abonnement bol.com Unibet Coolblue
  dinsdag 30 maart 2021 @ 10:27:59 #201
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_198761445
quote:
10s.gif Op dinsdag 30 maart 2021 10:20 schreef Strani het volgende:
Heeft iemand nog wat oud vuurwerk liggen voor de kerk in Urk?
Alleen nieuw vuurwerk.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
  Moderator / KerstCrewQuizWinner dinsdag 30 maart 2021 @ 10:30:36 #202
39237 crew  H_T
2733
pi_198761474
In een groot studentenhuis heb ik prima huisgenoten gehad, daar was het echt top ^O^. Daar werden bijvoorbeeld bakboter en afwasmiddel gewoon centraal ingekocht waarna iedereen dat mocht gebruiken en de kosten gedeeld werden door het aantal bewoners, zodat daar geen ruzie over kon ontstaan. Iedereen een eigen kastje in de keuken om spullen op te bergen en bij andere dingen werd er met stift een krabbeltje op gezet, zodat je wist wat van wie was. Het was er alleen niet zo schoon :P

Later andere huisgenoten gehad, waarbij het al niet echt lekker begon doordat de kamer bij het nameten geen 12 m2 bleek te zijn maar 9 m2, en ze eigenlijk weinig tot niets aan de huurprijs wilden doen }:| Toch maar gedaan want ik had een kamer nodig, maar na een maand of drie ging ik al op zoek naar wat anders. Een huisgenoot kookte nooit maar bestelde alles, en had desondanks commentaar dat ik te veel gember in mijn eten deed want hij kon het ruiken op zijn kamer. Toen de ander eenmaal een laptop had zat hij daar vaak avond aan avond mee in de gedeelde woonkamer, wat niet echt uitnodigde om daar bij te gaan zitten en ik dus bijna nooit in die woonkamer kwam.

Antikraak ook nog wat huisgenoten gehad, maar dat gebouw was groot zat. Weinig last gehad van huisgenoten daar dus :) Daar was de antikraakclub irritanter
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
  dinsdag 30 maart 2021 @ 10:32:12 #203
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_198761490
Ik vind het wel erg positief in elk geval dat door deze gebeurtenissen de uitzonderingspositie van religies eindelijk ter discussie wordt gesteld.

De grondwet, artikel 6:

quote:
1.
Ieder heeft het recht zijn godsdienst of levensovertuiging, individueel of in gemeenschap met anderen, vrij te belijden, behoudens ieders verantwoordelijkheid volgens de wet.

2.
De wet kan ter zake van de uitoefening van dit recht buiten gebouwen en besloten plaatsen regels stellen ter bescherming van de gezondheid, in het belang van het verkeer en ter bestrijding of voorkoming van wanordelijkheden.
Ik zou er voorstander van zijn dat ook gebedshuizen onder deze regel gaan vallen. Waarom zou het oké zijn dat een overheid wel mag controleren hoeveel mensen er in je eigen huis komen, maar niet hoeveel er samenkomen in een gebedshuis?
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
pi_198761529
quote:
10s.gif Op dinsdag 30 maart 2021 10:20 schreef Strani het volgende:
Heeft iemand nog wat oud vuurwerk liggen voor de kerk in Urk?
Echt nét mijn laatste vuurwerk vannacht opgemaakt!
  dinsdag 30 maart 2021 @ 10:41:55 #205
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_198761604
En ook heel positief dat men nu een herinnering krijgt van hoe ernstig het nog altijd is gesteld in Nederland wat christelijk religieus fanatisme betreft. Zo veel kinderen die nog moeten opgroeien met angst, schuldgevoelens en door indoctrinatie veroorzaakte haat. Ook het verhaal over die middelbare school in Gorinchem, dat is toch absurd? Geldkranen dicht voor zulke scholen zou ik al een heel mooi begin vinden.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
  dinsdag 30 maart 2021 @ 10:45:18 #206
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_198761642
Gewoon de deuren van de kerk barricaderen wanneer ze allemaal binnen zijn.
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Meneer de Voorzitter, het is alles behalve onjuist dat ik ontkend heb dat ik niet tegen het verbod op het embargo ben.
Het is echt waar, ik heb het in mijn dromen zelf gezien.
  dinsdag 30 maart 2021 @ 10:46:49 #207
465903 Hamlapjes
Niet voor op de BBQ
pi_198761663
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 maart 2021 10:32 schreef Strani het volgende:
Ik vind het wel erg positief in elk geval dat door deze gebeurtenissen de uitzonderingspositie van religies eindelijk ter discussie wordt gesteld.

De grondwet, artikel 6:
[..]

Ik zou er voorstander van zijn dat ook gebedshuizen onder deze regel gaan vallen. Waarom zou het oké zijn dat een overheid wel mag controleren hoeveel mensen er in je eigen huis komen, maar niet hoeveel er samenkomen in een gebedshuis?
Fun fact: kerkelijken roepen ook allemaal dat dit gedoe een bom legt onder artikel 6 en het daarom ook heel dom is om zo de randjes op te zoeken!

Nu vind ik dat tweede deel sowieso wel gek. Volgens een heel letterlijke interpretatie kan de overheid dus niets doen in een gebedshuis? Oftewel, je kan daar gezellig moordpartijen organiseren en de overheid kan niet ingrijpen? Lijkt mij toch niet de bedoeling hiervan :s)

Maar het is in brede zin natuurlijk wel lastig om zoiets goed te formuleren, aangezien je wil voorkomen dat een overheid die het niet zo heeft op een religie allerlei beperkingen gaat opleggen daaraan en slechte smoesjes verzint om dat goed te praten. (Zoals die kerken nu smoesjes de andere kant op verzinnen om hun gedrag goed te praten :') ) Dus je wil wel een zorgvuldige formulering die de vrijheid ook echt waarborgt, maar tegelijkertijd is het ook zo dat in een periode als nu de overheid de ruimte moet hebben om tegen gebedshuizen te zeggen: allemaal leuk en aardig, maar jullie moeten nu echt het aantal bezoekers flink verminderen/activiteiten online plaats laten vinden.

En nee, voordat iemand met die suggestie komt, religies dan maar allemaal het raam uitflikkeren lijkt mij geen goed plan :P
  dinsdag 30 maart 2021 @ 10:48:33 #208
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_198761689
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 maart 2021 10:32 schreef Strani het volgende:
Ik vind het wel erg positief in elk geval dat door deze gebeurtenissen de uitzonderingspositie van religies eindelijk ter discussie wordt gesteld.

De grondwet, artikel 6:
[..]

Ik zou er voorstander van zijn dat ook gebedshuizen onder deze regel gaan vallen. Waarom zou het oké zijn dat een overheid wel mag controleren hoeveel mensen er in je eigen huis komen, maar niet hoeveel er samenkomen in een gebedshuis?
Het is eigenlijk wel vergelijkbaar met wapenbezit in de VS. Daar wordt direct gewezen naar het 2nd amendment zodra er discussie is. Terwijl wat daar instaat helemaal niet zo bedoeld is als het nu geïnterpreteerd wordt. Maar daardoor kan er ook niet veel veranderen.

In ons geval is de vrijheid van religie vastgelegd in de grondwet. Dat is goed en belangrijk, maar die wordt dan zo geïnterpreteerd dat er niet opgetreden kan worden tegen kerken die zich niet aan de regels houden.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
  Moderator dinsdag 30 maart 2021 @ 10:53:17 #209
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_198761762

  dinsdag 30 maart 2021 @ 10:55:05 #210
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_198761787
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 maart 2021 10:46 schreef Hamlapjes het volgende:

[..]

Fun fact: kerkelijken roepen ook allemaal dat dit gedoe een bom legt onder artikel 6 en het daarom ook heel dom is om zo de randjes op te zoeken!

Nu vind ik dat tweede deel sowieso wel gek. Volgens een heel letterlijke interpretatie kan de overheid dus niets doen in een gebedshuis? Oftewel, je kan daar gezellig moordpartijen organiseren en de overheid kan niet ingrijpen? Lijkt mij toch niet de bedoeling hiervan :s)

Maar het is in brede zin natuurlijk wel lastig om zoiets goed te formuleren, aangezien je wil voorkomen dat een overheid die het niet zo heeft op een religie allerlei beperkingen gaat opleggen daaraan en slechte smoesjes verzint om dat goed te praten. (Zoals die kerken nu smoesjes de andere kant op verzinnen om hun gedrag goed te praten :') ) Dus je wil wel een zorgvuldige formulering die de vrijheid ook echt waarborgt, maar tegelijkertijd is het ook zo dat in een periode als nu de overheid de ruimte moet hebben om tegen gebedshuizen te zeggen: allemaal leuk en aardig, maar jullie moeten nu echt het aantal bezoekers flink verminderen/activiteiten online plaats laten vinden.

En nee, voordat iemand met die suggestie komt, religies dan maar allemaal het raam uitflikkeren lijkt mij geen goed plan :P
Is ook moeilijk inderdaad, maar op zich zou het te doen moeten zijn als je bínnen gebedshuizen gewoon precies dezelfde regels toepast als daarbuiten. Daarbuiten mag een overheid ook niet zomaar doen waar het zin in heeft, en is er wel een hele goede reden nodig om vrijheden af te kunnen nemen. Wellicht zou dat dan nog wat extra versterkt moeten worden, die bescherming voor de samenleving als geheel en dan niet specifiek voor religies.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
pi_198761802
quote:
10s.gif Op dinsdag 30 maart 2021 10:53 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
_O-

Ik hoop nog steeds dat dit echt geen 1 april grap is www.visdeurbel.nl
  dinsdag 30 maart 2021 @ 10:57:56 #212
490486 usagi414
Subete ga ongakudesu
pi_198761820
Je kan een italiaan wel uit Italië halen maar Italië niet uit een Italiaan.

quote:
Een voortvluchtig maffialid is in de Dominicaanse Republiek opgepakt, nadat de Italiaanse politie hem had herkend in kookfilmpjes op YouTube. Dat meldt de Italiaanse politie.

Toch maakte hij de vergissing om filmpjes op te nemen, waarin hij samen met zijn vrouw traditionele Italiaanse gerechten maakte en die te uploaden naar YouTube. Hij zorgde ervoor dat zijn gezicht nooit in beeld kwam, maar de Italiaanse politie herkende hem aan zijn tatoeages en schakelde de Dominicaanse collega's in. Maandag arriveerde Biart per vliegtuig in Milaan om in Italië berecht te worden.
Life is what happens to you while you're busy making other plans
  dinsdag 30 maart 2021 @ 10:59:23 #213
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_198761839
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 maart 2021 10:56 schreef Em31 het volgende:

[..]

_O-

Ik hoop nog steeds dat dit echt geen 1 april grap is www.visdeurbel.nl
Die hebben ze in België al. Alleen moet je daar kloppen.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
  dinsdag 30 maart 2021 @ 11:00:00 #214
465903 Hamlapjes
Niet voor op de BBQ
pi_198761849
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 maart 2021 10:41 schreef Strani het volgende:
En ook heel positief dat men nu een herinnering krijgt van hoe ernstig het nog altijd is gesteld in Nederland wat christelijk religieus fanatisme betreft. Zo veel kinderen die nog moeten opgroeien met angst, schuldgevoelens en door indoctrinatie veroorzaakte haat. Ook het verhaal over die middelbare school in Gorinchem, dat is toch absurd? Geldkranen dicht voor zulke scholen zou ik al een heel mooi begin vinden.
Ja, goed, definieer ernstig? In het nieuws kom je sowieso bijna alleen de religekkies tegen, de figuren uit de bible belt, die al jaar en dag hun kinderen niet durven in te enten en zo. Wat dat betreft vind ik het weinig verrassend. En het blijft wel een minderheid die echt zo fanatiek is.
That said, er mag van mij wel steviger stelling worden genomen tegen dat soort lui. Wat mij betreft kan je niet altijd maar blijven zeggen dat het toch christenen zijn, hoe erg je het met ze oneens bent, en je in de kern hetzelfde geloof belijdt. Wanneer zogenaamde christenen heel erg onchristelijk doen, moet je daar hard tegen optreden. Sterker nog, dwaalleer moet volgens de bijbel met wortel en tak worden uitgeroeid en de teksten die je bijvoorbeeld hoort vanuit die Urker kerk of die dominee uit Krimpen zijn gewoon keihard dwaalleer, me dunkt.

In het onderwijs vind ik de ruimte die er is voor bijzonder onderwijs heel mooi en echt een pluspunt van het Nederlandse systeem. Zeker ook omdat de fanatici toch wel eigen onderwijs gaan organiseren (en de überfanatici doen dit nu ook vaak via thuisonderwijs) en je niet in een situatie wil komen dat conservatieve groeperingen uit religies al die scholen gaan financieren, daar gaat de situatie nog erger van worden, volgens mij. Alleen zouden er van mij wel strengere voorwaarden mogen komen om bijzonder onderwijs te organiseren, zodat iedereen verzekert is van een veilige leeromgeving, maar ook zodat iedereen dezelfde set aan wetenschappelijke lesstof heeft geleerd. Op streng christelijke scholen komt de evolutietheorie at best ter sprake als 'gigantische onzin die echt niet waar is', dat kan natuurlijk niet :')

Anekdote over veilige leeromgeving en goede didactiek op scholen (of het ontbreken daarvan): hoorde een keer over een reformatorische basisschool waar ze op de muur allemaal bordjes hadden hangen met de belangrijkste regels in de klas. Op een van die stond iets als volgt (weet de precieze quote niet meer): wij doen zonder commentaar wat een volwassene tegen ons zegt.
Nou, lekker als je dat mee wil geven aan kinderen, hoor :')
  dinsdag 30 maart 2021 @ 11:11:13 #215
465903 Hamlapjes
Niet voor op de BBQ
pi_198762028
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 maart 2021 10:55 schreef Strani het volgende:

[..]

Is ook moeilijk inderdaad, maar op zich zou het te doen moeten zijn als je bínnen gebedshuizen gewoon precies dezelfde regels toepast als daarbuiten. Daarbuiten mag een overheid ook niet zomaar doen waar het zin in heeft, en is er wel een hele goede reden nodig om vrijheden af te kunnen nemen. Wellicht zou dat dan nog wat extra versterkt moeten worden, die bescherming voor de samenleving als geheel en dan niet specifiek voor religies.
Ja, daar ben ik geen tegenstander van, hoor! Maar het is allemaal nogal, om met de woorden van Frank de Boer te spreken, delicaat.
  dinsdag 30 maart 2021 @ 11:11:35 #216
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_198762037
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 maart 2021 11:00 schreef Hamlapjes het volgende:

[..]

Ja, goed, definieer ernstig? In het nieuws kom je sowieso bijna alleen de religekkies tegen, de figuren uit de bible belt, die al jaar en dag hun kinderen niet durven in te enten en zo. Wat dat betreft vind ik het weinig verrassend. En het blijft wel een minderheid die echt zo fanatiek is.
That said, er mag van mij wel steviger stelling worden genomen tegen dat soort lui. Wat mij betreft kan je niet altijd maar blijven zeggen dat het toch christenen zijn, hoe erg je het met ze oneens bent, en je in de kern hetzelfde geloof belijdt. Wanneer zogenaamde christenen heel erg onchristelijk doen, moet je daar hard tegen optreden. Sterker nog, dwaalleer moet volgens de bijbel met wortel en tak worden uitgeroeid en de teksten die je bijvoorbeeld hoort vanuit die Urker kerk of die dominee uit Krimpen zijn gewoon keihard dwaalleer, me dunkt.

In het onderwijs vind ik de ruimte die er is voor bijzonder onderwijs heel mooi en echt een pluspunt van het Nederlandse systeem. Zeker ook omdat de fanatici toch wel eigen onderwijs gaan organiseren (en de überfanatici doen dit nu ook vaak via thuisonderwijs) en je niet in een situatie wil komen dat conservatieve groeperingen uit religies al die scholen gaan financieren, daar gaat de situatie nog erger van worden, volgens mij. Alleen zouden er van mij wel strengere voorwaarden mogen komen om bijzonder onderwijs te organiseren, zodat iedereen verzekert is van een veilige leeromgeving, maar ook zodat iedereen dezelfde set aan wetenschappelijke lesstof heeft geleerd. Op streng christelijke scholen komt de evolutietheorie at best ter sprake als 'gigantische onzin die echt niet waar is', dat kan natuurlijk niet :')

Anekdote over veilige leeromgeving en goede didactiek op scholen (of het ontbreken daarvan): hoorde een keer over een reformatorische basisschool waar ze op de muur allemaal bordjes hadden hangen met de belangrijkste regels in de klas. Op een van die stond iets als volgt (weet de precieze quote niet meer): wij doen zonder commentaar wat een volwassene tegen ons zegt.
Nou, lekker als je dat mee wil geven aan kinderen, hoor :')
Nou dat dus inderdaad, wat 'ernstig' betreft. Nou ben ik opgegroeid in de Bible Belt dus ik heb het van dichtbij mee mogen maken hoe het voor die kinderen is. En dat is écht niet oké, en als samenleving hebben we te lang weggekeken en er maar een beetje lacherig over gedaan.

Wat betreft of het mooi is dat bijzonder onderwijs bestaat; daarin ben ik het niet met je eens. Maar dat is ook omdat ik per definitie tegen de religieuze indoctrinatie van minderjarigen ben en van mening ben dat kinderen niet eens in een religie ingeschreven zouden moeten kunnen worden maar dat ze dat pas als meerderjarige zelf zouden moeten beslissen. Met die zienswijze is het ook onmogelijk om voorstander te zijn van religieus onderwijs - laat staan met belastinggeld gesubsidiëerd.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
  dinsdag 30 maart 2021 @ 11:12:20 #217
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_198762048
quote:
14s.gif Op dinsdag 30 maart 2021 11:11 schreef Hamlapjes het volgende:

[..]

Ja, daar ben ik geen tegenstander van, hoor! Maar het is allemaal nogal, om met de woorden van Frank de Boer te spreken, delicaat.
Dat sowieso. Maar dat is de Zwarte Pieten-discussie ook en dat doen we ook al jaren :D
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
pi_198762067
quote:
10s.gif Op dinsdag 30 maart 2021 10:59 schreef Redefine het volgende:

[..]

Die hebben ze in België al. Alleen moet je daar kloppen.
En hij maar wachten :(
  Moderator / KerstCrewQuizWinner dinsdag 30 maart 2021 @ 11:19:35 #219
39237 crew  H_T
2733
pi_198762176
Gloryhammer durft het aan om een tour voor eind dit jaar in Engeland aan te kondigen O+ Dat geeft weer wat hoop dat alles heus wel weer een keer normaal wordt O+
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 30 maart 2021 @ 11:24:47 #220
163650 Greys
pi_198762283
Mogguh!

Heb even een berg topics omhoog gejast maar Natalia van Tuneful tv is terug en ik word altijd ZO BLIJ van haar reactievideo's dat gewoon elk topic weer z'n eigen Nataliafilmpje krijgt.

Einde dienstmededeling. 8-)
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  dinsdag 30 maart 2021 @ 11:27:14 #221
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_198762334
quote:
10s.gif Op dinsdag 30 maart 2021 11:24 schreef Greys het volgende:
Mogguh!

Heb even een berg topics omhoog gejast maar Natalia van Tuneful tv is terug en ik word altijd ZO BLIJ van haar reactievideo's dat gewoon elk topic weer z'n eigen Nataliafilmpje krijgt.

Einde dienstmededeling. 8-)
Dat was nog niemand opgevallen.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
  dinsdag 30 maart 2021 @ 11:28:06 #222
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_198762355
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 maart 2021 11:13 schreef Em31 het volgende:

[..]

En hij maar wachten :(
[ afbeelding ]
Had die maar moeten appen dat die eraan kwam.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
  dinsdag 30 maart 2021 @ 11:28:15 #223
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_198762359
:O :z Vanavond echt op tijd gaan slapen hoor.
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Meneer de Voorzitter, het is alles behalve onjuist dat ik ontkend heb dat ik niet tegen het verbod op het embargo ben.
Het is echt waar, ik heb het in mijn dromen zelf gezien.
  dinsdag 30 maart 2021 @ 11:29:56 #224
465903 Hamlapjes
Niet voor op de BBQ
pi_198762388
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 maart 2021 11:11 schreef Strani het volgende:

[..]

Nou dat dus inderdaad, wat 'ernstig' betreft. Nou ben ik opgegroeid in de Bible Belt dus ik heb het van dichtbij mee mogen maken hoe het voor die kinderen is. En dat is écht niet oké, en als samenleving hebben we te lang weggekeken en er maar een beetje lacherig over gedaan.

Wat betreft of het mooi is dat bijzonder onderwijs bestaat; daarin ben ik het niet met je eens. Maar dat is ook omdat ik per definitie tegen de religieuze indoctrinatie van minderjarigen ben en van mening ben dat kinderen niet eens in een religie ingeschreven zouden moeten kunnen worden maar dat ze dat pas als meerderjarige zelf zouden moeten beslissen. Met die zienswijze is het ook onmogelijk om voorstander te zijn van religieus onderwijs - laat staan met belastinggeld gesubsidiëerd.
Ja, oké, ik heb de mensen uit de bible belt altijd al gezien als gigantische engnekken die vooral in die lokale gemeenschappen best schade aan kunnen richten, maar dat komt misschien doordat ik wat meer ervaring heb in de gelovige kring :+

Bijzonder onderwijs is trouwens meer dan alleen religieus onderwijs, he, daar valt ook de vrijeschool-, Montessori- en Daltononderwijs onder, en die diversiteit over de breedte die mogelijk is, vind ik mooi, dus dat gaat dan niet exclusief over religieus onderwijs.

Religieus onderwijs verbieden lijkt mij erg lastig, dus dan wordt religieus onderwijs misschien niet meer door de overheid gefinancierd, maar daardoor ga je, denk ik, juist meer extremen krijgen. Zou dan meer voorstander zijn, zoals ik net al zei, om strengere eisen te stellen aan religieus onderwijs. Dat je geen indoctrinatie hebt, dat er acceptatieplicht komt voor die scholen, dat er inhoudelijke strengere eisen aan het curriculum komen.

Heb zelf ook jarenlang (op papier) religieus onderwijs gehad, dan is de meerderheid in de klas gewoon compleet ongelovig en zit het christelijke meer in de waarden en normen van de school, dat er meer aandacht is voor godsdienst(en) en je nog echt een kerstviering hebt dan dat je elke dag verteld wordt dat je vooral goed de bijbel moet lezen of zo :P
Die vorm van religieus onderwijs lijkt mij gewoon prima, dat zit volgens mij inhoudelijk niet in de weg, daar kan je echt niet spreken van indoctrinatie, maar zit het meer in de schil rondom het onderwijs heen, zeg maar.
pi_198762470
quote:
10s.gif Op dinsdag 30 maart 2021 11:24 schreef Greys het volgende:
Mogguh!

Heb even een berg topics omhoog gejast maar Natalia van Tuneful tv is terug en ik word altijd ZO BLIJ van haar reactievideo's dat gewoon elk topic weer z'n eigen Nataliafilmpje krijgt.

Einde dienstmededeling. 8-)
Je zou ook een link naar haar YouTube kanaal kunnen posten. Dat spaart tijd uit.

Maar misschien ben ik wat aan de late kant met die suggestie.
De Sahara is zonder meer erg droog.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')