We hebben in het voorjaar een paar dagen gekampeerd. Hij heeft toen drie nachten amper geslapen. Elke beweging van de ander voel je. We hebben thuis ook bewust een bed van 1,80 breed.quote:Op vrijdag 26 maart 2021 20:36 schreef Nolita het volgende:
Wat is het verschrikkelijke aan een luchtbed / mat volgens je man FF?
Juist het bed viel mij vies tegen in het huisje. Wij kamperen in principe altijd en hebben een keer flink geïnvesteerd in een goede mat (fijn dik) die bijna beter ligt dan ons eigen bed.
In september zaten we in een landal huisje en ik had het na 1 nacht al helemaal gehad met het bed. Het matras leek wel een hangmat; geruild met een ander en dat was iets beter maar nog steeds niet fijn. Ook wat koken betreft, zoveel fijner om je eigen (kampeer)spulletjes te hebben.
Het enige pluspunt aan een huisje vind ik dus als het te fris is voor de tent/regen. Verder heb ik weinig met huisjes/hotelkamers waar zoveel mensen voor en na jou gebruik van maken.
quote:Op dinsdag 30 maart 2021 09:35 schreef exode het volgende:
Juul heeft gisteren op het KDV op de wc geplastUit zichzelf.
We denken een lucky shot want verder heeft ze echt 0 interesse in plassen op een wc of potje. Maar je weet maar nooit....
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Achtertuingroeten! De kikkers in de vijver lijken de winter allen overleefd te hebben, dus veel peuterjolijt
Morgen eindelijk kappersafspraak voor 'm!Althans, ik vind het zelf wel leuk zo, maar hij klaagt steen en been over in de weg hangend haar, dus tsja
Let me see you stripped down to the bone
Je bent absoluut geen zeur, van hoe je het opschrijft vind ik de leidsters degene die zeuren en misschien een opfriscursus pedagogiek nodig hebben om eerlijk te zijn, je zou verwachten dat zij de handvatten hebben om met dit gedrag om te gaan. Je bent volgens mij een lieve betrokken moederquote:Op vrijdag 2 april 2021 21:30 schreef PKM het volgende:
Eigenlijk vind ik het ook wel gek dat die uitleg nodig was ja. Volgens mij vinden ze me een zeur maar ik hoor met regelmaat dat ze een te hoge verwachting van hem hebben.
Dat ben ik vergeten hoor ik hier ook al geregeld van mijn mini Ruttequote:Op zaterdag 3 april 2021 13:54 schreef PKM het volgende:
@:LeSage ik weet het niet meer hoor ik nou ook steeds vaker. Maakt niet uit, kun je best mee de politiek in.![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Iemand ideeën hierover?![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Let me see you stripped down to the bone
quote:Op zondag 4 april 2021 19:41 schreef vencodark het volgende:
Tijd terug dat ik hier gepost heb.![]()
Dochter is inmiddels ruim 3 (december). Zindelijkheid qua plassen gaat goed, eigenlijk geen ongelukjes.
Poep is echter wat anders.Langs de huisarts voor laxerende zakjes. De angst voor poepen moet eerst weg zijn voordat je verder kunt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Iemand ideeën hierover?
Leuke foto’s mini! Idd qua uitstraling al bijna een kleuter!
Jij was toch al vrij vroeg begonnen met zinderlijkheidstraining? Of oefenen in elk geval?quote:Op zondag 4 april 2021 23:44 schreef minilot het volgende:
Qua vocabulaire en grammatica ook nog eens eerder een zevenjarige, maar wat zindelijkheid, doorslapen en af en toe wel eens een hap avondeten willen toch vooral iets veel jongers dan de drie-en-een-kwart die -ie is
Geen ervaring met peuterspeelzalen, maar op de basisschool van mijn kleuter moet dat ook al lang.quote:Op woensdag 7 april 2021 09:07 schreef ToT het volgende:
Is het normaal dat peuters bij de peuterspeelzaal eerst hun handjes moeten ontsmetten voor ze naar binnen mogen, waarna ze naar hartenlust mogen hoesten, niezen, in hun gezicht wrijven, snot eten en elkaar knuffelen?
Is het landelijk zo dat ze hun handjes moeten ontsmetten? Ik dacht dat dat alleen voor volwassenen gold.
quote:Op woensdag 7 april 2021 09:19 schreef lunapuella het volgende:
[..]
Geen ervaring met peuterspeelzalen, maar op de basisschool van mijn kleuter moet dat ook al lang.
Ja hier ook, vanaf dag 1 toen het handen wassen door Rutte als belangrijkste maatregel werd afgekondigd. Ik geloof dat B op school wel 10 keer zijn handen wast. We hebben al een pot vaseline meegegeven omdat hij letterlijk zijn handen kapot wast.quote:Op woensdag 7 april 2021 09:19 schreef lunapuella het volgende:
[..]
Geen ervaring met peuterspeelzalen, maar op de basisschool van mijn kleuter moet dat ook al lang.
quote:Op woensdag 7 april 2021 09:20 schreef exode het volgende:
[..]
Ja hier ook, vanaf dag 1 toen het handen wassen door Rutte als belangrijkste maatregel werd afgekondigd. Ik geloof dat B op school wel 10 keer zijn handen wast. We hebben al een pot vaseline meegegeven omdat hij letterlijk zijn handen kapot wast.
Bij Banaan zijn eerste peuterspeelzaal gingen zijn handen ook stuk van het ontsmetten. Zo erg dat ik juist thuis stopte met handen wassen.quote:Op woensdag 7 april 2021 09:07 schreef ToT het volgende:
Is het normaal dat peuters bij de peuterspeelzaal eerst hun handjes moeten ontsmetten voor ze naar binnen mogen, waarna ze naar hartenlust mogen hoesten, niezen, in hun gezicht wrijven, snot eten en elkaar knuffelen?
Is het landelijk zo dat ze hun handjes moeten ontsmetten? Ik dacht dat dat alleen voor volwassenen gold.
Ja als hij iets van buiten mee zou nemen, zou hij thuis al besmet moeten zijn. Maar goed, er zullen ook wel andere kindjes zijn die lopend of fietsend naar de opvang gaan na eerst lekker in een speeltuin gespeeld te hebben en van alles aangeraakt hebben.quote:Op woensdag 7 april 2021 11:14 schreef Elleska het volgende:
Bij onze PSZ niet maar het idee van je handen wassen/ontsmetten bij binnenkomst is dat je geen dingen van buiten mee naar binnen neemt. Dus bijvoorbeeld als jij ongemerkt besmettelijk bent en voor de deur nog even uitgebreid afscheid neemt voor de deur dat Mini-Tot niet het virus aan zijn handen mee naar binnen neemt. In Theorie hè, in de praktijk lijkt het mij bij peuters onmogelijk. Handen wassen bij thuiskomst doen we wel standaard al is dat meer om het vuil.
De tering, da's dan echt erg!quote:Op woensdag 7 april 2021 11:18 schreef PKM het volgende:
[..]
Bij Banaan zijn eerste peuterspeelzaal gingen zijn handen ook stuk van het ontsmetten. Zo erg dat ik juist thuis stopte met handen wassen.
De peuterspeelzaal wassen ze na het buiten spelen niet eens handen, hij komt in ieder geval met vieze handjes thuis. Wat ik overigens meer kan waarderen dan kapot wassen wat om redenen die jij noemt inderdaad gewoon onzin is.
Banaan heeft straks pinda's gedopt met een schaar en walnoten gekraakt met een broodmes en een hamer. Heerlijk vermaak.![]()
Gisteren at hij een hap venkelquiche, daar zit echt verbetering in. Hij at uiteindelijk toch een rozijnenbol.
De time-out op de stoel blijft een ding.
Ik: Zet dat terug of je gaat op de stoel. Hij zet ding terug en zegt ik ga op de stoel, wil jij tellen?
Dat hoeft dus niet het geval te zijn. Binnen een huishouden is ook niet altijd iedereen besmet. Er zijn zelfs mensen die nachten naast elkaar hebben geslapen zonder de ander te besmetten.quote:Op woensdag 7 april 2021 11:24 schreef ToT het volgende:
[..]
Ja als hij iets van buiten mee zou nemen, zou hij thuis al besmet moeten zijn. Maar goed, er zullen ook wel andere kindjes zijn die lopend of fietsend naar de opvang gaan na eerst lekker in een speeltuin gespeeld te hebben en van alles aangeraakt hebben.
Maar goed; dan zouden ze zichzelf ook al besmet moeten hebben.
Ah, okee!quote:Op woensdag 7 april 2021 11:35 schreef Lemijn het volgende:
En snot zonder extra symptomen mag wel onder de 4.
Ja, maar ze zijn zo veel meer gewoon verkouden dat het wel opweegt. Nog los van het argument dat sommige ouders anders ongeveer nooit meer kunnen werken.quote:Op woensdag 7 april 2021 11:38 schreef ToT het volgende:
[..]
Ah, okee!
Mja ook lekker onlogisch want die kleintjes kunnen het ook gewoon verspreiden.
Hehe true.quote:Op woensdag 7 april 2021 11:40 schreef Lemijn het volgende:
[..]
Ja, maar ze zijn zo veel meer gewoon verkouden dat het wel opweegt. Nog los van het argument dat sommige ouders anders ongeveer nooit meer kunnen werken.
Ja die verkoudheden op zich zijn prima. Maar Jacob is wel een hoester dus ik houd mijn hart toch vaak vast als ie weer begint. Gelukkig is het nu met 3.5 jaar wel een stuk beter dan tevoren. Ook niet meer zo vaak koorts erbij bijvoorbeeld.quote:Op woensdag 7 april 2021 11:42 schreef ToT het volgende:
[..]
Hehe true.
Mini-ToT is echt vaak verkouden door de dagopvang. Ach, goed voor z'n immuunsysteem.
Gelukkig wel, anders zou Mijm een jaar lang opgesloten zitten in huisquote:Op woensdag 7 april 2021 11:35 schreef Lemijn het volgende:
En snot zonder extra symptomen mag wel onder de 4.
Ik wel: de tijd, en veel liefde.quote:Op woensdag 7 april 2021 13:24 schreef PKM het volgende:
Ik moet nog zien of dat weer gaat verminderen met twee weken. Zoals je zegt, het lijkt niet aan te komen. Maar als dit niet werkt dan weet ik ook geen oplossing die voor hun ook werkt.
Wij hebben een erg kleinschalige school waarbij de juffen iedereen kennen (en andersom) en waar de meiden ook al op het kdv zitten. Dat maakt de lijntjes bij ons korter. Daarnaast hebben ze zelfs in de schoolregels staan dat kinderen vanuit het kdv al met 3j9m mogen starten bij de kleuters. Dat zijn dingen die vaak niet standaard zijn. Kun je niet bij de juf van je kleuter een balletje opgooien? Als ik een paar weken terug nog niets van school had gehoord zou ik daar ook zelf naar gevraagd hebben (juist omdat het ook zo in hun schoolregels staat).quote:Op woensdag 7 april 2021 23:03 schreef Adrian4 het volgende:
Ik baal een beetje als ik jou post lees FF
Ik heb al een aantal keer naar school gebeld, maar krijg geen duidelijkheid wanneer hij kan beginnen en wanneer hij kan wennen. En die jongen is er ook zo aan toe. Ik had eigenlijk gehoopt dat hij na de meivakantie naar school mocht. Hij wordt 21 mei al 4 jaar. Vind ik stom
Wij hadden echt van die rugzakjes met touwtjes nodig nadat ze een keer zo de straat op renden. Maar ik had met 3 kleine kinderen ook te weinig handen... maar zoals deze beer de straat oversteken hebben wij ook nooit gedaan gelukkig, het was vooral herkenbaar met aankleden enzo. Ben je bezig met nr 2 sokken aantrekken, heeft nr 1 ze alweer uit. Nu is dat gewoon hun eigen probleem btw, als ze koude voeten hebben trekken ze vanzelf wel sokken of sloffen aan. Zelfstandigheidquote:Op donderdag 8 april 2021 14:31 schreef aapieannie het volgende:
Haha ja dat filmpje had ik gezien inderdaad. Maar wonderbaarlijk genoeg, als ik met ze gaan wandelen kunnen ze ineens wel luisteren. Geven tegenwoordig netjes een hand als ik daar om vraag en lopen sowieso niet verder dan 10 stappen bij mij vandaan.
Onze oudste is in de zomer jarig, en ging toen na de vakantie gewoon gelijk volle bak naar school. We mochten haar wel voor de lunch ophalen als het teveel bleek, maar dat wilde ze zelf niet, ze vondt het er veel te leuk!quote:Op vrijdag 9 april 2021 23:01 schreef Nolita het volgende:
Fijn Adrian!
Ik had hier ook maar eens naar school gemaild omdat ik geen verder info ontvangen had die beloofd was. Het was intern gelukkig wel goed gegaan en ze nemen begin juni contact op om een gesprek te plannen. Naar school hoeft ze na de zomer pas, ben benieuwd hoe ze dat met wennen doen.
Wat een ontwikkeling maken die peuters toch door hè.
Ze kwam gisteren thuis van de opvang met een tekening (koe, kip, boer geweldig zelf getekend), maar het meest verbaasde ik me nog over dat ze zelf haar naam geschreven had.
We hebben dat wel eens geoefend, dan schreef ze na wat wij schreven of trok ze het over. Dus ik vroeg haar of de juf het voor had gedaan. Zegt ze nee. Ik heb haar meteen nog eens haar naam laten schrijven zonder voorbeeld, wel samen de letters genoemd en ze deed het gewoon! Nu heeft ze wel een redelijk eenvoudige naam (4 verschillende letters), maar toch!
Ook de namen van de rest van het gezin moesten daarna geschreven worden.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Banaan vermaakt zich met rijst zeven in de citruspers, maakt er koffie mee en cakebeslag. Een uur vermaak en tot nu toe minimale rommel.![]()
Wat ik dan weer niet kan zeggen van de confetti die hij maakt met de perforator. Uit alle knutselpapier een gaatje, confetti op de vloer.
@Lemijn lijken me prima antwoorden.
@Nolita knap is dat! Banaan gaat meestal sorteren op potloden, krijt of stift. Daarna komt krijtjes breken en daarna punten slijpen. Tekenen doen we niet zo vaak.![]()
Zaterdag gaat Banaan voor het eerst naar tuimeljudo. Ik zag ze gisteren buiten sporten en ik denk dat het hem beter ligt dan het dansen (wat toch nog steeds stil ligt). En @exode jij hebt me ook een beetje geïnspireerd met je overdenking voor B.
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
Hoeft geen tokkie gedrag te zijn hoor, gezien het kloppen en de reactie mogelijk wel maar ik "dump" mijn peuter soms ook huilend en zonder afscheid bij de deur want dat werkt voor hem het beste. Afscheid nemen doen we altijd al bij de fiets waarna we samen naar de deur lopen en ik direct weer weg loop zodra hij binnen is (of bij mooi weer zodra hij door het hek is). Een hele enkele keer is het huilen, dan neemt juf hem mee en is het huilen al over voordat ik weer bij de fiets sta. Als ik bij de deur uitgebreid afscheid ga nemen of troosten is het afscheid daarna alleen maar moeilijker waardoor het een drama wordt.quote:Op maandag 12 april 2021 10:06 schreef CaVaBien het volgende:
De leidster gaf aan dat ze even moest wachten, aangezien dat de regels zijn. Dumpt ze gewoon haar zoon in de gang, hem huilend achterlatend en zonder afscheid te nemen en loopt weg.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |