abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 24 maart 2021 @ 07:44:51 #1
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_198660754

quote:
Beveiliger Albert Heijn duwt klant zonder mondkapje tegen rek: ‘Hij wilde de situatie de-escaleren’

Albert Heijn is in opspraak geraakt vanwege het optreden van een beveiliger in een filiaal op het Haarlemmerplein in Amsterdam, waarvan een filmpje circuleert op internet. Daarin is te zien dat hij een klant zonder mondkapje een duw geeft en probeert te overmeesteren. Een woordvoerder van Albert Heijn schrikt van de beelden, maar geeft aan dat de beveiliger de situatie juist wilde de-escaleren.

De dertig seconden durende video, die op sites als TikTok en Dumpert al ruim 100.000 keer is bekeken, geeft volgens Albert Heijn niet het complete verhaal weer. ,,Dit laat slechts een deel zien van wat er is voorgevallen”, zegt woordvoerster Jerina van Heck. Volgens haar was er sprake van een handgemeen tussen twee klanten, onder wie de man in de video. Waarover de onenigheid ging, is niet duidelijk.

De beveiliger kwam bij dat conflict tussenbeide en probeerde de onrustige situatie in de kiem te smoren. ,,Hij heeft dit zo goed mogelijk willen oplossen”, legt Van Heck uit. Dit leidde tot verzet bij de klant. ,,Je ziet mij al maandenlang hier zonder mondkapje”, roept de klant in de video, terwijl hij in bedwang wordt gehouden. Een andere klant in het filiaal geeft de beveiliger ondersteuning en zorgt ervoor dat er geen flessen wijn kapotvallen.

‘We schrikken hiervan’
De Limburgse singer-songwriter Nicky Monreau deelde het fragment op Twitter en kreeg honderden reacties. Volgens haar beging het filiaal in Amsterdam een misstap. ‘Ik vind dat de service en de klantvriendelijkheid sterk te wensen overlaten. Als je het mij vraagt, kun je deze winkel beter links laten liggen!’ twitterde ze tegenover haar ruim 4200 volgers.

Volgens een woordvoerder van Albert Heijn wordt er nog nagesproken over het voorval. ,,We zijn hier natuurlijk van geschrokken. Veilig en prettig winkelen staan bij Albert Heijn voorop. De winkel is in gesprek met het ingehuurde beveiligingsbedrijf en er is contact met de politie.”

De mondkapjesplicht geldt sinds dinsdag 1 december. Iedereen die dertien jaar of ouder is, moet een mondkapje dragen in publieke binnenruimten. Mensen die het kapje niet op hebben waar het wel moet, riskeren een boete van 95 euro.

Mogelijk krijgt de zaak nog een staartje, want volgens de Nederlandse Veiligheidsbranche mogen particuliere beveiligers geen geweld gebruiken. ‘Als hij dat wel doet, blijft dat niet zonder gevolgen en kan het voor de rechter komen. Deze kijkt naar de zaak en neemt alle omstandigheden in overweging. De rechter kijkt of het geweld terecht was’, valt te lezen op de website.

https://www.ad.nl/economi(...)-escaleren~a86e02fb/
-----------------------------

De beveiliger doet niets verkeerd. Het lijkt erop dat de man de beveiliger bij de keel wil grijpen? Blijft triest dat er nog steeds mensen zijn die zich verheven voelen boven iedereen en zonder mondkapje gaan winkelen :r
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  woensdag 24 maart 2021 @ 07:51:49 #2
338319 ZarB
Piña colada
pi_198660795
What a time to be alive :') :') :')

Om te janken. Echt.
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
  woensdag 24 maart 2021 @ 07:55:00 #3
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_198660816
Dit soort wappies :') we zijn een jaar verder. Mondkapje vergeten is geen excuus en dan ga je ook nog 's agressief doen :')
Revolutions are the locomotives of history.
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 24 maart 2021 @ 07:57:17 #4
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_198660833
Nou, Nicky Monreau heeft gesproken.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  woensdag 24 maart 2021 @ 08:00:06 #5
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_198660853
Ik zie niet veel geweld in het filmpje.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_198660869
Doe toch dat fucking mondkapje op en jank niet zo. Stelletje kleuters zijn mensen toch soms.
-nee-
pi_198660898
Weer zo'n triest geval die een mondkapje weigert :')
pi_198660906
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 07:44 schreef Starhopper het volgende:
[..]

De beveiliger doet niets verkeerd. Het lijkt erop dat de man de beveiliger bij de keel wil grijpen? Blijft triest dat er nog steeds mensen zijn die zich verheven voelen boven iedereen en zonder mondkapje gaan winkelen :r
De mondkapjesplicht is dan ook een onzinnige maatregel. 1.5 meter afstand houden van je medemensen is toch ook al voldoende? Dat zo'n kleerkast van een beveiliger dat niet snapt, zal wel te wijten zijn aan het gebrekkig onderwijs welke die beveiliger heeft genoten. Wilde zeker in zijn jeugd al geen les..
  woensdag 24 maart 2021 @ 08:08:42 #9
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_198660915
quote:
1s.gif Op woensdag 24 maart 2021 07:57 schreef heywoodu het volgende:
Nou, Nicky Monreau heeft gesproken.
Nicky Monreau schreef "als je het mij vraagt". Nou Micky Monreau, dat is nou juist het punt, niemand heeft je wat gevraagd.
  woensdag 24 maart 2021 @ 08:16:01 #10
396550 Richestorags
pi_198660963
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 08:07 schreef torentje het volgende:

[..]

De mondkapjesplicht is dan ook een onzinnige maatregel. 1.5 meter afstand houden van je medemensen is toch ook al voldoende? Dat zo'n kleerkast van een beveiliger dat niet snapt, zal wel te wijten zijn aan het gebrekkig onderwijs welke die beveiliger heeft genoten. Wilde zeker in zijn jeugd al geen les..
Tsja, er zijn wel meer dingen onzinnig in het leven. De uitgebreide security checks op een vliegveld bijvoorbeeld. Het bestaan van de Action. Cola light drinken bij de McDonalds. Veertig verschillende verpakkingen pleisters bij de drogist. Het gebruik van het woord friet.

Er zijn zoveel onzinnige dingen waar we soms niet omheen kunnen, het mondkapje is daar slechts één van. Waarom moet ik apart een rijbewijs van een id-kaart kopen? Ook zoiets.
pi_198660965
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 08:00 schreef Megumi het volgende:
Ik zie niet veel geweld in het filmpje.
De beveiliger mag schijnbaar niet aan andere mensen zitten. Bovendien probeert hij de weigeraar in een soort houdgreep te nemen. Om een :') mondkapje :')
pi_198660985
Van de week werd in de winkel een vrouw zonder mondkapje aangesproken door een beveiliger met een ‘kin kapje’. Heb me ingehouden en er niets van gezegd, kostte wat moeite, maar was uiteindelijk beter :)
pi_198660992
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 08:07 schreef torentje het volgende:

[..]

Dat jij niet begrijpt dat de combinatie van afstand houden én mondkapje de kans op besmetting minimaliseert, zegt mij anders veel meer.
Ik zeg niet dat je het niet kunt krijgen, maar de kans wordt dermate kleiner, dat deze combinatie gewoon beter is om in acht te houden.

Die 'kleerkast van een beveiliger' doet niets meer of minder dan zijn werk, de klant houdt zich willens en wetens niet aan de maatregelen, dan is het simpel: je mag de winkel linea recta verlaten.

Dat jij dit alles niet begrijpt, zegt in elk geval veel meer over jouw niveau van genoten onderwijs, dan de beste man die gewoon goed zijn werk doet. Bijzonder kansloos en kinderachtig gedrag van jou, hoe je deze man omschrijft, bevestigd des te meer dat je niet echt een sociaal persoon bent, no offence ;)
"Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"
  woensdag 24 maart 2021 @ 08:22:04 #14
396550 Richestorags
pi_198661014
quote:
1s.gif Op woensdag 24 maart 2021 08:16 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]

De beveiliger mag schijnbaar niet aan andere mensen zitten. Bovendien probeert hij de weigeraar in een soort houdgreep te nemen. Om een :') mondkapje :')
Tsja, beide kanten zijn triest. Ik heb een kerel van 49 op mijn Facebook die vader is van drie kinderen en dan trots verkondigt dat hij zonder mondkapje de supermarkt ingaat vanwege zijn vrijheid en hoe goed dat voelt. Zijn schrijfstijl doet vermoeden alsof hij net zijn eerste triathlon heeft gedaan en daarbij een wereldrecord verbroken. Niet eens een heel domme vent verder.
  woensdag 24 maart 2021 @ 08:22:56 #15
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_198661017
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 08:18 schreef MevrouwPuff het volgende:
Van de week werd in de winkel een vrouw zonder mondkapje aangesproken door een beveiliger met een ‘kin kapje’. Heb me ingehouden en er niets van gezegd, kostte wat moeite, maar was uiteindelijk beter :)
Personeel met zo'n kinkapje, dat zie je wel vaker. Ze bedoelen het goed maar de werking is 0 :P Als ik dat zie spreek ik altijd even de supermarktmanager aan :)
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  woensdag 24 maart 2021 @ 08:23:20 #16
396550 Richestorags
pi_198661022
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 08:19 schreef KillerBee4ever het volgende:

[..]

Dat jij niet begrijpt dat de combinatie van afstand houden én mondkapje de kans op besmetting minimaliseert, zegt mij anders veel meer.
Ik zeg niet dat je het niet kunt krijgen, maar de kans wordt dermate kleiner, dat deze combinatie gewoon beter is om in acht te houden.

Die 'kleerkast van een beveiliger' doet niets meer of minder dan zijn werk, de klant houdt zich willens en wetens niet aan de maatregelen, dan is het simpel: je mag de winkel linea recta verlaten.

Dat jij dit alles niet begrijpt, zegt in elk geval veel meer over jouw niveau van genoten onderwijs, dan de beste man die gewoon goed zijn werk doet. Bijzonder kansloos en kinderachtig gedrag van jou, hoe je deze man omschrijft, bevestigd des te meer dat je niet echt een sociaal persoon bent, no offence ;)
Wow dude, kalm maar. Mijn baseless assumption-ometer sloeg op tilt.
  woensdag 24 maart 2021 @ 08:25:22 #17
396550 Richestorags
pi_198661045
quote:
84s.gif Op woensdag 24 maart 2021 08:22 schreef Starhopper het volgende:

[..]

Personeel met zo'n kinkapje, dat zie je wel vaker. Ze bedoelen het goed maar de werking is 0 :P Als ik dat zie spreek ik altijd even de supermarktmanager aan :)
Tsja, ik vind dat ook hinderlijk maar dat doe ik dan ook weer niet. De manier waarop mondkapjes worden gebruikt (hergebruiken terwijl het niet kan, niet correct dragen) en met de kwaliteit van de mondkapjes maakt het compleet nutteloos.
pi_198661060
quote:
[..]

niet alleen winkelen hoor..

op station zie ik ook meer dan de helft van de mensen geen mondkapje dragen, een ander deel draagt het verkeerd.. :')
het is niet alsof het rocket science is
pi_198661093
quote:

[..]

Die 'kleerkast van een beveiliger' doet niets meer of minder dan zijn werk,
de klant houdt zich willens en wetens niet aan de maatregelen, dan is het simpel: je mag de winkel linea recta verlaten.

Nee dus. Die beveiliger zijn werk is niet om weigerende klanten de stellingen met bier in te duwen
  woensdag 24 maart 2021 @ 08:31:28 #20
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_198661096
98% van de mensen in winkels lopen met gore hergebruikte mondkapjes. die van mij zit ook al maanden in mn zak. Denk niet dat die nog enig effect hebben.
Verder moet die beveiliger gewoon met zn poten van klanten afblijven, enige wat je mag is de politie bellen pik.

en,
quote:
twitterde ze tegenover haar ruim 4200 volgers.
:') nieuwswaardig zeg.
Ik boek je met mijn neon je weet.
en ik heb ook een auto.
pi_198661099
quote:
1s.gif Op woensdag 24 maart 2021 08:28 schreef mschol het volgende:

[..]

niet alleen winkelen hoor..

op station zie ik ook meer dan de helft van de mensen geen mondkapje dragen, een ander deel draagt het verkeerd.. :')
het is niet alsof het rocket science is
Hoe veel mensen ik al niet het kapje opzij heb zien halen om te niezen of hoesten :')
  woensdag 24 maart 2021 @ 08:32:53 #22
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_198661103
quote:
1s.gif Op woensdag 24 maart 2021 08:31 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]

Hoe veel mensen ik al niet het kapje opzij heb zien halen om te niezen of hoesten :')
Echt? :') _O- Manmanman :') :') :')
  woensdag 24 maart 2021 @ 08:35:42 #23
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_198661131
Beveiliging is tegenwoordig vooral voor gefrustreerde mannetjes die stoer willen doen.

Die man die geen mondmasker draagt is ook een debiel.

Mensheid op z'n best weer dit.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_198661187
Iedereen zoekt tegenwoordig graag een excuus om even agressief te lopen doen. MEN IS HET ZAT.
Facts don't care about your feelings
pi_198661394
de man zonder mondkap hadden ze in een vriezer moeten duwen en nooit meer los moeten laten
U MAD?
pi_198661409
Wel tegen het rek met de mondkapjes?
  woensdag 24 maart 2021 @ 09:10:33 #27
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_198661453
Recalcitrante knar moet gewoon dat ding opdoen.
Agressieve beveiliger moet z'n poten thuishouden.

Einde bericht.
pi_198661492
Je ziet een heeeeel klein stukje, waarschijnlijk ging er meer aan vooraf.

Die oude vent had ook niets anders dan flessen wijn in zijn mandje, dat zegt ook wel iets.
pi_198661508
Ik kan het mis hebben, maar mij is altijd verteld dat een beveiliger zonder dreigende situatie niet fysiek in mag grijpen, maar alleen de politie mag bellen.

Afgezien van het feit dat deze klant gewoon een mondkapje moet dragen, hoe achterlijk die maatregel ook is, lijkt het er wat mij betreft op dat de beveiliger hier simpelweg iets doet dat niet mag? Ondanks zijn goede bedoelingen.
pi_198661525
Als je de huisregels niet in acht wilt nemen doe je maar lekker ergens anders je boodschappen. Jammer dat het handgemeen niet is gefilmd.
pi_198661557
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 09:15 schreef tuinkabouter5000 het volgende:
Ik kan het mis hebben, maar mij is altijd verteld dat een beveiliger zonder dreigende situatie niet fysiek in mag grijpen
Er staat toch dat er een handgemeen met een andere klant aan vooraf ging? Dus dat was waarschijnlijk de aanleiding voor de beveiliger om in te grijpen. Die klant begint vervolgens zelf over zijn mondkapje tegen de beveiliger.
pi_198661585
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 07:55 schreef Mikeytt het volgende:
Dit soort wappies :') we zijn een jaar verder. Mondkapje vergeten is geen excuus en dan ga je ook nog 's agressief doen :')
Misschien had deze meneer ook wel de meest ernstige vorm van longkanker?
pi_198662966
Het zal wel een tokkiefiliaal zijn, want AH zet niet zo snel beveiliging neer.
pi_198664030
dit soort filmpjes geeft een vertekend beeld. een beveiliger zet niet zomaar iemand de winkel uit.
ik durf zomaar te wedden dat de man al langer vrij vervelend in de winkel was.

een tijd terug was er al zo'n vreselijk vervelende vrouw bij bakkerij Bart scene aan het maken.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_198664202
En uiteraard speelt dit alles zich weer af voor het schap met alcohol. :')

[ Bericht 0% gewijzigd door Hathor op 24-03-2021 13:38:52 ]
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  woensdag 24 maart 2021 @ 12:50:37 #36
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_198664350
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 12:27 schreef spectrumanalyser het volgende:
dit soort filmpjes geeft een vertekend beeld. een beveiliger zet niet zomaar iemand de winkel uit.

een tijd terug was er al zo'n vreselijk vervelende vrouw bij bakkerij Bart scene aan het maken.
En vergeet Stephanie niet die in elke winkel privacy, grondwet en neurenbergcode loopt te schreeuwen :T

https://www.dumpert.nl/item/8033149_8bee90a7
pi_198664441
quote:
Dat staat er ook. De man had een handgemeen met een andere klant en vervolgens grijpt de bewaker in. Ik denk dat hij met een andere klant aan de stok had over zijn gebrek aan mondkapje en dat hij er daarom tegen de bewaker opnieuw over begint.
pi_198664486
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 12:58 schreef Stepperoller het volgende:

[..]

Dat staat er ook. De man had een handgemeen met een andere klant en vervolgens grijpt de bewaker in. Ik denk dat hij met een andere klant aan de stok had over zijn gebrek aan mondkapje en dat hij er daarom tegen de bewaker opnieuw over begint.
Inderdaad. het filmpje begint altijd pas als er iemand anders moet ingrijpen. het is triest, de beveiliger doet ook maar wat hem gevraagd is te doen. zo'n filmpje maakt het alleen maar erger voor alle partijen.
pi_198664492
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 09:04 schreef de_boswachter het volgende:
de man zonder mondkap hadden ze in een vriezer moeten duwen en nooit meer los moeten laten
:')
pi_198664563
quote:
15s.gif Op woensdag 24 maart 2021 08:35 schreef Notorious_Roy het volgende:
Beveiliging is tegenwoordig vooral voor gefrustreerde mannetjes die stoer willen doen.

Die man die geen mondmasker draagt is ook een debiel.

Mensheid op z'n best weer dit.
En dan nog die kruipende NSB-er die de beveiliger helpt met het aanpakken van flesjes wijn. :')

Echt, Nederland in het klein dit.
pi_198664610
quote:
1s.gif Op woensdag 24 maart 2021 08:31 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]

Klopt dat is toch vies als je hem dan morgen weer opdoet.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  woensdag 24 maart 2021 @ 13:25:03 #42
65846 Bocaj
47th President.
pi_198664746
quote:
De beveiliger doet niets verkeerd.
Ik ben het weer :') niet met je eens... de beveiliger zit aan die man en dat mag niet zomaar...
Die man valt de beveiliger niet aan...
quote:
Mogelijk krijgt de zaak nog een staartje, want volgens de Nederlandse Veiligheidsbranche mogen particuliere beveiligers geen geweld gebruiken. ‘Als hij dat wel doet, blijft dat niet zonder gevolgen en kan het voor de rechter komen.
  woensdag 24 maart 2021 @ 13:27:42 #43
65846 Bocaj
47th President.
pi_198664777
quote:

[..]

Hoesten is misschien tot daaraantoe... maar niezen in je mondkapje doe ik ook niet... dan maar in hand of ellenboog...
  woensdag 24 maart 2021 @ 13:31:14 #44
65846 Bocaj
47th President.
pi_198664825
quote:
Dan zeg je dat met woorden... als de klant niet wil... dan weet ik niet helemaal zeker in hoeverre de beveiliger mag gaan... maar geweld mag blijkbaar niet lees ik in de OP...
Zal wel uitkomen dat de politie gebeld gaat worden...
  woensdag 24 maart 2021 @ 13:33:45 #45
65846 Bocaj
47th President.
pi_198664861
quote:
Als ik dat zie spreek ik altijd even de supermarktmanager aan
Meen je dat nou? Vind je dat niet overkomen als klikken?
Je bent wel een rare kostganger hoor! :')
pi_198664866
quote:
Het mooiste aan dat filmpje vond ik dat ze uiteindelijk niet eens wist bij welke bakkerij ze was. Ze moest eerst naar buiten lopen om naar de gevel te kijken om te zien welke bakkerij het was. Dan ben je dus echt gewoon stampij aan het maken voor het stampij maken _O-
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_198664918
maar wat moet een beveiliger dan doen. Er bij gaan staan als een madame tussauds figuur?
het gesprek aangaan is hier duidelijk al aan vooraf gegaan, zonder succes.

misschien had de beveiliger een AstraZenica'tje kunnen aanbieden.
pi_198665239
Als beveiliger aan de zijlijn op de politie wachten en het allemaal woordelijk proberen te sussen terwijl twee klanten in een handgemeen zijn geraakt is ook niet bepaald een ideale oplossing.

Hieraan lijkt wel te kunnen worden voldaan:
quote:
Het gebruikte geweld mag niet verder gaan dan nodig om te bereiken dat de verdachte er niet vandoor gaat.

[ Bericht 0% gewijzigd door Stepperoller op 24-03-2021 15:31:29 ]
pi_198665411
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 13:59 schreef Stepperoller het volgende:
eren te sussen terwijl twee klanten in een handgemeen zijn geraakt is ook niet bepaald een ideale oplossing.
Hij was inderdaad aan het vluchten...
pi_198665515
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 13:33 schreef Bocaj het volgende:

Alleen tokkies hebben een hekel aan klikken. Als ik zie dat er bij jou ingebroken wordt, dan ga ik de politie niet bellen wat dat is klikken. :')
pi_198665538
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 13:25 schreef Bocaj het volgende:

[..]

Ik ben het weer :') niet met je eens... de beveiliger zit aan die man en dat mag niet zomaar...
Die man valt de beveiliger niet aan...
[..]

Ja? Wat is eraan vooraf gegaan? De beveiliger mag wel geweld gebruiken, maar niet zomaar. Je citeert ook een stukje van een branche vereniging. Dat is geen wetgeving.
pi_198665582
pi_198666293
quote:

[..]

Ik zou weleens willen weten, wie die kleerkasten van beveiligers les gegeven hebben, want er is door die lesgevers veel mis op de wereld.
  woensdag 24 maart 2021 @ 15:15:57 #54
65846 Bocaj
47th President.
pi_198666411
Het jammere van dit alles dat wel elkaar naar het leven staan om een mondkapje... :{
En nou niet komen van en die mensen die ziek worden dan? Ook erg maar je kunt die ene man zonder mondkapje dat niet allemaal aanrekenen!

En mensen die roepen: "Schande, iemand zonder mondkapje!" zijn goed eronder gekregen door de regering Rutte en de Jonge... Dat moet ik hen nageven! :Y
pi_198666690
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 14:11 schreef Zucht. het volgende:

[..]

Hij was inderdaad aan het vluchten...
Hieraan lijkt wel voldaan te 'kunnen' worden voldaan dan.... want wat zich daarvoor precies afspeelt zien we niet......

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_198667256
Apart dat zoveel mensen het tegenwoordig doodnormaal vinden om geweld te gebruiken als een corona regeltje niet wordt opgevolgd. Je ziet het hier bij een mondkapje, maar ook bij wat verwarde figuren op het Malieveld waarbij de schedel wordt ingeslagen en agressieve politiehonden worden losgelaten.

Het geweldsmonopolie ligt niet voor niks bij de overheid, daar moet je voorzichtig en verstandig mee omgaan.

Overigens houd ik mij zelf prima aan de maatregelen. Zo droeg ik vorig jaar zomer al regelmatig een mondkapje in Duitsland, toen ze hier nog uitgevonden moesten worden
٩๏̯͡๏)۶
pi_198667442
Apart dat zoveel mensen tegenwoordig blind afgaan op een stukje film zonder het bijbehorende artikel te lezen en dus niet doorhebben dat het zeer waarschijnlijk helemaal niet om het mondkapje ging, maar om een handgemeen tussen twee klanten.
  woensdag 24 maart 2021 @ 16:13:33 #58
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_198667457
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 13:33 schreef Bocaj het volgende:

[..]

Hoezo is dat klikken? Ik wijs hem er alleen op dat dit soort schermen alleen in combinatie met een mondmasker gedragen mogen worden.
pi_198667639
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 13:08 schreef Aurelius het volgende:
En dan nog die kruipende NSB-er die de beveiliger helpt met het aanpakken van flesjes wijn.

Dat was de andere partij in het handgemeen.
Ze wilden allebei dezelfde fles en nu de ander met de beveiliging bezig is ziet hij zijn kans.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_198668422
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 13:12 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Klopt dat is toch vies als je hem dan morgen weer opdoet.
Het toont maar aan dat het hele kapje geen enkel nut heeft.
  woensdag 24 maart 2021 @ 17:08:24 #61
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_198668702
quote:
1s.gif Op woensdag 24 maart 2021 08:30 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]

Nee dus. Die beveiliger zijn werk is niet om weigerende klanten de stellingen met bier in te duwen
Probleem is dat het filmpje niet een weergave is van wat er allemaal gebeurd is. Als de klant geweld gebruikt heeft mag de beveiliger of ieder andere burger dat ook om de persoon aan te pakken. Ik heb in mijn werk ook mensen tegen een muur gedrukt. Nu is het geen muur maar een stelling.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_198672913
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 07:55 schreef Mikeytt het volgende:
Mondkapje werkt niet wappie!

"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_198672960
quote:

[..]

Onze minister zegt iets heel anders hoor:

"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_198678746
quote:

[..]

De combinatie minimaliseert. Dan begrijp jij het ook niet helemaal. De kans wordt namelijk helemaal niet dermate kleiner. Misschien kan je uitleggen hoeveel dermate is?

Ga eens in gesprek met de mensen die chirurgische mondkapjes maken, ontwerpen en er patenten op hebben. Laat je dan voorlichten waarvoor die mondkapjes bedoelt zijn en wat de werking ervan is en zet die werking af tegen hoeveel het virus wordt tegengehouden. Ik geef een hint, het cijfer 0.

Je kan beter de afstand verdubbelen, daar bereik je 'dermate' meer effect mee.
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
pi_198678879
Die beveiliger deed toch zijn werk? Of zie ik het nou verkeerd?
Yo tengo, tú tienes, Él/Ella tiene
pi_198678970
quote:
84s.gif Op woensdag 24 maart 2021 12:50 schreef Starhopper het volgende:

[..]

En vergeet Stephanie niet die in elke winkel privacy, grondwet en neurenbergcode loopt te schreeuwen :T

https://www.dumpert.nl/item/8033149_8bee90a7
Mijn IQ is meteen met 10 punten gezakt na het zien van dat smoelwerk |:)
  donderdag 25 maart 2021 @ 09:26:18 #67
3542 Gia
User under construction
pi_198679277
Wie zegt dat die man niet een medische reden heeft die hem vrijstelt van de mondkapjesplicht.

Er moet dus wel wat aan vooraf zijn gegaan, anders vraagt een beveiliger eerst om het doktersbriefje van de vrijstelling.
  donderdag 25 maart 2021 @ 09:33:10 #68
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_198679354
quote:
0s.gif Op donderdag 25 maart 2021 09:26 schreef Gia het volgende:
Wie zegt dat die man niet een medische reden heeft die hem vrijstelt van de mondkapjesplicht.

Er moet dus wel wat aan vooraf zijn gegaan, anders vraagt een beveiliger eerst om het doktersbriefje van de vrijstelling.
Maar de wappies willen nooit het doktersbriefje (wat ze waarschijnlijk niet eens hebben :') ) laten zien want privacy en medisch geheim en weet ik veel wat _O-

En dat terwijl er niets meer op het briefje staat dan dat dokter X verklaard dat persoon Y om medische redenen geen mondkapje hoeft te dragen. En een handtekening natuurlijk. Er staat verder geen ziekte of wat dan ook in :')
  donderdag 25 maart 2021 @ 09:50:05 #69
3542 Gia
User under construction
pi_198679607
quote:
84s.gif Op donderdag 25 maart 2021 09:33 schreef Starhopper het volgende:

[..]

Maar de wappies willen nooit het doktersbriefje (wat ze waarschijnlijk niet eens hebben :') ) laten zien want privacy en medisch geheim en weet ik veel wat _O-

En dat terwijl er niets meer op het briefje staat dan dat dokter X verklaard dat persoon Y om medische redenen geen mondkapje hoeft te dragen. En een handtekening natuurlijk. Er staat verder geen ziekte of wat dan ook in :')
Als ze het niet laten zien, gewoon de toegang ontzeggen/buiten zetten. Dat briefje is bedoeld om zonder mondkapje naar binnen te mogen.
pi_198679659
quote:

Ik geloof zelf niet dat het hier alleen maar gaat om het mondkapje. het gaat om het gedrag van de man, deze man was vermoedelijk uiterst vervelend tegenover andere klanten en/of personeel.

ter info; een klant kan een winkelverbod krijgen voor dergelijk gedrag. en dat gebeurd zo af en toe ook.
https://twitter.com/3Groter/status/1334804744783736833 (wappie alert)
  donderdag 25 maart 2021 @ 10:00:28 #71
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_198679771
quote:

Doktersbriefjes bestaan niet.

quote:
Een geneeskundige verklaring is een schriftelijke verklaring die een oordeel bevat over een patiënt en over de (medische) geschiktheid of ongeschiktheid van een patiënt om bepaalde dingen wel of niet te doen. Als behandelend arts mag je geen geneeskundige verklaring afgeven over eigen patiënten.
https://www.knmg.nl/advie(...)ndige-verklaring.htm
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
  donderdag 25 maart 2021 @ 10:20:41 #72
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_198680097
quote:
84s.gif Op donderdag 25 maart 2021 09:33 schreef Starhopper het volgende:

Dat briefje kun je zelf uitprinten:

https://www.vilans.nl/vil(...)kaart-mondkapjes.pdf

Mijn ervaring tot nu toe is dat ik het briefje 1x bij de Appie en 1x bij de stembus heb laten zien. Voor de rest was het slechts 2x voldoende om mondeling aan te geven dat ik onder een uitzondering val. De vele overige gevallen wordt niet eens gevraagd naar het ontbreken van het mondkapje.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_198680237
dit is nou het hele verhaal in een notendop. als je geen mondkapje op doet kun je vreemde blikken krijgen en misschien een vraag of opmerking. zolang je niet als een wappie tekeer gaat, is er niets aan de hand.

je kan wel stellen dat je zonder mondkapje opvalt en wellicht aandacht trekt. dat was eerst andersom. waarom zo moeilijk doen, er zit geen chip in het mondkapje, Bill Gates maakt geen mondkapjes, je krijgt ze gratis en ben je de winkel uit dan mag dat ding af. waarom maken mensen het zo moeilijk voor zichzelf. tien minuten zo'n ding op.
pi_198682560
quote:
0s.gif Op donderdag 25 maart 2021 10:29 schreef spectrumanalyser het volgende:
dit is nou het hele verhaal in een notendop. als je geen mondkapje op doet kun je vreemde blikken krijgen en misschien een vraag of opmerking. zolang je niet als een wappie tekeer gaat, is er niets aan de hand.

je kan wel stellen dat je zonder mondkapje opvalt en wellicht aandacht trekt. dat was eerst andersom. waarom zo moeilijk doen, er zit geen chip in het mondkapje, Bill Gates maakt geen mondkapjes, je krijgt ze gratis en ben je de winkel uit dan mag dat ding af. waarom maken mensen het zo moeilijk voor zichzelf. tien minuten zo'n ding op.
de "ikke, ikke, ikke!" mentaliteit. de totale onmogelijkheid om dingen vanuit een ander perspectief te zien.
pi_198687783
quote:

[..]

Wat ben jij toch een engnek
pi_198687831
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 12:58 schreef Stepperoller het volgende:

[..]

Dat staat er ook. De man had een handgemeen met een andere klant en vervolgens grijpt de bewaker in
Zal vast met die nsber geweest zijn die de beveiliger even een handje helpt het mandje te legen. Echt, die bemoeienis van de mensen tegenwoordig. Boeiend dat iemand geen kapje op heeft? Jij hebt hem wel op, trots op jou hoor.
pi_198692242
Ze hadden hem van mij nog wel harder mogen aanpakken
pi_198692477
quote:

[..]

Mondlapjes helpen niet tegen virusdeeltjes klapjosti.
  donderdag 25 maart 2021 @ 22:56:43 #79
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_198693469
quote:

Nog niet eens zo heel lang geleden riep een zekere heer van Dissel dat mondkapjes geen zin hadden.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_198695049
Oh wacht
Somebody that I used to know
pi_198695089
quote:
0s.gif Op donderdag 25 maart 2021 22:56 schreef PzKpfw het volgende:

[..]

Nog niet eens zo heel lang geleden riep een zekere heer van Dissel dat mondkapjes geen zin hadden.
ja, dat is dezelfde pipo die zei dat carnaval best gevierd kon worden omdat dat toch altijd in kleine groepjes was :D
Die man is niet helemaal aangesloten met het werkelijke leven.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')