quote:2. Op het eind staan ze zo boven een afgrond bij de zee.
Op dinsdag 25 maart 2003 16:31 schreef ReSpawn het volgende:[..]
Met 'onder een vlag met een swastika' bedoel ik dus niet een vlag die aan de muur hangt, maar een vlag die ze als deken gebruiken om onder te rampetampen... In 'Romper Stomper' is het eerste het geval....
Maar deze 2 komen zeker uit Romper Stomper.
quote:Heb je idd gelijk in, maar toch is het een andere film die ik bedoel.. Misschien dat ik er 2 door elkaar haal, kan ook goed....
Op dinsdag 25 maart 2003 16:33 schreef victorinox het volgende:[..]
2. Op het eind staan ze zo boven een afgrond bij de zee.
3. Er zit zo'n blonde troela in die met een skinhead gaat en op het eind wil ze dat niet meer geloof ik..Maar deze 2 komen zeker uit Romper Stomper.
Wie-o-wie?!
quote:Die Hard with a vengeance?
Op dinsdag 25 maart 2003 20:23 schreef NiXz het volgende:
Ik zoek een film, waarin een soort afleiding zit waarna het leger de bank van goud beroofd...Wie-o-wie?!
quote:weet je niet wat meer details?
Ik zoek een film, waarin een soort afleiding zit waarna het leger de bank van goud beroofd...Wie-o-wie?!
quote:Nee niet echt, alleen vaag; dat het leger in de stad is en er als bescherming dient en ondertussen stiekem de bank van goud beroofd..
Op dinsdag 25 maart 2003 20:25 schreef Gorro het volgende:[..]
weet je niet wat meer details?
quote:Dan zal het vast één van deze zijn:
Op dinsdag 25 maart 2003 14:43 schreef ReSpawn het volgende:
Het is BTW iig niet:
- American History X
- Romper Stomper
- Pariah
30:e november (1995)
Adam is a skinhead in a suburb of Stockholm. So far he has
Infiltrator, The (1995) (TV)
a Turkish refugee camp a gang of skinheads attack. When the police arrive, he is mistakenly arrested which gives the skinheads the impression that he is a
Luna Park (1992)
is the head of a gang of antisemitic skinheads clinging to the old communist ideals
Made in Britain (1982) (TV)
is a 16 year old, sometimes-violent skinhead with no regard for authority, and would
Meantime (1981) (TV)
and Coxy (Gary Oldman) a violent local skinhead who befriends Colin. Trouble ensues
No Skin Off My Ass (1991)
a local park to invite a down-and-out skinhead to his apartment. He draws the silent man a bath and talks to him as he soaks. He locks his guest in a bedroom. Next day, the skinhead leaves through the window and visits his sister, who's making a film called "Sisters of the SLA." He helps with a screen-test. The hairdresser has dreams and fantasies involving the skinhead, the skinhead returns to visit him, and then the
Oi! Warning (1999)
best evidence of homophobic violence by skinheads, and the whole relationship between the skinhead and gay movements (in Germany gay skinheads represent a substantial subculture
Rivières pourpres, Les (2000)
desecration of a young girl's grave by skinheads, are brought together by the clues
Skinheads (1989)
A gang of skinheads is wanted by the police after
Snakeskin (2001)
hat. He is on the run from a gang of skinheads who he stole money from, a Mr. Trippy
Tetsuo II: Body Hammer (1992)
cyberkinetic gun when a gang of vicious skinheads kidnap his son. When the skinheads capture him, they begin to experiment
quote:
quote:Lijkt me wel.
Op dinsdag 25 maart 2003 20:24 schreef victorinox het volgende:
Die Hard with a vengeance?
quote:Denk het ook, thanx
Op dinsdag 25 maart 2003 20:24 schreef victorinox het volgende:[..]
Die Hard with a vengeance?
Hier weer een berichtje van mij over de Modder monsters.
Heb de ruil af. Binnenkort (vandaag of morgen) gaan de PAL videobanden van Gray op de bus. Ik ben ook bijna klaar met copieren met Spellbinder seizoen 2 en dan gaan de videobanden voor Gray op de bus.
Er is dus ook iemand anders met DVDs bezig. Echter, hoewel ik DVD-Rs kan kopieren ben ik zelf niet zo heel gecharmeerd van NTSC DVD-Rs.
Je weet namelijk niet welk formaat je krijgt (dvd-r of dvd+r) en niet alle spelers kunnen die recordables even goed aan.
Bovendien als ik de serie op dvd wil dan liever op een PAL dvd.
Er zijn dus voor de mensen geinteresseerd in "Under the mountain" nu twee mogelijkheden. 2 DVDs via (naam even ontschoten maar ergens in dit topic genoemd) of via mij op twee videobanden. Hoewel je bij het kopieren iets van de kwaliteit verliest is het maar de vraag of het resultaat veel slechter is dan de DVD-R. Ik heb gevraagd om een PAL kopie zodat er niet nog een generatie tussen zit om de NTSC band naar PAL over te zetten. Ik hoop dat de kopie echt PAL is, dan kan ik het zonder problemen van video naar video kopieren.
De DVD moet van een TV uitzending komen en dan gecomprimeerd worden. TV uitzendingen bevatten vaak veel ruis. Mpeg compressie comprimeert op basis van veranderingen. Ruis zijn een hele hoop veranderingen.Afhankelijk van de mate van compressie levert dat een kwaliteit die ongeveer hetzelfde is op.
-edit: dit kan dus echt niet op Fok. Lees de policy eens door. Er worden hier geen zaken gedaan met spullen waar copyrights op zit.-
[Dit bericht is gewijzigd door Mike op 26-03-2003 09:59]
[Dit bericht is gewijzigd door Bobo24 op 26-03-2003 11:41]
Ik ben het niet helemaal met je eens over kopieren en rechten.
Wie zegt dat het volkomen onwettig is, is gewoon een vuile hypocriet, want ik weet zeker dat hij/zij ooit wel eens een keer een cassettebandje/videobandje/CD voor iemand anders heeft gecopieerd of zelf een gecopieerd bandje heeft ontvangen. En dus overtrad hij/zij op dat moment precies dezelfde wetten. En hoeveel van die mensen die zeggen dat het onwettig is hebben wel eens iets van Napster gedownload of doen dat nog steeds via Kazaa??
Dus het is super hypocriet om te zeggen dat het niet mag. Typisch geval van de pot verwijt de ketel dat ie zwart ziet. Dat soort lui hebben bij mij absoluut geen recht van spreken en moeten gewoon eerst is naar zichzelf kijken.
Als het ooit op TV is uitgezonden is het zowiezo heel moeilijk om je copyright te controleren. Jij wou zeggen dat jij NOOIT iets van TV opgenomen hebt en voor iemand gecopieerd hebt of van iemand eens een keer om een video opname van TV hebt gevraagd?
(nogmaals: hypocriet)
Copyright schending is als er aan verdiend wordt. Er zijn talloze tape trees en ruil handelingen gaande van audio en video. In het ruil circuit kent men het principe van lege CDs of banden toesturen en de postzegels om de portokosten te dekken. Dan verkoop je niets en er wordt ook niets aan verdiend. Volgens de WET mag men een kopie en een backupkopie voor eigen gebruik mag houden. Dat iemand anders deze backup kopie bewaard is volkomen legaal.
Dus bij deze stel ik dat mensen die geinterreseerd zijn mij de porto en lege banden kunnen sturen en zij krijgen dan een andere band terug.
In de rechtzaal kan je aantonen dat er niet vanuit winstbejag is gehandeld.
De "bestrijders van elk onrecht" moeten de wetten er maar eens op na lezen en zich bezig houden met het echte onrecht in de wereld!
Omroepen mogen geen kopien maken omdat ze gebonden zijn aan contract afspraken en rechten hebben voor 1x uitzenden.
In weze is deze Gray al in overtreding door het te kopieren.
Echter het gaat om een productie uit 1982 die nooit meer uitgezonden zal worden, nooit op DVD zal verschijnen en ongebruikt ligt te verstoffen in de archieven. Ik vraag me af wanneer dat soort copyrights verlopen, volgens mij iets van 25 jaar.
Hetzelfde geld voor andere TV series of artiesten. Fans ruilen met elkaar en geen enkele maatschappij die actie zal ondernomen, gewoonweg omdat het het niet waard is.
Wat is de schade die berokkent wordt? Dat is niet aantoonbaar. Alleen als Nickelodeon de copyright owner iets met de serie zou willen doen en denkt dat haar belangen geschaad worden dan zal zij een rechtzaak aanspannen. Het gaat hier om misschien 5 mensen die interesse hebben en uit jeugdsentiment de serie nogmaals willen zien. Net als ik.
Dan nog aan degene die alleen aan zichzelf denkt met een kopie op DVD.
Niet iedereen heeft wat te ruilen wat die Gray interesseerd of de technische mogelijkheden dat te doen. Inderdaad is Gray erg joviaal.
Maar degene die alleen aan zichzelf denkt nadat er hier duidelijk is geworden dat er meer mensen zijn die goede herinneringen aan deze serie hadden is gewoon asociaal. Je mag best zelf moeite doen en dan iemand anders daar blij mee maken.
Ik heb er dan ook geen moeite mee. Weet je dat ik al 8 uur tijd eraan heb besteed! Hoe meer zielen hoe meer vreugd. Ik heb geleerd dat het veel leuker is om met anderen over zo´n serie te kunnen praten.
Bah, ik dacht dat Fok een leuk forum was, maar als ik de reacties van sommige mensen lees dan denk ik wat een stelletje eikels en egoisten zeg!!
Bah, mijn goede humeur van vandaag naar de maan!
Greetz
Merry77
Bobo24:
<sarcastische mode>goh, wat ben jij lekker sociaal zeg! <einde sarcastische mode>
En in het ruil circuit is het een gewoonte om lege informatie dragers en postzegels voor de porto kosten te sturen. Het heeft een bepaalde naam, kan er ff niet op komen.
Ga naar een willekeurige newsgroup/forum/whatever van een artiest waar hardcore fans zitten (Counting Crows, Tori Amos etc) en je zal zien dat dit een volkomen bekende procedure is.
greetz
Merry77
Het heeft er niks mee te maken of jij iets hypocriet vindt of niet, het is gewoon verboden. En dat houdt in dat we het op Fok niet willen zien.
Elk argument wat je daarna aandraagt is dus volkomen nutteloos. Als jij het wel ziet gebeuren in nieuwsgroepen of iets dergelijks, dan ga je lekker daar voor anderen banden kopiëren.
quote:Is alweer even geleden.. iemand inmiddels enig idee?!?
Op vrijdag 7 maart 2003 15:28 schreef Pacino het volgende:
Dames, heren, hier weer eentje die ik niet kan plaatsen. Iemand vroeg me naar de naam van een film. Hij gaat over een jongetje met een hondje die neerstorten met een vliegtuig en vervolgens in een woestijn belanden. Zijn vader doet alle mogelijke moeite hem te vinden en dat lukt uiteindelijk.Iemand enig idee?
Jouw klacht dat het forumgevoel niet meer is wat het was is ook onterecht, dunkt me: er is namelijk dankzij dit forum vastgesteld dat 1) de serie Under the Mountain heet, 2) er veel interesse voor is (had ik niet verwacht), 3) dat er iemand in Amerika is die die serie voor ons arme Nederlanders op DVD of video wil zetten. Dit allemaal dankzij je medeforum-leden. Is toch goed?
quote:Spel zonder Grenzen oid? Dat was met Dick.
Op donderdag 27 maart 2003 10:20 schreef Rickman_ het volgende:
Ik zoek de naam van een programma wat ik vroeger onwijs leuk vond toen ik nog een klein Rickje was. Het was een soort van overleving tocht. De show begon met honderden deelnemers die een muur op probeerden te klimmen terwijl ze werden tegengehouden door mannen die verkleed waren als viking, ninja etc. Ze deden de meest levensgevaarlijke spelletje (ik kan me ook herinneren dat het programma daarom gestopt is). De finale bestond uit een grote helling waar de finalisten naar boven moesten klimmen, terwijl er gigantische piepschuime ballen naar beneden werden gerold. Mijn ouders weten de naam ook niet meer, maar beweren dat het een show met Dick Paschier was, terwijl ik bijna zeker weet dat het met Ron Brandsteder was. Weet iemand namen? Screenshots?
Ronnie heeft Drop of D'ronder en meer van dat soort TROS pret gepresenteerd.
Post van Bobo op 16 maart..
Door Bobo24 op zondag 16 maart 2003 15:43
Nou, ik heb dus ook met die gozer van de trade website gemaild - heel aardige vent trouwens - maar ik vind 30 dollar voor 2 tapes toch wel veel,
knip
Misschien moeten we inderdaad maar gewoon de kosten delen en kopieën voor elkaar maken. De kwaliteit zal nog steeds bagger zijn, maar de kosten laag - en dan ga ik natuurlijk niet lopen klagen.
Oftewel zelf wel verwachten dat ie het voor een appel en een ei kan krijgen. En geen probleem maken van kopieren als het voor hemzelf is.
Wat mij betreft is deze discussie gesloten. Maakt mij verder niet meer uit wat anderen doen. Ik heb drie email adressen van geinteresseerden genoteerd en die zal ik buiten dit forum mijn gedane voorstel herhalen.
Dan valt het buiten dit forum en kunnen de figuren die er problemen mee hebben weer rustig gaan slapen. ):Z
Ik blijf erbij dat ik VIND (ik mag best wat vinden) dat het een niet erg sociaal begaafd gedrag is. Als ik naar iets op zoek ben dan vind ik het fijn als er anderen zijn die er ook naar op zoek zijn zodat je aan het eind allemaal hebt waar je naar op zoek was.
Van Mike valt me die reactie van een mede-Schorpioen toch erg tegen.
Anyway, voor mij is dit topic closed. Ik kom hier ook niet meer terug. Ik krijg een kopie van De moddermonsters en ben gelukkig.
Anderen die nog op zoek zijn kunnen dat aangeven door mijn reactie te steunen. (hoezo omkoperij ?)
Moddermonsters fans aller landen verenigt u!
quote:uhm... als je hier toch nog es terugkomt.. k wil je mailadres!
Op donderdag 27 maart 2003 15:41 schreef merry77 het volgende:
Anyway, voor mij is dit topic closed. Ik kom hier ook niet meer terug. Ik krijg een kopie van De moddermonsters en ben gelukkig.
Anderen die nog op zoek zijn kunnen dat aangeven door mijn reactie te steunen. (hoezo omkoperij ?)
quote:De exacte titel weet ik niet, maar ik denk dat je de parodie bedoelt die gemaakt is door Dawn French en Jennifer Saunders. Ik gok erop dat het programma een titel heeft met daarin Christmas Special of iets dergelijks. Misschien dat iemand anders dat weet.
Op vrijdag 28 maart 2003 16:42 schreef Sandman2k3 het volgende:
Weet iemand hoe die parodie heet op LOTR???
Hij was afgelopen kerst te zien op NED3, maar ik 'm gemist
quote:
01.01.2003 - Ned. 3 om 19.35 tot 20.25 een LOTR-special van French and SaundersDe ontoombare Dawn French en Jennifer Saunders zijn weer terug. Terwijl Nederland in de ban is van deel twee van de speelfilm Lord of the rings: The two towers, vormt de eerste film The fellowship of the ring, dankbaar materiaal voor vele hilarische sketches. Een naïeve hobbit en een oude tovenaar gaan op jacht naar een Oscar, terwijl twee incompetente Australische rekwisiteurs de grootste moeite doen om bijzondere special effects te verzinnen. Ondertussen maken twee dames een reisje naar het meest hippe en trendy kunstmuseum van Londen, de Tate Modern. Ook maken we kennis met een stel dat een huisdierencrematorium runt. Tenslotte laten ook Bono en Sophie Ellis-Bextor zich van een heel andere kant zien.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |