abonnement Unibet Coolblue
pi_198675370
Welkom in het Peutertopic!!



... en weer verder!
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_198675377
Het Fok!huisje, dat klinkt leuk. :) Ik onthoud hem voor ooit.

Banaan was vandaag buiten onze poort aan het spelen met de buurkindjes. De buurvrouw stond daarna ineens voor mijn neus, om te vertellen dat haar man positief getest is. En terwijl ze dat zei kreeg Banaan een knuffel van haar peuter.

Ik snap heus dat quarantaine niet leuk is, zeker niet met vijf kinderen. Maar het was toch fijn geweest als ze beter toezicht had gehouden. :X

Heb mijn ouders vast gezegd dat we er niet zijn dit weekend. -O-
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_198675520
Lekker zo ... Hopelijk geven kinderen het dan toch minder snel door.. Zit je niet op te wachten..
pi_198695725
Oh fijn ja, @PKM :X

Hier is operatie Pitbull-zonder-luier van start, duimen jullie mee voor een succesvolle afloop? :+
Gelukkig werk ik vandaag, dus man mag de spits afbijten O-)
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_198696347
Lijkt me een goede dag om te starten dan twist ;) veel succes!

Wij gaan vanavond starten met kleuter zonder luier s nachts! Zijn we straks misschien helemaal uit de luiers :o We waren van de week al ergens op bezoek, ontdekte we dat we gewoon helemaal geen tas met zooi meer mee hadden! Geen flessen, drinkbekers. luiers, doekjes of reservekleding meer mee *O*

Wat slordig PKM, en vooral vervelend voor jullie. Maar wellicht is man preventief getest? Dan hoeft niemand vooraf in quarantaine. Dat is wat bij Ollongren ook het geval was en waarom zij opeens per direct naar huis moest terwijl ze gewoon aan het werk was na het afnemen van de test.

Wij gaan Disney in de meivakantie cancelen en kijken of we last minute nog een huisjespark ergens kunnen boeken, afhankelijk van de dan geldende maatregels :( ik acht de kans dat ze open gaan erg klein, en er geldt nog negatief reisadvies. We gaan proberen om te boeken naar de zomer want de kinderen willen er wel heel erg graag naar toe, vragen er een paar keer per week naar of ze al open zijn. We hebben nu al verwende kinderen blijkbaar...
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_198696395
Lekker dan @PKM :{

Oh wat lastig hè @FlyingFish
Ik vond de vakantie ook heel lastig, maar heb nu de zelfde pop-up camping geboekt als vorige zomer en ben erg gelukkig dat we daar dit jaar weer naar toe kunnen. Het was vorig jaar fantastisch.
Mijn mannen willen heel graag weer gaan spelen bij het plaatselijke tuincentrum en vragen ongeveer 100x in de week wanneer die weer open gaat.
pi_198696530
Wij gaan voor de zomer sowieso last minute kijken (als we disney niet daarheen kunnen verplaatsen). Mijn man wil sowieso niet kamperen :( en huisjes zijn belachelijk duur dit jaar. Ik vermoed dat we met een last minute naar de zon goedkoper uit zijn, en zo niet dan zien we dan wel weer of we iets anders doen. Maar we hebben in het najaar sowieso al 10 dagen Kroatië gepland staan voor een bruiloft, dus al het andere is extra.

Ik heb voor de meivakantie (of nu al) wel heel erg de behoefte om er even uit te zijn, zelfs al is alles nog dicht... Even verandering van omgeving.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_198697656
Is glamping ook niks voor je man? Dat deden wij vorig jaar.
Mijn man vind kamperen ook niks, maar mijn ouders hebben een camper gekocht en ik ben te enthousiast, dus hij wil nu niet de spelbreker zijn :D
pi_198697677
@FlyingFish nee niet preventief. Hun vader heeft wel degelijk corona en ze laten de kinderen niet testen. Wat ik ook wel snap.

Nou heb ik me gisteren ook laten testen want ik heb een mega keelontsteking te pakken. Duimen maar dat het negatief blijkt. Banaan hoest al sinds de opening van de peuterspeelzaal maar nooit meer dan incidenteel dus mijn man heeft hem gewoon weggebracht.

Jammer weer van de vakanties. Wij hadden nog niets gepland want we gaan dit jaar waarschijnlijk het huis laten verbouwen. Ik wil waarschijnlijk in die tijd even weg. Of heel misschien dat we op zolder gaan leven. Iemand ervaring daarmee?
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_198697922
Wij gaan juist de zolder verbouwen - is makkelijker wegblijven denk ik. :9
Maar blijven dus juist thuis, zodat als er iets is dat we juist in de buurt zijn.
+ gat in het dak dan, dus stel er is storm, wind, regen 's nachts .... :+
pi_198697956
@PKM wij hebben vorig jaar een ingrijpende verbouwing gedaan in de periode half april tot eind juni (toen zijn we ivm 37 wk zwanger heel snel terug ingetrokken toen het stucwerk enigszins droog was en de vloer gelegd...we zijn nog steeds bezig met de afronding wat verfwerk betreft).
We hebben heel veel geluk gehad met het weer. Bij ons was alleen de keuken en badkamer nog functioneel, de rest van de beneden en bovenverdieping moesten leeg en lagen een tijd open.
We hebben in die periode bij mijn moeder geslapen en zijn overdag heel veel buiten geweest. Mijn moeder was de keuken aan het verbouwen dus we kookten bij ons, buiten eten en daarna snel naar mijn moeder om te slapen. Als we thuis konden blijven slapen had ik dat wel gedaan.
Hoelang gaat jullie verbouwing duren?

Hier ook behoefte aan op vakantie gaan overigens, hopelijk is begin juli weer wat mogelijk.
pi_198698024
Wij gaan na de zomer flink verbouwen en wij gaan het huis uit. Eerst drie weken in mijn ouders huis omdat ze op vakantie zijn en dan in een stacaravan op een camping in de buurt.

Zowel onze keuken als onze badkamer worden aangepakt en zijn dus een tijdje niet bruikbaar en ik ben zwaar allergisch voor beton en verf ed. Ik kan dan echt niet blijven.
pi_198704475
Pff, ik moet er niet aan denken, verbouwen. Ik vond een (uitbesteedde) keukenverbouwing van een week al veel gedoe. Voor volgend jaar staat wel de achtergevel op het programma (schuifpui maken en de huidige deur sluit amper) en eigenlijk wil ik dan ook gelijk beneden vloerverwarming en een nieuwe vloer (we hebben nu nog die van de vorige bewoners en dat is er wel aan af te zien ondertussen). Ik kijk er nu al tegenop.

@Adrian4, Glamping is nog wel acceptabel. We zijn vorig jaar naar zo’n tipi bij Slagharen geweest en dat was prima. Daarna een lang weekend echt gekampeerd in een tent met de faciliteiten van de camper van m’n ouders de plaats ernaast, maar dat vond hij drama en nooit voor herhaling vatbaar. Vooral vanwege het slapen op een luchtbed. Dus zolang er een bed is, is het acceptabel. Een kant en klaar tent in Frankrijk is dus ook nog wel een optie.

Ik heb Disney vanmiddag heel soepel kunnen omboeken naar juli, dus daarmee is ook gelijk het grootste deel van de zomervakantie gelijk geregeld! En we kunnen er makkelijk een weekje Frankrijk of België achteraan plakken nu!

@PKM, op zolder leven met peuter en baby lijkt mij verschrikkelijk, tenzij je een kale zolder van 40m2 hebt. En dan hoop ik alsnog op airco voor je. Ik zou dat een heel goed excuus vinden om zelf even ergens anders te bivakkeren. Wellicht is er iemand anders in de buurt met jonge kinderen die op vakantie gaat zodat je daar kunt logeren? Heb je ook een soort vakantie maar ben je alsnog in de buurt.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_198705162
Farmcamps is ook leuk! Glamping :)

In de meivakantie gaan we een week naar Friesland. Een school die is omgebouwd naar vakantie appartementen.
Wellicht laatste weekend meivakantie ook nog weg, dan komt zwager van alles doen 3 dagen lang. Onder andere in toilet en keuken de tegels vervangen. We dacht dat het pas einde jaar zou kunnen, maar we zijn in zijn drukke schema gepropt.

Zomer is allang geboekt, zomer van vorig jaar kon niet geannuleerd worden alleen verplaatst. Dus exact hetzelfde zelfs de datum alleen van 2020 2021 gemaakt. Hopelijk kan het nu wel echt doorgaan. Zweden is het overigens.
pi_198705505
Ik durf nog niks te boeken voor de zomer, bang dat de verbouwing (nog) duur(der) uitvalt en we geen geld meer over hebben voor vakantie. :9 Buiten verbouwing van de zolder (dakkapel incl. draaikiep, rolluiken, muurtje, elektra, leidingwerk, stuccen, vloer, schilderen e.d.) willen we er direct airco en zonnepanelen bij. Oja, en de voortuin wordt gedaan. En achtertuin.

En wie weet wat er dan nog aan kinderkleding bij moet komen. :s) Direct of indirect zijn alle kosten aan de kinderen te linken, dure bengels! *)
pi_198705713
Wat is het verschrikkelijke aan een luchtbed / mat volgens je man FF?
Juist het bed viel mij vies tegen in het huisje. Wij kamperen in principe altijd en hebben een keer flink geïnvesteerd in een goede mat (fijn dik) die bijna beter ligt dan ons eigen bed.
In september zaten we in een landal huisje en ik had het na 1 nacht al helemaal gehad met het bed. Het matras leek wel een hangmat; geruild met een ander en dat was iets beter maar nog steeds niet fijn. Ook wat koken betreft, zoveel fijner om je eigen (kampeer)spulletjes te hebben.
Het enige pluspunt aan een huisje vind ik dus als het te fris is voor de tent/regen. Verder heb ik weinig met huisjes/hotelkamers waar zoveel mensen voor en na jou gebruik van maken.
pi_198706306
Camperen op goed bed = vouwwagen :)
pi_198706661
Wij hebben (nu het nog kan :)) buiten de schoolvakanties een weekje Ameland geboekt eind mei. We verblijven in hetzelfde huisje als vorig jaar, omdat Simon het zo leuk vond.

@Nolita, als je zo stelt, dan klinken die huisjes/hotels ook wel ranzig :). Ooit waren wij eens ergens op vakantie, waar ik bij toeval zag dat het kussen (dat in een kussensloop zat) op het bed zwart uitgeslagen plekken had van de schimmel. Sindsdien is het eerste dat ik doe als we op vakantie zijn, de kussens checken :D
Verder ben ik compleet team #anti-kamperen :P

Verbouwingen, pfffffff. Wij moeten nog een nieuwe keuken, al 5 jaar lang...… Ik kijk er heel erg tegen op, vooral tegen alle troep en zooi en gedoe in combinatie met een kind. Ik kan niet echt tegen troep om me heen in huis, laat staan een week lang (of nog langer). Groot respect voor mensen die met kinderen grote verbouwingen doen!

Simon is nu dus al een week of 3 superverkouden (net als wij). Ik vind het wel een gedoe met de psz en de beslisboom. De beslissing hangt altijd op hoest ie nu meer dan incidenteel? Hoe vaak is dat, incidenteel hoesten? We hebben hem 2 weken geleden een week thuis gehouden omdat ie echt veel hoestte. Afgelopen week is hij gewoon geweest, wel met af en toe hoesten. Gister hadden ze hem op de psz getemperatuurd, omdat ie rood was en warm aanvoelde, maar hij had gewoon 37 graden. Hij is verder er ook niet ziek onder, hij eet goed en is actief.
Wrange is dat ie alle bacteriën en virussen daar oppikt, voordat ie naar de psz ging was ie zelden verkouden of ziek.

We proberen nu wel een beetje de speeltuintjes te mijden, vooral omdat wij ook zo verkouden zijn. Maar Simon moet ook zijn energie kwijt, wil graag naar buiten. Anders is ie thuis ook niet te houden :) .
#einde klaagzang
pi_198713037
@TolstoiFan Ik reken eens een hoestbui per half uur onder incidenteel.

Mijn test was in ieder geval negatief. Nou speelde Banaan gisteren wel weer met de kinderen die eigenlijk in quarantaine moeten zijn. Gek genoeg hoesten die kinderen alle vijf niet terwijl alle andere kinderen wel hoesten.

Als we gaan verbouwen dan is het voor een uitbouw, vloerverwarming, nieuwe keuken, misschien ook gelijk de badkamer. Bij 1 van onze ouders is geen optie, dan bivakeer ik liever nog op zolder. :s)
Ik denk dat het tzt een huisje in de buurt wordt zodat we af en toe even kunnen kijken. Maar ik ben dan wel bang dat er vertraging komt en we dan alsnog in herrie/stof thuis zijn. :{
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_198713327
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 20:36 schreef Nolita het volgende:
Wat is het verschrikkelijke aan een luchtbed / mat volgens je man FF?
Juist het bed viel mij vies tegen in het huisje. Wij kamperen in principe altijd en hebben een keer flink geïnvesteerd in een goede mat (fijn dik) die bijna beter ligt dan ons eigen bed.
In september zaten we in een landal huisje en ik had het na 1 nacht al helemaal gehad met het bed. Het matras leek wel een hangmat; geruild met een ander en dat was iets beter maar nog steeds niet fijn. Ook wat koken betreft, zoveel fijner om je eigen (kampeer)spulletjes te hebben.
Het enige pluspunt aan een huisje vind ik dus als het te fris is voor de tent/regen. Verder heb ik weinig met huisjes/hotelkamers waar zoveel mensen voor en na jou gebruik van maken.
We hebben in het voorjaar een paar dagen gekampeerd. Hij heeft toen drie nachten amper geslapen. Elke beweging van de ander voel je. We hebben thuis ook bewust een bed van 1,80 breed.

Qua huisjes kun je met bedden ook pech hebben idd. Ik weet nog wel van mijn 1e zwangerschap rond de 12 weken dat we ook zo’n mega kuil hadden. Maar daarna nooit meer gehad. Dat er de dag ervoor nog iemand anders in geslapen heeft boeit me eigenlijk niet zo. Wij zijn verder vooral bankhangers en ook dat vind ik wel erg fijn aan een huisje. Maar ik moet daarbij ook zeggen dat wij vooral in de herfst/winter naar huisjes gaan. In de zomer vind ik ze meestal veel te duur en planden we vroeger altijd een verre reis. Maar daarvan hadden we vorig jaar al besloten die een jaartje op te schuiven.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_198740798
Verkeerde topic.

Ben benieuwd of ze hier na de vakantie eerst weer moet wennen aan de opvang, het thuis zijn en het normale ritme...
Optimaal vakantie gehad voor de meiden denk ik. O+
pi_198756258
Ik ga afscheid van jullie nemen. T werd afgelopen zaterdag vier en is nu dus een echte peuter! Maar ik kom hier zeker nog meelezen en ik zie jullie allemaal vanzelf wel weer verschijnen bij de kleuters!
pi_198756906
Gefeliciteerd Gogo en T!

Tip van Flip: www.campingdewereld.nl
pi_198757844
Gefeliciteerd Gogo!

Jeetje wat een prijzen Adrian4. Pfoeh.
pi_198758856
Ik vind het ook een flinke prijs, maar als ze daarvoor ook echt festival-activiteiten bieden kan het wel de moeite waard zijn. Ik weet alleen niet of ik er blij van zou worden om midden in het zomerkampseizoen op een groot scoutingterrein te kamperen, want hoewel het er minder zullen zijn, gaan er genoeg kampen wel gewoon door. Maar ik ben nog nooit op dat terrein geweest, dus geen idee hoe het opgezet is, het lijkt me dat ze daar wel rekening mee houden.

M’n man had vandaag de toekomstige juf aan de telefoon, vanaf de meivakantie mogen de meiden twee dagen per week naar de kleuters *O* wel de woensdag en vrijdag, dus maar halve dagen, maar desondanks ben ik er blij mee (en zij ook). Moet ik alleen voortaan alleen ons vaste uitje naar de markt doen :(

En op dinsdag gaat het kdv ook gewoon nog door tot ze jarig zijn, half juni.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_198760794
Juul heeft gisteren op het KDV op de wc geplast *O* Uit zichzelf.
We denken een lucky shot want verder heeft ze echt 0 interesse in plassen op een wc of potje. Maar je weet maar nooit....
pi_198760977
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 maart 2021 09:35 schreef exode het volgende:
Juul heeft gisteren op het KDV op de wc geplast *O* Uit zichzelf.
We denken een lucky shot want verder heeft ze echt 0 interesse in plassen op een wc of potje. Maar je weet maar nooit....
*O*
Misschien hangt het in de lucht? Mijm wilde gisteren voor het douchen naar de wc om te poepen. Dat roept hij wel vaker, maar dan gebeurt er niets. Gisteren ging hij zitten en begon meteen met poepen.
1000 complimentjes gegeven uiteraard :D
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_198762630
*O* voor de wc plassets en poepers!

Vincent roept om het half uur dat hij naar de seeeee moet. Om dan niks te doen en 5 minuten later in zn broek te plassen.. we proberen hem nu met hulp van de ipad wat langer te laten zitten want zo gaan we hard door de schone kleding heen.
pi_198762700
PFD, toch nog maar wel een keertje!

"Kijk papa, een leeuw, Wraaaaah!"


En of het leuk was bij Beekse Bergen?

pi_198763842
Ze heeft zo’n leuk sprekend gezichtje NJ O+ en wat een leuk park is dat toch, klinkt alsof jullie een leuke trip hebben gehad :)

En wat goed van alle zindelijk wordende kindjes, hier gaat het echt knudde }:|

Maar ze is wel heel erg lief en ontwikkeld zich op andere vlakken geweldig momenteel O+ Ik merk dat ik af en toe een beetje emotioneel word dat ze eind van dit jaar al naar school gaat en dat ze dan minder bij me is -O- En het voelt zo zuur dat een groot deel van het laatste jaar dat ze niet naar school gaat we in die verdraaide lockdown zitten.

Ik doe ook weer eens mee :)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
*;
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_198764684
Als we vandaag vragen of ze op het potje of wc wilt zitten, lacht ze je heel hard uit....

MAAR ze zei net wel voor het allereerst uit zichzelf 'Mama, ik heb poeeeeeeeeep!'
Dat zegt ze echt nooit, als wij omvallen van de stank en vragen of ze poep heeft, rent ze heel hard weg en zegt 'NEEEEEEE' dus dit is ook wel een stap.

Leuke foto's NJ, jullie hebben het super gehad zo te zien :)
En aaah Rena wat een grote dame al joh! O+
pi_198764844
@rena Je hoeft haar hier maar aan te kijken en je weet inderdaad vaak al genoeg. :9

Hier trouwens ook nog 0,0 interesse in potje/wc. Of ja, interesse wel als wij gaan, maar zelf.. Nah. Ook op de opvang stimuleren ze het, bijvoorbeeld naar de wc voor het buitenspelen, maar ze is er niet gevoelig voor.

Verder: :*

Toffe foto ook! Ook altijd heel sprekend qua blik!

@exode
Jaaa, was echt heel erg fijn! Ik ben jullie foto's van destijds heel erg dankbaar. <3

Dat wegrennen als je omvalt van de stank is - helaas - heel erg herkenbaar haha. :+
pi_198765235
Heerlijke foto's met die blije koppies! O+

Ik durfde er eigenlijk niks over te posten (want Fok!wet enzo), maar hier gaat project Pitbull-zonder-luier ook belachelijk goed :o
Vrijdag was het vooral veel drama en kledingwissels, zaterdag en zondag hier en daar een ongelukje, maar gisteren gewoon een complete dag droog gebleven bij de gastouder! *G* O+
Ze liepen op een gegeven moment even een rondje in het park en hij moest plassen. Gastouder gaf aan dat het ook wel even in de bosjes mocht, maar hij wilde het liever ophouden. Was toch al snel 10 minuutjes lopen en nog geen druppeltje gelekt! :D

Poepen is nog wel een dingetje; dat vindt-ie echt heel spannend op de wc ofzo :? maar ook dat lukte gisterenavond uiteindelijk, dus één en al high fives, stickers, complimentjes en dansjes hier *G*
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_198777454
Lekker hoor al die zindelijke kindjes. *O*

@rena misschien in het voorjaar wat vaker op blote kont de tuin in? Zo zijn wij afgelopen zomer ook begonnen.

Die lockdown in zijn laatste vrije jaar daar word ik ook wel een beetje droevig van ja. Gelukkig heeft hij zelf even losgelaten dat hij overal heen wil.
Hij heeft wat vrijheid veroverd want hij mag steeds vaker bij onze achterburen spelen. Hij hobbelt van de ene naar de andere tuin en ontdekt er speelgoed, trampolines en meer kindjes. O+
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_198779249
Te laat voor de PFD maar da's omdat we in luielentemodus zitten 8-)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Achtertuingroeten! De kikkers in de vijver lijken de winter allen overleefd te hebben, dus veel peuterjolijt O+

Morgen eindelijk kappersafspraak voor 'm! *O* Althans, ik vind het zelf wel leuk zo, maar hij klaagt steen en been over in de weg hangend haar, dus tsja :)
Let me see you stripped down to the bone
pi_198779848
Even voor wie sip wordt van de lockdown in het laatste vrije jaar: begrijpelijk :Y Maar vergeet niet dat die ukkies pas leerplichtig zijn als ze vijf zijn, dus soms 'ns doordeweeks naar de dierentuin kan ook volgend jaar nog best ;)
Let me see you stripped down to the bone
pi_198788707
Ik heb gister samen met de oudste een lijstje gemaakt met de dingen die ze graag zou willen doen als alles weer gewoon open is.
De kleintjes hebbem daar allemaal nog geen weet van, die weten niet beter dam dat onze wereld niet groter is dan thuis, bij opa en oma en de opvang...


En *O* de heren zijn over naar een peuterbed! Sloten op de kasten, een bak met speelgoed in de kamer en ze regelen het verder zelf. Net als de oudste spelen ze graag nog even in hun kamer, na 10 minuten kruipen ze zelf in bed en stoppen we ze nog even lekker in.
pi_198789775
Leuke foto's Mini!

Hier wordt de natuur steeds meer ontdekt door Juul, zo leuk. Kleine stekjes in de vensterbank die iedere dag bekeken worden. Met een loep de tuin in op zoek naar kleine beestjes. Verrekijker van grote broer lenen om naar de vogels in de bomen te kijken. En gisteren had een ze een slak vast en gilde ze de hele buurt bij elkaar toen die voorzichtig zijn koppie uit zijn huisje stak. Die heeft ze vervolgens op een bankje gezet met wat blaadjes en er 15 minuten gebiologeerd naar gekeken.

Ik zie aan de lockdown en Juul vooral voordelen :@ Ik werk thuis dus zie haar veel en krijg zoveel mee. En het is gewoon supergezellig. B heeft er wel steeds meer last van, die is natuurlijk al 7 en begrijpt het allemaal wel aardig. Die is er echt wel een beetje klaar mee inmiddels.
pi_198824159
Leuk @exode ! Wij waren gisteren aan het kijken hoe andere kinderen kikkers vingen. Dat vond hij wel weer mooi hoor. O+

Vandaag had ik het gesprek bij de peuterspeelzaal. Wat ik zo hoor is dat hij heel leuk kan spelen, lief voor de jonge kindjes, maar vanuit het niets kan slaan/gooien. Maakt ook niet uit of ze hem wat meer negeren of juist uitdagen.

De juf vond ik beetje afwezig in het gesprek. Toen het ging over dingen die Banaan al kan zoals tellen en lastige puzzels reageerde ze geërgerd. Ze vinden het gek dat "omdat ik dat leuk vind" niet als antwoord geaccepteerd kan worden bij een kindje die al discussies kan voeren en woorden gebruikt waar ze zelf ook even over moeten nadenken. Ik was heel dankbaar dat de pedagoge kon uitleggen dat een kind niet op alle vlakken even snel ontwikkelt.

De pedagoge heeft hem vandaag ook laten spelen met materiaal uit de kleuterklas om te kijken hoever hij is. Ze stond ervan te kijken hoe goed dat al gaat met tellen. Was ook beter dan ik dacht eigenlijk. :')

Thuis gaan we de time-out op de stoel invoeren en over twee weken evalueren hoe dat gaat. Ben zelf ook wel beetje benieuwd. :)
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_198824399
@PKM, fijn dat de pedagoge wat meer uitleg kon geven over de ontwikkeling op diverse vlakken. Eigenlijk vind ik het wel een beetje gek dat de juf die uitleg nodig heeft. Je zou verwachten dat die dat ook wel zou weten.

Ik herken het ook wel van Simon, die is verbaal ook sterk voor zijn leeftijd, maar ook hem hoef je geen waarom-vragen te stellen over zijn gedrag. Dan is het gewoon simpel "omdat ik het leuk vind / ik weet het niet / omdat ik het wil".

Wat voor materiaal hadden ze Banaan uit de kleuterklas aangeboden? Ik wil Simon ook wat meer uitdagen.

Vandaag en gister waren pittige dagen: Simon was flink aan het peuterpuberen en in combinatie met een moeder, die zich nog steeds niet fit voelt (en peuter is ook nog niet fit), was het een struggle om de dag door te komen. ;(
pi_198825391
@TolstoiFan Lastige dagen zijn dat he. Hopelijk voel je je snel beter. :*

Wij hebben ook weer te maken met stevige peuterbuien. Hij wil vooral alles zelf doen en geen hulp vragen. En hij probeert nog steeds of zacht slaan wel mag. Ik probeer hem nou te leren dat als hij bijvoorbeeld knoeit hij niet moet slaan maar iets als "verdorie ik heb geknoeid."

Eigenlijk vind ik het ook wel gek dat die uitleg nodig was ja. Volgens mij vinden ze me een zeur maar ik hoor met regelmaat dat ze een te hoge verwachting van hem hebben.

Volgende keer wil ik het ook nog wel hebben over waarom je niet moet zeggen "je bent een klier" maar wel "stop met klieren." }:|

Hij mocht een spelletje doen waarbij dingen geteld moesten worden en dan moest hij aan de rechterkant het corresponderende kleurtje bij het juiste aantal stipjes zetten. Het was iets als piccolino rollo of zoiets, maar ik kan het absoluut niet vinden.

Wat we thuis soms doen is Wie is het, of Loco bambino. Maar hij is gelukkiger als hij een Duplo wagentje weer in elkaar mag schroeven.
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_198833256
Ik vind: ‘Omdat ik dat leuk vind’ eigenlijk een heel acceptabel antwoord, ook al vinden wij het gedrag misschien niet leuk.
Het enige dat mijn verbaal sterke peuter zegt op een waarom vraag is: ‘Weet ik niet.’

Hij zei van de week na het douchen ‘s avonds: ‘Nou, wat zeg je ervan? Verhaaltje?’
8)7
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_198833594
@LeSage ik weet het niet meer hoor ik nou ook steeds vaker. Maakt niet uit, kun je best mee de politiek in. *)

Project time-out op de stoel gaat verrassend goed. Ik heb een paar keer gewaarschuwd, twee keer kreeg hij een time-out voor slaan. Hij kwam zelf al zitten. :)
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_198834135
quote:
3s.gif Op vrijdag 2 april 2021 21:30 schreef PKM het volgende:
Eigenlijk vind ik het ook wel gek dat die uitleg nodig was ja. Volgens mij vinden ze me een zeur maar ik hoor met regelmaat dat ze een te hoge verwachting van hem hebben.
Je bent absoluut geen zeur, van hoe je het opschrijft vind ik de leidsters degene die zeuren en misschien een opfriscursus pedagogiek nodig hebben om eerlijk te zijn, je zou verwachten dat zij de handvatten hebben om met dit gedrag om te gaan. Je bent volgens mij een lieve betrokken moeder :*
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_198834142
quote:
3s.gif Op zaterdag 3 april 2021 13:54 schreef PKM het volgende:
@:LeSage ik weet het niet meer hoor ik nou ook steeds vaker. Maakt niet uit, kun je best mee de politiek in. *)
Dat ben ik vergeten hoor ik hier ook al geregeld van mijn mini Rutte :o :+
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_198837048
Heerlijk, die bijdehante peuters! O+
Hier ook zo eentje, inclusief hand gebaren erbij _O-

En we hadden net een momentje waarop bleek dat onze 3-jarige de druk-en-sluit-lade onder de oven (die nooit echt lekker lijkt te werken) beter snapt dan wijzelf :+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
  zondag 4 april 2021 @ 01:36:16 #47
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_198843072
Doukje gaat haar tutjes meegeven met de paashaas.

Spannend.
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
pi_198854085
Tijd terug dat ik hier gepost heb. :)

Dochter is inmiddels ruim 3 (december). Zindelijkheid qua plassen gaat goed, eigenlijk geen ongelukjes.
Poep is echter wat anders.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Iemand ideeën hierover? :X
  zondag 4 april 2021 @ 19:49:44 #49
221912 minilot
Nancy boy
pi_198854206
Het was een goeie ochtend O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Let me see you stripped down to the bone
pi_198854459
@minilot, Günther O+ Wat is ie al groot :o :o :o Hij lijkt al een echte kleuter! Vrlolijk koppie :)

@vencodark, geen tips helaas. Ik snap dat je er moedeloos van wordt. Als pijn of angst voor pijn een rol speelt, kun je het dan niet even laten rusten en haar in een luier laten poepen? Dat ze weer wat vertrouwen krijgt, dat het geen pijn doet? Of geeft ze het niet zo goed aan dat je daarop kunt anticiperen met een luier?

Hier ook vaak "ik weet het niet" als antwoord op zo'n beetje alle soorten vragen. Als we vragen wat ie gedaan heeft op de psz "ik weet het niet". Als we aangeven dat hij ook wel eerst even mag nadenken over wat ie gedaan heeft, is het bijdehante antwoord "Nee, ik kan niet nadenken. Mijn denk is leeg" :P :+
pi_198855656
quote:
1s.gif Op zondag 4 april 2021 19:41 schreef vencodark het volgende:
Tijd terug dat ik hier gepost heb. :)

Dochter is inmiddels ruim 3 (december). Zindelijkheid qua plassen gaat goed, eigenlijk geen ongelukjes.
Poep is echter wat anders.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Iemand ideeën hierover? :X
Langs de huisarts voor laxerende zakjes. De angst voor poepen moet eerst weg zijn voordat je verder kunt.

Leuke foto’s mini! Idd qua uitstraling al bijna een kleuter!
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
  zondag 4 april 2021 @ 23:44:19 #52
221912 minilot
Nancy boy
pi_198858270
Qua vocabulaire en grammatica ook nog eens eerder een zevenjarige, maar wat zindelijkheid, doorslapen en af en toe wel eens een hap avondeten willen toch vooral iets veel jongers dan de drie-en-een-kwart die -ie is :')
Let me see you stripped down to the bone
pi_198860612
Vencodark, lastig is dat ja. Hier gelukkig in veel mindere mate, maar poepen is hier ook wel een dingetje ja :{
Pitbull loopt nu een week zonder luier, en heeft de afgelopen 5 dagen 1 plasongelukje gehad, dus dat lijkt echt wel goed te gaan. Alleen poepen stelt hij de hele tijd uit, tot op het punt dat dat echt niet meer kan (en dan is het vaak paniek). Tot nu toe gaat het wel steeds goed, maar de manier waarop is niet echt fijn of ideaal...

Geen tips dus, wel een beetje gedeelde smart :*
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_198860757
quote:
1s.gif Op zondag 4 april 2021 23:44 schreef minilot het volgende:
Qua vocabulaire en grammatica ook nog eens eerder een zevenjarige, maar wat zindelijkheid, doorslapen en af en toe wel eens een hap avondeten willen toch vooral iets veel jongers dan de drie-en-een-kwart die -ie is :')
Jij was toch al vrij vroeg begonnen met zinderlijkheidstraining? Of oefenen in elk geval? :)

Avondeten is hier ook een ding. Zij wilt in de avond alleen maar brood, friet of pannenkoeken. :') Salade wilt ook nog wel of fruit.
Maar warm eten? No way!! En dat al sinds de zomer. -O-
pi_198869893
Banaan sliep gisteren voor het eerst zonder luier. Moet kunnen, meestal is het 's ochtends een keuze om toch in zijn luier te plassen of gewoon naar de wc te lopen. :')

@vencodark ik denk ook dat je eerst voorbij de angst om te poepen moet zien te komen.

Voor de opsom, hij slaapt nou de meeste nachten door en valt meestal in slaap door nog even mijn man zijn hand vast te houden. O+
Avondeten gaat steeds beter maar hij wordt dan wel gevoerd en geeft dan frustrerende instructies over wat hij gevoerd wil krijgen. Het is een (heel lange) faaaase. :{w
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_198872367
Avondeten gaat hier wisselend, maar 6 van de 7 dagen word er in ieder geval geproefd, en vaak ook lekker gegeten daarna!

Vincent maakt grote sprongen met zindelijkheid, vandaag bij opa en oma ook op de wc geplast. Ik ben vrij deze week, dus eens kijken wat hij doet zonder luier! Jeremy doet nog niet mee met op de wc plassen. Die staat met stalen gezicht te ontkennen dat hij heeft gepoept zelfs haha!
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 woensdag 7 april 2021 @ 09:07:18 #57
74056 crew  ToT
pi_198894040
:? Is het normaal dat peuters bij de peuterspeelzaal eerst hun handjes moeten ontsmetten voor ze naar binnen mogen, waarna ze naar hartenlust mogen hoesten, niezen, in hun gezicht wrijven, snot eten en elkaar knuffelen? :?

Is het landelijk zo dat ze hun handjes moeten ontsmetten? Ik dacht dat dat alleen voor volwassenen gold.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 woensdag 7 april 2021 @ 09:09:46 #58
74056 crew  ToT
pi_198894070
Oh, en Mini-ToT had Gonnie de leen-eend mee:

pi_198894199
quote:
0s.gif Op woensdag 7 april 2021 09:07 schreef ToT het volgende:
:? Is het normaal dat peuters bij de peuterspeelzaal eerst hun handjes moeten ontsmetten voor ze naar binnen mogen, waarna ze naar hartenlust mogen hoesten, niezen, in hun gezicht wrijven, snot eten en elkaar knuffelen? :?

Is het landelijk zo dat ze hun handjes moeten ontsmetten? Ik dacht dat dat alleen voor volwassenen gold.
Geen ervaring met peuterspeelzalen, maar op de basisschool van mijn kleuter moet dat ook al lang.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 woensdag 7 april 2021 @ 09:20:39 #60
74056 crew  ToT
pi_198894213
quote:
0s.gif Op woensdag 7 april 2021 09:19 schreef lunapuella het volgende:

[..]

Geen ervaring met peuterspeelzalen, maar op de basisschool van mijn kleuter moet dat ook al lang.
_O- Lekker nutteloos zeg! :')
Maar goed, dan zal het idd wel een landelijke regel zijn.
pi_198894215
quote:
0s.gif Op woensdag 7 april 2021 09:19 schreef lunapuella het volgende:

[..]

Geen ervaring met peuterspeelzalen, maar op de basisschool van mijn kleuter moet dat ook al lang.
Ja hier ook, vanaf dag 1 toen het handen wassen door Rutte als belangrijkste maatregel werd afgekondigd. Ik geloof dat B op school wel 10 keer zijn handen wast. We hebben al een pot vaseline meegegeven omdat hij letterlijk zijn handen kapot wast.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 woensdag 7 april 2021 @ 09:24:47 #62
74056 crew  ToT
pi_198894260
quote:
0s.gif Op woensdag 7 april 2021 09:20 schreef exode het volgende:

[..]

Ja hier ook, vanaf dag 1 toen het handen wassen door Rutte als belangrijkste maatregel werd afgekondigd. Ik geloof dat B op school wel 10 keer zijn handen wast. We hebben al een pot vaseline meegegeven omdat hij letterlijk zijn handen kapot wast.
:X Deeeee tering zeg!!! :X
pi_198895392
Bij onze PSZ niet maar het idee van je handen wassen/ontsmetten bij binnenkomst is dat je geen dingen van buiten mee naar binnen neemt. Dus bijvoorbeeld als jij ongemerkt besmettelijk bent en voor de deur nog even uitgebreid afscheid neemt dat Mini-Tot niet het virus aan zijn handen mee naar binnen neemt. In theorie hè, in de praktijk lijkt het mij bij peuters onmogelijk. Handen wassen bij thuiskomst doen we wel standaard al is dat meer om het vuil.

[ Bericht 1% gewijzigd door Elleska op 07-04-2021 11:44:56 ]
pi_198895444
quote:
0s.gif Op woensdag 7 april 2021 09:07 schreef ToT het volgende:
:? Is het normaal dat peuters bij de peuterspeelzaal eerst hun handjes moeten ontsmetten voor ze naar binnen mogen, waarna ze naar hartenlust mogen hoesten, niezen, in hun gezicht wrijven, snot eten en elkaar knuffelen? :?

Is het landelijk zo dat ze hun handjes moeten ontsmetten? Ik dacht dat dat alleen voor volwassenen gold.
Bij Banaan zijn eerste peuterspeelzaal gingen zijn handen ook stuk van het ontsmetten. Zo erg dat ik juist thuis stopte met handen wassen.

De peuterspeelzaal wassen ze na het buiten spelen niet eens handen, hij komt in ieder geval met vieze handjes thuis. Wat ik overigens meer kan waarderen dan kapot wassen wat om redenen die jij noemt inderdaad gewoon onzin is.

Banaan heeft straks pinda's gedopt met een schaar en walnoten gekraakt met een broodmes en een hamer. Heerlijk vermaak. O+

Gisteren at hij een hap venkelquiche, daar zit echt verbetering in. Hij at uiteindelijk toch een rozijnenbol.

De time-out op de stoel blijft een ding.
Ik: Zet dat terug of je gaat op de stoel. Hij zet ding terug en zegt ik ga op de stoel, wil jij tellen? :|W
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 woensdag 7 april 2021 @ 11:24:45 #65
74056 crew  ToT
pi_198895532
quote:
0s.gif Op woensdag 7 april 2021 11:14 schreef Elleska het volgende:
Bij onze PSZ niet maar het idee van je handen wassen/ontsmetten bij binnenkomst is dat je geen dingen van buiten mee naar binnen neemt. Dus bijvoorbeeld als jij ongemerkt besmettelijk bent en voor de deur nog even uitgebreid afscheid neemt voor de deur dat Mini-Tot niet het virus aan zijn handen mee naar binnen neemt. In Theorie hè, in de praktijk lijkt het mij bij peuters onmogelijk. Handen wassen bij thuiskomst doen we wel standaard al is dat meer om het vuil.
Ja als hij iets van buiten mee zou nemen, zou hij thuis al besmet moeten zijn. Maar goed, er zullen ook wel andere kindjes zijn die lopend of fietsend naar de opvang gaan na eerst lekker in een speeltuin gespeeld te hebben en van alles aangeraakt hebben.
Maar goed; dan zouden ze zichzelf ook al besmet moeten hebben.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 woensdag 7 april 2021 @ 11:28:26 #66
74056 crew  ToT
pi_198895593
quote:
3s.gif Op woensdag 7 april 2021 11:18 schreef PKM het volgende:

[..]

Bij Banaan zijn eerste peuterspeelzaal gingen zijn handen ook stuk van het ontsmetten. Zo erg dat ik juist thuis stopte met handen wassen.

De peuterspeelzaal wassen ze na het buiten spelen niet eens handen, hij komt in ieder geval met vieze handjes thuis. Wat ik overigens meer kan waarderen dan kapot wassen wat om redenen die jij noemt inderdaad gewoon onzin is.

Banaan heeft straks pinda's gedopt met een schaar en walnoten gekraakt met een broodmes en een hamer. Heerlijk vermaak. O+

Gisteren at hij een hap venkelquiche, daar zit echt verbetering in. Hij at uiteindelijk toch een rozijnenbol.

De time-out op de stoel blijft een ding.
Ik: Zet dat terug of je gaat op de stoel. Hij zet ding terug en zegt ik ga op de stoel, wil jij tellen? :|W
De tering, da's dan echt erg! :X
Vaseline wat hierboven genoemd is, is dan wel een idee. Maar als ik merk dat bij Mini-ToT de handjes helemaal kapot gaan, denk ik niet dat ik hem nog 4x per week daar naar toe breng. Zijn gezondheid is me meer waard.
Maar goed, in het algemeen zijn de mensen bij deze opvang niet zo nauw met de regeltjes. In principe zouden snotterige kindjes ook niet mogen komen volgens de regels, maar ze zeggen dat de snotprojectielen hen daar om de oren vliegen. :P (In de dagopvang-kamer dan, direct tegenover de peuterspeelzaal bij de ingang.)

Wauw, dat Banaan al met zulke dingen mag werken! :D Hoe oud is-ie?

Wat eten betreft; Mini-ToT eet nog steeds geen groenten, maar wel veel vlees en koolhydraten.
Zijn lengte schiet omhoog (gisteren bij het consultatiebureau geweest) en hij zit bijna op de standaard gemiddelde lijn. Nog even en hij schiet er juist boven! _O-
Qua gewicht zit-ie nog steeds precies op het onderste streepje van het meest ideale groene gebied, wat volgens de arts heel normaal is bij zo'n plotselinge groeispurt. :)
pi_198895661
quote:
0s.gif Op woensdag 7 april 2021 11:24 schreef ToT het volgende:

[..]

Ja als hij iets van buiten mee zou nemen, zou hij thuis al besmet moeten zijn. Maar goed, er zullen ook wel andere kindjes zijn die lopend of fietsend naar de opvang gaan na eerst lekker in een speeltuin gespeeld te hebben en van alles aangeraakt hebben.
Maar goed; dan zouden ze zichzelf ook al besmet moeten hebben.
Dat hoeft dus niet het geval te zijn. Binnen een huishouden is ook niet altijd iedereen besmet. Er zijn zelfs mensen die nachten naast elkaar hebben geslapen zonder de ander te besmetten.
  woensdag 7 april 2021 @ 11:35:08 #68
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_198895697
En snot zonder extra symptomen mag wel onder de 4 :).
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 woensdag 7 april 2021 @ 11:38:25 #69
74056 crew  ToT
pi_198895748
quote:
0s.gif Op woensdag 7 april 2021 11:35 schreef Lemijn het volgende:
En snot zonder extra symptomen mag wel onder de 4 :).
Ah, okee! :)

Mja ook lekker onlogisch want die kleintjes kunnen het ook gewoon verspreiden.
  woensdag 7 april 2021 @ 11:40:33 #70
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_198895776
quote:
0s.gif Op woensdag 7 april 2021 11:38 schreef ToT het volgende:

[..]

Ah, okee! :)

Mja ook lekker onlogisch want die kleintjes kunnen het ook gewoon verspreiden.
Ja, maar ze zijn zo veel meer gewoon verkouden dat het wel opweegt. Nog los van het argument dat sommige ouders anders ongeveer nooit meer kunnen werken.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 woensdag 7 april 2021 @ 11:42:21 #71
74056 crew  ToT
pi_198895799
quote:
0s.gif Op woensdag 7 april 2021 11:40 schreef Lemijn het volgende:

[..]

Ja, maar ze zijn zo veel meer gewoon verkouden dat het wel opweegt. Nog los van het argument dat sommige ouders anders ongeveer nooit meer kunnen werken.
Hehe true. :)

Mini-ToT is echt vaak verkouden door de dagopvang. Ach, goed voor z'n immuunsysteem. :)
  woensdag 7 april 2021 @ 11:44:51 #72
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_198895845
quote:
0s.gif Op woensdag 7 april 2021 11:42 schreef ToT het volgende:

[..]

Hehe true. :)

Mini-ToT is echt vaak verkouden door de dagopvang. Ach, goed voor z'n immuunsysteem. :)
Ja die verkoudheden op zich zijn prima. Maar Jacob is wel een hoester dus ik houd mijn hart toch vaak vast als ie weer begint. Gelukkig is het nu met 3.5 jaar wel een stuk beter dan tevoren. Ook niet meer zo vaak koorts erbij bijvoorbeeld.

Overigens moesten de peuters hier na de heropening van de crèche initieel ook gelijk handen wassen bij binnenkomst, maar daar zijn ze weer mee gestopt geloof ik. Telkens van die handenalcohol zou ik ook niet tof vinden. Gewoon wassen is nog wat anders. Ik smeer Jacob handen af en toe in als ik de mijne doe en hij is in de buurt.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  woensdag 7 april 2021 @ 11:53:31 #73
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_198895986
Wat een gedoe met dat strafstoeltje PKM! Het klinkt alsof het totaal niet overkomt. Ik snap dat je het doet hoor, omdat de peuterspeelzaal het min of meer van je vraagt. Maar feitelijk zijn zij pedagogisch gek bezig, met hun 'je bent een klier' en oprecht denken dat kinderen zulke dingen doen voor de leuk. Weten ze dan niks over hoe peuters werken? Ik vertel de mijne nog steeds dagelijks dat hij me niet mag slaan. Ik zie het aankomen, pak zijn handen, zeg dat het niet mag omdat het pijn doet, en dan doet hij het vaak alsnog. Hij weet niets anders in de emotie. En als ik zou vragen waarom hij me wil slaan zegt hij iets als 'daarom', 'omdat ik dat wil' of 'jij moet niet praten'. Ik tel dat allemaal als adequaat maar zinloos antwoord dus vraag het niet. En zo'n time-out stoeltje zou ook niet werken.

Gisteren kon hij voor het eerst sinds lange tijd zichzelf corrigeren.
J: jij moet <insert onbegrijpelijk iets>
ik: ik snap je niet, wat wil je vragen
J: JIJ MOET DAT GEWOON DOEN! :%
ik: sorry, ik weet niet waar je het over hebt!
J: .... :{w oke.

Ik was echt stomverbaasd.

Verder vind ik het zalig hoe fantasie en realiteit naadloos in elkaar overlopen, de hele dag door. 'Jij bent het mens en ik de ijsverkoper', 'ik kom met het boodschappenautootje goed? zeg maar op jouw telefoon wat je nodig hebt'. 'Zullen we doen dat we molletjes zijn en een hol graven?' En al het speelgoed wisselt continu van functie, dat vind ik ook zo tof. Maar toen ik hem gisteren stond af te drogen met de dino-handdoek en zei 'ik vind het wel een beetje eng hoor, deze dino' zei hij 'het is maar een handdoek hoor, ik ben eigenlijk gewoon Jacob'. Dan kan ik 'm wel opvreten. *; .
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_198896015
B en Juul zijn allebei snotterig nu. B is dus thuis van school en Juul gaat morgen wel naar KDV.
Ze zitten elkaar wel enorm in de weg, B verveelt zich ondanks het thuisonderwijs en Juul kan dan heel goed het bloed onder zijn nagels vandaan halen.

Momenteel heeft Juul het vooral erg druk met 1 van onze katten. Die is ziek en moet echt meer eten om nog kans te maken. Juul loopt dus continu met zijn voerbakje achter hem aan. Wie weet gaat het werken als hij klaar is met die stalkende peuter.
pi_198896031
Hallo, wij komen ons hier aanmelden :D

Vandaag is Mayra 2 jaar geworden!
Haar feestje hebben we klein gevierd het afgelopen weekend en vandaag trakteert ze bij de opvang.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  woensdag 7 april 2021 @ 11:59:23 #76
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_198896059
Gefeliciteerd Mayra en CaVaBien! Wat een enorme beer :D . En welkom in peuterland, het is hier leuk.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_198896176
@ToT je zou ook een eigen handwaa ofzo kunnen meegeven waar hij geen last van heeft.

Hij is drie en een kwart. Die walnoten deed hij met zijn plastic hamer trouwens, ik had niet gedacht dat dat zou werken. Pinda's met de kinderschaar.
Maar hij mag onder toezicht ook weleens met echt gereedschap aan de slag. :)
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_198896301
quote:
0s.gif Op woensdag 7 april 2021 11:35 schreef Lemijn het volgende:
En snot zonder extra symptomen mag wel onder de 4 :).
Gelukkig wel, anders zou Mijm een jaar lang opgesloten zitten in huis :D
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_198897205
Gefeliciteerd @CaVaBien wat een leuk meisje! O+

@Lemijn wij hebben inderdaad ook "jij moet dat niet meer zeggen." Daar moet ik altijd van glimlachen hoor. :)

Zijn juf was gisteren heel tevreden maar hij was ook erg vroeg op en dat zijn gek genoeg de dagen waarop hij daar altijd makkelijker is. Een keer moest hij op de stoel (en dat is vrij gemiddeld voor hem).
Zij zei optimistisch "nou, als dit al het resultaat is na twee dagen." Maar goed, zelfde juf was ook tevreden dat hij minder in zijn broek poepte (omdat hij dat dan thuis al had gedaan).

Eigenlijk zie ik vooral dat hij vervelend gedrag vaker herhaalt om uit te testen, wordt hij soms juist extra boos inclusief schoppen/slaan of hij probeert uit hoe we het oplossen in bad.
Ik moet nog zien of dat weer gaat verminderen met twee weken. Zoals je zegt, het lijkt niet aan te komen. Maar als dit niet werkt dan weet ik ook geen oplossing die voor hun ook werkt. :?
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
  woensdag 7 april 2021 @ 13:31:04 #80
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_198897276
quote:
3s.gif Op woensdag 7 april 2021 13:24 schreef PKM het volgende:
Ik moet nog zien of dat weer gaat verminderen met twee weken. Zoals je zegt, het lijkt niet aan te komen. Maar als dit niet werkt dan weet ik ook geen oplossing die voor hun ook werkt. :?
Ik wel: de tijd, en veel liefde.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_198898325
Leren waar de grenzen zijn is gewoon een belangrijk leerproces en het ene kind is daarin iets standvastiger dan de andere. Ik heb ook een peuter die graag even test of het na 10x nog steeds niet mag. Bij de PSZ vinden ze dat lastig. Grote verschil met thuis en de PSZ is dat ik maar 1 kind in de gaten hoef te houden waardoor ik acties vaak al zie aankomen en eerder kan ingrijpen als dat nodig is. Snap ook wel dat het bij de PSZ lastig is omdat ze op meerdere kinderen tegelijk moeten letten maar het is nu eenmaal een peuter.

@CaVaBien Gefeliciteerd *O*

[ Bericht 18% gewijzigd door Elleska op 07-04-2021 15:16:06 ]
pi_198898821
Gefeliciteerd CaVaBien! Wat een mooie dochter heb je!

PKM, ik het strafstoeltje is eigenlijk alweer achterhaald. Ik ben niet zo fan van kiind, voor mij is het vaak nét iets te veel 'hippie', maar ik vond dit wel een goed artikel: https://kiind.nl/waarom-p(...)-ook-niet-heel-even/ Grenzen leren hoort bij peuters, maar van wat ik van je lees zie ik geen extreem peutergedrag eigenlijk, maar gewoon een pittige peuter.

Wij beginnen dit topic een beetje te ontgroeien heb ik het idee. De meiden draaien nu wekelijks een uurtje mee bij de kleuters, ik heb zojuist de kleuter-intakes ingevuld en na de meivakantie gaan ze twee dagen per week naar school (+ 1 dag KDV). Wel de korte dagen om mee te beginnen, maar ze zijn er écht aan toe, en dat vindt ook de kleuterjuf. Ze doen het erg goed in de klas, alsof ze er al tijden rondlopen.

Verder heb ik het idee dat wij nu extreem makkelijke meiden hebben. Kleuter was een goedzak op school en redelijk pittig thuis, de meiden zijn wat ondeugender op school en juist redelijk makkelijk thuis. Eten gaat heel soepel, zindelijk waren ze zo en ze kunnen zo een uur lang samen rustig spelen. En verder hebben ze vooral heel veel lol en energie. Het zijn soms net van die stuiterende duracell-konijntjes met de slappe lach, of het nou 's ochtends aan het ontbijt is, of 's avonds in bed. Ik kan soms echt gelukkig worden van gewoon samen eten. Dat had ik me twee jaar geleden echt niet voor kunnen stellen, toen keek ik echt op tegen etenstijd en het bijbehorende drama/gedoe.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
  woensdag 7 april 2021 @ 17:53:59 #83
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_198901660
Herkenbaar FF, Jacob wordt ook steeds kleuter-achtiger. Als ik filmpjes terugkijk van een jaar geleden is het verschil tussen 2,5 en 3,5 jaar echt enorm: in uiterlijk, spraak, spel, allemaal. Ik kon het me toen niet voorstellen qua weerbaarheid maar zou Jacob nu ook best in een kleuterklas voor me zien. Helaas voor hem moet hij wachten tot na de zomer.

Fijn om te lezen dat het nu een makkelijke periode is voor jullie! Je hebt het vaak genoeg moeilijk gehad met je duo.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_198907846
Fijn om te lezen FF!
Wij zitten nu midden in de 2.5 peuter twins terror.
100 keer per dag, kom van de tafel, laat de poes met rust en alle andere grenzen worden met enige regelmaat opgezocht. De overgang naar niet meer slapen overdag is lastig voor ze. Zeker rond etenstijd gaan ze lopen stieren. Nu zitten ze 9 vd 10 keer al aan tafel en laat ik ze kleuren, daar kunnen ze zich even op een papiertje uitleven.
Het lastigste vind ik dat ze dus samen zijn, heb je net de een van tafel geplukt, staat nummer 2 er weer op enzo.
Ook merken we bij Vincent dat hij heel gefrustreerd dat hij nog niet duidelijk kan praten en dus niet kan vertellen wat hij wil. Komt ook vanzelf wel goed maar maakt het er niet makkelijker op.

Verder gaat het hier wel goed haha!

Vincent is weer voorzien van een mooi geplakt voorhoofd nadat hij gister de vensterbank van dichtbij bekeek, maar de punt over het hoofd zag..
En Jeremy blijkt een kei in puzzelen te zijn. We hebben wat houten puzzels die hij moeiteloos weg legt!
pi_198908671
Ik baal een beetje als ik jou post lees FF
Ik heb al een aantal keer naar school gebeld, maar krijg geen duidelijkheid wanneer hij kan beginnen en wanneer hij kan wennen. En die jongen is er ook zo aan toe. Ik had eigenlijk gehoopt dat hij na de meivakantie naar school mocht. Hij wordt 21 mei al 4 jaar. Vind ik stom :(
pi_198909452
quote:
0s.gif Op woensdag 7 april 2021 23:03 schreef Adrian4 het volgende:
Ik baal een beetje als ik jou post lees FF
Ik heb al een aantal keer naar school gebeld, maar krijg geen duidelijkheid wanneer hij kan beginnen en wanneer hij kan wennen. En die jongen is er ook zo aan toe. Ik had eigenlijk gehoopt dat hij na de meivakantie naar school mocht. Hij wordt 21 mei al 4 jaar. Vind ik stom :(
Wij hebben een erg kleinschalige school waarbij de juffen iedereen kennen (en andersom) en waar de meiden ook al op het kdv zitten. Dat maakt de lijntjes bij ons korter. Daarnaast hebben ze zelfs in de schoolregels staan dat kinderen vanuit het kdv al met 3j9m mogen starten bij de kleuters. Dat zijn dingen die vaak niet standaard zijn. Kun je niet bij de juf van je kleuter een balletje opgooien? Als ik een paar weken terug nog niets van school had gehoord zou ik daar ook zelf naar gevraagd hebben (juist omdat het ook zo in hun schoolregels staat).

Aapieannie, ik herken die frustratie nog wel, maar het wordt dus echt beter! Heb je dat filmpje van die beer in Canada gezien die met jongen de weg over wil steken? Dat was ook zo herkenbaar :D (linkje: ) al denk ik wel dat je het met twee jongens nog wel wat pittiger hebt dan wij het hebben gehad. Maar mijn meiden hebben nu echt veel aan elkaar, zijn echt dikke mik samen. Meestal dan...
Er is overigens komende week een online meerlingenweek van het NVOM met oa ook een sessie over peuterpuberteit van een meerling. En een over de meerling naar school, die voor mij mooi op tijd komt (als het niet teveel focust op samen vs apart).
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
pi_198915682
Haha ja dat filmpje had ik gezien inderdaad. Maar wonderbaarlijk genoeg, als ik met ze gaan wandelen kunnen ze ineens wel luisteren. Geven tegenwoordig netjes een hand als ik daar om vraag en lopen sowieso niet verder dan 10 stappen bij mij vandaan.

[ Bericht 0% gewijzigd door aapieannie op 08-04-2021 22:35:20 ]
pi_198929663
Haha @FlyingFish dat filmpje. Zo'n politie afzetting zodat mijn eigenwijze beertje kan oversteken, dat zie ik wel zitten. ;)

Bedankt voor je linkje trouwens. Als dit niet werkt gaan we het weer zo doen. Hij lijkt nou toch wat berusting te hebben in hoe we het doen.

@aapieannie heerlijk dat je gewoon met ze op pad kunt. Banaan gaat juist ver weg, luistert niet, wil niet aan de hand een (drukke) weg oversteken.

Kindjes die binnenkort naar de kleuterklas gaan, het klinkt nog zo ver weg. :X
Ik denk wel dat Banaan dat heel leuk gaat vinden. Hij leert graag (en is razend als hij iets niet zelf kan).
Hij kan tegenwoordig wel als ik letters spel daar een woord van maken zoals b-oo-m. Vind ik serieus knap. O+
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_198930152
quote:
6s.gif Op donderdag 8 april 2021 14:31 schreef aapieannie het volgende:
Haha ja dat filmpje had ik gezien inderdaad. Maar wonderbaarlijk genoeg, als ik met ze gaan wandelen kunnen ze ineens wel luisteren. Geven tegenwoordig netjes een hand als ik daar om vraag en lopen sowieso niet verder dan 10 stappen bij mij vandaan.
Wij hadden echt van die rugzakjes met touwtjes nodig nadat ze een keer zo de straat op renden. Maar ik had met 3 kleine kinderen ook te weinig handen... maar zoals deze beer de straat oversteken hebben wij ook nooit gedaan gelukkig, het was vooral herkenbaar met aankleden enzo. Ben je bezig met nr 2 sokken aantrekken, heeft nr 1 ze alweer uit. Nu is dat gewoon hun eigen probleem btw, als ze koude voeten hebben trekken ze vanzelf wel sokken of sloffen aan. Zelfstandigheid *O*

Wat knap PKM, woorden kunnen maken van de letters! Ik heb daar vorig jaar met kleuter tijdens de lockdown mee zitten rommelen. “P-OE-S... kat?” Pas sinds begin dit jaar, in zijn tweede kleuterjaar, kan hij dat, terwijl hij als peuter alle letters al kende. Ik vermoed dat je straks dan ook een snelle lezer hebt zodra hij zelf de letters ook kan benoemen want dat is dan nog maar een kleine stap dan.

De meiden herkennen sommige letters, en de meeste cijfers. Die lopen wat dat betreft ‘achter’ tov hun broer toen, maar in algemene ontwikkeling zijn ze wel al een stuk verder. Wij spelen regelmatig raadspelletjes, en Em had laatst een Pterodactylus als dier gekozen dat wij moesten raden :’)
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
pi_198934434
@PKM dit is niet altijd zo geweest hoor. Ik heb een maand polsbandjes gehad waar ze aan liepen. Nu geven ze aan dat niet meer te willen en dat vind ik oke, mits er dus word geluisterd. Doen ze dat niet gaat het bandje weer om. Ik denk dat het idee alleen al genoeg is.

@FlyingFish uitkleden doen ze hier (nog) niet. Ze kunnen het overigens wel, gezien het feit dat ik een week of wat geleden twee half blote peuters uit bed viste haha! Hadden ze allebei hun pyjamabroek, onderbroek en luier uit. Gelukkig niet in bed gepoept.
pi_198937900
De toekomstige juf van Kevin heeft vanmiddag gebeld *O*
Kevin en ik gaan dinsdagmiddag kennismaken en afspraken maken!
pi_198939659
Wat fijn Adrian4! Hij krijgt dus een andere juf dan je oudste?
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
pi_198940106
Ja, Kevin komt in het doorstroomklasje.
En er zijn twee groepen 1/2 dus volgend jaar zitten ze ook gelukkig niet bij elkaar.
pi_198940258
Fijn Adrian!
Ik had hier ook maar eens naar school gemaild omdat ik geen verder info ontvangen had die beloofd was. Het was intern gelukkig wel goed gegaan en ze nemen begin juni contact op om een gesprek te plannen. Naar school hoeft ze na de zomer pas, ben benieuwd hoe ze dat met wennen doen.

Wat een ontwikkeling maken die peuters toch door hè.

Ze kwam gisteren thuis van de opvang met een tekening (koe, kip, boer geweldig zelf getekend), maar het meest verbaasde ik me nog over dat ze zelf haar naam geschreven had.
We hebben dat wel eens geoefend, dan schreef ze na wat wij schreven of trok ze het over. Dus ik vroeg haar of de juf het voor had gedaan. Zegt ze nee. Ik heb haar meteen nog eens haar naam laten schrijven zonder voorbeeld, wel samen de letters genoemd en ze deed het gewoon! Nu heeft ze wel een redelijk eenvoudige naam (4 verschillende letters), maar toch!
Ook de namen van de rest van het gezin moesten daarna geschreven worden. :o
pi_198952194
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 23:01 schreef Nolita het volgende:
Fijn Adrian!
Ik had hier ook maar eens naar school gemaild omdat ik geen verder info ontvangen had die beloofd was. Het was intern gelukkig wel goed gegaan en ze nemen begin juni contact op om een gesprek te plannen. Naar school hoeft ze na de zomer pas, ben benieuwd hoe ze dat met wennen doen.

Wat een ontwikkeling maken die peuters toch door hè.

Ze kwam gisteren thuis van de opvang met een tekening (koe, kip, boer geweldig zelf getekend), maar het meest verbaasde ik me nog over dat ze zelf haar naam geschreven had.
We hebben dat wel eens geoefend, dan schreef ze na wat wij schreven of trok ze het over. Dus ik vroeg haar of de juf het voor had gedaan. Zegt ze nee. Ik heb haar meteen nog eens haar naam laten schrijven zonder voorbeeld, wel samen de letters genoemd en ze deed het gewoon! Nu heeft ze wel een redelijk eenvoudige naam (4 verschillende letters), maar toch!
Ook de namen van de rest van het gezin moesten daarna geschreven worden. :o
Onze oudste is in de zomer jarig, en ging toen na de vakantie gewoon gelijk volle bak naar school. We mochten haar wel voor de lunch ophalen als het teveel bleek, maar dat wilde ze zelf niet, ze vondt het er veel te leuk!
  zaterdag 10 april 2021 @ 22:20:46 #96
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_198952631
Ik kreeg toevallig vandaag de uitnodiging voor de intake van de basisschool in de bus, dus zal dan wel horen of er wendagen zijn voor de vakantie. Ik hoop het, maar voeg me verder gewoon naar hoe ze het aanpakken met zomerkinderen.

Leuke vragen op het bijbehorende formulier. Hoe zou je je kind beschrijven, hoe gaat hij om met leeftijdsgenoten, met volwassenen. Ik wilde meestal invullen ‘als een peuter’ en heb dat een paar keer ook maar gewoon gedaan :D .
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_198956834
Dat vind ik ook een prima antwoord. Die vraag heb ik hier in de vragenlijst zo snel niet zien staan maar ik moet de lijst nog invullen. Zag wel een vraag over zindelijkheid en die laat ik maar gewoon open want nu nog niet zindelijk maar we hebben nog meer dan een jaar dus tegen die tijd vast wel.
Wel grappig hoe dat overal weer anders gaat. Wij hebben de intake binnenkort al wat ik behoorlijk vroeg vind maar beter vroeg dan dat je er zelf meerdere keren achteraan moet.

L lijkt eerst snachts zindelijk te worden, gevolg is wel dat hij snachts minimaal 1x wakker wordt omdat hij naar de wc moet of al heeft geplast dan direct een droge luier wil. Sochtends moet ook direct naar de wc dus rustig wakker worden is er voor mij niet bij en doorslapen ook niet c_/ .
Overdag geeft hij niet aan wanneer hij naar de wc moet, daar heeft hij de rust niet voor maar wel netjes bij elke luierverschoning een plas op de wc dus als het kortebroeken weer is en ik wat meer energie heb gaan we daarmee aan de slag. Of eerder als hij het zelf eerder aangeeft natuurlijk.

[ Bericht 1% gewijzigd door Elleska op 11-04-2021 09:46:53 ]
pi_198957890
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Banaan vermaakt zich met rijst zeven in de citruspers, maakt er koffie mee en cakebeslag. Een uur vermaak en tot nu toe minimale rommel. :)

Wat ik dan weer niet kan zeggen van de confetti die hij maakt met de perforator. Uit alle knutselpapier een gaatje, confetti op de vloer.

@Lemijn lijken me prima antwoorden.

@Nolita knap is dat! Banaan gaat meestal sorteren op potloden, krijt of stift. Daarna komt krijtjes breken en daarna punten slijpen. Tekenen doen we niet zo vaak. :D

Zaterdag gaat Banaan voor het eerst naar tuimeljudo. Ik zag ze gisteren buiten sporten en ik denk dat het hem beter ligt dan het dansen (wat toch nog steeds stil ligt). En @exode jij hebt me ook een beetje geïnspireerd met je overdenking voor B. :)
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_198970210
Woow wat gaat dat hard zeg. Wij zijn pas gestart met de peutergroep, terwijl jullie kindjes al aan het voorbereiden zijn om naar de basisschool te gaan. Wat een ontwikkeling binnen 2 jaar, kan me dat nog helemaal niet voorstellen :P

Aah leuke foto PKM, wat kijkt hij geconcentreerd! Echt heerlijk dat soort bezigheden.

Vandaag is Mayra voor de 2e keer naar de peutergroep gegaan. Ik kan niet wennen aan het verschil tussen de baby/dreumesgroep en de peutergroep. En wat we vanochtend hebben meegemaakt, was ook raaaar..

Ik bracht Mayra naar de peutergroep (smalle gang, er mag per keer 1 ouder naar binnen ivm corona maatregelen). Ik was dus afscheid aan het nemen van Mayra, was nog maar een minuut binnen, werd er hard aangeklopt op de deur door een tokkie moeder, die het ook nog nodig vond om erbij te vermelden dat het lang duurde: 'jezus, wat duurt dit fucking lang.'

De leidster gaf aan dat ze even moest wachten, aangezien dat de regels zijn. Dumpt ze gewoon haar zoon in de gang, hem huilend achterlatend en zonder afscheid te nemen en loopt weg.

Op deze manier krijg ik wel de neiging om mijn kind bij een andere opvang te plaatsen. Een opvang in een nettere buurt met normale mensen.
pi_198970648
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 10:06 schreef CaVaBien het volgende:
De leidster gaf aan dat ze even moest wachten, aangezien dat de regels zijn. Dumpt ze gewoon haar zoon in de gang, hem huilend achterlatend en zonder afscheid te nemen en loopt weg.

Hoeft geen tokkie gedrag te zijn hoor, gezien het kloppen en de reactie mogelijk wel maar ik "dump" mijn peuter soms ook huilend en zonder afscheid bij de deur want dat werkt voor hem het beste. Afscheid nemen doen we altijd al bij de fiets waarna we samen naar de deur lopen en ik direct weer weg loop zodra hij binnen is (of bij mooi weer zodra hij door het hek is). Een hele enkele keer is het huilen, dan neemt juf hem mee en is het huilen al over voordat ik weer bij de fiets sta. Als ik bij de deur uitgebreid afscheid ga nemen of troosten is het afscheid daarna alleen maar moeilijker waardoor het een drama wordt.
pi_198970744
Mijn dochter zit in groep 1/2B, en in groep 1/2B is een leerling besmet met het coronavirus, kregen we gisteren beriht van via het ouderportaal.

Voor klas van dochter waren er geen verdere maatregelen nodig, voelt toch niet goed nu ze daar is.

Uit de bovenbouw (die helemaal gescheiden zijn), waren vorige week 9 besmettingen, waarvan van groep 4 t/m8, 3 klassen thuis in quarantaine moesten.

Je weet gewoon niet meer wanneer je iets doen doet? Thuishouden of niet, het is gewoon klote. Heb nog liever dat alles weer op slot gaat en dan in turbo tempo die vaccinaties en daarna in stapjes versoepelen.
pi_198970775
Trouwens is het bij jullie op het schoolplein ook dat de ouders elkaar helemaal niks zeggen?

Mijn vrouw en ik zijn beiden niet uit dit dorp, en krijgen nog geen goedemorgen of hallo terug. Lijkt wel alsof ze ons niet durven aankijken. Zijn er een aantal die met elkaar praten (zullen wel van het dorp zijn), verder is het gewoon stil.... Heel raar..
pi_198970976
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 10:46 schreef Elleska het volgende:

[..]

Hoeft geen tokkie gedrag te zijn hoor, gezien het kloppen en de reactie mogelijk wel maar ik "dump" mijn peuter soms ook huilend en zonder afscheid bij de deur want dat werkt voor hem het beste. Afscheid nemen doen we altijd al bij de fiets waarna we samen naar de deur lopen en ik direct weer weg loop zodra hij binnen is (of bij mooi weer zodra hij door het hek is). Een hele enkele keer is het huilen, dan neemt juf hem mee en is het huilen al over voordat ik weer bij de fiets sta. Als ik bij de deur uitgebreid afscheid ga nemen of troosten is het afscheid daarna alleen maar moeilijker waardoor het een drama wordt.
Het afzetten zonder afscheid hoeft inderdaad geen tokkie gedrag te zijn, maar gezien het gescheld, asociaal geklop op de deur en het kind op een grove manier dumpen, terwijl ik binnen was en zij nog op haar beurt moest wachten, was deze moeder overduidelijk een tokkie :P
  maandag 12 april 2021 @ 12:58:50 #104
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_198972255
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 10:56 schreef Sfancta het volgende:
Mijn dochter zit in groep 1/2B, en in groep 1/2B is een leerling besmet met het coronavirus, kregen we gisteren beriht van via het ouderportaal.

Voor klas van dochter waren er geen verdere maatregelen nodig, voelt toch niet goed nu ze daar is.

Uit de bovenbouw (die helemaal gescheiden zijn), waren vorige week 9 besmettingen, waarvan van groep 4 t/m8, 3 klassen thuis in quarantaine moesten.

Je weet gewoon niet meer wanneer je iets doen doet? Thuishouden of niet, het is gewoon klote. Heb nog liever dat alles weer op slot gaat en dan in turbo tempo die vaccinaties en daarna in stapjes versoepelen.
Hier moest de klas een dag dicht want medewerkers moesten zich testen en kinderen testen.
Negatief = naar school en bij niet testen 10 dagen (incl weekend natuurlijk) thuis.
pi_198989840
Peuterfoto's! O+

pi_198995551
Wat heb je toch een fotogeniek meisje NJ!

En ik was overigens ook zo'n moeder die haar kind huilend af zet en dan zo snel mogelijk verdwijnt. En ik zou me ook kunnen ergeren als dat proces van kind afzetten en afscheid nemen veel langer (en dus met veel meer drama) moet duren omdat iemand anders er te lang over doet. Waarmee ik overigens niet wil zeggen dat je er te lang over deed CaVaBien, want ik heb geen idee hoe lang je bezig was, maar ik kan me de irritatie van de andere moeder wel voorstellen. Ik zet mijn kinderen tegenwoordig meestal bij het hek af, als ik geen overdracht heb. En ik ben ook bij het ophalen binnen twee minuten weer weg.

Em was vandaag thuis gebleven van de opvang, die had wat last van haar buik (lees: vannacht aan de diarree en daardoor het toilet niet halen, maar dat wel proberen... Ik heb het grote nadeel ontdekt aan zindelijk zijn en niet meer met luier aan slapen :X Ze heeft dus midden in de nacht even lekker gedoucht. Ik was vooral heel blij dat mijn man deze nacht niet weg was, of gisterennacht toen kleuter twee keer vanaf zijn halfhoogslaper naar beneden overgaf. Leuk joh, kinderen :P ). Voor de zekerheid hebben we haar maar thuis gehouden. Lala wilde wel heel graag naar de opvang en had een topdag in haar eentje. Ik heb nog nooit zo'n uitgebreid verslag van de dag gehad volgens mij :D Em lijkt nu wel weer prima in orde, al ging er maar 1 bord rijst in vanavond. Maar voor de zekerheid slaapt ze wel in een luier, dat wilde ze zelf ook graag.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
  Moderator woensdag 14 april 2021 @ 07:28:58 #107
447051 crew  Peejtur
pi_198996683
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 10:46 schreef Elleska het volgende:

[..]

Hoeft geen tokkie gedrag te zijn hoor, gezien het kloppen en de reactie mogelijk wel maar ik "dump" mijn peuter soms ook huilend en zonder afscheid bij de deur want dat werkt voor hem het beste. Afscheid nemen doen we altijd al bij de fiets waarna we samen naar de deur lopen en ik direct weer weg loop zodra hij binnen is (of bij mooi weer zodra hij door het hek is). Een hele enkele keer is het huilen, dan neemt juf hem mee en is het huilen al over voordat ik weer bij de fiets sta. Als ik bij de deur uitgebreid afscheid ga nemen of troosten is het afscheid daarna alleen maar moeilijker waardoor het een drama wordt.
Nou het is de combinatie in dit geval denk ik. En dat is echt wel tokkie.
  woensdag 14 april 2021 @ 07:54:56 #108
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_198996797
Nou ik heb mijn kinderen in een hele dure luxe wijk op de opvang gehad en ik herken dit soort gedrag ook gewoon hoor van de opvang en des te meer geld de ouders hebben des te meer gedoe en opmerkingen zijn er op alles. .

ik vind dit soort gedrag niet tokkie gedrag ik vind dit gedrag van een ouder die waarschijnlijk enorm onder druk staat en idd niet de tijd heeft om te wachten.
pi_198998022
quote:
1s.gif Op woensdag 14 april 2021 07:28 schreef Peejtur het volgende:

[..]

Nou het is de combinatie in dit geval denk ik. En dat is echt wel tokkie.
Precies wat ik schreef ;)
pi_199000740
@Elleska daar zou ik ook niet gelukkig van worden. Maar ik zou ook kijken naar de kwaliteit van de opvang voordat je een ander plekje gaat zoeken. Ouders waar het minder mee klikt heb je (waarschijnlijk) overal.

@FlyingFish getsie. :{ Banaan plaste vannacht voor het eerst in bed, maar dat is zo nauwelijks klachtwaardig.

Wel klachtwaardig, Banaan is zo af en toe echt bijna onhandelbaar. Slaan en snel onder de tafel kruipen, time-out na time-out krijgen, steeds proberen aan mijn borsten te zitten, op mijn neus drukken, hard met bestek rondzwaaien. :{w :{w
Als hij wil slaan zegt hij ook "dan sla ik jou hard in je gezicht." Die probeer ik nou maar te beantwoorden met "dan zet ik jou zo zacht mogelijk op de stoel." ;(

Nou zag ik vanochtend dit
twitter

en heb zoiets gemaakt voor na de time-out zodat hij weer fijn contact zoekt. Mijn vurige wens is natuurlijk dat hij uiteindelijk niet meer kiest om te slaan maar voor knuffel, high-five of een dansje. Dit dus.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mijn angst is natuurlijk dat hij er een spelletje van gaat maken, maar dat is het nu eigenlijk ook al (voor hem dan).
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_199007045
quote:
3s.gif Op woensdag 14 april 2021 14:03 schreef PKM het volgende:
Wel klachtwaardig, Banaan is zo af en toe echt bijna onhandelbaar. Slaan en snel onder de tafel kruipen, time-out na time-out krijgen, steeds proberen aan mijn borsten te zitten, op mijn neus drukken, hard met bestek rondzwaaien. :{w :{w
Als hij wil slaan zegt hij ook "dan sla ik jou hard in je gezicht." Die probeer ik nou maar te beantwoorden met "dan zet ik jou zo zacht mogelijk op de stoel." ;(

Nou zag ik vanochtend dit [ twitter ]
en heb zoiets gemaakt voor na de time-out zodat hij weer fijn contact zoekt. Mijn vurige wens is natuurlijk dat hij uiteindelijk niet meer kiest om te slaan maar voor knuffel, high-five of een dansje. Dit dus.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mijn angst is natuurlijk dat hij er een spelletje van gaat maken, maar dat is het nu eigenlijk ook al (voor hem dan).
Zwaar, hè @PKM? :* Geen tips, wel veel herkenning.

Wij hebben met Simon precies hetzelfde. Hij slaat en schopt en bijt er op los als hij zijn zin niet krijgt of als iets niet gaat zoals hij wil. Loop ik te zingen in huis, dan krijg ik een mep, want "mama mag niet zingen", kijk ik niet op de juiste manier naar hem krijg ik alweer een mep.
Afgelopen week heeft ie al een aantal keer op de trap gezeten omdat ik het zo zat was elke keer geslagen/geschopt/gebeten te worden. Maar ook daar maakt ie dan een spelletje van ;(

Hij loopt continu weg, "verstopt" zich onder de tafel of kruipt onder/achter stoelen of gaat bovenaan de trap naar de 2e verdieping zitten als we bv. gaan tandenpoetsen of naar buiten willen of gaan eten. Over tandenpoetsen valt niet te discussiëren, maar zie hem dan maar eens de badkamer in te krijgen -O-
Als je in zo'n situatie zegt "prima, dan gaan we niet naar buiten of dan ga je maar niet eten", dan is het ook weer krijsen geblazen en stervende zwaan rituelen. :X :(

Zwaaien en slaan met bestek hier ook: vorige week heeft ie zo hard met zijn lepel op een bord geslagen, dat het bord kapot ging :( Dus voorlopig mag ie weer met plastic bestek aan de slag.

We weten soms gewoon niet goed hoe hiermee om te gaan. Wat we ook proberen, niks lijkt te werken, tot je er zelf wanhopig van wordt om iets gedaan te krijgen. Deze fase mag echt HEEEEEEL ERG snel voorbij zijn.

#einde klaagzang :@

Verder kan ie ook best heel lief zijn, hoor.

[ Bericht 1% gewijzigd door TolstoiFan op 14-04-2021 20:52:38 ]
pi_199007112
Wat ook klagenswaardig is: Simon heeft weer een blaasontsteking ;(
Vorige week urine laten testen bij huisarts, kwam niet echt wat uit. Toen door naar ziekenhuis voor urine op kweek. Vanmiddag gebeld: toch een blaasontsteking.

We zitten dus weer aan de antibiotica voor de komende 10 dagen. Huisarts belde eind van de middag nog en die adviseert om langs een kinderarts te gaan, omdat het de 2e keer binnen 6 maanden is.

Simon dronk wel vanavond de eerste dosis AB zonder gedoe op (kokos-bananensmaak :D ). Daar waren we wel trots op hem O+
  Moderator woensdag 14 april 2021 @ 20:59:54 #113
447051 crew  Peejtur
pi_199007248
quote:
0s.gif Op woensdag 14 april 2021 20:50 schreef TolstoiFan het volgende:
Wat ook klagenswaardig is: Simon heeft weer een blaasontsteking ;(
Vorige week urine laten testen bij huisarts, kwam niet echt wat uit. Toen door naar ziekenhuis voor urine op kweek. Vanmiddag gebeld: toch een blaasontsteking.

We zitten dus weer aan de antibiotica voor de komende 10 dagen. Huisarts belde eind van de middag nog en die adviseert om langs een kinderarts te gaan, omdat het de 2e keer binnen 6 maanden is.

Simon dronk wel vanavond de eerste dosis AB zonder gedoe op (kokos-bananensmaak :D ). Daar waren we wel trots op hem O+
Stomme vraag maar hoe kan een jongen zo vaak blaasontsteking krijgen? Dacht altijd meisjes ivm kortere urinebuis? Maar wellicht zeg ik wat stom nu?
pi_199007331
quote:
1s.gif Op woensdag 14 april 2021 20:59 schreef Peejtur het volgende:

[..]

Stomme vraag maar hoe kan een jongen zo vaak blaasontsteking krijgen? Dacht altijd meisjes ivm kortere urinebuis? Maar wellicht zeg ik wat stom nu?
Dat is precies de reden voor een verwijzing naar de kinderarts ;)
  Moderator woensdag 14 april 2021 @ 21:24:55 #115
447051 crew  Peejtur
pi_199007567
quote:
0s.gif Op woensdag 14 april 2021 21:05 schreef TolstoiFan het volgende:

[..]

Dat is precies de reden voor een verwijzing naar de kinderarts ;)
Klinkt logisch :+
pi_199007703
quote:
3s.gif Op woensdag 14 april 2021 14:03 schreef PKM het volgende:
@:Elleska daar zou ik ook niet gelukkig van worden. Maar ik zou ook kijken naar de kwaliteit van de opvang voordat je een ander plekje gaat zoeken. Ouders waar het minder mee klikt heb je (waarschijnlijk) overal.

@:FlyingFish getsie. :{ Banaan plaste vannacht voor het eerst in bed, maar dat is zo nauwelijks klachtwaardig.

Wel klachtwaardig, Banaan is zo af en toe echt bijna onhandelbaar. Slaan en snel onder de tafel kruipen, time-out na time-out krijgen, steeds proberen aan mijn borsten te zitten, op mijn neus drukken, hard met bestek rondzwaaien. :{w :{w
Als hij wil slaan zegt hij ook "dan sla ik jou hard in je gezicht." Die probeer ik nou maar te beantwoorden met "dan zet ik jou zo zacht mogelijk op de stoel." ;(

Nou zag ik vanochtend dit [ twitter ]
en heb zoiets gemaakt voor na de time-out zodat hij weer fijn contact zoekt. Mijn vurige wens is natuurlijk dat hij uiteindelijk niet meer kiest om te slaan maar voor knuffel, high-five of een dansje. Dit dus.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mijn angst is natuurlijk dat hij er een spelletje van gaat maken, maar dat is het nu eigenlijk ook al (voor hem dan).
Lastig hè, ik weet precies wat je mee maakt. Gelukkig is het hier nu achter de rug...
Hij zegt alleen soms: “mama, ik vind jou eigenlijk niet zo lief”. :o :D ;(

Ik vind het een mooie oplossing!
Protège moi de mes désirs.
pi_199007712
quote:
0s.gif Op woensdag 14 april 2021 20:50 schreef TolstoiFan het volgende:
Wat ook klagenswaardig is: Simon heeft weer een blaasontsteking ;(
Vorige week urine laten testen bij huisarts, kwam niet echt wat uit. Toen door naar ziekenhuis voor urine op kweek. Vanmiddag gebeld: toch een blaasontsteking.

We zitten dus weer aan de antibiotica voor de komende 10 dagen. Huisarts belde eind van de middag nog en die adviseert om langs een kinderarts te gaan, omdat het de 2e keer binnen 6 maanden is.

Simon dronk wel vanavond de eerste dosis AB zonder gedoe op (kokos-bananensmaak :D ). Daar waren we wel trots op hem O+
Beterschap!
Protège moi de mes désirs.
pi_199007729
quote:
0s.gif Op woensdag 14 april 2021 20:50 schreef TolstoiFan het volgende:
Wat ook klagenswaardig is: Simon heeft weer een blaasontsteking ;(
Vorige week urine laten testen bij huisarts, kwam niet echt wat uit. Toen door naar ziekenhuis voor urine op kweek. Vanmiddag gebeld: toch een blaasontsteking.

We zitten dus weer aan de antibiotica voor de komende 10 dagen. Huisarts belde eind van de middag nog en die adviseert om langs een kinderarts te gaan, omdat het de 2e keer binnen 6 maanden is.

Simon dronk wel vanavond de eerste dosis AB zonder gedoe op (kokos-bananensmaak :D ). Daar waren we wel trots op hem O+
Hmm. Hopen op stomme pech, of gewoon een makkelijke oplossing voor een dan toch simpel probleem.
pi_199007811
Oh @TolstoiFan dat is inderdaad herkenbaar. :Y Wat klote ook van de blaasontstekingen. :*

Wij brengen de tandenborstel altijd naar hem, dan gaat het wel, hoewel soms ook met worsteling. Dat is ook echt mijn enige tip.

Gisteren begon hij mijn man in zijn nek te kriebelen met de plumeau, wat vrij snel escaleerde en hij met dat ding mijn man in zijn rug sloeg. :{

Vandaag ging het gelukkig best goed. Hij was echt blij dat hij na de time-out hartje, handje klap of dansje mocht kiezen. Daarna bleef hij daarom vragen, maar het is beter dan steeds vervelend doen. O+
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_199007823
Wel mooi bedacht/overgenomen als oplossing @PKM !
pi_199008470
Ik had jullie berichten best wel even nodig...

De laatste weken is Mijm ook echt ontzettend lastig. Hij is zó druk, gaat zoveel op onderzoek uit, zoekt constant de grenzen.
Ik loop op mijn tandvlees en heb een kort lontje. Dit heeft hij dan weer door, waardoor hij nog meer het randje opzoekt. Echt om gek van te worden.

Gisteren stortte ik helemaal in tijdens het klaarmaken voor bed. Vriend heeft me naar beneden gestuurd om eerst even goed uit te huilen en daarna een ronde te wandelen.
Daarna hebben we afgesproken om samen op te letten niet hard te gaan roepen en op een positieve manier de dag door te komen. Niet dat ik dat normaal niet probeer, maar gewoon even bewust de patronen doorbreken.
Vandaag ging het echt een stuk beter en heb ik eindelijk weer eens genoten van de dag.

Geen tips dus, maar wel een dikke knuffel voor de herkenbaarheid. En een geruststelling: ik heb deze fase ook doorlopen met onze 5-jarige en het gaat over.
:* :*
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_199008528
Beterschap voor Simon Tolstoi! Hopelijk blijft het zo goed gaan met de antibiotica. Verder is de rest van wat je schrijft heel herkenbaar van mijn zoon. Fysiek kent hij ook veel minder grenzen en kan hij soms te wild worden. Tig keer heb ik hem tijdens het avondeten in bed gelegd omdat hij heel boos deed en weigerde te eten. Ook het tandenpoetsen herken ik heel erg, al had ik dat wat verdrongen. Poetsen in de houdgreep terwijl hij wild met zijn hoofd schudde, puur om tegen te werken... Ik weet ook niet hoe dat beter is gegaan, volgens mij was dat gewoon opeens zo. Ik heb wel het idee dat hij een stuk makkelijker is geworden toen hij op school gestart was. Het is nog steeds de drukste, wildste en vooral luidste van al mijn kinderen, maar hij is nu vaak voor rede vatbaar en poetst zelf vrijwillig zijn tanden (al moet ik nog wel elke 10 seconden zeggen “ik hoor geen gepoets”) en vindt napoetsen prima. Het wordt dus echt beter en ligt niet aan jou, al heb je daar nu helemaal niets aan.

Wat een leuk idee PKM! Ik heb het al eens eerder voorbij zien komen in een ander juffenfilmpje maar het is nooit bij me opgekomen om zoiets thuis in te voeren.

Wij waren vandaag bij het CB, toch met inentingen. Maar ze hebben geen piepje gegeven (Lala vooral niet omdat Em eerst was en niet echt reageerde, ik merkte dat zij zich wel groot hield). Ze zijn alleen allebei gezakt voor de ogentest. De rest met 3 jaar hebben ze nooit gehad (daar hebben ze nu wel andere plaatjes voor btw!), en bij de 4-jaarstest scoorde vooral Lala erg onder de maat met 1 oog, de andere was maar iets minder. Over 6 weken terug komen dus voor een herkansing. Wel een tip voor wie nog moet gaan binnenkort: ze hebben hier nu al het speelgoed weggehaald. Neem dus zelf wat mee evt.

Stats: Em 15,7 kilo en 101 cm, Lala 14,9 kilo en 98,5 cm. Beide precies op het middenlijntje voor gewicht/lengte verhouding.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
  woensdag 14 april 2021 @ 22:30:34 #123
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_199008551
Hier ook herkenning hoor! En sinds kort parkeer ik Jacob ook op de gang bij schreeuwen of slaan. Niet dat het helpt maar ik heb die begrenzing even nodig om niet uit m’n vel te springen :N . Hij is echt brutaler en ongeduldiger en drukker dan tevoren. NEEHEE! horen we de hele dag...
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  woensdag 14 april 2021 @ 22:33:29 #124
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_199008605
Oh toevallig FF! Hier ook probleemloze prikken gisteren en gezakt voor de ogentest. Hij deed zijn best maar leek het echt niet te zien, tot mijn verbazing. De adviseerde de schermtijd te verminderen, ha ha ha. Die is nog steeds nul dus dat gaat niet helpen.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_199009944
Hier is de driftbuien fase helaas ook begonnen. Gister avond ging Vincent zo door het lint dat ik hem echt stevig heb moeten vasthouden omdat hij zichzelf anders pijn zou doen. Na 5 minuten kalmeerde hij en kon hij weer rustig op zijn stoel aan tafel zitten maar pfff.

De oudste heeft nooit driftbuien gehad op deze manier...

Jeremy hoeft de ogentest niet te doen bij het consultatiebureau, we lopen met hem al bij de oogarts. Vincent weet ik niet of hij voor de test gaat slagen, ik denk dat hij ook wel een bril moet eigenlijk haha!

Ik ga volgende week wel zelf even bellen met het cb, ik vermoed dat Jeremy taal ontwikkeling stoornis heeft. En daar ben ik liever te vroeg bij dan te laat.
pi_199010431
Oh, jullie posts voelen inderdaad wel een beetje als gedeelde smart ja! :@

Hier begint het heel langzaam beter te gaan nu, maar Pitbull is ook echt een tijd vrij onhandelbaar geweest ja... En nog steeds snel boos als iets niet op zijn manier gaat. Gelukkig steeds minder fysiek en het lukt steeds beter om erover te praten (maar hij praat dan ook idioot graag en veel zeg maar :+ ).

Zindelijkheid lijkt hier ook echt wel goed te gaan nu gelukkig :) poepen was de eerste weken wel echt een dingetje, maar zelfs dat gaat stukken beter.

Ogen test deden ze hier bij de 3 jaar afspraak niet meer trouwens, pas bij 4 jaar zeiden ze de laatste keer.
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_199010789
Heel fijn inderdaad, die gedeelde smart.
Ondanks dat Simon verbaal al veel kan, lukt het hem dan toch niet om onder woorden te brengen waarom hij af en toe zo onhandelbaar doet. Ik hoop dat het snel beter gaat :@ , vanochtend met tandenpoetsen vlak voor de psz was weer zeer uitdagend.

Simon mag begin mei voor de vaccinatie en ogentest. Ben benieuwd of ie mee gaat werken. De kleine online test ging goed, maar dat zegt waarschijnlijk niets :)

Net de verwijzing voor de kinderarts opgehaald. Vanochtend ging de antibiotica er ook weer goed in.
pi_199010926
quote:
0s.gif Op woensdag 14 april 2021 22:33 schreef Lemijn het volgende:
Oh toevallig FF! Hier ook probleemloze prikken gisteren en gezakt voor de ogentest. Hij deed zijn best maar leek het echt niet te zien, tot mijn verbazing. De adviseerde de schermtijd te verminderen, ha ha ha. Die is nog steeds nul dus dat gaat niet helpen.
Dat is ook wel een erg standaard advies, hebben wij gelukkig niet eens gekregen. Schermtijd dichtbij is hier verwaarloosbaar. Eens in de zoveel tijd kijken ze met grote broer mee die een spelletje speelt. De meeste schermtijd is op de tv en als ze dat kijken zitten ze op minimaal 4 meter afstand.

Ik kreeg bij Lala ook de indruk dat ze het gewoon niet zag. Bij Em ben ik daar niet zeker van, dat kan ook een soort loyaliteit zijn (Lala wist het ook niet, dus weet ik het ook maar niet). Volgende keer gaat Em dus eerst.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
  donderdag 15 april 2021 @ 13:24:07 #129
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_199013363
Volgens mij is de check bij 3jr + 9 mnd de laatste, bij ons in ieder geval. De afspraak met 3 jaar is vervallen, dus inderdaad ook die ogentest.

Jacob is ook prima in staat alles onder woorden te brengen als hij rustig is. Als er emoties opspelen dan versmalt zijn taal tot NEE en WAAH en *gil* en JIJ MOET. Of eigenlijk tot fysieke communicatie dus :P .
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_199013775
Wij hadden de 3-jaar afspraak voor vorige week ingepland, maar die ging niet door.
U. begon een poosje geleden opeens te stotteren, echt uit het niets. En nu is het zo goed als weg, alleen als hij echt emotioneel is.
Heel gek, hoe die peuterbreinen werken. :)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hij gaat zo hard op dit moment. Zowel als ontwikkeling als echt groeien.
Hij heeft Zielie ook echt “geaccepteerd” als zusje ipv als concurrent, dat scheelt echt een hoop drama. Ze worden ook ontzettend blij als ze elkaar zien en ‘spelen’ met elkaar.
Een paar weken geleden voelde ik me net zo als de berichten hierboven... het wordt echt beter. ❤
Protège moi de mes désirs.
pi_199014980
Hier momenteel één a twee volkomen hysterische driftbuien per dag. Het kostte wel even oefenen, maar inmiddels blijf ik er hartstikke zen bij :) Ik zorg dat ik op ooghoogte bij 'm zit en geef aan dat ik er voor 'm ben als hij een knuffel wil en verder laat ik de boel uitrazen. Hij groeit er op den duur wel weer overheen, neem ik aan althans :')

Nooit timeouts/op de gang/dreigen met niet naar buiten of zo hier, da's wel echt een principiële kwestie. Ik nam me drieënhalf jaar geleden voor om geen enkele vorm van straf of beloning aan gedrag te gaan verbinden en hoewel ik natuurlijk niet in de toekomst kan kijken, sta ik vooralsnog vierkant achter deze aanpak. Ben oprecht benieuwd of ik dat over een paar jaar nog steeds zo vind! :Y

[ Bericht 1% gewijzigd door minilot op 15-04-2021 15:53:40 ]
Let me see you stripped down to the bone
pi_199015000
quote:
0s.gif Op woensdag 14 april 2021 22:33 schreef Lemijn het volgende:
De adviseerde de schermtijd te verminderen, ha ha ha. Die is nog steeds nul dus dat gaat niet helpen.
:D !
Let me see you stripped down to the bone
pi_199017172
quote:
0s.gif Op woensdag 14 april 2021 20:44 schreef TolstoiFan het volgende:
Hij loopt continu weg, "verstopt" zich onder de tafel of kruipt onder/achter stoelen of gaat bovenaan de trap naar de 2e verdieping zitten als we bv. gaan tandenpoetsen of naar buiten willen of gaan eten. Over tandenpoetsen valt niet te discussiëren, maar zie hem dan maar eens de badkamer in te krijgen -O-
Als je in zo'n situatie zegt "prima, dan gaan we niet naar buiten of dan ga je maar niet eten", dan is het ook weer krijsen geblazen en stervende zwaan rituelen. :X :(
quote:
1s.gif Op donderdag 15 april 2021 15:47 schreef minilot het volgende:Nooit timeouts/op de gang/dreigen met niet naar buiten of zo hier, da's wel echt een principiële kwestie.
Ter verduidelijking: wij dreigen niet met niet naar buiten gaan (ook al leest dat wellicht wel zo als ik mijn eigen posting teruglees :) ), maar meer in de zin van "Simon, als je zo blijft weglopen / verstoppen enz, dan is er geen tijd meer om naar buiten te gaan (terwijl hij dat wel leuk vindt)". Dus niet in de zin van "als je niet …., dan gaan we niet naar buiten" als straf.
pi_199017455
quote:
0s.gif Op donderdag 15 april 2021 19:23 schreef TolstoiFan het volgende:

[..]


[..]

Ter verduidelijking: wij dreigen niet met niet naar buiten gaan (ook al leest dat wellicht wel zo als ik mijn eigen posting teruglees :) ), maar meer in de zin van "Simon, als je zo blijft weglopen / verstoppen enz, dan is er geen tijd meer om naar buiten te gaan (terwijl hij dat wel leuk vindt)". Dus niet in de zin van "als je niet …., dan gaan we niet naar buiten" als straf.
Ik zie zoiets ook niet als dreigen nee. Meer het benoemen van consequenties van gedrag die ze zelf nog niet kunnen overzien. Lijkt me prima om een peuter daar mee te helpen :)
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_199017643
@twist02, precies zo bedoel ik het ook. Zeker als je weet dat die wegren- en verstopacties zo een uur van je tijd wegpakken om te komen waar je eigenlijk wilt (naar buiten bv.).

Vandaag vertelde de juf van de psz dat zij dergelijk gedrag van Simon ook meemaakte. Hij had samen met een ander jongetje veel rommel gemaakt en zij had gezegd dat ze de boel op moesten ruimen. Simon ging zich daar vervolgens ook meerdere keren verstoppen onder de bank om maar niet op te hoeven ruimen :') .
pi_199017744
Ik geef meestal een keuze uit 2 opties. Nu we hier in een alles-zelf-doen fase zitten is dat vaak de keuze tussen zelf doen of dat ik het doe. Meestal is de reactie "zelufdoen!" gevolgd door een heel snelle actie om te voorkomen dat ik alsnog help.
pi_199019018
Ik werk wel met consequenties. Wel zo logisch mogelijk inderdaad. Als je tijdens het omkleden en tandenpoetsen zoveel tijd verbruikt aan vervelend doen, dan is er geen tijd meer voor een verhaaltje.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_199027167
Succes aan alle ouders hier die door de driftbuien fase gaan op dit moment. Hopelijk slaan wij die fase over :P

Nog even over het wegbrengen van de kinderen. Ik ben uiteraard van mening dat iedereen het op zijn eigen manier moet doen. De 1 neemt er de tijd voor en de ander niet, omdat dat beter werkt in zijn geval. Helemaal prima. Ik neem er de tijd voor en ga dat niet anders doen, omdat een andere ouder haast heeft. Je kan je kind ook op een eerder of later tijdstip afzetten als je de drukte wilt vermijden.

Overigens was ik nog maar een minuut binnen. We kwamen vrijwel tegelijkertijd aan, ik was iets eerder. Tja, dat is dan even pech.
pi_199036101
Wat een verschil zit er toch in qua opvang.

Hier is de ruimte groot genoeg dat er meerdere ouders tegelijk hun kind kunnen komen brengen of halen.
Wel zetten we de kinderen met hun jas aan af, omdat de gang te smal is maar dat is wat mij betreft prima.
pi_199036862
Wij zetten hem bij de deur af.
Woensdag wou hij niet. Werd ie naar binnen afgevoerd al krijsende. Volgens mij ligt het aan de juf die hem komt halen.
pi_199037318
Hier kunnen we ook maar met 1 ouder tegelijk; ivm klein halletje voor de ingang. Wegbrengen gaat altijd zonder problemen gelukkig. Nog nooit heel lang hoeven wachten. Als ik merk dat er ouders achter me staan rond ik zeker met ophalen sneller af (de meeste juffen kwebbelen graag :+ )
Als ik bij ophalen moet wachten gluur ik graag even door het raam naar binnen wat ze aan het doen zijn, dat zie je nu allemaal niet meer omdat je bij de deur moet blijven.

Succes met alle zware peuterbuien, N is op het moment juist weer in een prima fase. Ze is in ieder geval goed te sturen. We werken ook met consequenties die het gevolg zijn van gedrag (tijd te kort om dit of dat).

Gisteravond vroeg ik gekscheren aan N of ze vandaag ging oefenen met alleen in slaap vallen. (We liggen altijd 5 minuutjes naast haar tot ze slaapt). Ze zei tot mijn verbazing ja en zo ging het ook, jeej! Ik hoop op een nieuwe fase hiermee. _O_
pi_199039136
Wij leveren haar nog steeds buiten op het schoolplein af dus geen problemen met andere ongeduldige ouders :P Maar ik vind dat wel echt tokkiegedrag hoor met het gevloek er bij waar jonge kinderen bij zijn, zo iemand is bij mij echt aan het verkeerde adres.

Ik geniet hier ook echt van mijn peuter, ze is zo lief, grappig, slim en gezellig. Verbaas me er dagelijks over hoeveel ze ineens snapt en kan. Behalve zindelijk worden }:| :P Vanmorgen was ik haar kwijt en kwam ze heel triomfantelijk van de zoldertrap af met de boodschap; Ik heb poep, wil je me verschonen? :')

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
O+ Mijn buitenkind, je kan haar niet blijer maken dan lekker buiten spelen.
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
  maandag 19 april 2021 @ 10:49:47 #143
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_199067392
Even heel random:

We willen voor een fiets (met zijwieltjes) gaan, maar ik zit nog even te kijken naar wat handig is. 14 of 16 inch?
U. is nu ongeveer een meter lang. Waar zijn jullie voor gegaan?
Protège moi de mes désirs.
  maandag 19 april 2021 @ 11:16:16 #144
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_199067703
quote:
1s.gif Op maandag 19 april 2021 10:49 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Even heel random:

We willen voor een fiets (met zijwieltjes) gaan, maar ik zit nog even te kijken naar wat handig is. 14 of 16 inch?
U. is nu ongeveer een meter lang. Waar zijn jullie voor gegaan?
16” gaat echt veel te groot zijn! Mijn zoon van 5,5 fietst op een 16” en het zadel staat zelfs nog vrij laAg. 14” is eigenlijk misschien al vrij groot.
Ik zou het even uitproberen, wij hebben nu al een jaar een 18” in de schuur staan omdat mijn oudste ‘m te hoog en dus te eng vindt.

[ Bericht 3% gewijzigd door Mariposas op 19-04-2021 11:55:48 ]
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_199067889
Casper fietst net rond op een 12”. Misschien gaat het minder lang mee maar hij vindt het blijkbaar eng wanneer ie niet goed met z’n voeten bij de grond kan. 14” had ik m niet opgekregen waarschijnlijk. Maar hij was op de 12” ook nog een poos angstig. Is het een idee om het even uit te testen in een fietsenwinkel waar ze kleinere kinderfietsen hebben?
pi_199068148
Gaan passen want wielmaat zegt niet alles, het ligt ook aan het frame.
Het zadel van het 12inch fietsje bij mijn ouders net zo hoog als het 14 inch fietsje dat L met zijn verjaardag krijgt. De hoogste stand is bij het 14 inch fietsje wel hoger dus die kan langer mee.

Om te leren fietsen is een iets te klein fiets beter dan te groot.

[ Bericht 4% gewijzigd door Elleska op 19-04-2021 11:59:05 ]
pi_199068307
N kreeg met haar 3de verjaardag ook een 12 inch, zij was toen 90 cm ofzo dus wel een kleintje. Ze heeft er een tijd op gefietst, maar zonder zijwieltjes vond ze eng. Papa heeft ze er omhoog gezet weer opgedaan, maar daar trapt ze niet in en sindsdien heeft ze niet meer gefietst. }:|
Papa maar eens vragen ze weer iets rechter te zetten en haar weer even over de drempel helpen om weer te fietsen. Motorisch zou ze het kunnen, het is echt het lef wat haar ontbreekt. (Zonder zijwieltjes, met fietst ze prima).
  maandag 19 april 2021 @ 12:51:31 #148
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_199068884
Okeee duidelijk, haha! Thanks. Wij gaan binnenkort maar passen.
Protège moi de mes désirs.
pi_199074215
De heren hier hebben 12 inch fietsen. Voor nu worden ze vooral als loopfiets gebruikt door Vincent. Jeremy gaat er niet eens op zitten, maar vind de bel dan wel weer heel interesant.
Vincent probeerd het wel met de trappers, maar het zadeltje staat nog op de laagste stand waardoor hij practisch met zn knieën in zn nek zit haha.
pi_199075116
quote:
1s.gif Op maandag 19 april 2021 10:49 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Even heel random:

We willen voor een fiets (met zijwieltjes) gaan, maar ik zit nog even te kijken naar wat handig is. 14 of 16 inch?
U. is nu ongeveer een meter lang. Waar zijn jullie voor gegaan?
Goeie vraag! Wij zitten met dezelfde vraag. Simon is ong. 108 cm lang.
Op zijn loopfiets gaat ie als een komeet, een echte fiets met trappers wil ie ook wel. Of ie er ook op zal gaan fietsen is maar afwachten. Binnenkort ook maar eens gaan passen bij een fietswinkel.
pi_199076299
Kevin fietst vrolijk rond op zijn 12 inch fietsje. De 16 inch van zijn broer staat klaar en past prima, maar hij durft daar nog niet op.
Zijn broer van 5,5 zit inmiddels op een 20 inch.
pi_199076409
Juul krijgt een fiets op haar 3e verjaardag en dat wordt net als de eerste echte fiets van B een 12 inch. Zeker als ze zonder zijwieltjes gaan uiteindelijk, is te hoog gevaarlijk.
pi_199108972
Kevin zit nu op school en ik ga hem zo ophalen.
Vanmorgen was hij super stoer. Ik ben benieuwd of hij het leuk vond.
Trotse mama hier. Kleine vriendjes worden groot :'( O+
pi_199117314
quote:
0s.gif Op donderdag 22 april 2021 11:36 schreef Adrian4 het volgende:
Kevin zit nu op school en ik ga hem zo ophalen.
Vanmorgen was hij super stoer. Ik ben benieuwd of hij het leuk vond.
Trotse mama hier. Kleine vriendjes worden groot :'( O+
Hoe is het gegaan? :)
pi_199117888
Hij heeft buiten gespeeld, zijn appel gegeten, grote tv gekeken en zelfs gedanst in de klas en vond het allemaal even leuk. Er is zelfs een racebaan in de klas! De juf zei dat het net was alsof hij er al heel lang was en ze heeft nog nooit gezien dat een kind meteen al bij het wennen mee danst :D

O+ O+ O+
pi_199118721
Wat lief, Adrian. En ook wel een fijn idee dat hij meteen zo graag meedoet!

Ik ben een hele trotse mama. Waar een week geleden het antwoord op de vraag ‘wanneer ga je zonder luier’ standaard was: ‘Als ik 4 jaar ben.’ is hij nu ineens in een paar dagen behoorlijk zindelijk _O_
Gisteren en vandaag geen ongelukjes.
Ik moet hem nog wel herinneren aan gaan plassen, maar hij houdt het dus wel netjes op.
Echt zo heerlijk O+ O+
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_199119199
Wat fijn van de goede start Adrian! Ik betwijfel of mijn meiden al mee zouden durven dansen, ondanks dat ze nu al dik 1,5e maand wekelijks minimaal een uur bij de kleuters meedraaien en daar verder wel goed mee doen. Lala vindt dansen heel leuk maar in een groep spannend, Em danst thuis al bijna nooit, die kijkt liever.

Een goed op weg zindelijke Mijm *O*

Mijn meiden hebben 12 inch fietsjes, hun broer van 5,5 14 inch. De 12 inch zijn zijn ze hier voorlopig nog niet ontgroeid en grote broer de 14 inch ook nog niet.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
pi_199120315
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 april 2021 00:13 schreef FlyingFish het volgende:
Wat fijn van de goede start Adrian! Ik betwijfel of mijn meiden al mee zouden durven dansen, ondanks dat ze nu al dik 1,5e maand wekelijks minimaal een uur bij de kleuters meedraaien en daar verder wel goed mee doen. Lala vindt dansen heel leuk maar in een groep spannend, Em danst thuis al bijna nooit, die kijkt liever.

Een goed op weg zindelijke Mijm *O*

Mijn meiden hebben 12 inch fietsjes, hun broer van 5,5 14 inch. De 12 inch zijn zijn ze hier voorlopig nog niet ontgroeid en grote broer de 14 inch ook nog niet.
Hoe groot zijn jouw meiden, FF? En hun broer?
Als volgende week de winkels weer "normaal" open zijn, dan gaan we ook eens voor Simon kijken voor een fietsje.
pi_199120655
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 april 2021 08:24 schreef TolstoiFan het volgende:

[..]

Hoe groot zijn jouw meiden, FF? En hun broer?
Als volgende week de winkels weer "normaal" open zijn, dan gaan we ook eens voor Simon kijken voor een fietsje.
De meiden zijn 99 en 101 cm (en 3j10m). Broer is niet recent opgemeten, maar ik vermoed 115 cm ofzo? Broekmaat nog net 116, shirtmaat 122 iig. En 5j8m.

De meiden hebben overigens fietsjes van Volare, die zijn redelijk betaalbaar met bekende figuren er op. Volgens mij hebben wij ¤85 betaald per fiets bij halfords met woezel & pip er op. Bij de fietsenboer ging het hier vanaf ¤180. Overigens ben je voor die ¤85 nog wel wat tijd kwijt aan het monteren (of je betaalt extra voor montage), maar ik vind dat soort dingen meestal leuk om te doen. Kleuter heeft een goedkope 2e hands fiets van Decathlon, ook een prima fiets om het op te leren, alleen zijn rem schiet bij elke val los. Maar dat kan ook aan de montageskills van de 1e eigenaar liggen.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
pi_199121234
Dat klinkt al goed @Adrian4 !

Wat een fijne ontwikkeling @LeSage . *O*

Ik had pas het gesprek bij de peuterspeelzaal. Zijn juf zegt dat ze hem geen klier noemt en kinderachtig zou ze ook niet gebruiken. Dus dat geloof ik. Ze denkt dat hij woorden oppikt van de andere kinderen.
Het is ook een beetje een raadsel waarom hij de negatieve dingen vertelt want meestal heeft hij het ​goed naar zijn zin. Gelukkig had hij het dinsdag ook wel over leuke dingen. :)

De pedagoge wil de cito toets groep 1 laten doen om te kijken waar zijn kennis nu ligt. Dan kunnen ze het speelaanbod daarop aanpassen.

Hij is weer heel druk met zijn spel alles-is-een-keukenmachine, treinen maken met een rood remwagentje erachter, sleept de staafmixer door het huis en voorziet Poffertje van speelgoed. O+
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_199130638
@LeSage, wat knap van Mijm *O*

@Adrian4, wat goed dat Kevin het naar zijn zin heeft gehad op zijn eerste schooldag!

Wij ontvingen vandaag een soort kennismakingsformulier van de basisschool. Dat kwam wel even binnen, werd er wat emotioneel van :'( Hoe kunnen er zo snel 4 jaar voorbij zijn gegaan?

Er zijn in ieder geval geen wendagen voor kinderen die net voor of tijdens de zomervakantie jarig zijn. Je kunt de eerste weken wel gebruiken om langzaam te wennen, maar hij mag ook meteen volle dagen naar school.
Simon lijkt er wel zin in te hebben.

En hij heeft zijn eerste uitnodiging voor een kinderfeestje gekregen, van een vriendje van de psz O+
pi_199131493
PKM, gaat hij na de zomervakantie ook starten op school? Dan zou ik persoonlijk die Cito laten zitten voor die 2,5e maand dat ze er nog iets mee kunnen doen. Vooral omdat op deze leeftijd een Cito een totaal vertekend beeld kan geven als hij er even geen zin in heeft. En dan zul je zien dat ze dat soort vertekende resultaten gaan gebruiken om aan te tonen dat het niet aan het spelaanbod ligt. Dat risico zul jij zelf beter in kunnen schatten dan ik van achter een scherm, maar dat zou iig mijn bezwaar zijn tegen testen.

Ik krijg bij jouw verhalen iig een beetje het idee alsof het een psz is met alleen maar leidsters vers van de opleiding zonder enige ervaring. Als ze gewoon soms wat uitdagendere werkjes aanbieden dan zien ze toch vanzelf wel wat hij wel aantrekkelijk vindt en wat niet? Zo gaat dat hier iig.

Mijn meiden hebben zondag ook hun eerste kinderfeestje zonder ouders, van hun nichtje die 4 wordt. Ik moet er persoonlijk niet aan denken, allerlei half zindelijke peuters/kleuters over de vloer... Dan liever een 1 op 1 afspraak plus een ouder erbij.

Lala had vandaag de buikgriep die Em en kleuter vorige week hadden. Mijn bijna-kleuter heeft bijna twee uur op m’n borst/schoot liggen slapen net als toen ze een baby’tje was. Bij de anderen was het na 1 drama nacht en slechte dag vrijwel over dus daar hopen we maar op.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
  zaterdag 24 april 2021 @ 04:49:48 #163
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_199133141
Hopelijk is Lala snel weer beter!

Ik werd juist blij van dat intake formulier, joepie Jacob mag naar school :D . We hebben er allebei zin in.

@PKM ik vind het ook wel maf dat ze een Cito nodig hebben om hem te beoordelen. Kijk en experimenteer, zou ik zeggen. Maar goed los daarvan klinkt het wel genuanceerder dan het verhaal tot nu toe was, dat is fijn.
Enne.... rood remwagentje? Heintje het treintje toevallig?

[ Bericht 8% gewijzigd door Lemijn op 24-04-2021 09:14:11 ]
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_199133909
Haha, ik zou er niet aan moeten denken, een peuterfeestje organiseren. Ieder zijn ding zullen we maar zeggen. :D

Ik zou Kevin ook niet laten testen. Wat zegt dat nu bij peuters? Mijn gevoel is dat het dan echt een momentopname is. Op de school hier worden kleuters ook niet getest overigens.
* Cito testen *

Ik had gisteren een gesprek met de begeleidster van Kevin op het KDV. Of ik toestemming gaf om gegevens uit te wisselen met school.
Ze zei dat ze daar enorm blij waren voor Kevin, dat ie eindelijk naar school mocht, want hij is er echt aan toe. Maar ze gaan hem ontzettend missen op de groep. Dat zal wel standaard zijn, om dat te zeggen, maar ik kreeg er wel een goed gevoel van :D

En hier gaat de vlag uit wanneer hij echt op school zit *O* Eindelijk *O*
pi_199133990
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 april 2021 08:54 schreef Adrian4 het volgende:
Haha, ik zou er niet aan moeten denken, een peuterfeestje organiseren. Ieder zijn ding zullen we maar zeggen. :D
Ik ook niet eerlijk gezegd :@ Maar ik vind het wel leuk voor Simon dat hij uitgenodigd is voor een feestje.
Manlief had meteen het idee om ook zoiets voor Simon te doen als hij in juli 4 wordt. Dat heb ik maar meteen de kop ingedrukt :+
  zaterdag 24 april 2021 @ 09:06:06 #166
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_199134026
Haha, ik pieker er ook niet over hoor, een feestje bij 4 jaar, en daar schaam ik me helemaal niet voor.

Wat leuk, die positieve woorden, Adrian4. Wanneer mag hij?
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_199134084
@TolstoiFan :*

Beterschap voor Lala :*

Het zijn geen heel ervaren leidsters nee, de peutergroep zit er ook pas twee jaar. Op sommige punten lijkt het soms ook meer op kinderopvang (bijvoorbeeld dat laatste uurtje tv kijken). Wat dat betreft vind ik het echt niet erg dat hij weer thuis eet. :D

Banaan vindt de cito misschien wel leuk om te doen. Dat mag hij doen met de pedagoge, de uitdagende dingen met haar vindt hij sowieso het leukst. Hij wordt pas in december 4 dus start in principe na de kerstvakantie op school.

@Lemijn inderdaad van Heintje, die vindt hij helemaal het einde. :Y
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
  zaterdag 24 april 2021 @ 09:19:25 #168
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_199134122
Oh ja Banaan is echt weer een paar maanden jonger dan Jacob... als ze in die test reden vinden voor extra uitdaging voor hem, is het wel winst wellicht.

En wat komisch van Heintje. Het is zo'n oubollig boekje en de boodschap is niet helemaal in mijn straatje (je moet altijd goed luisteren) maar de tekeningen zijn natuurlijk fantastisch. We hebben ook het gouden boekje van Oetel, over een treintje dat naar de treinschool gaat en moet leren om op de rails te blijven (lees: binnen de lijntjes te kleuren). Maar ja treinen.... ^O^ .
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_199134525
N. gaat over een maandje naar de peuterspeelzaal. Wat vind ik dat spannend zeg :{ maar ze is er echt aan toe ze vraagt elke ochtend "mama N. naar school toe?" Waar moet ik echt aandenken wat ze die dag meemoet en kwa eten en hoe ervaarde jullie de 1e keer dat je je kind weg bracht? N. is nog nooit bij iemand anders geweest zonder mij, oke 1 keer toen ik aan het bevallen was van spruit maar dat is alweer 17 Maanden geleden :D
pi_199134798
@BellaaElisa ik zou even bij de peuterspeelzaal vragen wat je voir eten/drinken nodig hebt want het verschilt per locatie.
Spannend hoor, ik hoop dat ze het leuk gaat vinden!

@Lemijn Oetel is ook een favoriet. De les die ik daarin lees is dat ook als je ergens goed in bent, je nog steeds moet oefenen. :D

Peuterfeestjes zou ik zelf ook nog niet aan beginnen maar ik snap wel dat het in deze tijd gedaan wordt zonder ouders, in plaats van helemaal geen kinderfeestje.
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_199135314
Net een Koningsdag goodie bag opgehaald hier in het dorp. Zat gewoon een sixpack (hele!) ontbijtkoeken van 475 gram per stuk in :')
pi_199135396
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 april 2021 11:28 schreef Sfancta het volgende:
Net een Koningsdag goodie bag opgehaald hier in het dorp. Zat gewoon een sixpack (hele!) ontbijtkoeken van 475 gram per stuk in :')
koekhappen met de hele buurt *O* w/
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_199135671
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 april 2021 09:06 schreef Lemijn het volgende:
Haha, ik pieker er ook niet over hoor, een feestje bij 4 jaar, en daar schaam ik me helemaal niet voor.

Wat leuk, die positieve woorden, Adrian4. Wanneer mag hij?
25 mei is de dag!
pi_199136570
Ik dacht dat banaan qua leeftijd veel dichter bij mijn meiden zat PKM. Als hij nog tot december daar zit is het wel de moeite waard om daar nog wat energie in te steken.

Lala is een stuk opgeknapt maar nog niet helemaal fit. Vandaag een rustig dagje nog, zodat ze morgen fit naar het prinsessenfeestje kan.

Wat fijn dat ze op het kdv zo positief zijn Adrian! Ik ga hun vaste juf daar wel missen, al mijn kinderen waren dol op haar, en ze heeft voor de meiden gezorgd vanaf dat ze 9 weken oud waren en is tegelijk met hen overgestapt naar de (toen nieuwe) peutergroep. Ik denk dat dat voor haar ook nog wel een stap gaat zijn. Geef jij nog een afscheidscadeautje oid?
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
pi_199136640
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 april 2021 10:05 schreef BellaaElisa het volgende:
N. gaat over een maandje naar de peuterspeelzaal. Wat vind ik dat spannend zeg :{ maar ze is er echt aan toe ze vraagt elke ochtend "mama N. naar school toe?" Waar moet ik echt aandenken wat ze die dag meemoet en kwa eten en hoe ervaarde jullie de 1e keer dat je je kind weg bracht? N. is nog nooit bij iemand anders geweest zonder mij, oke 1 keer toen ik aan het bevallen was van spruit maar dat is alweer 17 Maanden geleden :D
Hier is het een ochtend van 8.15 tot 12 uur en eten en drinken ze rond 10 uur. C krijgt van mij water en 1 of 2 stuks fruit mee, ze geven bij ons ook de voorkeur aan fruit als snack. Nu doen wij dat thuis standaard ook al in de ochtend :)

Ik vond de eerste keer wegbrengen vreselijk, liep huilend het gebouw uit toen :@ C heeft het een tijd lastig gevonden met wegbrengen maar als ik eenmaal weg was ging het prima, inmiddels loopt ze nog net niet huppelend naar binnen en leert ze er een hoop.
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_199136692
quote:
3s.gif Op zaterdag 24 april 2021 09:15 schreef PKM het volgende:
lijkt het soms ook meer op kinderopvang (bijvoorbeeld dat laatste uurtje tv kijken). Wat dat betreft vind ik het echt niet erg dat hij weer thuis eet. :D
Een uur tv kijken op een psz :o en het is maar een ochtend van 3,5 uur of is het langer bij jullie? Ik zou daar zelf absoluut niet blij mee zijn, weten ze geen activiteiten te bedenken of vinden ze het wel makkelijk zo?
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_199137039
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 april 2021 13:42 schreef FlyingFish het volgende:
Ik dacht dat banaan qua leeftijd veel dichter bij mijn meiden zat PKM. Als hij nog tot december daar zit is het wel de moeite waard om daar nog wat energie in te steken.

Lala is een stuk opgeknapt maar nog niet helemaal fit. Vandaag een rustig dagje nog, zodat ze morgen fit naar het prinsessenfeestje kan.

Wat fijn dat ze op het kdv zo positief zijn Adrian! Ik ga hun vaste juf daar wel missen, al mijn kinderen waren dol op haar, en ze heeft voor de meiden gezorgd vanaf dat ze 9 weken oud waren en is tegelijk met hen overgestapt naar de (toen nieuwe) peutergroep. Ik denk dat dat voor haar ook nog wel een stap gaat zijn. Geef jij nog een afscheidscadeautje oid?
Ik wil dat ie iets maakt voor de juffen, als is het maar een tekening. Alleen Kevin doet zoiets nooit op afroep dus het wordt een uitdaging. Kevin vindt een bepaalde juf geweldig en dat is wederzijds volgens mij. Ik had nog wel zo’n moeite met haar toen ze er kwam werken ivm wat ze een vriendin van mij persoonlijk heeft aangedaan. Maar met Kevin is ze geweldig en daar heeft ze wel een tekening voor verdiend!

Beterschap voor Lala
pi_199141553
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 april 2021 13:57 schreef rena het volgende:

[..]

Een uur tv kijken op een psz :o en het is maar een ochtend van 3,5 uur of is het langer bij jullie? Ik zou daar zelf absoluut niet blij mee zijn, weten ze geen activiteiten te bedenken of vinden ze het wel makkelijk zo?
Banaan is er van half negen tot half twaalf. Vorig jaar was dat tot half 1 maar de gemeentesubsidie vergoedt nog maar drie uur.

Vroeger aten ze een broodje om half twaalf en daarna de tv aan bij het jassen aantrekken, soms wat eerder omdat de kinderen moe waren. Nu gaat de tv soms al aan wanneer de eerste kinderen worden opgepikt. Daardoor kan de groep dan wel even met 1 juf terwijl de andere kinderen uitzwaait. Maar ik blijf het gek vinden. :D
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_199143213
Vreemd idd PKM, zoveel tv op een psz. :N

N kijkt ook enorm uit naar de basisschool. Laatst riep ze als ik 4 word ben ik zó blij! :D De aanleiding is dan een gesprekje over de seizoenen en dat ze als het herfst is, jarig is geweest.
Ze klaagde vandaag over haar te klein geworden kruiwagen. Ik zag het en benoemde dat het niet fijn voor haar rug leek. Zegt ze na een paar keer op en neer lopen met een blok hout (papa helpen). ‘Mama, ik heb nu al pijn in mijn rug, dus dan moet je maar een nieuwe bestellen straks hè.’

Ik heb laatst bedacht dat ik haarelastiekjes ga kopen als ze afscheid neemt. Ze heeft in de afgelopen jaren best wat elastieken er doorheen gejaagd van daar. Kunnen ze daar weer andere kindjes blij mee maken.
pi_199191814
Hoe is jullie Koningsdag geweest?

Bij de straat achter ons werd een heel groot springkussen gehuurd, daar heeft Banaan vier uur op staan springen. Ik vond het ook heel gezellig met de achterburen. En zo op 1,5 meter was het alsnog echt een feest. O+

Banaan ging zonder al te veel gedoe mee naar huis en ondanks dat hij kapot was kwamen we het bedritueel goed door.
Helaas is hij vandaag nog erg moe en op z'n zachtst gezegd wat humeurig. :X



De andere 20 a 30 kinderen zijn bij deze foto even ijs eten. :D
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_199196926
Wij hadden visite en dat was echt gezellig :) jongens ook de hele dag vermaakt, zo fijn.

Gisterochtend gingen we de vlag ophangen en Mijm mocht ‘helpen’. Toen hij hing keek hij tevreden en zei: ‘Ik denk dat de koning nou ook blij is.’ O+ O+ _O-
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_199196951
Dat springkussen ziet er echt geweldig uit! Ik zou ook willen :D
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_199197620
Dat springkussen en Banaan met zijn blije koppie O+

We zitten een beetje in dubio. Morgen zou Simon weer naar de psz gaan (laatste keer voor de meivakantie). Hij is weer verkouden en hoest ook af en toe. Begin volgende week moeten we met hem naar het ziekenhuis voor een echo van zijn blaas/nieren e.d. Bij verkoudheid mag hij waarschijnlijk dan niet komen.
Bij voorkeur wil ik die ziekenhuis afspraak niet annuleren, dan maar uit voorzorg thuis houden van de psz zodat ie in ieder geval geen nieuwe virussen kan oppikken? En heel erg hopen dat ie volgende week beter is?

Manlief neigt naar wel naar de psz, omdat de vorige verkoudheid ook weken heeft geduurd, dus de kans dat ie volgende week beter is voor de afspraak in het ziekenhuis sowieso ook klein is.

:( Klote Corona......
pi_199197736
@TolstoiFan ik zou hem niet thuishouden en steun daarmee helaas je man. Banaan hoest ook steeds weken achter elkaar.

Zou wel zuur zijn als de afspraak niet door kan gaan.
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
  woensdag 28 april 2021 @ 21:04:37 #185
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_199197894
Zou hij wel naar dat onderzoek mogen met negatieve test? Want dan zou ik hem laten testen. Jacob was van de week met mij mee naar de teststraat, het wemelde het daar van de kinderen en niemand huilde, dus hij wil er ook wel een keertje voor zichzelf heen concludeerde hij.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_199198120
Geen idee, ik bel sowieso het ziekenhuis morgen even voor duidelijkheid. Op de site van het ziekenhuis staat echter dat je bij verkoudsheidsklachten niet welkom bent.
Voor volwassenen kan ik dat nog begrijpen, maar voor kinderen die naar de opvang gaan is dat wel lastiger. Die zijn meestal om de haverklap verkouden en hoesterig.

@Lemijn, jij was toch gevaccineerd? Dan toch laten testen bij evt. verkoudheidsklachten?
  woensdag 28 april 2021 @ 21:33:41 #187
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_199198367
Ja bij mijn weten moet ik me nog steeds aan de basisregels houden. Geen enkel vaccin werkt 100% tegen besmet raken, en juist voor mijn werk weet ik graag zeker dat ik daar veilig zit te snotteren. Dus ach, weer een test, waarom niet :X .

En ik ga ervan uit dat wat ik heb Jacob ook heeft. Die komt nog gewoon bij zijn grootouders met snot. Dan weten we gelijk dat dat oké is.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_199198650
quote:
0s.gif Op woensdag 28 april 2021 21:04 schreef Lemijn het volgende:
Zou hij wel naar dat onderzoek mogen met negatieve test? Want dan zou ik hem laten testen. Jacob was van de week met mij mee naar de teststraat, het wemelde het daar van de kinderen en niemand huilde, dus hij wil er ook wel een keertje voor zichzelf heen concludeerde hij.
Mijm is laatst getest, vond het helemaal prima. Ik had hem (en S., want die moest ook getest worden) een ijsje beloofd na afloop. Nou, ze gingen zo’n beetje huppelend naar buiten, dus omkopen was echt niet nodig geweest :')
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_199198672
Overigens laat ik de jongens echt niet constant testen. Dan zitten we wekelijks bij de teststraat. Alleen zoals laatst, toen hadden ze allebei keelpijn en een nare hoest. Voor iedere snottebel gaat ‘m gewoon niet worden.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_199213048
Hallo! Deze is nu ook twee! O+ Dus we komen hier meelezen.

Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
pi_199213154
Wat een heerlijk jarige foto! O+ Gefeliciteerd met je peuter! *O*
pi_199213868
Aah gefeliciteerd met Lily rebubbled! En wat een mooie taart O+
pi_199215184
Gefeliciteerd met Lily!

En inderdaad, gevaccineerd zijn betekend nog steeds aan de basisregels houden. Ik heb er zelf ook alweer een ritje teststraat op zitten, gelukkig negatief en verkoudheid neemt ook alweer af.

Wij deden niet zoveel bijzonders met koningsdag. We zijn bij mn ouders koffie wezen drinken en in de middag begonnen met de grote achtertuin verbouwing begonnen. Het was er prachtig weer voor in ieder geval!

Tv op de peuterspeelzaal?
Bij mijn weten hebben ze hier op het kdv niet eens een tv op de peutergroepen. Nu is kdv wel anders dan psz natuurlijk maar toch, een uur de tv aan lijkt me niet helemaal de bedoeling.
pi_199215391
quote:
0s.gif Op donderdag 29 april 2021 22:06 schreef Rebubbled het volgende:
Hallo! Deze is nu ook twee! O+ Dus we komen hier meelezen.

[ afbeelding ]
O+ O+ O+
pi_199215425
quote:
0s.gif Op donderdag 29 april 2021 22:06 schreef Rebubbled het volgende:
Hallo! Deze is nu ook twee! O+ Dus we komen hier meelezen.

[ afbeelding ]
Gefeliciteerd *O*
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_199215703
Thank youu!

quote:
0s.gif Op donderdag 29 april 2021 22:52 schreef CaVaBien het volgende:
Aah gefeliciteerd met Lily rebubbled! En wat een mooie taart O+
Dankjewel! Zelf gemaakt weer. En hij was hysterisch gekleurd van binnen. Ik ben er stiekem heel trots op. :D

Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
pi_199215817
Gefeliciteerd Rebubbled! Goeie taart weer *O*
pi_199215880
Gefeliciteerd! Wat een mooie taart goed gelukt! O+ O+
pi_199215990
Rebubbled, gefeliciteerd met je verse peuter! Wauw, wat een goeie taart!
pi_199216693
Daar mag je trots op zijn rebubbled!! Gefeliciteerd!
pi_199220285
Woow geweldig die taart! Ik ben ook begonnen met creaties, maar ben helaas nog niet zo ervaren :P
pi_199220940
Mooi hoor @Rebubbled en nog gefeliciteerd. :*

Banaan eet zowaar weer zelf. Nu al drie maaltijden achter elkaar. *O*

Hij wisselt zelf zijn kleding als er iets nat/vies wordt. Best vaak dus. ;)

Hij is nog steeds humeurig en sloeg vandaag zijn zusje. Twee keer. }:|

Nou zit hij wel weer lekker te spelen in een ford met dozen en zakken luiers. ^O^
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_199223989
Hele vette taart! Watertanden, haha. O+
pi_199224166
We hadden vandaag een pedagoog op de opvang. Onze dochter viel op door haar uitgebreide woordenschat. *) En ze was grappig. :9 Toch altijd leuk om te horen. :9 Veel woorden, maar wel een beetje binnensmonds. :+

Dit wordt er één......
pi_199224193
Gefeliciteerd Rebubbled! En die taart :9~ :Y)
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_199224802
Welkom hier Lily, gefeliciteerd!

Zeker altijd leuk om te horen NJ.

Niets zo verrassend als peuters O+ Mijn peuter lust eigenlijk alles, alleen geen champignons. Vanochtend was ik hardop een boodschappenlijstje aan het maken. ‘Wat moet er in de saus’ peuter: ‘champignons’. Ik: ‘maar die lust jij toch niet?’ Peuter: ‘maar morgen ga ik ze proeven’.
En dat heeft ze nog een aantal keer gezegd, dus ik ben heel benieuwd morgen avond.
Ze eet inmiddels ook wat meer soorten vlees, dat heeft lang geduurd.

Hebben jullie nog tips waar ik een prima petje kan kopen voor haar? Vorig jaar al niet gelukt doordat ik door Corona weinig in fysieke winkels kwam, maar nu past de oude écht niet meer.
pi_199233291
Nolita, ik ben ook benieuwd of ze vanavond de saus met champignons eet :Y en petjes misschien Hema oid? Hier een kind wat weinig op haar hoofd houdt dus ik probeer het niet eens meer :+

Wel neemt ze momenteel kleine stappen qua zindelijkheid, gisteren heeft ze verschillende plasjes op de wc of het potje gedaan en een deel van de dag zonder luier ^O^ Het valt me op dat ze plas lang op kan houden, ik bied haar wel genoeg aan om naar de wc of het potje te gaan, is dat herkenbaar? Pas had ze om 7 uur ‘s ochtends geplast en toen pas om 14 uur weer terwijl ze wel een droge luier had. En toen werd ze alsnog nijdig dat ze op het potje moest maar kwam er wel een enorme plas uit. Na de nacht is ze nu bijna elke ochtend droog *O* , alleen poepen is nog een dingetje dus ze krijgt ‘s nachts en voor het middagdutje wel nog een luier om.
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_199236143
Gefeliciteerd nog Rebubbled! *O*

Goed bezig C *O* het voorjaar is ook het perfecte moment om met zindelijkheid aan de slag te gaan.

Nolita, kleuter hier eet ook geen champignons. Maar onherkenbaar in reepjes gegeten wel gewoon (en dan doe ik er altijd een paar die wel in plakjes gesneden zijn bij, zodat hij kan zien dat het er in zit, en daarvan moet hij er ook 1 ‘proeven’ de rest mag hij eruit vissen).

Qua petjes, mijn meiden hebben petjes die ik ooit bij de Kruidvat heb gekocht. Hun broer een pet van de Intertoys. Sportwinkels verkopen vaak ook kinderpetten van Adidas enzo. En H&M heeft in de zomerperiode ook vaak petten.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
pi_199236622
Wat goed van C! Hier zit er altijd wat in de luier als ze die om heeft snachts. Als ze een onderbroek aan heeft laten we haar nog 2x plassen nadat ze slaapt en dan gaat het meestal goed. 1x of te laat levert meestal een nat bed op dus nacht zindelijk gaat nog wel even duren hier denk ik.
Herkenbaar van lang niet plassen. N kan het in de ochtend ook heel lang ophouden, van opstaan tot 13:00 oid. Smiddags moet ze wel vaker.

De champignons gingen op vanavond en ze zei zelf dat ze ze nu niet meer eruit hoefde te vissen. *O*

Hmm een sportwinkel mss eens proberen ja. Daar wil ik binnenkort toch al eens naartoe voor het een en ander. H&m had ze eerst en was prima. Toen ik laatst online keek kon ik er alleen per 2 bestellen en alleen voor een petje naar h&m (naar de stad rijden, parkeergeld, tijd die je eraan kwijt bent en de vraag of ze überhaupt iets hebben) zie ik niet zo zitten.
pi_199237521
Ik kom even uit lurkmodus binnenvallen :+ ;

Y heeft nog steeds berg op haar hoofdhuid, nou heb ik gelezen dat als het er na 2 jaar nog zit (ze is nu 2,5) dat het dan een soort van eczeem is? Dat is dan Google overigens, dus weet niet of dat werkelijk zo is. Iemand ervaring mee of tips? Babyolie etc al geprobeerd.
Ze heeft er geen last van trouwens, maar t ziet er gewoon een beetje rot uit.
  FOK!fossiel zaterdag 1 mei 2021 @ 23:07:05 #211
1455 Keroppi
kool kikker
pi_199239418
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 mei 2021 21:15 schreef Framblij89 het volgende:
Ik kom even uit lurkmodus binnenvallen :+ ;

Y heeft nog steeds berg op haar hoofdhuid, nou heb ik gelezen dat als het er na 2 jaar nog zit (ze is nu 2,5) dat het dan een soort van eczeem is? Dat is dan Google overigens, dus weet niet of dat werkelijk zo is. Iemand ervaring mee of tips? Babyolie etc al geprobeerd.
Ze heeft er geen last van trouwens, maar t ziet er gewoon een beetje rot uit.
Mijn dochter heeft het ook (gaat richting 2) en ik heb -denk ik- iets vergelijkbaars of hetzelfde.

Had er al vanaf de geboorte last van en in mijn kindertijd heb ik er ook shampo's en creme's voor gehad. Ik weet niet wat de diagnose is geweest destijds.

Wat ik wel weet ik dat ik er gelukkig weinig hinder van ondervind (het jeukt niet) en het wisselt qua intensiteit. Als het echt erg is kreeg ik ook wel last achter mijn oren (rood/ontstoken).

In tegenstelling tot mijn dochter heb ik vrij dik haar, behalve de kapper ziet niemand het. Maar bij haar zie je het bij scheidingen en sowieso wat doorschijnen.

Wat lijkt te helpen bij mijn dochter:
* Hele milde shampoo. Liefst zonder SL(E)S. Die van uit de babylijn Sostrene Grene (door allerlei Skandinavische dermatologische instituten 'goedgekeurd') leek het beste te werken. Het leek erger te worden toen die op was en we uit de gekregen voorraad op de Kruidvat babyshampoo overstapten. Nu iets van Oh-lief bij de Etos gehaald, lijkt redelijk effect te hebben. De Neutral babyshampoo bevat overigens wel SL(E)S...

* Bij roodheid achter de oren lekker vet houden met Bepanthen babyzalf of eczeemzalf.


De Zarqa anti-berg spray leek als baby best effect te hebben. Nu zie ik nul resultaat.

[ Bericht 0% gewijzigd door Keroppi op 01-05-2021 23:12:59 ]
Chick on a mission
pi_199239556
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 mei 2021 21:15 schreef Framblij89 het volgende:
Ik kom even uit lurkmodus binnenvallen :+ ;

Y heeft nog steeds berg op haar hoofdhuid, nou heb ik gelezen dat als het er na 2 jaar nog zit (ze is nu 2,5) dat het dan een soort van eczeem is? Dat is dan Google overigens, dus weet niet of dat werkelijk zo is. Iemand ervaring mee of tips? Babyolie etc al geprobeerd.
Ze heeft er geen last van trouwens, maar t ziet er gewoon een beetje rot uit.
Sofie had ook flink berg totdat we deze shampoo zijn gaan gebruiken: Maria Nila Palett Head & Hair Heal Shampoo. Ik heb zelf zeker 25 jaar berg gehad, verder nooit ergens iets van eczeem. En met deze shampoo volledig weggegaan. Sofie en ik zijn allebei nogal blond en hebben dun haar dus je zag het er altijd doorheen. Deze shampoo is wel prijzig, op Amazon.de nog het goedkoopst geloof ik, maar ik durf niet meer anders te gebruiken. En nee ik heb geen aandelen :P
pi_199239609
Fram, was je met shampoo? Misschien scheelt het om een tijdje over te gaan dan naar alleen water. Of even naar de dokter om er zeker van te zijn dat het niet iets anders is.

Hier zijn champignons ook vies als enige. Het verschilt wel heel erg per dag wat ze van haar bord eet. De ene dag alleen aardappelpuree, de andere dag een kilo zalm, dan alleen maar de boontjes. En soms wel van alles wat, maar vaker niet dan wel.
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
  FOK!fossiel zondag 2 mei 2021 @ 07:03:53 #214
1455 Keroppi
kool kikker
pi_199241653
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 mei 2021 23:15 schreef Takkie88 het volgende:

[..]

Sofie had ook flink berg totdat we deze shampoo zijn gaan gebruiken: Maria Nila Palett Head & Hair Heal Shampoo. Ik heb zelf zeker 25 jaar berg gehad, verder nooit ergens iets van eczeem. En met deze shampoo volledig weggegaan.
Interessant! Doe je in een topic voor peuters nog goede tips voor ook jezef op :D
Chick on a mission
pi_199243518
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 mei 2021 21:15 schreef Framblij89 het volgende:
Ik kom even uit lurkmodus binnenvallen :+ ;

Y heeft nog steeds berg op haar hoofdhuid, nou heb ik gelezen dat als het er na 2 jaar nog zit (ze is nu 2,5) dat het dan een soort van eczeem is? Dat is dan Google overigens, dus weet niet of dat werkelijk zo is. Iemand ervaring mee of tips? Babyolie etc al geprobeerd.
Ze heeft er geen last van trouwens, maar t ziet er gewoon een beetje rot uit.
:W
Volgens mij heeft Saar het hier ook nog steeds.. Misschien ook maar 'ns de shampoo van @Takkie88 proberen. :9
Wassen nu al zo weinig mogelijk met zeep e.d.
pi_199282730
Dank jullie wel voor de tips O+!

Was inderdaad niet met shampoo, alleen een beetje cremespoeling in de punten (ze heeft best lang haar en anders gaat het best wel klitten), misschien verstandig om dat iig niet meer te gebruiken.

Ik zal eens even gaan kijken voor die shampoo’s :)
pi_199295578
Ik heb de shampoo besteld, ben benieuwd! :D
pi_199301001
Banaan is heerlijk bezig. Emmertje water, papier erin, met de schuimspaan eruit, in de vergiet en dan met een pureestamper. ^O^
Dat hij straks ook pulp in de waterkoker deed laten we even buiten beschouwing.

En hij is druk bezig met tijd. Hoe laat is het, wanneer wordt het avond, welke dag is het, wat voor weer, waarom is er weer een nieuwe dag, enz. Liefst wil hij dan ook op zijn klok en kalender kijken naar de tijd en datum. Wel leuk hoor, hoe zijn wereld steeds groter wordt. :)
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_199301790
Hele stappen maakt Banaan dan zeg! Heel tof om zo mee te krijgen denk ik! *)
  donderdag 6 mei 2021 @ 17:13:40 #220
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_199303899
Tijd is hier ook een dingetje, hoe lang duurt iets, is dat kort of lang, is dat morgen of gisteren. En als hoogtepunt "wanneer wordt het zomer?" En al hoort ie elke avond "nog drie maanden" hij blijft het stug vragen _O-
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_199307700
Hier is Simon ook erg bezig met tijd. Op de digitale wekker leest hij elke ochtend de tijd af: 7-3-0 of 8-0-1.
De laatste week vraagt ie ook elke ochtend "hoeveel dagen is het tot Moederdag?" En inderdaad vragen hoe lang iets duurt.
pi_199308200
Haha ook leuk om te zien wat jullie kinderen vragen. :D Feestdagen zijn ook favoriet, zoals wat is oud en nieuw en wanneer is het weer Pasen?

Hoelang iets duurt houdt hem niet zo bezig. Soms vraagt hij wel "hoelang gaan we naar oma" maar bedoelt eigenlijk wanneer we gaan. En als het om mijn stiefmoeder gaat zeg ik altijd dat we heel lang gaan, want zo voelt het ook. *)

Het mooist vind ik zijn hoopvolle blik als ik vertel hoe laat het is en hij naar onze cijferloze klok kijkt.

Hij pakte vanochtend zelf een plaatjesboek waar de woorden bij staan en ging ze spellen. Spelling ging al best goed maar hij doet dat uit zijn hoofd, want als hij de letters aanwijst begint hij rechts. :D O+
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_199308620
Haha pkm, leuk!

Hier ook vaak dat soort vragen. ‘Is het morgen, morgen?’ :D
Wat klok betreft benoem ik nu ook steeds vaker waar de wijzers moeten staan als ze vraagt hoelaat iets gaat gebeuren.

Wat ik ook leuk vind. Ik heb een invulboek tot 4 jaar en ik stel haar nu vaak zelf af en toe wat vragen als ik weer wat ga invullen. Zo leuk dat ze nu zelf de antwoorden kan geven.

Ze viel vandaag een gat in haar hoofd op de opvang. Doordat wij beiden op 50 km afstand aan het werk waren is ze met een juf naar de huisarts gegaan. Onze bikkel, waar ze normaal minstens een half uur krijst bij de minste druppel bloed, had ze nu geen kik gegeven. Na afloop heeft ze trots haar stickers aan alle kindjes laten zien.
Ik ben heel blij dat het gat tussen haar haren zit; maar ze heeft nu deels rood/roze haar (ze is blond) en het mag 48 uur niet nat worden.
Maar mijn moederhart ging wel even tekeer, omdat ik er niet bij kon zijn. Gelukkig was de juf waarmee ze een hele sterke band heeft bij haar.

Zijn we ook eens 1 dag sinds half december weer eens tegelijkertijd van huis. }:|
pi_199310178
Even benieuwd naar ervaringen. Ons zoontje van bijna 2,5 is sindskort erg aan het peuterpuberen. Hoort er natuurlijk bij en is overdag wel te overzien, maar het hele naar bed gaan en blijven liggen is echt een ramp nu. Tot een paar weken geleden kon je hem in bed leggen en hij sliep tot 6:00 / 7:00 de volgende ochtend. Maar toen begon hij opeens aldoor direct na het naar bed brengen uit zijn ledikantje te klimmen. Als we er dan een tijdje bij bleven zitten ging hij uiteindelijk wel slapen. 's Nachts stond ie dan meestal rond 1:00 uur weer bij ons bed en was er weer een hele ritueel nodig met meerdere keren uit bed klimmen voordat ie weer slaapt. Vervolgens is het rond 5:00 of 6:00 uur weer raak. We deden hem nog wel eens bij ons in bed, maar dan gaat ie alleen nog klieren en om te voorkomen dat dat zijn doel wordt voor het uit bed klimmen doen we dat niet meer.
Omdat het uit bed klimmen met slaapzak nog aan toch een beetje gevaarlijk is (hij is ook een paar keer hard gevallen) hebben we de zijkant van zijn bed (hekje) eruit gehaald, zodat ie nu makkelijk eruit kan. Gevolg is natuurlijk dat ie er nu nog sneller uit kan.

Het avondritueel wordt steeds lastiger en is nu zo dat ie na een boekje voorlezen en flesje melk naar bed gaat (meestal voor 19:00 uur). Vervolgens talloze keren uit bed stappen naar de gang. Daar wachten we hem dan op en stoppen hem weer in bed (dit houdt ie makkelijk een uur lang vol, het is dan ook al 20:00 uur geweest en hij is kapot van de moeheid, maar wil toch weer eruit). Uiteindelijk helpt het vaak om even flink boos te worden, waardoor die gaat huilen en dan nog even ernaast blijven zitten tot ie uiteindelijk slaapt. Het lijkt een soort machtsstrijd.

Dit breekt ons behoorlijk op, te meer omdat mijn vriendin ook hoogzwanger is (van de derde, we hebben ook nog een meisje van 4) en hier weinig puf voor heeft. We hebben nog een aantal mogelijkheden:
- Traphekje in zijn deurpost plaatsen, zodat ie iig op zijn kamer blijft. Vind het alleen wel tricky of ie dan niet gevaarlijke streken gaat uithalen in zijn kamer (in kasten klimmen etc.)
- Hekje van zijn bed weer terugplaatsen, zodat de drempel iets lager wordt om eruit te klimmen. Risico is dan wel weer dat ie er toch wel uit gaat klimmen en misschien hard valt.
- Hem in een kooi stoppen (grapje ;))
- Het met woorden oplossen. Ik denk dat ie daar nog te klein voor is. Hij praat al wel in simpele zinnetjes en begrijpt ook het meeste wat we zeggen, maar onderhandelen of consequenties ergens van inzien (als je blijft liggen krijg je morgen een speelgoedauto) snapt ie nog niet.
- Consequent aldoor terug in bed stoppen. Zoals ik aangaf kan hij dat spel erg lang volhouden en put dat ons helemaal uit.

Eea. lijkt een beetje begonnen te zijn sinds hij een maand of 2 geleden op de creche naar een nieuwe groep met oudere kinderen is gegaan (en het prima naar zijn zin heeft), maar dat is iets wat zou moeten wennen op de duur.

Ben erg benieuwd of mensen hetzelfde hebben gehad met hun peuterpuber en wat wel hielp :)
pi_199310293
In je eigen bed laten slapen :@
Dat is wat we zelf lang hebben gedaan, zodat we in ieder geval nog sliepen...
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_199310302
Afgelopen nacht eindelijk weer eens normaal geslapen hier. De jongens werden om en om tot wel 6 keer per nacht wakker de laatste maanden. Nu een sticker beloofd per nacht dat ze tot 7 uur slapen/stil zijn.
S. sliep tot 7.15, Mijm werd om 6.45 wakker, maar had toen ‘buikpijn’ en bleek te moeten plassen, met een droge luier.
Maar hoeraaaaa voor goede nachtrust *O*

Het lijkt erop dat hij vrij snel na het overdag zindelijk zijn ook ‘s nachts zonder luier gaat kunnen. Vindt hij ook erg belangrijk, dat die luier droog blijft.

Disclaimer: klinkt nu heel onaardig misschien, na een berichtje over slecht slapen van een ander, maar na zo’n 5 jaar slaapellende vind ik dit een reden om te juichen.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_199311100
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 07:44 schreef LeSage het volgende:
Afgelopen nacht eindelijk weer eens normaal geslapen hier. De jongens werden om en om tot wel 6 keer per nacht wakker de laatste maanden. Nu een sticker beloofd per nacht dat ze tot 7 uur slapen/stil zijn.
S. sliep tot 7.15, Mijm werd om 6.45 wakker, maar had toen ‘buikpijn’ en bleek te moeten plassen, met een droge luier.
Maar hoeraaaaa voor goede nachtrust *O*

Het lijkt erop dat hij vrij snel na het overdag zindelijk zijn ook ‘s nachts zonder luier gaat kunnen. Vindt hij ook erg belangrijk, dat die luier droog blijft.

Disclaimer: klinkt nu heel onaardig misschien, na een berichtje over slecht slapen van een ander, maar na zo’n 5 jaar slaapellende vind ik dit een reden om te juichen.
Hehe, gelijk heb je hoor. Vond het toen onze jongste (de peuterpuber van hierboven) eindelijk na een jaar een redelijke nacht doorsliep een hele overwinning ;) Tot ie nu 1,5 jaar later weer begint met nachtspoken.....
Al is het met 2 kids bijna nooit een rustige nacht, want als de een een nachtje doorslaapt wordt de ander wel weer een keer wakker om <random_reden> :Z
pi_199311117
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 07:42 schreef LeSage het volgende:
In je eigen bed laten slapen :@
Dat is wat we zelf lang hebben gedaan, zodat we in ieder geval nog sliepen...
Dat hebben we wel eens gedaan, maar vooral de laatste tijd gaat ie dan alleen maar aan je oren trekken, in je ogen prikken etc.
Ik ging ook wel eens met hem op de logeerkamer liggen, waar een tv is. Vervolgens wil ie aldoor daar 'samen slapen' met als enige doel dat ik de tv aanzet... Kortom, hij gaat gewoon in zijn eigen bed.

Ik heb vanochtend een traphekje geplaatst voor zn kamerdeur. Vannacht maar eens kijken of dat helpt cq. afschrikt om nog uit bed te gaan.
pi_199311610
Lastig hoor @Palomar .

Onze peuter was vanaf zijn tweede ook moeilijker met in slaap vallen. Hij sliep bij mij en het kon best een uur duren totdat hij sliep. Vooral als hij ook nog een middagdut had gedaan. Slaapt je zoontje nog overdag?

Toen ons dochtertje geboren werd is mijn man zijn bedritueel gaan doen en dat gaat veel sneller.
Hij gaat liggen, mijn man ernaast op de stoel, peuter stelt nog wat vragen (alleen vragen over de dag worden beantwoord, niet de vragen om tijd te rekken), even hand vasthouden en dan slaapt hij. Duurt 5 a 10 minuten.

Ik zou vooral focussen op sneller in slaap vallen. Als je kind erg moe is zal die ook vaker en vroeger wakker worden, dus focus daarop heeft niet zo'n zin naar mijn idee.

Wat goed @LeSage ! Zoiets mag je altijd lekker blij om zijn hoor. *O*
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 vrijdag 7 mei 2021 @ 11:25:14 #230
74056 crew  ToT
pi_199312711
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 07:05 schreef Palomar het volgende:
Even benieuwd naar ervaringen. Ons zoontje van bijna 2,5 is sindskort erg aan het peuterpuberen. Hoort er natuurlijk bij en is overdag wel te overzien, maar het hele naar bed gaan en blijven liggen is echt een ramp nu. Tot een paar weken geleden kon je hem in bed leggen en hij sliep tot 6:00 / 7:00 de volgende ochtend. Maar toen begon hij opeens aldoor direct na het naar bed brengen uit zijn ledikantje te klimmen. Als we er dan een tijdje bij bleven zitten ging hij uiteindelijk wel slapen. 's Nachts stond ie dan meestal rond 1:00 uur weer bij ons bed en was er weer een hele ritueel nodig met meerdere keren uit bed klimmen voordat ie weer slaapt. Vervolgens is het rond 5:00 of 6:00 uur weer raak. We deden hem nog wel eens bij ons in bed, maar dan gaat ie alleen nog klieren en om te voorkomen dat dat zijn doel wordt voor het uit bed klimmen doen we dat niet meer.
Omdat het uit bed klimmen met slaapzak nog aan toch een beetje gevaarlijk is (hij is ook een paar keer hard gevallen) hebben we de zijkant van zijn bed (hekje) eruit gehaald, zodat ie nu makkelijk eruit kan. Gevolg is natuurlijk dat ie er nu nog sneller uit kan.

Het avondritueel wordt steeds lastiger en is nu zo dat ie na een boekje voorlezen en flesje melk naar bed gaat (meestal voor 19:00 uur). Vervolgens talloze keren uit bed stappen naar de gang. Daar wachten we hem dan op en stoppen hem weer in bed (dit houdt ie makkelijk een uur lang vol, het is dan ook al 20:00 uur geweest en hij is kapot van de moeheid, maar wil toch weer eruit). Uiteindelijk helpt het vaak om even flink boos te worden, waardoor die gaat huilen en dan nog even ernaast blijven zitten tot ie uiteindelijk slaapt. Het lijkt een soort machtsstrijd.

Dit breekt ons behoorlijk op, te meer omdat mijn vriendin ook hoogzwanger is (van de derde, we hebben ook nog een meisje van 4) en hier weinig puf voor heeft. We hebben nog een aantal mogelijkheden:
- Traphekje in zijn deurpost plaatsen, zodat ie iig op zijn kamer blijft. Vind het alleen wel tricky of ie dan niet gevaarlijke streken gaat uithalen in zijn kamer (in kasten klimmen etc.)
- Hekje van zijn bed weer terugplaatsen, zodat de drempel iets lager wordt om eruit te klimmen. Risico is dan wel weer dat ie er toch wel uit gaat klimmen en misschien hard valt.
- Hem in een kooi stoppen (grapje ;))
- Het met woorden oplossen. Ik denk dat ie daar nog te klein voor is. Hij praat al wel in simpele zinnetjes en begrijpt ook het meeste wat we zeggen, maar onderhandelen of consequenties ergens van inzien (als je blijft liggen krijg je morgen een speelgoedauto) snapt ie nog niet.
- Consequent aldoor terug in bed stoppen. Zoals ik aangaf kan hij dat spel erg lang volhouden en put dat ons helemaal uit.

Eea. lijkt een beetje begonnen te zijn sinds hij een maand of 2 geleden op de creche naar een nieuwe groep met oudere kinderen is gegaan (en het prima naar zijn zin heeft), maar dat is iets wat zou moeten wennen op de duur.

Ben erg benieuwd of mensen hetzelfde hebben gehad met hun peuterpuber en wat wel hielp :)
Mini-ToT (wordt in september 3) slaapt helaas al heel lang bij ons in bed; hem in zijn eigen kamer laten slapen duurt minstens een half uur, maar anderhalf uur is gebruikelijker, en dan wordt hij vaak een uurtje of 3 later hartstikke paniekerig wakker. Als we hem dan in ons bed leggen, grijpt hij de hele nacht in paniek om zich heen om te kijken of wij er nog wel zijn, en dat gaat dan een klein weekje zo door tot hij door heeft dat wij er wel zijn.
  vrijdag 7 mei 2021 @ 12:05:30 #231
149959 SQ
snelle trees
pi_199313229
@Palomar, wij hebben deze fase ook gehad met onze oudste. Toevallig dezelfde leeftijd en ook toen ik hoogzwanger was :')
Wat wij hebben gedaan is gefaseerd afbouwen. De eerste avonden er bij blijven zitten tot ze sliep. Dan neem je elke avond iets meer afstand tot ze slapen. En dat moet je echt met kleine stapjes doen: je gaat van de rand naar het bed, tot aan de slaapkamerdeur, tot net voorbij de open slaapkamerdeur, tot de hal-met-open-slaapkamerdeur, etc. Na een week of twee konden we weglopen als ze in bed lag. Toen had ze het vertrouwen weer terug dat we ook in de buurt waren als ze ons niet kon zien. Ik zeg niet dat het de gouden oplossing is, maar het is wellicht wel het proberen waard.
disclaimer
  vrijdag 7 mei 2021 @ 14:01:42 #232
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_199314752
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 07:42 schreef LeSage het volgende:
In je eigen bed laten slapen :@
Dat is wat we zelf lang hebben gedaan, zodat we in ieder geval nog sliepen...
Wij deden dat ook zo, en het zijn altijd fases geweest hier, ineens volgde er dan weer een nacht dat hij weer doorliep in zn eigen bedje en dan was het weer voorbij.
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_199328628
Allen dank voor de reacties op mijn vraag :) Gaan we zeker iets mee doen! Probeer er later nog wat uitgebreider op te reageren :)
pi_199340762
Fijne Moederdag! :* O+

All awesome moms! *)
pi_199367678
Mijm is zindelijk! Helemaal, dag en nacht!
Nadat hij overdag zindelijk was wilde hij ineens niet meer ‘s nachts in zijn luier plassen. Dus die was al 5 nachten droog. Hij stond zelf om 6.45 op omdat hij naar de wc moest. En vannacht dus zonder luier gedaan.
Gewoon op tijd naar bed, niet meer tussendoor wakker gemaakt, droog gebleven en vanmorgen om 7 uur gaan plassen *O*
Wie had gedacht dat het ineens zó makkelijk zou zijn?

En nu heb ik dus geen kinderen meer in de luiers en moet ik in principe dus een nieuwe baby. Alleen vriend nog even overtuigen, die blijft een beetje eigenwijs }:| ;)
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  dinsdag 11 mei 2021 @ 08:34:34 #236
475804 1inamelon
Je mag wel meloentje zeggen
pi_199367862
Wat goed van Mijm @LeSage!

Bas poept de laatste tijd echt 4-5 keer op een dag. Telkens een klein beetje. En hij zegt er niks over waardoor hij er soms best een tijdje mee rondloopt. Is dit normaal peutergedrag? Ik ben er een beetje door getriggerd omdat ik zelf darmproblemen heb en op een slechte dag gerust 10 keer naar de wc moet. Ik hoop zo dat hij dat niet van mij heeft geërfd. Hij zegt geen buikpijn te hebben en is ook niet ziek. Is dit herkenbaar?
  dinsdag 11 mei 2021 @ 08:39:56 #237
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_199367887
Hier is de max. 2 keer per dag, en dat is vaker niet dan wel..
Protège moi de mes désirs.
  dinsdag 11 mei 2021 @ 08:43:56 #238
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_199367913
Ik heb in vlagen ook een veelpoeper hoor. Geen idee of dat dan een virus is of ander eten of ontwikkeling of wat dan ook. Ik zou het lekker negeren :).

Overigens zegt de mijne juist om de haverklap dat hij buikpijn heeft. Dat kan zijn: honger, volle buik, moeten poepen, misselijk, of aanstelleritis.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_199368245
Buikpijn is hier ook de favoriete pijn.
Bij pijn aan een knie zegt Mijm trouwens: ‘Ik heb buikpijn aan mijn knie.’ :D
Ik geloof dat kinderen heel gauw aangeven buikpijn te hebben, omdat ze het niet anders kunnen omschrijven.

Qua poepen hier juist een weinig-poeper. Maximaal 1 keer per dag.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  dinsdag 11 mei 2021 @ 09:27:19 #240
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_199368332
Hier ook een buikpijnerd, ja. En een nephuilerd. De heeeele dag. Het is dat ik geen behang heb op de muren..
Protège moi de mes désirs.
pi_199368786
Gemiddeld hebben we 1x per dag poep, of niet. Als het vaker is dan is het vaak ook wat dun. Ik zou dus vooral kijken naar hoe het eruit ziet.

@LeSage ik begrijp je wens wel hoor maar misschien kun je iets positievers noemen bij je vriend dan dat je weer luiers wil doen. ;)

Banaan is weer naar de peuterspeelzaal en het is zo lekker rustig. O+

Hij heeft nou de heel vervelende eigenschap om steeds te gillen. Zonder aanleiding, gewoon om vervelend te zijn. Ik word er helemaal gek van.
Hem gericht aandacht geven helpt niet, want ook terwijl ik een spel met hem doe of voorlees doet hij het. }:| :%

Ik heb nog wel wat behang liggen @D.U.M.A.N maar heb dat dus zelf nodig.
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
  dinsdag 11 mei 2021 @ 10:26:51 #242
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_199369068
Laten we ze samen achter het behang plakken, kunnen ze daar gezellig samen gillen. O+
U. doet dat namelijk ook. Als hij weer in zo een bui zit (of huilen of slaan), vraag ik of hij misschien een knuffel en kus wil ipv gillen/huilen/slaan. En het antwoord is altijd ja. Ook bij voldoende één op één contact.
Protège moi de mes désirs.
pi_199369269
quote:
3s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 10:08 schreef PKM het volgende:
Gemiddeld hebben we 1x per dag poep, of niet. Als het vaker is dan is het vaak ook wat dun. Ik zou dus vooral kijken naar hoe het eruit ziet.

@:LeSage ik begrijp je wens wel hoor maar misschien kun je iets positievers noemen bij je vriend dan dat je weer luiers wil doen. ;)

Banaan is weer naar de peuterspeelzaal en het is zo lekker rustig. O+

Hij heeft nou de heel vervelende eigenschap om steeds te gillen. Zonder aanleiding, gewoon om vervelend te zijn. Ik word er helemaal gek van.
Hem gericht aandacht geven helpt niet, want ook terwijl ik een spel met hem doe of voorlees doet hij het. }:| :%

Ik heb nog wel wat behang liggen @:D.U.M.A.N maar heb dat dus zelf nodig.
Zit wat in, misschien moet ik de ieniemienie voetjes en handjes, de eerste lachjes, die heerlijke geur benadrukken. Laat ik de luiers, het nachtelijke voeden en de kraamweek even voor wat het is :D

Verder voel ik erg met jullie mee, ik heb het op het moment vaak behoorlijk zwaar met de jongens. Afgelopen weekend had ik een inzinking, ben aan het bedenken hoe ik het anders aan kan pakken en of ik dat zonder hulp kan.
Ik vind hulp geen afgang, dat is het probleem niet, maar dat ook dat nog meer tijd en energie kost vind ik nu erg moeilijk.
En dan zijn ze deze ochtend heel gezellig en vind ik het ook weer raar dat ik het als zwaar ervaar.
Pfff... het ouderschap is pittig :{
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  dinsdag 11 mei 2021 @ 11:09:35 #244
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_199369663
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 10:40 schreef LeSage het volgende:
Pfff... het ouderschap is pittig :{
Klopt. Heel herkenbaar hoor, het gillen en nephuilen en gedoe. Hier is het momenteel weer iets rustiger wat dat betreft, realiseer ik me door jullie verhalen. In ruil daarvoor hoor ik nu 100x per dag dat ik de liefste ben en wil hij continu vlakbij me zijn en alles met me doen, het liefste wil hij ook op de crèche met me spelen als hij daar dan echt heen moet. Terwijl ik hem juist ruimschoots naar de hulptroepen wil, omdat dat straks rond de bevalling ook nodig is. Maar goed, tegelijk is het ook logisch en een fase en stiekem best gezellig.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_199369726
Hier gaan de dagen ook wisselend. Ze kunnen of heel erg lief samen spelen, of elkaar heel erg in de weg zitten en dan ook alles van elkaar afpakken, wat gepaard gaat met gillen, bijten en slaan.

Wel ben ik blij dat bij allebei het praten elke dag een beetje beter gaat, ze kunnen nu beter duidelijk maken wat ze willen of wat er aan de hand is. Soms ook niet en dan is het alleen maar huilen, huilen en nog eens huilen.

Poepen doen ze allebei twee keer per dag, het liefst even vlak voor ik weg moet met ze haha!
  dinsdag 11 mei 2021 @ 12:11:50 #246
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_199370429
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 10:40 schreef LeSage het volgende:

[..]

Pfff... het ouderschap is pittig :{
Jazeker.
Weet je wat het nog zwaarder maakt? Op bepaalde punten niet op 1 lijn liggen met je partner.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Protège moi de mes désirs.
pi_199371253
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 12:11 schreef D.U.M.A.N. het volgende:

[..]

Jazeker.
Weet je wat het nog zwaarder maakt? Op bepaalde punten niet op 1 lijn liggen met je partner.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat niet op 1 lijn liggen herken ik ook wel. Gewoon over kleine dingen, maar bij ons vooral ook wanneer we allebei niet goed in ons vel zitten.
Op het moment voel ik ook wel de wat negatievere cirkel. Mijn werk is al een jaar onzeker (horeca), mijn hobby’s liggen al heel lang stil (en daarmee mijn eigen tijd), vriend werkt al een jaar op zolder, we hebben afgelopen weken de keuken zelf verbouwd.
En de kinderen zijn lastig, maar dat kan natuurlijk ook aan de situatie liggen en het versterkt alles alleen maar.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  dinsdag 11 mei 2021 @ 14:02:40 #248
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_199371935
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 11:09 schreef Lemijn het volgende:

[..]

Klopt. Heel herkenbaar hoor, het gillen en nephuilen en gedoe. Hier is het momenteel weer iets rustiger wat dat betreft, realiseer ik me door jullie verhalen. In ruil daarvoor hoor ik nu 100x per dag dat ik de liefste ben en wil hij continu vlakbij me zijn en alles met me doen, het liefste wil hij ook op de crèche met me spelen als hij daar dan echt heen moet. Terwijl ik hem juist ruimschoots naar de hulptroepen wil, omdat dat straks rond de bevalling ook nodig is. Maar goed, tegelijk is het ook logisch en een fase en stiekem best gezellig.
De kapitein heeft dit ook sinds kort, wil totaal niet meer naar de opvang, vraagt zodra hij wakker is of vandaag een "thuisblijfdag" is. Hij wil ineens nergens meer naartoe, is liever thuis. Gaat vast wel weer over, maat t viel me wel op.

Hier zijn we trouwens niet de hele dag de allerliefste, want als we bijvoorbeeld zeggen dat hij niet met zijn beker tegen het raam mag gooien krijgen we een " nu ben jij niet meer mijn beste vriend :( " om onze oren :D
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  dinsdag 11 mei 2021 @ 14:08:25 #249
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_199372009
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 13:13 schreef LeSage het volgende:

[..]

Dat niet op 1 lijn liggen herken ik ook wel. Gewoon over kleine dingen, maar bij ons vooral ook wanneer we allebei niet goed in ons vel zitten.
Op het moment voel ik ook wel de wat negatievere cirkel. Mijn werk is al een jaar onzeker (horeca), mijn hobby’s liggen al heel lang stil (en daarmee mijn eigen tijd), vriend werkt al een jaar op zolder, we hebben afgelopen weken de keuken zelf verbouwd.
En de kinderen zijn lastig, maar dat kan natuurlijk ook aan de situatie liggen en het versterkt alles alleen maar.
Hier net zo hoor :* wij gaan ook allebei niet zo lekker, hebben een wat korter lontje en zoeken elkaar wat minder op in huis. Ik mis ook echt de tijd voor mezelf, gewoon even iets alleen doen zonder tijdsdruk om thuis "af te moeten lossen". Komt vanzelf wel weer goed meestal, maar als je er middenin zit lijkt het soms uitzichtloos ofzo.
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_199372561
Vraag. Hier zijn opa en oma op bezoek uit een ander land voor twee weken. Nog 3 dagen te gaan. In het begin ging het wel goed en Lily ging ook vrijwillig met hen alleen mee naar de speeltuin enzo. Maar de laatste paar dagen zijn ze in een negatieve spiraal beland en de situatie is helemaal geëscaleerd. Oma heeft nogal de neiging om zich met Lily's spel te bemoeien, suggesties te doen hoe het leuker/beter kan of in te breken met iets nieuws. Ook stuurt ze Lily fysiek bij wanneer ze iets 'gevaarlijk' of ongewenst vindt door haar op te pakken, een kant op te duwen of haar hand te pakken. Lily is helemaal gefrustreerd, omdat ze niet gewoon kan doen wat ze wil en wordt uiteraard boos als ze op een missie was en ineens wordt opgetild. Dus ik heb de hele dag een nee krijsende peuter en een oma die zo graag de laatste dagen nog met haar door wil brengen en haar daarom nog meer op zoekt en zich tegen haar aan bemoeit.

Ik kan ze zelf niet uitleggen wat er misgaat en waar verbetering mogelijk is, want taalbarrière. Mijn vriend heeft het wel geprobeerd, maar of ze luisteren niet of hij heeft het niet goed uitgelegd. Ik zal het nooit weten, want ik versta het niet. Iemand een suggestie hoe we hier weer een positieve slinger aan kunnen geven? Lily wil nu in zijn geheel niet meer met ze mee en negeert/wijst ze af als ze in de buurt komen.
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
  dinsdag 11 mei 2021 @ 16:09:44 #251
56471 pinquit
oh my lama!
pi_199373893
Pff wat een gedoe Rebubbled, echt respect voor jou in deze situatie, ik zou mezelf helemaal opvreten. 2 weken ook echt, waarom zo lang.

Ik zou het lekker en net goed vinden dat Lil niks meer van ze moet :')
Verder, ja wat kan jij doen? Ik zou proberen de 3dg uit te zitten en taart kopen wanneer ze weg zijn. Verder is dit een ding tussen je vriend en zijn ouders, daar kan je verder niks mee zoals je al zei, want je spreekt dus de taal niet. Enige wat je nu moet doen is de safe haven zijn voor je meisje. :* sterkte die laatste dagen!
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  dinsdag 11 mei 2021 @ 16:12:01 #252
56471 pinquit
oh my lama!
pi_199373937
Het mooie van zulke dingen is dat kind opa en oma gewoon niet zo leuk vindt, mooie basis zo. Is overigens bij ons precies hetzelfde :P m'n schoonouders zijn gewoon een beetje maf, en ondanks dat ze 3 kinderen hebben grootgebracht, weten ze niet zo goed hoe ze met kinderen om moeten gaan. Dusja oorzaak gevolg enzo. En dat ik overal de schuld van krijg heb ik me bij neergelegd O+
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_199376136
Ze willen ook in mijn laatste zwangerschapsmaand langskomen. Daarvoor pas ik echt. Hij gaat maar daar naartoe zonder ons.

Ik vind het zo jammer. Want ik weet dat er ook heel veel kindjes een hele leuke band hebben met hun opa en oma, en dat gun ik beide kanten ook. Wel ben ik heel blij dat Lily heel duidelijk zelf aangeeft dat het klaar is. Als baby deden ze dit ook en toen heb ik Lily echt een aantal keer fysiek moeten weghalen bij ze, omdat ze gewoon doorgingen terwijl Lily duidelijk geagiteerd raakte.

Wel fijn om te horen dat jij dit ook hebt. :P Minder fijn wel voor jullie.
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
  dinsdag 11 mei 2021 @ 18:37:19 #254
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_199376384
Er is natuurlijk een verschil met een uurtje op de koffie bij opa en oma en 2 weken opa en oma in huis hebben.

De taalbarrière maakt het heel lastig, maar denk aan Lily. Als je merkt dat ze het niet fijn meer vindt, kan je haar even apart nemen of even een rondje lopen. Het is jouw dochter, dus daar hoef je je ook niet over te verantwoorden. Maar voor de netheid kan je vriend ze vertellen dat je haar even uit de situatie haalt wanneer het haar teveel wordt en ze daar dus niet van op hoeven te kijken.

En langskomen in de zwangerschapsmaand zou ik niet accepteren. Ik persoonlijk heb die laatste weken nodig om me voor te bereiden op de bevalling. Kan dan niemand extra in huis hebben. Vooral niet als het zo gaat.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 19% gewijzigd door arvensis op 11-05-2021 18:43:56 ]
Protège moi de mes désirs.
pi_199378186
Ze zitten gelukkig niet hier in huis, maar 5 min bij ons vandaan. :D Wel komen ze elke dag voor gevarieerde lengtes langs. Rust en tijd zonder ze krijgt Lily dus sowieso wel. Het is echt een kwestie van ze gewoon niet leuk vinden. Naja misschien is het ook maar gewoon wat het is..
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
pi_199379625
@Redubbled ik zou er niks mee doen maar je dochter wel complimenteren dat ze goed haar grens aangeeft. :)

@D.U.M.A.N ik paste je tip toe en het werkte, thanks. Tweede keer dat hij gilde vroeg ik ook of hij wou knuffelen maar was het antwoord "neh". Ik denk dat hij toen in zijn spel zat, dan vind ik het wel best.

Vandaag was wel weer een goeie dag en daar hoefde ik niet eens voor op mijn hoofd te gaan staan. :s)
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
  dinsdag 11 mei 2021 @ 21:13:22 #257
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_199379672
Mijn peuter weet het verschil tussen links en rechts :o wat onwijs handig bleek met zelf schoenen aandoen _O-
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_199382666
Over buikpijn, die van mij had vorige week halverwege het opruimen buikpijn van het opruimen _O-

Wat een lastige situatie Rebubbled, ik zou het ook nog even uitzitten en af en toe een rondje met Lily gaan lopen o.i.d. En goed dat ze haar grenzen aangeeft!

Wat goed en handig LDG!

Een :* voor iedereen die het even pittig vindt. Dat is het vaak ook.

Hier ook een paar rare dagen achter de rug. Afgelopen weekend hebben ze bij ons ingebroken en onze 2 nieuwe elektrische fietsen (8 maanden oud) meegenomen }:|. Gelukkig zijn ze alleen maar in het garagedeel van het huis geweest en niet verder in huis. Maar veel zichtbare braakschade, een gratis achtergelaten koevoet :'), en 2x politie over de vloer maakt wel indruk op een peuter. Hij heeft het nog vaak over boeven en wil weten hoeveel er waren en of ze een prikkelbaard hadden :') en of ze nog terugkomen. Ik zei nog ter geruststelling dat de politie de inbrekers al had gepakt maar daar trapte hij niet in want de fietsen zijn nog steeds weg :'). Hopelijk zakt dit snel wat af voor hem. En vanavond heeft ie na de opvang 6x gespuugd in 2 uur tijd en ligt nu naast mij, hopelijk gaat het morgen beter.

Hij mocht nog wel even in de politieauto :7

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 1% gewijzigd door LaBelleFleur27 op 12-05-2021 00:13:48 ]
pi_199384975
Oh @LaBelleFleur27 dat is echt heel naar deze periode wordt er echt veel ingebroken, ik lees en hoor het zo vaak de laatste weken. Blijf met je "poten" van andermans spullen af :r

@Rebubbled hier vragen ze constant om kusjes, ook zo iets laat het kind gewoon lekker spelen. Ik denk dat Lily wel een eigenwijs dametje is die zich zelf wel hoor baar kan maken als ze iets niet wilt.. en als het te ver gaat zou ik man wel aanspreken en weglopen met haar. Hier is er ook een taalbariére maar kan mijzelf wel goed hoor baar maken.

N. gaat volgende week woensdag naar de peuterspeelzaal, super leuk. Maar vind het onwijs spannend :@ ook lukt het zindelijk worden niet echt goed nog. Ze is van 7 feb 2018 dus het wordt wel tijd toch? Ik hoor telkens van schoonfam dat ze echt zindelijk MOET worden.. ;(
  woensdag 12 mei 2021 @ 10:42:58 #260
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_199385293
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 14:02 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

De kapitein heeft dit ook sinds kort, wil totaal niet meer naar de opvang, vraagt zodra hij wakker is of vandaag een "thuisblijfdag" is. Hij wil ineens nergens meer naartoe, is liever thuis. Gaat vast wel weer over, maat t viel me wel op.

Hier zijn we trouwens niet de hele dag de allerliefste, want als we bijvoorbeeld zeggen dat hij niet met zijn beker tegen het raam mag gooien krijgen we een " nu ben jij niet meer mijn beste vriend :( " om onze oren :D
Ik vind dit zo fijn om te lezen allemaal. U. doet/deed precies hetzelfde. “Ik vind jou niet meer lief, mama”. :+ Deed de eerste keer toch wel pijn, hoor. :D
Protège moi de mes désirs.
pi_199385552
@BellaaElisa nog tijd zat voor zindelijkheid! Komt vanzelf. Mijn beide jongens waren nog lang niet zindelijk op die leeftijd.

@Rebubbled nog een paar dagen! Succes. Ik vind het ergens wel mooi dat peuters al zo goed weten wat ze leuk vinden en wat niet. Maar wel een lastige situatie hoor.

Buikpijn :Y
Kevin grijpt nu vaak met een dramatisch gebaar naar zijn buik en kijkt heel serieus en zegt:
- “mijn buikje heeft honger”
- “mijn buik wil graag een snoepje”
- “mijn buik wil niet slapen!!”
- “mijn hoofd wil wel mee naar de winkel, maar mijn buik niet”
- “mijn buik zegt dat ik moet poepen”

En ik ben ook vaak niet meer lief of hij is niet meer mijn vriend. Hij (of zijn buik) wil mij ook vaak niet meer zien en hij vraagt dan niet zo vriendelijk of ik weg wil gaan en nooit meer terug wil komen. :{
pi_199385603
De vier-jarigen prik zit in Kevin.
Verwijzing naar de oogarts is binnen. Hij zag het bij de ogentest oprecht niet.

“Hij heeft wel een eigen mening” zei de CB arts toen ie halverwege het gesprek de ruimte verliet en zijn kleding ging halen, omdat ie het wel gezien had. :7
pi_199385714
@BellaaElisa ze heeft nog wel tijd hoor en misschien dat het helpt als ze kindjes ziet die ook naar de wc gaan. En anders lekker zonder luier in de tuin bij mooi weer. Komt heus goed.

@LaBelleFleur ik leef met jullie mee. Het is voor iedereen natuurlijk best heftig. Banaan had een tijdje last nadat er in auto's in de buurt werd ingebroken. Van de ene op de andere dag was het ook weer voorbij.

@littledrummergirl Banaan snapt al best lang het verschil tussen rechts. Ik vind het dan zo grappig dat hij totaal niet lijkt te zien dat zijn laarzen niet identiek zijn. :D
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
  woensdag 12 mei 2021 @ 13:57:53 #264
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_199388068
Haha die Kevin! Wij gaan binnenkort voor de herhaling maar Jacob zag het ook echt niet, ik denk niet dat dat veranderd is in een paar weken.

‘Stommerik’ is hier ook vrij favoriet. Net als ‘piew jij bent dood’. Op dat laatste zeg ik telkens weer neutraal terug dat ik dat niet wil horen maar het maakt weinig indruk.

Sterkte voor Rebubbled! Geen tips natuurlijk. Hopelijk snel weer rust in je huis....
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  woensdag 12 mei 2021 @ 14:50:43 #265
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_199388700
Ik ga denk ik voor kaptein van die stickers met voetafdrukjes of plaatjes kopen voor in zijn schoenen. Dan kan hij binnenin zien welke voet in welke schoen moet. Nu houdt ie zn schoen in de lucht, zeg ik links of rechts en trekt hij ze aan.


Zeg maar zoiets

In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  woensdag 12 mei 2021 @ 17:18:46 #266
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_199390592
Wat slim, dat zou Jacob ook wel kunnen gebruiken! Hij trekt z’n schoenen vaker verkeerd om aan dan goed. Aan de andere kant vraag ik me ook af hoe erg het eigenlijk is want hij beweert bij hoog en bij laag dat het lekker zit dus tja.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_199391169
quote:
1s.gif Op woensdag 12 mei 2021 10:42 schreef D.U.M.A.N. het volgende:

[..]

Ik vind dit zo fijn om te lezen allemaal. U. doet/deed precies hetzelfde. “Ik vind jou niet meer lief, mama”. :+ Deed de eerste keer toch wel pijn, hoor. :D
Hier is het momenteel ook veel; “Ik vind jou stom mama :( “ en vanmiddag een klein dieptepunt in de speeltuin keihard blèren zodat iedereen het kon horen; “JIJ SLAAT MIJ MAMA” :o :'( >:) Ik kon wel door de grond zakken :X
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_199395511
Haha oeps rena.

Herkenbaar lemijn. Soms doet ze de schoenen meteen omwisselen als ik zeg dat ze andersom moeten en soms houdt ze vast dat ze wel goed zitten. Naja, prima dan.

Herkenbaar weer allemaal hoor. N klaagt niet snel over pijn. Als ik zeg dat ik hoofdpijn heb, zegt ze wel snel dat ze dat ook heeft, maar verder niet.
pi_199400363
Simon is gister geslaagd voor de ogentest bij het CB. Ook bij de vaccinatie gaf ie geen kik, hij keek doodleuk mee hoe de naald erin ging :) Het deed wel een beetje pijn zei hij later.

Handig die stickers voor in je schoenen!

Morgen heeft Simon een speelafspraakje bij ons thuis met een jongetje van de psz. Ze hadden al eens in een speeltuintje afgesproken en nu bij ons thuis. Vind het zelf ook wel een beetje spannend hoe je 2 van die jochies bezighoudt :)
Over 3 weken ofzo heeft hij bij dat jongetje ook zijn eerste kinderfeestje.

[ Bericht 38% gewijzigd door TolstoiFan op 13-05-2021 10:20:18 ]
  donderdag 13 mei 2021 @ 18:55:36 #270
221912 minilot
Nancy boy
pi_199408829
Gistermiddag fiets gekocht. Gisterenavond de zijwieltjes eraf gesloopt. Vanmorgen fiets overhandigd aan Günther en kiek nou! O+


Ik was acht ofzo toen ik een beetje normaal kon fietsen dus ik had het niet bepaald zien aankomen :D

Nog even terugkomend op eerder: links/rechts gaat al een tijdje foutloos. Wel een hoop dat goed lukt eigenlijk: zelf helemaal aan- en uitkleden, tellen tot vijftig maar als ik de knakker zo hoor is -ie van plan niet zindelijk te worden voordat -ie op zichzelf gaat wonen en nul komma nul nachten slaapt -ie door en al het avondeten dat geen pannenkoeken is wordt onaangeroerd afgewezen dus het blijft allemaal wel mooi in balans :')
Let me see you stripped down to the bone
  donderdag 13 mei 2021 @ 18:56:36 #271
221912 minilot
Nancy boy
pi_199408847
Oeeee @TolstoiFan speelafspraakje en kinderfeestjes! Wat leuk voor 'm! *O* Laat je weten hoe het ging? O+
Let me see you stripped down to the bone
  donderdag 13 mei 2021 @ 19:30:33 #272
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_199409254
Wat tof dat fietsen!

En ook het speelafspraakje. Ik zou ze vooral het zelf laten uitzoeken Tolstoi, en bijsturen waar nodig. Vooral geen programma in elkaar zetten. Jacob laat graag zijn speelgoed en zijn kamer zien en de rest gaat dan vanzelf.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  donderdag 13 mei 2021 @ 19:35:41 #273
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_199409336
quote:
0s.gif Op donderdag 13 mei 2021 10:09 schreef TolstoiFan het volgende:
Simon is gister geslaagd voor de ogentest bij het CB. Ook bij de vaccinatie gaf ie geen kik, hij keek doodleuk mee hoe de naald erin ging :) Het deed wel een beetje pijn zei hij later.

Handig die stickers voor in je schoenen!

Morgen heeft Simon een speelafspraakje bij ons thuis met een jongetje van de psz. Ze hadden al eens in een speeltuintje afgesproken en nu bij ons thuis. Vind het zelf ook wel een beetje spannend hoe je 2 van die jochies bezighoudt :)
Over 3 weken ofzo heeft hij bij dat jongetje ook zijn eerste kinderfeestje.
Hier gaat dat spelen echt vanzelf. Ik geef vaak een paar "dit mag wel en dit mag niet" kaders en laat ze dan hun gang gaan. Achteraf samen opruimen en klaar is klara ^O^
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_199410168
@minilot, wat ontzettend goed van Günther *O* *O*

Ik maak me misschien ook te druk :@ Toen we in een speeltuintje hadden afgesproken ging het ook prima, daar hebben ze zich meer dan 2 uur vermaakt. Het zal wel loslopen.
Met een ander meisje spreken we regelmatig af in een speeltuintje, dat gaat ook heel erg leuk.

Simon nodigt zichzelf momenteel ook overal zelf uit om te komen spelen :') Dan stapt ie naar de mama of papa van het betreffende kindje en zegt dan "ik wil donderdag wel bij [naam kind] komen spelen".

Vanmiddag ging ik gezellig met hem naar de winkel, die niet open bleek te zijn, alhoewel online iets anders stond. Toen hebben we maar op een terras een ijsje gegeten. Morgenmiddag nieuwe poging.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_199412876
Wat knap van Günther, gelijk al fietsen!

Dat is schrikken Tolstoj. Waarom heeft hij na zijn geboorte toen een echo gehad? Vermoedden ze toen al iets? Qua speelafspraak zou ik het gewoon niet te lang maken, en een afgebakend gebied geven waar ze mogen spelen (lees: rommel maken). Dat is vaak al genoeg. Hier is duplo altijd een hit en daar kunnen ze ook weinig aan slopen.

De meiden zijn sinds woensdag onofficiële kleuters. Ze liepen trots samen met grote broer naar binnen en hebben een leuke dag gehad. Waren erg enthousiast en volgens de juf was het ook supergoed gegaan. Beetje jammer alleen dat hun 2e dag gelijk uitvalt. Mijn eerste vrije woensdagochtend is mij overigens ook supergoed bevallen, zeker na twee dagen chaos op mijn werk. En bijkomend voordeel, ze gingen voor het eerst in weken weer eens gelijk slapen na het naar bed gaan.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
pi_199414145
quote:
1s.gif Op woensdag 12 mei 2021 10:15 schreef BellaaElisa het volgende:
Oh @:LaBelleFleur27 dat is echt heel naar deze periode wordt er echt veel ingebroken, ik lees en hoor het zo vaak de laatste weken. Blijf met je "poten" van andermans spullen af :r

@:Rebubbled hier vragen ze constant om kusjes, ook zo iets laat het kind gewoon lekker spelen. Ik denk dat Lily wel een eigenwijs dametje is die zich zelf wel hoor baar kan maken als ze iets niet wilt.. en als het te ver gaat zou ik man wel aanspreken en weglopen met haar. Hier is er ook een taalbariére maar kan mijzelf wel goed hoor baar maken.

N. gaat volgende week woensdag naar de peuterspeelzaal, super leuk. Maar vind het onwijs spannend :@ ook lukt het zindelijk worden niet echt goed nog. Ze is van 7 feb 2018 dus het wordt wel tijd toch? Ik hoor telkens van schoonfam dat ze echt zindelijk MOET worden.. ;(
Mijm weigerde tot een paar weken geleden alle pogingen tot zindelijkheid. ‘Als ik 4 ben.’
En toen kochten we een Google Home en kan hij zelf het licht in de wc aandoen (door het te zeggen dus) en nu is hij binnen een maand dag en nacht zindelijk 8)7
En die is dus van september 2017.
Als ze de dag voordat ze naar school gaan maar overdag zindelijk zijn is het prima :)
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_199414155
quote:
0s.gif Op woensdag 12 mei 2021 17:18 schreef Lemijn het volgende:
Wat slim, dat zou Jacob ook wel kunnen gebruiken! Hij trekt z’n schoenen vaker verkeerd om aan dan goed. Aan de andere kant vraag ik me ook af hoe erg het eigenlijk is want hij beweert bij hoog en bij laag dat het lekker zit dus tja.
Ik word zelf gewoon misselijk als ik naar zijn laarzen kijk en ze zitten verkeerd om :')
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_199414543
quote:
0s.gif Op donderdag 13 mei 2021 23:40 schreef FlyingFish het volgende:
Dat is schrikken Tolstoj. Waarom heeft hij na zijn geboorte toen een echo gehad? Vermoedden ze toen al iets?

De meiden zijn sinds woensdag onofficiële kleuters. Ze liepen trots samen met grote broer naar binnen en hebben een leuke dag gehad. Waren erg enthousiast en volgens de juf was het ook supergoed gegaan. Beetje jammer alleen dat hun 2e dag gelijk uitvalt. Mijn eerste vrije woensdagochtend is mij overigens ook supergoed bevallen, zeker na twee dagen chaos op mijn werk. En bijkomend voordeel, ze gingen voor het eerst in weken weer eens gelijk slapen na het naar bed gaan.
Tijdens mijn zwangerschap had Simon ook al vergrote nieren volgens de echo's. Vandaar de echo na zijn geboorte. Maar toen was alles goed, ruim binnen de marges. Schijnt wel vaker voor te komen tijdens de zwangerschap.

Wat fijn dat jouw meiden het zo leuk hebben gehad op school!
  vrijdag 14 mei 2021 @ 10:25:50 #279
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_199415416
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 07:14 schreef LeSage het volgende:

[..]

Mijm weigerde tot een paar weken geleden alle pogingen tot zindelijkheid. ‘Als ik 4 ben.’
En toen kochten we een Google Home en kan hij zelf het licht in de wc aandoen (door het te zeggen dus) en nu is hij binnen een maand dag en nacht zindelijk 8)7
En die is dus van september 2017.
Als ze de dag voordat ze naar school gaan maar overdag zindelijk zijn is het prima :)
Mijn zoon is net twee en die praat eigenlijk nog niet (brabbelt vooral en een paar woordjes).
Maar hij kan wel 'koekel luit' zeggen. Wij vragen Google vaak om dierengeluiden tijdens het verschonen. Prioriteiten :')
  vrijdag 14 mei 2021 @ 10:27:53 #280
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_199415441
Koert is deze week 2 geworden dus ook een echte peuter, toch? *O*
  vrijdag 14 mei 2021 @ 10:38:30 #281
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_199415590
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 10:27 schreef Ceviche het volgende:
Koert is deze week 2 geworden dus ook een echte peuter, toch? *O*
Zeker! Gefeliciteerd! *O* .

Wat vervelend Tolstoi, hopelijk heeft het weinig gevolgen voor Simon :* .
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_199416963
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 07:14 schreef LeSage het volgende:

[..]

Mijm weigerde tot een paar weken geleden alle pogingen tot zindelijkheid. ‘Als ik 4 ben.’
En toen kochten we een Google Home en kan hij zelf het licht in de wc aandoen (door het te zeggen dus) en nu is hij binnen een maand dag en nacht zindelijk 8)7
En die is dus van september 2017.
Als ze de dag voordat ze naar school gaan maar overdag zindelijk zijn is het prima :)
Wolf ook. Zelfs toen hij naar de kleuters ging niet want hij was bang voor de wc daar. Toen werd hij verkouden en moesten we hem thuishouden. Na een week leverden we een volledig zindelijk kind af op school. _O-
  zaterdag 15 mei 2021 @ 18:30:15 #283
56471 pinquit
oh my lama!
pi_199436421
Wij schuiven hier ook aan *O*
Nora werd gisteren 2, vandaag was het feestje en ze heeft genoten O+
Het kado was een hit:





:D
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  zaterdag 15 mei 2021 @ 19:20:46 #284
475804 1inamelon
Je mag wel meloentje zeggen
pi_199437157
De meest stylish peuter is in the house! Welkom @pinquit!
  zaterdag 15 mei 2021 @ 19:57:14 #285
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_199437728
Gefeliciteerd pinq!
  zaterdag 15 mei 2021 @ 20:47:51 #286
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_199439140
Prachtig! Welkom en gefeliciteerd Pinquit :).
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_199440038
Echt een fantastisch cadeau :D

Gefeliciteerd O+
pi_199442601
Nohhh pinquit! O+ Gefeliciteerd met je kersverse peuter!
pi_199443462
Gefeliciteerd *O*
pi_199464421
Mijn “peuter” is vandaag voor de laatste keer naar de kinderopvang groep. Trakterend uiteraard. Hij was helemaal in zijn nopjes met de monsters die hij ging uitdelen.

  maandag 17 mei 2021 @ 11:55:14 #291
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_199465459
Gefeliciteerd Adrian! Wat een leuk idee!
pi_199466059
Gefeliciteerd nieuwe peuters! Wat een leukerds O+

Juul is eindelijk weer in een leuke fase, de afgelopen weken was het veel huilen, HEEL VEEL nee, niets willen, steeds het tegenovergestelde doen van wat de bedoeling is etc etc.

Ze wordt eind juni 3 en ze vindt het enorm stom dat ze dan niet naar school mag. Ze wilt met haar grote broer naar school. Dat begint dus nu al....

We hebben vorige week 1 van onze 2 katten in laten slapen. Juul maalt er vrij weinig om. Ze is nog jong, maar toch bijzonder om te zien. Hij was al sinds de zomer ziek en ze heeft al die tijd geholpen met eten geven en zorgen dat ie zijn pilletjes opat (constant achter hem aanlopen met zijn etensbakje). Hij kroop ook vaak op haar schoot of tegen haar aan.
Gisteren had ik foto's uitgeprint voor B, die wil graag foto's van de kat op zijn kamer. Juul wilde ook wel foto's maar dat was het ook. Ze snapt het woord dood natuurlijk ook niet echt.
pi_199475046
Welkom nieuwe peuters *O*

Gek he @exode hoe weinig indruk zoiets kan maken. Al is het nu misschien wel fijn juist dat Juul er geen last van heeft.

Banaan kreeg vandaag zijn fiets en ineens kan hij fietsen. O+ Hij bleef maar roepen ik kan fietsen!! naar mensen die dertig meter verder passeerden. :D

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_199475512
Wauw Banaan _O_ super knap!
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  maandag 17 mei 2021 @ 20:53:29 #295
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_199475517
Wat tof en knap die fietsende Banaan! *O* _O_ .

En prachtige traktatie, Adrian.
Moet ik ook op enig moment over gaan nadenken voor Jacob. Die krijgt een broertje/zusje, paar weken later wordt ie 4, en weer een paar weken later gaat hij van de opvang af. Ik zal het eens daar bespreken want 3x trakteren heb ik geen zin in. Vaak valt 4 en afscheid samen waarschijnlijk maar bij ons dus niet.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_199476057
Ik heb voor mijn beurt gepraat, met naar bed brengen een ontroostbare Juul. Ze wilde de kat zo graag aaien. En ze was ook boos op mij, ik had hem tenslotte meegenomen met de reismand en niet mee teruggenomen.
pi_199482036
Jammer @exode vandaag al wat beter?

Banaan plaste vannacht in bed en bleef vragen waar zijn loopfiets was. Leek me toch sterk dat hij zich daar zo druk om maakte want een loopfiets heeft hij al heel lang. Toen hij hoorde dat zijn nieuwe fietsje in de garage staat zodat die niet gaat roesten, was het goed. Het had toch indruk gemaakt.

Ik heb hem geleerd the roof is on fire met gebaren voor dak en brand. "Mama, wat is een motherfucker?" Zijn Engels gaat met sprongen vooruit dus. :@ :D
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_199486874
@PKM, wat heb je geantwoord O-) :+ :P ?

Playdate van afgelopen vrijdag was een succes. Simon zat al een half uur van tevoren op de bank te wachten en vroeg elke 2 minuten hoe lang het nog zou duren voordat X er zou zijn.
Ze hebben leuk gespeeld, alhoewel Simon wel wat territoriaal was met zijn speelgoed.
Uiteindelijk hebben ze 2 uurtjes gespeeld en dat was precies goed.

Alle jarigen nog gefeliciteerd *O* *O* *O* *O* *O*
  dinsdag 18 mei 2021 @ 18:20:52 #299
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_199487947
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 mei 2021 16:54 schreef TolstoiFan het volgende:
Ze hebben leuk gespeeld, alhoewel Simon wel wat territoriaal was met zijn speelgoed.
Dat is precies waarom ik liever elders afspreek *) . Doe ik niet hoor, maar Jacob speelt dan veel relaxter.
Fijn dat het zo goed ging! Leuk om te zien he?
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  dinsdag 18 mei 2021 @ 18:33:15 #300
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_199488113
Nog een fietsende peuter! Wat knap! Wij gaan ook maar snel de zijwieltjes er af halen. :)

Gefeliciteerd (met) leuke lieve Nora en welkom, @pinquit!

@TolstoiFan Leuk! O+ Wij hebben laatst ook twee play dates gehad. Zo leuk om te zien hoe leuk ze samen kunnen spelen. U. was super blij dat hij zijn kamer en speelgoed kon laten zien en kon delen.

Hij heeft opeens ook geleerd om staand te plassen. Weet niet van wie :+ but thanks! Scheelt een hoop.
Protège moi de mes désirs.
pi_199495417
Wauw banaan wat knap! Hier snappen ze de trappers nog niet. Zitten ze een beetje boos te zijn dat de fiets het niet doet _O-


Wij hebben regelmatig speeldate met de dochter van mijn beste vriendin. Mega schattig 3 peuters met een eigen wil bij elkaar. Maargoed, ze zijn ook nog wat jonger dan de meeste peuters hier en dat ze nog niet zo goed praten speelt ook wel een rol.

Vorige week had ik een bel afspraak met het consultatiebureau en die vonden het prima wat ze nu kunnen. Ook het kdv geeft aan dat ze nog geen problemen horen.
Ik maak me ook geen zorgen, oudste was ook laat met praten en maakte ook de gekste woorden voor hele simpele dingen.
Net was Jeremy in paniek en bleef maar mauw mauw roepen. Ik denk je wil je kattenknuffel, nee de lamp moest nog even aan haha.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')