https://www.bladna.nl/bel(...)-woningen,34903.htmlquote:Een totaal van 25 gezinnen, waaronder Marokkaanse families, zullen in september uit hun sociale woning in het Belgische Lier worden gezet wegens een overtreding van de huurwet. Na onderzoek is gebleken dat ze eigendommen hebben in het buitenland, met name grond, appartementen of huizen.
Naast de uitzetting moeten deze gezinnen ook de sociale korting terugbetalen die ze jarenlang hebben gekregen, aldus Flanders Info. Voor sommige gezinnen kan het bedrag oplopen tot 35.000 euro. Hun sociale huurcontract is al opgezegd. Deze sancties volgen op een onderzoek van de dossiers van 1135 sociale huurders in Lier, aan wie briefwisseling was gestuurd. Zij werden gewaarschuwd dat het hun verboden is in het buitenland eigendommen te bezitten. "We hebben nog geen enkele reactie gekregen", zegt Marc Vanden Eynde, directeur van de woningcorporatie van Lier.
Tot de doelgroep behoren 59 namen die aan een onderzoeksbureau zijn doorgegeven en die overeenkomen met huurders uit Slowakije, Georgië, Polen, Spanje, Marokko, de Dominicaanse Republiek en Turkije. In totaal zijn reeds 25 gevallen "positief" bevonden, terwijl nog 9 dossiers worden onderzocht. Daarnaast zijn er ook vijf die een "beperkt vermogen" hebben. Dat betekent bijvoorbeeld dat ze samen met anderen een huis of appartement hebben door een erfenis. Zij krijgen nu 1 jaar de tijd om dat vastgoed te verkopen.
De stad Lier heeft een onderzoek laten uitvoeren door een Nederlands bureau, omdat de wachtlijst voor sociale huisvesting lang is. We hebben 1135 woningen en er staan 1900 mensen op de wachtlijst", zegt Marc Vanden Eynde. Dus er is absoluut niet genoeg aanbod.
De Vlaamse minister van Financiën, Matthias Diependaele, is vastbesloten om onroerend goed in het buitenland te laten controleren. Elk jaar zal er een bedrag van 5 miljoen euro beschikbaar worden gesteld, om sociale huisvestingsmaatschappijen te ondersteunen in vastgoedstudies in het buitenland.
quote:Buitenlanders gaan het zwaar krijgen ook hier in Nederland aangezien deze Europeanen nu achter buitenlanders aan gaan.
Terwijl de Europeanen zelf vakantiehuizen bezitten in Spanje Azië afrika
quote:Ze hebbe al, genoeg geroofd. Waarom zou je belasting heffen over eigendommen die binnen de grenzen zitten van een ander land.
quote:De Nederlandse overheid mag doodvallen met al hun bureaucratische spelletjes. Miljoenen belasting wordt ontweken door grote bedrijven als de H&M, daar kijkt geen hond naar om. Maar hey laten we de kleine man maar blijven lastig vallen.
Vooral FvD/PVV tokkie lokvoerquote:Op maandag 29 maart 2021 19:16 schreef Nattekat het volgende:
Wat is de toegevoegde waarde van afkomst? Wat hebben we aan die informatie, en waarom is het belangrijk om te vermelden?
Dat Marokko stelselmatig dat soort gegevens weigert te renseigneren aan buitenlandse belastingdiensten.quote:Op maandag 29 maart 2021 19:16 schreef Nattekat het volgende:
Wat is de toegevoegde waarde van afkomst? Wat hebben we aan die informatie, en waarom is het belangrijk om te vermelden?
De toegevoegde waarde is 0.quote:Op maandag 29 maart 2021 19:16 schreef Nattekat het volgende:
Nederlanders doen zulke dingen niet? In Nederland worden meer dan duizend corporatiewoningen verhuurd aan mensen die meerdere koopwoningen bezitten. Corporatiewoningen waar jarenlange wachtlijsten voor bestaan worden bezet door mensen die soms meer dan 10 koopwoningen bezitten, in het meest extreme geval zelfs 59 panden.quote:Op maandag 29 maart 2021 19:31 schreef Sebbeszweet het volgende:
Omdat algemeen bekend is dat op grote schaal gefraudeerd wordt onder bepaalde bevolkingsgroepen, terwijl soms meerdere panden in het buitenland in bezit zijn
quote:Van de ruim duizend mensen die meerdere huizen in bezit hebben én een corporatiewoning huren, hebben er 88 meer dan vijf woningen in bezit en 24 meer dan tien woningen. Een van hen, iemand die in de gemeente Súdwest-Fryslân een woning huurt, beschikt over 59 huizen.
Ja daar houden ze niet van he bij de VVD, alleen de elite mag woonruimte hebben, de rest mag kreperenquote:
Niet genoeg op eigen financiële benen staan, zoiets toch? U vraagt naar de bekende weg.quote:
juistquote:Op maandag 29 maart 2021 22:40 schreef recursief het volgende:
[..]
Nederlanders doen zulke dingen niet? In Nederland worden meer dan duizend corporatiewoningen verhuurd aan mensen die meerdere koopwoningen bezitten. Corporatiewoningen waar jarenlange wachtlijsten voor bestaan worden bezet door mensen die soms meer dan 10 koopwoningen bezitten, in het meest extreme geval zelfs 59 panden.
https://www.nrc.nl/nieuws(...)in-huurhuis-a4029318
[..]
Pardon, witte Belgen bestaan niet. Wij zijn geen ijsberen ofzo.quote:Op maandag 29 maart 2021 22:30 schreef Starhopper het volgende:
[..]
De toegevoegde waarde is 0.
Als een witte Belg vermogen niet opgeeft en blijkt dat ze geen recht hebben op een sociale huurwoning en kortingen, dan worden ze er ook uitgezet en mogen ze de korting terugbetalen.
Ach ja, ik heb al een gebroken been, dan kunnen twee gebroken armen er ook nog wel bij.quote:Op maandag 29 maart 2021 22:40 schreef recursief het volgende:
[..]
Nederlanders doen zulke dingen niet? In Nederland worden meer dan duizend corporatiewoningen verhuurd aan mensen die meerdere koopwoningen bezitten. Corporatiewoningen waar jarenlange wachtlijsten voor bestaan worden bezet door mensen die soms meer dan 10 koopwoningen bezitten, in het meest extreme geval zelfs 59 panden.
[..]
Het is nu eenmaal realiteit dat niet iedereen zich een vrije markthuur kan veroorloven, en al helemaal niet een koophuis.quote:Op maandag 29 maart 2021 23:18 schreef Scjvb het volgende:
[..]
Niet genoeg op eigen financiële benen staan, zoiets toch? U vraagt naar de bekende weg.
Scjvb
Fraude en niet integer handelen komt overal voor. En ook bij juist bevolkingsgroepen waarvan je het niet verwacht.quote:Op maandag 29 maart 2021 19:31 schreef Sebbeszweet het volgende:
Omdat algemeen bekend is dat op grote schaal gefraudeerd wordt onder bepaalde bevolkingsgroepen, terwijl soms meerdere panden in het buitenland in bezit zijn
Omdat onder andere Marokkanen een dubbel paspoort hebben en met hun Marokkaanse paspoort kunnen zij onroerend goed kopen in Marokko zonder dat de Belgische of Nederlandse overheid daar achter komt.quote:Op maandag 29 maart 2021 19:16 schreef Nattekat het volgende:
Je hebt het over "in Nederland" en een allochtoon kan ook meerdere panden bezittenquote:Op maandag 29 maart 2021 22:40 schreef recursief het volgende:
[..]
[..]
Net zoals 99,9% van alle andere niet-EU-landen?quote:Op maandag 29 maart 2021 19:26 schreef nostra het volgende:
[..]
Dat Marokko stelselmatig dat soort gegevens weigert te renseigneren aan buitenlandse belastingdiensten.
Hoeveel albino's wonen er volgens jou in België?quote:Op maandag 29 maart 2021 22:30 schreef Starhopper het volgende:
[..]
De toegevoegde waarde is 0.
Als een witte Belg vermogen niet opgeeft en blijkt dat ze geen recht hebben op een sociale huurwoning en kortingen, dan worden ze er ook uitgezet en mogen ze de korting terugbetalen.
Precies.quote:Op maandag 29 maart 2021 22:54 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Ja daar houden ze niet van he bij de VVD, alleen de elite mag woonruimte hebben, de rest mag kreperen
In dit geval vanwege de info over bezittingen in het ander land.quote:Op maandag 29 maart 2021 19:16 schreef Nattekat het volgende:
En nu? Nederlanders doen dit niet? Ik snap die blinde focus op "bevolkingsgroepen" niet zo. Fraude en misbruik van regels komen onder alle bevolkingsgroepen voor. Dat is geen reden voor dit soort achterlijke generalisaties richting hele bevolkingsgroepen.quote:Op dinsdag 30 maart 2021 07:40 schreef HSG het volgende:
[..]
Je hebt het over "in Nederland" en een allochtoon kan ook meerdere panden bezitten
Het hele rijtje aan nationaliteiten staat dan ook gewoon in het nieuwsbericht. Dat Marokkanen er in de titel uitgelicht worden is omdat Bladna nu eenmaal een site voor Marokkaanse Nederlanders is.quote:Op dinsdag 30 maart 2021 07:49 schreef stavromulabeta het volgende:
Net zoals 99,9% van alle andere niet-EU-landen?
Hat is algemeen gebruik in Nederland om in de huurwoning te blijven een aantal jaar en de koopwoning te verhuren, niets mis mee, soort sparen voor de verbouwingquote:Op dinsdag 30 maart 2021 09:25 schreef recursief het volgende:
[..]
En nu? Nederlanders doen dit niet? Ik snap die blinde focus op "bevolkingsgroepen" niet zo. Fraude en misbruik van regels komen onder alle bevolkingsgroepen voor. Dat is geen reden voor dit soort achterlijke generalisaties richting hele bevolkingsgroepen.
Ik ken echt niemand die dit doet of gedaan heeft.quote:Op dinsdag 30 maart 2021 09:47 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Hat is algemeen gebruik in Nederland om in de huurwoning te blijven een aantal jaar en de koopwoning te verhuren, niets mis mee, soort sparen voor de verbouwing
Ik snap de ophef niet
Of gaat het om Marokkanen bashen?
Ik wel en ik vind het niet domquote:Op dinsdag 30 maart 2021 09:47 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik ken echt niemand die dit doet of gedaan heeft.
Tsja, parasiteren op de sociale voorziening is in sommige kringen nou eenmaal normaal.quote:Op dinsdag 30 maart 2021 09:48 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Ik wel en ik vind het niet dom
mijn dochter die doet het ook , die krijgt twee keer zoveel aan huur als ze zelf betaald
Ja er zijn ook Nederlanders betrapt daarop en ook daarop aangepakt.quote:Op dinsdag 30 maart 2021 09:25 schreef recursief het volgende:
[..]
En nu? Nederlanders doen dit niet? Ik snap die blinde focus op "bevolkingsgroepen" niet zo. Fraude en misbruik van regels komen onder alle bevolkingsgroepen voor. Dat is geen reden voor dit soort achterlijke generalisaties richting hele bevolkingsgroepen.
klets niet joh , da de overheid te weinig bouwt is hun schuldquote:Op dinsdag 30 maart 2021 09:50 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Tsja, parasiteren op de sociale voorziening is in sommige kringen nou eenmaal normaal.
I s niet verboden hoorquote:Op dinsdag 30 maart 2021 09:50 schreef HSG het volgende:
[..]
Ja er zijn ook Nederlanders betrapt daarop en ook daarop aangepakt.
Wat is niet verboden?quote:Op dinsdag 30 maart 2021 09:51 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
klets niet joh , da de overheid te weinig bouwt is hun schuld
[..]
I s niet verboden hoor
Je koophuis te verhuren is niet verbodenquote:
Nee maar wel in een sociale huurwoning wonen en een koophuis daarnaast hebben.quote:Op dinsdag 30 maart 2021 09:53 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Je koophuis te verhuren is niet verboden
Ne ook dat is niet verbodenquote:Op dinsdag 30 maart 2021 09:53 schreef HSG het volgende:
[..]
Nee maar wel in een sociale huurwoning wonen en een koophuis daarnaast hebben.
Waar staat het dat het wel mag?quote:Op dinsdag 30 maart 2021 09:55 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Ne ook dat is niet verboden
wijs maar aan waar dat staat
waar staat dat je benzine mag tanken op zondag ?quote:
In de bijbel.quote:Op dinsdag 30 maart 2021 09:59 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
waar staat dat je benzine mag tanken op zondag ?
Hoeveel Marokkaanse gezinnen wonen er in Lier? Een plaatsje met 36k inwoners.quote:Op dinsdag 30 maart 2021 09:25 schreef recursief het volgende:
[..]
Nee, helaas is dat niet verboden. Je kan zoals in het meest extreme geval, een sociale huurwoning bezet houden terwijl je zelf 57 koopwoningen hebt die je verhuurt. Zonder regels te overtreden. Is het legaal? Ja. Is het asociaal? Ik vind van wel. Ik vind dat de regels hier tekortschieten.quote:Op dinsdag 30 maart 2021 09:53 schreef HSG het volgende:
[..]
Nee maar wel in een sociale huurwoning wonen en een koophuis daarnaast hebben.
Hmmm dan ben ik van mening dat dat snel moet veranderen.quote:Op dinsdag 30 maart 2021 10:04 schreef recursief het volgende:
[..]
Nee, helaas is dat niet verboden. Je kan zoals in het meest extreme geval, een sociale huurwoning bezet houden terwijl je zelf 57 koopwoningen hebt die je verhuurt. Zonder regels te overtreden. Is het legaal? Ja. Is het asociaal? Ik vind van wel. Ik vind dat de regels hier ook tekortschieten.
idiootquote:
Al s er voldoende huurwoningen gebouwd werden dan was er geen enkel probleemquote:Op dinsdag 30 maart 2021 10:04 schreef recursief het volgende:
[..]
Nee, helaas is dat niet verboden. Je kan zoals in het meest extreme geval, een sociale huurwoning bezet houden terwijl je zelf 57 koopwoningen hebt die je verhuurt. Zonder regels te overtreden. Is het legaal? Ja. Is het asociaal? Ik vind van wel. Ik vind dat de regels hier ook tekortschieten.
Ben eigenlijk wel tegen die dubbele nationaliteit. Ik weet dat dit aan hun overheid ligt, maar wmb moeten ze kiezen. Dat wordt dan de buitenlandse nationaliteit. Wel zo makkelijk met uitzetten bij criminele gedragingen.quote:Op dinsdag 30 maart 2021 07:33 schreef HSG het volgende:
Omdat onder andere Marokkanen een dubbel paspoort hebben en met hun Marokkaanse paspoort kunnen zij onroerend goed kopen in Marokko zonder dat de Belgische of Nederlandse overheid daar achter komt.
Hetzelfde geldt voor Turken.
Dit gaat om corporatiewoningen. Die zouden voor mensen moeten zijn die in de vrije sector niet terecht kunnen. Als iemand ervoor kiest om ook al heeft ie tientallen huizen, zelf in de vrije sector te gaan huren vind ik dat geen probleem. Maar een corporatiewoning bezet houden terwijl er ellenlange wachtlijsten zijn is not done.quote:Op dinsdag 30 maart 2021 10:07 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Al s er voldoende huurwoningen gebouwd werden dan was er geen enkel probleem
zouden moeten zijnquote:Op dinsdag 30 maart 2021 10:09 schreef recursief het volgende:
[..]
Dit gaat om corporatiewoningen. Die zouden voor mensen moeten zijn die in de vrije sector niet terecht kunnen. Als iemand ervoor kiest om ook al heeft ie tientallen huizen, zelf in de vrije sector te gaan huren vind ik dat geen probleem. Maar een corporatiewoning bezet houden terwijl er ellenlange wachtlijsten zijn is not done.
57 panden in bezit.quote:Op dinsdag 30 maart 2021 10:10 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
zouden moeten zijn
Ik vind dat niet iedereen een auto moet kunnen kopen , alleen als je een gezin hebt van drie mensen of meer
Er is nu een maal tijd nodig om van de ene woning naar de andere te gaan , om zaken goed te regelen
Dat kan best twee jaar duren
Nee, zoals eerder opgemerkt juist andersom.quote:
Er zijn genoeg mensen met Turks of Marokkaans achtergrond die graag van hun tweede paspoort af willen alleen inderdaad hun overheid weigert ze als staatsburger uit te schrijven.quote:Op dinsdag 30 maart 2021 10:08 schreef Gia het volgende:
[..]
Ben eigenlijk wel tegen die dubbele nationaliteit. Ik weet dat dit aan hun overheid ligt, maar wmb moeten ze kiezen. Dat wordt dan de buitenlandse nationaliteit. Wel zo makkelijk met uitzetten bij criminele gedragingen.
Wat Wilders ook zegt, geen stemrecht in Nederland, ben ik het ook mee eens; ze hebben al stemrecht in het andere land.
Dat is mooiquote:
De mensen die te weinig koopkracht hebben en daardoor dus zijn aangewezen op een woning in een wijk vol sociale woningen, krijgen door dat soort scheefhuurders in de wijk een slechte naam.quote:Op dinsdag 30 maart 2021 09:55 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Ne ook dat is niet verboden
wijs maar aan waar dat staat
wat voor onderzoek, ??quote:Op dinsdag 30 maart 2021 10:31 schreef Richestorags het volgende:
Zal je zien dat het onderzoek weer wordt afgeschoten door een rechter vanwege "racisme".
quote:Op dinsdag 30 maart 2021 10:41 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
wat voor onderzoek, ??
huis verhuren is niet verboden
quote:Een totaal van 25 gezinnen, waaronder Marokkaanse families, zullen in september uit hun sociale woning in het Belgische Lier worden gezet wegens een overtreding van de huurwet. Na onderzoek is gebleken dat ze eigendommen hebben in het buitenland, met name grond, appartementen of huizen.
In Nederland is dat niet verbodenquote:
Onderzoek naar bijstandsfraude bij Turken vergeten?quote:Op dinsdag 30 maart 2021 10:42 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
In Nederland is dat niet verboden
Dat is iets andersquote:Op dinsdag 30 maart 2021 10:43 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Onderzoek naar bijstandsfraude bij Turken vergeten?
Dit zal dan ook te maken hebben met een veel lagere huur betalen terwijl dat veel hoger had moeten zijn.quote:Op dinsdag 30 maart 2021 10:04 schreef recursief het volgende:
[..]
Nee, helaas is dat niet verboden. Je kan zoals in het meest extreme geval, een sociale huurwoning bezet houden terwijl je zelf 57 koopwoningen hebt die je verhuurt. Zonder regels te overtreden. Is het legaal? Ja. Is het asociaal? Ik vind van wel. Ik vind dat de regels hier tekortschieten.
Maar wel hun kroost tot in generations to come, de buitenlandse nationaliteit geven.quote:Op dinsdag 30 maart 2021 10:24 schreef HSG het volgende:
[..]
Er zijn genoeg mensen met Turks of Marokkaans achtergrond die graag van hun tweede paspoort af willen alleen inderdaad hun overheid weigert ze als staatsburger uit te schrijven.
De overheid bouwt geen woningen en dat hebben ze ook nooit gedaan.quote:Op dinsdag 30 maart 2021 10:07 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Al s er voldoende huurwoningen gebouwd werden dan was er geen enkel probleem
de fout ligt niet bij mensen die een koopwoning verhuren, de schuld is de overheid die onvoldoende woningen bouwt
Dus is een woningtekort de schuld van de overheidquote:Op dinsdag 30 maart 2021 12:44 schreef Fcu030 het volgende:
[..]
De overheid bouwt geen woningen en dat hebben ze ook nooit gedaan.
Ga jij maar het land uit, mafjoekelquote:
Ik ben hier de boel niet aan het besodemieteren.quote:Op dinsdag 30 maart 2021 12:51 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Ga jij maar het land uit, mafjoekel
wat is daar mis mee/?quote:Op dinsdag 30 maart 2021 12:55 schreef Harvest89 het volgende:
In een sociale huurwoning hangen terwijl je vastgoed in het buitenland hebt. Flikker op.
Aan de ene kant is dit ontzettend sneu en triest dat je dit doet. Aan de andere kant een scenario dat tekenend is voor ons land. Het is ook een gevolg van de afstand tussen de politiek en de gewone burger. Vele miljarden gaan naar landen als Italië en Spanje en de Nederlanders kunnen zelf geen huis kopen. Helaas is het zo dat als je niet egoïstisch bent en voor jezelf opkomt, dan kom je achteraan te staan. Eerlijkheid wordt niet beloond, oneerlijkheid wel.quote:Op dinsdag 30 maart 2021 09:48 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Ik wel en ik vind het niet dom
mijn dochter die doet het ook , die krijgt twee keer zoveel aan huur als ze zelf betaald
Als je dat een jaar doet dan heb je de tijd om de verbouwing goed op papier te zetten
Er gaat geld naar Italie en Spanje?quote:Op dinsdag 30 maart 2021 13:10 schreef Sebbeszweet het volgende:
[..]
Aan de ene kant is dit ontzettend sneu en triest dat je dit doet. Aan de andere kant een scenario dat tekenend is voor ons land. Het is ook een gevolg van de afstand tussen de politiek en de gewone burger. Vele miljarden gaan naar landen als Italië en Spanje en de Nederlanders kunnen zelf geen huis kopen. Helaas is het zo dat als je niet egoïstisch bent en voor jezelf opkomt, dan kom je achteraan te staan. Eerlijkheid wordt niet beloond, oneerlijkheid wel.
ik heb mijn leven nooit anders gedaan dan meerdere huizen kopen en opknappen en ik huurde wat ik huren wildequote:Op dinsdag 30 maart 2021 13:10 schreef Sebbeszweet het volgende:
[..]
Aan de ene kant is dit ontzettend sneu en triest dat je dit doet. Aan de andere kant een scenario dat tekenend is voor ons land. Het is ook een gevolg van de afstand tussen de politiek en de gewone burger. Vele miljarden gaan naar landen als Italië en Spanje en de Nederlanders kunnen zelf geen huis kopen. Helaas is het zo dat als je niet egoïstisch bent en voor jezelf opkomt, dan kom je achteraan te staan. Eerlijkheid wordt niet beloond, oneerlijkheid wel.
Jij snapt het woordje "sociale" kennelijk niet.quote:Op dinsdag 30 maart 2021 13:04 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
wat is daar mis mee/?
Mag je wel een auto hebben ?
Of een groot stuk land ?
Ben jij een communist ??
sociale communistquote:Op dinsdag 30 maart 2021 13:22 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Jij snapt het woordje "sociale" kennelijk niet.
Geeft niet, maar hou dan gewoon je mond.
Niet nodig. Ik spreek voor een groot aantal Belgen.quote:Op dinsdag 30 maart 2021 13:30 schreef Billy-jazz het volgende:
[..]
Ben je een Belg of denk je dat je de eigenaar van België bent omdat je wit bent.
quote:Op dinsdag 30 maart 2021 13:33 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Ik spreek voor een groot aantal Belgen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Sociale huur is gesubsidieerde huur, en daar zitten regels aan vast. Bijvoorbeeld qua hoogte van het inkomen en/of vermogen. Snap je dat?quote:
Jaquote:Mag je wel een auto hebben ?
Geen idee.quote:Of een groot stuk land ?
Ben jij soms zelf iemand die de boel oplicht?quote:Ben jij een communist ??
Sociale huur is geen vrije markt.quote:Op dinsdag 30 maart 2021 13:12 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ik heb mijn leven nooit anders gedaan dan meerdere huizen kopen en opknappen en ik huurde wat ik huren wilde
is niets mis mee
een tekort aan woningen is de schuld van de overheid
Ik heb zelf een huis in Italie nog
Ik zie werkelijk het probleem niet , het is een vrije markt, dat er schaarste aan woonruimte is hier dat komt door de overheid
Nee dat i s niet waarquote:Op dinsdag 30 maart 2021 14:11 schreef probeer het volgende:
[..]
Sociale huur is gesubsidieerde huur, en daar zitten regels aan vast. Bijvoorbeeld qua hoogte van het inkomen en/of vermogen. Snap je dat?
[..]
quote:Op dinsdag 30 maart 2021 16:58 schreef probeer het volgende:
[..]
https://www.rijksoverheid(...)n-sociale-huurwoning
O zi e je wel je mag wel vermogen hebben voor een sociale huurwoningquote:Inkomen uit dividend en aandelen;
Inkomen uit beleggen en spaargeld.
De woningcorporatie heeft documenten nodig om uw inkomen vast te stellen. Deze documenten neemt u mee bij de woningbezichtiging. De woningcorporatie mag er ook op een ander moment naar vragen.
Het aanbod van de woningcorporatie bepaalt of u in aanmerking komt. Woningcorporaties wijzen hun vrijkomende woningen op de volgende manier toe:
Hij zegt toch terecht dat er een grens is? Waarom zeg je dat dat niet waar is? Je doet nu alsof je veel vermogen mag hebben.quote:Op dinsdag 30 maart 2021 17:07 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
[..]
O zi e je wel je mag wel vermogen hebben voor een sociale huurwoning
dus ook wel een huis in het buitenland dat je verhuurt
Volgens mij in Nederland niet hoor en is het een melkkoe die door de VVD wordt gebruikt om van de hele woningschaarste een nog grotere melkkoe te maken. De ellende is juist dat door de subsidiering door de overheid in de jaren 70 deze grotendeels particuliere woningvoorraad onder overheidscontrole gekomen om later in de uitverkoop gegooid te worden door rechtsere regeringen.quote:Op dinsdag 30 maart 2021 14:11 schreef probeer het volgende:
[..]
Sociale huur is gesubsidieerde huur, en daar zitten regels aan vast. Bijvoorbeeld qua hoogte van het inkomen en/of vermogen. Snap je dat?
Woninghuur sowieso niet. Het marktmechanisme houdt namelijk in dat als de prijs stijgt er meer geproduceerd wordt. Ik geloof niet dat de huisjesmelkers er stukjes Nederland bij gemaakt hebben.quote:
Vermogen als in een huis in het buitenland, lijkt volgens de regels inderdaad te mogen.quote:Op dinsdag 30 maart 2021 17:07 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
[..]
O zi e je wel je mag wel vermogen hebben voor een sociale huurwoning
dus ook wel een huis in het buitenland dat je verhuurt
O dat is wel duidelijkquote:Op dinsdag 30 maart 2021 17:28 schreef probeer het volgende:
[..]
Wat waarschijnlijk ook niet zal mogen,
Ik ben bekend met de ramp die de Nederlandse woningmarkt heet.quote:Op dinsdag 30 maart 2021 17:20 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Volgens mij in Nederland niet hoor en is het een melkkoe die door de VVD wordt gebruikt om van de hele woningschaarste een nog grotere melkkoe te maken. De ellende is juist dat door de subsidiering door de overheid in de jaren 70 deze grotendeels particuliere woningvoorraad onder overheidscontrole gekomen om later in de uitverkoop gegooid te worden door rechtsere regeringen.
[..]
Woninghuur sowieso niet. Het marktmechanisme houdt namelijk in dat als de prijs stijgt er meer geproduceerd wordt. Ik geloof niet dat de huisjesmelkers er stukjes Nederland bij gemaakt hebben.
Verder is het natuurlijk wel gewoon een woning, een thuis dus. Als mensen daar met een inkomenstoets zijn komen wonen en zich daarna ontwikkelen tot succesvol huisjesmelker of vakantiewoningbezitter dan is dat prima. Ze betalen wel veel te veel per maand tov dat ze een huis zouden kopen bijvoorbeeld omdat ze een uitstekende verstandhouding met de buren hebben, maar dat is hun eigen keuze en verlicht evenredig de druk op de koopmarkt met één.
Nee, dat werkt gewoon bij de meeste overeenkomsten en aanvragen zo; als je het niet naar waarheid invult is het ongeldig.quote:Op dinsdag 30 maart 2021 17:30 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
O dat is wel duidelijk
Staat dat ergens zwart op wit of verzin je dat weer ter plekke
klopt, er is een inkomensgrens voor een sociale huurwoning. Kom je daar boven dan hebben we het over 'scheef wonen'.quote:Op dinsdag 30 maart 2021 17:31 schreef probeer het volgende:
[..]
Ik ben bekend met de ramp die de Nederlandse woningmarkt heet.
Maar er geldt toch voor sociale huur gewoon een inkomensgrens, bij het tekenen van het contract?
Precies.quote:Op dinsdag 30 maart 2021 17:34 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
klopt, er is een inkomensgrens voor een sociale huurwoning. Kom je daar boven dan hebben we het over 'scheef wonen'.
en er zijn meer regeltjes. zo dien je zelf in de woning te verblijven en kun je de woning kwijt raken als je langer dan 6 maanden in het buitenland verblijft. dit verschilt per gemeente en woningbouwvereniging.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |