abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_198701290
twitter
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_198701310
'Pieter Omtzigt is aangeslagen en verbijsterd'

https://www.nporadio1.nl/(...)-verkenners-formatie
  vrijdag 26 maart 2021 @ 15:38:03 #153
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_198701377
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 15:27 schreef Weltschmerz het volgende:
Als het een farce is ben ik het er niet mee eens.
... :D
quote:
De formateur stelt het kabinet samen, dus dat is doorgaans de toekomstig premier en doet dat dus namens de reeds ontstane coalitie. Aangezien premiers hoe bedrieglijk ook meerdere ambtstermijnen mogen doen is er niets raars aan als dat een regeringslid is.

Maar het vormen van een nieuwe regering gebeurt of verzoek van de nieuw verkozen 2e kamer, dus die gaat op zoek naar die regering middels verkenners dan wel informateurs. Dat de oude tweede kamer daar dan alvast mee begint om een beetje vort te maken (dat gaat ook in het niet vallen bij alle tijd die nodig is om het regeerakkoord zo dicht te timmeren dat veel kamerdebatten een farce worden) is nog wel verdedigbaar maar zuiver is anders. In een politiek ordentelijk land zou dat weekje wachten geen enkel probleem zijn.

Maar dat dan de oude kamer namens de nieuwe kamer het initiatief legt bij de zittende regering slaat natuurlijk nergens op. Dat kan alleen maar via partijlijnen, alsof de gewijzigde machtsverhouding er niet toe doet, en dan zijn het ook weer diezelfde partijlijnen waarlangs de vraag is opgeworpen of een versverkozen volksvertegenwoordiger moet worden weggewerkt. Als de te controleren macht een taak moet uitvoeren namens de controlerende macht die namens de toekomstig controlerende macht optreedt dan is er natuurlijk geen sprake meer van een scheiding der macht en controle, maar van een particratie waarin dat allemaal eventjes onderling wordt geregeld, en krijg je dus ook pogingen om te regelen dat degenen die daadwerkelijk controlerende macht uitoefenen op een zijspoor worden gezet. Macht houdt immers niet van controle en dus ook de bewindslieden-verkenners niet.
Maar met de twee formateurs wordt er toch netjes rekening gehouden met de nieuwe machtsverhouding. VVD en D66 samen. Uit de winst. Formeren. :)
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_198701575
quote:
6s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 15:38 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

... :D
[..]

Maar met de twee formateurs wordt er toch netjes rekening gehouden met de nieuwe machtsverhouding. VVD en D66 samen. Uit de winst. Formeren. :)
Nee, het is niet aan de zittende regering of regeringsleden om rekening te houden met de nieuwe machtsverhouding, dat getuigt juist van een volledig verkeerde machtsverhouding tussen kamer en kabinet. De kamer lijkt zich niet eens te realiseren dat die namens de nieuw verkozen kamer spreekt omdat het via de partijlijnen allemaal één geheel zou zijn.

Rutte lijkt zich ook niet bewust van de machtsverhoudingen, of juist wel met al die voormalige fractiemedwerkertjes en andere persoonlijke getrouwen aan het roer. Maar hij oordeelde dat de verkenners en Ollongren en Jorritsma geen uitleg hoefden te geven en sloeg dus volledig over dat de kamer daarover gaat omdat het hun verkenners waren, en dan nog namens de nieuwe kamer ook.

Je ziet ook bij De Jonge en Grapperhaus voortdurend dat soort kleine versprekingen of grote woorden die erop duiden dat ze zelden aan de officiele machtsverhoudingen als in tussen kamer en kabinet herinnerd worden. Demissionair lijkt er ook niet meer toe te doen, Rutte gaat gewoon naar een EU-vergadering met de afschaffing van het veto als voorstel, want 'dat is kabinetsbeleid'. Hallo, dat is controversieel en je bent demissionair.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  vrijdag 26 maart 2021 @ 16:05:29 #155
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_198701698
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 15:54 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Nee, het is niet aan de zittende regering of regeringsleden om rekening te houden met de nieuwe machtsverhouding, dat getuigt juist van een volledig verkeerde machtsverhouding tussen kamer en kabinet. De kamer lijkt zich niet eens te realiseren dat die namens de nieuw verkozen kamer spreekt omdat het via de partijlijnen allemaal één geheel zou zijn.

Rutte lijkt zich ook niet bewust van de machtsverhoudingen, of juist wel met al die voormalige fractiemedwerkertjes en andere persoonlijke getrouwen aan het roer. Maar hij oordeelde dat de verkenners en Ollongren en Jorritsma geen uitleg hoefden te geven en sloeg dus volledig over dat de kamer daarover gaat omdat het hun verkenners waren, en dan nog namens de nieuwe kamer ook.

Je ziet ook bij De Jonge en Grapperhaus voortdurend dat soort kleine versprekingen of grote woorden die erop duiden dat ze zelden aan de officiele machtsverhoudingen als in tussen kamer en kabinet herinnerd worden. Demissionair lijkt er ook niet meer toe te doen, Rutte gaat gewoon naar een EU-vergadering met de afschaffing van het veto als voorstel, want 'dat is kabinetsbeleid'. Hallo, dat is controversieel en je bent demissionair.
Dan zijn de verkenners er toch mede namens Rutte?

Daarnaast kan ik me niet herinneren dat dat voorstel controversieel is verklaard.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_198702631
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 11:42 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Ik denk dat hij hiermee wil aangeven dat het verkennen beter ging toen het nog onder leiding van de koning gebeurde ;)
Oooooh! Ja, dat is wel een logisch verband! Dat had ik er nog niet achter gezocht. Dank! O+
Somebody that I used to know
pi_198702765

"De passage berust volgens onze voorgangers op een inventarisatie vanuit meerdere invalshoeken, waaronder berichten in de media".

Ja, het regende de laatste tijd berichten in de media met speculaties dat Omtzigt misschien als kamerlid zou gaan vertrekken voor een andere functie. Ollongren was bang dat Omtzigt wel eens de nieuwe commissaris bij Shell zou kunnen worden _O-
pi_198702960
_O-

Het feit dat Omtzigt gister NIETS hoorde vanuit de verkenners hoek zegt ook wel veel.

[ Bericht 31% gewijzigd door #ANONIEM op 26-03-2021 17:37:17 ]
  vrijdag 26 maart 2021 @ 17:37:34 #159
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_198702975
twitter

Tuurlijk joh
pi_198702984
Damage control to the max. Maar zelfs al spreken ze de waarheid, dan nog is het absurd dat een positie van een Kamerlid überhaupt wordt besproken. Hoezo gaan zij daarover?
Somebody that I used to know
pi_198702985
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 17:20 schreef Breekfast het volgende:
[ afbeelding ]

"De passage berust volgens onze voorgangers op een inventarisatie vanuit meerdere invalshoeken, waaronder berichten in de media".

Ja, het regende de laatste tijd berichten in de media met speculaties dat Omtzigt misschien als kamerlid zou gaan vertrekken voor een andere functie. Ollongren was bang dat Omtzigt wel eens de nieuwe commissaris bij Shell zou kunnen worden _O-
Volstrekt ongeloofwaardige verklaring idd.
pi_198703149
"Daarmee was de interne notitie bedoeld ter voorbereiding op mogelijke onderwerpen in de volgende ronde van gesprekken"
Wel de suggestie wekken dat het vanuit de media komt, maar deze zin bevestigt dat het alsnog mogelijk onderwerp van discussie zou worden. _O-
pi_198703243
Vergezochte smoes. Waarom staat er dan "functie elders" genoteerd?

Daar is namelijk nog helemaal niet over gespeculeerd in de media de afgelopen weken.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_198704118
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 18:00 schreef Tomatenboer het volgende:
Vergezochte smoes. Waarom staat er dan "functie elders" genoteerd?

Daar is namelijk nog helemaal niet over gespeculeerd in de media de afgelopen weken.
Het enige wat in de media is gekomen volgens mij (al sla ik wel eens wat over) is dat Omtzigt ziek thuis zit. Wat dan schijnbaar ook weer aangedikt is door het CDA zelf als je dat fluistercampagne verhaal moet geloven.

Als ik even compleet naïef nadenk, en veel te veel uit ga van het goede van de mens is een mogelijke verklaring die nergens op zal slaan dat Ollongren dacht 'die arme arme Pieter, die aardige man, misschien moeten we een functie elders voor hem bedenken als zijn huidige hem ziek thuis laat zitten, laten we dat met elkaar bespreken'. (nog los van dat dat haar taak niet is etc)

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 26-03-2021 19:08:03 ]
pi_198704490
twitter
  vrijdag 26 maart 2021 @ 19:42:25 #167
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_198704691
Aparte conclusie van de media dat het briefje van koolmees en van ark zou zeggen dat het niet ter sprake is geweest.

Er staat 'waaronder media aandacht'. Net als bij kamerbrieven moet je dan kijken naar wat er niet staat. En dat is dus dat er nog andere aanleidingen bekend zijn waarom het er staat. Dus eigenlijk is het gewoon een bevestiging.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
pi_198704768
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 17:20 schreef Breekfast het volgende:
[ afbeelding ]

Ik maar denken dat theaters dicht moeten blijven maar ze gaan in Den Haag gewoon door. Hier gaan ze het in een debat niet mee redden.

Mooi om te zien dat sommige journalisten er ook niet goed van worden:

twitter

[ Bericht 15% gewijzigd door Dutchguy op 26-03-2021 19:54:58 ]
pi_198704937
#waarisKaag? (Niet dat ik haar mis of zo, maar je raakt zo snel gewend aan die tronie op TV elke dag).

Ongeveer 2 maanden lang dag in dag uit op TV, charme offensief, propaganda, dit en dat, en nu?.......ijzig stilte......krekels.....

Oh wacht......

twitter

Als fluitje elf maar met de fanfare meelopen,

Is dat wat ze bedoeld met 'het nieuwe leiderschap'? Niks initiatief, niks ballen tonen, gewoon laf zwijgen en dan met de meerderheid meelopen. :r
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_198705644
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 19:47 schreef Dutchguy het volgende:

[..]

Ik maar denken dat theaters dicht moeten blijven maar ze gaan in Den Haag gewoon door. Hier gaan ze het in een debat niet mee redden.

Mooi om te zien dat sommige journalisten er ook niet goed van worden:

[ twitter ]

Noorlander poseert weer even als journalist nadat hij gisteren weigerde het R-woord zelfs maar te noemen en en passant Omtzigt eventjes als labiel en onwerkbaar afschilderde. Qua huichelarij is het Ruttes soulmate.
pi_198706007
Als dit uit de koker van Rutte/VVD komt zou ik als Ollongren en D66 'm toch wel onder de bus gooien vandeweek...
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_198706256
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 20:49 schreef TheVulture het volgende:
Als dit uit de koker van Rutte/VVD komt zou ik als Ollongren en D66 'm toch wel onder de bus gooien vandeweek...
Het wordt sowieso hoog tijd om een met de gedachte te spelen dat dit land een regering zonder VVD heel hard nodig heeft. Had tijdens de campagne al moeten gebeuren.
  vrijdag 26 maart 2021 @ 21:03:42 #173
65846 Bocaj
47th President.
  vrijdag 26 maart 2021 @ 22:06:00 #174
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_198707733
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 21:03 schreef Bocaj het volgende:
Jaïr krijgt hem even op z'n neus! :D :D

https://www.telegraaf.nl/(...)ir-u-zit-te-grijnzen
Die doet gewoon zijn werk.
pi_198707817
Dit is een typsiche multistep play als je echtt denkt dat dit een ongelukje was, dan ben je wel heel naieef, Rutte gaat weg, Olongren gaat weg, Kaag word premieer, Rutte naar WEF, regering VVD,CDA,GL en misschien nog een kleintje erbiij aan christelijke zijde. Deze play was al bekent voordat de regering viel.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')