''Vier lange jaren'' toont dedain!quote:
Dat zei je twee weken geleden ook, ik vind dat gelul.quote:Op woensdag 31 maart 2021 19:55 schreef El-Stinho het volgende:
[..]
''Vier lange jaren'' toont dedain!
quote:Op woensdag 31 maart 2021 19:56 schreef Slobeend het volgende:
Sterker nog, het slaat helemaal nergens op.
Het was een wat vreemd voorstel inderdaad, omdat hij juist er geen probleem mee had om zijn stukken te openbaren. Alsof hij weet dat iemand anders (wie dan?) wel iets gezegd zou hebben wat niet naar buiten mag.quote:Op woensdag 31 maart 2021 19:48 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
De gespreksverslagen zouden na de verkenning toch al geopenbaard worden, dus het is een wat vreemd voorstel. Alles openbaren, dan gooi je ook zwart op wit de notulen naar buiten. Allicht is dat hetgeen wat Rutte zou kunnen nekken.
Het formeert niet zo prettig als er al 3 partijen hun messen getrokken hebben. Gok ik.quote:Op woensdag 31 maart 2021 19:58 schreef Felagund het volgende:
[..]
Het was een wat vreemd voorstel inderdaad, omdat hij juist er geen probleem mee had om zijn stukken te openbaren. Alsof hij weet dat iemand anders (wie dan?) wel iets gezegd zou hebben wat niet naar buiten mag.
Hap hap.quote:Op woensdag 31 maart 2021 19:59 schreef Immerdebestebob het volgende:
Juichen voor het Surinaamse vlaggetje![]()
Ja, dat snap ik, maar als je als enige wel die messen getrokken hebt (zoals Rutte voorstelt), dan lijkt mij dat ook niet gunstig voor je onderhandelingspositie. Dan gewoon alles op tafel.quote:Op woensdag 31 maart 2021 20:00 schreef VoMy het volgende:
[..]
Het formeert niet zo prettig als er al 3 partijen hun messen getrokken hebben. Gok ik.
Waarom ga je er op in?quote:Op woensdag 31 maart 2021 20:03 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Deze reactie is dedain naar mij toe.
Dat zou wel hilarisch zijn, binnen 8 weken nieuwe verkiezingen, en dan BBB en Bij1 en 50Plus weer d'r uit.quote:Op woensdag 31 maart 2021 20:06 schreef Koffieplanter het volgende:
Het wordt gewoon tijd voor nieuwe verkiezingen (met een kiesdrempel).
Maar Rutte heeft natuurlijk niks bijzonders gezegd. Koetjes en kalfjes, geen PVV, wel CDA, verder graag met de PvdA. Zoiets. Er blijft niets hangen.quote:Op woensdag 31 maart 2021 20:03 schreef Felagund het volgende:
[..]
Ja, dat snap ik, maar als je als enige wel die messen getrokken hebt (zoals Rutte voorstelt), dan lijkt mij dat ook niet gunstig voor je onderhandelingspositie. Dan gewoon alles op tafel.
Kiesdrempel van 5% van de zetels, waarna alleen VVD, CDA, D66, PVV, Volt, Forum en Ja21 genoeg stemmen halen.quote:Op woensdag 31 maart 2021 20:06 schreef Koffieplanter het volgende:
Het wordt gewoon tijd voor nieuwe verkiezingen (met een kiesdrempel).
11 % kiesdrempel, dan hou je alleen VVD en D66 over.quote:Op woensdag 31 maart 2021 20:09 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Kiesdrempel van 5% van de zetels, waarna alleen VVD, CDA, D66, PVV, Volt, Forum en Ja21 genoeg stemmen halen.
Ben je meer van de Ommelanden of het Drentse landschap?quote:Op woensdag 31 maart 2021 14:58 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Hoeveel kilometer?
Ik heb er ook weer 70 op zitten.
Windgerelateerd. Maar Drentse Aa en Noord(west)-Groningen zijn wel m'n favoriete rondjes. Ga jij nog vaak naar De Knobbel?quote:Op woensdag 31 maart 2021 20:14 schreef Dale__Cooper het volgende:
[..]
Ben je meer van de Ommelanden of het Drentse landschap?
Toevallig gisteren nog geweest. Zeker nu weer beter weer wordt, kom ik wel weer vaker. Het is net wat te ver voor kort rondjes in de winter.quote:Op woensdag 31 maart 2021 20:18 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Windgerelateerd. Maar Drentse Aa en Noord(west)-Groningen zijn wel m'n favoriete rondjes. Ga jij nog vaak naar De Knobbel?
Heerlijk. Het leven kan niet mooier.quote:
Heb jij dat broodje geplet slachtafval nog opgegeten?quote:Op woensdag 31 maart 2021 20:25 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Heerlijk. Het leven kan niet mooier.
Acceptabel. Acceptabel maar niks bijzonders verder.quote:Op woensdag 31 maart 2021 20:25 schreef AllesKaputt het volgende:
[..]
Heb jij dat broodje geplet slachtafval nog opgegeten?
Bezorgen restaurants als McDonalds en Burger King vanwege corona?quote:Op woensdag 31 maart 2021 20:26 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Acceptabel. Acceptabel maar niks bijzonders verder.
Ik zou dit oordeel opschorten totdat je vannacht niet boven de wc-pot hebt gehangen.quote:Op woensdag 31 maart 2021 20:26 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Acceptabel. Acceptabel maar niks bijzonders verder.
Jaquote:Op woensdag 31 maart 2021 20:31 schreef Dale__Cooper het volgende:
[..]
Bezorgen restaurants als McDonalds en Burger King vanwege corona?
Nahhh mijn maag is inmiddels zoveel gewend.quote:Op woensdag 31 maart 2021 20:36 schreef AllesKaputt het volgende:
[..]
Ik zou dit oordeel opschorten totdat je vannacht niet boven de wc-pot hebt gehangen.
Samen met Max in een Jumbo reclamequote:Op woensdag 31 maart 2021 21:49 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Caroline van der Plas is eigenlijk Frank Lammers, ik weet het nu zeker.
Sabotage van een erg sympathieke Bask om het buitengewoon onsympathieke Spanje dat Kosovo niet erkent een hak te zetten.quote:Op woensdag 31 maart 2021 22:27 schreef maxi-mus het volgende:
Kijk nou wat ie doet Hans, kijk nou wat ie doet.
[ twitter ]
Hier moet Nederland tegen op het EK.quote:Op woensdag 31 maart 2021 22:35 schreef Immerdebestebob het volgende:
Volledig achter Die Mannschaft staan wordt ook steeds moeilijker
Ik zie Bertje.quote:Op woensdag 31 maart 2021 22:39 schreef maxi-mus het volgende:
[ twitter ]
Ben ik de enige die hier iemand uit de Worp ziet?
Zeg maar gewoon Demtah hoorquote:Op woensdag 31 maart 2021 22:39 schreef maxi-mus het volgende:
[ twitter ]
Ben ik de enige die hier iemand uit de Worp ziet?
Corrigeren, bijvoorbeeld "Omtzigt, functie elders" weghalen.quote:
Passages kunnen weggelaten worden, zie laatste paragraaf van de brief. Daar wordt dan wel weer melding van gemaakt.quote:Op woensdag 31 maart 2021 23:00 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Dat lijkt mij eigenlijk een brainfart van Lambie.
(ik lees het bij geen enkel ander terug)
Ja ik las ergens anders "accorderen", dat is wel net iets andersquote:Op woensdag 31 maart 2021 23:02 schreef Felagund het volgende:
[..]
Passages kunnen weggelaten worden, zie laatste paragraaf van de brief. Daar wordt dan wel weer melding van gemaakt.
@timmmmm @timmm @Timmmmquote:Op woensdag 31 maart 2021 22:49 schreef Immerdebestebob het volgende:
Zege voor de democratie als de man met veruit de meeste stemmen het veld moet ruimen![]()
POL gaat lekker
Het is @timmmmmquote:
Even gelezen.quote:Op woensdag 31 maart 2021 22:49 schreef Immerdebestebob het volgende:
Zege voor de democratie als de man met veruit de meeste stemmen het veld moet ruimen![]()
POL gaat lekker
Valt allemaal wel mee als je brief zelf leest. Beetje clickbait-titel van Fons. Ze mogen het inzien en eventueel passages weglaten maar dat wordt dan wel vermeld. Dan komt dat natuurlijk terug in debat.quote:
Rutte geeft gewoon een week geleden met grote afstand verkiezingen gewonnen, doen alsof hij geen premier moet worden is puur minachting van de democratie.quote:Op woensdag 31 maart 2021 23:41 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Even gelezen.
Ene VoMy vindt dat er niks aan de hand is, je verwacht het niet.
quote:Op donderdag 1 april 2021 00:29 schreef hhh38 het volgende:
Een ode aan de cultuursector met OG3NE en Nick & Simon
En ook niet onlogisch trouwens. Als ik zie hoe de gemiddelde persoon verslagen maakt van gesprekken, laten die zelden de essentie van het gesprek zien.quote:Op woensdag 31 maart 2021 23:48 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Valt allemaal wel mee als je brief zelf leest. Beetje clickbait-titel van Fons. Ze mogen het inzien en eventueel passages weglaten maar dat wordt dan wel vermeld. Dan komt dat natuurlijk terug in debat.
Kon die kop niet wat groter? Niet te lezen zoquote:Op donderdag 1 april 2021 08:43 schreef Koffieplanter het volgende:
[ afbeelding ]
Het gaat geweldig, we zijn een geoliede machine.
Het is vooral een grote reclamekaravaan voor de rechtse Pieter Omtzigt, die zijn cultstatus nog wat kan uitbreiden, plus een mooi zie-je-wel moment voor de wantrouwers van de politiek. Wie gaan hier garen van spinnen? Partijen FvD, PVV, en Pieter Omtzigt zelf. Wie gaan er verliezen in deze discussie? De linkse partijen. Die hebben namelijk in de verkennende gesprekken iets gezegd wat straks breed uitgemeten gaat worden, waardoor blijkt dat ze ook onderdeel zijn van HET KARTEL en helemaal geen principes hebben.quote:Op woensdag 31 maart 2021 23:41 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Even gelezen.
Ene VoMy vindt dat er niks aan de hand is, je verwacht het niet.
Ik vind dit nogal vergezocht, en hoe weet je wat er in staat zonder te weten wat er in staat? Dit is niet meer dan speculatie? Omtzigt als rechts typeren lijkt me verder ook niet echt relevant, waarom zou je je daar druk om maken in dit fundamentele proces/debat over de formatie.quote:Op donderdag 1 april 2021 09:19 schreef VoMy het volgende:
[..]
Het is vooral een grote reclamekaravaan voor de rechtse Pieter Omtzigt, die zijn cultstatus nog wat kan uitbreiden, plus een mooi zie-je-wel moment voor de wantrouwers van de politiek. Wie gaan hier garen van spinnen? Partijen FvD, PVV, en Pieter Omtzigt zelf. Wie gaan er verliezen in deze discussie? De linkse partijen. Die hebben namelijk in de verkennende gesprekken iets gezegd wat straks breed uitgemeten gaat worden, waardoor blijkt dat ze ook onderdeel zijn van HET KARTEL en helemaal geen principes hebben.
En dat allemaal voor een zinnetje zonder heel duidelijke achtergrond over Pieter Omtzigt, die ondertussen goed op weg is het meest overschatte naoorlogse kamerlid aan het worden is. Dat er nog meer mensen met de toeslagenaffaire bezig waren, is al lang niet meer bekend, dat er meer kamerleden kritisch zijn op de regering Rutte (zoals een goed deel van de oppositie bijvoorbeeld) wordt nergens nog opgeschreven. Straks bestaat de regering uit de PVV, FvD, de VVD en Lijst Omtzigt, met Pieter Omtzigt als enige kritische controleur in de kamer.
Gaat ze de muur van de Tweede Kamer schilderen?quote:Op donderdag 1 april 2021 09:13 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[ afbeelding ]
Kauthar gaat heel wat mondjes snoeren de komende vier jaar.
MaAr eR LiGgeN geEn 1 MiLjOen oP De PlaNkquote:Op donderdag 1 april 2021 08:43 schreef Koffieplanter het volgende:
[ afbeelding ]
Het gaat geweldig, we zijn een geoliede machine.
wat een vreselijk outfit.quote:Op donderdag 1 april 2021 09:13 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[ afbeelding ]
Kauthar gaat heel wat mondjes snoeren de komende vier jaar.
Tien rechtse opiniemakers kunnen meer schuimen dan één doekje kan wegpoetsen.quote:Op donderdag 1 april 2021 09:47 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Daar heeft ze dat doekje al voor toch?
Dan doet ze maar een nikaab om.quote:Op donderdag 1 april 2021 09:50 schreef AllesKaputt het volgende:
[..]
Tien rechtse opiniemakers kunnen meer schuimen dan één doekje kan wegpoetsen.
quote:Op donderdag 1 april 2021 09:54 schreef VoMy het volgende:
[..]
Kustaw Bessems moet het houden bij het misduiden van de coronacrisis. Derhalve niet gelezen.
Prima draadje, maar ik ben het niet eens met twee aannames. Dat "heroveren van terrein op een te gesloten bestuurscultuur" moet op de lange termijn nog maar blijken, de reactie kan ook zijn dat er minder wordt gedocumenteerd. En dat er zonder volledige openheid geen herstel van vertrouwen mogelijk is kan je ook omdraaien: zelfs bij volledige openheid zal er geen herstel van vertrouwen zijn.quote:
Vertrouwen komt te voet en gaat te paard.quote:Op donderdag 1 april 2021 09:58 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Prima draadje, maar ik ben het niet eens met twee aannames. Dat "heroveren van terrein op een te gesloten bestuurscultuur" moet op de lange termijn nog maar blijken, de reactie kan ook zijn dat er minder wordt gedocumenteerd. En dat er zonder volledige openheid geen herstel van vertrouwen mogelijk is kan je ook omdraaien: zelfs bij volledige openheid zal er geen herstel van vertrouwen zijn.
quote:Op donderdag 1 april 2021 09:58 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Prima draadje, maar ik ben het niet eens met twee aannames. Dat "heroveren van terrein op een te gesloten bestuurscultuur" moet op de lange termijn nog maar blijken, de reactie kan ook zijn dat er minder wordt gedocumenteerd. En dat er zonder volledige openheid geen herstel van vertrouwen mogelijk is kan je ook omdraaien: zelfs bij volledige openheid zal er geen herstel van vertrouwen zijn.
Ja dat las ik ook, zonder die nuance had ik het ook geen goed draadje gevondenquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |