abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_198591043

Operation Lockstep, Rockefeller foudation
PDF: https://www.ourgreatawake(...)ads/2020/05/FTID.pdf
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Cal @ Off-Guardian wrote:
'Bodily autonomy is so 20th century
Forget how you feel; if you feel well, or unwell is not for you to decide. You do not know yourself
Big Pharma shall test you and decide if you are unwell or not. If you feel healthy but the test says you are positive - then you shall be declared unwell'

'In a genuine pandemic, this constant mental battering would be superfluous. If the Black Death were raging outside my door, government would know full well that they didn't have to fork out millions to convince me to stay inside; more likely, they would have to pay me to leave the house.' - Gillian Dymond

https://off-guardian.org/2020/12/13/why-this-campaign-of-terror/

En hier verder:
Paar dagen rond de eerste lockdown....
Probably covering their arses.

Status of COVID-19
https://www.gov.uk/guidan(...)d#status-of-covid-19
As of 19 March 2020, COVID-19 is no longer considered to be a high consequence infectious diseases (HCID) in the UK.

The 4 nations public health group made an interim recommendation in January 2020 to classify COVID-19 as an HCID. This was based on consideration of the UK criteria about the virus and the disease with information available during the early stages of the outbreak. Now that more is known about COVID-19, the public health bodies in the UK have reviewed the most up to date information about COVID-19 against the UK criteria. They have determined that several features have now changed; in particular, more information is available about mortality rates (low overall), and there is now greater clinical awareness and a specific and sensitive laboratory test, the availability of which continues to increase.

The Advisory Committee on Dangerous Pathogens (ACDP) is also of the opinion that COVID-19 should no longer be classified as an HCID.

Definition of
In the UK, a high consequence infectious disease (HCID) is defined according to the following criteria:
- acute infectious disease
- typically has a high case-fatality rate
- may not have effective prophylaxis or treatment
- often difficult to recognise and detect rapidly
- ability to spread in the community and within healthcare settings
- requires an enhanced individual, population and system response to ensure it is managed effectively, efficiently and safely

Originele OP:

(bron:RIVM)

twitter

Alleen mietjes dragen mondmaskers

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

The show must go on folks!
In the new 'reality' we will be living in,nothing will be real and everything will be true-David A.McGowan
Why do some people not credit the origin of the quotes they use under their posts?- Tingo
pi_198591159
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 maart 2021 18:31 schreef Tingo het volgende:

[..]

Zelfde soort verhalen bij mij in de buurt helaas. Aardige jonge stel 'n nieuwe eet-tent/cafe geopend vlak voor de killervirus gedoe heeft begonnen. Ik ga daar af en toe 'n toko halen. Goede eten. Heel triest wat er aan de hand is.
Een toko halen? Weet je wel wat een 'toko' betekent?
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_198591871
quote:
10s.gif Op vrijdag 19 maart 2021 18:46 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Een toko halen? Weet je wel wat een 'toko' betekent?
A takeaway - dacht ik.

Edit:
Aha...'toko' is 'n winkel.
Maar ja goed...in t Engels zeg je:
Shall I go get something from the takeaway.bvb.
In the new 'reality' we will be living in,nothing will be real and everything will be true-David A.McGowan
Why do some people not credit the origin of the quotes they use under their posts?- Tingo
  vrijdag 19 maart 2021 @ 19:32:36 #4
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_198591982
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 maart 2021 19:27 schreef Tingo het volgende:

[..]

A takeaway - dacht ik.
Jij verwart het met to go waarschijnlijk. Toko is Maleis voor winkeltje :o
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
  vrijdag 19 maart 2021 @ 19:33:43 #5
24329 KNAK
ff w88,......
pi_198592010
ToGo
Altijd goed om af te halen.

Bestel in ieder geval niet via Deliveroo / Uber / Thuisbezorgd, etc
Commissie is er richting 30% -O-
Mai pben rai~!
pi_198592018
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 maart 2021 19:32 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Jij verwart het met to go waarschijnlijk. Toko is Maleis voor winkeltje :o
Zie boven.
pi_198592055
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 maart 2021 19:33 schreef KNAK het volgende:
ToGo

Er is 'n turkse toko (snack bar) in de buurt.Ik ga zelfs langs. Gezellig is het ook.

[ Bericht 2% gewijzigd door Tingo op 19-03-2021 19:42:23 ]
pi_198592324
quote:
ToGo

Inclusief bezorgen

Maar je hebt gelijk, haal of zelf of bij restaurants die zelf bezorgen
  vrijdag 19 maart 2021 @ 19:56:32 #9
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_198592548
quote:
ToGo

Als ik bestel is het meestal via Thuisbezorgd, ik ken eigenlijk weinig restaurantjes die zelf bezorgen. Bij Thuisbezorgd komen meestal Turkse of Marokkaanse bezorgertjes aan de deur waar je nog even een praatje mee kan maken en normaal doen, geen mondkapje en je het eten zelfs overhandigen ipv bij Deliveroo die met hun masker verderop op de stoep staan en je de rotzooi zelf uit die box moet graaien.
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
  vrijdag 19 maart 2021 @ 20:10:24 #10
24329 KNAK
ff w88,......
pi_198592829
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 maart 2021 19:56 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Als ik bestel is het meestal via Thuisbezorgd, ik ken eigenlijk weinig restaurantjes die zelf bezorgen. Bij Thuisbezorgd komen meestal Turkse of Marokkaanse bezorgertjes aan de deur waar je nog even een praatje mee kan maken en normaal doen, geen mondkapje en je het eten zelfs overhandigen ipv bij Deliveroo die met hun masker verderop op de stoep staan en je de rotzooi zelf uit die box moet graaien.
Je hebt vaak dat men (zoals ik) meerdere platforms gebruikt. Zet je daar je eigen bezorgers voor in is de commissie de helft lager, echter komt er dan verzekering, personeel, afschrijving, huur voertuigen etc extra bij kijken. Je hebt verder wel meer controle over je product.

Hoe dan ook, het is niet hetzelfde als gasten in je restaurant. Drankgebruik is ingestort en fooi is ook zo goed als foetsie voor de werknemers, dus niets meer dan om te overleven / doekje voor 't bloeden.

Helaas de komende maanden nog de enige methode om het omvallen tegen te gaan
Mai pben rai~!
pi_198593224
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 maart 2021 20:10 schreef KNAK het volgende:

[..]

Je hebt vaak dat men (zoals ik) meerdere platforms gebruikt. Zet je daar je eigen bezorgers voor in is de commissie de helft lager, echter komt er dan verzekering, personeel, afschrijving, huur voertuigen etc extra bij kijken. Je hebt verder wel meer controle over je product.

Hoe dan ook, het is niet hetzelfde als gasten in je restaurant. Drankgebruik is ingestort en fooi is ook zo goed als foetsie voor de werknemers, dus niets meer dan om te overleven / doekje voor 't bloeden.

Laatste jaartje supermarkt bier prijzen omhoog zijn gegaan.
pi_198595120
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 maart 2021 20:10 schreef KNAK het volgende:

[..]

Yeah over het algemeen kun je beter uitbesteden tenzij je iemand echt 100% kan inzetten..
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_198600269
quote:
Inspectie start onderzoek naar huisartsen die nog steeds ‘coronamedicijnen’ voorschrijven
Ondanks eerdere waarschuwingen blijft een groep huisartsen coronapatiënten medicijnen voorschrijven waarvan de werking niet is bewezen. De Inspectie Gezondheidszorg en Jeugd (IGJ) waarschuwt voor mogelijk gevaarlijke bijwerkingen en kondigt na vragen van het AD een onderzoek aan.
https://www.ad.nl/gezond/(...)rschrijven~a364670d/
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_198600397
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 maart 2021 10:32 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

De werking is niet bewezen.....

Is dat al genoeg om plausibele methodes die genezing kunnen voorspoedigen te verbieden? We praten hier over artsen. :')
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_198600419
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 maart 2021 10:43 schreef ludovico het volgende:

[..]

De werking is niet bewezen.....

Is dat al genoeg om plausibele methodes die genezing kunnen voorspoedigen te verbieden? We praten hier over artsen. :')
De bijwerkingen zijn te ernstig om ermee te experimenteren
pi_198600440
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 maart 2021 10:45 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

De bijwerkingen zijn te ernstig om ermee te experimenteren
De bijwerkingen van Covid zijn dodelijk voor bepaalde mensen. En dat de bijwerkingen te ernstig zijn tover jij ook maar uit je hoge hoed. Als dit over HCQ + zink gaat, heb ik dat iig nog niet vernomen.

Overigens staat dat middel al een jaar bijna op de agenda, "niet bewezen dat het werkt" als argument aandragen is na zo een periode te zwak voor woorden, als je nu nog niet bewijs hebt dat het niet werkt.......... Kansloos.
pi_198600469
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 maart 2021 10:47 schreef ludovico het volgende:

[..]

De bijwerkingen van Covid zijn dodelijk voor bepaalde mensen. En dat de bijwerkingen te ernstig zijn tover jij ook maar uit je hoge hoed. Als dit over HCQ + zink gaat, heb ik dat iig nog niet vernomen.

Overigens staat dat middel al een jaar bijna op de agenda, "niet bewezen dat het werkt" als argument aandragen is na zo een periode te zwak voor woorden, als je nu nog niet bewijs hebt dat het niet werkt.......... Kansloos.
Het gaat om HCQ en ivermectine en dat is te lezen in het artikel zelf net zo als de reden waarom ze deze artsen willen stoppen:

quote:
De Inspectie Gezondheidszorg en Jeugd (IGJ) is het daar niet mee eens en kondigt naar aanleiding van vragen van deze krant een onderzoek aan. ,,Wij wijzen erop dat zowel hydroxychloroquine als ivermectine bij corona alleen voorgeschreven kan worden aan patiënten die in het ziekenhuis verblijven”, stelt een inspectiewoordvoerder. ,,Deze medicijnen kunnen bijwerkingen als hartritmestoornissen geven, waarvoor een patiënt gemonitord moet worden. Dit kan onvoldoende wanneer een patiënt thuis is.”
pi_198600496
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 maart 2021 10:51 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Het gaat om HCQ en ivermectine en dat is te lezen in het artikel zelf net zo als de reden waarom ze deze artsen willen stoppen:
[..]

Dat HCQ dit soort side effects heeft die dermate significant zijn dat het in het ziekenhuis moet worden gemonitord heb ik echt nergens vernomen, noch die artsen zullen dat als reëel risico zien.

Overigens wel een grote grap als onderzoek laat zien dat het positief effect heeft in een vroeg stadium en verder niet dat dit artikel zegt dat het in het ziekenhuis moet worden gegeven.
  zaterdag 20 maart 2021 @ 10:56:03 #19
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_198600514
Ja hoor, weer die Rob Elens :') !!! .
Huilen dan.
pi_198600527
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 maart 2021 10:54 schreef ludovico het volgende:

[..]

Dat HCQ dit soort side effects heeft die dermate significant zijn dat het in het ziekenhuis moet worden gemonitord heb ik echt nergens vernomen, noch die artsen zullen dat als reëel risico zien.

Overigens wel een grote grap als onderzoek laat zien dat het positief effect heeft in een vroeg stadium en verder niet dat dit artikel zegt dat het in het ziekenhuis moet worden gegeven.
Het is niet de taak van deze gezondheidsraad om medicijnen te promoten dus uiteraard zeggen ze niet dat deze 2 medicijnen daar meer gebruikt moeten worden.
pi_198600537
quote:
7s.gif Op zaterdag 20 maart 2021 10:56 schreef Isdatzo het volgende:
Ja hoor, weer die Rob Elens :') !!! .
Wat dacht je dan, die gast zag een patiënt doodgaan die hij had willen behandelen, met een middel dat bewezen positief effect heeft in dat stadium waarin hij het had willen geven.
pi_198600549
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 maart 2021 10:57 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Het is niet de taak van deze gezondheidsraad om medicijnen te promoten dus uiteraard zeggen ze niet dat deze 2 medicijnen daar meer gebruikt moeten worden.
Ik weet niet wat er in de statuten van de gezondheidsraad staat, maar dat dit middel gepolitiseerd wordt is een schande.
  zaterdag 20 maart 2021 @ 11:01:14 #23
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_198600550
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 maart 2021 11:00 schreef ludovico het volgende:

[..]

Wat dacht je dan, die gast zag een patiënt doodgaan die hij had willen behandelen, met een middel dat bewezen positief effect heeft in dat stadium waarin hij het had willen geven.
Nee.
Huilen dan.
  zaterdag 20 maart 2021 @ 11:02:02 #24
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_198600560
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 maart 2021 11:01 schreef ludovico het volgende:

[..]

Ik weet niet wat er in de statuten van de gezondheidsraad staat, maar dat dit middel gepolitiseerd wordt is een schande.
_O- :'( :D .

Door de Trump-adepten ja. Niet in de medisch-wetenschappelijke wereld.
Huilen dan.
pi_198600569
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 maart 2021 11:01 schreef ludovico het volgende:

[..]

De negatieve effecten wegen gewoon niet op tegen de mogelijke voordelen. Daarom worden deze middelen geblokkeerd.
pi_198600584
quote:
7s.gif Op zaterdag 20 maart 2021 11:01 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Nee.
quote:
Meerdere studies tonen aan dat het gebruik van HCQ in een vroeg stadium gunstig kan zijn. De Amerikaanse epidemioloog prof. Harvey Risch laat desgevraagd weten dat hij vooral de combinatie van HCQ met zink en een antibioticum (azithromycine of doxycycline) en mogelijk ook vitamine D veelbelovend acht voor Covidpatiënten bij beginnende klachten.

Het Nederlandse Huisartsen Genootschap stelt in een rapport dat er onvoldoende bewijs is dat HCQ effectief is in een vroeg stadium. Volgens Rob Elens heeft dat ermee te maken dat het genootschap als voorwaarde stelt dat er dubbelblind gerandomiseerd onderzoek moet zijn gedaan, de gouden standaard met het hoogste bewijsniveau. Daar zijn er een paar van, die echter voortijdig werden afgebroken. Alles bij elkaar is er meer dan voldoende bewijs dat het werkt, zegt Elens.

Een ander bezwaar van het NHG, het risico op hartritmestoornissen, acht Elens ongegrond. Zo schrijven reumatologen HCQ al decennialang voor zonder dat ze daarbij hartfilmpjes hoeven te maken.
https://www.rd.nl/artikel(...)-niet-tegen-covid-19
pi_198600590
quote:
10s.gif Op zaterdag 20 maart 2021 11:02 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

_O- :'( :D .

Door de Trump-adepten ja. Niet in de medisch-wetenschappelijke wereld.
Nou dat blijkt, zou ik zeggen, door te spreken over verbieden en weet ik veel wat. :') Oh, wat dacht je van de minister van volksgezondheid die zich bij de discussie invoegde?

Denk nou even zelf na, i.p.v. als aan afgerichte Pavlov hond te reageren. Je heet geen Devlin.
  zaterdag 20 maart 2021 @ 11:07:31 #28
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_198600601
quote:
Kerel, hoe vaak hebben we het hier nu al over gehad?

Jij hebt het over een bewezen positief effect. Kom maar door met de RCT-studies waar dat uit blijkt dan.
Huilen dan.
  zaterdag 20 maart 2021 @ 11:08:14 #29
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_198600613
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 maart 2021 11:06 schreef ludovico het volgende:

[..]

Nou dat blijkt, zou ik zeggen, door te spreken over verbieden en weet ik veel wat. :') Oh, wat dacht je van de minister van volksgezondheid die zich bij de discussie invoegde?

Denk nou even zelf na, i.p.v. als aan afgerichte Pavlov hond te reageren. Je heet geen Devlin.
Dat heb ik gedaan. Nu jij nog.
Huilen dan.
  zaterdag 20 maart 2021 @ 11:09:20 #30
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_198600625
Ik ga gewoon reacties recyclen hoor:

quote:
7s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 10:26 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

HCQ is uitentreuren onderzocht: in verschillende stadia van de behandeling, in verschillende combinaties (azitromycine, zink, etc), experimenteel toegediend in veel landen (waaronder Nederland). Er zijn inmiddels letterlijk honderden publicaties over HCQ. Het grootste deel van die onderzoeken levert geen bewijs voor de effectiviteit HCQ. Er zijn een aantal onderzoeken die wel positieve resultaten rapporteren, maar dat zijn zonder uitzondering retrospectieve onderzoeken.

Het grote manco van veel van dat soort studies waarin je achteraf kijkt naar resultaten van verschillende behandelingen is dat je moeilijk groepen met een verschillende behandeling met elkaar kan vergelijken omdat de groepen niet hetzelfde zijn. Zo kan het zijn dat er op basis van (ernst van de) symptomen een behandeling gegeven wordt en dat patiënten die met HCQ behandeld zijn zieker, of juist minder ziek, waren dan patiënten die die behandeling niet kregen. Of dat deze mensen juist wel of geen bepaalde symptomen vertoonden. Of ouder, of juist jonger, waren. Of, ... etc. In dat geval zouden ook bij een gelijke behandeling de uitkomsten verschillend zijn. Wat zijn je conclusies dan waard?

Dáárom zijn RCT-studies zo belangrijk: dat is eigenlijk de enige manier om de klinische effectiviteit van een behandeling aan te tonen.

En wat blijkt nu: in gerandomiseerde studies is geen bewijs gevonden voor de klinische effectiviteit van een HCQ (+)-behandeling. Dat HCQ gepolitiseerd is komt omdat die mongoloïde sinaasappel er een keer wat over heeft geroepen en het leger van Trump-adepten daarmee aan de haal is gegaan en nu tot in het einde der tijden blijven roepen dat HCQ de wonderbehandeling is die mensen ontzegd wordt.

Maar blijf vooral dwepen met een middel waarvan de effectiviteit niet aangetoond is ondanks het vele onderzoek dat ernaar gedaan is hoor.

Hoe dan ook, dat was het punt niet met kwakzalver Rob Elens. Een huisarts die op eigen houtje een behandeling verzint en omdat er van zijn handjevol patiënten die allemaal vrij milde klachten hadden niemand is overleden vervolgens concludeert dat hij het ei van Columbus gevonden heeft. Wanneer hem dan uitgelegd wordt dat zoiets niet de bedoeling is, dat zijn 'succes' geen bewijs is van de klinische effectiviteit van zijn behandeling, en dat uit RCT's blijkt dat de HCQ-combi niet werkt, en hij blijft vervolgens volharden in zijn gelijk en de media opzoekt om z'n onzin te verkopen, begint te wauwelen over een complottheorieën en probeert mensen zelf aan het hobbyen met medicijnen te krijgen.... ja, dán ben je een kwakzalver.

Nu heeft 'ie weer wat nieuws verzonnen met z'n toestemmingsformulier van 23 kantjes om mensen te ontmoedigen zich te laten vaccineren. Hou toch op.
Huilen dan.
pi_198600648
quote:
14s.gif Op zaterdag 20 maart 2021 11:07 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Kerel, hoe vaak hebben we het hier nu al over gehad?

Jij hebt het over een bewezen positief effect. Kom maar door met de RCT-studies waar dat uit blijkt dan.
Lees dat artikel dan. :') Als die studie niet uitgevoerd is. :')
  zaterdag 20 maart 2021 @ 11:12:34 #32
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_198600654
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 maart 2021 11:11 schreef ludovico het volgende:

[..]

Lees dat artikel dan. :') Als die studie niet uitgevoerd is. :')
Dan is het toch niet BEWEZEN?
Huilen dan.
pi_198600693
quote:
10s.gif Op zaterdag 20 maart 2021 11:12 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Dan is het toch niet BEWEZEN?
Je neemt het woord bewezen weer veel te absoluut, er is onderzoek dat bewijs levert voor de stelling dat het werkzaam is en er is onderzoek dat bewijs levert dat het niet werkzaam is.

Wat moet gebeuren is dat er gewoon op basis van fatsoenlijk onderzoek en fatsoenlijke discussie er een stelling wordt genomen door partij X, als dat de gezondheidsraad is, prima, en dan niet op basis van 2 onderzoekjes van de tientallen / honderden. Maar door het bestaande onderzoek wat serieuzer te nemen.

In dat artikel in die krant staat ook een literatuur studie, dat lijkt me een goed begin.

Zolang dat niet gebeurt is is er niet eens een goed afgewogen conclusie getrokken, maar okay, goed om te zien dat er dus wel een dubbelblind onderzoek is uitgevoerd.

Neemt niet weg dat dat bijwerkingen verhaal weer dikke kolder is.

Maar ik snap niet waar dit vandaan komt hoor, alsof al die peer reviewed onderzoeken gedaan zijn door de eerste de beste klapjosti's.

Dat artsen zich dan kunnen inlezen als ze interesse hebben is prima, dat artsen andere conclusies trekken is ook prima, zeker als dat niet gevaarlijk is.

Jij hebt het nu over onderzoek op basis van methode X... dit dat.

Als je ziet dat er slechts 25% minder antibodies zijn voor groepen in Nederland in een hoger risicoprofiel lijkt leefgewoonten de kans op in aanraking te komen met het corona virus marginaal te zijn.

Het profiel van de overledenen is ook duidelijk, cq, de onbekende variabelen zijn sowieso in de natuurlijke setting al behoorlijk stabiel en bekend.

Maar ik blijf er dan ook gewoon voor staan dat er een degelijke afweging gemaakt moet worden door een instantie en dat de bewegingsvrijheid van artsen ook zeker niet zomaar aangevallen moet worden.

[ Bericht 4% gewijzigd door ludovico op 20-03-2021 11:29:15 ]
  zaterdag 20 maart 2021 @ 11:27:20 #34
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_198600784
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 maart 2021 11:17 schreef ludovico het volgende:

[..]

Je neemt het woord bewezen weer veel te absoluut,
Er is geen bewijs voor de klinische effectiviteit van zo'n behandeling met HCQ (evt. in combinatie met wat anders). Dan is het niet bewezen, en moet jij niet gaan doen alsof dat wel zo is.

quote:
er is onderzoek dat bewijs levert voor de stelling dat het werkzaam is en er is onderzoek dat bewijs levert dat het niet werkzaam is.
Ja, randomized controlled trials dus. Zijn gedaan.
quote:
Wat moet gebeuren is dat er gewoon op basis van fatsoenlijk onderzoek en fatsoenlijke discussie er een stelling wordt genomen door partij X, als dat de gezondheidsraad is, prima, en dan niet op basis van 2 onderzoekjes van de tientallen / honderden. Maar door het bestaande onderzoek wat serieuzer te nemen.
Grappig, want er zijn talloze onderzoeken naar HCQ gedaan en veruit de meeste laten negatiever resultaten zien. Wat de HCQ-fanboys doen is juist "op basis van 2 onderzoekjes van de tientallen / honderden".Je bent weer kersen aan het plukken Ludomans.

quote:
In dat artikel in die krant staat ook een literatuur studie, dat lijkt me een goed begin.

Zolang dat niet gebeurt is is er niet eens een goed afgewogen conclusie getrokken, maar okay, goed om te zien dat er dus wel een dubbelblind onderzoek is uitgevoerd.
Meer dan één.
quote:
Oja?
quote:
Maar ik snap niet waar dit vandaan komt hoor, alsof al die peer reviewed onderzoeken gedaan zijn door de eerste de beste klapjosti's.
Misschien wel. Misschien niet. Lees mijn commentaar over retrospectieve onderzoeken nog eens.
quote:
Dat artsen zich dan kunnen inlezen als ze interesse hebben is prima, dat artsen andere conclusies trekken is ook prima, zeker als dat niet gevaarlijk is.
Dat ze op eigen houtje gaan experimenteren is dat niet.
Huilen dan.
  zaterdag 20 maart 2021 @ 11:27:45 #35
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_198600786
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 maart 2021 11:17 schreef ludovico het volgende:

[..]

Je neemt het woord bewezen weer veel te absoluut, er is onderzoek dat bewijs levert voor de stelling dat het werkzaam is en er is onderzoek dat bewijs levert dat het niet werkzaam is.

Het bewijs voor de nuttige effecten is gewoon veel te zwak om de bijwerkingen te verantwoorden. Dat is het probleem hier. Een paar sporadische studies vinden een positief effect, de grote meerderheid niet. Staar jij je dan blind op de kersen?
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_198600803
quote:
7s.gif Op zaterdag 20 maart 2021 11:27 schreef Isdatzo het volgende:
Er is geen bewijs voor de klinische effectiviteit van zo'n behandeling met HCQ (evt. in combinatie met wat anders). Dan is het niet bewezen, en moet jij niet gaan doen alsof dat wel zo is.
Wat doen al die onderzoekers dan die een andere stelling aannemen met hun niet dubbelblinde onderzoeken? Gek hoor dat dat allemaal gepubliceerd wordt en allemaal niks zegt.
pi_198600812
quote:
Grappig, want er zijn talloze onderzoeken naar HCQ gedaan en veruit de meeste laten negatiever resultaten zien. Wat de HCQ-fanboys doen is juist "op basis van 2 onderzoekjes van de tientallen / honderden".Je bent weer kersen aan het plukken Ludomans.
Keb het zelf niet gelezen, ik merk op dat het - en dat artikel in het Parool bevestigd dat - dat dit middel enorm gepolitiseerd is en dat de gezondheidsraar ook weinig verdiept is in dit middel, terwijl we al een jaar in de crisis zitten.
pi_198600829
quote:

[..]

[..]

Ja, randomized controlled trials dus. Zijn gedaan.
[..]

[..]

Meer dan één.
[..]

Oja?
[..]

Misschien wel. Misschien niet. Lees mijn commentaar over retrospectieve onderzoeken nog eens.
[..]

quote:
Een ander bezwaar van het NHG, het risico op hartritmestoornissen, acht Elens ongegrond. Zo schrijven reumatologen HCQ al decennialang voor zonder dat ze daarbij hartfilmpjes hoeven te maken.
Toch vreemd, dat soort grote woorden, gepolitiseerd zeg ik.
  zaterdag 20 maart 2021 @ 11:32:48 #39
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_198600834
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 maart 2021 11:29 schreef ludovico het volgende:

[..]

Wat doen al die onderzoekers dan die een andere stelling aannemen met hun niet dubbelblinde onderzoeken? Gek hoor dat dat allemaal gepubliceerd wordt en allemaal niks zegt.
Als 5 studies ja zeggen, en 95 studies zeggen nee, welke conclusie trek jij dan?
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_198600836
Wetenschappelijk onderzoek moet reproduceerbaar zijn en dat is het in het geval van HCQ dus niet. Als daar naar die enkele onderzoeken gewezen word waar het middel positief naar voren kwam, dan is dat niet reproduceerbaar.
Exact hetzelfde onderzoek opnieuw doen levert dan nooit dezelfde positieve resultaten op. Bijna altijd is het effect te verwaarlozen.
pi_198600846
quote:
Het is géén experimenteren, je praat over professionals die het menselijk lichaam en de functies hebben bestudeerd.

Alsof het de eerste de beste kwakzalvers zijn. :') Daarnaast is er dus onderzoek, en allicht niet voor 100% dubbelblind, dat bewijs levert voor de opvattingen.

Naast dat de professional het plausibel acht dat het zou kunnen helpen.
pi_198600873
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 maart 2021 11:27 schreef ATuin-hek het volgende:
Het bewijs voor de nuttige effecten is gewoon veel te zwak om de bijwerkingen te verantwoorden. Dat is het probleem hier. Een paar sporadische studies vinden een positief effect, de grote meerderheid niet. Staar jij je dan blind op de kersen?
Ik lees dat artikel, en ik zie een middel dat enorm gepolitiseerd is, en de gezondheidsraad die weinig werk ervan maakt om er een stelling over aan te nemen gebaseerd op (gepubliceerd) onderzoek.

Ik heb geen idee over het aantal studies dat werkzaamheid vindt danwel niet/weinig. Jij zit diep in de materie?
pi_198600881
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 maart 2021 11:32 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Als 5 studies ja zeggen, en 95 studies zeggen nee, welke conclusie trek jij dan?
Zo werkt wetenschap niet. 95x kut vs 5x goed dan wegen de bevindingen van de 5 onderzoeken zwaarder.
  zaterdag 20 maart 2021 @ 11:38:26 #44
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_198600899
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 maart 2021 11:37 schreef ludovico het volgende:

[..]

Zo werkt wetenschap niet. 95x kut vs 5x goed dan wegen de bevindingen van de 5 onderzoeken zwaarder.
:D :'( .
Huilen dan.
pi_198600905
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 maart 2021 11:32 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Wetenschappelijk onderzoek moet reproduceerbaar zijn en dat is het in het geval van HCQ dus niet. Als daar naar die enkele onderzoeken gewezen word waar het middel positief naar voren kwam, dan is dat niet reproduceerbaar.
Exact hetzelfde onderzoek opnieuw doen levert dan nooit dezelfde positieve resultaten op. Bijna altijd is het effect te verwaarlozen.
Ik lees een hoop tekst maar ik heb de indruk dat jullie enorm vastlopen op wat jullie denken dat de consensus is van de Nederlandse experts. En dat dan uittypen online op een forum.
pi_198600919
quote:
81s.gif Op zaterdag 20 maart 2021 11:38 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

:D :'( .
:')
Kerel, je bent nu echt enorm hypocriet en achterlijk aan het doen.

Je zegt net nog dat alleen dubbelblind iets te brokken heeft en schrijft al het andere onderzoek af.

En nu zeg je dat het ene onderzoek niet meer waarde heeft dan het andere?

Het is echt een dikke middelvinger aan het gezonde verstand als je de waarde van verschillende onderzoeken op voorhand aan elkaar gelijk stelt, want dat is simpelweg niet zo, en aan interpretatie onderhevig.
  zaterdag 20 maart 2021 @ 11:40:10 #47
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_198600923
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 maart 2021 11:32 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Van dittem, beetje trent hier op bnw men gaat standaard van het minste uit.
Er staat nog een vraag voor u open!!
  zaterdag 20 maart 2021 @ 11:42:05 #48
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_198600949
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 maart 2021 11:39 schreef ludovico het volgende:

[..]

:')
Kerel, je bent nu echt enorm hypocriet en achterlijk aan het doen.
Oh ;( .
quote:
Je zegt net nog dat alleen dubbelblind iets te brokken heeft en schrijft al het andere onderzoek af.
Ik schrijf niet al het andere onderzoek af.
quote:
En nu zeg je dat het ene onderzoek niet meer waarde heeft dan het andere?
Nee. Jij zegt dat onderzoeken die gewenste uitkomsten rapporteren zwaarder wegen, en dat vind ik hilarisch.
Huilen dan.
pi_198600957
quote:
7s.gif Op zaterdag 20 maart 2021 11:42 schreef Isdatzo het volgende:
Nee. Jij zegt dat onderzoeken die gewenste uitkomsten rapporteren zwaarder wegen, en dat vind ik hilarisch.
Quote dat eens dan. :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')