Tuurlijk wel, je kunt vertrouwelijke gesprekken niet open en bloot op tafel gooien. zoals Van der Staaij eerder al gezegd heeft, heeft de kamer dat zelf ook geconcludeerd.quote:Op woensdag 31 maart 2021 19:37 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Het gaat niet eens om gelijk hebben.
Oke man.quote:Op woensdag 31 maart 2021 19:47 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Tuurlijk wel, je kunt vertrouwelijke gesprekken niet open en bloot op tafel gooien. zoals Van der Staaij eerder al gezegd heeft, heeft de kamer dat zelf ook geconcludeerd.
Ze denkt sowieso veel te graag met Rutte mee. De kamer heeft al besloten, dat was duidelijk, dan moet het ook klaar zijn wet betreft de voorzitter.quote:Op woensdag 31 maart 2021 19:31 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Omdat ze weet dat rutte gelijk heeft, zoals van der staaij ook al zei.
Zoals arib al uitlegde mag elk lid een voorstel doen. Ook een voorstel om een eerder voorstel af te voeren.quote:Op woensdag 31 maart 2021 20:03 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ze denkt sowieso veel te graag met Rutte mee. De kamer heeft al besloten, dat was duidelijk, dan moet het ook klaar zijn wet betreft de voorzitter.
Dat gaat allemaal niet zo heel spannend worden gok ik.quote:Op woensdag 31 maart 2021 20:13 schreef Draak31 het volgende:
is het al bekend hoe laat morgen dat debat plaatsvind? Ik heb de hele dag tijd namelijk. Dit moet ik zien.
quote:Op woensdag 31 maart 2021 20:13 schreef Draak31 het volgende:
is het al bekend hoe laat morgen dat debat plaatsvind? Ik heb de hele dag tijd namelijk. Dit moet ik zien.
https://www.tweedekamer.n(...)viteit?id=2021A01570quote:Op woensdag 31 maart 2021 20:13 schreef Draak31 het volgende:
Geen idee ik hoop dat Faridje even stevig tekeer gaat. Die is daar denk ik beter toe in staat dan die faalvisser van een Geert. Hoe dan ook zit ik klaar met een doosje solero's.quote:Op woensdag 31 maart 2021 20:14 schreef Caland het volgende:
[..]
Dat gaat allemaal niet zo heel spannend worden gok ik.
Thanks!quote:Op woensdag 31 maart 2021 20:14 schreef jcdragon het volgende:
[..]
[..]
https://www.tweedekamer.n(...)viteit?id=2021A01570
11:00
Er zal veel vuurwerk zijn maar niet over het onderwerp.quote:Op woensdag 31 maart 2021 20:15 schreef Draak31 het volgende:
[..]
Geen idee ik hoop dat Faridje even stevig tekeer gaat. Die is daar denk ik beter toe in staat dan die faalvisser van een Geert. Hoe dan ook zit ik klaar met een doosje solero's.
[..]
Thanks!
Zo lang er maar drama is. Een hoop chaos, verwarring en emoties.quote:Op woensdag 31 maart 2021 20:20 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Er zal veel vuurwerk zijn maar niet over het onderwerp.
Ik ben wel benieuwd met welke verklaring ze komen als er echt wordt doorgevraagd op dat "functie elders". Ze kunnen dan toch niet "geen commentaar" gaan roepen. Dus ze zullen toch met iets moeten komen lijkt me.quote:Op woensdag 31 maart 2021 20:14 schreef Caland het volgende:
[..]
Dat gaat allemaal niet zo heel spannend worden gok ik.
Sylvana is er nu bij dus het worden spannende jaren.quote:Op woensdag 31 maart 2021 20:22 schreef Draak31 het volgende:
[..]
Zo lang er maar drama is. Een hoop chaos, verwarring en emoties.
“We wilden bespreken of hij wel kamerlid wil blijven of dat er een kans is dat hij ergens anders heen zou gaan gedurende de komende vier jaar, ivm stabiliteit van het kabinet en de huidige situatie waarin hij een burn out heeft.”quote:Op woensdag 31 maart 2021 20:33 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Ik ben wel benieuwd met welke verklaring ze komen als er echt wordt doorgevraagd op dat "functie elders". Ze kunnen dan toch niet "geen commentaar" gaan roepen. Dus ze zullen toch met iets moeten komen lijkt me.
https://www.nrc.nl/nieuws(...)te-notities-a4037937quote:Rutte stelt het volgende voor: hij gaat ermee akkoord dat het gesprek dat hijzelf in de afgelopen weken had met de verkenners openbaar wordt gemaakt, maar vindt dat de verslagen van andere lijsttrekkers vertrouwelijk moeten blijven en door Kamervoorzitter Arib alleen moeten worden gescand op „Omtzigt”, want over de positie van dat CDA-Kamerlid is nu zo veel ophef. Volgens Rutte kan algehele, totale openbaarheid „het vertrouwen wekenlang beschadigen” en dat is niet in het landsbelang, benadrukt hij.
Het verhaal is heel simpel: de verkenners hebben bekeken of het cda wel een stabiele partner is, dan kom je automatisch bij omtzicht uit.quote:Op woensdag 31 maart 2021 20:33 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Ik ben wel benieuwd met welke verklaring ze komen als er echt wordt doorgevraagd op dat "functie elders". Ze kunnen dan toch niet "geen commentaar" gaan roepen. Dus ze zullen toch met iets moeten komen lijkt me.
Ik verwacht dat de verklaring is dat ze (Ollongren en/of Jorritsma) het zelf bedacht hebben, op basis van "indrukken" die zij tijdens de verkenningsfase hebben opgedaan. Jorritsma is de belangrijkste verdachte, waarbij zij uiteraard op informele wijze vooraf is gesouffleerd door Rutte c.s.quote:Op woensdag 31 maart 2021 20:33 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Leef jij nog een week geleden oid?quote:Op woensdag 31 maart 2021 20:56 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
[..]
Ik verwacht dat de verklaring is dat ze (Ollongren en/of Jorritsma) het zelf bedacht hebben, op basis van "indrukken" die zij tijdens de verkenningsfase hebben opgedaan. Jorritsma is de belangrijkste verdachte, waarbij zij uiteraard op informele wijze vooraf is gesouffleerd door Rutte c.s.
Mocht dit in het overleg met de VVD en/of D66 zijn besproken, dan is dat inmiddels uiteraard al keurig verwijderd uit die gespreksverslagen. Vandaar dat Rutte zo "genereus" kon voorstellen dat zijn gesprekverslag geopenbaard moest worden en de andere gespreksverslagen geheim moesten blijven. Een doorzichtige truc waar de andere fractievoorzitters natuurlijk niet intrapten.
Uiteindelijk zal Jorritsma geofferd moeten worden, op één of andere manier. Ook de positie van Ollongren is onzeker, maar de vraag is welke prijs zij heeft gekregen voor het verbergen van de waarheid.
Dit hadden ze vorige week ook kunnen zeggen en dan was al deze zooi niet eens nodig geweest. Denk ik.quote:Op woensdag 31 maart 2021 20:39 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
“We wilden bespreken of hij wel kamerlid wil blijven of dat er een kans is dat hij ergens anders heen zou gaan gedurende de komende vier jaar, ivm stabiliteit van het kabinet en de huidige situatie waarin hij een burn out heeft.”
Of zo iets.
En als er verder niks boeiends over Omtzigt in de gespreksverslagen staat dan is er weinig tegen in te brengen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |