abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_198683110
quote:
0s.gif Op donderdag 25 maart 2021 13:12 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Zou kunnen natuurlijk, maar het beantwoord nog de vraag niet waarom de rest van de partijleiders waarmee Ollongren de laatste dagen een gesprek heeft gehad niet in quarantaine moeten? Heb jij contact gehad met iemand die positief getest is dan moet je toch echt in quarantaine, blijkbaar onze dames en heren politici niet. Dus oftewel Ollongren is niet besmet en is het een lulverhaal, oftewel Covid wordt zwaar overdreven... of? Zeg het maar?

Maar in plaats van eens schoon schip te maken in Den Haag en dat elitaire volk eruit te trappen volgen de schapen toch weer lekker mak. Zelfnadenken blijft vaak moeilijk voor veel mensen, zolang de media er niets over rept blijven de oogklepjes op.
Deze teksten lees ik de laatste tijd heel veel, geschreven door mensen die alleen maar zelf zeggen na te denken. Best ironisch.
If you're absent during my struggle, don't expect to be present during my succes. - Will Smith
  donderdag 25 maart 2021 @ 13:19:39 #102
168739 Red_85
'echt wel'
pi_198683112
quote:
0s.gif Op donderdag 25 maart 2021 13:17 schreef Haags het volgende:
Firma list en bedrog.

Prachtig.
Genieten dit.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  donderdag 25 maart 2021 @ 13:20:02 #103
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_198683125
Maar, het staat op NOS.nl dus het is FakeNews. Niks aan de hand dus...
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_198683128
Ollongren gooit Jorritsma ff onder de bus...
pi_198683140
quote:
0s.gif Op donderdag 25 maart 2021 13:19 schreef Red_85 het volgende:

[..]

2mln mensen hebben gestemd op tefflon markie.
Omdat ie met zn fiets naar het werk gaat.

koekoek. |:(
Ik zag reacties dat mensen op Kaag hebben gestemd vanwege "#stemopvrouw", tel daarbij op het stemmen op het kontje van Wouter Bos, de krullen van Jesse Klaver, het is een schande, een pure schande. Het gaat om de mensen in dit land, en niet om een idols verkiezing. Tijd dat voordat je gaat stemmen op een partij je eerst een vragenlijst moet beantwoorden of je wel degelijk op de hoogte bent van de partijpunten, denk dat heel wat linkse partijtjes zwaar door de mand vallen. Het is een kliek die stemmen vangt ronselt op basis van uiterlijk, geslacht en afkomst en niet op inhoud, je zou er maar op gestemd hebben, zum kotsen. :r
  Redactie Frontpage donderdag 25 maart 2021 @ 13:21:35 #106
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_198683157
quote:
0s.gif Op donderdag 25 maart 2021 13:02 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Krijg je ervan als er mensen in de politiek zitten vanwege hun elitaire achtergrond en omdat ze "vrouw" zijn. Dat mens heeft niks te zoeken in de politiek. Dat ze de komende 20 jaar maar aan de lopende band bij de NedCar gaat staan, wordt ze eens geconfronteerd met de werkelijkheid.

Sowieso D66, elitaire kutpartij :r
Dat kan je over alle gevestigde partijen zeggen, zelfs ook over FvD en PVV bijvoorbeeld. Allemaal pluche zitters die hun eigen hachje willen redden boven alles.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_198683165
quote:
0s.gif Op donderdag 25 maart 2021 13:20 schreef ootjekatootje het volgende:
Ollongren gooit Jorritsma ff onder de bus...
Aan de andere kant heeft D66 nu CDA buitenspel gezet en kan er geformeerd worden over links, wat D66 zo graag wilt. Hopelijk geeft Rutte ze de vinger en sluit hij D66 uit, maar dat is wensdenken en zal nooit gebeuren.
  donderdag 25 maart 2021 @ 13:22:12 #108
116015 SicSicSics
pi_198683173
quote:
0s.gif Op donderdag 25 maart 2021 13:20 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
Ik zag reacties dat mensen op Kaag hebben gestemd vanwege "#stemopvrouw", tel daarbij op het stemmen op het kontje van Wouter Bos, de krullen van Jesse Klaver, het is een schande, een pure schande. Het gaat om de mensen in dit land, en niet om een idols verkiezing. Tijd dat voordat je gaat stemmen op een partij je eerst een vragenlijst moet beantwoorden of je wel degelijk op de hoogte bent van de partijpunten, denk dat heel wat linkse partijtjes zwaar door de mand vallen. Het is een kliek die stemmen vangt ronselt op basis van uiterlijk, geslacht en afkomst en niet op inhoud, je zou er maar op gestemd hebben, zum kotsen. :r
De vorige keer dat ik zei dat achterlijke mensen niet zouden mogen stemmen was ik elitair en kartel ... ;)
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_198683184
quote:
6s.gif Op donderdag 25 maart 2021 13:22 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

De vorige keer dat ik zei dat achterlijke mensen niet zouden mogen stemmen was ik elitair en kartel ... ;)
Maar dat komt omdat jij mij een achterlijk mens vindt :P

Nja je was wel lief met je privebericht toen :*
  donderdag 25 maart 2021 @ 13:23:21 #110
491050 Scheepskok
Beste soepkoker van Ulanda
pi_198683194
Jorritsma is pissed off. :{
Praat over de hel en je komt er.
pi_198683195
Ollongren die een fout maakt ? Das toch niks nieuws.
  donderdag 25 maart 2021 @ 13:23:37 #112
116015 SicSicSics
pi_198683203
quote:
14s.gif Op donderdag 25 maart 2021 13:22 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
Maar dat komt omdat jij mij een achterlijk mens vindt :P
Oh! Dat heb ik nog nooit gezegd. :D
Fine, fuck you then!
pi_198683204
quote:
0s.gif Op donderdag 25 maart 2021 13:19 schreef Red_85 het volgende:

[..]

2mln mensen hebben gestemd op tefflon markie.
Omdat ie met zn fiets naar het werk gaat.

koekoek. |:(
De Persgroep heeft nu ook alweer meteen besloten dat het een blunder van Ollongren is. Niet een schandaal, niet een aanval op de democratie, niet een uitdrukking van de Rutte doctrine, niet het schofferen van de kiezer en de verkiezingsuitslag, nee, een 'klassieke blunder' van je papieren niet goed afdekken.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  donderdag 25 maart 2021 @ 13:24:52 #114
243458 LitmanenAFCA
Gracie Jiu Jitsu
pi_198683225
En daarom kan een vrouw nooit MP worden.
pi_198683227
quote:
0s.gif Op donderdag 25 maart 2021 13:13 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Het is ook niet nieuw bij het CDA. In 2010 moesten ook versverkozen volksvertegenwoordigers weggepest worden omdat de kiezer geen meerderheid voor het VVD-CDA-PVV kabinet had verkozen.
In 2010 heeft het CDA Omtzigt al op een onverkiesbare plek gezet. Hij is toen zelf campagne gaan voeren (stem op Omtzigt) en haalde alsnog een voorkeurszetel. Na 10 jaar is er weinig veranderd, ze moeten Omtzigt nog steeds niet bij het CDA. Ik vind het dan ook onbegrijpelijk dat hij trouw aan het CDA blijft.
The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it
  donderdag 25 maart 2021 @ 13:25:03 #116
369021 tfors
gaarne wijzigen naar #ANONIEM
pi_198683228
quote:
0s.gif Op donderdag 25 maart 2021 13:20 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Alsof partijpunten nog veel uitmaken.. bindende referenda in de stijl van zwitserland, dat is wat we nodig hebben.
pi_198683240
quote:
12s.gif Op donderdag 25 maart 2021 13:23 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Oh! Dat heb ik nog nooit gezegd. :D
hahaha plaag je maar wat :P
pi_198683267
quote:
0s.gif Op donderdag 25 maart 2021 13:25 schreef tfors het volgende:

[..]

Alsof partijpunten nog veel uitmaken.. bindende referenda in de stijl van zwitserland, dat is wat we nodig hebben.
Ja en nee, andere discussie natuurlijk. Bindende referenda akkoord, maar met als voorwaarde dat mensen wel degelijk op de hoogte zijn waarover ze stemmen. Anders krijg je onderbuik stemmen, en daar maken alle kampen zich dan schuldig aan. Dus misschien idd een soort van test met een paar vragen voordat er gestemd kan worden zodat je je wel geïnformeerd hebt. Maar laten we eerlijk zijn, links, rechts en het midden, allen moeten ze het ook hebben van mensen die ongeïnformeerd zijn en stemmen naar de waan van de dag. Jammer dat wij in Nederland als inwoners zo politiek verdeeld zijn en ons zo laten uitspelen, we zouden echt eens schoon schip moeten maken in Den Haag.
  donderdag 25 maart 2021 @ 13:28:04 #119
3542 Gia
User under construction
pi_198683275
Ik geloof er niks van dat dit 'per ongeluk' is gelekt.
En nu stoppen als verkenners...
Kan ik me voorstellen. D66 wil niet met ja21 of CU. VVD wil niet met meer dan één van de linkse partijen.

Dus, dan maar Rutte in een kwaad daglicht stellen, per ongeluk en dan opstappen.

Walgelijk.
pi_198683284
quote:
14s.gif Op donderdag 25 maart 2021 13:19 schreef LosBuenosMuchachos het volgende:

[..]

Deze teksten lees ik de laatste tijd heel veel, geschreven door mensen die alleen maar zelf zeggen na te denken. Best ironisch.
Dat nadenken is dan ook het enige dat klopt. ;)
  donderdag 25 maart 2021 @ 13:28:56 #121
369021 tfors
gaarne wijzigen naar #ANONIEM
pi_198683295
quote:
0s.gif Op donderdag 25 maart 2021 13:27 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Ja en nee, andere discussie natuurlijk. Bindende referenda akkoord, maar met als voorwaarde dat mensen wel degelijk op de hoogte zijn waarover ze stemmen. Anders krijg je onderbuik stemmen, en daar maken alle kampen zich dan schuldig aan. Dus misschien idd een soort van test met een paar vragen voordat er gestemd kan worden zodat je je wel geïnformeerd hebt. Maar laten we eerlijk zijn, links, rechts en het midden, allen moeten ze het ook hebben van mensen die ongeïnformeerd zijn en stemmen naar de waan van de dag. Jammer dat wij in Nederland als inwoners zo politiek verdeeld zijn en ons zo laten uitspelen, we zouden echt eens schoon schip moeten maken in Den Haag.
Klopt, stilstand is achteruitgang, het huidige democratisch bestel is in grote lijnen al heel lang niet veel veranderd.
pi_198683297
NIEUWE VERKIEZINGEN!
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 25 maart 2021 @ 13:30:07 #123
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_198683323
quote:
0s.gif Op donderdag 25 maart 2021 13:00 schreef asco het volgende:
Nou daar komt tie nog een keer:

Wat een land is dit geworden. 🙄
Echt erg inderdaad, ik kan me geen land in de wereld indenken waar de politieke situatie nog slechter en nog meer incapabel is!
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_198683328
Gaat goed dit :D _O-

Gaat er ook nog iets wél goed hier?
pi_198683332
quote:
0s.gif Op donderdag 25 maart 2021 13:28 schreef Gia het volgende:
Kan ik me voorstellen. D66 wil niet met ja21 of CU. VVD wil niet met meer dan één van de linkse partijen.

Dus, dan maar Rutte in een kwaad daglicht stellen, per ongeluk en dan opstappen.

Walgelijk.
Dit ja, komt D66 natuurlijk goed uit nu want het CDA zal nu een issue gaan worden en die zetten ze zo buitenspel. Dan heeft Rutte niet veel opties dan over links te gaan en dat wilt D66 natuurlijk maar al te graag.
  donderdag 25 maart 2021 @ 13:30:43 #126
243458 LitmanenAFCA
Gracie Jiu Jitsu
pi_198683335
quote:
0s.gif Op donderdag 25 maart 2021 13:30 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Echt erg inderdaad, ik kan me geen land in de wereld indenken waar de politieke situatie nog slechter en nog meer incapabel is!
Belgie
pi_198683349
Het enige wat echt pijnlijk is in het document is "Omtzigt: functie elders". De journalisten gaan niet rusten voordat ze weten waarom die zin daar stond. Kwam de opmerking vanuit de verkenners? Dat lijkt mij sterk, want waarom zouden ze daarover beginnen. Of is de opmerking gemaakt tijdens de gesprekken? Zo ja, wie heeft dan die opmerking gemaakt?
pi_198683358
quote:

Walgelijk.
Je hebt gelijk, ze hoort dat ze corona heeft, moet op stel en sprong naar huis en denkt nog eerst eraan om een blaadje verkeerd om te houden. DIT MOET WEL EEN COMPLOT ZIJN OPEN JE OGEN.
pi_198683373
quote:

Walgelijk.
Ik denk niet dat dit bewust gelekt is. Omtzigt op een zijspoor willen zetten zal nergens goed vallen en dit straalt direct negatief uit naar de VVD en D66. Vraag is alleen wie heeft dit op de agenda gezet.
  donderdag 25 maart 2021 @ 13:35:17 #130
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_198683396
quote:
0s.gif Op donderdag 25 maart 2021 13:31 schreef Jojoke het volgende:
Het enige wat echt pijnlijk is in het document is "Omtzigt: functie elders". De journalisten gaan niet rusten voordat ze weten waarom die zin daar stond. Kwam de opmerking vanuit de verkenners? Dat lijkt mij sterk, want waarom zouden ze daarover beginnen. Of is de opmerking gemaakt tijdens de gesprekken? Zo ja, wie heeft dan die opmerking gemaakt?
Dat de de onderhandelingsstijl van Hoekstra een aandachtspuntje zou zijn kun je beter ook niet laten uitlekken.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_198683401
quote:
1s.gif Op donderdag 25 maart 2021 13:32 schreef Document1 het volgende:

[..]

Je hebt gelijk, ze hoort dat ze corona heeft, moet op stel en sprong naar huis en denkt nog eerst eraan om een blaadje verkeerd om te houden. DIT MOET WEL EEN COMPLOT ZIJN OPEN JE OGEN.
Eens zien of alle partijleiders waarmee Ollongren de laatste 2 dagen heeft gesproken ook naar huis moeten in quarantaine...

Denk eens een klein beetje zelf na aub....
pi_198683409
Voor voor consequenties kan dit hebben voor D66 eigenlijk? Heb daar zelf weinig zicht op.
In order to understand, I destroyed myself
- Fernando Pessoa
pi_198683425
quote:
0s.gif Op donderdag 25 maart 2021 13:36 schreef Eufonie het volgende:
Voor voor consequenties kan dit hebben voor D66 eigenlijk? Heb daar zelf weinig zicht op.
Bij lekken tijdens de formatie worden 3 zetels in mindering gebracht.
pi_198683431
quote:
3s.gif Op donderdag 25 maart 2021 13:37 schreef Citizen.Erased het volgende:

[..]

Bij lekken tijdens de formatie worden 3 zetels in mindering gebracht.
:D
- Fernando Pessoa
pi_198683439
Maar het zorgt voor bijzondere verhoudingen. CDA zal nu minder zin hebben om voor de bus gegooid te worden. VVD zal ook wel even nadenken over hoe ze tegen D66 kijken. Lijkt me vooral voor D66 op de korte termijn niet bijzonder goed in de onderhandelingspositie.
pi_198683453
quote:
Denk geen, Rutte wil niet met PVV en Forum, dat is de enige andere optie wat hij heeft als hij D66 wilt uitsluiten. Hij zit vast aan D66, wilt daar het CDA bij en dan vermoedelijk een kleine rechtse partij. Het is afwachten wat het CDA nu doet, passen ze voor het kabinet heeft D66 al snel alle rechtse partijen buitenspel gezet en kan er alleen maar geformeerd worden over links.

Zou natuurlijk een prachtige middelvinger zijn van Rutte naar D66 als hij D66 nu buitenspel zou zetten, maar dat gaat never nooit niet gebeuren.
  Moderator donderdag 25 maart 2021 @ 13:39:35 #137
236264 crew  capricia
pi_198683474
quote:
2s.gif Op donderdag 25 maart 2021 13:37 schreef Citizen.Erased het volgende:
Maar het zorgt voor bijzondere verhoudingen. CDA zal nu minder zin hebben om voor de bus gegooid te worden. VVD zal ook wel even nadenken over hoe ze tegen D66 kijken. Lijkt me vooral voor D66 op de korte termijn niet bijzonder goed in de onderhandelingspositie.
Tenzij je over links wil, natuurlijk.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_198683489
quote:
0s.gif Op donderdag 25 maart 2021 13:38 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Denk geen, Rutte wil niet met PVV en Forum, dat is de enige andere optie wat hij heeft als hij D66 wilt uitsluiten. Hij zit vast aan D66, wilt daar het CDA bij en dan vermoedelijk een kleine rechtse partij. Het is afwachten wat het CDA nu doet, passen ze voor het kabinet heeft D66 al snel alle rechtse partijen buitenspel gezet en kan er alleen maar geformeerd worden over links.

Zou natuurlijk een prachtige middelvinger zijn van Rutte naar D66 als hij D66 nu buitenspel zou zetten, maar dat gaat never nooit niet gebeuren.
Duidelijk antwoord! ^O^
- Fernando Pessoa
pi_198683492
Wat een geblunder. Hoe krijg je het voor elkaar zeg!
  donderdag 25 maart 2021 @ 13:42:37 #140
168739 Red_85
'echt wel'
pi_198683528
quote:
0s.gif Op donderdag 25 maart 2021 13:23 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

De Persgroep heeft nu ook alweer meteen besloten dat het een blunder van Ollongren is. Niet een schandaal, niet een aanval op de democratie, niet een uitdrukking van de Rutte doctrine, niet het schofferen van de kiezer en de verkiezingsuitslag, nee, een 'klassieke blunder' van je papieren niet goed afdekken.
Een uitdrukking van de rutte doctrine die door een blunder naar buiten lekt.

Ja.

Wat het ook is, is een klassiek voorbeeld van 'Karma'.

Als ze gewoon thuis had gebleven, jeweetwel wat gevraagd wordt van anderen nadat ze in contact zijn geweest met een besmet persoon, had ze vanmorgen ook niet op het binnenhof geweest en dan was ook die foto niet van haar geschoten.

Fernando Alonso zegt het volgende:
quote:
1947-2016
pi_198683593
quote:
0s.gif Op donderdag 25 maart 2021 13:38 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Alsof formeren over links dan een eitje wordt. De VVD kan dan ook gewoon zeggen 'onze voorwaarden, of bekijk het maar'.

Dan heb je D66, SP, PvdA, GL, PvdD op samen 56 zetels. Als het CDA daarbij aan wil haken (geloof maar van niet) kom je op 71. Met CU kom je dan op 76 zetels. 7 partijen samen.

Nee, dat gaat hem natuurlijk nooit worden. Eigenlijk kan alleen maar met VVD, D66 en CDA een geloofwaardig kabinet worden gevormd.
pi_198683607
- edit -

Nvm, vrouwen/mannen discussie nu geen zin in :P
pi_198683613
quote:
0s.gif Op donderdag 25 maart 2021 11:56 schreef TheVulture het volgende:
Ollongren lekt? Ik vind het eerder bizar dat er blijkbaar mensen zo ver willen inzoomen op een document dat iemand die halsoverkop ergens moet vertrekken vanwege een besmetting toevallig in de hand houdt :')
Snap je dat echt niet nee?
pi_198683625
quote:
Ik denk dat het voor D66 geen gevolgen heeft. Ollongren had corona, moest zo snel mogelijk naar huis en heeft in haar haast geblunderd, maar ik denk dat de meeste mensen zich nog wel kunnen voorstellen dat zoiets dan kan gebeuren. Daarnaast is Ollongren jarenlang Rutte's secretaris-generaal geweest, dus Rutte zal haar wel vertrouwen.

Dit is wel heel vervelend voor het CDA en de linkse partijen zullen elkaar nu extra lang vasthouden. Dit alles vergroot de kans van een progressief kabinet.
pi_198683630
quote:
0s.gif Op donderdag 25 maart 2021 13:47 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Correctie, je mag niet negatief generaliseren over een vrouw, positief generaliseren mag natuurlijk wel. Die hele campagne #stempopeenvrouw, die massa hysterie in de media als een vrouw iets goeds doet in het bedrijfsleven of politiek of dat blijven vergelijken van mannen en vrouwen waarbij vrouwen steevast positiever worden weergegeven mag natuurlijk wel. Kan mij ook niet vinden in die opmerking, maar aan de andere kant is dit wel weer een cultuur wat veroorzaakt wordt door continue selectief de vrouwenkaart te trekken zodra dit vrouwen positief wegzet.

Oorzaak = gevolg
Je mag (tijdelijk) positief generaliseren om ongelijkheid te bestrijden. Het is de enige oplossing om het glazen plafond te doorbreken.
pi_198683636
quote:
Ollongren lekt? Ik vind het eerder bizar dat er blijkbaar mensen zo ver willen inzoomen op een document dat iemand die halsoverkop ergens moet vertrekken vanwege een besmetting toevallig in de hand houdt :')
Stel het waren staatsgeheimen geweest? Denk je dat de Russen of Chinezen niet gingen inzoomen? Denk je dat ze zich lieten afschrikken dat mensen zoals TheVulture het bizar vinden dat er zo wordt ingezoomd op een document?
  donderdag 25 maart 2021 @ 13:50:22 #147
243458 LitmanenAFCA
Gracie Jiu Jitsu
pi_198683644
quote:
0s.gif Op donderdag 25 maart 2021 13:49 schreef Charlies het volgende:

[..]

Je mag (tijdelijk) positief generaliseren om ongelijkheid te bestrijden. Het is de enige oplossing om het glazen plafond te doorbreken.
Hahahahhaha man man man. Je snapt dat dit bijzonder hypocriet is?
pi_198683663
Met terugwerkende kracht spijt dat ik mijn stem niet aan Omtzigt gegeven heb vorige week.
pi_198683670
quote:
0s.gif Op donderdag 25 maart 2021 13:50 schreef LitmanenAFCA het volgende:

[..]

Hahahahhaha man man man. Je snapt dat dit bijzonder hypocriet is?
Je snapt dat ik het ook geen ideale oplossing vind, maar het als de enige oplossing zie? Mede door negatieve generalisatie is de positie van de vrouw oneerlijk geworden, dit moet rechtgezet worden.

Maar als je 1 fout van de formateur generaliseert naar 8 miljoen vrouwen, zal je dat vast niet begrijpen.
  donderdag 25 maart 2021 @ 13:52:56 #150
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_198683675
Ik begrijp niet goed waarom ze niet netjes thuis zat te wachten op de uitslag van de corona test ?
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  donderdag 25 maart 2021 @ 13:53:17 #151
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_198683681
quote:
0s.gif Op donderdag 25 maart 2021 13:52 schreef Scrummie het volgende:
Met terugwerkende kracht spijt dat ik mijn stem niet aan Omtzigt gegeven heb vorige week.
Met een stem aan Omtzigt steun je meteen de partij waar 'ie aan verbonden is. Nee, liever niet (zo dacht ik er voor al die vreemde dingen die nu uitlekken trouwens ook al over).
pi_198683692
quote:
0s.gif Op donderdag 25 maart 2021 13:53 schreef Eightyone het volgende:

[..]

Met een stem aan Omtzigt steun je meteen de partij waar 'ie aan verbonden is. Nee, liever niet.
Mwah, vind ik niet in dit geval. Omtzigt is inmiddels meer een eenmansfractie dan verbonden aan het CDA.
  donderdag 25 maart 2021 @ 13:54:40 #153
168739 Red_85
'echt wel'
pi_198683693
quote:

[..]

Met een stem aan Omtzigt steun je meteen de partij waar 'ie aan verbonden is. Nee, liever niet (zo dacht ik er voor al die vreemde dingen die nu uitlekken trouwens ook al over).
Omtzigt is echt een topper. Een volksvertegenwoordiger zoals het hoort.

Alleen jammer dat hij bij het CDA zit.
1947-2016
pi_198683695
quote:
0s.gif Op donderdag 25 maart 2021 13:52 schreef deedeetee het volgende:
Ik begrijp niet goed waarom ze niet netjes thuis zat te wachten op de uitslag van de corona test ?
Alleen nauwe contacten (en mensen met klachten) moeten thuis blijven. Waarschijnlijk had ze beide niet.
pi_198683706
quote:
0s.gif Op donderdag 25 maart 2021 13:54 schreef Charlies het volgende:

[..]

Alleen nauwe contacten (en mensen met klachten) moeten thuis blijven. Waarschijnlijk had ze beide niet.
:') Als je het zelf hebt mag je niet eens naar de brievenbus lopen...
pi_198683707
Ik ben ontzettend nieuwsgierig in elk geval wanneer en hoe er een reactie komt op dit gedoe. Even lekker laten dooretteren zit er niet in/is niet verstandig denk ik.
pi_198683712
quote:

[..]

Je kent de regels duidelijk niet.
  donderdag 25 maart 2021 @ 13:57:02 #158
168739 Red_85
'echt wel'
pi_198683723
quote:

[..]

Dat vind ik raar.
Want iedereen is in de buurt geweest van mona keijzer afgelopen vrijdag. Zelfde ruimte, zelfde tafel, zelfde ingang, zelfde alles.
De initiële reactie van jorritsma vertelde vanmorgen ook boekdelen.
1947-2016
pi_198683724
quote:
0s.gif Op donderdag 25 maart 2021 13:55 schreef Zucht. het volgende:

[..]

:') Als je het zelf hebt mag je niet eens naar de brievenbus lopen...
Moet je dat wel weten...
  Moderator donderdag 25 maart 2021 @ 13:57:51 #160
236264 crew  capricia
pi_198683736
quote:
0s.gif Op donderdag 25 maart 2021 13:52 schreef deedeetee het volgende:
Omdat je bij een coronatest op eigen initiatief, zonder klachten en zonder oproep van de GGD, niet thuis hoeft te blijven.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_198683747
quote:
0s.gif Op donderdag 25 maart 2021 13:57 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Dat vind ik raar.
Want iedereen is in de buurt geweest van mona keijzer afgelopen vrijdag. Zelfde ruimte, zelfde tafel, zelfde ingang, zelfde alles.
De initiële reactie van jorritsma vertelde vanmorgen ook boekdelen.
De GGD kent verschillende vormen van contact. Je bent alleen een nauw contact als je langer dan 15 minuten geen 1.5 meter afstand hebt gehouden.
pi_198683751
quote:
0s.gif Op donderdag 25 maart 2021 13:57 schreef Charlies het volgende:

[..]

Moet je dat wel weten...
Klopt. Maar als je je laat testen moet je toch ook thuis blijven?
pi_198683754
quote:
0s.gif Op donderdag 25 maart 2021 13:56 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Je kent de regels duidelijk niet.
Als ik jou was zou ik de regels eens doorlezen of de GGD bellen voor wat uitleg.
  donderdag 25 maart 2021 @ 13:59:22 #164
491050 Scheepskok
Beste soepkoker van Ulanda
pi_198683756
quote:
Vind je dat bizar? Ik moet eerlijk zeggen dat toen ik voor het eerst die foto zag (coronanieuws) ik gelijk dacht he, ze doet haar papieren niet in een tas, dat is apart. Maar ik werd daarna afgeleid door die laarzen. :@
Praat over de hel en je komt er.
  donderdag 25 maart 2021 @ 13:59:32 #165
243458 LitmanenAFCA
Gracie Jiu Jitsu
pi_198683757
quote:
0s.gif Op donderdag 25 maart 2021 13:52 schreef Charlies het volgende:

[..]

Je snapt dat ik het ook geen ideale oplossing vind, maar het als de enige oplossing zie? Mede door negatieve generalisatie is de positie van de vrouw oneerlijk geworden, dit moet rechtgezet worden.

Maar als je 1 fout van de formateur generaliseert naar 8 miljoen vrouwen, zal je dat vast niet begrijpen.
Waarom moet er uberhaupt een oplossing zijn? Je kan zoiets niet afdwingen dat komt natuurlijk.
pi_198683759
quote:
0s.gif Op donderdag 25 maart 2021 13:59 schreef Charlies het volgende:

[..]

Als ik jou was zou ik de regels eens doorlezen of de GGD bellen voor wat uitleg.
Oh oke. Ga ik doen.
pi_198683803
quote:
0s.gif Op donderdag 25 maart 2021 13:59 schreef LitmanenAFCA het volgende:

[..]

Waarom moet er uberhaupt een oplossing zijn? Je kan zoiets niet afdwingen dat komt natuurlijk.
Omdat het oneerlijk is dat vrouwen een slechtere positie hebben dan mannen, puur omdat ze vrouw zijn. Beschaafde mensen willen geen oneerlijkheid op basis van factoren waar je niets aan kan doen.

Ja je kan het oplossen door tijd zijn werk te laten doen, maar dat gaat generaties lang duren. Terwijl de oneerlijke verdeling ook niet door de tijd heen is gecreëerd.
pi_198683829
quote:
0s.gif Op donderdag 25 maart 2021 14:03 schreef Charlies het volgende:

[..]

Omdat het oneerlijk is dat vrouwen een slechtere positie hebben dan mannen, puur omdat ze vrouw zijn. Beschaafde mensen willen geen oneerlijkheid op basis van factoren waar je niets aan kan doen.

Ja je kan het oplossen door tijd zijn werk te laten doen, maar dat gaat generaties lang duren. Terwijl de oneerlijke verdeling ook niet door de tijd heen is gecreëerd.
Leuk, maak je topic aan over ongelijkheid voor vrouwen en ga daar je discussie voeren.
  donderdag 25 maart 2021 @ 14:05:06 #169
243458 LitmanenAFCA
Gracie Jiu Jitsu
pi_198683851
quote:
0s.gif Op donderdag 25 maart 2021 14:03 schreef Charlies het volgende:

[..]

Ja je kan het oplossen door de vrije tijd zijn werk te laten doen, maar dat gaat generaties lang duren. Terwijl de oneerlijke verdeling ook niet door de tijd heen is gecreëerd.
En wat is er precies oneerlijk? Maar goed dwing het lekker af krijg je ook mooi bij elke fout de deksel op de neus :)

Vrouwen die doen alsof het hier het midden oosten is :')
pi_198683859
quote:
0s.gif Op donderdag 25 maart 2021 14:04 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Leuk, maak je topic aan over ongelijkheid voor vrouwen en ga daar je discussie voeren.
Als er seksistische reacties gedaan worden, moet daarop gereageerd worden. Ik was niet degene die hiermee begon?
pi_198683867
quote:
0s.gif Op donderdag 25 maart 2021 14:05 schreef LitmanenAFCA het volgende:
er precies oneerlijk? Maar goed dwing het lekker af krijg je ook mooi bij elke fout de deksel op de neus

Door die constante positieve discriminatie worden wij mannen juist gediscrimineerd!
pi_198683878
quote:
0s.gif Op donderdag 25 maart 2021 14:05 schreef Charlies het volgende:

[..]

Als er seksistische reacties gedaan worden, moet daarop gereageerd worden. Ik was niet degene die hiermee begon?
Dan zet je een TR en wacht je af of een moderator er iets aan wil doen. De discussie is verder offtopic.
  donderdag 25 maart 2021 @ 14:07:22 #173
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_198683890
Oerdomme genante actie. Maar ironisch genoeg vooral voor het CDA pijnlijk.
pi_198683893
quote:
0s.gif Op donderdag 25 maart 2021 14:05 schreef LitmanenAFCA het volgende:

[..]

En wat is er precies oneerlijk? Maar goed dwing het lekker af krijg je ook mooi bij elke fout de deksel op de neus :)

Vrouwen die doen alsof het hier het midden oosten is :')
Lees wat literatuur over het glazen plafond. Vrouwen hebben nog steeds een slechtere positie dan mannen op de arbeidsmarkt. Vooral als het gaat om hoge functies in het bestuur. Dit komt door generaliserende mannen als jij, die de fout van 1 vrouw doortrekt naar alle vrouwen. Met die redenatie kunnen ook mannen geen MP worden.
pi_198683923
quote:
0s.gif Op donderdag 25 maart 2021 14:06 schreef Zucht. het volgende:

[..]

Door die constante positieve discriminatie worden wij mannen juist gediscrimineerd!
Klopt. Bedank de mannen maar die de positie van de vrouw naar beneden hebben gehaald.
pi_198683943
quote:
0s.gif Op donderdag 25 maart 2021 14:09 schreef Charlies het volgende:

[..]

Klopt. Bedank de mannen maar die de positie van de vrouw naar beneden hebben gehaald.
Bedank incompetente vrouwen als Ollongren maar.
pi_198683945
quote:
0s.gif Op donderdag 25 maart 2021 11:49 schreef Jojoke het volgende:

[..]

In haar verdediging, ze is langdurig ziek geweest dus ze is waarschijnlijk flink geschrokken van de coronabesmetting. Dan kun je in de haast wat steken laten vallen.
Dit dus. En je wil niemand besmetten.
pi_198683952
quote:
1s.gif Op donderdag 25 maart 2021 14:10 schreef potjecreme het volgende:

[..]

Dit dus. En je wil niemand besmetten.
Vandaar dat je gewoon weer in een auto met chauffeur stapt.
pi_198683958
quote:
Ook helemaal mee eens.
pi_198683970
quote:
0s.gif Op donderdag 25 maart 2021 14:10 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Bedank incompetente vrouwen als Ollongren maar.
Er zijn ministens zo veel incompetente mannen. Geslacht heeft verder niet te maken met de fout die een individu maakt. Ze heeft immers niet die fout gemaakt, omdat ze een vrouw is.
pi_198684002
quote:
0s.gif Op donderdag 25 maart 2021 13:49 schreef Jojoke het volgende:

[..]

Ik denk dat het voor D66 geen gevolgen heeft. Ollongren had corona, moest zo snel mogelijk naar huis en heeft in haar haast geblunderd, maar ik denk dat de meeste mensen zich nog wel kunnen voorstellen dat zoiets dan kan gebeuren. Daarnaast is Ollongren jarenlang Rutte's secretaris-generaal geweest, dus Rutte zal haar wel vertrouwen.

Dit is wel heel vervelend voor het CDA en de linkse partijen zullen elkaar nu extra lang vasthouden. Dit alles vergroot de kans van een progressief kabinet.
Zoals ik het inschat is het juist ook voor D66 en VVD pijnlijk dat dit naar buiten komt. Dit materiaal komt uit de onderhandelingen tussen beiden partijen. Je zult je in de campagne geprofileerd hebben met 'nieuw leiderschap' en nu komt naar buiten dat je een parlementariër van een andere partij waarmee je onderhandelt op een zijspoor probeert te zetten. Pijnlijk.
pi_198684101
quote:
0s.gif Op donderdag 25 maart 2021 14:13 schreef Dutchguy het volgende:

[..]

Zoals ik het inschat is het juist ook voor D66 en VVD pijnlijk dat dit naar buiten komt. Dit materiaal komt uit de onderhandelingen tussen beiden partijen. Je zult je in de campagne geprofileerd hebben met 'nieuw leiderschap' en nu komt naar buiten dat je een parlementariër van een andere partij waarmee je onderhandelt op een zijspoor probeert te zetten. Pijnlijk.
Dit geeft idd een inkijkje in de wens/lijn van D66 en VVD. En die punten gaan niet weg bij een nieuwe verkenner. Grote kans dat CDA nu definitief voor die oppositie positie gaat. En dan wordt de puzzel wel heel lastig voor D66 en VVD.
  donderdag 25 maart 2021 @ 14:21:34 #183
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_198684140
quote:

[..]

Sowieso is bij Omtzigt de situatie dat hoe minder zetels het CDA heeft hoe sterker hij is als nummer 2 (mits ze minstens 2 zetels overhouden natuurlijk)
pi_198684150
quote:
0s.gif Op donderdag 25 maart 2021 14:19 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Dit geeft idd een inkijkje in de wens/lijn van D66 en VVD. En die punten gaan niet weg bij een nieuwe verkenner. Grote kans dat CDA nu definitief voor die oppositie positie gaat. En dan wordt de puzzel wel heel lastig voor D66 en VVD.
Nee dit is inderdaad wel even een bom die afgaat in politiek Den Haag. Het stof zal eerst moeten neerdwarrelen maar ongetwijfeld zijn spindoctors weer druk bezig.
  donderdag 25 maart 2021 @ 14:23:20 #185
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_198684168
Er zullen de komende dagen nog wel meer dingen per ongeluk uitlekken
  Moderator donderdag 25 maart 2021 @ 14:26:12 #186
236264 crew  capricia
pi_198684203
quote:
0s.gif Op donderdag 25 maart 2021 14:23 schreef Hexagon het volgende:
Er zullen de komende dagen nog wel meer dingen per ongeluk uitlekken
Heel toevallig, ja. :+
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_198684338
twitter
pi_198684537
quote:
0s.gif Op donderdag 25 maart 2021 13:49 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Stel het waren staatsgeheimen geweest? Denk je dat de Russen of Chinezen niet gingen inzoomen? Denk je dat ze zich lieten afschrikken dat mensen zoals TheVulture het bizar vinden dat er zo wordt ingezoomd op een document?
Vooropgesteld, het is onnoemelijk dom van d'r... maar het gaat me meer om de term 'lekken'... dan breng je in mijn ogen iets doelbewust naar buiten dat geheim moet blijven, daar lijkt me hier ondanks wat complotaanhangers echt geen sprake van
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_198684540
Tweet van vrouw Omtzigt.

twitter
pi_198684576
quote:
0s.gif Op donderdag 25 maart 2021 14:49 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Vooropgesteld, het is onnoemelijk dom van d'r... maar het gaat me meer om de term 'lekken'... dan breng je in mijn ogen iets doelbewust naar buiten dat geheim moet blijven, daar lijkt me hier ondanks wat complotaanhangers echt geen sprake van
Kan natuurlijk ook allemaal pech zijn, dat ze juist met een map vol documenten onder haar arm naar buiten loopt waarin juist het enige documentje wat zichtbaar is gaat over een persoon/partij welke ze het liefste zou uitsluiten om over links te kunnen formeren.

Als die toevalligheden ze allemaal te goed uitkomt dan ben ik maar een complotwappie.
pi_198684593
quote:
0s.gif Op donderdag 25 maart 2021 14:49 schreef Scrummie het volgende:
Tweet van vrouw Omtzigt.

[ twitter ]
De vraag is natuurlijk wie het op tafel heeft gebracht, want Ollongren en Jorritsma zullen dit niet zelf bedacht hebben. Gezien de expliciete voorkeur van Rutte voor het CDA lijkt het me logisch dat hij de positie van Omtzigt en een mogelijke afsplitsing van het CDA tijdens een kabinetsperiode voor de formatie wel als risico heeft benoemd.
pi_198684607
quote:
0s.gif Op donderdag 25 maart 2021 14:53 schreef TheVulture het volgende:

[..]

De vraag is natuurlijk wie het op tafel heeft gebracht, want Ollongren en Jorritsma zullen dit niet zelf bedacht hebben. Gezien de expliciete voorkeur van Rutte voor het CDA lijkt het me logisch dat hij de positie van Omtzigt en een mogelijke afsplitsing van het CDA tijdens een kabinetsperiode voor de formatie wel als risico heeft benoemd.
Dan noem je het een risico maar druk je hem niet een andere functie in. Juist dat vind ik echt (heel erg) kwalijk.
pi_198684613
quote:
0s.gif Op donderdag 25 maart 2021 14:52 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Kan natuurlijk ook allemaal pech zijn, dat ze juist met een map vol documenten onder haar arm naar buiten loopt waarin juist het enige documentje wat zichtbaar is gaat over een persoon/partij welke ze het liefste zou uitsluiten om over links te kunnen formeren.

Als die toevalligheden ze allemaal te goed uitkomt dan ben ik maar een complotwappie.
D66 heeft hier ook niets mee gewonnen uiteindelijk, want het schaadt ook hun eigen onderhandelingspositie. Lijkt me gewoon een hele ongelukkige domme actie van iemand die halsoverkop moet vertrekken omdat ze besmet is...
pi_198684626
quote:
0s.gif Op donderdag 25 maart 2021 14:55 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Dan noem je het een risico maar druk je hem niet een andere functie in. Juist dat vind ik echt (heel erg) kwalijk.
My two cents... Rutte (en/of wellicht Kaag) heeft het als een risico benoemd, Hoekstra zal aangegeven hebben dat de kans groot is dat Omtzigt niet in de kamer terecht gaat komen gezien zijn huidige gezondheidstoestand.
pi_198684632
quote:
0s.gif Op donderdag 25 maart 2021 14:55 schreef TheVulture het volgende:

[..]

D66 heeft hier ook niets mee gewonnen uiteindelijk, want het schaadt ook hun eigen onderhandelingspositie. Lijkt me gewoon een hele ongelukkige domme actie van iemand die halsoverkop moet vertrekken omdat ze besmet is...
Komen we toch weer tot een ander punt, wat mij toch het gevoel geeft dat het zaakje stinkt. Waarom moeten jij en ik, en de rest van Nederland in quarantaine als we contact hebben gehad met een besmet persoon maar gaat dat niet op voor onze heren en dames politici? Alle partijleiders hebben de laatste dagen contact gehad met Ollongren, direct of indirect, maar niemand, zelfs niet de media, rept er een woord over? Niemand kan hier ook antwoord op geven en dus sterft het weer een stille dood.
  donderdag 25 maart 2021 @ 14:58:21 #196
92960 Knip
Ik ben die ik ben
pi_198684636
Zou Ollongren als Minister BiZa en derhalve hoofd van de AIVD niet zorgvuldiger om moeten gaan met vertrouwelijke informatie?
Non possumus non loqui
  donderdag 25 maart 2021 @ 14:59:49 #197
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_198684655
quote:
0s.gif Op donderdag 25 maart 2021 14:58 schreef Knip het volgende:
Zou Ollongren als Minister BiZa en derhalve hoofd van de AIVD niet zorgvuldiger om moeten gaan met vertrouwelijke informatie?
Nou ja. In de precisie, dit was geen gerubriceerd materiaal, hooguit politiek dynamiet.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
pi_198684661
quote:
0s.gif Op donderdag 25 maart 2021 14:58 schreef Knip het volgende:
Yup, dat zou moeten... maar als je net een slecht bericht hebt gekregen over je gezondheidssituatie (wellicht ook ingegeven door het feit dat ze al eerder ernstige lichamelijke gezondheidsklachten heeft gehad) doe je soms iets doms overhaasts.
pi_198684665
quote:
0s.gif Op donderdag 25 maart 2021 14:56 schreef TheVulture het volgende:

[..]

My two cents... Rutte (en/of wellicht Kaag) heeft het als een risico benoemd, Hoekstra zal aangegeven hebben dat de kans groot is dat Omtzigt niet in de kamer terecht gaat komen gezien zijn huidige gezondheidstoestand.
Hoekstra zat nog helemaal niet aan tafel.
pi_198684681
Ik vind het wel apart dat ze zich laat testen en vervolgens zonder ze uitslag te weten, aan het werk gaat op locatie. Dat raden ze toch af vanuit het ggd?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')