1 tegen meer dan 1...moet ik dat echt uitleggen.quote:Op donderdag 25 maart 2021 14:11 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Vandaar dat je gewoon weer in een auto met chauffeur stapt.
Hoekstra heeft een verkennend gesprek gehad met de verkenners, net als alle andere fractieleiders.quote:Op donderdag 25 maart 2021 15:00 schreef Stepperoller het volgende:
[..]
Hoekstra zat nog helemaal niet aan tafel.
Het zijn geen staatsgeheimen, het zijn wat observaties over de formatie.quote:Op donderdag 25 maart 2021 14:58 schreef Knip het volgende:
Zou Ollongren als Minister BiZa en derhalve hoofd van de AIVD niet zorgvuldiger om moeten gaan met vertrouwelijke informatie?
Ollongren en Jorritsma hebben met alle partijleiders een gesprek gevoerd, dus ook met Hoekstra.quote:Op donderdag 25 maart 2021 15:00 schreef Stepperoller het volgende:
[..]
Hoekstra zat nog helemaal niet aan tafel.
Precies, het doet vooral afbreuk aan het collegiale vertrouwen onder de partijen en hun leden. Nederland valt er niet door om...quote:Op donderdag 25 maart 2021 15:02 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het zijn geen staatsgeheimen, het zijn wat observaties over de formatie.
Vorige week zag ik talloze Nederlanders nog klagen dat de formatie plaatsvindt achter gesloten. Nu biedt Ollongren (onbedoeld) een kijkje in de keuken en is het land ook weer te klein.
D66 doctrine?quote:Op donderdag 25 maart 2021 14:23 schreef Hexagon het volgende:
Er zullen de komende dagen nog wel meer dingen per ongeluk uitlekken
Omdat je de regels niet kent. Je moet alleen in quarantaine als je een nauw contact bent (1.5 meter langer dan een kwartier lang), klachten hebt of een positieve test. Ollongren heeft een test gedaan, omdat het aangeraden wordt om een test te doen, niet omdat ze in quarantaine moest.quote:Op donderdag 25 maart 2021 14:57 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
[..]
Komen we toch weer tot een ander punt, wat mij toch het gevoel geeft dat het zaakje stinkt. Waarom moeten jij en ik, en de rest van Nederland in quarantaine als we contact hebben gehad met een besmet persoon maar gaat dat niet op voor onze heren en dames politici? Alle partijleiders hebben de laatste dagen contact gehad met Ollongren, direct of indirect, maar niemand, zelfs niet de media, rept er een woord over? Niemand kan hier ook antwoord op geven en dus sterft het weer een stille dood.
Denk inderdaad niet dat ons land naar de verdoemenis gaat nu we weten dat de linkse partijen eventueel ook zonder elkaar willen regeren (wat uiteraard wordt weersproken door Ploumen). Iedereen met een beetje politiek inzicht wist zag dat al van mijlenver aankomen.quote:Op donderdag 25 maart 2021 15:03 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Precies, het doet vooral afbreuk aan het collegiale vertrouwen onder de partijen en hun leden. Nederland valt er niet door om...
De titel van het stuk is ‘aandachtspunten tweede gesprek VVD en D66', als een functie voor Omtzigt elders een aandachtspunt is voor een tweede gesprek met Rutte, dat vandaag plaats zou vinden......dan is dat punt dus eerder aan de orde geweest en dat is fout en heel kwalijk!quote:Op donderdag 25 maart 2021 14:53 schreef TheVulture het volgende:
[..]
De vraag is natuurlijk wie het op tafel heeft gebracht, want Ollongren en Jorritsma zullen dit niet zelf bedacht hebben. Gezien de expliciete voorkeur van Rutte voor het CDA lijkt het me logisch dat hij de positie van Omtzigt en een mogelijke afsplitsing van het CDA tijdens een kabinetsperiode voor de formatie wel als risico heeft benoemd.
https://www.nrc.nl/nieuws(...)an-protocol-a4037231quote:Op donderdag 25 maart 2021 14:57 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
[..]
Komen we toch weer tot een ander punt, wat mij toch het gevoel geeft dat het zaakje stinkt. Waarom moeten jij en ik, en de rest van Nederland in quarantaine als we contact hebben gehad met een besmet persoon maar gaat dat niet op voor onze heren en dames politici? Alle partijleiders hebben de laatste dagen contact gehad met Ollongren, direct of indirect, maar niemand, zelfs niet de media, rept er een woord over? Niemand kan hier ook antwoord op geven en dus sterft het weer een stille dood.
Ze is wel minister. Dat is toch iets anders van een bureaumedewerker die even vergeet zijn beeldscherm af te sluiten als hij plotseling heel nodig naar de WC moet of zelfs als hij te horen krijgt dat iemand van zijn directe familie ernstig ziek is. De informatie waar het om gaat is op dit moment ook zeer politiek gevoelig. Juist Omtzigt en de toeslagenaffaire hebben de afgelopen tijd veel stof doen opwaaien.quote:Op donderdag 25 maart 2021 15:00 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Yup, dat zou moeten... maar als je net een slecht bericht hebt gekregen over je gezondheidssituatie (wellicht ook ingegeven door het feit dat ze al eerder ernstige lichamelijke gezondheidsklachten heeft gehad) doe je soms iets doms overhaasts.
Het is wel begrijpelijk dat deze situatie kan leiden tot deze fout, maar niet acceptabel. Zeker op het hoogste niveau zijn dit soort fouten niet mogelijk. Ik controleer ook elke keer als ik van mijn bureau loop, of met vertrouwelijke documenten ergens rond loop. En deze documenten zijn bij lange na niet zo gevoelig als die ollongren in der hand heeft.quote:Op donderdag 25 maart 2021 15:13 schreef Knip het volgende:
[..]
Ze is wel minister. Dat is toch iets anders van een bureaumedewerker die even vergeet zijn beeldscherm af te sluiten als hij plotseling heel nodig naar de WC moet of zelfs als hij te horen krijgt dat iemand van zijn directe familie ernstig ziek is. De informatie waar het om gaat is op dit moment ook zeer politiek gevoelig. Juist Omtzigt en de toeslagenaffaire hebben de afgelopen tijd veel stof doen opwaaien.
Vergissen is menselijk en ik ben zelf ook een stuk minder zorgvuldig, maar ik ben geen minister.
We weten de context niet, er staat functie elders. Dat kan betekenen dat hij al heeft besloten om weg te gaan of dat het de wens is dat hij gaat vertrekken. Ik ben misschien naïef, maar ik kan me niet voorstellen dat Rutte of Kaag als eis op tafel leggen dat één van de 15 fractieleden van een partij moet wieberen als eis voor samenwerking. Als het CDA met 14 man overblijft is er nog steeds voldoende marge voor een 4 partijen kabinet met een acceptabele meerderheid in de Tweede Kamer, de grens ligt niet op 76/75 zetels.quote:Op donderdag 25 maart 2021 15:10 schreef Dark het volgende:
[..]
De titel van het stuk is ‘aandachtspunten tweede gesprek VVD en D66', als een functie voor Omtzigt elders een aandachtspunt is voor een tweede gesprek met Rutte, dat vandaag plaats zou vinden......dan is dat punt dus eerder aan de orde geweest en dat is fout en heel kwalijk!
Maar ik neem aan dat ze daar net iets beter zijn in stiekem lekken. Want dit kan gewoon echt niet!quote:Op donderdag 25 maart 2021 15:04 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Eerder "alle partijen die op een of andere manier iets uit te leggen hebben"-doctrine
Dan zou zijn vrouw niet tweeten dat hij 'zijn kiezers niet in de steek laat!' toch.quote:Op donderdag 25 maart 2021 15:20 schreef TheVulture het volgende:
Dat kan betekenen dat hij al heeft besloten om weg te gaan of dat het de wens is dat hij gaat vertrekken
Tja ik denk niet dat dit stiekem is gezien de gevolgen voor haarzelf. Deze blunder zal Ollongren persoonlijk nog wel even achtervolgen.quote:Op donderdag 25 maart 2021 15:24 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Maar ik neem aan dat ze daar net iets beter zijn in stiekem lekken. Want dit kan gewoon echt niet!
Het lijkt er vooral op alsof de CDA-top hem probeert te lozen. Als ik Omtzigt was had ik me afgesplitst en was als eenmansfractie doorgegaan.quote:Op donderdag 25 maart 2021 15:29 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Dan zou zijn vrouw niet tweeten dat hij 'zijn kiezers niet in de steek laat!' toch.
Duidelijk antwoord!quote:Op donderdag 25 maart 2021 13:49 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Ik denk dat het voor D66 geen gevolgen heeft. Ollongren had corona, moest zo snel mogelijk naar huis en heeft in haar haast geblunderd, maar ik denk dat de meeste mensen zich nog wel kunnen voorstellen dat zoiets dan kan gebeuren. Daarnaast is Ollongren jarenlang Rutte's secretaris-generaal geweest, dus Rutte zal haar wel vertrouwen.
Dit is wel heel vervelend voor het CDA en de linkse partijen zullen elkaar nu extra lang vasthouden. Dit alles vergroot de kans van een progressief kabinet.
Welnee, waarom zou hij. Het CDA kan toch niet van hem af.quote:Op donderdag 25 maart 2021 15:30 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Het lijkt er vooral op alsof de CDA-top hem probeert te lozen. Als ik Omzigt was had ik me afgesplitst en was als eenmansfractie doorgegaan.
Ook dat kan gewoon prima voor de buhne getweet worden natuurlijk.. Feit is dat ie al een aantal weken uit de running is, dat hij zelf al aangaf niet wist wat de toekomst zou brengen en dat hij binnen de top van het CDA niet bepaald heel populair is volgens mij. Men heeft er vanuit de prominente leden alles aan gedaan om Hugo de Jonge op het schild te hijsen, en Omtzigt was een lastige luis in de pels.quote:Op donderdag 25 maart 2021 15:29 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Dan zou zijn vrouw niet tweeten dat hij 'zijn kiezers niet in de steek laat!' toch.
Dan liegt Wolke dus dwars door zijn tanden heen.quote:Op donderdag 25 maart 2021 15:30 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Het lijkt er vooral op alsof de CDA-top hem probeert te lozen. Als ik Omzigt was had ik me afgesplitst en was als eenmansfractie doorgegaan.
Als ze me achter mijn rug om een lul vinden en me het liefst zien vertrekken terwijl ze me heel schijnheilig hebben aangehouden omdat ik wat zetels voor ze kon binnenslepen zou ik keihard mijn middelvinger opsteken.quote:Op donderdag 25 maart 2021 15:33 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Welnee, waarom zou hij. Het CDA kan toch niet van hem af.
Ik dacht dat ook wel eerst, dat het vanuit het CDA kwam maar dat kan ik niet zo logisch verklaren. Omtzigt zorgt denk ik voor veel te veel zetels om 'm zomaar te lozen, dat zou echt heel veel kwaad bloed zetten bij de achterban (überhaupt al, maar al helemaal qua timing zo net na de verkiezingen waarin hij veel voorkeurstemmen pakt).quote:Op donderdag 25 maart 2021 15:30 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Inderdaad, als ik Omtzigt was zou ik juist uit alle macht proberen om het CDA naar mijn inzicht te buigen. Daar ligt overigens een enorme winst.quote:Op donderdag 25 maart 2021 15:33 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Welnee, waarom zou hij. Het CDA kan toch niet van hem af.
Hem nu lozen doet het minste schade, omdat iedereen dat over 4 jaar al wel weer vergeten is...quote:Op donderdag 25 maart 2021 15:36 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Ik dacht dat ook wel eerst, dat het vanuit het CDA kwam maar dat kan ik niet zo logisch verklaren. Omtzigt zorgt denk ik voor veel te veel zetels om 'm zomaar te lozen, dat zou echt heel veel kwaad bloed zetten bij de achterban (überhaupt al, maar al helemaal qua timing zo net na de verkiezingen waarin hij veel voorkeurstemmen pakt).
Dat vind ik een tikkeltje naïef. Ik denk niet dat 250.000 mensen het vergeten dat hun voorkeurstem na een weekje zinloos bleek.quote:Op donderdag 25 maart 2021 15:39 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Hem nu lozen doet het minste schade, omdat iedereen dat over 4 jaar al wel weer vergeten is...
"Onze fijne slimme fractiegenoot Pieter Omtzigt kon helaas de constante stress van de vluchtige Haagse politiek en de daarbij behorende publieke belangstelling niet meer aan en om een burnout te voorkomen heeft hij in goed overleg besloten zijn zetel terug te geven aan de partij".quote:Op donderdag 25 maart 2021 15:40 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Dat vind ik een tikkeltje naïef. Ik denk niet dat 250.000 mensen het vergeten dat hun voorkeurstem na een weekje zinloos bleek.
Tenminste, als ik een CDA lid zou zijn en dit zou mij geflikt worden, kan die partij op zoek naar een nieuw lid.
Ik zou lekker blijven zitten en als het op stemmen aankomt mijn eigen ding doen als het erop aankmot ipv de partijlijn of het regeerakkoord te volgen. Want als CDAer kun je dan gebruik maken van alle partij faciliteiten dat wordt als eenmansfractie een stuk moeilijker.quote:Op donderdag 25 maart 2021 15:30 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Het lijkt er vooral op alsof de CDA-top hem probeert te lozen. Als ik Omtzigt was had ik me afgesplitst en was als eenmansfractie doorgegaan.
Ze kunnen je natuurlijk wel gewoon uit de fractie gooien.quote:Op donderdag 25 maart 2021 15:50 schreef vipergts het volgende:
[..]
Ik zou lekker blijven zitten en als het op stemmen aankomt mijn eigen ding doen als het erop aankmot ipv de partijlijn of het regeerakkoord te volgen. Want als CDAer kun je dan gebruik maken van alle partij faciliteiten dat wordt als eenmansfractie een stuk moeilijker.
Op grond waarvan?quote:Op donderdag 25 maart 2021 15:50 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ze kunnen je natuurlijk wel gewoon uit de fractie gooien.
Idd.quote:Op donderdag 25 maart 2021 15:40 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Dat vind ik een tikkeltje naïef. Ik denk niet dat 250.000 mensen het vergeten dat hun voorkeurstem na een weekje zinloos bleek.
Tenminste, als ik een CDA lid zou zijn en dit zou mij geflikt worden, kan die partij op zoek naar een nieuw lid.
Emotioneel gezien. Maar zakelijk gezien kan hij beter bij het CDA blijvenquote:Op donderdag 25 maart 2021 15:35 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Als ze me achter mijn rug om een lul vinden en me het liefst zien vertrekken terwijl ze me heel schijnheilig hebben aangehouden omdat ik wat zetels voor ze kon binnenslepen zou ik keihard mijn middelvinger opsteken.
Neh, als CDA'r die net een voorkeurstem op Omtzigt heeft uitgebracht zou ik dat echt niet slikken. Waarom rotten degenen die tegen de plannen van Omtzigt zijn dan niet op? Hij heeft immers bijna de helft van de zetels vergaard.quote:
Over vier jaar is hij dan toch wel weg, waarom zou hij zichzelf dan nu verplichten tot het bijwonen van allerlei fractievergaderingen e.d.?quote:Op donderdag 25 maart 2021 15:55 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Emotioneel gezien. Maar zakelijk gezien kan hij beter bij het CDA blijven
Je bent naief. Het was een eis van Ruttequote:Op donderdag 25 maart 2021 15:20 schreef TheVulture het volgende:
[..]
We weten de context niet, er staat functie elders. Dat kan betekenen dat hij al heeft besloten om weg te gaan of dat het de wens is dat hij gaat vertrekken. Ik ben misschien naïef, maar ik kan me niet voorstellen dat Rutte of Kaag als eis op tafel leggen dat één van de 15 fractieleden van een partij moet wieberen als eis voor samenwerking. Als het CDA met 14 man overblijft is er nog steeds voldoende marge voor een 4 partijen kabinet met een acceptabele meerderheid in de Tweede Kamer, de grens ligt niet op 76/75 zetels.
Mijn gok is dat het gewoon inside-informatie vanuit het CDA zelf is. Dat Hoekstra het in zijn gesprek gemeld heeft, en dat Ollongren en Jorritsma dit vandaag met Kaag en Rutte wilden bespreken.
Nee met zo'n machtsbasis als hij heeft komt hij gewoon weer terug op de lijst en met voorkeursstemmen in de kamer zoals in 2012.quote:Op donderdag 25 maart 2021 16:02 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Over vier jaar is hij dan toch wel weg, waarom zou hij zichzelf dan nu verplichten tot het bijwonen van allerlei fractievergaderingen e.d.?
Rutte wil zonder Pieter; Wobke en de CDA top die regelen het voor hem.quote:Op donderdag 25 maart 2021 15:30 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Het lijkt er vooral op alsof de CDA-top hem probeert te lozen. Als ik Omtzigt was had ik me afgesplitst en was als eenmansfractie doorgegaan.
Ollongren is gewoon een kleurloze technocraat.quote:Op donderdag 25 maart 2021 15:52 schreef BasEnAad het volgende:
Het is voor mij nog altijd een groot raadsel wat Ollongren drijft en waarom of voor wie ze nou eigenlijk in de politiek zit.
Hij vertegenwoordigt een bepaald sentiment en daar is men heel gevoelig voor.quote:Op donderdag 25 maart 2021 16:09 schreef KoosVogels het volgende:
Vind die heldenverering rond Omtzigt trouwens wat overdreven. Met z'n huilbuien en z'n autistische trekjes. Vervelende vent.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |