Als je het goed doet, kan je jaarrond uit de tuin eten. Het is mij verbazingwekkend goed gelukt, ook al was de nateelt matig. Ik heb net bijvoorbeeld nog stamppot van pastinaak, aardappel en rucola gegeten. Allemaal eigen oogst. Dit jaar wordt het vast nog beter.quote:Op woensdag 31 maart 2021 22:05 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ze hadden natuurlijk alle tijd om alles klaar te maken voor de diepvries en ruimte om andere zaken als uien, (bruine) bonen en aardappels goed te drogen voor ze in opslag gingen. Eigenlijk kochten ze nooit groente.
Heel veel kool en boontjes gingen in de grote Liebherr vrieskist.
En het licht natuurlijk aan je voedingspatroon. Voor bepaalde dingen (als je ze grillt/bakt) is uit de diepvries niet optimaal.
Wat fijn! Voelde het veilig?quote:Op woensdag 31 maart 2021 22:12 schreef Tele6 het volgende:
Ik heb vanavond voor het eerst in een halfjaar weer survivaltraining gegeven. Gisterochtend had ik zelf getraind. Nu heb ik op de raarste plaatsen blauwe plekken, bulten en schaafwonden![]()
Maar het was wel gezellig. Lekker klein groepje, leuke mix van oude garde en verse leden.
En ik heb niet geblunderd en ze anderhalf uur beziggehouden en ze ook nog wat tips kunnen geven
Gelukkig is het rokjesweer ook eerst weer voorbijquote:Op woensdag 31 maart 2021 22:12 schreef Tele6 het volgende:
Ik heb vanavond voor het eerst in een halfjaar weer survivaltraining gegeven. Gisterochtend had ik zelf getraind. Nu heb ik op de raarste plaatsen blauwe plekken, bulten en schaafwonden![]()
Maar het was wel gezellig. Lekker klein groepje, leuke mix van oude garde en verse leden.
En ik heb niet geblunderd en ze anderhalf uur beziggehouden en ze ook nog wat tips kunnen geven
Oh ja, spruiten, boerenkool en prei hadden ze ook. Die kon je 's winters oogstenquote:Op woensdag 31 maart 2021 22:20 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Als je het goed doet, kan je jaarrond uit de tuin eten. Het is mij verbazingwekkend goed gelukt, ook al was de nateelt matig. Ik heb net bijvoorbeeld nog stamppot van pastinaak, aardappel en rucola gegeten. Allemaal eigen oogst. Dit jaar wordt het vast nog beter.
Jaquote:
Ik heb inderdaad wel eens van die voorzichtige vragen gehad, toen ik weer eens mijn hele kuiten en schenen onder de plekken had zittenquote:Op woensdag 31 maart 2021 22:21 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Gelukkig is het rokjesweer ook eerst weer voorbijVoordat van alles gaan invullen en zich zorgen gaan maken
Gecondoleerd, Ludolfquote:Op woensdag 31 maart 2021 21:35 schreef derLudolf het volgende: Oma was vandaag niet best, weer veel moeite en pijn met ademhalen. Vanmiddag nog morfine gekregen (m'n pa moest nog wel even ¤309 aftikken nadat ie 3 uur bij de apotheek heeft staan wachten, na stampij maken werd het ¤159 wat overigens ook belachelijk veel is) en net overleden. Gelukkig toch snel gegaan.
Wat heerlijk om daar op te groeienquote:Op woensdag 31 maart 2021 22:56 schreef Isabeau het volgende:
Gecondoleerd, derLudolf. Dat ze maar lang in je herinneringen levend mag blijven. Ik zie al dat er vele moestuin herinneringen zijn
Mijn grootouders hadden ook een boerderij met een énorme moestuin. Wat geweldig was dat zegZe hadden ook heel erg veel kippen, verkochten de eieren nog steeds toen ze al behoorlijk op leeftijd waren. Mijn oma's kant van de familie had veel thuis slachters voortgebracht, dus ook daar kregen we regelmatig iets van. Ik weet eigenlijk niet of dat nog is toegestaan, zal wel niet. Een deel van die familie is slagerijen begonnen. Oh, en er was bij de boerderij ook een énorme boomgaard met allerlei prachtige fruitbomen en struiken. Aalbessen, kruisbessen, zwarte bessen, witte aalbessen, peren, stoofperen, kersen, appeltjes, morellen
Oh, en de buurman gebruikte land van mijn opa en oma voor zijn koeien en in ruil daarvoor kregen we elke week emmertjes melk![]()
Ze hadden geen boerderij, gewoon een woning met een diepe tuin.quote:Op woensdag 31 maart 2021 22:56 schreef Isabeau het volgende:
Gecondoleerd, derLudolf. Dat ze maar lang in je herinneringen levend mag blijven. Ik zie al dat er vele moestuin herinneringen zijn
Mijn grootouders hadden ook een boerderij met een énorme moestuin. Wat geweldig was dat zegZe hadden ook heel erg veel kippen, verkochten de eieren nog steeds toen ze al behoorlijk op leeftijd waren. Mijn oma's kant van de familie had veel thuis slachters voortgebracht, dus ook daar kregen we regelmatig iets van. Ik weet eigenlijk niet of dat nog is toegestaan, zal wel niet. Een deel van die familie is slagerijen begonnen. Oh, en er was bij de boerderij ook een énorme boomgaard met allerlei prachtige fruitbomen en struiken. Aalbessen, kruisbessen, zwarte bessen, witte aalbessen, peren, stoofperen, kersen, appeltjes, morellen
Oh, en de buurman gebruikte land van mijn opa en oma voor zijn koeien en in ruil daarvoor kregen we elke week emmertjes melk![]()
quote:Op woensdag 31 maart 2021 21:15 schreef Lonaa het volgende:
Ik had een buurman die zijn grind stofzuigde. Was vreemde gewaarwording op de dag dat ik er naar toe verhuisde, buurman op z'n knieen in de voortuin om de friemeltjes van de grote conifeerboom op te zuigen in het grind.
Morgen alweer overquote:Op woensdag 31 maart 2021 23:04 schreef Lucky_Strike het volgende:
Wat is het toch vies warm weer. Ik overwoog de airco aan te doen maar ik heb de gebruiksaanwijzing nog niet gelezen dus dat kan niet.
quote:Op woensdag 31 maart 2021 23:22 schreef Candaasje het volgende:
Welterusten luitjes, ik ga mijn vriend eens zoeken. Die licht er al even in
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |