quote:
Op vrijdag 6 december 2002 15:09 schreef Tom_Tom- het volgende:
Hoe heet zo'n serie die een paar jaar geleden op Nederland 3 werd uitgezonden (ik meen door de VPRO). Die serie heette iets van: "Three Misses [achternaam]". Het was een hilarische comedy, maar ik weet niet meer hoe het heet. Het was een Engelse serie (of Amerikaans) en een van de dametjes die in de hoofdrol zaten was Joods, er zaten veel Joodse grapjes in over Chanoeka enzo.
Weet iemand wat ik bedoel?
quote:Nee, het is echt iets met Three (of Four) Misses ofzo....
Op zondag 26 januari 2003 14:58 schreef Plantenbak het volgende:
the nanny?
quote:"3 Misses" uit 1998 is alles wat ik kan vinden...
Op zondag 26 januari 2003 15:00 schreef Tom_Tom- het volgende:[..]
Nee, het is echt iets met Three (of Four) Misses ofzo....
wie heeft enig idee welke dit is????
quote:The Naked Gun ?
Op woensdag 29 januari 2003 00:35 schreef GenesiZ het volgende:
Aloha. Ik ben op zoek naar een film die eigelijk al een beetje oud is. Ik heb alleen het begin gezien maar het begint met een camera die op de bumper van een auto is gemonteerd. en de auto zie je dan een stuk door een stad rijden/racen. Vanuit de bumper gezien dus en dat stuk was echt superkewl.wie heeft enig idee welke dit is????
[Dit bericht is gewijzigd door victorinox op 29-01-2003 00:39]
quote:Was het misschien Taxi driver van Martin Scorcese ?
Aloha. Ik ben op zoek naar een film die eigelijk al een beetje oud is. Ik heb alleen het begin gezien maar het begint met een camera die op de bumper van een auto is gemonteerd. en de auto zie je dan een stuk door een stad rijden/racen. Vanuit de bumper gezien dus en dat stuk was echt superkewl.wie heeft enig idee welke dit is????
Iets oudere film. ( 70+ ) Met een begin-shot vanuit een auto.
Als ze hem betrapt dan gaat alles goed, ze opent een zaak enzo, maar als ze hem niet betrap dan gaat alles fout.
Wie o wie?
quote:Sliding Doors, met Gwyneth Paltrow.
Op donderdag 30 januari 2003 21:19 schreef Gunsmoke het volgende:
Hoe heet die film met de soundtrack ven Dido (thank you) waarin een vrouw speelt die haar man betrapt op vreemdgaan en dat ze hem niet betrapt. Het zijn 2 film door elkaar maar wel met dezelfde spelers.Als ze hem betrapt dan gaat alles goed, ze opent een zaak enzo, maar als ze hem niet betrap dan gaat alles fout.
Wie o wie?
quote:Sliding Doors ??? (met Gwyneth Paltrow)
Op donderdag 30 januari 2003 21:19 schreef Gunsmoke het volgende:
Hoe heet die film met de soundtrack ven Dido (thank you) waarin een vrouw speelt die haar man betrapt op vreemdgaan en dat ze hem niet betrapt. Het zijn 2 film door elkaar maar wel met dezelfde spelers.Als ze hem betrapt dan gaat alles goed, ze opent een zaak enzo, maar als ze hem niet betrap dan gaat alles fout.
Wie o wie?
quote:Damn... too late
Op donderdag 30 januari 2003 21:22 schreef TK421 het volgende:[..]
Sliding Doors ??? (met Gwyneth Paltrow)
weet iemand hoe het heette???
quote:Alien Abduction.
Op dinsdag 4 februari 2003 14:55 schreef Reignman het volgende:
Er was gisterenavond (rond 00.30 snachts) een soort film/documantaire op Yorin over Aliens die kwamen... het waren echte filmbeelden mocht je het commentaar tussendoor geloven.. was wel geinig...weet iemand hoe het heette???
quote:Die zocht ik dus ook!
Op donderdag 30 januari 2003 21:22 schreef TK421 het volgende:[..]
Sliding Doors ??? (met Gwyneth Paltrow)
Sorry sweek
quote:In Taxi zit ook bij het begin zo'n stuk, maar dat was ook met een scooter erin.
Dit zijn films met de camera op de bumper.
1 en 2 zijn download baar bij kazzaa.
http://us.imdb.com/Title?0103905
Man Bites Dog
het is een buitenlandse film, niet amerikaans geloof ik, en het gaat over een gezin die een reis gaan maken om vee te ruilen/verkopen voor graan om te overleven.
bvd
sonarrr
quote:Heb je niet een klein idee van de titel, of een woord uit de titel dat je denkt. Of een personage? Welke taal?
Op maandag 10 februari 2003 12:25 schreef sonarrr het volgende:
ik zoek de titel van een film.
Hij is ongeveer 2 jaar geleden in de bios geweest.het is een buitenlandse film, niet amerikaans geloof ik, en het gaat over een gezin die een reis gaan maken om vee te ruilen/verkopen voor graan om te overleven.
bvd
sonarrr
quote:Deliverance
Op dinsdag 11 februari 2003 09:36 schreef BTM het volgende:
Ik ben op zoek naar de titel van een western waarin de volgende scène schijnt voor te komen: er is een muzikaal duel tussen iemand met een banjo en een ander met een gitaar, uiteindelijk beginnen ze samen te spelen. Klinkt als spaghetti, maar welke? Help!
quote:Inderdaad, Deliverance. Creepy film, wat een naar sfeertje.
Op dinsdag 11 februari 2003 09:36 schreef BTM het volgende:
Ik ben op zoek naar de titel van een western waarin de volgende scène schijnt voor te komen: er is een muzikaal duel tussen iemand met een banjo en een ander met een gitaar, uiteindelijk beginnen ze samen te spelen. Klinkt als spaghetti, maar welke? Help!
Hij gaat over een stel jongens die naar een piratenschat gaat zoeken in een grot ofzo.
Daar zit ergens een superman met het syndroom van down ofzo gevangen.
Ik vond dit vroeger zo'n geweldige film!!
Weet iemand welke ik bedoel?
hier gaat de serie over;
Een sergeant(sharp?) red het leven van een veldmaarschalk en word hierdoor gepromoveerd tot luitenant. hierdoor krijgt hij de leiding over een groepje soldaten. na allerlei avonturen word word hij uiteindelijk luitenant-kolonel.
in de laatste aflevering zien we hem tijdens de slag om waterloo, waar hij ook een nederlandse prins om zeep helpt omdat die prins indirect verantwoordelijk is voor de dood van een paar van zijn mensen.
quote:ok, hier komen ze dan.
Op zondag 16 februari 2003 16:12 schreef super_honda het volgende:
Ik ben op zoek naar de naam van een serie die ongeveer twee/drie jaar geleden op net 5 is uitgezonden, en vorig jaar ook nog op canvas/ketnet is geweest. als ik het me goed kan herrineren was de naam van de serie iets met sharp, en speelt zich af ten tijde van de oorlog tussen engeland en frankrijk.hier gaat de serie over;
Een sergeant(sharp?) red het leven van een veldmaarschalk en word hierdoor gepromoveerd tot luitenant. hierdoor krijgt hij de leiding over een groepje soldaten. na allerlei avonturen word word hij uiteindelijk luitenant-kolonel.
in de laatste aflevering zien we hem tijdens de slag om waterloo, waar hij ook een nederlandse prins om zeep helpt omdat die prins indirect verantwoordelijk is voor de dood van een paar van zijn mensen.
Sharpe's Rifles
Sharpe's Eagle
Sharpe's Company
Sharpe's Enemy
Sharpe's Honour
Sharpe's Gold
Sharpe's Battle
Sharpe's Sword
Sharpe's Regiment
Sharpe's Siege
Sharpe's Mission
Sharpe's Revenge
Sharpe's Justice
Sharpe's Waterloo
quote uit Lotr-Fotr:
Boromir: Still sharp.
Het ging over een vakantie kamp, waar een kamp omroepster voor het omproepen alijd op een xylophoon sloeg.
Iemand enig idee?
quote:Ja, die ken ik ook...echt geen idee meet hoe dat heet. Ik zie haar nog wel op die xylophoon slaan.....
Op maandag 17 februari 2003 11:37 schreef Feanor het volgende:
Ik ben op zoek naar de naam van een serie, een aantal jaar geleden uitgezonden volgens mij door Veronica.Het ging over een vakantie kamp, waar een kamp omroepster voor het omproepen alijd op een xylophoon sloeg.
Iemand enig idee?
quote:Ja inderdaad! Die zag ik ook ja! Ik moest er erg om lachen!
Op zondag 16 februari 2003 20:38 schreef victorinox het volgende:
..
quote uit Lotr-Fotr:Boromir: Still sharp.
Iemand enig idee of deze serie ook op DVD uitgekomen is?
Ik heb ook al met Hornblower in mijn handen gestaan, maar daar zijn ook meerdere pakketten van (ik had de eerste vier delen te pakken) en ik koop ze graag in een keer allemaal...
iemand?
Hi-di-hi is dus de titel,
quote:Nee, het is Hi-de-hi
Op maandag 17 februari 2003 12:15 schreef Feanor het volgende:
Heb het zelf gevonden,
Ik dacht ineens aan de tekst bij de xylophoon, dit blijkt dus ook de titel te zijnHi-di-hi is dus de titel,
Ik heb het vorige topic niet gelezen, dus wellicht isdie al voorbij gekomen, maar hoe heet die serie over zo'n kereltje met donkere krullen die vanalles in zijn jeugd meemaakt. Zo'n huis tuin en keuken serie zeg maar. Engels, kwam altijd 'smiddags op TV. Dat kereltje heeft echt ongelooflijk lang in die serie gespeelt, totdat hij ver in zijn pubertijd was... Tis een heel voor de hand liggende titel, maar weet um ff niet meer???
-edit-
en ohw ja, hij sprak ook met de camera
quote:The Wonder Years
Op maandag 17 februari 2003 12:24 schreef ElCondor het volgende:
guttegut, ja dat klopt! Men, wat een foute boel!Ik heb het vorige topic niet gelezen, dus wellicht isdie al voorbij gekomen, maar hoe heet die serie over zo'n kereltje met donkere krullen die vanalles in zijn jeugd meemaakt. Zo'n huis tuin en keuken serie zeg maar. Engels, kwam altijd 'smiddags op TV. Dat kereltje heeft echt ongelooflijk lang in die serie gespeelt, totdat hij ver in zijn pubertijd was... Tis een heel voor de hand liggende titel, maar weet um ff niet meer???
-edit-
en ohw ja, hij sprak ook met de camera
quote:
Op maandag 17 februari 2003 12:38 schreef victorinox het volgende:[..]
Ik hoop dat iemand het weet.......maar daar heb ik wel vertrouwen in
quote:
Op maandag 17 februari 2003 18:04 schreef Bobo24 het volgende:
Ik zit nu al tijden te zoeken naar wat voor info dan ook over een geweldige tv serie die eind jaren '80 op de Nederlandse TV werd vertoond - ik geloof door de weeks in zo'n kinderprogramma wat "Birgitte's Post" (ofzo) heette en waarin ook shows zoals de Thundercats (ook geweldig) werden vertoond.Het was een serie van Australische of New Zeelandse of Britse makelij, ik weet het niet zeker. Het gaat over een tweeling, een jongen en een meisje, die om de een of andere duistere reden bij hun oom en tante gaan wonen en aldaar bevriend raken met een oudere wijze man die een buitenaards wezen blijkt te zijn (al ziet hij er menselijk uit). Hij vraagt hen om hulp om een ander buitenaards ras, de zogenaamde Modder Monsters (althans, zo werd het geloof ik vertaald in de ondertiteling), tegen te werken in hun queeste om de aarde te onderwerpen. Die modder monsters zijn zeer creepy: overdag zien ze eruit als gewone mensen, maar 's nachts veranderen ze in slijmerige slakachtige wezens die alles onder de slijmerige draden helpen. Ze wonen in een angstaanjagend huis waaronder ze een uitgebreid gangenstelsel hebben gemaakt wat tot ver onder de oceaan reikt.
Overdag rijden die monsters in een zwarte limo, waarom weet ik niet... Ze haten kinderen, en kunnen ze van een enorme afstand al ruiken, vooral de leider (met een enorme kinnebak en een laag voorhoofd) heeft een enorme hekel aan met name de tweeling, omdat hij weet dat ze bevriend zijn met hun vijand - de oudere man. De tweeling wordt door hun nieuwe vriend getraind in de magie m.b.v. 2 magische stenen, een blauwe voor de jongen en een rode voor het meisje. Ze moeten de stenen zo lang mogelijk vasthouden (ze worden heet bij aanraking), en in de laatste episode lukt het ze om de magie van de stenen in zich op te nemen en de modder monsters te vernietigen (de tweeling kan nu blauwe en rode energiestralen uitstoten en gebundeld hebben die stralen een enorme kracht).
Ik vond dit toen ik klein was een geweldige en vooral enge serie, en ik zou graag meer willen weten en/of eventuele videobanden willen kopen. Maar ik kan me dus absoluut niet meer herinneren hoe de serie ook al weer heette. "Modder Monsters" geeft geen enkele hit in welke zoekmachine dan ook, dus dat zal wel een blije vertaling zijn geweest die ik me herinner.
Please help me!
Ken de titel niet, maar misschien weten mijn ouders het nog.
quote:hmmm, ik weet welke je bedoeld ik vond m geweldig, maar even denken de echte naam werd niet verteld hetwerd onder de naam "monsters" uitgezonden, kben nog opzoek geweest in film archieven naar deze serie tevergeefs, zover ik weet kwam hij op kindernet toen, maar aangezien ik toen iets van 6 was weet ik het niet helemaal meer te herinneren
Op maandag 17 februari 2003 18:10 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
copy-paste uit een los topic:
[..]
quote:
Op zondag 16 februari 2003 20:38 schreef victorinox het volgende:[..]
ok, hier komen ze dan.
Sharpe's Rifles
Sharpe's Eagle
Sharpe's Company
Sharpe's Enemy
Sharpe's Honour
Sharpe's Gold
Sharpe's Battle
Sharpe's Sword
Sharpe's Regiment
Sharpe's Siege
Sharpe's Mission
Sharpe's Revenge
Sharpe's Justice
Sharpe's Waterloo
quote uit Lotr-Fotr:Boromir: Still sharp.
zijn er nog meer mensen die deze serie hebben gezien, en het ook geweldig vonden?
quote:Dat was denk ik "Scrubs"...
Op maandag 17 februari 2003 17:51 schreef magical_reflex het volgende:
Hele tijd terug een flauwe ziekenhuisserie gezien die IK (en ik was waarschijnlijk de enige) erg grappig vond. Het ging dus over een ziekenhuis, had wat weg van een soap, maar dan op een "naked gun"-persiflage achtige manier.Ik hoop dat iemand het weet.......maar daar heb ik wel vertrouwen in
quote:Dit was ook een leuke serie, maar helaas niet wat ik zocht. "mijn" serie is toch wel heel wat jaartjes ouder (zeker richting een stuk of 10 jaar ouder) en het was minder serieus. (echt soapachtig, iedereen deed het met iedereen enzo)
Op woensdag 19 februari 2003 12:29 schreef Sheridana het volgende:[..]
Dat was denk ik "Scrubs"...
Hoewel, dit is meer 'Young Ones' dan Naked Gun-achtige humor.
quote:Het was zeker een strakke serie! Ik hou daar wel van, historische series. Is Sharpe trouwens op DVd te verkrijgen? Ga wellicht binnenkort Hornblower toch maar kopen (ken je die?) Ik heb een aantal afleveringen van The Scarlett Pimpernell al op DVD en ook de eerste serie van Shaka Zulu. Vreselijk fout, maar erg leuk om eens te kijken (nostalgie).
Op dinsdag 18 februari 2003 18:47 schreef super_honda het volgende:[..]
dankjewel
zijn er nog meer mensen die deze serie hebben gezien, en het ook geweldig vonden?
quote:had Herman van Veen nix met de titelsong te maken..
[..]
quote:Ik denk dat het dit inderdaad was, maar helemaal zeker ben ik niet geworden na wat googlen......wat is daar verdomd weinig over te vinden.
Op donderdag 20 februari 2003 09:17 schreef Berkery het volgende:
Is het misschien 'Let The Blood Run Free?'Hoewel, dit is meer 'Young Ones' dan Naked Gun-achtige humor.
Zal wel een reden voor zijn
Edit: zo heee! Ik lees net even hierboven dat ik een beetje overbodig bezig ben. Jullie hebben een vooruitziende blik gehad, want ik zit allang met deze vraag, en nooit iets over gelezen. Nu dacht ik: ach , laat ik 'm maar eens stellen.....cool!
quote:Let the blood run free IMDb-info
Op donderdag 20 februari 2003 19:03 schreef Taigurrr het volgende:
Zo'n 12 jaar geleden was er op nederland 3 een serie over een ziekenhuis. Volgens mij heette dat Let the blood run free
Iemand meer info?
quote:Ik ken je niet, maar ik mag je nou al
Op donderdag 20 februari 2003 19:03 schreef Taigurrr het volgende:
Zo'n 12 jaar geleden was er op nederland 3 een serie over een ziekenhuis. Volgens mij heette dat Let the blood run free,Edit: zo heee! Ik lees net even hierboven dat ik een beetje overbodig bezig ben.
Jullie hebben een vooruitziende blik gehad, want ik zit allang met deze vraag, en nooit iets over gelezen. Nu dacht ik: ach , laat ik 'm maar eens stellen.....cool!
Ik hoop dat iemand de titel weet (en ik hoop dat ik niet meerdere films door elkaar haal )
Alvast bedankt!
Ik d8 eerst dat het Dellamore Dellamorte was, maar dit is hem volgens mij niet.
quote:Dat zou 'Paradise Road' kunnen zijn, met Glenn Close...
Op maandag 24 februari 2003 19:23 schreef wyccie het volgende:
Ee paar jaar geleden zag ik een film op tv.
Het speelde zich af in de oorlog, ik weet niet meer wie tegen wie. Maar het was iig tegen Aziaten (Korea/Japan?)
Een Westerse vrouw van een jaar of 45 komt in een kamp terecht. Ze schrijft dingen op blaadjes en probeert die te verbergen.
Ik herinner me nog een stuk waarin vrouwen en kinderen zich hebben opgesloten in een gebouw (school?/kerk?) en dat het een tijdje duurde voordat men ze eruit kreeg.
En ik herinner me ook een scene waarin een stukje water te zien was, aan de oever, met dode Aziaten die erin dreven.
Het was een film die meer over het kamp en het overleven en de moed van de vrouw ging, dan over de oorlog zelf.Ik hoop dat iemand de titel weet (en ik hoop dat ik niet meerdere films door elkaar haal
)
quote:Tesis!
Op dinsdag 25 februari 2003 17:48 schreef bluzh het volgende:
Wie kent de naam van een spaanse horrorfilm/thriller die de VPRO een jaar of 2 geleden heeft uitgezonden? verhaal gaat over een gast die mensen vermoord en dit op videotape zet (zoiets geloof ik..). Iemand die deze film toevallig ook gezien heeft??
quote:ik zoek em ook!!
[..]
quote:Jah ik zoek hem dus ook
[..]
de zoektocht naar de moddermonsters gaat verder...
quote:Wat geweldig! ik wist er helemaal niets meer van, ook toen ik het moddermonsters topic las dacht ik "vast van voor mijn tijd", maar nu ik dat stuk heb gelezen weet ik het ook weer! Toen was ik echt heel klein, maar ik vond het een geweldig coole serie! Toch raar dat je soms dingen echt helemaal vergeten kunt zijn.
[..]
quote:ondertussen dit topic in de gaten houdend
Op maandag 3 maart 2003 15:21 schreef freaky-me het volgende:
k heb net een mailtje naar kindernet gestuurd, misschien dat zij meer weten...de zoektocht naar de moddermonsters gaat verder...
quote:Heb net even de info over die film bekeken, ik kan me niet herinneren dat er iets van een bandje werd 'opgericht'. Maar ik zal eens een keer die film huren.
Op dinsdag 25 februari 2003 17:50 schreef Sheridana het volgende:[..]
Dat zou 'Paradise Road' kunnen zijn, met Glenn Close...
Het is een gevangenisfilm en gaat over een bijzondere ontsnapping. Als ik me niet vergis is de film op feiten gebaseerd.
De hoofdrolspeler laat in de gevangenis op een gegeven moment expres z'n baard staan: "Mensen vergeten je gezicht dan", zegt-ie of iets in die trant.
Van tijd tot tijd mogen er dames op bezoek komen in de cellen en dan scheert hij als de wiedeweerga z'n baard af, hult zich in vrouwenkleding en wandelt te midden van de andere vrouwelijke bezoekers zo de gevangenis uit.
Wie o wie?
Ik kom net op die titel. Midnight express was dat. Of was dat niet met die baard. Ik kijk wel ff
[Dit bericht is gewijzigd door basset op 05-03-2003 15:18]
quote:Nee, Midnight Express bedoel ik niet. Die ken ik wel. Je haalt nu inderdaad twee films door elkaar.
Op woensdag 5 maart 2003 15:10 schreef basset het volgende:Ik kom net op die titel. Midnight express was dat. Of was dat niet met die baard. Ik kijk wel ff
Ik heb die serie vroeger ook gezien. Was inderdaad best eng soms.
Het ging over twee kinderen die eens in de duizend jaar een kans hadden die moddermonsters te verslaan. Ze werden geholpen door een oude man.
Ze moesten trainen om de steen vast te houden, een rode en een blauwe.
De blauwe was heet. Ze moesten die allebei in een uitgedoofde vulkaan gooien. De ene heette Mt St Helens. Die moddermonsters in menselijke gedaantes heetten: de Wilberforces.
Ik kan me nog herinneren dat de jongen vastgegrepen werd door zoâ€n monster en met moeite zijn steen wist te werpen en erbij te zeggen: We give you the gift of oblivion!
Ik zat te denken welke omroep het uitzond, dacht de VARA. Want in dat geval kunnen we die benaderen om informatie. Die zouden dat terug moeten kunnen vinden in hun archieven.
Ik ben er zeker van dat het een Engelse of Australische serie was.
Ik ben overigens zelf op zoek naar nog een Australische serie: The new adventures of Black beauty. Dat speelde zich af in de buurt van Melbourne, zoâ€n 80 jaar terug. Was ook erg leuk. Met ene Mr Cigar. Helaas heb ik er nooit een video van kunnen vinden en baal ik nu dat ik het niet heb opgenomen.
Het is niet die Engelse serie, maar de hoofdpersoon in deze was ene Bella.
Verder was er vroeger na de moddermonsters nog een andere science fiction op TV. Iets als: Kinderen van de Hondsster.
Daarin vonden verschillende kinderen verschillende onderdelen van een satelliet.
Die zetten ze dan in elkaar en dan gingen er ramen klapperen enzo.
De satelliet heette Kolob. En bleek een Voyager satelliet te zijn die langs Pluto geweest was en weer terug een een hoop geleerd had.
Ook hier weet ik geen Engelse titel van.
Hey, net wat gevonden van die laatste serie!! Children of the dog star (1984). Uit Nieuw Zeeland. Dus die modder monsters zouden ook uit Nieuw Zeeland kunnen zijn.
Van de Moddermonsters heb ik online geprobeerd bij websitesmet meer dan 1000 series iets van een samenvatting te vinden. Dat is niet gelukt.
Dus ik denk dat de omroep benaderen de beste kansen bied.
Wanneer iemand de naam weet of zelfs een video opname dan houd ik me aanbevolen.
YES I GOT IT!!!!!
Under the mountain uit Nieuw Zeeland. Daar uitgezonden op Nickelodeon.
Zie volgende website:
http://www.yesterdayland.com/popopedia/shows/saturday/sa1737.php
The fourth series, â€Under the Mountain,†focused on a pair of fraternal twins, Rachel and Theo Matheson. While staying with their Aunt and Uncle in Auckland, New Zealand, the teen siblings were contacted by a mysterious man named Mr. Jones, who had met them briefly eight years earlier. This time, Mr. Jones revealed his true identity and mission. He was an alien, sent from a far off world to recruit the twins in a battle against another race of aliens. These latter creatures were a family of slimy, slug-like beasts who could take on human form. Led by the evil Mr. Wilberforce, the green meanies were now bent on destroying Earth, and only the twins†emerging psychic abilities could turn them back.
The eight episodes of â€Under the Mountain†completed a solid slate of supernatural programming for The Third Eye. It was a change of pace for kids used to the good cheer and humor of most childrenâ€s programming. Not only were these shows gloomier, they also had a beginning and an end. Perhaps for these very reasons, The Third Eye has almost completely vanished in the years since it left Nickelodeon, surviving only in the memories of kids who loved a good sci-fi/ghost story.
Â
 Release History 1983 Nickelodeon
'Under the Mountain'Â
Rachel Matheson Kristy Wilkinson
Theo Matheson Lance Warren
Mr. Wilberforce Bill Johnson
Mr. Jones Roy Leywood
groeten
Merijn
nogmaals ff een berichtje van me.
Weet je hoe ik de serie vond??
Een google search op: Wilberforce!!
Aw, wat ben ik blij dat mijn lange termijn geheugen soms nog de raarste namen kan onthouden.
Anyway,
Wie bied zich aan om de Vara ofzo te benaderen voor een opname van de serie??
greetz
Merijn
http://us.imdb.com/Title?0075491
ff wat opgezocht
[Dit bericht is gewijzigd door appelsientje op 06-03-2003 20:09]
De naam van de serie die wij als Modder monsters of Monster planeet kennen heet:
Under the mountain.
De programmanaam waarin deze afzonderlijke series getoond werden heette: The third eye.
Dus als je op zoek gaat naar banden met de serie: de modder monsters dan moet je dus naar: Under the mountain zoeken.
Tenzij je naar een andere serie op zoek was. Maar ik dacht te hebben begrepen dat jij ook naar de modder monsters titel zocht.
Children of the stones speelt zich volgens de beschrijving in Engeland af (Stonehenge).
Ik vrees dat de beste kans om een band te vinden bij de omroep die hem uitzond of het productie bedrijf ligt.
Succes en laat ons weten als je wat gevonden hebt!
Greetz
Merijn
Ik vraag me af of begin jaren tachtig er al zoveel video recorders waren....
quote:hehe je hebt helemaal gelijk
Op donderdag 6 maart 2003 22:54 schreef merry77 het volgende:
Appelsientje,De naam van de serie die wij als Modder monsters of Monster planeet kennen heet:
Under the mountain.
De programmanaam waarin deze afzonderlijke series getoond werden heette: The third eye.Dus als je op zoek gaat naar banden met de serie: de modder monsters dan moet je dus naar: Under the mountain zoeken.
Tenzij je naar een andere serie op zoek was. Maar ik dacht te hebben begrepen dat jij ook naar de modder monsters titel zocht.
Children of the stones speelt zich volgens de beschrijving in Engeland af (Stonehenge).
Ik vrees dat de beste kans om een band te vinden bij de omroep die hem uitzond of het productie bedrijf ligt.
Succes en laat ons weten als je wat gevonden hebt!
Greetz
MerijnIk vraag me af of begin jaren tachtig er al zoveel video recorders waren....
Iemand enig idee?
quote:Hornblower is idd ook erg leuk. eigenlijk net zon serie als sharp.
Op donderdag 20 februari 2003 13:08 schreef ElCondor het volgende:[..]
Het was zeker een strakke serie! Ik hou daar wel van, historische series. Is Sharpe trouwens op DVd te verkrijgen? Ga wellicht binnenkort Hornblower toch maar kopen (ken je die?) Ik heb een aantal afleveringen van The Scarlett Pimpernell al op DVD en ook de eerste serie van Shaka Zulu. Vreselijk fout, maar erg leuk om eens te kijken (nostalgie).
Wat is er eigenlijk nog meer op dit gebied op TV geweest?
Wie weet hoe deze tekenfilm heet...
Er speelt een oranje kat in...
en die rost steeds andere katten en honden in elkaar...
en hij heeft kattenvriendjes waarvan er eentje dj heet(dacht ik) en eentje is dik... en eentje heeft een skateboard....
en het is niet: Garfield, Top Cat, Felix the cat....
en dan zeg ik:
Heathcliff !
http://us.imdb.com/Title?0285371
[Dit bericht is gewijzigd door Patch op 09-03-2003 19:33]
quote:Volgens mij is dat Heathcliff, met oa Wordsworth de rijmende kat.
Op zondag 9 maart 2003 19:27 schreef Jihad_Joe het volgende:
-edit- Te laat -edit-
Thnx Patch en Litpho!!!!
quote:niks te danken
Op zondag 9 maart 2003 19:32 schreef Jihad_Joe het volgende:
Woohoo!!!... het is Heathcliff natuurlijk!!!!Thnx Patch en Litpho!!!!
Gisteren vertelde iemand mij hierover, en het lijkt me een interessante film: nu de titel nog en dan kan ik kijken.....
quote:The Gods Must Be Crazy
Op maandag 10 maart 2003 15:36 schreef Taigurrr het volgende:
Q.: Ik zoek de titel van een film over een colaflesje/blikje dat uit een vliegtuig in de jungle terecht komt, bij een indianenstam die geheel geisoleerd van de buitenwereld woont. Het flesje wordt gezien als een teken van de goden. Er ontstaat ruzie over dat colaflesje en uiteindelijk beslist men dat het (als gift aan de goden) naar het einde van de wereld gebracht moet worden. Uiteindelijk doet de stoerste indiaan dat en pleurt hij dat blikje/flesje in een meer waar veel nevel hangt (en dus op het einde van de wereld lijkt).Gisteren vertelde iemand mij hierover, en het lijkt me een interessante film: nu de titel nog en dan kan ik kijken.....
http://us.imdb.com/Title?0080801
Erg leuke film uit Botswana
Er is ook een deel twee van gemaakt, die is ook wel aardig.
quote:Terrahawks ! !
Op zondag 9 maart 2003 19:40 schreef Ordos20 het volgende:
ja zo'n oude poppen serie.... die in de ruimte plaatsvond. Niet de thunderbirds (die liep toen ook als herhaling) maar een andere.... halverwege jaren 80
leuke serie
quote:THANK YOU!!!!!
Op dinsdag 11 maart 2003 00:56 schreef Bobo24 het volgende:
Oh Yessss!! Ik ben zeer blij met de juiste titel van de Modder Monsters serie! Toen ik "Mr. Wilberforce" en "Under the Mountain" las, ging er meteen een lichtje branden, echt amazing. Ik heb al op Amazon.com gekeken, en natuurlijk niets te vinden, behalve dit: de serie is gebaseerd op het gelijknamige boek van
Maurice Gee. Ik hoop echt dat deze serie ergens (illegaal?) te krijgen is, of dat 'ie weer wordt uitgezonden op TV. Ik las dat iemand dacht dat 'ie door de Vara is uitgezonden, maar ik weet bijna zeker dat het de Avro was (later ook door Kindernet, maar dat heb ik gemist). Het zat in zo'n kindersegment wat Birgit's Post heette, met de gelijknamige vrouw die ooit het Jeugdjournaal heeft gepresenteerd. Misschien moeten we allemaal maar de Avro gaan mailen?
Anyway, nog reuze bedankt voor de juiste titel, ik was er never op gekomen...
k heb zojuist een mailtje gestuurd naar de Vara..
Zodra ik antwoord krijg zal ik het hier posten..
quote:oke.. da's dus niks geworden.. heb de serie nog wel gevonden op een trade-site: http://www.tapetrade.net/vhs.php
Beste Susan,
Helaas kunnen wij u met uw vraag niet helpen. De Vara heeft deze serie niet
uitgezonden en hebben derhalve ook geen gegevens over de serie.
Met vriendelijke groet,
Afdeling Aankoop
Ik ga ff de AVRO mailen, aangezien de VARA niet werkt (zoals ik al dacht)
ik heb zojuist een mailtje naar iemand gestuurd die ik op een engelse site tegenkwam, hij was ook op zoek naar under the mountain.. heb hem gevraagd of hij de serie al had.. zodra ik antwoord heb komt het hier te staan..
Verder heb ik een acount aangemaakt op die trade site en meteen een mailtje gestuurd om te vragen hoe dat gedoe allemaal werkt.. and again: als ik antwoord krijg komt het hier te staan..
Under the mountain komt dichterbij..........
Ik was je dan toch voor.
Ik had ook al een account aangemaakt en die persoon van de trade pagina gemaild.
Hij heeft de serie en kan hem op twee tapes plaatsen.
Ik ga proberen hem in PAL te krijgen zodat ik hem kan kopieren. Ik heb nl twee videorecorders. En natuurlijk kopieer ik hem dan voor iedereen die interesse heeft.
Als ruil had ik een aantal Australische TV series en hij is geinteresseerd!!
Het is nu ff het aftikken van details en dan kan ik voor hem tapen en hij voor mij.
Je hoeft je dus geen zorgen meer te maken over het ruilen.
Ik had ook nog eens de avro gebeld, tsjonge wat deden die moeilijk over een opname zeg. "nee dat mogen we niet copieren". Dus van die kant hoeven we geen hulp te verwachten.
Ik houd jullie op de hoogte van de ontwikkelingen.
greetz
Merry77
Hij is akkoord met de deal om de videobanden te kopieren in PAL (hij kan ze overzetten, hetgeen beter is voor de kwaliteit dan eerst een NTSC kopie die je hier moet laten omzetten en dan pas kan kopieren. Ik kan namelijk alleen maar PAL naar PAL kopieren. Scheelt 1 kopie).
In ruil ervoor kopieer ik in PAL twee banden met Spellbinder seizoen 2. Leuke serie trouwens en de actrice die daarin de hoofdrol speelt ken ik persoonlijk!
Dus is leuk om te kopieren.
Wanneer ik ze heb laat ik het wel weten. Ik zal ff kijken wat lege banden gaan kosten en de porto. Mensen die geinteresseerd zijn kunnen mij een mailtje sturen en dan kopieer ik de hele boel.
Betaling voor de kopien kan dan wel per giro, maar wel vooraf. Ik heb in het verleden wel eens gehad dat iemand zei interesse te hebben in een kopie maar dan nooit betaalde. Niet zo'n grote interesse dus.
Ik zal dan per email ook mijn adres geven.
Greetz
Merijn
eentje op VHS en de ander DVD of is het topic enigzins rommelig geworden.
Ik heb interesse, maar begrijp niet helemaal meer wat de opties zijn....
quote:La Grande Bouffe
Op woensdag 19 maart 2003 18:48 schreef Myster_E het volgende:
Ik zoek de titel van een film waarin een aantal mensen een protest houden tegen honger in de wereld. Ze huren een paar hoeren in die later in de film weer weg gaan omdat de hoofdrolspeler alleen aan eten denken. Ze hebben namelijk bergen eten ingeslagen en vreten zoveel dat ze er aan bezwijken. Het was volgens mij een Franse film.
-Een gast wordt terug gestuurd in de tijd om geld in een parkeermeter te doen op een bepaald tijdstip.
-Hij moet een of ander apparaatje aan de kabel van een televisie doen en dan krijgt hij advies van een hoofd die op de tv verschijnt.
-Er zitten ook bad-guys in die film en die willen de hoofdpersoon vermoorden. Ze hebben ook guns uit de toekomst meegenomen geloof ik.
-Een of ander hysterisch vrouwtje verneukt heel de opdracht, omdat ze te vroeg geld in de meter doet.
Dat is zo ongeveer de strekking die ik heb onthouden.. Tis al wel een tijdje geleden dat ik m heb gezien.. Ik weet niet hoe oud ie is...
quote:Dankjewel.
Op woensdag 19 maart 2003 18:49 schreef Gorro het volgende:[..]
La Grande Bouffe
http://us.imdb.com/Title?0070130
quote:hoe weet je dan of je er bonus materiaal bij krijgt? neem aan dat ze dat toen nog niet hebben gemaakt..
Op woensdag 19 maart 2003 10:42 schreef Bobo24 het volgende:
Hold up, wait a minute!Gray Carper (die gozert van de trade website) heeft zoveel requests gekregen voor Under The Mountain (waar zouden die nou vandaan komen?
) dat hij ze ook wel voor ons op regio 0 NTSC DVDs wil zetten voor hetzelfde geld. Kijk, da's al een heel stuk aantrekkelijker: veel minder kwaliteitsverlies, het is meteen digitaal dus thuis zal het ook niet slijten, en het is gewoon een stuk handzamer en chiquer. Ook krijg je er dan een extraatje bij, maar dat schijnt vooral interessant te zijn voor USAers (hoe dan ook, extraatjes zijn altijd leuk). Ik denk dat ik dan toch maar voor de directe aanschaf ga, niet via via zoals hierboven staat besproken; ik denk dat er bij kopieëren van VHS naar VHS (remember, de bron is OOK al een VHS opname) er helemaal nix van mijn oh so sweete horror-serie overblijft
) Okee, 30 dollar voor the total package is nog steeds pittig aan de prijs, maar dan heb je ook wat (2 DVD's incl bonus materiaal)...
als je het mailtje nog hebt wat je van hem hebt gekregen mail het me dan ff.. want in dvd's ben ik ook wel heel erg geinterreseert...
(mail = susan_lwd@hotmail.com)
quote:Die weet ik ! !
Op woensdag 19 maart 2003 18:50 schreef ReSpawn het volgende:
Iemand een idee welke film dit is:-Een gast wordt terug gestuurd in de tijd om geld in een parkeermeter te doen op een bepaald tijdstip.
-Hij moet een of ander apparaatje aan de kabel van een televisie doen en dan krijgt hij advies van een hoofd die op de tv verschijnt.
-Er zitten ook bad-guys in die film en die willen de hoofdpersoon vermoorden. Ze hebben ook guns uit de toekomst meegenomen geloof ik.
-Een of ander hysterisch vrouwtje verneukt heel de opdracht, omdat ze te vroeg geld in de meter doet.
Dat is zo ongeveer de strekking die ik heb onthouden.. Tis al wel een tijdje geleden dat ik m heb gezien.. Ik weet niet hoe oud ie is...
dit is een tv film met Richard Grieco (van 21 Jump street) en Mark Hamill (Star Wars)
quote:Many thanks to you...
Op woensdag 19 maart 2003 22:52 schreef TK421 het volgende:[..]
Die weet ik ! !
When Time Expiresdit is een tv film met Richard Grieco (van 21 Jump street) en Mark Hamill (Star Wars)
quote:lol Ik had hetzelfde een paar posts hoger.
Op woensdag 19 maart 2003 23:13 schreef TK421 het volgende:
foutje ... dubbel
Bij deze heb ik het originele mailtje van Gray Carper verzonden naar de geinteresseerden. Nog even ter reactie op een eerdere vraag: de opties bij Gray Carper (die gozer van de tradesite) zijn dus
1) 2 VHS tapes in originele NTSC format, totaal $30
2) 2 VHS tapes in geconverteerd PAL format, totaal $30
3) 2 regio 0 NTSC DVDs, totaal $30
4) Wachten tot iemand hier in NL de serie heeft gekocht via bovenstaand kanaal en daarvan kopiëren (met het risico op veel kwaliteitsverlies als je van VHS naar VHS kopieert)
Je kunt bij hem ook ruilen voor series en films die hij zoekt (zie zijn wish-list). Voor verdere vragen, mail 'm gewoon zelf even - hij is erg aardig en erg onder de indruk van Nederlanders die Engels spreken Zijn mailadres is gcarper@xrhino.com
[Dit bericht is gewijzigd door Bobo24 op 20-03-2003 01:38]
titelsong was "Samen zijn" van Willeke Alberti
quote:Pompy De RoboDoll
Op zaterdag 22 maart 2003 19:47 schreef bobjuh het volgende:
keek in me jeugd altijd een serie
was iets met een robotje.titelsong was "Samen zijn" van Willeke Alberti
Het gaat over een reportage in death row, waar de journaliste gegijzeld wordt door een gevangene daar, die alle andere mensen op death row ook vrijlaat.. Op een gegeven moment plegen er 2 gevangenen zelfmoord (volgens mij een vrouw en een man)
Voor de rest kan ik me nog wat kleine dingen herinneren die ik niet zeker weet of dat in deze film was..
quote:Is het deze:
Op maandag 24 maart 2003 10:44 schreef Stranger het volgende:
Deze film heb ik echt 10 jaar geleden ofzo gezien, toen vond ik het een mooie film, want hij is me altijd bijgebleven..Het gaat over een reportage in death row, waar de journaliste gegijzeld wordt door een gevangene daar, die alle andere mensen op death row ook vrijlaat.. Op een gegeven moment plegen er 2 gevangenen zelfmoord (volgens mij een vrouw en een man)
Voor de rest kan ik me nog wat kleine dingen herinneren die ik niet zeker weet of dat in deze film was..
quote:Jah!
Op maandag 24 maart 2003 23:36 schreef victorinox het volgende:[..]
Is het deze:
*toch hopeloos edonkey aanzwengelt*
Nog een detail: binnen de vrouwenvleugel spelen zich ook allerlei machtsspelletjes af, en we zien een of ander zeer timide vrouw het "slaafje" worden van een wat minder geciviliseerde vrouw (ze wordt o.a. gebrandmerkt in de wc).
Weet iemand waar ik het over heb? Het is in elk geval GEEN "Vrouwenvleugel" want dat was een Nederlandse TV serie. Ik zoek echt een Amerikaanse TV film...
Het is BTW iig niet:
- American History X
- Romper Stomper
- Pariah
quote:Heb wel een pagina gevonden waar veel dergelijke films op staan:
Op dinsdag 25 maart 2003 14:15 schreef Bobo24 het volgende:
Ik zoek de titel van een ontzettende trashy (maar geen porno) Amerikaanse TV film die begin jaren 90 op een van de commerciële zenders is uitgezonden (ik denk RTL4). Het gaat over een vrouwengevangenis waar allerlei soorten vrouwen (zowel goor tuig als nette huisvrouwen die hun eikel van een vent om zeep hebben geholpen) zitten. Aan het hoofd van de gevangenis staat een dikke, gevaarlijke, en machtsbeluste matrone, die alles doet om het de dames zo onaangenaam mogelijk te maken (folteren, uitschelden, chanteren, etc.). Op een gegeven moment neemt de "vrouwenvleugel" wraak op deze troela: ze stort met een brandende wachttoren en al naar beneden haar dood tegemoet.
Ik geloof dat daarna alle vrouwen vluchten, maar dat weet ik niet meer zeker.
Nog een detail: binnen de vrouwenvleugel spelen zich ook allerlei machtsspelletjes af, en we zien een of ander zeer timide vrouw het "slaafje" worden van een wat minder geciviliseerde vrouw (ze wordt o.a. gebrandmerkt in de wc).
Weet iemand waar ik het over heb? Het is in elk geval GEEN "Vrouwenvleugel" want dat was een Nederlandse TV serie. Ik zoek echt een Amerikaanse TV film...
quote:Dit is toch echt Romper Stomper hoor.
Op dinsdag 25 maart 2003 14:43 schreef ReSpawn het volgende:
Ik heb zo onderhand wel elke film gezien die over skinheads gaat. Maar deze kan ik ff niet meer thuisbrengen.
Ik weet er niet veel meer van, maar dit is me bijgebleven:
1. Sex onder een vlag met een swastika.
2. Op het eind staan ze zo boven een afgrond bij de zee.
3. Er zit zo'n blonde troela in die met een skinhead gaat en op het eind wil ze dat niet meer geloof ik.. Zie ook punt 1.Het is BTW iig niet:
- American History X
- Romper Stomper
- Pariah
quote:Met 'onder een vlag met een swastika' bedoel ik dus niet een vlag die aan de muur hangt, maar een vlag die ze als deken gebruiken om onder te rampetampen... In 'Romper Stomper' is het eerste het geval....
Op dinsdag 25 maart 2003 16:25 schreef victorinox het volgende:[..]
Dit is toch echt Romper Stomper hoor.
quote:2. Op het eind staan ze zo boven een afgrond bij de zee.
Op dinsdag 25 maart 2003 16:31 schreef ReSpawn het volgende:[..]
Met 'onder een vlag met een swastika' bedoel ik dus niet een vlag die aan de muur hangt, maar een vlag die ze als deken gebruiken om onder te rampetampen... In 'Romper Stomper' is het eerste het geval....
Maar deze 2 komen zeker uit Romper Stomper.
quote:Heb je idd gelijk in, maar toch is het een andere film die ik bedoel.. Misschien dat ik er 2 door elkaar haal, kan ook goed....
Op dinsdag 25 maart 2003 16:33 schreef victorinox het volgende:[..]
2. Op het eind staan ze zo boven een afgrond bij de zee.
3. Er zit zo'n blonde troela in die met een skinhead gaat en op het eind wil ze dat niet meer geloof ik..Maar deze 2 komen zeker uit Romper Stomper.
Wie-o-wie?!
quote:Die Hard with a vengeance?
Op dinsdag 25 maart 2003 20:23 schreef NiXz het volgende:
Ik zoek een film, waarin een soort afleiding zit waarna het leger de bank van goud beroofd...Wie-o-wie?!
quote:weet je niet wat meer details?
Ik zoek een film, waarin een soort afleiding zit waarna het leger de bank van goud beroofd...Wie-o-wie?!
quote:Nee niet echt, alleen vaag; dat het leger in de stad is en er als bescherming dient en ondertussen stiekem de bank van goud beroofd..
Op dinsdag 25 maart 2003 20:25 schreef Gorro het volgende:[..]
weet je niet wat meer details?
quote:Dan zal het vast één van deze zijn:
Op dinsdag 25 maart 2003 14:43 schreef ReSpawn het volgende:
Het is BTW iig niet:
- American History X
- Romper Stomper
- Pariah
30:e november (1995)
Adam is a skinhead in a suburb of Stockholm. So far he has
Infiltrator, The (1995) (TV)
a Turkish refugee camp a gang of skinheads attack. When the police arrive, he is mistakenly arrested which gives the skinheads the impression that he is a
Luna Park (1992)
is the head of a gang of antisemitic skinheads clinging to the old communist ideals
Made in Britain (1982) (TV)
is a 16 year old, sometimes-violent skinhead with no regard for authority, and would
Meantime (1981) (TV)
and Coxy (Gary Oldman) a violent local skinhead who befriends Colin. Trouble ensues
No Skin Off My Ass (1991)
a local park to invite a down-and-out skinhead to his apartment. He draws the silent man a bath and talks to him as he soaks. He locks his guest in a bedroom. Next day, the skinhead leaves through the window and visits his sister, who's making a film called "Sisters of the SLA." He helps with a screen-test. The hairdresser has dreams and fantasies involving the skinhead, the skinhead returns to visit him, and then the
Oi! Warning (1999)
best evidence of homophobic violence by skinheads, and the whole relationship between the skinhead and gay movements (in Germany gay skinheads represent a substantial subculture
Rivières pourpres, Les (2000)
desecration of a young girl's grave by skinheads, are brought together by the clues
Skinheads (1989)
A gang of skinheads is wanted by the police after
Snakeskin (2001)
hat. He is on the run from a gang of skinheads who he stole money from, a Mr. Trippy
Tetsuo II: Body Hammer (1992)
cyberkinetic gun when a gang of vicious skinheads kidnap his son. When the skinheads capture him, they begin to experiment
quote:
quote:Lijkt me wel.
Op dinsdag 25 maart 2003 20:24 schreef victorinox het volgende:
Die Hard with a vengeance?
quote:Denk het ook, thanx
Op dinsdag 25 maart 2003 20:24 schreef victorinox het volgende:[..]
Die Hard with a vengeance?
Hier weer een berichtje van mij over de Modder monsters.
Heb de ruil af. Binnenkort (vandaag of morgen) gaan de PAL videobanden van Gray op de bus. Ik ben ook bijna klaar met copieren met Spellbinder seizoen 2 en dan gaan de videobanden voor Gray op de bus.
Er is dus ook iemand anders met DVDs bezig. Echter, hoewel ik DVD-Rs kan kopieren ben ik zelf niet zo heel gecharmeerd van NTSC DVD-Rs.
Je weet namelijk niet welk formaat je krijgt (dvd-r of dvd+r) en niet alle spelers kunnen die recordables even goed aan.
Bovendien als ik de serie op dvd wil dan liever op een PAL dvd.
Er zijn dus voor de mensen geinteresseerd in "Under the mountain" nu twee mogelijkheden. 2 DVDs via (naam even ontschoten maar ergens in dit topic genoemd) of via mij op twee videobanden. Hoewel je bij het kopieren iets van de kwaliteit verliest is het maar de vraag of het resultaat veel slechter is dan de DVD-R. Ik heb gevraagd om een PAL kopie zodat er niet nog een generatie tussen zit om de NTSC band naar PAL over te zetten. Ik hoop dat de kopie echt PAL is, dan kan ik het zonder problemen van video naar video kopieren.
De DVD moet van een TV uitzending komen en dan gecomprimeerd worden. TV uitzendingen bevatten vaak veel ruis. Mpeg compressie comprimeert op basis van veranderingen. Ruis zijn een hele hoop veranderingen.Afhankelijk van de mate van compressie levert dat een kwaliteit die ongeveer hetzelfde is op.
-edit: dit kan dus echt niet op Fok. Lees de policy eens door. Er worden hier geen zaken gedaan met spullen waar copyrights op zit.-
[Dit bericht is gewijzigd door Mike op 26-03-2003 09:59]
[Dit bericht is gewijzigd door Bobo24 op 26-03-2003 11:41]
Ik ben het niet helemaal met je eens over kopieren en rechten.
Wie zegt dat het volkomen onwettig is, is gewoon een vuile hypocriet, want ik weet zeker dat hij/zij ooit wel eens een keer een cassettebandje/videobandje/CD voor iemand anders heeft gecopieerd of zelf een gecopieerd bandje heeft ontvangen. En dus overtrad hij/zij op dat moment precies dezelfde wetten. En hoeveel van die mensen die zeggen dat het onwettig is hebben wel eens iets van Napster gedownload of doen dat nog steeds via Kazaa??
Dus het is super hypocriet om te zeggen dat het niet mag. Typisch geval van de pot verwijt de ketel dat ie zwart ziet. Dat soort lui hebben bij mij absoluut geen recht van spreken en moeten gewoon eerst is naar zichzelf kijken.
Als het ooit op TV is uitgezonden is het zowiezo heel moeilijk om je copyright te controleren. Jij wou zeggen dat jij NOOIT iets van TV opgenomen hebt en voor iemand gecopieerd hebt of van iemand eens een keer om een video opname van TV hebt gevraagd?
(nogmaals: hypocriet)
Copyright schending is als er aan verdiend wordt. Er zijn talloze tape trees en ruil handelingen gaande van audio en video. In het ruil circuit kent men het principe van lege CDs of banden toesturen en de postzegels om de portokosten te dekken. Dan verkoop je niets en er wordt ook niets aan verdiend. Volgens de WET mag men een kopie en een backupkopie voor eigen gebruik mag houden. Dat iemand anders deze backup kopie bewaard is volkomen legaal.
Dus bij deze stel ik dat mensen die geinterreseerd zijn mij de porto en lege banden kunnen sturen en zij krijgen dan een andere band terug.
In de rechtzaal kan je aantonen dat er niet vanuit winstbejag is gehandeld.
De "bestrijders van elk onrecht" moeten de wetten er maar eens op na lezen en zich bezig houden met het echte onrecht in de wereld!
Omroepen mogen geen kopien maken omdat ze gebonden zijn aan contract afspraken en rechten hebben voor 1x uitzenden.
In weze is deze Gray al in overtreding door het te kopieren.
Echter het gaat om een productie uit 1982 die nooit meer uitgezonden zal worden, nooit op DVD zal verschijnen en ongebruikt ligt te verstoffen in de archieven. Ik vraag me af wanneer dat soort copyrights verlopen, volgens mij iets van 25 jaar.
Hetzelfde geld voor andere TV series of artiesten. Fans ruilen met elkaar en geen enkele maatschappij die actie zal ondernomen, gewoonweg omdat het het niet waard is.
Wat is de schade die berokkent wordt? Dat is niet aantoonbaar. Alleen als Nickelodeon de copyright owner iets met de serie zou willen doen en denkt dat haar belangen geschaad worden dan zal zij een rechtzaak aanspannen. Het gaat hier om misschien 5 mensen die interesse hebben en uit jeugdsentiment de serie nogmaals willen zien. Net als ik.
Dan nog aan degene die alleen aan zichzelf denkt met een kopie op DVD.
Niet iedereen heeft wat te ruilen wat die Gray interesseerd of de technische mogelijkheden dat te doen. Inderdaad is Gray erg joviaal.
Maar degene die alleen aan zichzelf denkt nadat er hier duidelijk is geworden dat er meer mensen zijn die goede herinneringen aan deze serie hadden is gewoon asociaal. Je mag best zelf moeite doen en dan iemand anders daar blij mee maken.
Ik heb er dan ook geen moeite mee. Weet je dat ik al 8 uur tijd eraan heb besteed! Hoe meer zielen hoe meer vreugd. Ik heb geleerd dat het veel leuker is om met anderen over zo´n serie te kunnen praten.
Bah, ik dacht dat Fok een leuk forum was, maar als ik de reacties van sommige mensen lees dan denk ik wat een stelletje eikels en egoisten zeg!!
Bah, mijn goede humeur van vandaag naar de maan!
Greetz
Merry77
Bobo24:
<sarcastische mode>goh, wat ben jij lekker sociaal zeg! <einde sarcastische mode>
En in het ruil circuit is het een gewoonte om lege informatie dragers en postzegels voor de porto kosten te sturen. Het heeft een bepaalde naam, kan er ff niet op komen.
Ga naar een willekeurige newsgroup/forum/whatever van een artiest waar hardcore fans zitten (Counting Crows, Tori Amos etc) en je zal zien dat dit een volkomen bekende procedure is.
greetz
Merry77
Het heeft er niks mee te maken of jij iets hypocriet vindt of niet, het is gewoon verboden. En dat houdt in dat we het op Fok niet willen zien.
Elk argument wat je daarna aandraagt is dus volkomen nutteloos. Als jij het wel ziet gebeuren in nieuwsgroepen of iets dergelijks, dan ga je lekker daar voor anderen banden kopiëren.
quote:Is alweer even geleden.. iemand inmiddels enig idee?!?
Op vrijdag 7 maart 2003 15:28 schreef Pacino het volgende:
Dames, heren, hier weer eentje die ik niet kan plaatsen. Iemand vroeg me naar de naam van een film. Hij gaat over een jongetje met een hondje die neerstorten met een vliegtuig en vervolgens in een woestijn belanden. Zijn vader doet alle mogelijke moeite hem te vinden en dat lukt uiteindelijk.Iemand enig idee?
Jouw klacht dat het forumgevoel niet meer is wat het was is ook onterecht, dunkt me: er is namelijk dankzij dit forum vastgesteld dat 1) de serie Under the Mountain heet, 2) er veel interesse voor is (had ik niet verwacht), 3) dat er iemand in Amerika is die die serie voor ons arme Nederlanders op DVD of video wil zetten. Dit allemaal dankzij je medeforum-leden. Is toch goed?
quote:Spel zonder Grenzen oid? Dat was met Dick.
Op donderdag 27 maart 2003 10:20 schreef Rickman_ het volgende:
Ik zoek de naam van een programma wat ik vroeger onwijs leuk vond toen ik nog een klein Rickje was. Het was een soort van overleving tocht. De show begon met honderden deelnemers die een muur op probeerden te klimmen terwijl ze werden tegengehouden door mannen die verkleed waren als viking, ninja etc. Ze deden de meest levensgevaarlijke spelletje (ik kan me ook herinneren dat het programma daarom gestopt is). De finale bestond uit een grote helling waar de finalisten naar boven moesten klimmen, terwijl er gigantische piepschuime ballen naar beneden werden gerold. Mijn ouders weten de naam ook niet meer, maar beweren dat het een show met Dick Paschier was, terwijl ik bijna zeker weet dat het met Ron Brandsteder was. Weet iemand namen? Screenshots?
Ronnie heeft Drop of D'ronder en meer van dat soort TROS pret gepresenteerd.
Post van Bobo op 16 maart..
Door Bobo24 op zondag 16 maart 2003 15:43
Nou, ik heb dus ook met die gozer van de trade website gemaild - heel aardige vent trouwens - maar ik vind 30 dollar voor 2 tapes toch wel veel,
knip
Misschien moeten we inderdaad maar gewoon de kosten delen en kopieën voor elkaar maken. De kwaliteit zal nog steeds bagger zijn, maar de kosten laag - en dan ga ik natuurlijk niet lopen klagen.
Oftewel zelf wel verwachten dat ie het voor een appel en een ei kan krijgen. En geen probleem maken van kopieren als het voor hemzelf is.
Wat mij betreft is deze discussie gesloten. Maakt mij verder niet meer uit wat anderen doen. Ik heb drie email adressen van geinteresseerden genoteerd en die zal ik buiten dit forum mijn gedane voorstel herhalen.
Dan valt het buiten dit forum en kunnen de figuren die er problemen mee hebben weer rustig gaan slapen. ):Z
Ik blijf erbij dat ik VIND (ik mag best wat vinden) dat het een niet erg sociaal begaafd gedrag is. Als ik naar iets op zoek ben dan vind ik het fijn als er anderen zijn die er ook naar op zoek zijn zodat je aan het eind allemaal hebt waar je naar op zoek was.
Van Mike valt me die reactie van een mede-Schorpioen toch erg tegen.
Anyway, voor mij is dit topic closed. Ik kom hier ook niet meer terug. Ik krijg een kopie van De moddermonsters en ben gelukkig.
Anderen die nog op zoek zijn kunnen dat aangeven door mijn reactie te steunen. (hoezo omkoperij ?)
Moddermonsters fans aller landen verenigt u!
quote:uhm... als je hier toch nog es terugkomt.. k wil je mailadres!
Op donderdag 27 maart 2003 15:41 schreef merry77 het volgende:
Anyway, voor mij is dit topic closed. Ik kom hier ook niet meer terug. Ik krijg een kopie van De moddermonsters en ben gelukkig.
Anderen die nog op zoek zijn kunnen dat aangeven door mijn reactie te steunen. (hoezo omkoperij ?)
quote:De exacte titel weet ik niet, maar ik denk dat je de parodie bedoelt die gemaakt is door Dawn French en Jennifer Saunders. Ik gok erop dat het programma een titel heeft met daarin Christmas Special of iets dergelijks. Misschien dat iemand anders dat weet.
Op vrijdag 28 maart 2003 16:42 schreef Sandman2k3 het volgende:
Weet iemand hoe die parodie heet op LOTR???
Hij was afgelopen kerst te zien op NED3, maar ik 'm gemist
quote:
01.01.2003 - Ned. 3 om 19.35 tot 20.25 een LOTR-special van French and SaundersDe ontoombare Dawn French en Jennifer Saunders zijn weer terug. Terwijl Nederland in de ban is van deel twee van de speelfilm Lord of the rings: The two towers, vormt de eerste film The fellowship of the ring, dankbaar materiaal voor vele hilarische sketches. Een naïeve hobbit en een oude tovenaar gaan op jacht naar een Oscar, terwijl twee incompetente Australische rekwisiteurs de grootste moeite doen om bijzondere special effects te verzinnen. Ondertussen maken twee dames een reisje naar het meest hippe en trendy kunstmuseum van Londen, de Tate Modern. Ook maken we kennis met een stel dat een huisdierencrematorium runt. Tenslotte laten ook Bono en Sophie Ellis-Bextor zich van een heel andere kant zien.
quote:Oke, da zal m zijn geweest. Bedankt mensen
Op vrijdag 28 maart 2003 16:50 schreef Berkery het volgende:
Dat is deze geweest denk ik:
[..]
quote:weet je een acteur die erin mee speelt
Op zondag 30 maart 2003 15:57 schreef MrFubu het volgende:
Ik heb ooit een keer een film gezien waarin een leerling een school gijzelde met leerlingen en leraren maar ben de titel vergeten.....iemand enige idee???
elke aflevering werd er dan een aspect uitgelicht en er werd besproken hoe dat werkte enzo...
weet iemand toevallig hoe die serie heet en waar er iets over te vinden is op internet (plaatjes en tekst en uitleg)?????
Alvast reuze bedankt!
quote:Was volgens mij ook een serie over de geschiedenis van.
Op zondag 30 maart 2003 22:30 schreef MrWilliams het volgende:
Ik zoek de naam/website/plaatjes van een franse tekenfilm serie die over het menselijk lichaam ging:elke aflevering werd er dan een aspect uitgelicht en er werd besproken hoe dat werkte enzo...
weet iemand toevallig hoe die serie heet en waar er iets over te vinden is op internet (plaatjes en tekst en uitleg)?????
quote:Idd, met een jongen met bruin haar en een grote dikkerd met rood haar en een oude man met een hele lange witte baard... Hoe heette dat nou ook alweer?
Op zondag 30 maart 2003 22:36 schreef ABC-tje het volgende:[..]
Was volgens mij ook een serie over de geschiedenis van.
quote:Het eerste waar ik aan dacht was Northern Exposure: http://us.imdb.com/Title?0098878 . Is dat het?
Op zondag 30 maart 2003 22:17 schreef Witchfynder het volgende:
Ik zoek een (mini)-serie van, ik meen, begin jaren '90 over een plaatsje vlak bij de grens tussen de VS en Canada (Brits Amerika). Je zag ook nadrukkelijk de Britse vlag in beeld. Het was een klein, erg modderig plaatsje. De serie kan ik het best omschrijven als een Canadese western. Ik meen dat de titel iets met "border" was. Across the border, over the border, borderline....zoiets. Kan op IMDB niks vinden iig. Kent iemand dit?
quote:Er was eens.......
Op zondag 30 maart 2003 22:37 schreef SmashBro het volgende:[..]
Idd, met een jongen met bruin haar en een grote dikkerd met rood haar en een oude man met een hele lange witte baard... Hoe heette dat nou ook alweer?
quote:Volgens mij weet ik welke je bedoelt... was het die waar dan de rode en de witte bloedlichaampjes gingen vechten?
Ik zoek de naam/website/plaatjes van een franse tekenfilm serie die over het menselijk lichaam ging:elke aflevering werd er dan een aspect uitgelicht en er werd besproken hoe dat werkte enzo...
weet iemand toevallig hoe die serie heet en waar er iets over te vinden is op internet (plaatjes en tekst en uitleg)?????Alvast reuze bedankt!
quote:Titel:
weet iemand toevallig hoe die serie heet en waar er iets over te vinden is op internet (plaatjes en tekst en uitleg)?????Alvast reuze bedankt!
quote:En waar de bloedbanen gewoon verkeer zijn enzo
Op zondag 30 maart 2003 22:37 schreef SmashBro het volgende:[..]
Idd, met een jongen met bruin haar en een grote dikkerd met rood haar en een oude man met een hele lange witte baard... Hoe heette dat nou ook alweer?
quote:Zat ik er niet ver naast
Op zondag 30 maart 2003 22:45 schreef tyrinian het volgende:[..]
Titel:
Er was eens... het leven. Plaatje kun je vinden op http://huijts.student.utwente.nl/~jarkko/cartoons/pics/er_was_eens-het_leven.jpg
quote:
Titel:
Er was eens... het leven. Plaatje kun je vinden op http://huijts.student.utwente.nl/~jarkko/cartoons/pics/er_was_eens-het_leven.jpg
quote:fascinerend... maar wel vaag
Op zondag 30 maart 2003 22:48 schreef WimP het volgende:[..]
Zat ik er niet ver naast
. Fascinerend vond ik het toen.
Het ging over een groep mensen( ergens tussen de 4 en 10) die op de vlucht waren of een soort reis maakten. Dit gebeurde geloof ik ergens op het eind van de film. Ze moesten over water waar alleen een brug/plank lag. De meesten haalden het behalve een wat oudere vrouw, die viel ervan af en mee werd gesleurd door het water. Weet iemand welke film ik bedoel?
quote:Nee, dat is het niet. Northern Exposure gaat over een of ander dorpje met Inuïts enzo. Ken de serie wel.
Op zondag 30 maart 2003 22:40 schreef WimP het volgende:[..]
Het eerste waar ik aan dacht was Northern Exposure: http://us.imdb.com/Title?0098878 . Is dat het?
quote:
Titel:
iedereen bedankt
quote:Labyrinth....
Op maandag 31 maart 2003 22:41 schreef Purgatorio het volgende:
Ik zoek een film met David Bowie die ik vroeger heel eng vond.
Een van de weinige dingen die ik me kan herinneren is een scene dat er allemaal trappen zijn ondersteboven, van links naar rechts... enz enz... en dat hij daar dan over loopt.
quote:Bedankt
Op maandag 31 maart 2003 22:48 schreef Patch het volgende:[..]
Labyrinth....
dus
iemand?
quote:Inderdaad! Lekker handig om te zeggen stuur maar een email en dan nergens je mail-adres neerzetten.
Op vrijdag 28 maart 2003 15:13 schreef freaky-me het volgende:
uhm... als je hier toch nog es terugkomt.. k wil je mailadres!
quote:Crank Yankers
Op zaterdag 5 april 2003 17:16 schreef mliez het volgende:
Wat is dat programma toch op nederland 2 op vrijdagavond? Het zijn van die poppetjes (à la kermit) die met elkaar bellen, tzijn echt superflauwe dingen allemaal maar wel erg grappig. Ik kan het niet vinden in de gids of op teletekst, maar het is nou al twee vrijdagen op rij gekomen. Iemand die het ook heeft gezien of die weet hoe het heet?
Hopelijk een beetje duidelijk omschrijving.
quote:Life
Op maandag 14 april 2003 21:26 schreef DJ_Robbie het volgende:
Wat is de titel van de volgende film:
Eddy murphy speel er in met nog iemand (weet de naam niet meer)
Met z'n 2en komen ze in de gevangenis (onterecht) maar ondanks dat moeten ze toch daar blijven. Je ziet ze in de film dan ook steeds ouder worden.Hopelijk een beetje duidelijk omschrijving.
de enige info die ik heb is dat er een global nuclear war is geweest en iedereen is dood, behalve 1 onderzeeer met mensen derin. Die gaan op zoek naar een of ander eiland waar der (nog) geen straling is. Volgens mij loopt ie slecht af
quote:Ooh dat ken ik ook! Dat heb ik nog wel eens gekeken. Ik kan er niet opkomen, helaas.
Op vrijdag 18 april 2003 23:04 schreef ChrisJX het volgende:
Ik zoek de naam van een kinderprogramma.
Het is niet Nederlandstalig, maar Duits of Zweeds oid.
Het gaat over een roodharig meisje die als ze op d'r navel duwt onzichtbaar kan worden. Ze heeft een broer en 1 aflevering gaat die broer aan het goochelen, zij tilt een sinaasappel op, waardoor het net lijkt of die broer dat ding kan laten vliegen.
quote:klinkt als boondock saints (maar die zijn niet russisch)
Op zaterdag 19 april 2003 11:40 schreef KitteKat het volgende:
ik zoek een film die gaat over 2 russiese maffia broers die worden bevrijd uit de cel door hun handlangertje en dan gaan vechten tegen het kwaad in de naam van god en daar hem ook worden beschermt en dan schieten ze iedereen dood en dan na dat zie je hoe ze het hebben gedaan in slomation enzik hoop dat jullie mijn kunnen helpen soz voor tipo's !!
quote:oeloeboeloe
Op zaterdag 19 april 2003 12:33 schreef Joppe het volgende:
Was de naam van dat meisje geen Lotte ofzo ?
Voor de rest weet ik het ook niet
quote:"Da Lotte blev usynlig"
Op vrijdag 18 april 2003 23:04 schreef ChrisJX het volgende:
Ik zoek de naam van een kinderprogramma.
Het is niet Nederlandstalig, maar Duits of Zweeds oid.
Het gaat over een roodharig meisje die als ze op d'r navel duwt onzichtbaar kan worden. Ze heeft een broer en 1 aflevering gaat die broer aan het goochelen, zij tilt een sinaasappel op, waardoor het net lijkt of die broer dat ding kan laten vliegen.
quote:THQ dat is hem
Op zaterdag 19 april 2003 13:47 schreef Bulls-Ass het volgende:[..]
klinkt als boondock saints (maar die zijn niet russisch)
Iemand die weet welk film dat is?
quote:De enige film die nu draait met levensechte 3d karakters is de korte animatiefilm:
Op dinsdag 22 april 2003 15:25 schreef ia het volgende:
Afgelopen nacht zag ik op MTV een programma wat over films ging, daar kwam ook een film voorbij met levensechte 3D characters, een beetje in de stijl van Final Fantasy..Iemand die weet welk film dat is?
Dit filmpje is onderdeel van The Animatrix
quote:
Op zaterdag 26 april 2003 21:21 schreef gateway het volgende:
Die binnenkort op VHS en DVD uitkomt?K19? T 19? Zoiets in ieder geval...
quote:een actiefilm geloof ik? was laatst reclame voor die video
Op zaterdag 26 april 2003 21:24 schreef Patch het volgende:
k19: The Widow Maker wellicht
quote:En ligt al in de videotheek. Erg spannende duikboot film!
Op zaterdag 26 april 2003 21:24 schreef Patch het volgende:
k19: The Widow Maker wellicht
quote:JA !
Op zaterdag 26 april 2003 21:25 schreef gateway het volgende:[..]
een actiefilm geloof ik? was laatst reclame voor die video
quote:ja die! TNX!
Op zaterdag 26 april 2003 21:26 schreef Kozz het volgende:[..]
En ligt al in de videotheek. Erg spannende duikboot film!
Die serie (met echte mensen dus geen animatie) speelde zich af aan het water; bij de zee/oceaan en ging over o.a. twee(?) kinderen en onder de zee was daar dus nog een hele andere wereld met ook mensen (als ik me niet vergis). Ze kwamen daar door gewoon de zee in te lopen en vervolgens zakten ze door een dikke slijmlaag en kwamen ze uit in die "wereld". Er waren daar ook nog een soort slijmwezens.
Ik weet zeker dat er nu mensen zijn die denken "O ja, die ken ik!". Ik wil dus weten hoe die serie heette en eventuele links of screenshots zijn ook meer dan welkom.
quote:waarschijnlijk Modder monsters, in het engels Under the Mountain
Op zondag 27 april 2003 22:33 schreef Maldini het volgende:
Oké. Ik zoek dus de titel van een jeugdserie uit de jaren 80, die zich afspeelde onder en boven de oceaan.
En nee, ik heb het niet over de Snorkels. Er was vroeger een serie (volgens mij een Australische of Nieuw-Zeelandsche, want daar komen al dat soort series vandaan (Spellbinder bijvoorbeeld).Die serie (met echte mensen dus geen animatie) speelde zich af aan het water; bij de zee/oceaan en ging over o.a. twee(?) kinderen en onder de zee was daar dus nog een hele andere wereld met ook mensen (als ik me niet vergis). Ze kwamen daar door gewoon de zee in te lopen en vervolgens zakten ze door een dikke slijmlaag en kwamen ze uit in die "wereld". Er waren daar ook nog een soort slijmwezens.
Ik weet zeker dat er nu mensen zijn die denken "O ja, die ken ik!". Ik wil dus weten hoe die serie heette en eventuele links of screenshots zijn ook meer dan welkom.
zie ook een aantal posts in dit topic.
1 miniserie ging over een reusachtige inktvis. Naar mijn idee heette deze "The thing" maar ik kan er totaal niet opkomen.
2. Deze miniserie ging over een haai die door expirementen ook nog eens kon lopen. Speelde zich af op een eiland en de hoofdrolspelers waren een gezin.
quote:Ik denk The Beast
Op maandag 28 april 2003 13:10 schreef Zero_Cool het volgende:
Miniseries!!1 miniserie ging over een reusachtige inktvis. Naar mijn idee heette deze "The thing" maar ik kan er totaal niet opkomen.
Ik zoek een oude film die gaat over een schilder.
Die schilder schildert om de zoveel tijd een deel van het huis na (ik kan me vooral nog herinneren dat hij de 'schuur' van een afstand schildert, met een ladder erbij). Na een tijdje verdwijnt de 'man des huizes' (of hij gaat dood, weet ik niet meer). De rest van de familie verdenkt de schilder, het heeft ook iets met z'n schilderijen te maken. Hij tekent steeds iets wat er ervoor wel of juist niet stond.
Nouja, uiteindelijk prikken ze z'n ogen eruit .
Kent iemand die? Dat zou me VEEL zoekwerk besparen, thx .
quote:http://www.snpp.com/episodes/CABF12
Op vrijdag 2 mei 2003 12:49 schreef Rtweaker het volgende:
K, the simpsons ruleren
Vraagje: Laatst had je zon aflevering waarin bart en wat ventjes zo'n popgroep werden, waarbij ook N-SYNC de hele tijd langs kwam. Hoe heet die aflevering ?
quote:http://us.imdb.com/Title?0156205
Miniseries!!1 miniserie ging over een reusachtige inktvis. Naar mijn idee heette deze "The thing" maar ik kan er totaal niet opkomen.
2. Deze miniserie ging over een haai die door expirementen ook nog eens kon lopen. Speelde zich af op een eiland en de hoofdrolspelers waren een gezin.
quote:Ja, ik ken ze alletwee!
(Kan best zijn dat die vraag al de naam van de film is )
Iemand
quote:Danku
Op dinsdag 6 mei 2003 20:21 schreef Gorro het volgende:
The Usual Suspects natuurlijkhttp://us.imdb.com/Title?0114814
Iemand?
quote:http://us.imdb.com/Title?0094517
Op woensdag 7 mei 2003 09:39 schreef RJ het volgende:
Ik ben al een tijdje op zoek naar een film die ik niet kan vinden. Ik kan me hem heel slecht herinneren maar het gaat over een alien die hier land en terwijl zijn ruimte ship gerepareerd word gaat hij een hele oude science fiction film kijken en daar commentaar op leveren en dat levert super grappige stukjes op. Iemand de titel ? Ik dacht dat ie science show 3000 heette maar ik kan daar niks op vinden.Iemand?
misschien?
quote:
Op woensdag 7 mei 2003 10:15 schreef Patch het volgende:[..]
http://us.imdb.com/Title?0094517
http://us.imdb.com/Title?0117128misschien?
quote:http://www.galactic-guide.com/articles/9R15.html
Op vrijdag 9 mei 2003 20:58 schreef defender het volgende:
Ik zoek de titel van een aflevering van Red Dwarf waarbij de (mannelijke) computer zich verveelt, en hier erg over zeurt. Ik heb al een episode guide doorgezocht, maar kan hem nog niet vinden.
Alvast bedankt
quote:Daar staat inderdaad iets over zijn verveling, maar niet de titel van een specifieke aflevering volgens mij. Of zit ik te slapen ?
Op vrijdag 9 mei 2003 21:00 schreef Kareem.Abdul-Jabbar het volgende:[..]
http://www.galactic-guide.com/articles/9R15.html
quote:Misschien 'The House with the Windows that Laugh' http://us.imdb.com/Title?0074287
Op maandag 28 april 2003 18:25 schreef BlaatschaaP het volgende:
Zo.Ik zoek een oude film die gaat over een schilder.
Die schilder schildert om de zoveel tijd een deel van het huis na (ik kan me vooral nog herinneren dat hij de 'schuur' van een afstand schildert, met een ladder erbij). Na een tijdje verdwijnt de 'man des huizes' (of hij gaat dood, weet ik niet meer). De rest van de familie verdenkt de schilder, het heeft ook iets met z'n schilderijen te maken. Hij tekent steeds iets wat er ervoor wel of juist niet stond.
Nouja, uiteindelijk prikken ze z'n ogen eruit
.
Kent iemand die? Dat zou me VEEL zoekwerk besparen, thx
.
quote:http://www.sadgeezer.com/RedDwarf/epis1-05.htm
Op vrijdag 9 mei 2003 21:13 schreef defender het volgende:[..]
Daar staat inderdaad iets over zijn verveling, maar niet de titel van een specifieke aflevering volgens mij. Of zit ik te slapen ?
Ik weet dat hij 1 specifieke aflevering heel erg zeurt, en hij heeft het ook over alle Agatha Christie boeken.
In elk geval dank voor je snelle reactie.
quote:Je bent een kanjer ! Dat is m ! Bedankt
Op vrijdag 9 mei 2003 21:33 schreef Kareem.Abdul-Jabbar het volgende:[..]
http://www.sadgeezer.com/RedDwarf/epis1-05.htm
quote:Ik heb die film wel gezien, maar kan niet op de naam komen.
Op zondag 11 mei 2003 11:36 schreef Patch het volgende:
weet niemand deze?
quote:kan jij je misschien nog andere dingen van die film herinneren, die ik niet gepost heb?
Op zondag 11 mei 2003 11:41 schreef victorinox het volgende:[..]
Ik heb die film wel gezien, maar kan niet op de naam komen.
quote:Nee, het is voor mij ook al erg lang geleden.
Op zondag 11 mei 2003 11:46 schreef Patch het volgende:[..]
kan jij je misschien nog andere dingen van die film herinneren, die ik niet gepost heb?
iemand een idee, ik meot het echt hebben
quote:planet Ogo
Op zondag 11 mei 2003 22:50 schreef topicstarter het volgende:
"I find myself on the planet ogre" , dat zegt iemand in een film of in een mp3, een btje een vage gast die het zegt alsof hij aan de coke is.iemand een idee, ik meot het echt hebben
quote:je hebt gelijk , na wat zoeken op google kwam ik erop uit , kon eerst niks vinden omdat ik dacht dat het planet ogre was.
Op zondag 11 mei 2003 22:57 schreef Patch het volgende:[..]
planet Ogo
komt uit "Twelve Monkeys"
maar toch bedankt
quote:Quest, The
Op zondag 11 mei 2003 11:36 schreef Patch het volgende:
weet niemand deze?
quote:GRIM POOPER !!!!!
Op maandag 12 mei 2003 20:01 schreef Grimpooper het volgende:[..]
Toen ik klein was heb ik een paar keer 'Het kleine ruimteprinsje' gehuurd. Ik was er toen (zal tussen '84 en 88 geweest zijn) erg gek op. Ik wil ook dolgraag de Engelse titel van deze tekenfilm weten. Het was een soort manga/anime achtige tekenfilm. De film ging over een klein jongetje op aarde, die stiekem een prins van een andere planeet blijkt te zijn. Ik herinner me een paar vechtscenes met twee vriendjes van het prinsje... (volgens mij een jongetje en een meisje). Verder zit er ook een 'Powerrangers/autobots effect' in. Ze kunnen namelijk met zijn drieen 1 groot monster worden. De film eindigt (volgens mij) op de planeet van het jongetje...
Weet iemand meer? Ik kan echt nergens iets vinden! Aaaaargh!
quote:welke serie is dat? en wat is dat boek uit 1989?
Op maandag 12 mei 2003 22:40 schreef Frenkie het volgende:
Dat verhaal van dat inpluggen en die virtuele wereld komt in een hele serie van clancy voor. En ook die eieren waarin de mensen zitten die in de matrix leven, komt al (in soortgelijke vorm) voor in een boek van Clancy uit 1989.
quote:Ik heb hem niet gezien, maar bedoel je soms Le petit Prince?
Op maandag 12 mei 2003 22:11 schreef Mental_Phoenix het volgende:
Hello!Toen ik klein was heb ik een paar keer 'Het kleine ruimteprinsje' gehuurd. Ik was er toen (zal tussen '84 en 88 geweest zijn) erg gek op. Ik wil ook dolgraag de Engelse titel van deze tekenfilm weten. Het was een soort manga/anime achtige tekenfilm. De film ging over een klein jongetje op aarde, die stiekem een prins van een andere planeet blijkt te zijn. Ik herinner me een paar vechtscenes met twee vriendjes van het prinsje... (volgens mij een jongetje en een meisje). Verder zit er ook een 'Powerrangers/autobots effect' in. Ze kunnen namelijk met zijn drieen 1 groot monster worden. De film eindigt (volgens mij) op de planeet van het jongetje...
Weet iemand meer? Ik kan echt nergens iets vinden! Aaaaargh!
quote:Nope, volgens mij niet. De tekenfilm die ik bedoel is wat meer manga/anime achtig. Meer in de tekenstijl van zoiets als transformers of Dragonball. (Weet zelf niet het preciese verschil tussen anime en manga, is me wel 's -paar keer- uitgelegt, maar heb het nooit onthouden)
Op vrijdag 16 mei 2003 07:24 schreef Escaflowne het volgende:
Ik heb hem niet gezien, maar bedoel je soms Le petit Prince?
Die Le Petit Prince was ik zelf ook al een paar keer tegengekomen op 1 van mijn vele zoektochten... Maar dat is 'm niet. In ieder geval bedankt voor het reageren...
quote:The Warriors
Op vrijdag 16 mei 2003 17:10 schreef BigDick het volgende:
ALs puber een keer op TV een film gezien over een new yorkse(?) groep jongens die in een verkeerde wijk terecht komen midden ind e nacht en de weg terug moeten vinden naar hun eigen wijk.
Knuppels mee onderweg en veel donkere verlaten straten.
Ik vond hem toen erg spannend, iemand een titel voor me?
Mooie film.
quote:da´s snel, heb ik dus jaren over lopen nadenken....
Op vrijdag 16 mei 2003 17:13 schreef victorinox het volgende:[..]
Mooie film.
bedankt!
Er is een tekenfilm waarin Konijnen in de mensenwereld leven. Het verhaal gaat over een konijn dat allemaal rare avonturen meemaakt omdat ie drugs gebruikt en naar bizarre feesten gaat. De setting is '70. Ik heb hem een keer gezien op televisie en heb er toen best om gelachen, maar zou niet meer weten hoe hij heet. Ik zou hem namelijk graag nog eens willen zien.
iemand een idee?
quote:Klinkt als "Fritz The Cat", behalve dat de hoofdrolspeler een kat is... Maar wel veel drugs, feestjes en sex...
Op zondag 18 mei 2003 11:35 schreef MrWilliams het volgende:
Ik ben weer eens op zoek.Er is een tekenfilm waarin Konijnen in de mensenwereld leven. Het verhaal gaat over een konijn dat allemaal rare avonturen meemaakt omdat ie drugs gebruikt en naar bizarre feesten gaat. De setting is '70. Ik heb hem een keer gezien op televisie en heb er toen best om gelachen, maar zou niet meer weten hoe hij heet. Ik zou hem namelijk graag nog eens willen zien.
iemand een idee?
quote:niemand hier antwoord op
Op woensdag 14 mei 2003 16:38 schreef masuyo het volgende:[..]
welke serie is dat? en wat is dat boek uit 1989?
quote:Ik denk Tape. Die gaat morgen in premiere dus kan heel goed.
Op woensdag 21 mei 2003 20:46 schreef NiXz het volgende:
Net ging het op radio538 met filmnieuws over een film, waarbij 2 klasgenoten elkaar weer tegenkomen en dat dan blijt dat de een zijn zus/dochter heeft verkracht.
Nu heb ik niet gehoord welke film dit is. Iemand?
quote:Misschien Clear and Present Danger.
Op dinsdag 20 mei 2003 18:46 schreef masuyo het volgende:[..]
niemand hier antwoord op
quote:Dat is BRAVE STAR!!!
Op donderdag 22 mei 2003 10:17 schreef Rolex het volgende:
Vroeger op sky channel (funfactory) of bij de Dj Kat show, kwam er altijd zon tekenfilm, met een soort van cowboy als hij kracht nodig had dan ging het van: strength of a bear! speed of a tiger (puma)! etc etc..
Hoe heete deze (destijds heftige) tekenfilm?????
Kom er echt niet op.. was het iets met .....hart?? Lone ranger??? ARghhhh ik word gek!! help me svp..
quote:
Op donderdag 22 mei 2003 10:25 schreef Scooter1 het volgende:[..]
Dat is BRAVE STAR!!!
Daar verder.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |