Het is ook opvallend dat de cijfers daalden, ongeveer tot het moment dat de scholen werden heropend.quote:Op vrijdag 26 maart 2021 14:48 schreef Za het volgende:
IMO zijn kinderen steeds meer de logische verklaringen voor het aanjagen van de uitbraken.
Vermenigvuldig dat nog wel met het aantal mensen wat je ziet en de duur van deze periodequote:Op vrijdag 26 maart 2021 14:48 schreef Za het volgende:
Volgens de overheid lopen heden 155.000 besmettlijke personen rond.
De kans dat je een besmettelijke treft wanneer je met je mondkapje op afstand ergens staat is dus 0,9%.
Meenemende dat een groot deel van de besmettelijken zich aan de quarantaine houdt, of gewoon thuis is omdat hij of zij zich gewoon grieperig voelt, is de kans dat je een besmettelijke op je pad krijgt misschien 0,5%.
Om besmet te raken moet je ook nog enige tijd onbeschermd in close contact met diegene zijn.
Vluchtige contacten zijn gewoon echt geen probleem, of wat mensen die in een park staan te babbelen. IMO zijn kinderen steeds meer de logische verklaringen voor het aanjagen van de uitbraken.
Ja als je die kindjes gaat testen, dan gaan de cijfertjes ook omhoog, die kindjes telde je eerst niet mee, Jaap van Dissel: Exponentieele groei!quote:Op vrijdag 26 maart 2021 14:50 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het is ook opvallend dat de cijfers daalden, ongeveer tot het moment dat de scholen werden heropend.
Gelukkig is de overheid zeer betrouwbaar gebleken.quote:Op vrijdag 26 maart 2021 14:48 schreef Za het volgende:
De kans dat je een besmettelijke treft wanneer je met je mondkapje op afstand ergens staat is dus 0,9%.
Meenemende dat een groot deel van de besmettelijken zich aan de quarantaine houdt, of gewoon thuis is omdat hij of zij zich gewoon grieperig voelt, is de kans dat je een besmettelijke op je pad krijgt misschien 0,5%.
Om besmet te raken moet je ook nog enige tijd onbeschermd in close contact met diegene zijn.
Vluchtige contacten zijn gewoon echt geen probleem, of wat mensen die in een park staan te babbelen. IMO zijn kinderen steeds meer de logische verklaringen voor het aanjagen van de uitbraken.
De besmettingsgroei vindt niet alleen plaats onder kinderen.quote:Op vrijdag 26 maart 2021 14:51 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ja als je die kindjes gaat testen, dan gaan de cijfertjes ook omhoog, die kindjes telde je eerst niet mee, Jaap van Dissel: Exponentieele groei!
Of je moest in een zakelijke bespreking met je mede ministers, partijgenoten of kabinetsformateur?quote:Op vrijdag 26 maart 2021 14:48 schreef Za het volgende:
Exponentiële groei kan niet.quote:Op vrijdag 26 maart 2021 14:51 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ja als je die kindjes gaat testen, dan gaan de cijfertjes ook omhoog, die kindjes telde je eerst niet mee, Jaap van Dissel: Exponentieele groei!
Zijn inderdaad ook weer heel veel ouders vol gas naar kantoor gegaan.quote:Op vrijdag 26 maart 2021 14:52 schreef Tijn het volgende:
[..]
De besmettingsgroei vindt niet alleen plaats onder kinderen.
Wanneer er dagelijk 100 mensen op je pad komen is de kans dat daar een besmette tussen zit 0,9%quote:Op vrijdag 26 maart 2021 14:51 schreef zalkc het volgende:
Vermenigvuldig dat nog wel met het aantal mensen wat je ziet en de duur van deze periode
Maar als die kindjes nu naar school gaan, dan hoefen ze niet gestalt worden bij Opa en Oma die nog ernstig ziek kunnen worden en in het ziekenhuis komen, daarom roep ik ook dat de focus zo sterk op de kwetsbare groepen moeten zijn, niet op de rest van de getalletjes.quote:Op vrijdag 26 maart 2021 14:52 schreef Tijn het volgende:
[..]
De besmettingsgroei vindt niet alleen plaats onder kinderen.
Prik, terrasje, etentje, hotel, terugreis?quote:Op vrijdag 26 maart 2021 14:47 schreef Celestien het volgende:
[..]
Groningen, m'n geboortestad
Ik ga er gráág heen voor die vaccinatie.
Maar een relatief groot gedeelte van de mensen die besmet zijn zullen denk ik wel thuis blijven.quote:Op vrijdag 26 maart 2021 14:54 schreef Za het volgende:
[..]
Wanneer er dagelijk 100 mensen op je pad komen is de kans dat daar een besmette tussen zit 0,9%
Ik ga niet vaak op pad, maar de paar keer dat ik ergens heen moest verbaasde ik me elke keer weer hoe druk het op de weg is. Dat mensen weer behoorlijk eropuit gaan blijkt volgens mij ook wel uit de mobiliteitscijfers.quote:Op vrijdag 26 maart 2021 14:53 schreef zalkc het volgende:
[..]
Zijn inderdaad ook weer heel veel ouders vol gas naar kantoor gegaan.
Met 5 miljoen besmette mensen en 2 miljoen gevaccineerden is die kans inderdaad behoorlijk klein.quote:
Slapen in een stal, prik halen, schapen, wijzen uit het oosten, alles.quote:Op vrijdag 26 maart 2021 14:54 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Prik, terrasje, etentje, hotel, terugreis?
Dat is niet wat gezegd is hè. Wat gezegd is is dat er weinig kruisbesmetting tussen leeftijdsgroepen plaatsvindt. Hoeveel leraren zijn er positief getest?quote:Op vrijdag 26 maart 2021 14:55 schreef Elan het volgende:
Waar m'n neefjes op school zitten zijn van één klas (groep 5) meer dan de helft van de leerlingen positief getest.
Groep 8 zit ook in quarantaine. Worden vandaag getest. Directie had in de brief gezet dat dit ook nieuw voor ze is, meestal bleef het beperkt tot individuele gevallen.
Tot zover kinderen in de basisschoolleeftijd vormen geen gevaar.
Het is cumulatieve procentuele groei. De omstandigheden zijn niet lang genoeg gelijkblijvend om constant te itereren.quote:
Zou er niet teveel op rekenen. Was het niet 20% dat gewoon met een positieve test op zak nog de hort op ging?quote:Op vrijdag 26 maart 2021 14:54 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Maar een relatief groot gedeelte van de mensen die besmet zijn zullen denk ik wel thuis blijven.
Dat is dus nog altijd minder groot dan de groep die thuis blijft. Oftewel van die 0.9 blijft dan nog zo'n 0.2% over?quote:Op vrijdag 26 maart 2021 14:56 schreef Elan het volgende:
[..]
Zou er niet teveel op rekenen. Was het niet 20% dat gewoon met een positieve test op zak nog de hort op ging?
Halve klas of meer kan toch moeilijk los staan van de school of zie ik dat verkeerd? Leraren geen idee.quote:Op vrijdag 26 maart 2021 14:56 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat is niet wat gezegd is hè. Wat gezegd is is dat er weinig kruisbesmetting tussen leeftijdsgroepen plaatsvindt. Hoeveel leraren zijn er positief getest?
Als er 155.000 besmettelijke mensen zijn zijn dat er dus ongeveer 30.000.quote:Op vrijdag 26 maart 2021 14:56 schreef Elan het volgende:
[..]
Zou er niet teveel op rekenen. Was het niet 20% dat gewoon met een positieve test op zak nog de hort op ging?
Definieer 'de hort'. Als ik positief was getest maar voelde mij desondanks goed, dan had ik - mits ik er zeker van zou zijn niemand tegen te komen - tzt echt wel even buiten een ommetje gemaakt. Bewust gezelschappen opzoeken is wat mij betreft een ander verhaal.quote:Op vrijdag 26 maart 2021 14:56 schreef Elan het volgende:
[..]
Tja, ik zie bij mijn ouders juist dat ze het wel prima vinden om op de kleinkinderen te passen als ze niet naar school gaan. Maar gaan ze dat wel, dan zijn ze er een stuk minder happig op, want de kans dat ze dan iets meenemen is aanzienlijk groter.quote:Op vrijdag 26 maart 2021 14:54 schreef raptorix het volgende:
[..]
Maar als die kindjes nu naar school gaan, dan hoefen ze niet gestalt worden bij Opa en Oma die nog ernstig ziek kunnen worden en in het ziekenhuis komen, daarom roep ik ook dat de focus zo sterk op de kwetsbare groepen moeten zijn, niet op de rest van de getalletjes.
Nee zo bedoel ik niet. Je gaf aan 'tot zover kinderen geen gevaar'quote:Op vrijdag 26 maart 2021 14:58 schreef Elan het volgende:
[..]
Halve klas of meer kan toch moeilijk los staan van de school of zie ik dat verkeerd? Leraren geen idee.
Het is ook positief bedoelt, 155.000 besmettelijke mensen stelt niet veel voor.quote:Op vrijdag 26 maart 2021 14:53 schreef raptorix het volgende:
Mooi toch, 155.000 besmette mensen, ziekenhuizen lichte stijging terwijl mensen zich niet zo goed aan de regels houden, je kunt alles wel negatief bekijken, ik zie het positief.
Lastig te duiden zal voornamelijk liggen aan de situatie waar je die 100 mensen ontmoet en hoe lang.quote:Op vrijdag 26 maart 2021 14:58 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Dat is dus nog altijd minder groot dan de groep die thuis blijft. Oftewel van die 0.9 blijft dan nog zo'n 0.2% over?
Puur vanuit een individu beredeneerd zal dit altijd laag zijn. Hier koopt het grotere geheel dan weer niet zoveel voor.quote:Op vrijdag 26 maart 2021 14:59 schreef Za het volgende:
[..]
Het is ook positief bedoelt, 155.000 besmettelijke mensen stelt niet veel voor.
Het risico van corona oplopen is bijna verwaarloosbaar.
Zelfs wanneer je elke dag in een feestruimte staat met 100 man, is de kans op een besmette ongeveer 0,5%. Dan moet er nog enige tijd een onbeschermd close contact plaatsvinden, waarbij het risico op daadwerkelijke besmetting dan tussen de 17% en de 20% ligt.
Hoe kom je op 5 miljoen?quote:Op vrijdag 26 maart 2021 14:55 schreef raptorix het volgende:
[..]
Met 5 miljoen besmette mensen en 2 miljoen gevaccineerden is die kans inderdaad behoorlijk klein.
Die kinderen hebben toch ook (groot) ouders en broers zussen en ooms en tantes die ze thuis kunnen besmetten? Of denk je dat die gasten alleen elkaar aansteken?quote:Op vrijdag 26 maart 2021 14:59 schreef chratnox het volgende:
[..]
Nee zo bedoel ik niet. Je gaf aan 'tot zover kinderen geen gevaar'
Het belangrijke is hoeveel leraren er besmet zijn geraakt waaruit. Anders kunnen idd de kinderen thuisblijven gedurende de periode positief, maar is het verder geen groot issue.
Ook dat, een deel niet, en een deel is asymptomatisch.quote:Op vrijdag 26 maart 2021 14:54 schreef Anton91 het volgende:
Maar een relatief groot gedeelte van de mensen die besmet zijn zullen denk ik wel thuis blijven.
Daar heb ik eerder al eens naar gevraagd maar toen bleef het wat vaagjes met een afleiding gebaseerd op niet-traceerbare data van het CDC.quote:
Het is lastig te berekenen, maar die kans is kleiner.quote:Op vrijdag 26 maart 2021 14:59 schreef Za het volgende:
[..]
Het is ook positief bedoelt, 155.000 besmettelijke mensen stelt niet veel voor.
Het risico van corona oplopen is bijna verwaarloosbaar.
Zelfs wanneer je elke dag in een feestruimte staat met 100 man, is de kans op een besmette ongeveer 0,5%. Dan moet er nog enige tijd een onbeschermd close contact plaatsvinden, waarbij het risico op daadwerkelijke besmetting dan tussen de 17% en de 20% ligt.
Ik weet niet of je ouders als gevaccineerd zijn, maar ik mag toch hopen dat je het nog heel even kunt opbrengen om ze niet daar onder te brengen, het is op dit moment 1 van de zaken die het meest drukken op de zorg, niet doen dus.quote:Op vrijdag 26 maart 2021 14:59 schreef Tijn het volgende:
[..]
Tja, ik zie bij mijn ouders juist dat ze het wel prima vinden om op de kleinkinderen te passen als ze niet naar school gaan. Maar gaan ze dat wel, dan zijn ze er een stuk minder happig op, want de kans dat ze dan iets meenemen is aanzienlijk groter.
Er is voor elke Nederlander ook maar 0,07% IC-bed beschikbaar, he.quote:Op vrijdag 26 maart 2021 15:03 schreef Za het volgende:
[..]
Het werkelijk risico op een besmetteling is misschien maar 0,5% of lager.
Toch lukt het 7000+ mensen elke dag. Best knap dan!quote:Op vrijdag 26 maart 2021 15:03 schreef chratnox het volgende:
[..]
Het is lastig te berekenen, maar die kans is kleiner.
Er zijn 2+ miljoen mensen met een doorgemaakte infectie en bijna 2 miljoen mensen met een vaccinatie. Laten we aannemen dat daat overlap in zit, dus dat 3 tot 3,5 miljoen mensen immuniteit hebben door middel van vaccinatie of eerdere besmetting.
Dan is de kans dat je iemand tegenkomt die al immuniteit heeft een stuk groter dan de kans dat je iemand tegenkomt die een actieve (en besmettelijke) infectie heeft.
Als ze positief getest zijn gaan ze toch niet naar (groot)ouders en weet ik 't wat? Of in elk geval een beperkte groep.quote:Op vrijdag 26 maart 2021 15:03 schreef Elan het volgende:
[..]
Die kinderen hebben toch ook (groot) ouders en broers zussen en ooms en tantes die ze thuis kunnen besmetten? Of denk je dat die gasten alleen elkaar aansteken?
Volgens Jaap van Dissel 3 miljoen in Januari, trek je dat door dan zullen we nu rond de 5 miljoen zittten.quote:
Ik doe helemaal niks, ik heb niet eens kinderenquote:Op vrijdag 26 maart 2021 15:04 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik weet niet of je ouders als gevaccineerd zijn, maar ik mag toch hopen dat je het nog heel even kunt opbrengen om ze niet daar onder te brengen, het is op dit moment 1 van de zaken die het meest drukken op de zorg, niet doen dus.
Uiteraard niet, maar we moeten toch een keer toegeven dat de besmettingen uit bepaalde hoek komen ipv dat kinderen ongelimiteerd zonder mondkapjes bij iedereen op visite mogen.quote:Op vrijdag 26 maart 2021 15:01 schreef galantis het volgende:
Puur vanuit een individu beredeneerd zal dit altijd laag zijn. Hier koopt het grotere geheel dan weer niet zoveel voor.
Het Sanquin geeft zelf aan dat ze niet respresentatief zijn, maar het niet zo moeilijk hoor, de verhouding Corona onder de leden hebben en in het ziekenhuis komen is ongeveer 1:80 / 1:100, dus vermenigvuldig je het aantal mensen wat in het ziekenhuis heeft gelegenn maal die getallen, dan heb je een vrij goede schatting.quote:Op vrijdag 26 maart 2021 15:03 schreef galantis het volgende:
[..]
Daar heb ik eerder al eens naar gevraagd maar toen bleef het wat vaagjes met een afleiding gebaseerd op niet-traceerbare data van het CDC.
Afgaand op de resultaten van Sanquin is het 3.5 miljoen.
Prima, maar doe dat bij voorkeur buiten en niet in huis.quote:Op vrijdag 26 maart 2021 15:06 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik doe helemaal niks, ik heb niet eens kinderenMaar het valt ze alles behalve mee om "even" de kleinkinderen niet te zien. Een week of wat gaat nog, maar maandenlang? No way.
Je snapt zelf ook wel dat bejaarde mensen niet buiten gaan zitten in de winter.quote:Op vrijdag 26 maart 2021 15:07 schreef raptorix het volgende:
[..]
Prima, maar doe dat bij voorkeur buiten en niet in huis.
Neem aan van niet maar voordat ze getest zijn zijn ze waarschijnlijk ook besmettelijk geweest. Tel daarbij op dat veel opa's en oma's oppassen en de gevolgen laten zich raden.quote:Op vrijdag 26 maart 2021 15:05 schreef chratnox het volgende:
[..]
Als ze positief getest zijn gaan ze toch niet naar (groot)ouders en weet ik 't wat? Of in elk geval een beperkte groep.
Daarbij, als de ouders/grootouders het goed vinden om iemand die bevestigd positief getest is te ontvangen is het ook hun eigen risico, daar kan ik weinig medelijden mee hebben.
En dus kun je je afvragen waar dat vandaan komt. Mijn broertje krijgt regelmatig mensen in het revalidatiecentrum binnen die Covid-19 opgelopen hebben in het ziekenhuis bijvoorbeeld. Gingen het ziekenhuis in ivm een versleten heup en worden daarna positief getest.quote:Op vrijdag 26 maart 2021 15:05 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Toch lukt het 7000+ mensen elke dag. Best knap dan!
Sounds like an indecent proposalquote:Op vrijdag 26 maart 2021 14:54 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Prik, terrasje, etentje, hotel, terugreis?
Waar ik niets van snap is eigenwijze bejaarden die niet willen luisteren.quote:Op vrijdag 26 maart 2021 15:08 schreef Tijn het volgende:
[..]
Je snapt zelf ook wel dat bejaarde mensen niet buiten gaan zitten in de winter.
Ik snap ook best dat mensen zorg mijden als het even kan. De dokter of het ziekenhuis lijken me inderdaad wel dé plekken waar je zeker weet dat je besmette mensen gaat aantreffen.quote:Op vrijdag 26 maart 2021 15:09 schreef chratnox het volgende:
[..]
En dus kun je je afvragen waar dat vandaan komt. Mijn broertje krijgt regelmatig mensen in het revalidatiecentrum binnen die Covid-19 opgelopen hebben in het ziekenhuis bijvoorbeeld. Gingen het ziekenhuis in ivm een versleten heup en worden daarna positief getest.
Hoe ze het krijgen of waar ze het krijgen weet ik niet, maar dat telt wel mee in mijn N=1
Damn!quote:Op vrijdag 26 maart 2021 15:09 schreef chratnox het volgende:
[..]
En dus kun je je afvragen waar dat vandaan komt. Mijn broertje krijgt regelmatig mensen in het revalidatiecentrum binnen die Covid-19 opgelopen hebben in het ziekenhuis bijvoorbeeld. Gingen het ziekenhuis in ivm een versleten heup en worden daarna positief getest.
Hoe ze het krijgen of waar ze het krijgen weet ik niet, maar dat telt wel mee in mijn N=1
Ik ken inderdaad ook mensen die in het ziekenhuis besmet zijn geraakt. Zelfs iemand die al het hele jaar in quarantaine zat, bang om corona te krijgen (78 jaar, COPD en zeer kortademig).quote:Op vrijdag 26 maart 2021 15:09 schreef chratnox het volgende:
[..]
Het één is wat gemakkelijker te handhaven dan de ander, wat dat andere niet meteen maar meer geaccepteerd en handiger maakt.quote:Op vrijdag 26 maart 2021 15:07 schreef Za het volgende:
[..]
Uiteraard niet, maar we moeten toch een keer toegeven dat de besmettingen uit bepaalde hoek komen ipv dat kinderen ongelimiteerd zonder mondkapjes bij iedereen op visite mogen.
Een paar mensen die een boterham eten op een kleedje in het park worden zo ongeveer weggespoten met een waterkanon, maar kleine Boris komt gezellig bij oma binnen hollen.
Ik vind het best wel een sprong die je maakt. Er zijn verschillende onderzoeken die het met elkaar eens zijn dat de besmettelijkheid van kinderen laag is, en verschillende onderzoeken die het met elkaar eens zijn dat de besmettelijkheid bij geen klachten laag is. In beide gevallen is de kans dat ze anderen besmetten vrij klein.quote:Op vrijdag 26 maart 2021 15:08 schreef Elan het volgende:
[..]
Neem aan van niet maar voordat ze getest zijn zijn ze waarschijnlijk ook besmettelijk geweest. Tel daarbij op dat veel opa's en oma's oppassen en de gevolgen laten zich raden.
Ik snap hoe daar komt maar ik heb nog steeds geen bron gezien voor die 1:80 / 1:100.quote:Op vrijdag 26 maart 2021 15:07 schreef raptorix het volgende:
[..]
Het Sanquin geeft zelf aan dat ze niet respresentatief zijn, maar het niet zo moeilijk hoor, de verhouding Corona onder de leden hebben en in het ziekenhuis komen is ongeveer 1:80 / 1:100, dus vermenigvuldig je het aantal mensen wat in het ziekenhuis heeft gelegenn maal die getallen, dan heb je een vrij goede schatting.
Mannen!quote:Op vrijdag 26 maart 2021 15:10 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik kijk wel uit naar zo'n ''prik'' event.
Nou kijk, als je 5 miljoen deelt door 90, dan kom je ongeveer op het aantal opgenomen mensen. Dus als je dan het aantal opgenomen mensen keer 90 doet, kom je op 5 miljoenquote:Op vrijdag 26 maart 2021 15:11 schreef galantis het volgende:
[..]
Ik snap hoe daar komt maar ik heb nog steeds geen bron gezien voor die 1:80 / 1:100.
Tja, het zou mijn keus ook niet zijn, maar je kunt anderen moeilijk vertellen wat ze wel en niet kunnen doen, he.quote:Op vrijdag 26 maart 2021 15:10 schreef raptorix het volgende:
[..]
Waar ik niets van snap is eigenwijze bejaarden die niet willen luisteren.
quote:Op vrijdag 26 maart 2021 15:12 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nou kijk, als je 5 miljoen deelt door 90, dan kom je ongeveer op het aantal opgenomen mensen. Dus als je dan het aantal opgenomen mensen keer 90 doet, kom je op 5 miljoen
Tenzij je een user op FOK! bentquote:Op vrijdag 26 maart 2021 15:13 schreef Tijn het volgende:
[..]
Tja, het zou mijn keus ook niet zijn, maar je kunt anderen moeilijk vertellen wat ze wel en niet kunnen doen, he.
Die moet ik dan even opzoeken, maar die 1:80 a 1:100 is niet zo vreemd omdat een heel groot deel van de mensen helemaal geen, of weinig ziek worden na een besmetting, waarom denk je dat het aantal positief getesten nu zo hoog lijkt? Heel simpel, omdat die mensen zich eerst helemaal niet lieten testen, maar slechts de mensen die serieuse verschijnselen hadden. Sterker nog, in de 1e golf werden meestal alleen mensen getest die naar het ziekenhuis moesten of echt heel slecht waren.quote:Op vrijdag 26 maart 2021 15:11 schreef galantis het volgende:
[..]
Ik snap hoe daar komt maar ik heb nog steeds geen bron gezien voor die 1:80 / 1:100.
quote:Op vrijdag 26 maart 2021 14:22 schreef Gunner het volgende:
Hoezo kom je erbij dat je vanuit limburg naar amsterdam moet?
Zit dat minderwaardigheidscomplex zo diep daar?
Elke beetje stad krijgt een vaccinatielocatie. Huisartsen doen het. Ik zie het probleem niet.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Daarnaast zijn er:
7 gemeentes met 0 besmettingen
4 gemeentes met 1 besmettingen
38 gemeentes met 2-4 besmettingen
82 gemeentes met 5-9 besmettingen
Deze update is ook dagelijks om 15:16 te vinden op https://rivm.useless.nl of voor een volledig gemeenteoverzicht op https://rivm.useless.nl/total.php
Kroegen open!wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
Ik snap niet hoe je nu positief kan zijn over dit soort cijfers.quote:
Dat een groot deel van de besmette mensen niet in het ziekenhuis komt zorgt nog niet voor dat specifieke aantal van 1:80 / 1:100. Dat kan dan net zo goed 1:50, 1:60 of 1:120 zijn. Het is alle keren weinig, maar maakt voor de berekening een wezenlijk verschil.quote:Op vrijdag 26 maart 2021 15:15 schreef raptorix het volgende:
[..]
Die moet ik dan even opzoeken, maar die 1:80 a 1:100 is niet zo vreemd omdat een heel groot deel van de mensen helemaal geen, of weinig ziek worden na een besmetting, waarom denk je dat het aantal positief getesten nu zo hoog lijkt? Heel simpel, omdat die mensen zich eerst helemaal niet lieten testen, maar slechts de mensen die serieuse verschijnselen hadden. Sterker nog, in de 1e golf werden meestal alleen mensen getest die naar het ziekenhuis moesten of echt heel slecht waren.
Ik zal nog even die 1: 80/100 proberen te vinden, hier alvast wat meer:
https://www.rtlnieuws.nl/(...)bben-het-virus-gehad
HIHIHAHAHOHOquote:Op vrijdag 26 maart 2021 15:17 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik snap niet hoe je nu positief kan zijn over dit soort cijfers.
Ik zal het voor je opzoeken, het is echt niet dat ik dat cijfer verzonnen heb.quote:Op vrijdag 26 maart 2021 15:17 schreef galantis het volgende:
[..]
Dat een groot deel van de besmette mensen in het ziekenhuis komt zorgt nog niet voor dat specifieke aantal van 1:80 / 1:100. Dat kan dan net zo goed 1:50, 1:60 of 1:120 zijn. Het is alle keren weinig, maar maakt voor de berekening een wezenlijk verschil.
Als we dit weekend redelijke IC cijfers hebben zul je daar ook een 3 wekelijkse daling zienquote:Op vrijdag 26 maart 2021 15:20 schreef Jor_Dii het volgende:
Stijgingspercentage daalt richting 17% (komend vanaf 20%).
En net voor 20 april gaan de cijfers ''wonderbaarlijk'' weer omhoogquote:Op vrijdag 26 maart 2021 15:21 schreef raptorix het volgende:
[..]
Als we dit weekend redelijke IC cijfers hebben zul je daar ook een 3 wekelijkse daling zien
De mensen luisteren niet!quote:Op vrijdag 26 maart 2021 15:21 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
En net voor 20 april gaan de cijfers ''wonderbaarlijk'' weer omhoog
Ferd zal ons dan nog eens bestraffend toespreken.quote:
Vooral die donkerblauwequote:Op vrijdag 26 maart 2021 15:20 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Die 'blauwen' zijn het ergst toch?![]()
Wat aardig dat je het vraagt.quote:Is je kind al aan de beterende hand, btw?
Verdomd.... zit er ook nog een donkerheidsgraad in?!quote:Op vrijdag 26 maart 2021 15:23 schreef Celestien het volgende:
[..]
Vooral die donkerblauwe
[..]
Wat aardig dat je het vraagt.
Ze is nog thuis, maar oorpijn lijkt zo ongeveer verdwenen. Ze eet ook weer en heeft haar energie weer terug. Maandag dus weer naar school
Je houdt me voor de gek, toch?quote:Op vrijdag 26 maart 2021 15:25 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Verdomd.... zit er ook nog een donkerheidsgraad in?!![]()
![]()
Dat zal ze vast ook wel doen, de stuiterbalquote:Fijn. Oorpijn is echt niet leuk!![]()
Kan ze nog ff lekker van het weekend genieten!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |