grote lust for life hebt.
Ja +1. :')
  donderdag 1 april 2021 @ 13:47:03 #223
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_198794981
Sch zus heeft nieuwzeelands staatsburgerschap ^O^ we maken vast kans op gezinshereniging *)
  donderdag 1 april 2021 @ 13:47:31 #224
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_198795009
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 13:47 schreef Barreltje het volgende:
Sch zus heeft nieuwzeelands staatsburgerschap ^O^ we maken vast kans op gezinshereniging *)
Het is Nederland niet he :P
  donderdag 1 april 2021 @ 13:47:32 #225
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_198795010
quote:
2s.gif Op donderdag 1 april 2021 13:46 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Teveel "the 100" _O-
  donderdag 1 april 2021 @ 13:47:51 #226
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_198795028
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 13:47 schreef fietsie het volgende:

[..]

Het is Nederland niet he :P
Ssstt!!! ~O>
pi_198795033
quote:
1s.gif Op donderdag 1 april 2021 13:46 schreef AnneX het volgende:
En ja hoor : Rutte gaat door het stof.
Nee joh. Hij zegt gewoon dat hij het zich 'verkeerd herinnert maar niet liegt'. :')
pi_198795040
quote:
2s.gif Op donderdag 1 april 2021 13:46 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Beheheh dark en twisty boks.
pi_198795049
quote:
2s.gif Op donderdag 1 april 2021 13:47 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Nee joh. Hij zegt gewoon dat hij het zich 'verkeerd herinnert maar niet liegt'. :')
Drukke tijd he, pandemie, verkiezingen, pfoe.
pi_198795056
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 13:43 schreef DancingPhoebe het volgende:

Aanvullend: mijn moeder was laatst met mijn oma mee naar de priklocatie in de Jaarbeurs. ENORME zaal volgens haar zeggen, er waren 4 prikpunten open.
Ik hoop dat het inmiddels beter is.
pi_198795062
quote:

[..]

De man met een gaten geheugen
pi_198795088
quote:

[..]

Ow, ik hoorde al 2 x excuses. Affijn.
Het werd weer een thuisblijfdagje.
pi_198795090
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 13:48 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

De man met een gaten geheugen
Maar hij doet het wel goed hoor, met die kerona! Ga dr maar aan staan!

Arden! Die doet het goed. Niet deze geinponum.
pi_198795091
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 13:48 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Beheheh dark en twisty boks.
O+

Wel fijn hoor, ik denk altijd dat ik de enige ben met mild donkere depressieve onverschillige gedachtes over de toekomst.
F. is altijd helemaal lamgeslagen als ik dit soort dingen zeg. :') :@
pi_198795118
Mensen, als mini-G verkouden is en negatief getest dan zegt het RIVM: gewoon naar school. School zegt: we volgen de RIVM regels, maar.......ook al ben je negatief, als je verkouden bent blijf je thuis tenzij heeeeeeel lichte klachten want ja...je kan andere mensen ziek maken.

Ik vind de communicatie wat warrig geloof ik :') Wat moet je hier nou mee :{
pi_198795120
quote:
2s.gif Op donderdag 1 april 2021 13:49 schreef Lonaa het volgende:

[..]

O+

Wel fijn hoor, ik denk altijd dat ik de enige ben met mild donkere depressieve onverschillige gedachtes over de toekomst.
Misschien moet je C. even spreken hier. Als ik weer eens loop te ranten. O-)
pi_198795122
quote:
1s.gif Op donderdag 1 april 2021 13:06 schreef Cat-astrophe het volgende:
Balkondeur open.

Hor vergeten.

Meeting ingegaan.

Hartverzakking.
😱😱😱
pi_198795130
quote:
7s.gif Op donderdag 1 april 2021 13:48 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Aanvullend: mijn moeder was laatst met mijn oma mee naar de priklocatie in de Jaarbeurs. ENORME zaal volgens haar zeggen, er waren 4 prikpunten open.
Ik hoop dat het inmiddels beter is.
Hoe is het met oma nu? Om mij heen hoor ik dat iemand naar Alphen moest en voor zijn vrouw naar Tiel. Vanuit Houten.
  donderdag 1 april 2021 @ 13:51:46 #239
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_198795144
quote:

[..]

O+

Niet klikken op dat linkje over het jaar 2027 op de Frontpage...
pi_198795157
quote:

[..]

O+

Tja. De Man laat zich het best omschrijven als een soort menselijke labrador. Nuf said :')

Hoe ik er ook weer mee thuis kom, jooooost mag het weten :')

SPOILER
pi_198795200
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 13:52 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Tja. De Man laat zich het best omschrijven als een soort menselijke labrador. Nuf said :')

Hoe ik er ook weer mee thuis kom, jooooost mag het weten :')

SPOILER
Herkenbaar +1

Zit er een glitch in de matrix en zijn wij eigenlijk dezelfde persoon, ofzo?
  Moderator donderdag 1 april 2021 @ 13:53:30 #242
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_198795203
quote:
7s.gif Op donderdag 1 april 2021 13:13 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Niets.
Hij houdt zich gewoon aan de goede gewoonte om wat tijdens de gesprekken met de verkenner is gezegd, geheim te houden.

Hij geeft met zijn woorden aan dat hij met CDA wil regeren. Da's niet handig om te zeggen.
pi_198795218
Hij
quote:

[..]

Hij heeft er 'verkeerde'herinneringen aan :') :') :') :r :r :{w
pi_198795227
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 13:50 schreef PdeHoog het volgende:
Mensen, als mini-G verkouden is en negatief getest dan zegt het RIVM: gewoon naar school. School zegt: we volgen de RIVM regels, maar.......ook al ben je negatief, als je verkouden bent blijf je thuis tenzij heeeeeeel lichte klachten want ja...je kan andere mensen ziek maken.

Geen idee P.!
Het beleid snap ik al lang niet meer. Zie post hiervoor.
pi_198795263
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 13:50 schreef PdeHoog het volgende:

Misschien willen ze voorkomen dat mini-G andere kinderen aansteekt en dat iedereen dan zich gaat afvragen, is het verkouden of is het corona. Maar dat kan ook te simpel gedacht zijn
pi_198795264
quote:
1s.gif Op donderdag 1 april 2021 13:53 schreef Blues het volgende:
Hij
[..]

En blijkbaar is het de eerste aantekening, dus hij is er het gesprek over begonnen hoogstwaarschijnlijk.
:') :') :')

!!!

pi_198795272
quote:
1s.gif Op donderdag 1 april 2021 13:42 schreef AnneX het volgende:
Wat erg is dat toch he? Ik leer t ook niet af :D
pi_198795301
quote:
2s.gif Op donderdag 1 april 2021 13:55 schreef Lonaa het volgende:

En blijkbaar is het de eerste aantekening, dus hij is er het gesprek over begonnen hoogstwaarschijnlijk.
:') :') :')

!!!

Dit mag hij toch niet 'overleven' :?
pi_198795344
quote:
2s.gif Op donderdag 1 april 2021 13:53 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Herkenbaar +1

Zit er een glitch in de matrix en zijn wij eigenlijk dezelfde persoon, ofzo?
Misschien had jij de man moeten zijn en de man F's Loon...
pi_198795362
quote:
1s.gif Op donderdag 1 april 2021 13:53 schreef Blues het volgende:
Hij
[..]

Ik heb ook een hoop verkeerde VVD gerelateerde herinneringen ja :r
  Moderator donderdag 1 april 2021 @ 14:00:58 #251
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_198795428
quote:
1s.gif Op donderdag 1 april 2021 13:56 schreef Blues het volgende:

[..]

Dan wordt Geert de grootste....
pi_198795439
quote:
1s.gif Op donderdag 1 april 2021 13:56 schreef Blues het volgende:

[..]

Doet ie wel, ik geloof er niet meer in. Wat een shitshow he. Poh.

Stukje omgekeerde psychologie nog. 'Als ik het geweten had, had ik de stukken niet openbaar gemaakt toch?'

Weten jullie nog dat poppodium dat over de kop ging? Waar een (VVD)wethouder verantwoordelijk voor was? Die had net zo'n hautaine houding. Ik kan daar zo slecht tegen. Dat arrogante. Dat glasharde liegen. Dat eigen hachje redden en schamper reageren op iedereen die daar doorheen prikt.

pi_198795455
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 13:58 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Misschien had jij de man moeten zijn en de man F's Loon...
Dat had geresulteert in boeiende relaties, denk ik.
pi_198795461
quote:
1s.gif Op donderdag 1 april 2021 14:00 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Dan wordt Geert de grootste....
Da's ook dood en dood eng
pi_198795483
quote:
2s.gif Op donderdag 1 april 2021 14:01 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Dat had geresulteert in boeiende relaties, denk ik.
En een gezellige dubbelsuicide denk ik :D
pi_198795501
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 14:02 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

En een gezellige dubbelsuicide denk ik :D
Ik ben blij dat je hem inkopt. O+ :D
pi_198795520
Op twitter: Walgelijk al die kritiek ineens op rutte. Die man heeft altijd naar eer en geweten gelogen _O-
pi_198795525
Rutte heeft gewoon Altzheimer.
Dat zou alles dat Klaver opsomt verklaren.
pi_198795575
quote:
2s.gif Op donderdag 1 april 2021 14:01 schreef Lonaa het volgende:

Doet ie wel, ik geloof er niet meer in. Wat een shitshow he. Poh.

Stukje omgekeerde psychologie nog. 'Als ik het geweten had, had ik de stukken niet openbaar gemaakt toch?'

Weten jullie nog dat poppodium dat over de kop ging? Waar een (VVD)wethouder verantwoordelijk voor was? Die had net zo'n hautaine houding. Ik kan daar zo slecht tegen. Dat arrogante. Dat glasharde liegen. Dat eigen hachje redden en schamper reageren op iedereen die daar doorheen prikt.

En dan maaaaaanden later toegeven dat ze dat beter hadden moeten doen :r
pi_198795578
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 12:45 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Gaan jullie zelf poetsen? Dat zou ik geloof ik toch laten doen dan *rilril*
Nee joh, de schoonmaakster komt zaterdag *O* Ik ben alleen de oven aan het schrobben.
pi_198795591
quote:
1s.gif Op donderdag 1 april 2021 14:05 schreef Blues het volgende:

[..]

En dan maaaaaanden later toegeven dat ze dat beter hadden moeten doen :r
Deze man gaf maanden later een interview in de krant over hoe zwaar het voor hem was geweest.
:{
pi_198795599
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 14:05 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Nee joh, de schoonmaakster komt zaterdag *O* Ik ben alleen de oven aan het schrobben.
Lekkerrrrr *O*
pi_198795746
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 13:55 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Misschien willen ze voorkomen dat mini-G andere kinderen aansteekt en dat iedereen dan zich gaat afvragen, is het verkouden of is het corona. Maar dat kan ook te simpel gedacht zijn
Dat zal het ongetwijfeld zijn, maar er zijn richtlijnen verstrekt waar iedereen zich aan moet houden lijkt me. Daar is door deskundigen over nagedacht lijkt me.

Nou ja, we gaan het meemaken :P
pi_198796167
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 13:55 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Ook mijn gedachte. Vervelend voor het bewezen ‘gewoon’ verkouden kind en gezin, maar het bespaart klasgenootjes en leerkrachten wellicht onnodige tests.
  donderdag 1 april 2021 @ 14:24:21 #265
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_198796218
Ik wil ook ontzettend graag naar een hutje op de hei/Canada/Nieuw Zeeland/Finland/whereever en dan drie keer per jaar andere mensen zien en gezellig een beetje moestuinieren en voor beestjes zorgen. Maar J wil niet en ik ben altijd ziek of onderweg. Dus tja.
Spoilers!
pi_198796293
quote:
2s.gif Op donderdag 1 april 2021 14:05 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Deze man gaf maanden later een interview in de krant over hoe zwaar het voor hem was geweest.
:{
W
T
F
|:(
pi_198796296
Geen afspraken meer, geen deadline, komend weekend moet ik sowieso wat nakijk werk doen omdat collega die de planning van inleveren deed de deadline ietsjes laat en onhandig heeft gezet.... weekend is begonnen *O*
  donderdag 1 april 2021 @ 14:26:34 #268
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_198796310
Ik vind jullie trouwens allemaal hartstikke leuk maar als het hier nooit over het nieuws zou gaan, zou ik het nog leuker vinden. Ik ben het gelukkigst als ik niet weet wat er in de wereld speelt :+
Spoilers!
pi_198796363
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 14:26 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik vind jullie trouwens allemaal hartstikke leuk maar als het hier nooit over het nieuws zou gaan, zou ik het nog leuker vinden. Ik ben het gelukkigst als ik niet weet wat er in de wereld speelt :+
Ja sorry. Mijn schuld. Ik moet ook gewoon niet naar het nieuws kijken, eigenlijk.
pi_198796398
quote:
Ik probeer die posts ook zoveel mogelijk te negeren. Vooral over politiek. Dan ben ik echt een struisvogel en ben er daarom te weinig in ingelezen om er iets zinnigs over te kunnen zeggen.
pi_198796402
Maar ergeren is ook zo heerlijk :@
pi_198796435
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 14:29 schreef DancingPhoebe het volgende:
Jamaar dan liever over een string die scheef zit of een muurtje wat je niet dekkend geverfd krijgt of zo ;(
  donderdag 1 april 2021 @ 14:31:30 #273
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_198796457
quote:
2s.gif Op donderdag 1 april 2021 14:28 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Ja sorry. Mijn schuld. Ik moet ook gewoon niet naar het nieuws kijken, eigenlijk.
Nee, gewoon posten joh. Ik moet gewoon van internet af als ik niets wil weten :')
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 14:29 schreef DancingPhoebe het volgende:
Daar ben ik helaas overheen gegroeid. En dat is helemaal niet handig.
Spoilers!
  donderdag 1 april 2021 @ 14:32:07 #274
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_198796475
quote:
1s.gif Op donderdag 1 april 2021 14:30 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Jamaar dan liever over een string die scheef zit of een muurtje wat je niet dekkend geverfd krijgt of zo ;(
Of je verbazen over die string-uittrek-zonder-in-je-nakie-te-staan-filmpjes-hype op TikTok? :P :P

(Kregen we mail over van school: er zouden 10 en 11 jarigen ook aan meedoen door hun TikTok account settings bewust te veranderen in een hogere leeftijd) .
pi_198796486
quote:
Dus nieuws politiek en F1 mag niet meer hier? |:)
pi_198796527
Kolere, die boerenbea roept ook een hoop ergernis op bij me zeg :r
pi_198796560
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 14:33 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik wilde het net posten :@
pi_198796610
quote:
2s.gif Op donderdag 1 april 2021 14:33 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Ik wilde het net posten :@
O+
pi_198796624
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 14:33 schreef DancingPhoebe het volgende:
Welke boerenbea?
pi_198796626
Ik ga lekker in t zonnetje lezen in mn gezellige maffiaboek. :D O+
pi_198796645
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 14:35 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Welke boerenbea?
Kerolain.
pi_198796647
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 14:35 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Welke boerenbea?
Keeeerelein! Boerenburgerpartij oid?
  donderdag 1 april 2021 @ 14:36:12 #283
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_198796649
quote:
1s.gif Op donderdag 1 april 2021 14:32 schreef Blues het volgende:

[..]

Dus nieuws politiek en F1 mag niet meer hier? |:)
En corona *O*
Spoilers!
pi_198796665
quote:
1s.gif Op donderdag 1 april 2021 14:36 schreef Blues het volgende:

[..]

Kerolain.
pi_198796680
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 14:36 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Keeeerelein! Boerenburgerpartij oid?
Ach. Die dame. Zucht :{
pi_198796728
D'n Thier tegen een zenuw aan?
  donderdag 1 april 2021 @ 14:38:15 #287
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_198796744
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 14:36 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Ach. Die dame. Zucht :{
Gebruik je daar die term nog voor ja? :P
  donderdag 1 april 2021 @ 14:38:59 #288
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_198796769
Ik erger me aan de wasmachine. Ik wacht er op omdat ik weg moet. Hij zou al klaar zijn maar er sprong net nog 5 minuten bij. Ik vind dat zo'n oplichting :{w
Spoilers!
pi_198796791
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 14:38 schreef fietsie het volgende:

[..]

Gebruik je daar die term nog voor ja? :P
Ik beschouw elk persoon van het vrouwelijk geslacht boven de 18+ als een dame :P
  donderdag 1 april 2021 @ 14:40:12 #290
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_198796816
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 14:39 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Ik beschouw elk persoon van het vrouwelijk geslacht boven de 18+ als een dame :P
Dat levert dan wel behoorlijke terminologie inflatie op :P
pi_198796912
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 14:40 schreef fietsie het volgende:

[..]

Dat levert dan wel behoorlijke terminologie inflatie op :P
Mwah :P
pi_198796946
Nou, Rutte is zich nu wel heel erg in een moeilijke positie aan het bewegen :')
pi_198796977
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 14:43 schreef PdeHoog het volgende:
Ik vind heel veel van hem. Maar ik ben blij dat ik niet in zijn schoenen sta
pi_198796995
quote:
1s.gif Op donderdag 1 april 2021 13:51 schreef AnneX het volgende:

[..]

Hoe is het met oma nu? Om mij heen hoor ik dat iemand naar Alphen moest en voor zijn vrouw naar Tiel. Vanuit Houten.
Oh, helemaal vergeten te melden. Maar gelukkig niks gebroken!
Het ging ook allemaal heel vlot in het ziekenhuis, dus dat scheelde ook wel.
pi_198797029
Wat een shitshow.
pi_198797043
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 14:43 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Dat ja.
  donderdag 1 april 2021 @ 14:45:41 #297
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_198797070
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 14:43 schreef PdeHoog het volgende:
En toch laat, in mijn ogen, het geheel zien dat een informatie rond, en de formatie van zo'n complexe samenwerking, niet thuishoort in de openheid.
Niemand gaat ooit meer middels proefballonnetjes, "wat nou als jullie..." redeneringen e.d. ruimte aan elkaar geven als -alles- breed in de kamer en de media wordt uitgespeld.
pi_198797074
Hij staat in de schoenen die hij zelf heeft aangetrokken hoor. En op heeft laten poetsen en al jaren fier mee rondstapt :r
pi_198797117
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 14:43 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Dat doet ie echt zelf he? Vuile rat. Met z'n hautaine houding. Jammer joh. :r
pi_198797174
Oh ja ik zou het er niet meer over hebben. :')
pi_198797206
Hier, een poes in een bloempot met een muts op, om het goed te maken:
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')