Het pas prima bij haar gefaalde ministerschap. Ook nog nooit op een kieslijst gestaan geloof ik. Kreeg als eerste minister sinds 1875 (ja het staat er goed, achttienhonderd vijfenzeventig, ze was de eerste sinds 145 jaar) een motie van afkeuring in de Eerste Kamer. Het enige wat ze wel gepresteerd heeft de afgelopen 4 jaar, en daar was ze voortvarend in, is het afschaffen van het raadplegend referendum, een kroonjuweel van D66.quote:Op vrijdag 26 maart 2021 08:19 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Dat kan best, maar dat zou schandalig zijn.
Kan best zijn dat ze gezien haar ministerschap ergens op een luchthaven in toekoe-toekoe land zitquote:Op vrijdag 26 maart 2021 08:13 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Dat denk ik ook niet, dat Kaag er iets mee te maken heeft. Ik vind het gewoon nogal knullig dat de 'grote leider' van de 'tweede partij van dit land' tegen Rutte zegt 'als je pers spreekt, geef dit dan even door'.
Zelf als zou het een door D66 bedachte actie zijn. Dit maakt de positie van Omtzigt juist sterker.quote:Op vrijdag 26 maart 2021 08:17 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Het is d66 die gelekt heeft
Er is niks 'gelekt'. Ollongren liep naar buiten en maakte een domme fout door haar aantekeningen niet af te schermen.quote:Op vrijdag 26 maart 2021 08:17 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
In de motregen rondlopen met los papierwerk? Dat doen zelfs scholieren niet. Het wordt tijd dat Ollongren ter verantwoording wordt geroepen in de Kamer. Ze was daar namens de Tweede Kamer, en je nevenfunctie snel opzeggen wil niet zeggen dat je er geen verantwoording over schuldig bent richting je opdrachtgevers.quote:Op vrijdag 26 maart 2021 08:39 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Er is niks 'gelekt'. Ollongren liep naar buiten en maakte een domme fout door haar aantekeningen niet af te schermen.
quote:Op vrijdag 26 maart 2021 08:39 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Er is niks 'gelekt'. Ollongren liep naar buiten en maakte een domme fout door haar aantekeningen niet af te schermen.
Meh.quote:Op vrijdag 26 maart 2021 01:09 schreef kibo het volgende:
Het meest waarschijnlijke is dat de Omtzigt clausule uit de VVD hoek komt.
Ik vermoed een eigen initiatief van die lompe heks Jorritsma.
Wellicht inderdaad. Als martelaar.quote:Op vrijdag 26 maart 2021 08:31 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Zelf als zou het een door D66 bedachte actie zijn. Dit maakt de positie van Omtzigt juist sterker.
Behalve dan dat D66 niet zoveel van Omtzigt te vrezen heeft, zijn pitbulldossiers zijn in feite over zaken die primair onder VVD en CDA kabinetten gebeurd zijn.quote:Op vrijdag 26 maart 2021 08:17 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
D66 is helemaal niet zo enthousiast over een linkse coalitie met GL en SP. Er is voor D66 geen reden om het CDA 'uit te schakelen'.quote:Op vrijdag 26 maart 2021 08:54 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Wellicht inderdaad. Als martelaar.
Mocht dit allemaal vooropgezet zijn dan lijkt mij de uitschakeling van cda voor een linkse coalitie het meest voor de hand liggend
Dat zie ik anders.quote:Op vrijdag 26 maart 2021 08:57 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
D66 is helemaal niet zo enthousiast over een linkse coalitie met GL en SP. Er is voor D66 geen reden om het CDA 'uit te schakelen'.
De door jou gekozen formulering suggereerde een 'bewussie'. Daarvan is geen sprake.quote:Op vrijdag 26 maart 2021 08:53 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Misschien een onbedoeld lek maar meer duidelijk komen informatielekkages niet. Het hele land is getuige.
Ik weet ook niet of het bewust gelekt is. Omtzigt uitschakelen lijkt mij vanuit d66 oogpunt idd weinig van belang. Onrust bij het CDA veroorzaken dan weer wel.quote:Op vrijdag 26 maart 2021 08:55 schreef Leandra het volgende:
[..]
Behalve dan dat D66 niet zoveel van Omtzigt te vrezen heeft, zijn pitbulldossiers zijn in feite over zaken die primair onder VVD en CDA kabinetten gebeurd zijn.
Zelfs binnen de PvdA zal er meer angst voor Omtzigt zijn.
Daar weten we niets van. Jouw vermoeden van niet is even waardevol als andermans vermoeden van wel.quote:Op vrijdag 26 maart 2021 08:58 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
De door jou gekozen formulering suggereerde een 'bewussie'. Daarvan is geen sprake.
Mijn gekozen formulering? Ik heb letterlijk alleen feiten genoemd. De door jou gekozen interpretatie bedoel je denk ik.quote:Op vrijdag 26 maart 2021 08:58 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
De door jou gekozen formulering suggereerde een 'bewussie'. Daarvan is geen sprake.
Nee ook in de partij. Hij kan nu bewijs laten zien dat er krachten zijn die hem weg willen hebben en zijn achterban mobiliseert zich nu.quote:Op vrijdag 26 maart 2021 08:54 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Wellicht inderdaad. Als martelaar.
Mocht dit allemaal vooropgezet zijn dan lijkt mij de uitschakeling van cda voor een linkse coalitie het meest voor de hand liggend
Daar hoeft D66 helemaal niets voor te doen. Vanuit het CDA zelf zijn al belastende geruchten over Omtzigt naar buiten gebracht, die de partij doen wankelen.quote:Op vrijdag 26 maart 2021 09:00 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Ik weet ook niet of het bewust gelekt is. Omtzigt uitschakelen lijkt mij vanuit d66 oogpunt idd weinig van belang. Onrust bij het CDA veroorzaken dan weer wel
Geef Omtzigt een willekeurig ander dossier, bijvoorbeeld van een D66 minister, en hij haalt de lijken wel uit de kast. Kamerleden als Omtzigt zijn een gevaar voor de macht want die willen de waarheid boven tafel halen. Eigenlijk zouden we daar 150 stuks van moeten hebben. Helaas hebben we er tussen de 150 slechts een handje vol.quote:Op vrijdag 26 maart 2021 08:55 schreef Leandra het volgende:
[..]
Behalve dan dat D66 niet zoveel van Omtzigt te vrezen heeft, zijn pitbulldossiers zijn in feite over zaken die primair onder VVD en CDA kabinetten gebeurd zijn.
Zelfs binnen de PvdA zal er meer angst voor Omtzigt zijn.
Je gaat er nog steeds vanuit dat dit een doelbewuste actie is. Dat is helemaal niet aangetoond en ook niet erg waarschijnlijk.quote:Op vrijdag 26 maart 2021 09:03 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Mijn gekozen formulering? Ik heb letterlijk alleen feiten genoemd. De door jou gekozen interpretatie bedoel je denk ik.
Hoe dan ook ik bedoelde het niet persé als bewussie. Maar dat D66 gelekt heeft is wat het is. Dat hebben we allemaal mogen zien.
Ockams scheermes.quote:Op vrijdag 26 maart 2021 09:02 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Daar weten we niets van. Jouw vermoeden van niet is even waardevol als andermans vermoeden van wel.
Als dit bewust van D66 zou zijn hoe hebben ze nu dan imagoschade opgelopen?quote:Op vrijdag 26 maart 2021 09:04 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Daar hoeft D66 helemaal niets voor te doen. Vanuit het CDA zelf zijn al belastende geruchten over Omtzigt naar buiten gebracht, die de partij doen wankelen.
Waarom zou D66 zich in dat wespennest steken, met het risico op enorme imagoschade?
In de stadhouderskamer:quote:Op vrijdag 26 maart 2021 08:51 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
In de motregen rondlopen met los papierwerk? Dat doen zelfs scholieren niet. Het wordt tijd dat Ollongren ter verantwoording wordt geroepen in de Kamer. Ze was daar namens de Tweede Kamer, en je nevenfunctie snel opzeggen wil niet zeggen dat je er geen verantwoording over schuldig bent richting je opdrachtgevers.
Zeer zeker wel. Namelijk wordt de linkse winter pas mogelijk als Rutte het CDA los kan laten. Daar draagt dit akkefietje enorm aan bijquote:Op vrijdag 26 maart 2021 09:05 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ockams scheermes.
Ollongren verliet het Binnenhof abrupt omdat ze positief was getest op corona. Was dat niet gebeurd, dan was ook niet naar buiten gesneld met de aantekeningen in haar hand.
Bovendien heeft D66 niets te winnen bij deze actie.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |