------------quote:De Jonge bezorgd over 'viruswappiegeluid' van FVD: 'Regelrecht gevaar'
Demissionair minister Hugo de Jonge (Volksgezondheid) haalt zaterdag in een interview in het AD hard uit naar Forum voor Democratie vanwege de standpunten van die partij over het coronabeleid. "Dat je zo'n viruswappie op Twitter tegenkomt is tot daaraantoe, maar nu hoor je die geluiden ook in de Tweede Kamer, en daar maak ik me echt zorgen over", zegt De Jonge.
Volgens De Jonge zijn door coronamoeheid veel meer mensen vatbaar voor alternatieve theorieën. "Maar blijkbaar is er ook een groep die valt voor een partij die de ernst van het virus bagatelliseert, die alle maatregelen betwist en ook nog de enige echte weg uit deze crisis, vaccinatie, verdacht maakt", aldus de minister over FVD.
FVD trekt publiekelijk de risico's van het coronavirus en het nut van de coronavaccins in twijfel, ondanks al het wetenschappelijk bewijs daarvoor. Afschaffing van de coronamaatregelen was een speerpunt van de verkiezingscampagne.
Op campagnebijeenkomsten werd geen afstand gehouden en lijsttrekker Thierry Baudet en nummer twee Wybren van Haga schudden gewoon handen van bezoekers. Baudet weigerde zich te laten testen toen inmiddels (oud-)verkenner Kajsa Ollongren besmet bleek, met wie hij langere tijd in één ruimte was geweest.
Visie van FVD is volgens De Jonge 'een regelrecht gevaar'
Volgens De Jonge ondermijnt de visie van FVD de volksgezondheid. "Dat is een regelrecht gevaar", zegt hij. De minister benadrukt wel in gesprek te willen met de groep die twijfelt aan het virus. "Dat doe ik ook zoveel mogelijk, bijvoorbeeld via Instagram Live-sessies, of op straat, al wordt dat laatste door veiligheidsmaatregelen steeds lastiger."
Het is belangrijk om de twijfelaars betrokken te houden, zegt De Jonge. "Omdat die groep in potentie dusdanig groot is dat je je daadwerkelijk zorgen moet maken over bijvoorbeeld de vaccinatiegraad die je als land kunt bereiken."
De minister van Volksgezondheid benadrukt in het AD dat de beperkende maatregelen er niet voor altijd zijn. "Tegen de zomer, in juli, heeft iedereen die dat wil als het goed is een eerste prik gehad. Dan kun je afscheid nemen van de meest beperkende maatregelen."
https://www.nu.nl/coronav(...)gelrecht-gevaar.html
Hopelijk hoef ik het nooit tegen jou op te nemen in een discussie want tegen deze sterke argumentatie is men compleet machteloos.quote:Op zaterdag 27 maart 2021 17:40 schreef Maharski het volgende:
Moet dat hele coronagebeuren maar niet zo rammelen. De waarheid blijft gewoon dat alle hysterie totaal niet in verhouding staat met ernst van het virus. Dat is gewoon keihard waarheid, waarover niet eens meer te discussiëren valt.
Prima. Ik heb dan ook besloten alleen nog maar in discussie te gaan hier op fok met mensen die een zeker talent daartoe hebben, gevoel voor humor hebben en een open geest. De rest laat ik lekker links liggen.quote:Op zaterdag 27 maart 2021 18:16 schreef ems. het volgende:
Hopelijk hoef ik het nooit tegen jou op te nemen in een discussie want tegen deze sterke argumentatie is men compleet machteloos.
Als die 550.000 mensen vinden het is maar een griepje en per direct weg met alle beschermende maatregels, dan kun je hen dus zeker wappie noemen.quote:Op zaterdag 27 maart 2021 17:42 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Ik ben bezorgd dat een minister 550.000 kiezers wappie noemt, wat je ook van hun mening mag vinden.
Klopt, maar dat heel veel mensen dit wel normaal vinden en het zelfs toejuichen laat wel zien hoe treurig het erbij staat met dit land. Gewoon geen enkele kritische noot meer richting de regering.quote:Op zaterdag 27 maart 2021 19:25 schreef BasEnAad het volgende:
Een minister zou de kwalificatie 'wappie' niet in de mond moeten nemen.
En anders ga je stickertjes plakken.quote:Op zaterdag 27 maart 2021 18:28 schreef Maharski het volgende:
[..]
Prima. Ik heb dan ook besloten alleen nog maar in discussie te gaan hier op fok met mensen die een zeker talent daartoe hebben, gevoel voor humor hebben en een open geest. De rest laat ik lekker links liggen.
Niks mis mee. Is gezond voor je.quote:Op zaterdag 27 maart 2021 19:31 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
En anders ga je stickertjes plakken.
Exact.quote:Op zaterdag 27 maart 2021 19:31 schreef EttovanBelgie het volgende:
Klopt een beetje.quote:Op zaterdag 27 maart 2021 21:46 schreef Nicksanders het volgende:
Hugo liegt zelf ook dat de vaccins 100% betrouwbaar zijn.
Ja ze zijn zover nu bekend 100% betrouwbaar.
Het European Medicine Agency (EMA) heeft de vaccins voorlopig goed gekeurd tot 2023. Pas dan zijn de onderzoeken afgerond.
Herhaaldelijk stellig beweren dat de vaccins ‘uit en te na onderzocht zijn’ en dat ‘vaccins dus veilig zijn’, zoals De Jonge doet, strookt dus niet met de feiten.
Oftewel hij verspreid zelf ook fake nieuws.
Goed idee! Dan ik ook weer wat stickers plakkenquote:Op zaterdag 27 maart 2021 19:31 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ach jee Annie de superwappie is op haar tietjes getrapt door Hugo.quote:Op zaterdag 27 maart 2021 19:29 schreef ZarB het volgende:
[..]
Klopt, maar dat heel veel mensen dit wel normaal vinden en het zelfs toejuichen laat wel zien hoe treurig het erbij staat met dit land. Gewoon geen enkele kritische noot meer richting de regering.
Ach vanaf dag 1 in deze crisis was er maar 1 uitweg en dat was het vaccin.quote:Op zaterdag 27 maart 2021 21:49 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Klopt een beetje.
Maar mij baart het zorgen dat vaccins juist zorgen voor gevaarlijke mutaties.
Ga gewoon voor natuurlijke immuniteit en accepteer de doden nou eens. (0,03%) Voordat de halve wereldbevolking omkomt.
Zou mijn niet verbazen dat mensen met vaccins uiteindelijk echt de lul gaan worden.
Wat is het alternatief volgens jou dan?quote:Op zaterdag 27 maart 2021 21:54 schreef Nicksanders het volgende:
[..]
Ach vanaf dag 1 in deze crisis was er maar 1 uitweg en dat was het vaccin.
Er zijn nooit alternatieven overwogen.
Vaccin moest en zou er komen
Groepsimuniteit waar Rutte over sprak maar een week later alweer vergeten was.quote:Op zaterdag 27 maart 2021 21:58 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Wat is het alternatief volgens jou dan?
In Brazilië is dat een groot succes inderdaad. Is dat wat jij wil?quote:Op zaterdag 27 maart 2021 22:00 schreef Nicksanders het volgende:
[..]
Groepsimuniteit waar Rutte over sprak maar een week later alweer vergeten was.
Van de rest was het enkel en alleen vaccin maar geen moment als vaccin niet lukt dat ging er bij niemand in.
Je hebt ook middenweg zegt Zweden je wat ?quote:Op zaterdag 27 maart 2021 22:01 schreef Starhopper het volgende:
[..]
In Brazilië is dat een groot succes inderdaad. Is dat wat jij wil?
Oohja, want daar gaat het zo goed dat ze nu niet in een lockdown zittenquote:Op zaterdag 27 maart 2021 22:03 schreef Nicksanders het volgende:
[..]
Je hebt ook middenweg zegt Zweden je wat ?
Wel iets van maatregelen maar meeste kan gewoon en is open.
Oh nee Zweden is niet te vergelijken met Nederland.
Nou Brazilië ook niet
Ohja? Je kunt iig nog naar terras, bar en restaurant tot 20:30.quote:Op zaterdag 27 maart 2021 22:08 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Oohja, want daar gaat het zo goed dat ze nu niet in een lockdown zittenDaar hebben ze nu een strengere lockdown dan wij hebben.
Sinds 1 maart moeten horecagelegenheden en restaurants om 20.30 uur sluiten. Daarnaast is het maximale aantal bezoekers van een pand gesteld op 500, met als vereiste een minimum van 10 vierkante meter per bezoekerquote:Op zaterdag 27 maart 2021 22:08 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Oohja, want daar gaat het zo goed dat ze nu niet in een lockdown zittenDaar hebben ze nu een strengere lockdown dan wij hebben.
Je bent precies het goede voorbeeld. Dankquote:Op zaterdag 27 maart 2021 21:50 schreef Document1 het volgende:
[..]
Ach jee Annie de superwappie is op haar tietjes getrapt door Hugo.
Precies, alsof wappies samenspannen om hem in de 2de kamer op te zoeken. Wat een aluhoedje die de jongequote:Op zaterdag 27 maart 2021 22:18 schreef EttovanBelgie het volgende:
Complotdenkers zijn altijd gevaarlijk.
Totaal irrationeel volk.
Nee hoor, hij heeft gelijk. Opzouten met die complotmeuk.quote:Op zaterdag 27 maart 2021 22:27 schreef ZarB het volgende:
[..]
Je bent precies het goede voorbeeld. Dank
Daar hebben ze hun voorbeelden uit de VS voor. De Trump wappiesquote:Op zaterdag 27 maart 2021 22:31 schreef 4moreyears het volgende:
[..]
Precies, alsof wappies samenspannen om hem in de 2de kamer op te zoeken. Wat een aluhoedje die de jonge
Toch knap; na anderhalf jaar nog steeds totaal onwetend. FvD'er zeker?quote:Op zaterdag 27 maart 2021 22:34 schreef AudiTT het volgende:
Ik ken niemand met corona. Waar zijn al die zogenaamde doden dan? Killervirus toch?
10% meer sterfte cq 15.000 mensen op 18 miljoen / 18.000.000quote:Op zaterdag 27 maart 2021 22:34 schreef AudiTT het volgende:
Ik ken niemand met corona. Waar zijn al die zogenaamde doden dan? Killervirus toch?
Wat sla je vanavond allemaal wild om je heen...?quote:Op zaterdag 27 maart 2021 22:35 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Toch knap; na anderhalf jaar nog steeds totaal onwetend. FvD'er zeker?
Ziedend? Dat van een wappie die nu nog steeds hoopt dat Trump toch nog president is?quote:Op zaterdag 27 maart 2021 22:40 schreef 4moreyears het volgende:
[..]
Wat sla je vanavond allemaal wil om je heen...?
#ziedend
ja je doet wel een beetje bozig.quote:Op zaterdag 27 maart 2021 22:41 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ziedend? Dat van een wappie die nu nog steeds hoopt dat Trump toch nog president is?
Welnee, dan zou ik wel een of ander Kapitool bestormen.quote:Op zaterdag 27 maart 2021 22:46 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
ja je doet wel een beetje bozig.
Nu weer zo’n anti trump opmerking.quote:Op zaterdag 27 maart 2021 22:47 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Welnee, dan zou ik wel een of ander Kapitool bestormen.
Of...quote:Op zaterdag 27 maart 2021 22:48 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Nu weer zo’n anti trump opmerking.
De latente woede springt eraf.
Het is weekend hè?
Offtopic EN incorrect,quote:Op zaterdag 27 maart 2021 22:41 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ziedend? Dat van een wappie die nu nog steeds hoopt dat Trump toch nog president is?
Ik serveer ze af als wappies omdat ze met nep doktersjassen en Zwitserse vlaggetjes (lol) om hun arm lopen.quote:Op zaterdag 27 maart 2021 22:53 schreef 4moreyears het volgende:
[..]
Offtopic EN incorrect,
Laten we vriendelijk en ontopic blijven. Ik denk dat de jonge gewoon lastig vind om te reageren op kritiek die gewoon klopt terwijl hij de regie aan het OMT laat. Lastig om iemand anders zijn ideeën te verdedigen en dus serveer je ze af als wappies
Nouja, maatregelen die niet zouden misstaan in dictaturen en de leugens er omheen zouden best een betere reden zijn iddquote:Op zaterdag 27 maart 2021 22:50 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Of...
Of ik zou me heel erg opwinden omdat de sportschool dicht is.
Zeg maar een van de hoofdredenen waarom onze moderne vrijheidsstrijders het Malieveld betreden. Dat en de dichte kroeg, uiteraard. Ze allemaal ontnomen door 'de elite' en 'het kartel'.
Toch?
quote:Op zaterdag 27 maart 2021 22:57 schreef 4moreyears het volgende:
[..]
Nouja, maatregelen die niet zouden misstaan in dictaturen en de leugens er omheen zouden best een betere reden zijn idd
Ze hadden op het begin moeten doen zoals nu , lockdown etc. Nu zou het tijd zijn voor doelgroep maatregelen en een exit strategie
Je kan je veel beter zorgen maken om mensen die blind de overheid en mediapropaganda geloven en volgen. Dat is waar al die oorlogen vandaan komen die steeds duizenden tot miljoenen burgers en soldaten de dood injagen. Het zijn deze overheden en hun blinde volgers die gevaarlijk en eng zijn.quote:Op zaterdag 27 maart 2021 22:18 schreef EttovanBelgie het volgende:
Complotdenkers zijn altijd gevaarlijk.
Totaal irrationeel volk.
Die censuur komt vaak nadat er complete laster, bedreigingen en pseudo-wetenschap de wereld zijn ingeslingerd. Uitgekookt in de hersenpannen van naar sensatie zoekende wannabe Mandela's.quote:Op zaterdag 27 maart 2021 23:44 schreef -Amfoor- het volgende:
[..]
Je kan je veel beter zorgen maken om mensen die blind de overheid en mediapropaganda geloven en volgen. Dat is waar al die oorlogen vandaan komen die steeds duizenden tot miljoenen burgers en soldaten de dood injagen. Het zijn deze overheden en hun blinde volgers die gevaarlijk en eng zijn.
Zie hier bijv. jij, die hierin blind achter de overheid staat, een overheid die bloed aan de handen heeft, die niets schuwt, die beloftes breekt, liegt, bedriegt, graait, en je hebt hun woorden als een papegaai overgenomen tegen een groep onschuldige burgers die zich bij wijze van spreken ophouden in hun zolderkamers en die zich oprecht zorgen maken om jou en mij. Kijk, ik ben geen complotdenker, maar het zijn mensen zoals jij die echt eng en gevaarlijk zijn.
Als complotdenkers irrationeel waren hoefde ze niet gecensureerd te worden en van alle platformen geweerd te worden.
Zijn dat van die deskundigen die een Zwitserse vlag aanzien voor het symbool van het Rode Kruis?quote:Op zaterdag 27 maart 2021 23:49 schreef -Amfoor- het volgende:
Waar ik me meer bezorgd om maak en een groter gevaar in zie is dat kritische geluiden op het overheidsbeleid gecensureerd worden en weggezet worden als wappiegeluid, zodat mensen niet meer naar hun argumenten hoeven te luisteren (en erdoor niet overtuigd kunnen worden). Degenen die kritiek hebben (waaronder deskundigen, wetenschappers, artsen, virologen, enz) durven dan zich ook minder snel uit te spreken, omdat ze niet in dat hokje gestopt willen worden. Dit is een vorm van dictatuur waar Kim Jong Un een puntje aan kan zuigen.
Van wie heb jij deze "kennis" ? Ontvangen van een wappie?quote:Op zaterdag 27 maart 2021 23:56 schreef Ixnay het volgende:
Geen enkel vaccin dat in minder dan een jaar is ontwikkeld is te vertrouwen.
Wat is dit nou weer voor onzin?quote:Op zaterdag 27 maart 2021 23:49 schreef -Amfoor- het volgende:
Waar ik me meer bezorgd om maak en een groter gevaar in zie is dat kritische geluiden op het overheidsbeleid gecensureerd worden
quote:Op zaterdag 27 maart 2021 23:56 schreef Ixnay het volgende:
De Jonge bleek juist het gevaar te zijn en Van Haga bleek terecht het volk te waarschuwen. Nadat half Europa ermee stopte kon hij zelf ook niet achterblijven.
Geen enkel vaccin dat in minder dan een jaar is ontwikkeld is te vertrouwen.
Heel erg dom.
Ik lees hier topics vol met ongefundeerde uitspraken over het coronabeleid. Social media staat er vol mee. Maar het moet ook op het journaal ofzo?quote:Op zaterdag 27 maart 2021 23:49 schreef -Amfoor- het volgende:
Waar ik me meer bezorgd om maak en een groter gevaar in zie is dat kritische geluiden op het overheidsbeleid gecensureerd worden en weggezet worden als wappiegeluid, zodat mensen niet meer naar hun argumenten hoeven te luisteren (en erdoor niet overtuigd kunnen worden). Degenen die kritiek hebben (waaronder deskundigen, wetenschappers, artsen, virologen, enz) durven dan zich ook minder snel uit te spreken, omdat ze niet in dat hokje gestopt willen worden. Dit is een vorm van dictatuur waar Kim Jong Un een puntje aan kan zuigen.
Die 0.03% hoe komen mensen daar toch bij.quote:Op zaterdag 27 maart 2021 21:49 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Klopt een beetje.
Maar mij baart het zorgen dat vaccins juist zorgen voor gevaarlijke mutaties.
Ga gewoon voor natuurlijke immuniteit en accepteer de doden nou eens. (0,03%)
De manier waarop je communiceert en denkt irriteert me. Tenminste erg volwassen en aardig komt het niet over.quote:Op zondag 28 maart 2021 08:46 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Die 0.03% hoe komen mensen daar toch bij.
Als we naar de USA kijken die hebben 300.000.000 miljoen inwoners, 500.000 zijn er daar tot nu toe al aan covid overleden. Met de wiskunde die ik geleerd hebt zit men daar dus al op 0.17% doden door covid![]()
Het baart mij zorgen dat vele wappies niet kunnen rekenen. Ik zou zeggen vanmiddag bij de koffie ook weer eens wat basisschool rekenlessen voor deze groep. Bij 10 goede antwoorden komt het waterkanon 5 minuten later.
een onbewezen percentage van 0.03% overal gebruiken is volwassen wil je zeggen. En dan gaan zeuren over mijn communicatie als je op deze fout gewezen wordt. Je zou eerder boos moeten zijn op de propaganda wappies die dit getal bij jou ingeprent hebben.quote:Op zondag 28 maart 2021 09:00 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
De manier waarop je communiceert en denkt irriteert me. Tenminste erg volwassen en aardig komt het niet over.
Ik ben niet tegen vaccinatie, maar alleen voor de groep griepprik de rest vrijwillig.
Als je de doden onder de 60 jaar berekend waar kom je dan op?
Ik bereken dus 0,0073%quote:Op zondag 28 maart 2021 09:00 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
De manier waarop je communiceert en denkt irriteert me. Tenminste erg volwassen en aardig komt het niet over.
Ik ben niet tegen vaccinatie, maar alleen voor de groep griepprik de rest vrijwillig.
Als je de doden onder de 50 jaar berekend waar kom je dan op?
22.000* op 300.000.000 is 0,0073%
Dussss
*Bron
https://www.statista.com/(...)rom-covid-by-age-us/
En als die 86-jarige nog een aardige kans had om een jaar of 10 in redelijke gezondheid te leven?quote:Op zondag 28 maart 2021 09:22 schreef Lospedrosa het volgende:
En ik vind inderdaad dat je een 86 jarige met tal van ouderdoms aandoeningen niet mag rekenen onder de Corona doden.
Waarom vind je dat?quote:Op zondag 28 maart 2021 09:22 schreef Lospedrosa het volgende:
En ik vind inderdaad dat je een 86 jarige met tal van ouderdoms aandoeningen niet mag rekenen onder de Corona doden.
Ondertussen is daar nu ook al 30% gevaccineerd ondanks een jaar lang Trump. Daar kan men hier nog een puntje aan zuigen en mensen mogen dan ook best kritiek hebben op die laffe ambitieloze instelling van onze regering. Zijn nu al met al meer dan een jaar onderweg, en nog steeds zijn die lui aan het reageren ipv anticiperen.quote:Op zondag 28 maart 2021 08:46 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Die 0.03% hoe komen mensen daar toch bij.
Als we naar de USA kijken die hebben 300.000.000 miljoen inwoners, 500.000 zijn er daar tot nu toe al aan covid overleden. Met de wiskunde die ik geleerd hebt zit men daar dus al op 0.17% doden door covid![]()
Het baart mij zorgen dat vele wappies niet kunnen rekenen. Ik zou zeggen vanmiddag bij de koffie ook weer eens wat basisschool rekenlessen voor deze groep. Bij 10 goede antwoorden komt het waterkanon 5 minuten later.
Als je enigszins objectief wilt zijn moet je een sleutel berekenen voor kwalitatief gezonde levensjaren die je hebt gered met je beleid.quote:Op zondag 28 maart 2021 09:34 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
En als die 86-jarige nog een aardige kans had om een jaar of 10 in redelijke gezondheid te leven?
Je wilt die prik in hun lijf douwen tegen hun wil in?quote:Op zondag 28 maart 2021 09:00 schreef Lospedrosa het volgende:
Eens,quote:Op zaterdag 27 maart 2021 22:53 schreef 4moreyears het volgende:
[..]
Offtopic EN incorrect,
Laten we vriendelijk en ontopic blijven. Ik denk dat de jonge gewoon lastig vind om te reageren op kritiek die gewoon klopt terwijl hij de regie aan het OMT laat. Lastig om iemand anders zijn ideeën te verdedigen en dus serveer je ze af als wappies
Trump heeft niets aan de vaccinatie gedaan ja export verboden voor nog niet geproduceerde vaccins ingesteld. Het echt vaccineren op tempo is pas vanaf februari op gang aan het komen samen met de steed grotere beschikbaarheid van vaccins. Helaas daar ook nog geen 30%, pas 28% die 1 prik heeft gehad en 15% volledig gevaccineerd. Ja dat is beter als de meeste Europese landen. Maar de oorzaak is natuurlijk ook bekend dat is het tekort aan vaccins omdat de inkoop organisatie vanuit de EU toch niet zo goed was als de ambtenaren verwacht hadden. Daar kunnen we wel Hugo de schuld van geven maar lijkt me veelal zaken waar hij niet veel aan kan doen. De farmaceuten zijn druk bezig hun productie nog verder op te schroeven dus dat zal wel allemaal goed gaan komen.quote:Op zondag 28 maart 2021 10:08 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Ondertussen is daar nu ook al 30% gevaccineerd ondanks een jaar lang Trump.
Fake news want volgens de complotkaravaan is corona voor die groep niet gevaarlijk.quote:Op zondag 28 maart 2021 10:54 schreef Bluesdude het volgende:
Tienduizenden jonge, gezonde mensen gesloopt door corona: ‘Ik neem afscheid van wie ik was’
Artsen slaan alarm over gezondheidsschade op de lange termijn door corona. Op zijn minst enkele tienduizenden Nederlanders kampen maanden na hun besmetting nog met zware klachten. Het gaat om mensen tussen de 20 en 60 jaar, die de ziekte veelal thuis doormaakten.
---------------------------------
https://www.ad.nl/binnenl(...)wie-ik-was~a588bc90/
Dat bedoel ik dan ook.quote:Op zondag 28 maart 2021 10:26 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Trump heeft niets aan de vaccinatie gedaan ja export verboden voor nog niet geproduceerde vaccins ingesteld. Het echt vaccineren op tempo is pas vanaf februari op gang aan het komen samen met de steed grotere beschikbaarheid van vaccins.
Het VK gaat anders stukken beter. Lekker makkelijk voor De Jonge om zich te verschuilen achter Europa, maar zeg nou zelf, je krijgt toch niet echt het idee dat hij er alles aan gedaan heeft om Nederland voor te bereiden op een groot vaccinatieprogramma. Toen de eerste vaccins kwamen gingen ze pas een plan maken. Ze lopen al tijden achter de feiten aan en als ze daar op bevraagd worden gaan de handen in de hoogte van "ja daar kunnen we niks aan doen".quote:Helaas daar ook nog geen 30%, pas 28% die 1 prik heeft gehad en 15% volledig gevaccineerd. Ja dat is beter als de meeste Europese landen. Maar de oorzaak is natuurlijk ook bekend dat is het tekort aan vaccins omdat de inkoop organisatie vanuit de EU toch niet zo goed was als de ambtenaren verwacht hadden. Daar kunnen we wel Hugo de schuld van geven maar lijkt me veelal zaken waar hij niet veel aan kan doen. De farmaceuten zijn druk bezig hun productie nog verder op te schroeven dus dat zal wel allemaal goed gaan komen.
Daar had ik eerder al op gereageerd.quote:Op zaterdag 27 maart 2021 14:03 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Hoe lopen kroegbazen risico als ze gevaccineerd zijn?
quote:Op zaterdag 27 maart 2021 12:23 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Een vaccin beschermd niet voor 100%. Daarbij zijn ongevaccineerden ook weer een reservoir voor nieuwe varianten.
Hoe meer mensen in een kroeg of op een festival gevaccineerd zijn, hoe groter de bescherming.
Door de brexit heeft de UK niet meegedaan aan de EU inkoop actie, dat is de redenen dat daar meer vaccins aanwezig zijn en gezet kunnen worden. Als in Europa meer vaccins beschikbaar waren had men die ook wel al gezet. Het gezeur dat al complete vaccintiestraten gemaakt hadden moeten zijn voordat er vaccins waren is weer gezeur om het gezeur in mijn optiek. Als we nu daadwerkelijk met een vaccin overschot zouden zitten en het niet weggeprikt krijgen hadden de zeurders een punt. Maar dat is geheel niet het geval.....quote:Op zondag 28 maart 2021 11:13 schreef IkStampOpTacos het volgende:
Het VK gaat anders stukken beter. Lekker makkelijk voor De Jonge om zich te verschuilen achter Europa, maar zeg nou zelf, je krijgt toch niet echt het idee dat hij er alles aan gedaan heeft om Nederland voor te bereiden op een groot vaccinatieprogramma. Toen de eerste vaccins kwamen gingen ze pas een plan maken. Ze lopen al tijden achter de feiten aan en als ze daar op bevraagd worden gaan de handen in de hoogte van "ja daar kunnen we niks aan doen".
Nee dat is inderdaad niet het geval. Dat hebben ze goed voor elkaar.quote:Op zondag 28 maart 2021 11:26 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Door de brexit heeft de UK niet meegedaan aan de EU inkoop actie, dat is de redenen dat daar meer vaccins aanwezig zijn en gezet kunnen worden. Als in Europa meer vaccins beschikbaar waren had men die ook wel al gezet. Het gezeur dat al complete vaccintiestraten gemaakt hadden moeten zijn voordat er vaccins waren is weer gezeur om het gezeur in mijn optiek. Als we nu daadwerkelijk met een vaccin overschot zouden zitten en het niet weggeprikt krijgen hadden de zeurders een punt. Maar dat is geheel niet het geval.....
Vaccins beschermen wel zo goed als 100% tegen overlijden. Voorts kunnen ook gevaccineerden het virus nog overdragen. Wat dat betreft maakt het voor die kroegeigenaar persoonlijk dus niets uit of hij alleen gevaccineerden binnenlaat of iedereen.quote:Op zondag 28 maart 2021 11:18 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Daar had ik eerder al op gereageerd.
[..]
Hoe wordt dat dan gedefinieerd?quote:Op zondag 28 maart 2021 10:54 schreef Bluesdude het volgende:
Tienduizenden jonge, gezonde mensen gesloopt door corona: ‘Ik neem afscheid van wie ik was’
Artsen slaan alarm over gezondheidsschade op de lange termijn door corona. Op zijn minst enkele tienduizenden Nederlanders kampen maanden na hun besmetting nog met zware klachten. Het gaat om mensen tussen de 20 en 60 jaar, die de ziekte veelal thuis doormaakten.
---------------------------------
https://www.ad.nl/binnenl(...)wie-ik-was~a588bc90/
Lijkt me stug dat slechts 5%, de weg naar de benodigde zorg weet te vinden.quote:ij het relatief onbekende C-support meldden zich tot dusver 1300 mensen die na drie maanden nog steeds niet de oude zijn.
Alleen al aan gevolgen van vaccin zelf zijn meerdere mensen overleden, allicht een te verwaarlozen aantal maar okay. 99.98% ofzo wil ik nog wel gelovenquote:Op zondag 28 maart 2021 12:57 schreef -XOR- het volgende:
Vaccins beschermen wel zo goed als 100% tegen overlijden.
Dus ernstig ziek worden is geen probleem?quote:Op zondag 28 maart 2021 12:57 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Vaccins beschermen wel zo goed als 100% tegen overlijden.
En waar blijkt dat uit? En hoe groot is die kans dat een gevaccineerd persoon het virus overdraagt, tegenover een niet-gevaccineerd persoon?quote:Voorts kunnen ook gevaccineerden het virus nog overdragen.
Nee dus.quote:Wat dat betreft maakt het voor die kroegeigenaar persoonlijk dus niets uit of hij alleen gevaccineerden binnenlaat of iedereen.
Inderdaad, welkom in het post realistisch tijdperk.quote:Op zondag 28 maart 2021 11:03 schreef timmmmm het volgende:
Feiten die ik niet wil horen zijn namelijk geen feiten dus wil ik ze niet horen
Je kunt echt vanalles vinden van de Jonge, maar zonder hem hadden we nog nauwevaccins gehad in hee Europa. Hij was een van de eersten die is gestart met inkopen.quote:Op zondag 28 maart 2021 11:13 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Dat bedoel ik dan ook.
[..]
Het VK gaat anders stukken beter. Lekker makkelijk voor De Jonge om zich te verschuilen achter Europa, maar zeg nou zelf, je krijgt toch niet echt het idee dat hij er alles aan gedaan heeft om Nederland voor te bereiden op een groot vaccinatieprogramma. Toen de eerste vaccins kwamen gingen ze pas een plan maken. Ze lopen al tijden achter de feiten aan en als ze daar op bevraagd worden gaan de handen in de hoogte van "ja daar kunnen we niks aan doen".
Ach, ik weet niet hoe goed het onderwijs werkt. Thierry heeft zelfs de doctorale graad.quote:Op zondag 28 maart 2021 13:03 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Hadden we maar wat minder bezuinigd op onderwijs en konden sommige mensen maar preventief steriliseren.
Niet bepaald. Ja, vanuit de overtuiging dat rechten om te participeren aan voorwaarden behoort te voldoen.quote:Op zondag 28 maart 2021 13:02 schreef luxerobots het volgende:
Nee dus.
Overigens vind ik het wel grappig. Ongevaccineerde personen willen toegang tot de kroeg. Als personeel en andere bezoekers dan extra risico lopen interesseert het hen niets. Ja, dan moeten ze zich maar laten vaccineren.
Mooi voorbeeld van het freeriders-principe dit.
Okay, jij laat anderen dus graag een extra risico lopen.quote:Op zondag 28 maart 2021 13:08 schreef ludovico het volgende:
[..]
Niet bepaald. Ja, vanuit de overtuiging dat rechten om te participeren aan voorwaarden behoort te voldoen.
Iedereen heeft de optie zichzelf te beschermen en dat is afdoende. Dan lopen andere bezoekers helemaal een extra risico, ze zijn immers gevaccineerd.
Gebeurt ook nauwelijks na vaccinatie.quote:Op zondag 28 maart 2021 13:02 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Dus ernstig ziek worden is geen probleem?
[..]
die kans is iets kleinerquote:En waar blijkt dat uit? En hoe groot is die kans dat een gevaccineerd persoon het virus overdraagt, tegenover een niet-gevaccineerd persoon?
Jawelquote:Nee dus.
Nee, dit slaat nergens op. Ik laat me wel vaccineren, maar ben tegen een (praktische) vaccinatieplicht en tegen een vaccinatiepaspoort omdat ik dat zinloos acht ,privacyschendend en het creeert twee werelden. Bovendien kan niet iedereen gevaccineerd worden. Jij bent er dus op tegen dat mensen die om medische redenen niet gevaccineerd kunnen worden overal geweigerd worden?quote:Overigens vind ik het wel grappig. Ongevaccineerde personen willen toegang tot de kroeg. Als personeel en andere bezoekers dan extra risico lopen interesseert het hen niets. Ja, dan moeten ze zich maar laten vaccineren.
Mooi voorbeeld van het freeriders-principe dit.
Wat nou 'jawel'.quote:Op zondag 28 maart 2021 13:22 schreef -XOR- het volgende:
die kans is iets kleiner
quote:
Nee dus.
Jawel
Mensen die niet gevaccineerd kunnen worden moeten natuurlijk een uitzondering krijgen.quote:Op zondag 28 maart 2021 13:22 schreef -XOR- het volgende:
Nee, dit slaat nergens op. Ik laat me wel vaccineren, maar ben tegen een (praktische) vaccinatieplicht en tegen een vaccinatiepaspoort omdat ik dat zinloos acht ,privacyschendend en het creeert twee werelden. Bovendien kan niet iedereen gevaccineerd worden. Jij bent er dus op tegen dat mensen die om medische redenen niet gevaccineerd kunnen worden overal geweigerd worden?
quote:Op zondag 28 maart 2021 13:42 schreef luxerobots het volgende:
Maar voor hen schiet het juist niet op als anderen zich niet laten vaccineren. Zij zijn afhankelijk van de groepsimmuniteit. Waar jij als niet-gevaccineerde niet voor wil zorgen. Terwijl je wél naar de kroeg wil.
Vanwaar dan die angst voor een vaccinatiepaspoort?quote:Op zondag 28 maart 2021 13:44 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Blijkbaar tast corona-angst ook leesvaardigheid aan.
De meeste doden zijn in verzorgingshuizen daar is de gemiddelde levensverwachting niet 10 jaar maar 10 maandenquote:Op zondag 28 maart 2021 09:34 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
En als die 86-jarige nog een aardige kans had om een jaar of 10 in redelijke gezondheid te leven?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |