Dat is een erg oud filmpje. Doe eens een link naar een bericht wat bevestigd wat jij beweert.quote:
Dit is wat proportioneler iig.quote:
Zit niet zo te blaten. Ik heb helemaal niks inhoudelijks over je filmpje gezegd Harry.quote:Op vrijdag 26 maart 2021 23:43 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Zoals?
Welke van zijn onderbouwde argumenten zijn linkse dogma's
Dat een vaccin na 2 weken uit je lijf is?
Dat mRNA geen dna verandert?
Zijn dat linkse dogma's?
Het wordt hier steeds lachwekkender, wetenschap is links![]()
quote:De minister van Volksgezondheid benadrukt in het AD dat de beperkende maatregelen er niet voor altijd zijn. "Tegen de zomer, in juli, heeft iedereen die dat wil als het goed is een eerste prik gehad. Dan kun je afscheid nemen van de meest beperkende maatregelen."
quote:Op zaterdag 27 maart 2021 09:02 schreef KNAK het volgende:
https://www.nu.nl/coronav(...)gelrecht-gevaar.html
Hugo geeft met zn 'Wappie' bewoording een aai over de bolletjes van de lockdownies. Blijf vooral strijden tegen die lastige kritische geluiden en duw ze zo ver mogelijk het verdoemhoekje in als Wappie zijnde. Ze zijn immers een regelrecht gevaar!....en vergeet de maatregels en je vaccinatie niet tijdens deze kruistocht.
Een regelrecht gevaar..Toch wel een beetje een herkenbaar geluidje, nietwaar? Iets met Fortuyn enzo...
[..]
Wat moet dat enorm balen zijn als blijkt dat in juli (!!) de vaccinaties maar beperkt zijn gezet vanwege 'schaarste' en andere factoren, met daarbij ook dat er toch nog volop weerstand is waardoor de maatregels niet veranderen.
Je kan eigenlijk nu al lezen dat we ook 2021 met z'n allen in deze situatie vast blijven zitten![]()
Er is maar één ding wat we kunnen doen en dat is met minimaal 500.000 man het binnenhof bezetten. Meer niiet
Precies. Behoorlijk zwak commentaar van je dus.quote:Op zaterdag 27 maart 2021 07:36 schreef ludovico het volgende:
[..]
Zit niet zo te blaten. Ik heb helemaal niks inhoudelijks over je filmpje gezegd Harry.
Yep. Reality has a well known liberal bias.quote:Op vrijdag 26 maart 2021 23:43 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Zoals?
Welke van zijn onderbouwde argumenten zijn linkse dogma's
Dat een vaccin na 2 weken uit je lijf is?
Dat mRNA geen dna verandert?
Zijn dat linkse dogma's?
Het wordt hier steeds lachwekkender, wetenschap is links![]()
Keb het niet over de inhoud gehad mijn commentaar is dat Harry veelal vol zit met linkse dogma's.quote:Op zaterdag 27 maart 2021 09:19 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Precies. Behoorlijk zwak commentaar van je dus.
Verzin je dit allemaal zelf?quote:Op zaterdag 27 maart 2021 09:27 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Yep. Reality has a well known liberal bias.
Of beter: het zijn vooral figuren aan de rechterzijde van het politieke spectrum die een eigenaardig omgaan met de realiteit hebben wanneer die ze niet goed uitkomt. Houd je het wel bij de feiten, dan ben je al snel 'links' volgens sommigen.
Nee.quote:
Ja.quote:Ik kan goed de diepte in met mensen en kom dan tot de conclusie dat we een andere zienswijze hebben. Maar daarbij zijn we dan wel in staat om overeenstemming te vinden in de te observeren feiten.
Met Devlin worden die feiten bijv niet onderkent of helemaal verdraaid geïnterpreteerd.
Dat werkt niet. Met hem is het geen meningsverschil meer maar een radicaal ander gedachtegoed. Dat werkt gewoon niet meer, dan valt er niet meer te komen tot nieuwe inzichten. Discussie is kansloos.
Ook iets wat ik zie bij de Sylvana Simonsen in de wereld. Er wordt altijd vanuit het heilige dogma geredeneerd en alles wordt aangevoerd als bewijs dat het zo is. Ook als er andere interpretaties mogelijk zijn.
Het verschil is dat mensen met een goed stel hersens waar je discussie mee kan voeren de verschillende interpretaties onderkennen. Dogma personen slaan dat compleet van zich af.
Ik zie meer linkse dogma's dan rechtse.quote:
Dat verbaast me weinig.quote:Op zaterdag 27 maart 2021 09:59 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ik zie meer linkse dogma's dan rechtse.
Jij meer rechtse? Zoals wat?quote:
Zo klopt ie...quote:Op zaterdag 27 maart 2021 07:36 schreef ludovico het volgende:
[..]
Zit niet zo te blaten. Ik heb helemaal niks inhoudelijks over je filmpje gezegd Harry.
Welke feiten onderken ik niet volgens jou?quote:Op zaterdag 27 maart 2021 09:49 schreef ludovico het volgende:
[..]
Met Devlin worden die feiten bijv niet onderkent of helemaal verdraaid geïnterpreteerd.
Och, kan wel het eea noemen op gebied van klimaat, sociale voorzieningen, racisme en discriminatie, marktwerking, straffen, migratie, vrijheid, belastingen, cultuur, mensenrechten, de rechtstaat, internationale verdragen, ontwikkelingshulp, etc etc etc. Maar heb niet direct heel veel trek in een links/rechts-discussie.quote:
Je kunt de maatregelen in Madrid nu niet 1:1 vertalen naar de situatie nu in Nederlandquote:Op zaterdag 27 maart 2021 10:55 schreef mir1986 het volgende:
In Madrid zijn er maatregelen die logisch zijn. Daar neemt het al vanaf februari af. Waarom kan dat in Nl niet? Het virus controleren door bepaalde zaken open te gooien, in plaats van alles dicht te houden en daarmee ervoor zorgt dat mensen bij elkaar op bezoek gaan.
[ twitter ]
quote:Op zaterdag 27 maart 2021 09:02 schreef KNAK het volgende:
https://www.nu.nl/coronav(...)gelrecht-gevaar.html
Wat moet dat enorm balen zijn als blijkt dat in juli (!!) de vaccinaties maar beperkt zijn gezet vanwege 'schaarste' en andere factoren, met daarbij ook dat er toch nog volop weerstand is waardoor de maatregels niet veranderen.
Je kan eigenlijk nu al lezen dat we ook 2021 met z'n allen in deze situatie vast blijven zitten![]()
Er is maar één ding wat we kunnen doen en dat is met minimaal 500.000 man het binnenhof bezetten. Meer niiet
Ja, dat kan dus niet volgens de experts omdat we anders de 4e golf in de zomer gaan krijgen.quote:De minister van Volksgezondheid benadrukt in het AD dat de beperkende maatregelen er niet voor altijd zijn. "Tegen de zomer, in juli, heeft iedereen die dat wil als het goed is een eerste prik gehad. Dan kun je afscheid nemen van de meest beperkende maatregelen."
Wat betreft FvD: bij bijna alle maatregelen en wetsvoorstellen staat FvD alleen. Dus zolang FvD geïsoleerde word betekenen die 8 zetels helemaal niets. Tot nu toe is de Tweede Kamer iedere keer eensgezind in hun stemgedrag over corona en is daarmee FvD nauwelijks een gevaar.quote:Jaap van Dissel (RIVM) waarschuwt voor vierde golf in zomer
Er lijkt maar geen eind te komen aan de beproevingen door het coronavirus. Als de coronamaatregelen eind volgende maand te snel worden opgedoekt, kan dat leiden tot een ‘zomergolf’ in juni, boven op de derde golf die experts voorzien voor april.
https://www.nd.nl/nieuws/(...)uwt-voor-vierde-golf
Omdat ze dat wellicht juist willen? Mensen veranderen in contactgestoorden, je ziet dat het bij een aantalquote:Op zaterdag 27 maart 2021 10:55 schreef mir1986 het volgende:
In Madrid zijn er maatregelen die logisch zijn. Daar neemt het al vanaf februari af. Waarom kan dat in Nl niet? Het virus controleren door bepaalde zaken open te gooien, in plaats van alles dicht te houden en daarmee ervoor zorgt dat mensen bij elkaar op bezoek gaan.
[ twitter ]
Yes klopt, zoveel mensen die elkaar niet meer aankijken in de supermarkt.quote:Op zaterdag 27 maart 2021 11:43 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Omdat ze dat wellicht juist willen? Mensen veranderen in contactgestoorden, je ziet dat het bij een aantal
mensen al aardig lukt.Het ziet er gezellig uit in Madrid.
Wat een kletskoekquote:Op zaterdag 27 maart 2021 11:59 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Yes klopt, zoveel mensen die elkaar niet meer aankijken in de supermarkt.
Yup kom daar niet zo vaak vanwege dat rare sfeertje, ga liever naar de kleine ondernemer waar ik van weet dat je daar zonder mondlap gewoon je boodschappen kan doen, gun ze ook liever mijn centen bovendien leuke mensen en ook nog andere klanten zonder vodje.quote:Op zaterdag 27 maart 2021 11:59 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Yes klopt, zoveel mensen die elkaar niet meer aankijken in de supermarkt.
Volgens mij loopt de winkelier gewoon risico op een boete.quote:Op zaterdag 27 maart 2021 12:40 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Yup kom daar niet zo vaak vanwege dat rare sfeertje, ga liever naar de kleine ondernemer waar ik van weet dat je daar zonder mondlap gewoon je boodschappen kan doen, gun ze ook liever mijn centen bovendien leuke mensen en ook nog andere klanten zonder vodje.
Ik heb geen idee, volg het niet meer zo. Weet sowieso 3 winkeltjes waar je zonder je gang kan gaan. Gisteren in de Turkse winkel de mensen van de slagerij ook geen mondkap. Bij een ander winkeltje was ik deze week wat later op de avond meerdere mensen liepen zonder vodje gewoon binnen, de jongen achter de toonbank ook zonder. Ja ja en bij de Nederlandse notenbar mogen mensen zonder mondkapje ook naar binnen. Laatst nog gesprekje met ze over gehad. Hun dragen wel zo'n vod maar met tegenzin zei die jongen maar meer voor hun klanten, mensen zonder mondkapje zijn gewoon welkom.quote:Op zaterdag 27 maart 2021 12:58 schreef ludovico het volgende:
[..]
Volgens mij loopt de winkelier gewoon risico op een boete.
Als de situatie dat vraagt wel lijkt me.quote:Op zaterdag 27 maart 2021 11:04 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Je kunt de maatregelen in Madrid nu niet 1:1 vertalen naar de situatie nu in Nederland
In januari waren in die regio hele dorpen en wijken afgesloten, mocht je helemaal niemand ontvangen etc.
Moeten we dat hier dan ook doen?
Neequote:Op zaterdag 27 maart 2021 12:58 schreef ludovico het volgende:
[..]
Volgens mij loopt de winkelier gewoon risico op een boete.
Precies, en dat geldt ook voor versoepelingen.quote:Op zaterdag 27 maart 2021 13:30 schreef ludovico het volgende:
[..]
Als de situatie dat vraagt wel lijkt me.
Het toont alleen aan dat je uiterst conservatief moet zijn met maatregelen omdat het allemaal, zoals je zelf zegt, geen flikker uitmaakt.quote:Op zaterdag 27 maart 2021 14:08 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Precies, en dat geldt ook voor versoepelingen.
De Hond kan wel roepen kijk naar Madrid, maar dat zegt gewoon niks
Dat zeg ik dus niet.quote:Op zaterdag 27 maart 2021 14:11 schreef ludovico het volgende:
[..]
Het toont alleen aan dat je uiterst conservatief moet zijn met maatregelen omdat het allemaal, zoals je zelf zegt, geen flikker uitmaakt.
Interessant dat je de link niet legt voor die laatste denkstap.quote:
Goh zou het ermee te maken kunnen hebben dat wij door halfzachte maatregelen nog steeds met stijgende ziekenhuisopnames te maken hebben en Madrid door zeer strenge maatregelen te nemen nu met dalingen te maken hebbenquote:Op zaterdag 27 maart 2021 14:14 schreef ludovico het volgende:
[..]
Interessant dat je de link niet legt voor die laatste denkstap.
Immers, Madrid gaat het wel maar hier niet, hoe komt dat dan Devlin?
Links of rechts maak niet zoveel uit,imo...dat die gast 'n gamer, virtual reality en gadget fan zegt ook wat.quote:Op zaterdag 27 maart 2021 09:43 schreef ludovico het volgende:
[..]
Keb het niet over de inhoud gehad mijn commentaar is dat Harry veelal vol zit met linkse dogma's.
Die kan ik wel onderbouwen maar daar heb ik geen zin in.
En het betreffende filmpje bevat ze vrij weinig. Hij bagatelliseert alleen dat er fouten gemaakt kunnen worden met vaccins door te zeggen dat dat niet door het vaccin komt maar door menselijk falen.
Verder niks op te merken aan het specifieke filmpjem
Wat vooral wat zegt is dat ook jij de persoon aanvalt en niet de argumentenquote:Op zaterdag 27 maart 2021 14:55 schreef Tingo het volgende:
[..]
Links of rechts maak niet zoveel uit,imo...dat die gast 'n gamer, virtual reality en gadget fan zegt ook wat.
Ook 'comedian' die gewoon niet grappig is.
quote:Hoogste aantal besmettingen sinds begin januari, opnieuw meer ziekenhuisopnames
Het afgelopen etmaal zijn 8868 nieuwe coronagevallen geregistreerd. Dat is het hoogste aantal sinds 7 januari, meldt het RIVM. Vergeleken met vrijdag gaat het om een toename van 1260. Gisteren werden door het RIVM 7644 nieuwe besmettingen gemeld. De afgelopen dagen lag het aantal nieuwe besmettingen gemiddeld rond de zevenduizend.
Het aantal coronapatiënten in Nederlandse ziekenhuizen is vandaag voor de derde opeenvolgende dag toegenomen. Het totale aantal opgenomen patiënten is nu 2238, dat zijn er 17 meer dan een dag eerder, blijkt uit cijfers van het Landelijk Coördinatiecentrum Patiënten Spreiding (LCPS).
Op de intensive care liggen 643 coronapatiënten, 18 meer dan een dag eerder. Het is de achtste achtereenvolgende dag dat dit aantal boven de 600 ligt. Daarvoor schommelde het aantal ongeveer twee weken lang tussen de 550 en 600, en eerder ging het aantal een maand lang heen en weer tussen 500 en 550.
https://www.ad.nl/binnenl(...)uisopnames~a6d760d3/
De meeste mensen deugen ook gewoon, alleen die mafkezen die het nodig vinden om met laserpennen in ogen te schijnen of mensen die een geslepen fietsstandaard meenemen, die moeten gewoon aangepakt wordenquote:Op zaterdag 27 maart 2021 15:30 schreef controlaltdelete het volgende:
Aangifte Malieveld: update
Naar aanleiding van mijn bericht op onze website van 16 maart 2021 en de plaatsing daarvan door mij op LinkedIn, werden wij overstelpt met berichten via diverse kanalen. Het bericht is op LinkedIn alleen al 140.000 gezien en er hebben meer dan 2.000 interacties op plaatsgevonden. Op Twitter, waar onder andere Ghislen Nysten een bericht hierover heeft geplaatst, ben ik inmiddels de tel kwijt. Het bericht op onze website en de aangifte zijn duizenden malen bekeken door unieke bezoekers. Kortom, kennelijk heb ik met mijn aangifte – en daarmee mijn expliciet protest tegen excessief politiegeweld – een zeer gevoelige snaar geraakt. Dat doet ons deugd, zeker ook om alle positieve berichten te lezen en de vele telefoontjes die we hebben gekregen van dankbare mensen die al dan niet aanwezig waren maar net zo geschokt waren als ik van de gebeurtenissen en de beelden. Dat bewijst eens te meer dat de meeste mensen deugen en nog steeds een zeer goed afgesteld moreel kompas hebben, hetgeen – ook in deze lastige en bijzondere tijden – zeer te prijzen is.
We hebben in de tussentijd niet stilgezeten. Zo heb ik intern en extern overleg gevoerd hierover met diverse collega advocaten en met de behandelende Officier van Justitie van het Arrondissementsparket Den Haag (een beetje een duur woord voor de afdeling van het Openbaar Ministerie in Den Haag). Zij onderschrijft volmondig mijn dringend verzoek in mijn aangifte om een zeer gedegen onderzoek te laten verrichten zij bevestigt mij ook schriftelijk dat dat onderzoek inmiddels is opgestart. Dat zullen we nauwgezet opvolgen en u daarover via deze weg verder berichten.
Er hebben zich ook getuigen en slachtoffers gemeld en wij beginnen vanaf vandaag met het inventariseren en individueel beantwoorden daarvan.
Strak plan man, lekker door een achtbaan heen. Jij houdt van sensatie.quote:Op zaterdag 27 maart 2021 14:21 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Goh zou het ermee te maken kunnen hebben dat wij door halfzachte maatregelen nog steeds met stijgende ziekenhuisopnames te maken hebben en Madrid door zeer strenge maatregelen te nemen nu met dalingen te maken hebben
Hij is gewoon incompetent.quote:Op zaterdag 27 maart 2021 14:52 schreef controlaltdelete het volgende:
Klinisch psycholoog en bijzonder hoogleraar Geestelijke Gezondheidszorg van der Heiden: ‘Uitspraken Hugo de Jonge Levensgevaarlijk’
In een ontluisterend artikel in Trouw haalt klinisch psycholoog en bijzonder hoogleraar Geestelijke Gezondheidszorg Colin van der Heiden flink uit naar minister Hugo de jonge. Hij spreekt zelfs over het niet juist en onvolledig informeren van de Nederlandse burgers.
‘Nepnieuws verspreiden, dat kan niet midden in een pandemie’, … “Dat ondermijnt de vaccinatiebereidheid en dat is levensgevaarlijk”, antwoordde Hugo de Jonge op vragen van Wybren van Haga over mogelijke bijwerkingen van vaccins in de Tweede Kamer.
Colin van der Heiden vraagt zich in het artikel af of dat nou juist niet is wat Hugo de Jonge zelf doet, nepnieuws verspreiden: ‘ Dat nepnieuws verspreiden niet kan, dat staat buiten kijf. Ook als er geen pandemie is. Maar hoe zit het met de informatie die De Jonge zelf geeft over vaccins?’…
Uit en te na getoetst?
“In zowel de Tweede Kamer als in de reguliere en social media beweert de minister bij herhaling dat vaccins ‘uit en te na’ getoetst zijn, en dat ze veilig zijn. Beweringen die aantoonbaar niet stroken met de stand van het wetenschappelijk onderzoek naar de vaccins.” Nepnieuws dus…
Zo is er nog onvoldoende bekend over de mate waarin vaccins beschermen tegen infecties en vooral tegen virusoverdracht en of de vaccins voldoende beschermen tegen mutaties van het virus. Onderzoeken keken vooral naar de effecten op de korte termijn (maximaal twee maanden), volgens van der Heiden kan weinig geconcludeerd worden over effecten op de langere termijn.
“Voor de veiligheid van vaccins geldt hetzelfde als voor de werkzaamheid: er is nog onvoldoende bekend, zeker voor de langere termijn. Want die is simpelweg nog niet onderzocht”.
Beperkte trials
“Hoe werkzaam en veilig de vaccins zijn voor specifieke groepen als ouderen boven de 75 jaar en kinderen onder de 16 jaar. Die groepen waren in de onderzoeken tot nu toe niet of nauwelijks vertegenwoordigd. Andere groepen, zoals mensen met aandoeningen die het afweersysteem verzwakken, juist een van de belangrijkste risicogroepen, werden zelfs uitgesloten van deelname aan trials”, aldus van der Heiden.
Voor die groepen is op dit moment zelfs dus nog helemaal niets bekend over werkzaamheid en veiligheid. Nepnieuws dus…
Tot 2023 zijn de vaccins Experimenteel
Het European Medicine Agency (EMA) heeft de vaccins voorlopig goed gekeurd tot 2023. Pas dan zijn de onderzoeken afgerond. Dit werd ook al eerder door Viruswaarheid genoemd in rechtszaken.
“Herhaaldelijk stellig beweren dat de vaccins ‘uit en te na onderzocht zijn’ en dat ‘vaccins dus veilig zijn’, zoals De Jonge doet, strookt dus niet met de feiten. Het lijkt er dus op dat De Jonge een dubbele moraal hanteert. Want onjuiste informatie verspreiden met als doel de publieke opinie te beïnvloeden, en in dit geval de vaccinatiebereidheid te vergroten, is per definitie ‘desinformatie’. En dat is een minister onwaardig. Zeker een minister die dat zijn opponenten verwijt”.
Nepnieuws verspreiden is “levensgevaarlijk”
Van der Heiden concludeert: “Burgers hebben het recht om juist en volledig geïnformeerd te worden door hun minister van volksgezondheid. Ook als hem dat niet goed uitkomt, omdat het de vaccinatiebereidheid misschien niet bevordert. Maar de V in VWS staat niet voor vaccinatiebereidheid, maar voor volksgezondheid. En het toedienen van vaccins, een medische handeling, valt daar ook onder.
Juistem.
Bye bye avondklok @10, hello hello rechterhand voor Rutte en de Jonge.quote:
Met excessief geweld toch Devlin?quote:Op zaterdag 27 maart 2021 16:04 schreef devlinmr het volgende:
[..]
De meeste mensen deugen ook gewoon, alleen die mafkezen die het nodig vinden om met laserpennen in ogen te schijnen of mensen die een geslepen fietsstandaard meenemen, die moeten gewoon aangepakt worden
Junkies die om de paar maanden een shotje moet halen..quote:De Britse regering wil zijn inwoners voor de derde keer gaan inenten tegen Covid-19. Dit om de bevolking te beschermen tegen nieuwe varianten van het coronavirus. Al in september zouden 70-plussers zo’n „boostervaccin” kunnen krijgen, zei Nadhim Zahawi, de minister die belast is met vaccinatiezaken, zaterdag in de Daily Telegraph. Ook zorgpersoneel en bepaalde risicopatiënten komen als eerste aan de beurt
Volgens mij ben je in het verkeerde topic.quote:
Neverending story.quote:Op zaterdag 27 maart 2021 17:44 schreef PSVCL het volgende:
[..]
Junkies die om de paar maanden een shotje moet halen..
Nee hoor, ik bereid jullie vast voor dat er voorlopig geen versoepelingen komen omdat de cijfers al lang erg slecht zijn.quote:Op zaterdag 27 maart 2021 17:51 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Volgens mij ben je in het verkeerde topic.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |