quote:
Op zondag 28 maart 2021 11:04 schreef Tijn het volgende:[..]
De reden dat ik het vraag is omdat @:Jane iets slims zei: het was belangrijk voor het programma dat Noah in het spel bleef. Als Noah er namelijk uit had gevlogen, hadden ze niet hun toffe cliffhanger kunnen laten zien.
Een manier om te zorgen dat Noah erin blijft, is om het item met zijn naam te vinden. Dan krijgt-ie immers z'n scherm niet te zien. Dus het is niet onaannemelijk dat de mol de opdracht mee heeft gekregen van de redactie om in elk geval Noah's voorwerp even te vinden. En wie pakt het voorwerp? Dami. Interessant, niet waar

Het is natuurlijk alles behalve een garantie dat het zo gegaan is. Misschien is Dami gewoon een kandidaat die toevallig die munt pakt. Misschien is Noah de mol. Misschien zit het anders. Maar ik ga toch even kijken wat Dami verder in d'r schild voert in aflevering 2

Aanvulling:
Omdat ik dus denk dat de makers het fijn vonden als Noahs naam gevonden werd, vind ik het wel aannemelijk dat de Mol in de groep zat die in de kerker ging zoeken, maar het hoeft natuurlijk niet per se Dami te zijn. Misschien vond zij de munt per toeval of misschien heeft Kevin of Samina wel aan haar gevraagd of zij even tussen die munten wilde kijken.
Maar dat alles was natuurlijk ook alleen maar nodig als Noah de test als slechtste gemaakt had en misschien was dat wel helemaal niet zo. Je weet ook niet hoeveel info de Mol tussendoor nog heeft gekregen. Ze hebben in eerdere seizoenen natuurlijk ook wel eens dingen gedaan met geheime codes in de tekst van Gilles enzovoort, dus het is niet ondenkbaar.