Update:quote:Verkenner Kajsa Ollongren (D66) heeft vanmorgen toen ze het Binnenhof verliet per ongeluk interne notities uit de kabinetsformatie aan de camera's getoond. Ze had de stukken onder haar arm toen ze vertrok, omdat ze positief was getest op corona.
Op de uitvergrote foto van het ANP is onder het kopje "positie Omtzigt" te lezen: "functie elders". CDA-Kamerlid Pieter Omtzigt, de nummer twee op de lijst, zit overspannen thuis. Verder is te lezen: "linkse partijen houden elkaar niet echt vast".
Ook staat er: "meerderheid Eerste Kamer voor niemand een must" en iets over de onderhandelingsstijl van CDA-leider Wopke Hoekstra en zijn mogelijke positie in het nieuwe kabinet.
De verkennende gesprekken zijn geannuleerd vanwege de positieve test van Ollongren.
bron
Ollongren is een slordige sjoemelaarquote:Op woensdag 31 maart 2021 21:11 schreef Japepk het volgende:
Dit is niet Ollongren-gate. Dit is verkennersgate of formatiegate
Dit is helemaal geen gate. Er was ooit een gebouw dat heette Watergate. Klaar. Alle verdere verzonnen woorden met gate zijn aids.quote:Op woensdag 31 maart 2021 21:11 schreef Japepk het volgende:
Dit is niet Ollongren-gate. Dit is verkennersgate of formatiegate
Het is een rel. Een Ollongrelquote:Op woensdag 31 maart 2021 21:17 schreef Zorro het volgende:
[..]
Dit is helemaal geen gate. Er was ooit een gebouw dat heette Watergate. Klaar. Alle verdere verzonnen woorden met gate zijn aids.
Als iemand dit zo bedoelt heeft, heeft hij of zij wel voor elkaar dat het inmiddels veel te groot is voor wat het is, waardoor de oplossing 'laten we er maar over ophouden' voor de hand ligt. Tegenwoordig wordt zoiets dan als Rutte-doctrine bestempeld, typisch is het wel.quote:
Heeft u suggesties?quote:
AZ geeft nauwelijks tot geen opdrachten, betaalt al helemaal niks. Het is een heel klein ministerie wat vooral de agenda van de MP beheert, niet veel meer. De begroting van AZ heeft geen eens een eigen behandeling.quote:Op woensdag 31 maart 2021 20:55 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Ja als er op basis van die verslagen geen betalingen hoeven worden geaccordeerd of opdrachten gegeven , en wie wat heeft beloofd te doen, dan zou dat kunnen, maar dan kun je ook gewoon bij de koffieautomaat afspreken
Ja dan kun je gewoon koffieautomaat gesprekken houdenquote:Op woensdag 31 maart 2021 21:30 schreef Hanca het volgende:
[..]
AZ geeft nauwelijks tot geen opdrachten, betaalt al helemaal niks. Het is een heel klein ministerie wat vooral de agenda van de MP beheert, niet veel meer.
Omdat ze ermee wegkomen en wij over dat lullige zinnetje gedoe maken en het de aandacht van wel belangrijkere zaken afhoudtquote:Op woensdag 31 maart 2021 21:42 schreef Pleun2011 het volgende:
Waarom is het zo moeilijk voor die gasten om openheid te geven over dat lullige zinnetje?
Toch hebben een heleboel mensen op hem gestemd, die zien hem graag verder gaan, denk ik.quote:Op woensdag 31 maart 2021 21:53 schreef alpeko het volgende:
Ik houd er inmiddels steeds meer rekening mee dat de dagen van Rutte zijn geteld. En eerlijk is eerlijk: laten we dat hopen. Zou een zege voor de democratie zijn. Al kost het ons wel de nodig destabiliteit op korte termijn.
Dat hoop ik ookquote:Op woensdag 31 maart 2021 21:53 schreef alpeko het volgende:
Ik houd er inmiddels steeds meer rekening mee dat de dagen van Rutte zijn geteld. En eerlijk is eerlijk: laten we dat hopen.
Er zijn twee opties waar het lullige zinnetje vandaan komt. Rutte, en dan is het een doofpot wat zijn positie wankel maakt. Of van het CDA dat hem wil lozen--was in 2012 al op een overkiesbare plek gezet, nu fluistercampagne om hem weg te krijgen en dan krijgt hij "bijna" net zoveel stemmen als Hoekstra waardoor hij een machtspositie heeft gekregen. Maar als dat uitkomt wordt het CDA weer onhoudbaar als partij en maakt dat de formatie heel lastig, zeker voor de VVD. Dus de verkenners, die toch al niet terug wilde komen, hebben besloten zichzelf te laten vallen om de huidige gedroomde formatie door te laten gaan.quote:Op woensdag 31 maart 2021 21:42 schreef Pleun2011 het volgende:
Waarom is het zo moeilijk voor die gasten om openheid te geven over dat lullige zinnetje?
Gate D66?quote:Op woensdag 31 maart 2021 21:17 schreef Zorro het volgende:
[..]
Dit is helemaal geen gate. Er was ooit een gebouw dat heette Watergate. Klaar. Alle verdere verzonnen woorden met gate zijn aids.
Zege voor de democratie als de man met veruit de meeste stemmen het veld moet ruimenquote:Op woensdag 31 maart 2021 21:53 schreef alpeko het volgende:
Ik houd er inmiddels steeds meer rekening mee dat de dagen van Rutte zijn geteld. En eerlijk is eerlijk: laten we dat hopen. Zou een zege voor de democratie zijn. Al kost het ons wel de nodig destabiliteit op korte termijn.
Tja dat kun je ook over Poetin zeggen. Of Orban. Ik kijk naar iemands daden. Niet op hoeveel debielen er op stemmen. Maar goed, iig één stemmer heeft zich bekend gemaakt. Dat getuigt van lef. Ik blijf je echter wel enorm naïef vinden als je niet ziet wat er fout is aan Rutte.quote:Op woensdag 31 maart 2021 22:10 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Zege voor de democratie als de man met veruit de meeste stemmen het veld moet ruimen
Hou je niet zo van de domme.quote:Op woensdag 31 maart 2021 22:10 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Zege voor de democratie als de man met veruit de meeste stemmen het veld moet ruimen
Maar is dat dankzij Rutte of ondanks Rutte? Alternatief op rechts is er nu eenmaal nauwelijks.quote:Op woensdag 31 maart 2021 21:59 schreef Joooo-pi het volgende:
[..]
Toch hebben een heleboel mensen op hem gestemd, die zien hem graag verder gaan, denk ik.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |