abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_198716582
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 15:57 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Tja, bewijs het tegendeel maar. Het zou gewoon kunnen natuurlijk.
Natuurlijk erg vergezocht. Zeker omdat een mogelijk andere functie voor Omtzigt helemaal niet aan bod is gekomen in de media de afgelopen weken.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  zaterdag 27 maart 2021 @ 16:03:04 #227
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_198716609
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 07:54 schreef vipergts het volgende:

[..]

Nee dit is puur een Ollongren actie. Die Jorritsma is dat veel te slim voor.
Ollongren is echt zo'n type wat naar beneden trapt als iemand al op de grond ligt.
Ollongren is een enorm warhoofd die graag laat zien met allerlei papier dat ze druk is

Dat warhoofd dat weet ik van intern !!
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zaterdag 27 maart 2021 @ 16:26:34 #228
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_198717179
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 16:01 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Natuurlijk erg vergezocht. Zeker omdat een mogelijk andere functie voor Omtzigt helemaal niet aan bod is gekomen in de media de afgelopen weken.
“Ja, maar toch is dat hoe het gegaan is”

Tja.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  zaterdag 27 maart 2021 @ 16:42:02 #229
323876 michaelmoore
pi_198717525
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 16:26 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

“Ja, maar toch is dat hoe het gegaan is”

Tja.
Tja hier is werkelijk geen enkele leugen voor te verzinnen , dit is zo absurd

Rutten moet gewoon openlijk toegeven dat dit zijn wens is, dat hij hinder heeft van Omtzigt, omdat Omtziigt te direct is in zijn benadering van de Rutte doctrine , om de WOB te omzeilen
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zaterdag 27 maart 2021 @ 16:54:08 #230
222927 Lurf
All you need is Lurf
pi_198717771
De enige die de lont uit dit kruitvat kan halen is Omtzigt zelf, maar die zit denk ik met een grote bak popcorn op de bank. Rutte kan draaien wat hij wil, dit gaat niet meer van hem afglijden, juist omdat je nooit zeker weet of hij de waarheid spreekt. Ook een teflonpan heeft niet het eeuwige leven.
Never explain, never apologize.
pi_198718906
Bommetje van AD journalist:

twitter
pi_198720024
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 17:47 schreef DarkwingDuck het volgende:

[ twitter ]
Wel wat dubieus dat het kennelijk niet genoeg is voor publicatie, maar wel voor een tweetje. Ben benieuwd of dit verder bevestigd wordt.
  zaterdag 27 maart 2021 @ 18:39:18 #233
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_198720096
quote:

[ twitter ]
Post #212 ;)

Maar dit bommetje mag natuurlijk best twee keer gedropt worden :+
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zaterdag 27 maart 2021 @ 18:46:10 #234
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_198720236
quote:

[ twitter ]
Aan de ene kant, waar rook is, is vuur.

Aan de andere kant weer enkel hearsay. Zou me niet verbazen als die “anonieme bronnen” het weer via via uit de wandelgangen hebben.

Zolang de mensen die wel 1-op-1 op de hoogte zijn van dergelijke wensen of eisen van Mark zelf niet naar voren durven te stappen, gaat er helemaal niks gebeuren. En terecht.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
  zaterdag 27 maart 2021 @ 18:53:14 #235
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_198720353
Ik vind het niet eens zo interessant waar het vandaan komt of wie wat heeft gezegd. Het toont vooral aan dat schandalen echte consequenties zouden moeten hebben voor politici. Anders zaten we nu niet weer met dezelfde clowns van team Rutte opgescheept waarvan we al weten dat ze weinig moeite hebben met liegen, draaien en konkelen.
  zaterdag 27 maart 2021 @ 19:04:28 #236
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_198720521
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 18:53 schreef BasEnAad het volgende:
Ik vind het niet eens zo interessant waar het vandaan komt of wie wat heeft gezegd. Het toont vooral aan dat schandalen echte consequenties zouden moeten hebben voor politici. Anders zaten we nu niet weer met dezelfde clowns van team Rutte opgescheept waarvan we al weten dat ze weinig moeite hebben met liegen, draaien en konkelen.
Maar bedoel je dan dat het electoraat er beter consequenties aan moet verbinden, of dat politici strafrechtelijk vervolgd moeten worden bij een schandaal?

Eerste lijkt me niet afdwingbaar want tja, 17 miljoen mensen, 17 miljoen meningen.
Tweede is een optie maar dat kan ook mogelijk negatieve consequenties hebben. Krijgen we dan wetten die schandalen definiėren?
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
  zaterdag 27 maart 2021 @ 19:08:54 #237
136343 BasEnAad
pi_198720626
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 19:04 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Maar bedoel je dan dat het electoraat er beter consequenties aan moet verbinden, of dat politici strafrechtelijk vervolgd moeten worden bij een schandaal?

Eerste lijkt me niet afdwingbaar want tja, 17 miljoen mensen, 17 miljoen meningen.
Tweede is een optie maar dat kan ook mogelijk negatieve consequenties hebben. Krijgen we dan wetten die schandalen definiėren?
Nou ja, je zou zoiets niet moeten afdwingen, maar iemand als Rutte moet zijn conclusies zelf trekken, om de reden die ik in de post hierboven geef. Het moet geen trend worden of een wedstrijd om maar zolang mogelijk aan de macht te blijven waarbij de Kamer en de bevolking je 'tegenstander' zijn. Dat is niet gezond.
  zaterdag 27 maart 2021 @ 20:48:09 #238
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_198722657
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 19:08 schreef BasEnAad het volgende:

[..]

Nou ja, je zou zoiets niet moeten afdwingen, maar iemand als Rutte moet zijn conclusies zelf trekken, om de reden die ik in de post hierboven geef. Het moet geen trend worden of een wedstrijd om maar zolang mogelijk aan de macht te blijven waarbij de Kamer en de bevolking je 'tegenstander' zijn. Dat is niet gezond.
Maar dat is het hele ding, als je geen methode hebt om af te dwingen, dan kan je als individu wel graag willen dat iemand zelf consequenties aan zijn handelen verbindt, maar dat gaat niet gebeuren ;).
Zeker niet als blijkbaar een groot deel van Nederland het niet met je eens is.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
pi_198723197
Maar stel Rutte heeft tijdens de formatie of een ministerraad inderdaad gezegd dat Omtzigt een functie elders moet krijgen en in het debat op woensdag wordt dit bevestigd, gaat dan een meerderheid van de kamer een motie van wantrouwen steunen?
  zaterdag 27 maart 2021 @ 21:20:45 #240
136343 BasEnAad
pi_198723215
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 20:48 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Maar dat is het hele ding, als je geen methode hebt om af te dwingen, dan kan je als individu wel graag willen dat iemand zelf consequenties aan zijn handelen verbindt, maar dat gaat niet gebeuren ;).
Zeker niet als blijkbaar een groot deel van Nederland het niet met je eens is.
Dat begrijp ik maar al te goed. Ik kan ook alleen maar voor mijzelf spreken. Het gaat er denk ik ook niet om of een groot deel van Nederland het niet met mij eens zou zijn, maar het gaat er om of de democratie op zichzelf nog wel zo goed functioneert. De controle op de macht schiet duidelijk tekort en als er iemand kritisch is, dan wordt diegene eruit gewerkt. Het zal allemaal wel mogen, maar is dat dan nog in de 'geest' van de democratie?
pi_198723313
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 21:20 schreef BasEnAad het volgende:

[..]

Dat begrijp ik maar al te goed. Ik kan ook alleen maar voor mijzelf spreken. Het gaat er denk ik ook niet om of een groot deel van Nederland het niet met mij eens zou zijn, maar het gaat er om of de democratie op zichzelf nog wel zo goed functioneert. De controle op de macht schiet duidelijk tekort en als er iemand kritisch is, dan wordt diegene eruit gewerkt. Het zal allemaal wel mogen, maar is dat dan nog in de 'geest' van de democratie?
Ben net begonnen aan het boek van Pieter Omtzigt. Aanrader.
  zaterdag 27 maart 2021 @ 21:28:30 #242
136343 BasEnAad
pi_198723378
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 21:25 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Ben net begonnen aan het boek van Pieter Omtzigt. Aanrader.
Daar ben ik ook wel nieuwsgierig naar!
  zaterdag 27 maart 2021 @ 21:32:16 #243
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_198723441
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 21:20 schreef BasEnAad het volgende:

[..]

Ik ben het helemaal met je eens hoor, het moet anders, maar tegelijkertijd probeer ik te bedenken hoe dat moet worden bewerkstelligt.

Ik kom er dan in mijn redenaties steeds op terug dat het niet mogelijk is om zaken echt aan te passen als een groot deel van de bevolking het geen reet interesseert. Dat is dan, hoe ironisch ook, het gevolg van onze democratie. :{
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
pi_198729194
Voor de mensen die dachten dat het allemaal een storm in een glas water was:

https://joop.bnnvara.nl/n(...)anwege-notitiecrisis

twitter
pi_198729513
quote:
0s.gif Op zondag 28 maart 2021 11:22 schreef DarkwingDuck het volgende:

[ twitter ]
En dan weer allemaal op liegende lachebekje Rutte stemmen w/
pi_198736547
Al is de leugen nog zo snel, de waarheid achterhaalt haar wel.

Dat hoop ik tenminste. Iemand heeft de print gemaakt die het blondje in haar hand hield. Iemand heeft ook die tekst ingetypt. Misschien het blondje zelf. Misschien een medewerker, een ambtenaar, een souffleur.

Het blondje zal met de billen bloot moeten. En ze zal dan vervolgens moeten afdruipen. Tenzij zij iemand anders de schuld kan geven. Misschien die lachebek van die grote partij. Of misschien dat uitgestreken smoelwerk van haar eigen partijtje.

Iemand moet hier boeten. Iemand moet hier een functie elders krijgen. We wachten de ontwikkelingen met belangstelling af.
  zondag 28 maart 2021 @ 18:39:05 #247
323876 michaelmoore
pi_198738394
quote:
0s.gif Op zondag 28 maart 2021 17:36 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
Al is de leugen nog zo snel, de waarheid achterhaalt haar wel.

Dat hoop ik tenminste. Iemand heeft de print gemaakt die het blondje in haar hand hield. Iemand heeft ook die tekst ingetypt. Misschien het blondje zelf. Misschien een medewerker, een ambtenaar, een souffleur.

Het blondje zal met de billen bloot moeten. En ze zal dan vervolgens moeten afdruipen. Tenzij zij iemand anders de schuld kan geven. Misschien die lachebek van die grote partij. Of misschien dat uitgestreken smoelwerk van haar eigen partijtje.

Iemand moet hier boeten. Iemand moet hier een functie elders krijgen. We wachten de ontwikkelingen met belangstelling af.
Het is en verslag van het overleg , waarschijnlijk getypt door een secretaresse en op de way out snel in de handen gedrukt

Zo gaat dat he
Ik heb zo veel vergaderingen meegemaakt ,
iemand maakt het verslag en dat neem je aan het eind mee naar huis om thuis of onderweg in de auto nog eens te lezen , anders heeft een ieder een andere waarneming van het besprokene
pi_198738460
quote:
0s.gif Op zondag 28 maart 2021 18:39 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Het is en verslag van het overleg , waarschijnlijk getypt door een secretaresse en op de way out snel in de handen gedrukt
[quote]0s.gif Op zondag 28 maart 2021 18:39 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Het is nog niet bekend of het een verslag is van een overleg of dat het notities voorafgaand een overleg zijn.
Laat staan door wie het getypt is.
pi_198739371
quote:
0s.gif Op zondag 28 maart 2021 11:22 schreef DarkwingDuck het volgende:

[ twitter ]
Mwah, Weisglas is toch al jaren een beetje wat roepende aan de zijlijn. Wat zelden relevant blijkt te zijn.
pi_198739423
quote:
1s.gif Op zondag 28 maart 2021 19:15 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

[..]

Mwah, Weisglas is toch al jaren een beetje wat roepende aan de zijlijn. Wat zelden relevant blijkt te zijn.
Net als Nijpels, Wiegel, Jorritsma... tief gewoon op.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')