Het probleem was vooral dus dat je een buitenlands nummer niet kunt veranderen, en als je van het ene buitenland naar het andere buitenland verhuist, en het nummer van het oude land niet in het nieuwe land werkt moet je dus wel dat nummer veranderen (wat wel kan als je een nieuw NL nummer hebt). En je moet persoonlijk aan een balie verschijnen om je activatiecode op te halen, dat kunnen ze niet naar je sturen per mail, zoals dat wel kan als je in NL woont. En er zijn dus maar een paar balies waar je dat uberhaupt kunt doen. Gelukkig nu in de UK, hoef ik alleen maar naar Londen toe. Kost me maar een werkdag.quote:Op donderdag 1 april 2021 08:44 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Dat klinkt een stuk erger dan de relatief simpele problemen die ik met DigiD had. Dat het onhandig is wist ik... Maar zo onhandig![]()
Mijn ouders zijn zondag aan de beurt voot de eerste prik. Blij mee!quote:Op donderdag 1 april 2021 13:22 schreef GereDathan het volgende:
Steeds meer mensen hoor ik die een vaccinatie hebben gehad of op korte termijn op de planning staan. Eindelijk progressie!
Heb je dan in het negativiteitstopic gezegd dat het positief was?quote:Op donderdag 1 april 2021 14:43 schreef TLC het volgende:
Dinsdag voor t eerst laten testen, en gezien dit het positiviteitstopic is is de uitslag negatief
Volwassenen (ouder dan 18 jaar) met onderliggende ziektenquote:Op donderdag 1 april 2021 14:49 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Mijn ouders zijn zondag aan de beurt voot de eerste prik. Blij mee!
Nu ik zelf nog. Kan er op de sites van hwt RIVM nog steeds geen hoogte van krijgen of ze mij tot een risicogroep vinden behoren of niet.
Contact opnemen met patiëntenvereniging?quote:Op donderdag 1 april 2021 14:49 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Mijn ouders zijn zondag aan de beurt voot de eerste prik. Blij mee!
Nu ik zelf nog. Kan er op de sites van hwt RIVM nog steeds geen hoogte van krijgen of ze mij tot een risicogroep vinden behoren of niet.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Besmettingcijfers dinsdag 1 t/m maandag 7 december
Totaal: 41.116 (percentage positieve tests: 11,6%)
Stijging t.o.v. week ervóór': 22,7%SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Besmettingcijfers dinsdag 8 t/m maandag 14 december
Totaal: 58.065 (percentage positieve tests: 12,1%)
Stijging t.o.v. week ervóór': 41,2%SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Besmettingcijfers dinsdag 15 t/m maandag 21 december
Totaal: 79.328 (percentage positieve tests: 13,6%)
Stijging t.o.v. week ervóór': 36,6%SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Besmettingcijfers dinsdag 22 t/m maandag 28 december:
Totaal: 69.865 (percentage positieve tests: 13,0%)
Daling t.o.v. week ervóór: 11,9%SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Besmettingcijfers dinsdag 29 t/m maandag 4 januari
Totaal: 57.738 (percentage positieve tests: 13,7%)
Daling t.o.v. week ervóór: 17,4%SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Besmettingcijfers dinsdag 5 t/m maandag 11 januari:
Totaal: 50.999 (percentage positieve tests: 12,3%)
Daling t.o.v. week ervóór: 11,7%SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Besmettingcijfers dinsdag 12 t/m maandag 18 januari:
Totaal: 39.562 (percentage positieve tests: 10,6%)
Daling t.o.v. week ervóór: 22,4%SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Besmettingcijfers dinsdag 19 t/m maandag 25 januari:
totaal: 35.727 (percentage positieve tests: 11,1%)
Daling t.o.v. week ervóór: 9,7%SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Besmettingcijfers dinsdag 26 januari tot en met maandag 1 februari:
totaal: 26.768 (percentage positieve tests: 11,5%)
Daling t.o.v. week ervóór: 19,5%SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Besmettingcijfers dinsdag 2 t/m maandag 8 februari:
Totaal: 26.326 (percentage positieve tests: 10,9%)
Daling t.o.v. week ervóór: 7,8%SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Besmettingcijfers dinsdag 9 t/m 15 maandag februari:
totaal: 24.115 (percentage positieve tests: 10,8%)
Daling t.o.v. week ervóór: 8,4%SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Besmettingcijfers dinsdag 16 t/m 22 maandag februari:
totaal: 28.700 (percentage positieve tests: 9,7%)
Stijging t.o.v. week ervóór 19,0%SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Besmettingcijfers dinsdag 22 februari tot en met maandag 1 maart:
totaal: 31.651 (percentage positieve tests: 8,6%)
Stijging t.o.v. week ervóór 10,3%SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Besmettingcijfers dinsdag 2 t/m maandag 8 maart:
totaal: 31.457 (percentage positieve tests: 8,6%)
Daling t.o.v. week ervoor: 0,6%SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Besmettingcijfers dinsdag 9 t/m maandag 15 maart:
totaal: 38.752 (percentage positieve tests: 7,8%)
Stijging t.o.v. week ervoor: 23,2%SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Besmettingcijfers dinsdag 16 t/m maandag 22 maart:
totaal: 45.145 (percentage positieve tests: 8,1%)
Stijging t.o.v. week ervoor: + 16,5%
dinsdag: 4.902
woensdag: 5.924
donderdag: 6.125
vrijdag: 7.375
zaterdag: 7.593
zondag: 6.965
maandag: 6.261
totaal: 45.145
Besmettingcijfers dinsdag 23 t/m maandag 29 maart:
Stijging t.o.v. week ervoor: 11,8% (percentage positieve tests: 8,6%)
dinsdag: 5.560
woensdag: 7.579
donderdag: 7.705
vrijdag: 7.562
zaterdag: 8.798
zondag: 7.430
maandag: 6.718
totaal: 50.452
Besmettingcijfers dinsdag 30 maart t/m maandag 5 april:
(Voorlopige) Wijziging t.o.v. week ervoor: + 2,1%
dinsdag: 5.828
woensdag: 7.633
donderdag: 7.827
vrijdag:
zaterdag:
zondag:
maandag:
totaal: 49.672 (Extrapolatie op basis van de weekcijfers tot nu toe:)
![]()
![]()
quote:Status 01-04
Positief getest +7.827 (1.280.443 totaal, 7,4% van bevolking)
Ziekenhuisopnames +66 (26.401 totaal, 2,1% van positief getest)
Kliniek-opnames -14, 1.639 momenteel
IC-opnames +7, 688 momenteel (10.093 totaal, 0,8% van positief getest)
Overleden +21 (16.559 totaal, 1,3% van positief getest)Tap tap tap![]()
Geen super cijfers maar er lijkt iig geen sprake van exponentiele groei. Die groei vlakt af.Alpha kenny one![]()
Dank je wel. Laten we hopen dat de extrapolatie de hele week beneden het totaal blijft van vorige week.quote:Op donderdag 1 april 2021 15:20 schreef Oliver23 het volgende:
[...]
totaal: 49.672 (Extrapolatie op basis van de weekcijfers tot nu toe:)
[ afbeelding ][b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien![]()
Er is deze week écht een prikslag gemaakt. Hopelijk zitten we eind deze maand op die miljoen per week.![]()
Wat ik niet helemaal begrijp: het percentage positieve besmettingen is momenteel 8,7. Dat stijgt toch nog steeds, zij het zeer langzaam?quote:[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien![]()
Hopen dat ze in het weekend ook een beetje fatsoenlijk doorprikken dan. Vind het weekend altijd tegenvallen qua vaccinatiecijfers.quote:Op donderdag 1 april 2021 16:16 schreef Roberto_BOZ het volgende:
Er is deze week écht een prikslag gemaakt. Hopelijk zitten we eind deze maand op die miljoen per week.
[ twitter ]![]()
En tis Paasweekend, denk toch dat er veel mensen dan toch met hun eigen gezin bij elkaar willen zijnquote:Op donderdag 1 april 2021 16:27 schreef Tinos85 het volgende:
[..]
Hopen dat ze in het weekend ook een beetje fatsoenlijk doorprikken dan. Vind het weekend altijd tegenvallen qua vaccinatiecijfers.![]()
![]()
Dus zouden ze juist daar moeten prikken, dan kan heel de familie sneller bij elkaar komen.quote:Op donderdag 1 april 2021 16:36 schreef Cinderelladreamer het volgende:
[..]
En tis Paasweekend, denk toch dat er veel mensen dan toch met hun eigen gezin bij elkaar willen zijn
Pasen kan in deze crisis geen excuus zijn.![]()
Er laten zich ook weer minder mensen testen dan waarschijnlijk.quote:Op donderdag 1 april 2021 16:17 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Wat ik niet helemaal begrijp: het percentage positieve besmettingen is momenteel 8,7. Dat stijgt toch nog steeds, zij het zeer langzaam?![]()
Ja, alleen ik kan het niet plaatsen gelet op die 6,8% in de twee die jij post. Hoe verhouden die zich tot elkaar?quote:Op donderdag 1 april 2021 16:41 schreef Roberto_BOZ het volgende:
[..]
Er laten zich ook weer minder mensen testen dan waarschijnlijk.[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
Bij families thuis prikken? Was het maar zo makkelijk......zo hadden ze ook een hoop mensen bij het stembureau kunnen prikkenquote:Op donderdag 1 april 2021 16:40 schreef Roberto_BOZ het volgende:
[..]
Dus zouden ze juist daar moeten prikken, dan kan heel de familie sneller bij elkaar komen.
Pasen kan in deze crisis geen excuus zijn.En dan nog kun je niet oordelen over hoe mensen Pasen vieren.....
![]()
Het is het percentage groei genomen over de laatste 7 dagen.quote:Op donderdag 1 april 2021 16:41 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Ja, alleen ik kan het niet plaatsen gelet op die 6,8% in de twee die jij post. Hoe verhouden die zich tot elkaar?
Omdat dit groeipercentage daalt, betekent dit dus dat de stijging steeds langzamer gaat. Dat betekent dat je hopelijk binnenkort gaat dalen, als de trend gelijk blijft.![]()
Nee, ik bedoel niet bij families thuis prikken. Ik bedoel dat ze JUIST moeten prikken, zodat families bij elkaar kunnen zijn.quote:Op donderdag 1 april 2021 16:48 schreef Cinderelladreamer het volgende:
[..]
Bij families thuis prikken? Was het maar zo makkelijk......zo hadden ze ook een hoop mensen bij het stembureau kunnen prikkenEn dan nog kun je niet oordelen over hoe mensen Pasen vieren.....
Ik kan niet oordelen over hoe mensen pasen vieren, maar er zijn er genoeg die het niet vieren. Die kunnen naar de priklocaties komen. Het kan niet zo zijn dat we deze maandag minder prikken zetten omdat het 2e paasdag is geweest. En toch, is dat waarschijnlijk wel het geval straks.![]()
Ja fijn, dat mensen weer later geprikt kunnen worden omdat anderen zo nodig Pasen moeten vieren en het een rustdag zou zijn. Dat is net zo waardeloos als die volle kerken, zulke geloofszaken zouden hier compleet los van moeten staan. Het kost je ook niet de hele dag. Graag of niet hoor.quote:Op donderdag 1 april 2021 16:51 schreef Roberto_BOZ het volgende:
[..]
Nee, ik bedoel niet bij families thuis prikken. Ik bedoel dat ze JUIST moeten prikken, zodat families bij elkaar kunnen zijn.
Ik kan niet oordelen over hoe mensen pasen vieren, maar er zijn er genoeg die het niet vieren. Die kunnen naar de priklocaties komen. Het kan niet zo zijn dat we deze maandag minder prikken zetten omdat het 2e paasdag is geweest. En toch, is dat waarschijnlijk wel het geval straks.Tap tap tap![]()
Het aantal besmettingen deze week was net iets hoger dan dezelde dagen vorige week, maar niet veel, de groei lijkt af te vlakken.
Wat ik niet zo goed snap, en wat hier in de UK flink in het nieuws is vandaag, is dat de bereidheid van mensen om zich te laten testen wanneer ze symptomen hebben, schijnbaar erg laag is: 1 op de 5.
Maar er wordt in verhouding veel meer getest dan in NL, en ook het percentage positieve testen ligt veel lager (<0.5% de afgelopen week).
Het aantal mensen wat wordt opgenomen tov het aantal positief geteste mensen is ongeveer gelijk.
Zo was op 29 maart het aantal nieuw opgenomen mensen in het ziekenhuis in de UK 167 (en het aantal ziekenhuisopnames 206), er waren toen 4.654 cases. Oftewel er werd ongeveer 3.5-4.5%.
In NL werden er vandaag 276 mensen opgenomen, bij 7882 positieve tests, ook ongeveer 3.5%.
Storm in een glas water in de UK? Of laten in NL ook heel veel mensen die wel symptomen hebben zich toch niet testen? Gezien het lage percentage positieve testen (lager dan 0.5%) zou je denken dat de testbereidheid in de UK erg hoog is. Of zijn het bepaalde groeperingen binnen de bevolking waartussen de testbereidheid enorm verschilt? Of is dit gewoon weer een van die dingen dat, door verschillende cultuur, kleine verschillen in hoe dingen geregistreerd worden, het gewoon moeilijk is om dergelijke vergelijkingen te maken.![]()
Ah okee, maar ben toch bang dat er voor maandag wel echt minder prikafspraken zijn gemaaktquote:Op donderdag 1 april 2021 16:51 schreef Roberto_BOZ het volgende:
[..]
Nee, ik bedoel niet bij families thuis prikken. Ik bedoel dat ze JUIST moeten prikken, zodat families bij elkaar kunnen zijn.
Ik kan niet oordelen over hoe mensen pasen vieren, maar er zijn er genoeg die het niet vieren. Die kunnen naar de priklocaties komen. Het kan niet zo zijn dat we deze maandag minder prikken zetten omdat het 2e paasdag is geweest. En toch, is dat waarschijnlijk wel het geval straks.![]()
![]()
Ik hoop dat de GGD’s dat dit keer tijdig zien en meer groepen gaan uitnodigen. Ik vrees van niet.quote:Op donderdag 1 april 2021 17:10 schreef Cinderelladreamer het volgende:
[..]
Ah okee, maar ben toch bang dat er voor maandag wel echt minder prikafspraken zijn gemaakt
Forum Opties Forumhop: Hop naar: